Oud 27-09-2007, 05:47
unkki
unkki is offline
Netjes? Een Subaru haalt uit een 4-Cyl, 16-klepper, 2.0L standaard zo'n 280PK...
En er zijn er zat met 300-400PK.

En dan zou een ~6/8-Cyl, 16-klepper, 5.0L met 220PK netjes zijn? Typisch Amerikaans....

(Ja, ik heb het niet zo op Amerikaanse auto's...:')
Advertentie
Oud 27-09-2007, 09:27
Verwijderd
En dat heeft dan weer te maken met keuzes die gemaakt worden in motorontwerp. Is al een keer een discussie over geweest (gebruik de zoekfunctie maar).
Oud 27-09-2007, 10:28
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Netjes? Een Subaru haalt uit een 4-Cyl, 16-klepper, 2.0L standaard zo'n 280PK... En er zijn er zat met 300-400PK.
ho, ho. Wel vergelijken met een andere fabrieksorginele auto van 25 jaar oud!
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 27-09-2007, 11:15
unkki
unkki is offline
Citaat:
ho, ho. Wel vergelijken met een andere fabrieksorginele auto van 25 jaar oud!
Mazda RX7 Turbo II (1987-1990, 17 á 20jaar oud) 2Cyl, 0-Klepper, 1.4L met 181PK...

Overigens is het wel algemeen bekend dat Japanners meer uit weinig halen dan de Amerikanen.
Oud 27-09-2007, 12:56
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
wow, dat is wel imposant voor zo'n klein motortje zeg.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 27-09-2007, 13:30
unkki
unkki is offline
Citaat:
wow, dat is wel imposant voor zo'n klein motortje zeg.
Valt nog mee, ze zijn ook bezig met een nieuwe techniek (NEVIS) waar ze uit een 2-Cyl, 1L motor 250PK @ 2.000rpm halen.

Oud 28-09-2007, 08:46
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
me andere wagens nog maar eens op een rij
gaat hier om 3 ford fiesta xr2i
eem onder het blauwe zeil is zelfde als die 3de achteraan in de rij


en me verder nog me rs turbo

en de geheel opgeknapte boven kant en onderkant

__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Oud 28-09-2007, 10:01
Verwijderd
Porsche 944 Targa, champagne kleur
Elektrische spiegels, elektrische ramen, centrale portier vergrendeling (op afstand), alarm, beige halflederen bekleding, 18" Porsche Cup velgen.
Was automaat, maar omgebouwd naar schakel (je gaat in zo'n auto toch niet met automaat rijden )







Oud 28-09-2007, 11:05
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Porsche 944 Targa, champagne kleur
Elektrische spiegels, elektrische ramen, centrale portier vergrendeling (op afstand), alarm, beige halflederen bekleding, 18" Porsche Cup velgen.
Was automaat, maar omgebouwd naar schakel (je gaat in zo'n auto toch niet met automaat rijden )

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

jezus automaat in zo wagen dat zal echt voor geen meter gereden hebben dan

maar mooie wagen heb je daar en beter dat het nu schakel is
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Oud 28-09-2007, 11:46
Verwijderd
Idd, automaat daarin is niks
Ik heb liever in m'n andere auto een automaat, maar dat ombouwen heeft geen zin
Oud 30-09-2007, 22:01
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Valt nog mee, ze zijn ook bezig met een nieuwe techniek (NEVIS) waar ze uit een 2-Cyl, 1L motor 250PK @ 2.000rpm halen.

[afbeelding]
en bovendien zijn het wankelmotoren.. veel pk, weinig koppel, vrij hoog brandstofverbruik..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 01-10-2007, 09:58
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ja, daar moet je van houden natuurlijk. Andersom vind ik persoonlijk leuker: veel koppel en weinig pk's. Brullen bij stoplichtjes enzo. PK's gebruik je natuurlijk alleen maar als je hoog in toeren rijdt, en sja, dat doe ik eigenlijk nooit.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 01-10-2007, 10:12
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline


Mijn zakelijke pakezel
Oud 01-10-2007, 20:01
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Netjes? Een Subaru haalt uit een 4-Cyl, 16-klepper, 2.0L standaard zo'n 280PK...
En er zijn er zat met 300-400PK.

En dan zou een ~6/8-Cyl, 16-klepper, 5.0L met 220PK netjes zijn? Typisch Amerikaans....

(Ja, ik heb het niet zo op Amerikaanse auto's...:')
Ben het met je eens. Zelfs voor een auto van die leeftijd is het niet veel vermogen voor de inhoud. De jappanners haalden in die tijd al een veel hoger specifiek vermogen (ook ongeblazen) per liter als de amerikanen.

In 87 reed Honda al met ongeblazen 1.6 motoren die er 120-130pk uitpersten en betrouwbaar waren. In '91 kwamen ze met de vtec motor die 150pk uit een 1.6 perste en superbetrouwbaar.

In de huidige tijd weet Honda al een specifiek vermogen van 110-120pk/liter te behalen. De Honda NSX (eind jaren 90) haalde "slechts" 280pk uit een 3.2 liter V6... enige reden.. de ongeschreven afspraak dat japanners niet een fabrieksauto boven de 280pk produceerden.
Oud 01-10-2007, 20:03
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
ja, daar moet je van houden natuurlijk. Andersom vind ik persoonlijk leuker: veel koppel en weinig pk's. Brullen bij stoplichtjes enzo. PK's gebruik je natuurlijk alleen maar als je hoog in toeren rijdt, en sja, dat doe ik eigenlijk nooit.
Een lager koppel door kleinere inhoud kan je compenseren door hogere toeren te maken. Zelfs als je dat niet meerekend halen amerikanen weinig vermogen uit hun motoren. Een beetje 2 liter motor van de jappanners of duiters haalt er al minimaal 150pk uit, en ook een koppel tussen de 160 en 200Nm.
Oud 02-10-2007, 15:09
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
da's dan wel weer weinig koppel... een V8 heeft toch wel 600 nm koppel, ondanks de magere 200 (ofzo) pk. Da's nou juist het leuke aan die amerikanen. Je mag hier in de randstad toch maar 100 km/u. Daarnaast (belangrijker dan snelheidslimieten) waait m'n hoofd eruit boven die snelheden als je zonder dak rijdt.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 02-10-2007, 16:12
unkki
unkki is offline
Citaat:
da's dan wel weer weinig koppel... een V8 heeft toch wel 600 nm koppel, ondanks de magere 200 (ofzo) pk. Da's nou juist het leuke aan die amerikanen. Je mag hier in de randstad toch maar 100 km/u. Daarnaast (belangrijker dan snelheidslimieten) waait m'n hoofd eruit boven die snelheden als je zonder dak rijdt.
Ooit een Amerikaan zien sturen? Die sturen nl. echt belachelijk slecht, dus als je een bochtje door wilt moet je eerst flink afremmen en word je flink ingehaald door een aantal japanners.

Enne, denk maar bij een 200pk sterke japanner aan zo'n 300nm...
Plus dat de motor natuurlijk vele malen lichter is dan zo'n dikke V8 5L motor...
Oud 02-10-2007, 18:47
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Ooit een Amerikaan zien sturen?
ja, natuurlijk, ik rij er zelf in, duh!
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 03-10-2007, 01:50
unkki
unkki is offline
Citaat:
ja, natuurlijk, ik rij er zelf in, duh!
Haha, mijn fout. Niet opgelet...

Naja, die sturen dus echt gewoonweg kut...
Oud 03-10-2007, 09:24
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
De Charade is inmiddels aan z'n eind gekomen tegen een Fransoos. Hij rijdt nog, maar gaat binnenkort de deur uit: ik ga namelijk bij de plaatselijke Honda/Daihatsu dealer werken! Dat wordt dus een auto van de zaak

Wel ben ik hard aan het sparen voor iets leuks, momenteel is het kiezen tussen 2 Japanse PK (VTEC) kanonnen:

Honda Integra Type R
1.8 VTEC met 190 pk standaard.... Hardcore auto dit, uiteraard wil ik 'm helemaal origineel met de witte Type R velgen. Minpunt is gelijk een pluspunt: er zijn er zo'n 100 in Nederland.
Moet rond de 14.000 euro kosten.

Tweede keus:

Honda Civic Type R
2.0 VTEC met 200 pk. Superwagen: accelereert, stuurt en schakelt als een echte Honda: perfect. Minpunt: ik vind h'm er niet zo spannend uitzien, de opa-en-oma Civic met spoilers in feite...
Kost om en nabij de 16.000 euro.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Oud 03-10-2007, 09:55
Verwijderd
Ik zou voor de Integra TypeR gaan. Wel rijden zonder petje op he
Oud 03-10-2007, 10:52
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Zo'n Intergra is die niet alleen rechtsgestuurd geleverd?
__________________
I have a dream.
Oud 03-10-2007, 11:33
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Nee hoor Klasgenoot van me had destijds een linksgestuurde. Mooi apparaat!
Oud 03-10-2007, 11:41
Verwijderd
Ik zou voor de integra gan, heb je toch iets specialers dan een civic.
Oud 03-10-2007, 13:26
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
lijkt me ook een duidelijk geval van de integra.
top wagentje hoor.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 03-10-2007, 17:54
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Ooit een Amerikaan zien sturen? Die sturen nl. echt belachelijk slecht, dus als je een bochtje door wilt moet je eerst flink afremmen en word je flink ingehaald door een aantal japanners.
Das de reden dat de Mini in de jaren '60 3 keer de Monte Carlo rally heeft gewonnen. Al die belabberde duitse en franse bakken met achterwielaandrijving waren destijds totaal uit balans waardoor ze nauwelijks de bocht om konden terwijl de Mini's vierkant de bocht door scheurden met flinke snelheid.

Citaat:
Enne, denk maar bij een 200pk sterke japanner aan zo'n 300nm...
Plus dat de motor natuurlijk vele malen lichter is dan zo'n dikke V8 5L motor...
Als je auto 1/3 minder weegt, heb je ook gelijk 1/3 minder koppel nodig voor het zelfde resultaat. Das het probleem met die Amerikaanse bakken. De liefhebbers van die bakken roepen wel dat je veel koppel nodig hebt, maar dat is alleen zo bij die bakken die net zo zwaar zijn als een volgeladen bestelbus. De Civic/crx-jes van eind jaren '80 / begin jaren '90 wogen nog geen 900 kilo. Daar wil je als fabrikant niet eens 600nm in leggen, omdat je dat bijna onmogelijk op een veilige manier kan overbrengen op het wegdek. Dan heb je juist veel meer aan een toerenjager (die in het geval van de Honda 1.6 behalve enorm sportief ook nog eens uiterst betrouwbaar en relatief zuinig is gebleken)
Oud 04-10-2007, 02:39
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Bedankt, de Integra R heeft ook duidelijk mijn voorkeur. Een serieus snelle auto van serieuze kwaliteit (daar kunnen Duitsers niet aan tippen, geloof me)

Ik met een petje op? Ik heb dan wel een knalrooie Civic gehad met 5-spaaks en een spoiler, petjes staan me niet. En ik ben geen sjonnie. Ik heb niet eens een oorbel of een mat! Laat staan sportschoenen. Sterker nog, ik heb een grondige afkeer van al dat, en dan heb ik het onderwerp uitlaten nog niet aangesneden

Nog ff sparen dan... In de tussentijd zal 't wel een Daiha of een Honda van de zaak worden. Nu nog even volhouden met de Charade en vooral veel leuks voor 't weekend (her en der een autootje fixen)
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Oud 11-10-2007, 23:54
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Beide echt topauto's! Zo'n Integra is echt uniek, en inderdaad hardcore. Ze zijn bij Honda behoorlijk ver gegaan qua gewichtsbesparing, verder dan Porsche tegenwoordig doet (en dan bedoel ik navi in een gt3). Die Type R maakt z'n naam meer dan waar!
CTR is ook gaaf, heb er een keer mee gereden en heeft indruk gemaakt. Behoort wat mij betreft tot een van de beste fwd auto's die er zijn, heerlijke verslavende motor ook.
__________________
:)
Oud 12-10-2007, 20:16
Verwijderd
Ik heb mijn Grande Punto!

En ik moet zeggen dat hij voortreffelijk goed bevalt. Foto's komen nog.
Oud 15-10-2007, 00:06
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
En ik heb mijn nieuwe baan, nu ruim een week aan de slag als autoverkoper! 2e dag al 2 auto's gesleten (een 2e hands Charade was mijn eerste, de 2e -een kwartiertje daarna!- een nieuwe Cuore in lilapaars )

Het weekend deze mee:

Civic Hybrid, maar dan met de Honda F1 bestickering (aardbolfotogebeuren), demoauto. Heel appart om te rijden, met de oer-hollandsche CVT automaat!

Dik naar mn zin daar, in een weekje al flink wat modellen gereden (nieuwe Civic, CR-V, Cuore, Materia en de Copen -heel erg lachen, die Copen!)
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Oud 15-10-2007, 21:43
Verwijderd
Verkopen ze die Civic Hybrid ook in NL dan? Dacht altijd dat dat enkel een "overzees" model was.
Oud 18-10-2007, 00:55
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Haha ja dat denken veel mensen. De Civic Hybrid is al ruim 7 jaar op de markt in Nederland, helaas heeft Honda Nederland niet zoveel met publiciteit, waardoor de Prius er al jaren met de eer vandoor gaat.
2 weekjes geleden werd echter bekend dat de bijtelling voor Hybride-auto's omlaag gaat naar 14% (waarschijnlijk), en zo komt het dat we afgelopen week 11 Civic Hybrids hebben verkocht! Meer dan het afgelopen jaar...
Reden: veel mensen vinden de Prius niet mooi. De Civic lijkt toch wat meer op een 'echte' auto (De Hybrid is trouwens het Japanse/Amerikaanse model. Daar kennen ze 'onze' Civic weer niet)
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Oud 18-10-2007, 10:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
En ik heb mijn nieuwe baan, nu ruim een week aan de slag als autoverkoper! 2e dag al 2 auto's gesleten (een 2e hands Charade was mijn eerste, de 2e -een kwartiertje daarna!- een nieuwe Cuore in lilapaars )

Het weekend deze mee:
[afbeelding]
Civic Hybrid, maar dan met de Honda F1 bestickering (aardbolfotogebeuren), demoauto. Heel appart om te rijden, met de oer-hollandsche CVT automaat!

Dik naar mn zin daar, in een weekje al flink wat modellen gereden (nieuwe Civic, CR-V, Cuore, Materia en de Copen -heel erg lachen, die Copen!)
Die auto ziet er indrukwekkend en duur uit
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 18-10-2007, 13:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Het weekend deze mee:
[afbeelding]
Civic Hybrid, maar dan met de Honda F1 bestickering (aardbolfotogebeuren), demoauto. Heel appart om te rijden, met de oer-hollandsche CVT automaat!
Lijkt me super. Sowieso vind ik de civic mooi. Alleen jammer van de achterkant, ik heb het toch echt meer op hatchback. Maar zodra de hybride modellen wat meer op gang komen zal dat ook wel komen. Mocht ik later rijk en gelukkig zijn, dan is dat één van mijn eerste overwegingen bij het kopen van een auto.
Die Integra vind ik trouwens niet om aan te zien (de koplampen, de carosserie, vooral de vorm naar het dak toe...) maar dat is mijn bescheiden mening maar.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 22-10-2007, 15:27
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline


Chevrolet Bel Air (type Impala) uit '75
V8 5.7 liter

Cruisen ten top!
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 22-10-2007, 15:39
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
hey, had jij niet een camaro ?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 22-10-2007, 15:44
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
hey, had jij niet een camaro ?
Klopt ja, maar die heb ik enkele weken geleden verkocht. Wilde na 2 jaar Camaro weer eens wat anders hehe
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 22-10-2007, 17:43
Verwijderd
hehe, vette bak Antoon!
Maar vind het toch jammer dat je die Camaro weg had gedaan, die vond ik wat specialer ofzo





Iets betere foto van mijn auto:
Oud 22-10-2007, 21:44
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
hehe, vette bak Antoon!
Maar vind het toch jammer dat je die Camaro weg had gedaan, die vond ik wat specialer ofzo
Hehe ik wilde gewoon weer even wat anders proberen en het bevalt me prima tot dusver. Maar ja, de 'droomauto' is en blijft een '67 Camaro. Hehe op een dag zal die ook wel voor de deur staan
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 23-10-2007, 17:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Heb een VW golf type 3 gekocht om even de winter door te komen...
Verlaagd en een dikke uitlaat
Maar kon hem vrij goedkoop krijgen, dus toch maar gedaan.
Zal binnekort even een ander dempertje halen, want ik schaam me gewoon als ik door een woonwijk moet rijden En het is schijtirritant op de snelweg.

Hoewel ik nooit een golf fan ben geweest moet ik toch toegeven dat hij echt heerlijk rijdt

Foto's volgen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 23-10-2007, 20:13
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Nog een groot voordeel van een jappanner met een klein motertje.. verbruikt aanzienlijk minder brandstof. Die amerikaanse motoren zijn zo inefficient als de pest.

Neem een '91 Honda CRX Vtec met 150pk (144Nm koppel) en de toerenbegrenzer std op 8400toeren, je gaat 99 van de 100 amerikanen (zelfs van recentere jaren) bij het stoplicht ver voorop. En het gaat ook nog eens veel beter een bocht om als zo'n lompe amerikaan. Alleen het blok van zo'n amerikaan weegt een 1/3 tot 1/2 van het totale gewicht van een japanner van die leeftijd.
Oud 23-10-2007, 22:42
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Ergens heb je gelijk ja, maar om nou auto's te vergelijken van zo'n 20 jaar verschil... De techniek staat niet stil. En ik heb zo'n auto ook niet om te scheuren. Sowieso haat @ mensen die per se als eerste weg willen zijn bij een stoplicht, slaapverwekkend.
Daarnaast is het gebrul van een V8 van een Amerikaan alsof een engeltje in je oor zeikt. En (kwestie van smaak) Amerikaanse auto's zijn gewoon veel stijlvoller. Een Japanner of Europeaan doet mij totaal niks.
Nee laat mij maar lekker cruisen in een 'lompe Amerikaan' of een musclecar, dat zijn tenminste auto's
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!

Laatst gewijzigd op 24-10-2007 om 11:10.
Oud 24-10-2007, 00:10
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
hehe, hey Vork, probeer het ze maar uit te leggen. mij lukt het niet .... zoals je al kunt lezen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 24-10-2007, 10:58
Verwijderd
Ach, het is allebei leuk. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een BMW V8 fijner vindt rijden dan een Amerikaan maar goed, kwestie van smaak.
Oud 24-10-2007, 11:11
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
hehe, hey Vork, probeer het ze maar uit te leggen. mij lukt het niet .... zoals je al kunt lezen
hehe ik las het ja!

dan vrees ik dat we te maken hebben met een onbegonnen zaak
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 24-10-2007, 11:16
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
Ooit een Amerikaan zien sturen? Die sturen nl. echt belachelijk slecht, dus als je een bochtje door wilt moet je eerst flink afremmen en word je flink ingehaald door een aantal japanners.
Gewoon zoveel mogelijk rechte wegen zoeken! Hehe nee het is idd afremmen geblazen dan, maar daar kan ik absoluut niet wakker van liggen. Zodra je rustig de bocht uitkomt kun je weer gaan genieten van de koppel Maar goed, waarom zou een Amerikaan ook goed moet sturen.. Daar kent men nou eenmaal geen bochten
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 24-10-2007, 15:02
Verwijderd
Hehe, erg waar. In amerika kun je echt uren achtereen rechtdoor rijden
Oud 24-10-2007, 21:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hehe, erg waar. In amerika kun je echt uren achtereen rechtdoor rijden
Wat een lol...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-10-2007, 12:30
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Wat een lol...
inderdaad. Heerlijk rustig. Genieten van een mooie roffel, een muziekje en een voorbijtrekkend landschap. Ik ben blij dat je het eindelijk ingezien hebt. Hallelujah! Volgende week een keertje afspreken om een mooie Cutlass voor je uit te zoeken?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 25-10-2007, 17:27
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
inderdaad. Heerlijk rustig. Genieten van een mooie roffel, een muziekje en een voorbijtrekkend landschap. Ik ben blij dat je het eindelijk ingezien hebt. Hallelujah! Volgende week een keertje afspreken om een mooie Cutlass voor je uit te zoeken?

Mij zul je niet overtuigen, een amerikaan valt af om de volgende redenen :

1 - Een auto moet fatsoenlijk door de bocht kunnen
2 - De techniek moet een beetje degelijk en tegelijk ook vooruitstrevend zijn.
2 - Verbruik moet binnen normale perken liggen.
4 - Prestaties moeten goed zijn (tevens in verhouding met verbruik).

Amerikaan zuipt ontzettend veel, je ziet het nauwelijks terug in de prestaties. Het motorblok presteerd zwaar onder de maat gezien de cylinderinhoud van die blokken. Techniek van die dingen loopt zwaar achter tov de jappanners en een kinderwagen heeft nog een betere wegligging.

Ben geen boomknuffelaar, maar daarbij zijn al die slurpende amerikaanse bakken (ook de recente) ook nog eens uberslecht voor het milieu. De uitstoot van die dingen is vele malen hoger als van een vergelijkbaar bouwjaar japanse (of duitse) auto, komt omdat de techniek en inovatie VER achterloopt. Als Amerika zich nu eindelijk eens ging voegen bij het kyoto verdrag dan zou de uitstoot (en dus verbruik fossiele brandstoffen) drastisch afnemen. Probleem aleen is dat de enige automerken in amerika met een lage tot acceptabele uitstoot (en verbruik) voor amerika buitenlandse automerken zijn en niet van amerikaanse makelij zijn.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.