Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2006, 21:07
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 21:55 :
Je moet ook met verlichting rijden als het zicht dermate slecht is (tunnels, mist ed), dat je zonder licht te weinig kan zien.
Heb je natuurlijk gelijk in, maar dat werd niet gevraagd.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het schrikbarend is hoeveel automobilisten hun verlichting onjuist gebruiken (kapot(te) licht(en), mistlichten gebruiken wanneer dit niet mag) of gewoon niet (het regent kei- en keihard en ze weigeren hun verlichting aan te zetten, dan zie je ze gewoon echt slecht).
Een harder beleid op dit vlak mag mijns inziens best wel eens bewaarheid worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2006, 21:16
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 22:07 :
Heb je natuurlijk gelijk in, maar dat werd niet gevraagd.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het schrikbarend is hoeveel automobilisten hun verlichting onjuist gebruiken (kapot(te) licht(en), mistlichten gebruiken wanneer dit niet mag) of gewoon niet (het regent kei- en keihard en ze weigeren hun verlichting aan te zetten, dan zie je ze gewoon echt slecht).
Een harder beleid op dit vlak mag mijns inziens best wel eens bewaarheid worden.
Klopt, daar heb je ook gelijk in.

Ik ben het nog een keer met je eens dat veel automobilisten de verlichting niet goed gebruiken.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 23:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 20:41 :
Maar wat is dan de definitie van 'de zon gaat onder'?
Dat weet het KNMI. Mijn enige bekeuring leerde me dat de politie daar alleen nog al eens de hand mee licht en je gerust eerder of later op de bon probeerd te slingeren.

Verder werd er gewerkt aan een plan om het voeren van lichten voor automobilisten verplicht te stellen, ook overdag dus. Weet niet zeker wanneer het in gaat, zou best nog wel eens begin 2007 kunnen zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 08:33
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Met de auto heb ik nog nooit een boete gekregen.
Met de fiets ook niet, maar ik heb wel 2x een waarschuwing gekregen van meneer agent. De eerste keer vond hij dat ik 'gevaarlijk overstak' met de fiets, vlak voor een auto langs. Mijn inschatting was daar anders over.
De tweede keer was vorige week. De ene ochtend was het echt donker, dus had ik mijn fietsverlichting aan gedaan. De ochtend erna waren de lantaarnpalen nog wel aan, maar mijn inschatting was dat het intussen al licht genoeg om zonder licht te rijden. Mocht ik dus stoppen en kreeg ik te horen dat je, zolang de straatverlichting aan is, je verlichting aan moet hebben. Ik mocht verder fietsen, en nog geen minuut later ging de straatverlichting uit.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 09:22
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 22:07 :
Heb je natuurlijk gelijk in, maar dat werd niet gevraagd.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het schrikbarend is hoeveel automobilisten hun verlichting onjuist gebruiken (kapot(te) licht(en), mistlichten gebruiken wanneer dit niet mag) of gewoon niet (het regent kei- en keihard en ze weigeren hun verlichting aan te zetten, dan zie je ze gewoon echt slecht).
Een harder beleid op dit vlak mag mijns inziens best wel eens bewaarheid worden.
Klopt..In Italie is dat overigens nog 10 keer erger. Werkelijk de helft (of meer) van de auto's daar voert of geen licht, half licht, mistlicht of iets anders wat niet deugt qua verlichting
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 09:23
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 22:07 :

Ik moet wel eerlijk bekennen dat het schrikbarend is hoeveel automobilisten hun verlichting onjuist gebruiken (kapot(te) licht(en), mistlichten gebruiken wanneer dit niet mag)
Ik weet niet eens waar de mistlichten zitten (het knopje om ze aan te zetten dan).

Verder gebruik ik de lichten veel, als ik denk dat het zicht ook maar enigszins belemmerd wordt door wat dan ook (bijv bewolking die grote schaduwen geeft, laagstaande zon, regen, en gewoon donker natuurlijk).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 09:35
Verwijderd
Persoonlijk zet ik zodra ik de auto start ook de verlichting aan. Simpelweg omdat dit mij geleerd is en het de veiligheid verhoogt doordat het je zichtbaarheid voor andere verkeersdeelnemers verhoogt.
Ook eens in de 2 weken lichten controleren is geen overbodige luxe, zeker niet als je weet dat zo'n boete ongeveer €65 ofzo bedraagt en een lampje €10 - €15 kost
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:31
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-12-2006 @ 10:35 :
Ook eens in de 2 weken lichten controleren is geen overbodige luxe, zeker niet als je weet dat zo'n boete ongeveer €65 ofzo bedraagt en een lampje €10 - €15 kost
Ik neem aan dat je hier alleen de H7 koplampen bedoelt. H4 is wat goedkoper, en de rest van de verlichting op de auto kost 1 a 2 euro per lampje (achterlichten, knipperlichten etc.)
En laat het nou juist de koplampen zijn waarbij je het als bestuurder het snelst opmerkt, die ga ik echt niet apart controleren, dat zie ik wel als ik voor het stoplicht achter een andere auto sta, of als ik een keer in het donker rij. Bovendien krijg je doorgaans geen boete als je een set met reservelampen in je auto hebt liggen en het lampje meteen kan vervangen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 12:35
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik heb ook iets van drie keer een bon gehad, twee keer voor foutparkeren, en een keer omdat ik te snel langs een verkeerslicht ging.

Gelukkig ben ik voor de rest nooit beboet of aangehouden. Ik ben namelijk nog een keer doorgereden na een aanrijding, dat dat kind niet uit z'n doppen keek en voor mn wagen sprong telt dan natuurlijk niet, en dan was ik sowieso de lul geweest.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 12:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-12-2006 @ 13:35 :
Ik ben namelijk nog een keer doorgereden na een aanrijding, dat dat kind niet uit z'n doppen keek en voor mn wagen sprong telt dan natuurlijk niet, en dan was ik sowieso de lul geweest.
Dit is een grapje, hoop ik?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 15:46
Verwijderd
Oeps. Eergisteren weer boete binnen 93 euro's. Te hard rijden. Ik wist niet eens waar die laan was waar het was en ik heb daar al een tijd niet meer gereden Stomstomstom
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 15:48
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-12-2006 @ 13:35 :
Gelukkig ben ik voor de rest nooit beboet of aangehouden. Ik ben namelijk nog een keer doorgereden na een aanrijding, dat dat kind niet uit z'n doppen keek en voor mn wagen sprong telt dan natuurlijk niet, en dan was ik sowieso de lul geweest.
Als dit waar is, dan hoop ik dat als jij je droomauto koopt er 2 uur na aankoop een vrachtwagen achteruit jouw hele auto aan gort rijdt zonder dat iemand het kenteken van die vrachtauto noteert. En dat jij vervolgens op je fietsje (je hebt dan immers geen auto meer) aangereden wordt gereden door net zo'n sjonnie als jij.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 15:48
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Femic schreef op 14-12-2006 @ 13:50 :
Dit is een grapje, hoop ik?
Vast niet, als dat zo gezegd wordt...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:25
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-12-2006 @ 13:35 :
Ik heb ook iets van drie keer een bon gehad, twee keer voor foutparkeren, en een keer omdat ik te snel langs een verkeerslicht ging.

Gelukkig ben ik voor de rest nooit beboet of aangehouden. Ik ben namelijk nog een keer doorgereden na een aanrijding, dat dat kind niet uit z'n doppen keek en voor mn wagen sprong telt dan natuurlijk niet, en dan was ik sowieso de lul geweest.
Ik vind jou echt super stoer.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-12-2006 @ 13:35 :
Ik heb ook iets van drie keer een bon gehad, twee keer voor foutparkeren, en een keer omdat ik te snel langs een verkeerslicht ging.

Gelukkig ben ik voor de rest nooit beboet of aangehouden. Ik ben namelijk nog een keer doorgereden na een aanrijding, dat dat kind niet uit z'n doppen keek en voor mn wagen sprong telt dan natuurlijk niet, en dan was ik sowieso de lul geweest.
je weet dat dat geen overtreding is, maar een misdrijf, waar je een celstraf voor opgelegd kan krijgen ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ivo schreef op 14-12-2006 @ 12:31 :
Ik neem aan dat je hier alleen de H7 koplampen bedoelt. H4 is wat goedkoper, en de rest van de verlichting op de auto kost 1 a 2 euro per lampje (achterlichten, knipperlichten etc.)
En laat het nou juist de koplampen zijn waarbij je het als bestuurder het snelst opmerkt, die ga ik echt niet apart controleren, dat zie ik wel als ik voor het stoplicht achter een andere auto sta, of als ik een keer in het donker rij. Bovendien krijg je doorgaans geen boete als je een set met reservelampen in je auto hebt liggen en het lampje meteen kan vervangen.
dat hangt toch sterk van het gekozen lamptype uit hoor. Een simpel H4 lampje - wat doorgaans voor je koplampen is - kun je in een goedkoop setje kopen jah, of je koopt duurdere lampen die wat feller zijn (jeweetwel,nep-xenon) en dan ben je 10-20 euro voor een setje kwijt. (m.i. overigens wel de extra uitgave waard.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:26
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
In mijn Alfa zitten die Philips NightGuide lampen, niet die nepxenon dingen maar deze: http://www.nightguide3in1.com/.

Meestal geloof ik er niet zo in wonderdingen, maar ik moet zeggen dat het verschil in zicht behoorlijk groot is in vergelijking met normale Philips H7 lampen. Vooral de berm is goed verlicht. Helaas kosten ze wel wat, maar ik vind het z'n geld wel waard. Ik kan ze iedereen aanraden.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 14-12-2006 @ 19:26 :
In mijn Alfa zitten die Philips NightGuide lampen, niet die nepxenon dingen maar deze: http://www.nightguide3in1.com/.

Meestal geloof ik er niet zo in wonderdingen, maar ik moet zeggen dat het verschil in zicht behoorlijk groot is in vergelijking met normale Philips H7 lampen. Vooral de berm is goed verlicht. Helaas kosten ze wel wat, maar ik vind het z'n geld wel waard. Ik kan ze iedereen aanraden.
ik schaarde voor het gemak al die dingen even onder dezelfde namen.

ik rij zelf met bleuvision lampjes. ja, ik weet t, staat lekker goedkoop - maar je ziet wel meer dan met de abonimale lampen van de 33...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 22:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-12-2006 @ 10:35 :
Ook eens in de 2 weken lichten controleren is geen overbodige luxe, zeker niet als je weet dat zo'n boete ongeveer €65 ofzo bedraagt en een lampje €10 - €15 kost
En daarnaast er even voor gaan staan en kijken hoe hoog ze schijnen.

Zo irritant als auto's hun lampen zo hoog gesteld hebben dat ze nog een keer extra verblinden. Soms ziet het er bijna uit alsof iemand groot licht voert.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 05:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2006 @ 23:16 :
En daarnaast er even voor gaan staan en kijken hoe hoog ze schijnen.

Zo irritant als auto's hun lampen zo hoog gesteld hebben dat ze nog een keer extra verblinden. Soms ziet het er bijna uit alsof iemand groot licht voert.
Precies! Heel ergerlijk (en hinderlijk)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 14:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2006 @ 23:16 :
En daarnaast er even voor gaan staan en kijken hoe hoog ze schijnen.

Zo irritant als auto's hun lampen zo hoog gesteld hebben dat ze nog een keer extra verblinden. Soms ziet het er bijna uit alsof iemand groot licht voert.
vaak is dat ook een kwestie van niet weten hoe je een auto moet beladen.

de lampafstelling is gewoon een apk-punt, en verloopt in een jaar echt niet zomaar uit zichzelf. maar ja, die drie kratten bier achterin laten staan en je verblindt iedereen, inderdaad.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:26
Verwijderd
Tja, dat zal met mijn micra vast wel eens voorgekomen zijn. Jammer genoeg kun je niet vanuit de "cockpit" de lamphoogte verstellen en om nu voor iedere keer dat ik volbeladen rijd (komt überhaupt al zo goed als nooit voor) de kap open te gooien en handmatig die zooi af te stellen gaat me toch echt te ver.
In die van mn pa kan het wel en daar doe ik het dan ook. Ook al heeft hij de lampen standaard al vrij laag staan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
20 euro voor het niet dragen van licht op een anders fiets bij nacht. of nou ja, nacht. that´s all.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 13:34
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Talloze.. Variërend van 17 euro voor 7km te hard tot ettelijke honderden euro's voor grove snelheidsovertredingen. Rood licht 1x, bumperkleven nog nooit, rechts inhalen 2x geloof ik. Verder weinig schokkends..

Risico van 't vak..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 15:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Timmert schreef op 17-12-2006 @ 14:34 :
Talloze.. Variërend van 17 euro voor 7km te hard tot ettelijke honderden euro's voor grove snelheidsovertredingen. Rood licht 1x, bumperkleven nog nooit, rechts inhalen 2x geloof ik. Verder weinig schokkends..

Risico van 't vak..
Welk vak?
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 16:34
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-12-2006 @ 16:04 :
Welk vak?
Zo letterlijk bedoel ik het niet, maar dat hoort er gewoon bij als je veel rijdt (3 jaar rijbewijs, gemiddeld 60-70.000km per jaar).
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 17:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Timmert schreef op 17-12-2006 @ 17:34 :
Zo letterlijk bedoel ik het niet, maar dat hoort er gewoon bij als je veel rijdt (3 jaar rijbewijs, gemiddeld 60-70.000km per jaar).
Het lijkt me niet dat je ineens wel rechts moet inhalen als je veel rijdt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 17:56
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-12-2006 @ 18:52 :
Het lijkt me niet dat je ineens wel rechts moet inhalen als je veel rijdt.
Laat ik het erop houden dat je rijstijl wel verandert.. Als je 1x per week op de snelweg komt neem je die linksplakkers voor lief. Als je dagelijks 200km op de snelweg aflegt moet je wel erg veel geduld hebben om netjes te wachten tot zo iemand naar links gaat..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 18:15
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Boefje.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 18:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-12-2006 @ 18:52 :
Het lijkt me niet dat je ineens wel rechts moet inhalen als je veel rijdt.
Als de weg uitgestorven is op die ene nitwit die op de middelste baan rijdt na doe ik niet anders. Het lijkt me gewoon raar en zelfs enigsinds gevaarlijk om plotseling 2-3 banen naar links te schuiven om direct daarna weer evenveel banen naar rechts te gaan.

Kom je rechts voorbij zetten dan gaat er soms zelfs een lampje branden in het mistig brein van degene die je passeerde en gaan ze nog naar rechts ook.

Wat dat betreft zou er met het uitdelen van boetes meer gekeken moeten worden naar gevaar dat een overtreding oplevert. Als ik als manageryup in mijn audi bij iedereen zit te bumperkleven die weigert aan de kant te gaan zodat ik 180 kan rijden verdien ik gewoon een nekschot. Als ik 70 ben, geen ruk meer zie en toch door rijdt, daarbij af en toe een lastige voetganger/fietser vermoordend, idem dito.

Mensen die onnodig links rijden rechts passeren lijkt me daar dan weer niet onder te vallen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 19:22
machtigespa
machtigespa is offline
klopt, zo ook bekeuring uitdelen aan die klote zondagrijders die invoegen op de snelweg met 70km/h of nog langzamer. gevaar op de weg zijn t.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 16:17
SL
SL is offline
30 euro boete voor door rood licht lopen..... notabene op een kruispunt waarbij de stoplichten een vast patroon hebben, maarja... rood is rood zegt meneer agent dan.
hoezo frustrerend....
leuk detail is dat de honden die mij bekeurden zelf door rood moesten met hun busje om mij te bekeuren...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:27
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-12-2006 @ 18:54 :
je weet dat dat geen overtreding is, maar een misdrijf, waar je een celstraf voor opgelegd kan krijgen ?
Ja, dat weet ik. Maar ik had geen zin om te zitten voor doodslag of iets dergelijks. En ik was ook niet helemaal nuchter ofzo.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:37
Verwijderd
Citaat:
SL schreef op 18-12-2006 @ 17:17 :
30 euro boete voor door rood licht lopen..... notabene op een kruispunt waarbij de stoplichten een vast patroon hebben, maarja... rood is rood zegt meneer agent dan.
hoezo frustrerend....
leuk detail is dat de honden die mij bekeurden zelf door rood moesten met hun busje om mij te bekeuren...
Op dat moment waren zij verheven van de WW en begingen zij dus geen overtreding.
Daarbij is het het einde van het jaar he, bonnenquota
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 19-12-2006 @ 00:37 :
Daarbij is het het einde van het jaar he, bonnenquota
En dan te bedenken dat Remkes die af wilde schaffen, maar daar door de val van de regering niet meer aan toe gaat komen. Bleh, het stond nota bene gepland voor eerste kwartaal 2007.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 12:05
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 19-12-2006 @ 00:27 :
Ja, dat weet ik. Maar ik had geen zin om te zitten voor doodslag of iets dergelijks. En ik was ook niet helemaal nuchter ofzo.
Gelukkig heb je geen geweten.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 12:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 19-12-2006 @ 13:05 :
Gelukkig heb je geen geweten.
misschien weet hij niet dat, als je geen hulp verleent, het geen doodslag maar 'door door schuld' (of, als je een rechter met een baaldag treft, 'moord') is.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 13:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 19-12-2006 @ 00:27 :
Ja, dat weet ik. Maar ik had geen zin om te zitten voor doodslag of iets dergelijks. En ik was ook niet helemaal nuchter ofzo.
Zo zelfzuchtig dat het alleen daardoor al crimineel is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 13:46
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 12-12-2006 @ 23:29 :
Offtopic :
Onzin dat je een boete krijgt voor 7km te hard? Als het een boete was voor 7km is daar in elk geval 3km aan correctie afgegaan, dat maakt al 10km te hard. Tel daar een evt afwijking van de teller bij op, dit is bij de meeste auto's minimaal 1 a 2 km, en je zit op 11 of 12km te hard... dus beter op je teller letten als je zulke boete's niet wilt. Je kan het onzin vinden, maar de enige die je er de schuld van kan geven dat ben jezelf (tenminste ik neem aan dat je zelf reed?).
Nou doe ik niet zo moeilijk om 14 euro, maar 10 km te hard, jezus daar heb ik geen tijd voor. Maar ach er zijn regels en daar moet je aan houden, als ik nou gewoon naar mijn Tom TOm had geluisterd, dgas los en na de flitspaal weer gas erop had ik niks gehad.

Naja, fuck it.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 16:42
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-12-2006 @ 13:23 :
misschien weet hij niet dat, als je geen hulp verleent, het geen doodslag maar 'door door schuld' (of, als je een rechter met een baaldag treft, 'moord') is.
Ik word liever veroordeeld voor dood door schuld dan voor doodslag hoor. Maar je bedoelt waarschijnlijk: 'het geen dood door schuld, maar doodslag of moord is'. Moord zal het trouwens nooit zijn, want dan moet er sprake zijn van voorbedachte rade en ik neem aan dat hij niet bewust met de auto is gaan rijden om die peuter dood te rijden.
Doodslag is echter ook heel goed mogelijk, indien je geen hulp verleend, als hij te hard reed enzo, dan kan er sprake zijn van voorwaardelijke opzet op de dood en dus doodslag. Maar idd, als jij kan aantonen dat je geen regels hebt overtreden en vervolgens geprobeerd hebt de peuter te redden enzo, dan kom je er wel met dood door schuld vanaf.
Anyway, het lijkt me duidelijk dat je een verachtelijke klootzak bent, als je zo handelt en een veroordeling voor doodslag niet meer dan terecht is.
Ik betwijfel echter of hij het allemaal serieus meent.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 17:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 19-12-2006 @ 17:42 :
Ik word liever veroordeeld voor dood door schuld dan voor doodslag hoor. Maar je bedoelt waarschijnlijk: 'het geen dood door schuld, maar doodslag of moord is'. Moord zal het trouwens nooit zijn, want dan moet er sprake zijn van voorbedachte rade en ik neem aan dat hij niet bewust met de auto is gaan rijden om die peuter dood te rijden.
Doodslag is echter ook heel goed mogelijk, indien je geen hulp verleend, als hij te hard reed enzo, dan kan er sprake zijn van voorwaardelijke opzet op de dood en dus doodslag. Maar idd, als jij kan aantonen dat je geen regels hebt overtreden en vervolgens geprobeerd hebt de peuter te redden enzo, dan kom je er wel met dood door schuld vanaf.
Anyway, het lijkt me duidelijk dat je een verachtelijke klootzak bent, als je zo handelt en een veroordeling voor doodslag niet meer dan terecht is.
Ik betwijfel echter of hij het allemaal serieus meent.
er zijn zaken bekend (straatracers) waarbij de rechter het aannemelijk vond dat de dader het riscio van overlijden van een ander bewust op de koop toe nam, en die persoon is voor moord de bak in gegaan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 18:13
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Femic schreef op 19-12-2006 @ 17:42 :
Ik betwijfel echter of hij het allemaal serieus meent.
Als dat wel zo is neemt hij het autorijden zelf in elk geval niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 18:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Straatracers in Nederland heb je niet echt, zo veel snelle auto's rijden hier niet rond.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:00
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-12-2006 @ 19:30 :
Straatracers in Nederland heb je niet echt, zo veel snelle auto's rijden hier niet rond.
Heus wel.. Al die Golfjes 1.8 en schrale CRXen zijn snel door die bodykit man!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:29
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-12-2006 @ 19:30 :
Straatracers in Nederland heb je niet echt, zo veel snelle auto's rijden hier niet rond.
Om te straatracen hoef je niet per se supersnel te gaan. Als je maar sneller bent als je matties met hun mooie Golf fake GTi of Honda CRX/Civic of wat dan ook.
Ook een civic 1.4 komt hard aan als het gaspedaal op de bodem ligt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-12-2006 @ 19:30 :
Straatracers in Nederland heb je niet echt, zo veel snelle auto's rijden hier niet rond.
het toeval wil dat ik in de enige plaats in Nederland waar straatracen legaal mag (op een airstrip, dat wel) woon. Drachten.

en dat is echt niet zo gekomen omdat 't geen probleem was. en de belangstelling van zowel toeschouwers als deelnemers is altijd heel erg groot.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 23:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-12-2006 @ 18:53 :
er zijn zaken bekend (straatracers) waarbij de rechter het aannemelijk vond dat de dader het riscio van overlijden van een ander bewust op de koop toe nam, en die persoon is voor moord de bak in gegaan.
Het overlijden bewust op de koop toenemen slaat op het voorwaardelijk opzet (en opzet is weer noodzakelijk voor doodslag) en heeft helemaal niets te maken met voorbedachte rade (wat weer noodzakelijk is voor moord). Voorbedachte rade betekent dat jij echt bewust de straat opgaat om die peuter te vermoorden.
Maar ook de media begrijpen het niet altijd.

Oh en straatraces komen ook in NL voor hoor, ik heb een kennis die er regelmatig aan deelneemt.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 11:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-12-2006 @ 19:30 :
Straatracers in Nederland heb je niet echt
Als je niet weet waar je moet zoeken zie je ze inderdaad niet veel.
Het is niet zo dat ze dagelijks door het verkeer heen aan het scheuren zijn
Maar ze zijn er wel degelijk...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 12:11
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Ivo schreef op 19-12-2006 @ 20:29 :
Om te straatracen hoef je niet per se supersnel te gaan. Als je maar sneller bent als je matties met hun mooie Golf fake GTi of Honda CRX/Civic of wat dan ook. Ook een civic 1.4 komt hard aan als het gaspedaal op de bodem ligt.
nou, dat viel mij ook al op. Voor we uit de eerste versnelling zijn lig ik al de helft voor. En dan staat de versnellingsbak nog niet eens op de sport-stand. Overigens kwam ik ooit een Supra tegen en die schopte mijn kont wel behoorlijk bij een amicaal stoplichtsprintje dus het kan echt met die gekke barbie-autootjes
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 16:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 20-12-2006 @ 00:02 :
Het overlijden bewust op de koop toenemen slaat op het voorwaardelijk opzet (en opzet is weer noodzakelijk voor doodslag) en heeft helemaal niets te maken met voorbedachte rade (wat weer noodzakelijk is voor moord). Voorbedachte rade betekent dat jij echt bewust de straat opgaat om die peuter te vermoorden.
Maar ook de media begrijpen het niet altijd.

Oh en straatraces komen ook in NL voor hoor, ik heb een kennis die er regelmatig aan deelneemt.
je kan nu wel een slim verhaaltje ophangen over hoe je 't op school geleerd wordt, feit blijft dat de persoon in kwestie voor moord veroordeelt is.

overigens was dat letterlijk de uitspraak van de rechter, geen media-fout. De meeste media weten een uitspraak nog wel letterlijk overgenomen (telegraaf uitgezonderd...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Verkeer & Vervoer Boetes in België
Verwijderd
45 05-04-2006 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eerste maand identificatieplicht: 3300 boetes
DG
67 13-02-2005 19:33
Werk, Geld & Recht Onterechte boete?
Nona
25 16-12-2004 22:37
Vrije tijd Ferrari - ziek! - (boete van 1 Miljoen Amerikaanse dollars)
MrD
5 26-06-2002 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.