Oud 31-03-2008, 18:15
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Up!

SGMm-II: http://robvanderwoude654.fotopic.net/p49264403.html

Direct-link is niet mogelijk.

Vind het er beter uitzien dan hoe ze er nu uitzien, maar er mist toch een tussenbak voor mijn idee. En er is een eerste klasse ingetoverd.

Commendatore, deadlock, Daantje_0705, quantes, Adore naamzoek.
Wat een dropje! Beetje jammer dat er een eerste klas in is gepropt, want zoveel ruimte hebben twee bakken samen nou ook weer niet, zeker met het SGMm-concept.. Ik vind SGMm niet alles, maar dit is veel beter dan de Citypendel.

En ik vind het Hispeed materieel een erg lelijke kop hebben. We hebben er weer een Hondekop bij, maar of dat nu zo positief is dit keer.

Ohja, ik zou nog een opvallend kastje posten. Ik weet wel waar het voor dient, maar niet of het een verouderd kastje is, of dat dit voldoet aan het nieuwe systeem. Ik maakte eenzelfde soort kastje in een Plan T ook al uit voor oud en dat stemde de machinist niet vrolijk.




Sorry, ik heb een slechte camera op mijn telefoon. Ik zou ook niet met mijn telefoon op pad moeten gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2008, 18:29
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Onderweg leg ik wel eens vast wat me opvalt. Het is voor het grootste gedeelte een load aan foto's waar je niks aan hebt. Dus maar een paar. En hier heb je ook niks aan.






Plan T vanuit een Plan V.


Begin van de sloop Utrecht Terwijde (is dit nu met een verbindingsstreepje of niet? Zelfs de borden op het station wisselen daarmee af. ).




Leuk voor de statistieken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 18:39
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline

Nostalgie anno 2008!


De HC klapte de deur iets te hard dicht en toen kwam er een stukje techniek tevoorschijn.


SGMII dus. Ik heb geen idee wat dit in deze kast allemaal doet en kan. Ik heb voordat ik ben uitgestapt de deur maar weer een rotzet gegeven, dus ik verdien een lintje tegen vernielingsgedrag van andere reizigers. De trein had nog een ritje van twee uur te gaan.



Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 21:32
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Adore, wat ben je toch een nerd.



Leuke foto's , vooral die van de voorloper van GSM-R. Is dat in Gouda? Gouda heeft toch al een tijdje geen post T meer. Wat betreft Utrecht Terwijde, dat is zonder streepje. Alle namen horen zonder streepje geschreven te worden, maar erg consequent is men niet. Breda Prinsenbeek wordt op de borden zonder streepje weergegeven maar in de CTA kasten met streepje. In België zijn de namen overigens altijd met streepje, ik zie een verband.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 21:41
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Adore, wat ben je toch een nerd.



Leuke foto's , vooral die van de voorloper van GSM-R. Is dat in Gouda? Gouda heeft toch al een tijdje geen post T meer. Wat betreft Utrecht Terwijde, dat is zonder streepje. Alle namen horen zonder streepje geschreven te worden, maar erg consequent is men niet. Breda Prinsenbeek wordt op de borden zonder streepje weergegeven maar in de CTA kasten met streepje. In België zijn de namen overigens altijd met streepje, ik zie een verband.
I know.

Kan ik toch nog iéts met een 1.3 megapixel camera!
GSM-R is dus geïnstalleerd in al het materieel meen ik nu, zelfs nog Plan T. Dit is dus een voorloper nog? Wordt niet meer gebruikt? Het is Gouda Goverwelle. Daar zijn ook de meeste foto's gemaakt, ik kom er het meest. En Gouda heeft geen post T meer inderdaad.
Als je nog eens langs Terwijde komt: Spoor 2 heeft alle borden met een verbindingsstreepje en spoor 1 niet. Dat vind ik typisch! Overigens is Gdg voor zover ik weet altijd zonder streepje.
Ik zie ook een verband!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 21:58
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
I know.

Kan ik toch nog iéts met een 1.3 megapixel camera!
GSM-R is dus geïnstalleerd in al het materieel meen ik nu, zelfs nog Plan T. Dit is dus een voorloper nog? Wordt niet meer gebruikt? Het is Gouda Goverwelle. Daar zijn ook de meeste foto's gemaakt, ik kom er het meest. En Gouda heeft geen post T meer inderdaad.
Als je nog eens langs Terwijde komt: Spoor 2 heeft alle borden met een verbindingsstreepje en spoor 1 niet. Dat vind ik typisch! Overigens is Gdg voor zover ik weet altijd zonder streepje.
Ik zie ook een verband!
PM je even je treintijden door Adore? Ruim drie maanden vanaf nu reis ik ook naar Utrecht.

GSM-R maakt gebruik van het GSM netwerk, speciale frequentie en is een onderdeel van ERTMS (samen met ETCS), je weet wel, dat succesvolle beheerssysteem wat ook op de HSL Zuid en de Betuweroute gebruikt wordt. Dat was nog niet operationeel toen Gdg werd aangelegd. Voor GSM-R, wat nu een aantal jaar in gebruik is, had je meen ik Telerail. Daarvan zie je soms nog een bord staan met twee frequenties erop, waarvan er door één een streep staat. Dat betekende dat de machinist een ander gebied binnenreed en de frequentie veranderd moest worden. Telerail is nu niet meer in gebruik. In Rotterdam en omstreken zijn volgens mij alle borden weggehaald. Voor Telerail had je losse kastjes op stations en overwegen waarmee Post T gebeld kon worden wanneer er iets aan de hand was. Ik vind het raar dat het op Goverwelle staat, kan mij niet voorstellen dat Telerail toen nog niet bestond. Wellicht was het nog niet volledig operationeel ofzo. :?

Wanneer ik er aan denk zal ik er morgen eens op letten wanneer ik Terwijde langs rol, een groffe schande, doe het dan consequent goed òf fout.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 22:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
PM je even je treintijden door Adore? Ruim drie maanden vanaf nu reis ik ook naar Utrecht.

GSM-R maakt gebruik van het GSM netwerk, speciale frequentie en is een onderdeel van ERTMS (samen met ETCS), je weet wel, dat succesvolle beheerssysteem wat ook op de HSL Zuid en de Betuweroute gebruikt wordt. Dat was nog niet operationeel toen Gdg werd aangelegd. Voor GSM-R, wat nu een aantal jaar in gebruik is, had je meen ik Telerail. Daarvan zie je soms nog een bord staan met twee frequenties erop, waarvan er door één een streep staat. Dat betekende dat de machinist een ander gebied binnenreed en de frequentie veranderd moest worden. Telerail is nu niet meer in gebruik. In Rotterdam en omstreken zijn volgens mij alle borden weggehaald. Voor Telerail had je losse kastjes op stations en overwegen waarmee Post T gebeld kon worden wanneer er iets aan de hand was. Ik vind het raar dat het op Goverwelle staat, kan mij niet voorstellen dat Telerail toen nog niet bestond. Wellicht was het nog niet volledig operationeel ofzo. :?

Wanneer ik er aan denk zal ik er morgen eens op letten wanneer ik Terwijde langs rol, een groffe schande, doe het dan consequent goed òf fout.
Haha.

Dit verhaal ken ik wel ja, alleen niet zo in detail, bij deze nu wel. Alleen als ik een kastje of iets zie, weet ik echt niet bij welk 'tijdperk' het hoort.
Maar dit verbaast mij dan ook, want zó oud is het station van Goverwelle helemaal nog niet, 1993.. Nu is het kastje weer keurig vergrendeld, maar dit was echt wat het was vorige week.

Dat dacht ik dus ook al.

Ohja, om mijn nerd-status verder te vergroten: voor mijn verjaardag heb ik de materieelgids Mat '64 gekregen!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 22:14
Verwijderd
Wat foto's van het interieur van het vernieuwde Antwerpen Centraal (het mooiste station waar ik ooit geweest ben) van mijn tripje naar Antwerpen afgelopen vrijdag:
















Ik moet zeggen dat ze het zeer netjes hebben gedaan, oud is op prachtige wijze gecombineerd met nieuw. Het is trouwens nog niet helemaal klaar.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 22:27
Verwijderd
En @Adore:
Daar zitten zeker een paar geinige fototjes tussen. Maar hoezo wordt Utrecht Terwijde gesloopt?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 22:29
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
En @Adore:
Daar zitten zeker een paar geinige fototjes tussen. Maar hoezo wordt Utrecht Terwijde gesloopt?

Terwijde is al gesloopt (geweest), door de nieuwe spoorbaan werd het tijdelijke station afgebroken. Deze foto komt van dat moment. Het nieuwe station is een stukje hogerop natuurlijk alweer een tijdje open.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 22:37
Verwijderd
Citaat:

Terwijde is al gesloopt (geweest), door de nieuwe spoorbaan werd het tijdelijke station afgebroken. Deze foto komt van dat moment. Het nieuwe station is een stukje hogerop natuurlijk alweer een tijdje open.
Ah, ok. Ik kom in Utrecht nooit ergens anders dan op Utrecht Centraal vandaar dat ik er niet zo goed van op de hoogte ben.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 23:44
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ah, ok. Ik kom in Utrecht nooit ergens anders dan op Utrecht Centraal vandaar dat ik er niet zo goed van op de hoogte ben.
Ik heb ook helemaal niks te zoeken op Terwijde, maar jammer genoeg stopt de stoptrein die ik toch wel vaak nodig heb daar óók nog eens onderweg.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 17:44
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Adore is wel een lieve nurt!

En Antwerpen-Centraal is ganz gut.Vind het een erg mooi station, en sinds de opening van de Noord-Zuidverbinding is de punctualiteit aanzienlijk verbeterd. Ook is het natuurlijk beduidend beter dat nu praktisch alle treinen op Centraal stoppen, en niet tot Berchem rijden, of tot Antwerpen-Oost.

Ik weet niet of jullie het leuk vinden om te weten, maar waarschijnlijk eind deze maand wordt een deel van de spoorlijn Nijmegen - Groesbeek-Kranenburg-Kleef opnieuw in gebruik gesteld. Op het gedeelte tussen Groesbeek (makkelijk bereikbaar vanaf Nijmegen CS) en Kranenburg gaan dan fietslorries rijden die je zelf kunt besturen. Ben afgelopen weekend een deel van het trace langsgelopen/gereden. Het is allemaal heel erg vergane glorie, maar wel goed dat dit op deze manier een nieuwe functie krijgt.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:38
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Haha.

(...)

Ohja, om mijn nerd-status verder te vergroten: voor mijn verjaardag heb ik de materieelgids Mat '64 gekregen!
Nou het is echt waar hoor! Vandaag ben ik twee keer langs Terwijde gereden, maar ik kon het streepje (of het ontbreken daarvan) niet ontdekken. Vanmiddag werd bij Gouda iemand onwel en de trein was al te laat dankzij gekloot met de IC naar Gvc.

Ik ben je verjaardag vergeten hè?

Vandaag heb ik een ProRailspoorkaart gekregen, op A0 formaat. Of misschien nog wel groter.

@Antwerpen: Antwerpen C is inderdaad een majestueus station gebleven. <3 Ik was bij de opening, maar toen was het middenplatform nog niet af. Wil er nog een keer naar toe wanneer het echt af is.

@Quantes: staat het lijntje nog in plannen van de tram van Nijmegen? Gaat dat überhaupt nog door? Wel leuk dat er alvast roestgereden wordt.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Adore is wel een lieve nurt!

En Antwerpen-Centraal is ganz gut.Vind het een erg mooi station, en sinds de opening van de Noord-Zuidverbinding is de punctualiteit aanzienlijk verbeterd. Ook is het natuurlijk beduidend beter dat nu praktisch alle treinen op Centraal stoppen, en niet tot Berchem rijden, of tot Antwerpen-Oost.

Ik weet niet of jullie het leuk vinden om te weten, maar waarschijnlijk eind deze maand wordt een deel van de spoorlijn Nijmegen - Groesbeek-Kranenburg-Kleef opnieuw in gebruik gesteld. Op het gedeelte tussen Groesbeek (makkelijk bereikbaar vanaf Nijmegen CS) en Kranenburg gaan dan fietslorries rijden die je zelf kunt besturen. Ben afgelopen weekend een deel van het trace langsgelopen/gereden. Het is allemaal heel erg vergane glorie, maar wel goed dat dit op deze manier een nieuwe functie krijgt.
Nu hopen op een echte heringebruikname van dat lijntje. Hoe meer treinverbindingen met het buitenland hoe beter.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 20:39
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Nou, kwaliteit gaat ook wel boven de kwaliteit. Bij Venlo is een verbinding naar het buitenland, maar een IC Eindhoven - Köln zit er sinds de jaren negentig al niet meer in. Net zoals het doortrekken van de IR resp. RE/RB bij Essen en Bentheim. Of Maastricht - Aachen; Amsterdam - Heerlen - Aachen - Köln; Maastricht - Luik met 28/58 minuten aansluiting. Etc. Etc.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 11:31
Verwijderd
GTW'tje te Nijmegen Heyendaal, Vrijdag 11 april 2008:
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Nou, kwaliteit gaat ook wel boven de kwaliteit. Bij Venlo is een verbinding naar het buitenland, maar een IC Eindhoven - Köln zit er sinds de jaren negentig al niet meer in. Net zoals het doortrekken van de IR resp. RE/RB bij Essen en Bentheim. Of Maastricht - Aachen; Amsterdam - Heerlen - Aachen - Köln; Maastricht - Luik met 28/58 minuten aansluiting. Etc. Etc.
Er heeft vanaf Venlo geruime tijd geen enkele passagierstrein de grens over gereden.

Over Amsterdam -> Heerlen/Maastricht -> Aken/Luik wordt op dit moment hard nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Er heeft vanaf Venlo geruime tijd geen enkele passagierstrein de grens over gereden.

Over Amsterdam -> Heerlen/Maastricht -> Aken/Luik wordt op dit moment hard nagedacht.
Dat mag ook wel, als je de boemel mist richting Luik moet je een uur (!) wachten op de volgende
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:25
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Dat mag ook wel, als je de boemel mist richting Luik moet je een uur (!) wachten op de volgende
Wil jij eens niet zo denigrerend doen over de I11 rijtuigen.

Maar die aansluiting van -2 oid is inderdaad belachelijk. Al die stops Mt - Liege moeten er mijn inziens ook gewoon uit.

@Deadlock, daar wordt door 'ons' zeker over nagedacht, heb er in HGB IV anders weinig concreets over gehoord. Verder werkt het natuurlijk ook niet echt mee dat de ICRm-bakken nu in treinstel formatie rijden in plaats van in stamformatie.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 16-04-2008 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:05
Verwijderd
Die I6 rijtuigen zijn gewoon oncomfortabele, lawaaierige kolerebakken TRA Hoog tijd dat de NMBS die dingen vervangt door nieuwere of betere dingen!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Dat mag ook wel, als je de boemel mist richting Luik moet je een uur (!) wachten op de volgende
Die boemel is vervangen door een uurlijkse intercity naar Brussel al een hele poos en die M6 rijtuigen kenker die zijn comfortabel zeg.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Die boemel is vervangen door een uurlijkse intercity naar Brussel al een hele poos en die M6 rijtuigen kenker die zijn comfortabel zeg.
Vanaf M'tricht? De laatste keer (zo'n 6 mnd geleden geloof ik) reed er geen IC vanaf Mtr naar Brussel, daarvoor moest ik op Luik overstappen op een inderdaad comfortabele IC.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vanaf M'tricht? De laatste keer (zo'n 6 mnd geleden geloof ik) reed er geen IC vanaf Mtr naar Brussel, daarvoor moest ik op Luik overstappen op een inderdaad comfortabele IC.
Volgens mij rijdt de intercity alleen door de weeks. In het weekend is het elk uur een stoptrein.

En verder: willen jullie alsjeblieft wat minder trein-taal gebruiken, zodat de leken er ook nog wat van snappen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij rijdt de intercity alleen door de weeks. In het weekend is het elk uur een stoptrein.
Maar die stoptrein stopt nog steeds niet in Eijsden

Citaat:
En verder: willen jullie alsjeblieft wat minder trein-taal gebruiken, zodat de leken er ook nog wat van snappen.
Voorbeeld plz?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 20:10
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Die I6 rijtuigen zijn gewoon oncomfortabele, lawaaierige kolerebakken TRA Hoog tijd dat de NMBS die dingen vervangt door nieuwere of betere dingen!


Volgens mij doel jij op de Klassiekskes.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 20:12
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Die boemel is vervangen door een uurlijkse intercity naar Brussel al een hele poos en die M6 rijtuigen kenker die zijn comfortabel zeg.
Eh, volgens mij zijn het I11 rijtuigen. Zoveel passagiers boemelen er ook niet heen en weer dat het dubbeldeks rechtvaardigt, die kunnen ze wel op de Vlaamse Ruit gebruiken.

I11:
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 20:15
Verwijderd
Citaat:


Volgens mij doel jij op de Klassiekskes.
Kan ook, Belgische treinen interesseren me weinig want ik kom er bijna nooit
Het waren iig rottreinen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 20:40
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 00:27
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Kan ook, Belgische treinen interesseren me weinig want ik kom er bijna nooit
Het waren iig rottreinen
Don't mess with Belgische treinen.

Citaat:
Dat mag ook wel, als je de boemel mist richting Luik moet je een uur (!) wachten op de volgende
En dan hebben we het nog geen eens over de talrijke malen dat die dingen uitvallen of extreem vertraagd zijn...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 08:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Voorbeeld plz?
Alle afkortingen en dingen met nummers.

Die internationale trein valt inderdaad regelmatig uit, zo raar.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Alle afkortingen en dingen met nummers.

Die internationale trein valt inderdaad regelmatig uit, zo raar.
M6. I6 en dergelijke zijn gewoon benamingen voor treinen op dezelfde manier als ICM, VIRM. Hetzelfde als dat je bij computers de afkorting HDD gebruikt voor harddisk drive en het over GB's en MB's hebt. Ik zie absoluut niet waarom en *hoe* je dat anders zou kunnen doen. Het beest heeft een naam, noem het bij die naam.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 09:57
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Alle afkortingen en dingen met nummers.

Die internationale trein valt inderdaad regelmatig uit, zo raar.
Nou zo raar is dat niet. Als 'ie teveel vertraging heeft wordt 'ie beperkt tot Wezet of Luik-Guillemins.

En over de Benelux-trein (Amsterdam-Antwerpen-Mechelen-Brussel Zuid), tsja, laten we het daar maar helemaal niet over hebben. De NMBS ziet de 11.8 locs nog altijd als het paradepaardje schijnbaar. Nou, dan mag er wel wat meer onderhoud aan gepleegd worden. En het leuke: die locs worden onderhouden in de CW in Salzinnes. Dat ligt zeg maar bij Charleroi. Ook niet echt in de buurt van het traject waar die treinen normaal rijden zegmaar......
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:05
Verwijderd
Nee okay, maar dat is in Nederland ook wel eens zo en België is een stuk kleiner dan Nederland. Maar de reeks 11.8 is gewoon op. Ik snap niet dat ze niet tijdelijk een paar 189'ers neerzetten. Die hebben toch stuurstroombullshit aan boord?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Nee okay, maar dat is in Nederland ook wel eens zo en België is een stuk kleiner dan Nederland. Maar de reeks 11.8 is gewoon op. Ik snap niet dat ze niet tijdelijk een paar 189'ers neerzetten. Die hebben toch stuurstroombullshit aan boord?
Zo oud zijn die 11.8's niet hoor en ze zijn zeker nog niet op, gewoon een kwestie van wat beter onderhoud. De NMBS wil hier naar eigen zeggen ook wat aan gaan doen. En die 189'ers gaan natuurlijk niet samen met de huidige Benelux-stuurstandrijtuigen he. (Voor zolang die nog rijden trouwens, volgens mij moeten die dingen binnenkort aan de kant.)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:18
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
189'ers kunnen met reizigerstreinen overweg. In België hebben ze nu ook een paar 189'ers (ik meen 3, maar pin me er niet op vast), die straks gebruikt gaan worden voor goederentreinen van de Antwerpse haven richting Duitse grens, maar die zijn beproefd met reizigersmaterieel erachter.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:20
Verwijderd
Ik vind trouwens wel dat er iets van een gewone treindienst moet blijven vanuit Nederland over Roosendaal naar België. Gezien het waarschijnlijk vrij grote prijsverschil wordt de HSL niet echt een goed alternatief vrees ik. De NS zal dat alleen niet organiseren ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:25
Verwijderd
Citaat:
189'ers kunnen met reizigerstreinen overweg. In België hebben ze nu ook een paar 189'ers (ik meen 3, maar pin me er niet op vast), die straks gebruikt gaan worden voor goederentreinen van de Antwerpse haven richting Duitse grens, maar die zijn beproefd met reizigersmaterieel erachter.
Maar je hebt dan wel twee 189'ers per trein nodig als je geen extra rangeerwerk wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:29
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Maar je hebt dan wel twee 189'ers per trein nodig als je geen extra rangeerwerk wil hebben.
Hoeft niet, nu gaan die stammen vaak ook al door naar de Watergraafsmeer of Vorst Rijtuigen waar ze gereinigd worden, dan kun je daar wel omlopen.

En de NMBS is er voor aan het pleiten het boemeltje Antwerpen-Essen-Roosendaal te laten rijden, en wellicht zelfs de IC uit Dinant die nu tot Essen rijdt, door te trekken tot Roosendaal.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Hoeft niet, nu gaan die stammen vaak ook al door naar de Watergraafsmeer of Vorst Rijtuigen waar ze gereinigd worden, dan kun je daar wel omlopen.

En de NMBS is er voor aan het pleiten het boemeltje Antwerpen-Essen-Roosendaal te laten rijden, en wellicht zelfs de IC uit Dinant die nu tot Essen rijdt, door te trekken tot Roosendaal.
Ik hoop dat de NMBS haar zin krijgt dan, anders is goedkoop naar het westen van België gaan er niet meer bij. Zou er trouwens geen manier zijn om NS van overheidswege te dwingen de Benelux te laten rijden?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:48
Verwijderd
Citaat:
189'ers kunnen met reizigerstreinen overweg. In België hebben ze nu ook een paar 189'ers (ik meen 3, maar pin me er niet op vast), die straks gebruikt gaan worden voor goederentreinen van de Antwerpse haven richting Duitse grens, maar die zijn beproefd met reizigersmaterieel erachter.
Ja en de NMBS houdt die exemplaren expres van het spoor.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 20:39
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ik vind trouwens wel dat er iets van een gewone treindienst moet blijven vanuit Nederland over Roosendaal naar België. Gezien het waarschijnlijk vrij grote prijsverschil wordt de HSL niet echt een goed alternatief vrees ik. De NS zal dat alleen niet organiseren ben ik bang.
Dat vind ik ook. Dat gaat de NS inderdaad niet doen. Die halen de HSL sowieso nooit uit het verlies, laat staan mèt alternatief over de huidige lijn. De besluiteloosheid heeft natuurlijk ook gevolg voor de investeringen die plaatsvindeni in het onderhoud voor de 11.8 serie.

Citaat:
Ik hoop dat de NMBS haar zin krijgt dan, anders is goedkoop naar het westen van België gaan er niet meer bij. Zou er trouwens geen manier zijn om NS van overheidswege te dwingen de Benelux te laten rijden?
De NMBS wil inderdaad een aantal treinen uit Essen doortrekken naar Rsd, volgens mij kon dat ook vrij goed met keertijden: weinig extra kosten, grote opbrengsten. Volgens mij is die nieuwe minister van Verkeer (welke van de vijf ) in België ook wel voor een alternatieve verbinding. Dat schept hoop. Maar ongeveer al het materieel van NMBS is niet toegelaten in Nederland, dat was tot nu toe nooit zo'n probleem, maar het nieuwere NMBS materieel vindt het niet zo leuk als je 1500V door de waslijn jaagt terwijl dat 3000 hoort te zijn. Modern spul. Overigens moet ProRail dan ook nog meewerken. Overigens benik sowieso voor de prijsverlaging van de grenskilometers, die nu exorbitant hoog zijn.

Citaat:
Ja en de NMBS houdt die exemplaren expres van het spoor.
Ja, gek hè, dan komt de grote rode boze DB/Railion/Schenker/Stinnes-wolf namelijk opeens nog meer in België.

ITL (of moet ik maar zeggen SNCF Fret ) heeft toch ook van die machines voor België...
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 20:59
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline



Dit was vanmorgen om kwart voor acht de boemel tussen (ondermeer) Gouda en Rotterdam. Het zag er erg knus uit toen iedereen was ingestapt.

Het klonk overigens niet helemaal gezond, het ding sputterde als een dieseltje, maar het trok wel ontzettend snel op.

Welke idioot zet er nou een tweetje in op de Sprinterverbinding in de Randstad op dat tijdstip? Wtf, Adore!
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 22:57
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit was vanmorgen om kwart voor acht de boemel tussen (ondermeer) Gouda en Rotterdam. Het zag er erg knus uit toen iedereen was ingestapt.

Het klonk overigens niet helemaal gezond, het ding sputterde als een dieseltje, maar het trok wel ontzettend snel op.

Welke idioot zet er nou een tweetje in op de Sprinterverbinding in de Randstad op dat tijdstip? Wtf, Adore!
Dat is niet station Gouda, hm?

Was het enkel een tweetje? Wtf. Dat moet érg knus zijn geweest ja. Ik merk de laatste tijd (ik kan het niet baseren op dagelijkse basis) dat er wel ander materieel wordt ingezet dan SGMm. Zo zie ik op vrijdag in de avondspits ook best veel Mat '64. Geen idee waarom! De CTA's blijven stug Sprinter aangeven. (Alleen die op Goverwelle niet, die maakt er een ongeregeld zootje van door er af en toe stoptrein van te maken.)

En ik vind SGMII wel vaker niet normaal klinken, maar ik ben niet zo bekend met geluiden eerlijk gezegd. En het gaat toch verdomd snel. Zal die tussenbak zonder motoren wel schelen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook. Dat gaat de NS inderdaad niet doen. Die halen de HSL sowieso nooit uit het verlies, laat staan mèt alternatief over de huidige lijn. De besluiteloosheid heeft natuurlijk ook gevolg voor de investeringen die plaatsvindeni in het onderhoud voor de 11.8 serie.

De NMBS wil inderdaad een aantal treinen uit Essen doortrekken naar Rsd, volgens mij kon dat ook vrij goed met keertijden: weinig extra kosten, grote opbrengsten. Volgens mij is die nieuwe minister van Verkeer (welke van de vijf ) in België ook wel voor een alternatieve verbinding. Dat schept hoop. Maar ongeveer al het materieel van NMBS is niet toegelaten in Nederland, dat was tot nu toe nooit zo'n probleem, maar het nieuwere NMBS materieel vindt het niet zo leuk als je 1500V door de waslijn jaagt terwijl dat 3000 hoort te zijn. Modern spul. Overigens moet ProRail dan ook nog meewerken. Overigens benik sowieso voor de prijsverlaging van de grenskilometers, die nu exorbitant hoog zijn.

Ja, gek hè, dan komt de grote rode boze DB/Railion/Schenker/Stinnes-wolf namelijk opeens nog meer in België.

ITL (of moet ik maar zeggen SNCF Fret ) heeft toch ook van die machines voor België...
De reeks 13 locs lijken anders weinig moeite te hebben met een klein stukje op 1500V. Ook wel behoorlijk moderne locs. Ze zouden trouwens ook dieselmaterieel kunnen inzetten, dan heb je helemaal nergens last van - op het ontbreken van ATB na.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 13:29
Verwijderd
Citaat:
De reeks 13 locs lijken anders weinig moeite te hebben met een klein stukje op 1500V. Ook wel behoorlijk moderne locs. Ze zouden trouwens ook dieselmaterieel kunnen inzetten, dan heb je helemaal nergens last van - op het ontbreken van ATB na.
Citaat:
Reeks 13 heeft een maximum snelheid van 200 km/u en kan zowel rijden onder de traditionele Belgische bovenleiding met een gelijkspanning van 3000 V, als onder de recentere van 25 kV wisselspanning, die o.a. op de hogesnelheidslijnen gebruikt wordt. Bijkomend kan er onder de Nederlandse 1500 V gelijkspanning gereden worden, maar dit met beperkt vermogen. Dit laatste wordt enkel gebruikt bij de IC-trein Maastricht-Luik-Brussel.
ATB is onbelangrijk. Net zoals dat de Duitsers mogen doorrijden naar Arnhem zonder ATB. Is officiëel als grensstation aangeduid.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 13:42
Verwijderd
Check dit trouwens: http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_18_(Siemens)
Die krijgen allemaal ETCS, ATB, Memor, TBL en KVB en zijn allemaal driespannig. 60 stuks zijn er besteld en de levering begint in 2009.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 16:45
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Dat is niet station Gouda, hm?

Was het enkel een tweetje? Wtf. Dat moet érg knus zijn geweest ja. Ik merk de laatste tijd (ik kan het niet baseren op dagelijkse basis) dat er wel ander materieel wordt ingezet dan SGMm. Zo zie ik op vrijdag in de avondspits ook best veel Mat '64. Geen idee waarom! De CTA's blijven stug Sprinter aangeven. (Alleen die op Goverwelle niet, die maakt er een ongeregeld zootje van door er af en toe stoptrein van te maken.)

En ik vind SGMII wel vaker niet normaal klinken, maar ik ben niet zo bekend met geluiden eerlijk gezegd. En het gaat toch verdomd snel. Zal die tussenbak zonder motoren wel schelen.
Dat is wel Gouda.

En ja, het was zoals je ziet enkel een tweetje! Het is toch ook terecht dat de CTA-bakken Sprinter aangeven, het gaat niet om het materieel, maar om de treindienst. Al is het lastig te verkopen als je èn een treintype Sprinter hebt en dat woord ook voor de exploitatie gebruikt. Misschien moeten we het gewoon weer materieel '74 of plan Y gaan noemen.

Citaat:
De reeks 13 locs lijken anders weinig moeite te hebben met een klein stukje op 1500V. Ook wel behoorlijk moderne locs. Ze zouden trouwens ook dieselmaterieel kunnen inzetten, dan heb je helemaal nergens last van - op het ontbreken van ATB na.
Net of HLE 13 wel van ATB voorzien is. Naar grensstations wordt gewoon gereden door middel van een akkoordje heb ik het idee. Er hebben ook planmatig exploitatief Lint 41 (Syntus) naar Emmerich gereden. Ik vraag me dan af of het klopt wat Deadlock zegt, dat Arnhem nog steeds een grensstation is, bij Emmerich ligt ook de voltagesluis...

Citaat:
Check dit trouwens: http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_18_(Siemens)
Die krijgen allemaal ETCS, ATB, Memor, TBL en KVB en zijn allemaal driespannig. 60 stuks zijn er besteld en de levering begint in 2009.
Taurussen naar België, nouja, ze lijken er in ieder geval erg op. Dat zijn mooie machines. Overigens heeft B-Cargo een tekort aan locomotieven, maar er staat dat deze voor de reizigersdienst zijn. Is het dan geen kwestie van doorschuiven? Een chopper inbouwen voor 1500 V is relatief gezien waarschijnlijk niet zo duur als je toch al een machine hebt die onder 3000 V moet werken? Geen flauw idee wat zulke dingen kosten.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 21:44
Verwijderd
Je kan dat met weerstanden oplossen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 13:10
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Maar weerstanden worden tegenwoordig nog vrij weinig gebruikt bij nieuwe treinen, alles moet computergestuurd. Met een chopper kan je ook veel minder trapsgewijs optrekken, omdat je weerstanden niet hoeven te schakelen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Dubbeldekstreinen
REIE
162 14-10-2008 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.