Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2008, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Het komt wel vaker voor hoor. Het geval dat deadlock noemde, namelijk VIRM dat DM90 sleept ben ik in Nijmegen ooit weleens tegengekomen.
Dat is als het goed is een dagelijkse rit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Dat is als het goed is een dagelijkse rit.
Ik ben het meer dan anderhalf jaar geleden een keer tegengekomen in Nijmegen. Maar van waar naar waar gaat die rit dan en hoe laat? Volgens mij moet er geen DM90 in dienst van NS in die hoek van het land zijn namelijk.

Die keer dat ik het zag was het nog wel logisch, aangezien NS toen nog met DM90 op de Maaslijn reedt.

Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het meer dan anderhalf jaar geleden een keer tegengekomen in Nijmegen. Maar van waar naar waar gaat die rit dan en hoe laat? Volgens mij moet er geen DM90 in dienst van NS in die hoek van het land zijn namelijk.

Die keer dat ik het zag was het nog wel logisch, aangezien NS toen nog met DM90 op de Maaslijn reedt.
In ieder geval vanaf Zwolle, ik heb ze jarenlang gezien als ik om 6 uur in Deventer in de trein stapte. Dit jaar nog twee keer.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 18:12
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Dit weekend viel ik met mijn neus een beetje in de boter, dus een up!
Minder geslaagd is dat de kwaliteit van de foto's niet ok is, maar daar kan ik niks aan doen.

Eerste twee SGMmII'tjes op Rtd op weg naar Vlaardingen Centrum: 2133 en 2141.


Zien er toch iets anders uit dan SGMmIII. (Waar III de groene deurknopjes niet mocht houden, zitten ze er hier nog wel?)


De eerste vier elektrische GTW's voor Arriva (Ddr - Gdm) staan te wachten op Kijfhoek, dus bedacht Arriva een waardig afscheid voor Plan V 869.







Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 08:20
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Gisteren naar mijn Waalse familie geweest, wat altijd een leuke treinreis is. De IC vanaf Maastricht naar Brussel gepakt (ja, hij reed, en het was heerlijk rustig, met 200 km/h over de HSL-1). Wel 10 minuten voor Leuven staan wachten omdat we veel te vroeg waren.

In Brussel-Zuid overgestapt, en daarna richting Doornik. Ook nog een flink stuk treinen.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 12:12
Verwijderd
Geen foto, maar wel een leuke observatie: gisteren was ik in Leuven en toen ik op de terugreis met de trein net het station was uitgereden, zag ik door de openstaande deuren van een loods de enige overgebleven Benelux-hondekop (Mat '57) staan. Helaas had ik niet de kans om er een foto van te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 16:19
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
In welke richting vertrok je dan? Mechelen/Brussel/Landen/Ottignies?Hasselt/hogesnelheidslijn naar Luik?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:30
Verwijderd
Richting Mechelen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:48
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
okee

als ik daar weer eens kom eens op letten dan
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:49
Verwijderd
Moeten wel toevallig net die deuren openstaan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 15:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Hm, zou ik wel eens willen zien, maar is in slechte staat, helaas. En ik kom niet echt in Leuven, de komende tijd. (a)

Iets langer dan een week heeft de 766 op rangeerterrein Cartesiusweg gestaan. Vond ik ook al niet in te beste staat..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 20:17
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Vanavond stond de Veolia 501 opgesteld in Venlo, waar normaal de Diesel GTW'tjes staan...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 22:31
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
http://www.bfoto.be/foto/347.jpg

Deze kwam ik tegen op een andere site en kon ik toch niet vergeten.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 07:14
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
dan maar zo he
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 08:59
Verwijderd
Hij werkt hier pas als je hem in de adresbalk copy-paste. Wel leuk plaatje trouwens, mooie loc met een grappig nummer.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 09:01
Verwijderd
Aan de stroomafnemers te zien zijn het er trouwens twee achter elkaar.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 15:26
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
het zijn er ook 2 achter elkaar, is tussen Leuven en Ottignies, waar destijds dat ongeval is gebeurd
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 09:16
Verwijderd
Ik lees net dat alle ICE-3's (ook de 3M's) uit dienst zijn gehaald vanwege een mogelijk defect bij de wielen. (Iemand enig idee wat een Radsatzwelle is?) Déjà-vu...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Ik lees net dat alle ICE-3's (ook de 3M's) uit dienst zijn gehaald vanwege een mogelijk defect bij de wielen. (Iemand enig idee wat een Radsatzwelle is?) Déjà-vu...
Cardanas!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Cardanas!
Op de Duitse Wikipedia noemen ze dat een Kreuzgelenk of een Kardangelenk. Het lijkt me ook niet logisch om zo'n ding in een draaistel te hebben zitten maar dat kan ik mis hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 16:33
Verwijderd
Check de wiki maar van radsatz en die van welle
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 16:34
Verwijderd
Het gaat dus gewoon om de wielas, niet om een cardanas.
Citaat:
Ein Radsatz (engl. wheelset) bei Schienenfahrzeugen besteht aus der Radsatzwelle und den beiden Radscheiben, je nach Einsatzfall sind auf der Welle auch noch Bremsscheiben und/oder Zahnräder für den Antrieb montiert.
bron
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 16:35
Verwijderd
61 van de 67 ICE-3's zijn trouwens uit dienst genomen volgens een user van hgbtf.net.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 18:35
Verwijderd
Citaat:
61 van de 67 ICE-3's zijn trouwens uit dienst genomen volgens een user van hgbtf.net.
Yep. Er rijden er nog een paar naar Frankrijk en daar blijft het bij tot na de inspecties.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Yep. Er rijden er nog een paar naar Frankrijk en daar blijft het bij tot na de inspecties.
Ik vermoedde al dat dat de ICE-3's waren die blijven rijden, gezien het aantal. Maar het lijkt me niet dat die qua draaistel afwijken van hun soortgenoten?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 19:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ja, die reden inderdaad niet.

Ik reis maximaal 1x per jaar met zo'n ding en precies DIE dag rijdt ineens niks meer in Duitsland.

Wat een ritje van 5,5 uur in een relaxte ICE met een ruime overstap had moeten zijn, werd een rit van 8 uur in propvolle, snikhete treinen, met overstaptijden van -5 minuten.

Echt crap dus, hopelijk kan ik nog iets van geld terug krijgen, want dit is echt niet normaal!
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 16:46
Verwijderd
Inmiddels rijdt er weer het een en ander. Ik zag vandaag zelf ook alweer een ICE-3M rijden hier in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 18:21
Verwijderd
Ik was vandaag in Roermond en daar kwam ik toevallig de VSM 23 076 met een Mitropa-rijtuig en vier blokkendoosrijtuigen tegen:

Laatst gewijzigd op 14-07-2008 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Ik was vandaag in Roermond en daar kwam ik toevallig de VSM 23 076 met een Mitropa-rijtuig en een aantal blokkendoosrijtuigen tegen:
[afbeelding]
Ja die was bij de ZLSM wezen buurten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Ja die was bij de ZLSM wezen buurten.
Dat vermoeden had ik al.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 19:52
Verwijderd
Zoals ik enkelen van jullie al had beloofd, post ik hier nu een aantal treingerelateerde foto's van mijn uitstapje naar Lille van vorige week donderdag.

Deze foto had ik al in een ander topic op onzin gepost:


Deze foto's niet:








En tenslotte een aangename verrassing die ik op de terugweg ook nog tegenkwam; de koepel van Antwerpen Centraal, die een tijd lang verborgen ging achter een stalen platform, is weer zichtbaar gemaakt:

Laatst gewijzigd op 27-07-2008 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 11:04
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik ga dinsdag vweer een flinke treinreis maken.
De hele rand rond Brussel verkennen.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 21:26
Verwijderd
En welke bestemmingen doe je precies aan?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 21:28
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Wat een leuke vraag.

Nijmegen - Roosendaal - Mechelen - Halle - 's Gravenbrakel - Leuven - Sint Genesius Rode - Essene-Lombeek - Brussel Noord - Gembloux - Jemeppe-sur-Sambre - Namen - Ottignies - Leuen - Antwerpen C - Roosendaal - Nijmegen
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 21:32
Verwijderd
Volgens mij zijn dat heel wat kilometers.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 06:18
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Het meeste zijn stoptreintjes. (A)
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Het meeste zijn stoptreintjes. (A)
Dan nog, kriskras rond Brussel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 20:11
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
En lijn 144, waar alleen op werkdagenl, in de spits, treinen rijden.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 20:33
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Hierbij een verhaaltje over een trip die ik afgelopen dinsdag, 12 augustus, gemaakt heb. Oorspronkelijke bedoeling was om af te keggen± Nijmegen Lent – Mechelen – Halle – ’s-Gravenbrakel – Leuven – Sint Genesius Rode – Essene-Lombeek – Brussel Noord – Gembloud – Jemeppe-sur-Sambre – Namen – Ottignies – Leuven – Antwerpen (via L16) – Nijmegen Lent. Echter, dit veranderde nogal. Waarom lees je hierna.

De reis startte om 6.41 vanuit Nijmegen Lent. Tot voorbij Tilburg ging alles goed, maar daar kreeg mijn trein (getrokken door de 1765, ik in rijtuig 5217) een aanrijding met een personenauto. De bestuurder heeft het wonderwel overleefd, maar de ravage was groot. Eerst was de bestuurder door een andere trein meegenomen, en vervolgens door onze trein weer terug meegesleept. Hij heeft dus echt een flinke beschermengel.

Uiteindelijk was ik o m 11.11 in Roosendaal, in plaats van de geplande 8/11. Doordat de internationale IC B van 11.32 weer eens een flinke vertraging had (+30), besloot ik de stopper tepakken naar Antwerpen. We kwamen netjes om 12.26 aan in Antwerpen-C, alwaar ik een rechtstreekse aansluiting had om de Benelux, die inderdaad +30 had en erg vol zat. Deze ging op ongeveer een wandeltempo naar Mechelen. Eerst een stuk over de sporen van L27, vervolgens over de L25.

In Mechelen was ik op tijd om de L3584 te nemen, die werd verzekerd door ms 922. Deze zeer rustige trein bracht me netjes naar Halle. Hier was het tijd voor wat looptraining. De IR-trein naar Quevy vanaf spoor 5 werd net gehaald, deze bracht me keurig op tijd naar ’s Gravenbrakel. Deze trein werd gereden door twee stellen AM96. Vanaf hier ging het met de klassieke 228 naar Charleroi-Sud. Een rustig ritje, waarbij de jonge conductrice even goed moest kijken naar mijn Benelux Tourrail voordat ze ‘m herkende.
Vanaf Charleroi de IR-trein naar jambes, die mij als passagier had tot Tamines. Wat me daar opviel was dat ze een compleet nieuw peroon hadden gebouwd, maar dat dit perron nog geen nummer had en ook nog niet in gebruik was. Tamelijk geldverspilling.

In Tamines moest ik even kort wachten op de P-trein die me via Auvelais, Jemeppe-sur-Sambre, Mazy en Chapelle-Dieu tot in Gembloux bracht. Deze rit voert over een prachtige lijn (144), met werkelijk prachtig uitzicht. Tussen Jemeppe en Mazy was rechts van het spoor nog een hele verzameling oude Engelse dubbeldeks-bussen te zien.

In Gembloux bleek IC-J 2137 vertraagd met +8. Dit gaf geen problemen. Wel was de trein erg vol, maar in de zometvakantie schijnt dat vaker te zijn, door alle scouts die op kamp gaan in de Ardennen.
In Ottignies stapte ik alweer af, om vanaf daar naar Louvain-la-Neuve te gaan.
De stad huisvest de Université Catholique de Louvain (UCL), de Franstalige afsplitsing van de vernederlandste Katholieke Universiteit Leuven. Dit korte stukje werd afgelegd met stel 833 van de IR L-verbinding uit Binche.

Vanaf daar ging het met de L-trein richting Leuven weer terug tot Ottignies. Deze trein zat goed vol, ik naam plaats in het voorste stelletje, 667.

Vanaf Ottignies ging het naar Brussel-Noord, met opnieuw een heel drukke IC uit Luxemburg. Vanaf daar ging het met Break 430, die trein IC-L 2316 verzekerde, tot Sint-Niklaas. Na een korte overstap daar met de IRa (opnieuw een Break) tot Puurs. Vanaf daar met de L-trein naar Antwerpen-C gespoord. Het viel me bij de twee laatste treinen, de IRa Sint-Niklaas-Leuven en de L-trein Puurs-Antwerpen-C op dat deze treinen erg ruim waren samengesteld. Er zat nauwelijks een mens in de trein. In de L-trein naar Antwerpen, onder andere gereden door stel 661, was een van de toiletten gestoord, deze spoelde constant door.
Vanaf Hoboken zaten we in een enorme hoosbui, het regende echt ontzettend hard.

Vanaf Antwerpen met de IC-B naar Roosendaal. Deze trein werd aangekondigd met +10 minuten, op het bord stond +8 minuten, en uiteindelijk was het maar +4 en in Roosendaal alweer keurig op tijd doordat we erg snel reden. De trein werd getrokken door de 1190 (deze was voor de Bds geplaatst, welke donker en afgesloten was). Hierdoor zat de trein erg vol.

Vanaf Roosendaal met de Ic trein richting Arnhem tot Nijmegen Lent gereisd. Een rustige afsluiting van deze dag.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 16:01
Verwijderd
Citaat:
*KNIP*
Vanaf Antwerpen met de IC-B naar Roosendaal. Deze trein werd aangekondigd met +10 minuten, op het bord stond +8 minuten, en uiteindelijk was het maar +4 en in Roosendaal alweer keurig op tijd doordat we erg snel reden. De trein werd getrokken door de 1190 (deze was voor de Bds geplaatst, welke donker en afgesloten was). Hierdoor zat de trein erg vol.

Vanaf Roosendaal met de Ic trein richting Arnhem tot Nijmegen Lent gereisd. Een rustige afsluiting van deze dag.
Mooi dat dat nog gelukt is na die aanrijding. Afgelopen donderdag kwam ik trouwens ook een Benelux tegen met de loc voor de Bs, ik heb alleen geen idee of deze ook donker en afgesloten was.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:15
Verwijderd
Daar is iets heel erg misgegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 22:39
Verwijderd
wtf
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 08:00
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ja, die had ik al gezien, mooi is dat

Overigens, 20 en 21 september (weekend) heeft de NMBS een speciale actie: een Mobiliteitsbiljet wat je als een soort dagkaart kunt gebruiken, voor maar 8 euro. Ik ga dat denk ik eens mosbruiken.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 00:00
Verwijderd
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=4902
http://www.b-rail.be/php/news/index....sk=view&id=626

Niet echt een verbetering...

Iemand trouwens enig idee wat ze nu precies bedoelen met een (internationaal) biljet voor onmiddellijk vertrek?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Ja, die had ik al gezien, mooi is dat

Overigens, 20 en 21 september (weekend) heeft de NMBS een speciale actie: een Mobiliteitsbiljet wat je als een soort dagkaart kunt gebruiken, voor maar 8 euro. Ik ga dat denk ik eens mosbruiken.
Als ik jou was zou ik dan niet via Roosendaal-Essen gaan, aangezien er dan werkzaamheden zijn daar en de treindienst dan erg beperkt is.

zie:
http://www.b-rail.be/php/alerts/inde...sk=view&id=401
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 08:30
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=4902
http://www.b-rail.be/php/news/index....sk=view&id=626

Niet echt een verbetering...

Iemand trouwens enig idee wat ze nu precies bedoelen met een (internationaal) biljet voor onmiddellijk vertrek?
Treinen waarvoor je niet hoeft te reserveren (zoals de Benelux en bepaalde EC-treinen Brussel-Luxemburg en verder... En voor de stoptreintjes naar Maastricht / Roosendaal / Lille enzo.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 12:09
Verwijderd
A.s. zondag bommen opruimen bij de IJsselbrug hier in Zwolle:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007...=1195827729947
http://www.hanzelijn-hattem.nl/nieuws/167
http://www.hanzelijn-hattem.nl/nieuws/169/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Dubbeldekstreinen
REIE
162 14-10-2008 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.