Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 16:35
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Afgezien van het - volgens mij meer een door vooroordelen ingegeven vermoeden, maar dat terzijde - 'uit de rij drukken', is hier niks mis mee. Dat asfalt ligt er niet voor de sier.
Ik zie het vaak gebeuren dat mensen braaf allemaal 100 meter voor het einde van de weg gaan ritsen. Dat mag, maar dat betekent wel dat er 100 meter ongebruikt asfalt ligt. Dat spul ligt er om op gereden te worden, dus doorrijden tot vrij ver voordat de rijstrook ophoudt mag best. Dat veel lui dat als asociaal zien, komt alleen omdat mensen een ander niks gunnen. 'ik voeg drie kilometer te vroeg in want ik durf anders niet, dus moet een ander dat ook'.
Sorry, maar ik werd wel degelijk van de weg af gedrukt. Meneer kwam met hoge snelheid aanrijden, trapte op de rem en kwam tegelijkertijd al naar rechts, tot op zo'n 15 cm van mijn auto. Op dat moment kon ik niet eens ruimte maken, omdat ik zo goed als stil stond (waar zou ik heen moeten in een file? Een gat laten vallen is ook niet mogelijk als je al stilstaat.). Ik reageerde dus met het gebruik van de claxon. Daarop ging meneer BMW iets terug naar links en toen mijn strook weer wat in beweging kwam liet de automobilist achter mij ruimte vrij.
Wat doe ik daaraan verkeerd?

Citaat:
Je beseft je dat, als jij die auto er gewoon voorgelaten had, je een kleine aanrijding had kunnen voorkomen ? Maar hoera, je hebt je kleineburgermanssyndroom even de overhand gegeven, want mensen in BMW's, dat zijn pas aso's... goed van je hoor, grote jongen, braaf.
aanrijding voorkomen? Welke aanrijding? Sorry, maar iemand die mij van de weg af drukt, en vervolgens nog een ander van de weg af drukt, daarvoor zou ik een schuldgevoel moeten hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2007, 19:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je beseft je dat, als jij die auto er gewoon voorgelaten had, je een kleine aanrijding had kunnen voorkomen ?
Van wat ik daar lees heeft die bijgoochem die te laat invoegde gewoon doelbewust op een andere auto in gereden.

Niemand is daar schuldig aan behalve die asociale invoeger lijkt me zo, zowel ethisch als juridisch.

Ik heb regelmatig dat ik bij Hilversum als alles vaststaat en de invoegstrook van twee naar 1 baan gaat dat ik de linkerbaan blokkeer zodat dergelijke brokkenpiloten hun kamikazeritsen niet uit kunnen voeren, en ik ben daarin zeker niet de enige.
Citaat:
Even tussendoor, hoe kan iemand aan komen vliegen als er file staat?
Met een vrij invoegstrook ernaast lukt dat prima.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sorry, maar ik werd wel degelijk van de weg af gedrukt. Meneer kwam met hoge snelheid aanrijden, trapte op de rem en kwam tegelijkertijd al naar rechts, tot op zo'n 15 cm van mijn auto. Op dat moment kon ik niet eens ruimte maken, omdat ik zo goed als stil stond (waar zou ik heen moeten in een file? Een gat laten vallen is ook niet mogelijk als je al stilstaat.). Ik reageerde dus met het gebruik van de claxon. Daarop ging meneer BMW iets terug naar links en toen mijn strook weer wat in beweging kwam liet de automobilist achter mij ruimte vrij.
Wat doe ik daaraan verkeerd?
Gast, je zegt net zelf dat je geen ruimte voor vrij laat, omdat je 'mister BMW' er niet tussen wil hebben. Had je dat wel gedaan, was hij voor je ingevoegd, en was er niks aan de hand geweest.

Citaat:
aanrijding voorkomen? Welke aanrijding? Sorry, maar iemand die mij van de weg af drukt, en vervolgens nog een ander van de weg af drukt, daarvoor zou ik een schuldgevoel moeten hebben?
Welke aanrijding ? Je zegt net zelf dat die gast op een ander ingereden was, die aanrijding dus. En leuk dat je geen schuldgevoel hebt, puur omdat die gast asociaal reed. Je bent je ervan bewust dat bij een aanrijding dus ook nog een ander betrokken is, dus niet alleen die bimmer ?

Schuld heeft er niks mee te maken, maar je praat je eigen gedrag goed door jezelf voor te houden dat de ander asociaal rijdt. Slecht gedrag praat ander slecht gedrag niet goed hoor. Daarnaast, zoals gezegd, hij mocht gebruik maken van het asfalt wat er lag.
Stel je nou eens voor hoe de situatie verlopen was als je, toen het weer ging rijden, even gewacht had en de bwm er tussen had gelaten. Was dat nou echt zo dramatisch geweest joh ?


Citaat:
Als het van 3 > 2 banen gaat. Iedereen ritst natuurlijk 3km vantevoren, en dan heb je altijd mensen die tot het verdrijvingsvlak doorrijden met te hoge snelheid.

Die bedoelen we.
Stom he, maar dat mag dus. Die lui die 3km vantevoren al ritsen, snappen kennelijk niet waarom er asfalt ligt. Niet dat je altijd zo laat mogelijk moet ritsen, maar veel mensen ritsen zo ontzettend vroeg, omdat je er anders niet tussenkomt - omdat het kleinzerige nederlandse egootje het niet kan hebben dat een ander voor je komt te staan, en al helemaaaaal niet in een bmw kennelijk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het gaat niet om het feit dat die gast in een BMW rijdt, het gaat erom dat hij zonder richting aan te geven zich ergens tussen probeert te raggen omdat hij zo nodig moet, en ervan uit gaat dat de ander wel aan de kant gaat (en kan). Eerst je snelheid aanpassen, dan richting aangeven, en als er dan ruimte is gemaakt invoegen. Is het nu echt zo moeilijk?
En ja, BMW-bestuurders hebben zich wel een naam gemaakt. Uit je toon laat je blijken dat je denkt dat het met jaloezie te maken heeft. Maar zou jij er niet verveeld van raken als je een ander aan zag komen en al zou weten dat hij je zonder enige overweging zou gaan hinderen in jouw bewegingen, zonder dat dat ergens voor nodig is? Ik zou van mijn leven niet in een BMW willen rijden als ik er dergelijk arrogant weggedrag van ging vertonen.
Citaat:
Naarmate je meer gaat rijden zie je dat soort dingen wel aankomen. Je leert het gedrag van mensen aardig voorspellen is mijn ervaring
Natuurlijk zie je aankomen dat iemand die zijn snelheid weigert aan te passen zo ver mogelijk vooraan wil invoegen. Maar dat betekent niet dat je zijn precieze plaats kunt voorspellen. Kans is groot dat het écht zo ver mogelijk vooraan is, dus bij langzaamrijdend verkeer kun je alvast gaan remmen om hem ertussen te laten (wel erg coulant trouwens, want je verlangt op die manier geen enkele communicatie in het verkeer; niemand heeft die knippers voor niets). Mocht hij echter besluiten om toch maar achter jou in te voegen, net op het moment dat je gaat remmen, ontstaat er ook een gevaarlijke situatie.
En ervaring is handig in het verkeer, maar je leert er niet van de gedachten van anderen te lezen. Beslissingen worden vaak pas op het laatste moment genomen, op het moment dat je het beste overzicht over de verkeerssituatie hebt. Kansberekening kan, zeker weten niet. Hoe ervaren je ook bent. En hoe onervaren je ook denkt dat ik ben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 16:15
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Stom he, maar dat mag dus. Die lui die 3km vantevoren al ritsen, snappen kennelijk niet waarom er asfalt ligt. Niet dat je altijd zo laat mogelijk moet ritsen, maar veel mensen ritsen zo ontzettend vroeg, omdat je er anders niet tussenkomt - omdat het kleinzerige nederlandse egootje het niet kan hebben dat een ander voor je komt te staan, en al helemaaaaal niet in een bmw kennelijk.
Ik weet dat dat mag, ik rits zelf ook zo laat mogelijk. Omdat ik een typische leasebak rij heb ik ook vaak genoeg te maken met mensen die mij het licht in de ogen niet gunnen, maar ik druk wel door hoor. Ze kunnen me wat met hun asociale gedrag.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 16:19
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
En ervaring is handig in het verkeer, maar je leert er niet van de gedachten van anderen te lezen. Beslissingen worden vaak pas op het laatste moment genomen, op het moment dat je het beste overzicht over de verkeerssituatie hebt. Kansberekening kan, zeker weten niet. Hoe ervaren je ook bent. En hoe onervaren je ook denkt dat ik ben.
Ik snap je punt, maar als ik op de middelste baan vlakbij een verdrijvingsvlak rij kan ik vaak toch echt wel zien aankomen waar en wanneer ie hem ertussen 'prakt'.

Bovendien, als ik degene ben die over de linkerbaan komt aanvliegen (en ja, dat doe ik wel eens oehhhh) dan is mijn invoegactie echt geen impulsactie. Ik probeer wel enigszins te plannen waar ik hem ertussen 'prak'.

Overigens probeer ik niet te beweren dat je onervaren bent, net zo min als ik zeg dat ik ervaren ben. Het is alleen zo dat je dingen leert en ziet aankomen naarmate je meer aan het verkeer deelneemt. En dan bedoel ik actief, dus niet met 100 op de rechterbaan sukkelen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:41
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
G Daarnaast, zoals gezegd, hij mocht gebruik maken van het asfalt wat er lag.
Van het asfalt gebruik maken wat er ligt, dat mag ie.
Maar wat niet mag is:
- Iemand afsnijden
- Over een verdrijvingsvlak rijden
- Van rijstrook wisselen zonder richting aangeven

Dat zijn 3 verkeersovertredingen die meneer in minder dan 30 seconden heeft begaan. Ondanks dat ik misschien niet geheel sociaal heb gereageerd (door hem ook geen ruimte te willen geven, ookal zou dat mogelijk geweest zijn wat in dit geval dus niet zo was), heb ik geen enkele verkeersregel overtreden.

Op de rest van je laatste post ga ik maar niet in, omdat je ofwel mijn posts niet goed leest, ofwel bewust mijn teksten verdraaid.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 23:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gast, je zegt net zelf dat je geen ruimte voor vrij laat, omdat je 'mister BMW' er niet tussen wil hebben.
En terecht, bleek uit de agressieve reactie van de BMW rijder die het stereotype beeld bevestigde.
Citaat:
Stel je nou eens voor hoe de situatie verlopen was als je, toen het weer ging rijden, even gewacht had en de bwm er tussen had gelaten. Was dat nou echt zo dramatisch geweest joh ?
Dan rijden volgende week al die kantoorslaven door tot de laatste meter om hem er daarna tussen te rossen, en neemt de tijd dat men in de file staat door dat gedrag hand over hand toe.


Nu al is het zo dat je regelmatig vanwege diezelfde kantoorslaven in audi's, bmw's of andere break uitvoeringen met grote regelmaat met 90 het vrachtwagenkonvooi op de rechterbaan moet inhalen dat 89 rijdt, puur en alleen omdat die kantoorslaven van de linkerbaan hun thuisbasis maken. Ze zijn gewoon slecht nieuws voor de doorstroming.


Erg netjes is het niet, en het mag eigenlijk ook niet, maar afgelopen week haalde ik tussen Hilversum en Bussum ruim 9 auto's rechts in alvorens hem er bij de volgende vrachtwagen na netjes richting aangeven ertussen te duwen.

Ja, duwen, want zodra ik richting aangaf om in te voegen in de ruime ruimte die er was gaf de BMW links achter me plankgas om 'dat inferieure type in die kleine renault' er niet tussen te laten komen. Een kilometer verder werd ik bijna van de weg gereden door een andere kantoorslaaf in een audi die met twee handen zat te bellen. Typisch.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 10:18
Ivo
Ivo is offline
Ook heel typisch: Ik heb zelf een Mini, niet dat ding van BMW maar een echte. Voor m'n werk rij ik in een Opel Astra Van of een VW Transporter. Heel opmerkelijk dat ik in die auto's van m'n werk veel minder vaak meemaak dat er een stereotype-leasebak rijder z'n auto hem er tussen duwt dan wanneer ik in m'n eigen auto rij. Ik schat dat verschil op een factor van 4 a 5. De zelfde ervaring had ik toen ik wel eens in de (vorige) auto van m'n pa reed, dus door de bedrijfsbestickering komt het kennelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:08
Verwijderd
Tja, iedereen heeft wel in meer of mindere mate last van confirmation bias. Mooi topic wat dat betreft
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:32
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Om even in te haken op het ritsen op de snelweg... Wat wel ontzettend irritant is dat al er geritst moet worden er altijd bestuurders tussen zitten die menen dat er 2 om 1 geritst moet worden ipv 1 om 1....
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 16:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Tja, iedereen heeft wel in meer of mindere mate last van confirmation bias. Mooi topic wat dat betreft
Snelle diagnose. Zo je niet eerst even de moeite nemen je onderzoeksobjecten te ontmoeten?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 16:23
Lethe
Lethe is offline
Ritsen is voor veel Nederlanders te hoog gegrepen lijkt wel
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Snelle diagnose. Zo je niet eerst even de moeite nemen je onderzoeksobjecten te ontmoeten?
Gezien alle voorgaande literatuur over enkel dat onderwerp is dat niet nodig. Zeker niet gezien ik nergens de "onderzoeksobjecten" apart heb beoordeeld.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 09:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dus je post ging niet over degene die boven jou postte, noch over de mensen die in dit topic postten of mensen over wie zij het hadden?

Ja, ritsen is moeilijk. Zaterdag weer op de snelweg. Is er een zee van ruimte voor je, besluit de bestuurder van een transporter toch even tot ruim 60 op te trekken op een invoegstrook, om daarna zonder richting aan te geven zich ergens tussen te rammen, zo ver mogelijk vooraan. File inderdaad, en dat soort mensen maken het er niet beter op.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 09:52
Verwijderd
Lees de literatuur eens. Ieder mens heeft nou eenmaal last van confirmation bias. Daar is niks mis mee en ik hecht er ook geen enkel waardeoordeel aan maar het blijft wel een feit.

Ritsen.. Tsja, in mijn eigen auto is dat niet zo lastig want daarmee kom ik sowieso al bijna nooit op de linkerbaan
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 10:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik ken de literatuur. Dat je van het bestaan weet betekent niet dat je kunt zeggen dat het bij deze mensen in deze situatie van toepassing is.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 10:05
Verwijderd
Natuurlijk wel
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 20:40
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Nu al is het zo dat je regelmatig vanwege diezelfde kantoorslaven in audi's, bmw's of andere break uitvoeringen met grote regelmaat met 90 het vrachtwagenkonvooi op de rechterbaan moet inhalen dat 89 rijdt, puur en alleen omdat die kantoorslaven van de linkerbaan hun thuisbasis maken. Ze zijn gewoon slecht nieuws voor de doorstroming.
Links rijden is inderdaad zo nederlands... zou me niets verbazen als een aantal van de mensen die hier posten en een typische leasebak rijden en vinden dat anderen met 100 op de linkerbaan sukkelen de linkerbaan tot thuisbasis gemaakt hebben en zelden de rechterbaan zien. En dan ook nog eens niet doorhebben dat je daarmee de doorstroming absoluut niet bevorderd.

Maak het elke dag naar en van mijn werk mee, het staat al letterlijk kilometers eerder stil op de linkerbaan als op de rechterbaan.. gek he.. allemaal van die mensen met haast en de meesten met typische leasebakken die links blijven rijden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 21:11
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb vandaag m'n eerste 'lange' autorit gemaakt (Kerkrade - Katwijk) en pfff... wat 'n hel was dat zeg!

Volgens mij doe ik iets verkeerd, ik rijd namelijk 80 km/u als er 'n snelheidslimiet van 80 km/u geldt. Serieus, van alle kanten werd ik ingehaald en verwijtend aangekeken! En ja, uiteraard reed ik op de rechterrijbaan. Ik snap dat niet, er stonden zelfs waarschuwingsborden van snelheidscontroles.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 21:59
Verwijderd
1 Woord: Kilometertellerafwijking. Bij de meeste auto's is dat ongeveer 5km/u, al zijn er natuurlijk ook uitzonderingen daarop. Waar jij reed zal waarschijnlijk een trajectcontrole actief zijn en de meeste reguliere rijders daar zullen zich bewust zijn van de afwijking van hun auto. Dat lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Óf dat de trajectcontrole niet werkt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 22:20
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Die waarschuwingsborden staan overal, wil niets zeggen eigenlijk. Natuurlijk kunnen ze er staan, maar die borden staan ook op plekken waar ik vrijwel nooit controles zie.

Als je 80 wilt rijden waar je 80 mag, dan moet je dat doen. Je houd je dan gewoon aan de regels. En inderdaad, de meeste tellers hebben wel een afwijking. Daarbij komt er altijd een correctie van een paar km over voordat ze overgaan op een boete. Bij 90 op de teller kan het best zijn dat je dus geen boete krijgt. Sommige mensen rijden op die manier dat ze net geen boete zullen krijgen... en dat zal harder zijn dan jij rijd.

Ik vind mensen pas irritant als ze echt minder dan de toegestane snelheid rijden terwijl daar geen reden toe is (dwz gladheid, drukte, onoverzichtelijkheid etc.). Er zijn hier in het dorp ontzettend overzichtelijke wegen waar je 50km/u mag, en daar rijden sommige mensen krap 40. Daar ga ik niet achter rijden.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 17:54
Ivo
Ivo is offline
Vandaag weer een aso-sjonnie tegengekomen. Ik reed zelf niet, maar een collega reed in een zware bestelbus (waarvoor C rijbewijs nodig is vanwege verzwaarde achteras). We reden op een voorrangsweg. De auto voor ons sloeg rechtsaf, waarna wij dus meteen rechtdoor de kruising overstaken. Op het moment dat de auto voor ons rechtsaf sloeg, besloot er een sjonnie die uit de zijstraat kwam dat ie wel voor ons langs kon, terwijl m'n collega dus alweer optrok omdat het kruispunt voor ons vrij leek te zijn. Sjonnie schrok daar kennelijk van, en deed daarop het domste wat ie kon doen: remmen en voor ons op de rijbaan stil blijven staan. Met veel moeite stonden wij net op tijd stil (op 30 cm van de bestuurdersdeur van sjonnie). Begon sjonnie ook nog druk te gebaren dat wij gek geworden waren.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 18:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens mij doe ik iets verkeerd, ik rijd namelijk 80 km/u als er 'n snelheidslimiet van 80 km/u geldt.
Typisch geval van fuck them all. Jij rijdt de maximumsnelheid volgens jouw teller, niet meer niet minder, en als ze dat niet bevalt dan verhuizen ze maar naar Duitsland.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 10:48
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
1 Woord: Kilometertellerafwijking.
Snelheidsmeterafwijking.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Snelheidsmeterafwijking.
Mierencopulatie
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:36
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Mierencopulatie
Beide woorden hebben een geheel andere betekenis.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Beide woorden hebben een geheel andere betekenis.
In den volksmonde niet. Ik heb - buiten jou dan - nog nooit iemand "snelheidsteller" horen gebruiken om de "snelheidsteller" aan te duiden, wél "kilometerteller". Daarbij snapt iedereen wat er bedoelt wordt.
Vandaar:
Mierencopulatie.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 21:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Beide woorden hebben een geheel andere betekenis.
Kilometer-per-uur-teller klinkt zo kut
Snelheidsteller ook btw..
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 15:56
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
In den volksmonde niet. Ik heb - buiten jou dan - nog nooit iemand "snelheidsteller" horen gebruiken om de "snelheidsteller" aan te duiden, wél "kilometerteller". Daarbij snapt iedereen wat er bedoelt wordt.
Vandaar:
Mierencopulatie.
Ik gebruik het woord snelheidsteller niet, wel het woord snelheidsmeter. Dat meet je snelheid namelijk. Een kilometerteller telt het aantal gereden kilometers. Nogmaals: essentieel verschil.

Citaat:
Daarbij snapt iedereen wat er bedoelt wordt.
Iedereen snapt ook dat jij in die zin bedoelD bedoelt, maar het is wel zo netjes om toch de juiste spellingswijze te hanteren. Zo ook met het kilometerteller/snelheidsmeterverhaal.
__________________
Nice

Laatst gewijzigd op 01-11-2007 om 16:04. Reden: Typfout
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 18:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik gebruik het woord snelheidsteller niet, wel het woord snelheidsmeter. Dat meet je snelheid namelijk. Een kilometerteller telt het aantal gereden kilometers. Nogmaals: essentieel verschil.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 21:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik gebruik het woord snelheidsteller niet, wel het woord snelheidsmeter. Dat meet je snelheid namelijk. Een kilometerteller telt het aantal gereden kilometers. Nogmaals: essentieel verschil.



Iedereen snapt ook dat jij in die zin bedoelD bedoelt, maar het is wel zo netjes om toch de juiste spellingswijze te hanteren. Zo ook met het kilometerteller/snelheidsmeterverhaal.
wooptie-fucking-doo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 01:33
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Mag je met een defectie kilometerteller rijden?

Sinds ik weer aan het rijlessen ben zalt mij op dat met name bij rotondes veel bestuurders geen richting aangeven als ze de rotonde willen verlaten, en dat is best wel irritant. Zo weet je immers niet of zo iemand nou wilt afslaan of de rotonde wilt blijven vervolgen.

Maar het meest irritante is wel dat vooral veel fietsers (met name scholieren/studenten) zomaar rotondes oprijden en niet vaak niet kijken, schijnbaar geldt voor hun de voorrangsborden, haaientanden ed niet, of beter gezegt ze willen het niet zien. Bij iedere rijles maak ik dit mee, en is best wel frusterend rijden, zeker dat je de fietsers op de rotonde ook nog voorrang moet verlenen en niet mag inhalen!

Als ik mijn rijbewijs toch heb, laat ik opdringerige fietsers die zomaar rotondes en voorrangskruisingen oprijden beslist niet voor gaan!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 08:15
Lethe
Lethe is offline
Ja, je mag met een defecte kilometerteller rijden.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:02
Verwijderd
Citaat:

Als ik mijn rijbewijs toch heb, laat ik opdringerige fietsers die zomaar rotondes en voorrangskruisingen oprijden beslist niet voor gaan!
Dan maar vol tegen ze aan rijden?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als ik mijn rijbewijs toch heb, laat ik opdringerige fietsers die zomaar rotondes en voorrangskruisingen oprijden beslist niet voor gaan!
Vandaar dus dat je geen rijbewijs hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:04
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
hahaha , slim hoor Cor
die hebben gewoon voorrang op 90% van de rotondes en dat weten ze dan heus wel, als jij gewoon rustig aan komt rijden bij een rotonde en goed kijkt van te voren dan is er niets aan de hand.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:55
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Vandaar dus dat je geen rijbewijs hebt.
Maar wat (nog) niet is komt wel, heb besloten om tot maximaal 15 keer op te gaan (heb al 8 examens gehad). Wat ik hierna zal besluiten is nog niet bekend.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mag je met een defectie kilometerteller rijden?

Sinds ik weer aan het rijlessen ben zalt mij op dat met name bij rotondes veel bestuurders geen richting aangeven als ze de rotonde willen verlaten, en dat is best wel irritant. Zo weet je immers niet of zo iemand nou wilt afslaan of de rotonde wilt blijven vervolgen.

Maar het meest irritante is wel dat vooral veel fietsers (met name scholieren/studenten) zomaar rotondes oprijden en niet vaak niet kijken, schijnbaar geldt voor hun de voorrangsborden, haaientanden ed niet, of beter gezegt ze willen het niet zien. Bij iedere rijles maak ik dit mee, en is best wel frusterend rijden, zeker dat je de fietsers op de rotonde ook nog voorrang moet verlenen en niet mag inhalen!

Als ik mijn rijbewijs toch heb, laat ik opdringerige fietsers die zomaar rotondes en voorrangskruisingen oprijden beslist niet voor gaan!
Als jij een fietser aanrijd, ongeacht of jij nu wel of niet voorrang had, word je als automobilist civiel aansprakelijk gesteld!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 15:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Als jij een fietser aanrijd, ongeacht of jij nu wel of niet voorrang had, word je als automobilist civiel aansprakelijk gesteld!
Je moet het niet zo letterlijk nemen dat ik in zulke situaties bewust een fietser ga aanrijden, maar ik zal mijn rijgedrag wel zodanig aanpassen dat de fietser weet dat hij fout zit qua voorrangsregel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 16:32
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
blabla. Jij weet als automobilist de regels en hebt veilig te rijden. Van fietsers kun je dat niet verwachten dus doe maar gewoon normaal of neem toch maar geen rijbewijs.

fietsers zijn irritant en suicidaal ja, maar dan hoef je ze niet de les te gaan leren. Dát is asociaal.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 17:42
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
blabla. Jij weet als automobilist de regels en hebt veilig te rijden. Van fietsers kun je dat niet verwachten dus doe maar gewoon normaal of neem toch maar geen rijbewijs.

fietsers zijn irritant en suicidaal ja, maar dan hoef je ze niet de les te gaan leren. Dát is asociaal.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 17:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Als jij een fietser aanrijd, ongeacht of jij nu wel of niet voorrang had, word je als automobilist civiel aansprakelijk gesteld!
Afhankelijk van de situatie... vroeger was de automobilist altijd aansprakelijk, nu nog steeds, maar als hij aan kan tonen dat hij er niets aan kon doen is het pech voor de fietser

Voorbeeld: Bezopen gast 's nachts zonder licht op de fiets die een kruispunt over sprint, jij ramt hem... No problem Mits je niet te hard reed enzo natuurlijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 21:22
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Van fietsers kun je dat niet verwachten dus doe maar gewoon normaal of neem toch maar geen rijbewijs.
Pardon? Iedereen die aan het verkeer deelneemt dient de regels te kennen, óók (of zelfs: juist, omdat ze zwakke verkeersdeelnemers zijn) fietsers!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Pardon? Iedereen die aan het verkeer deelneemt dient de regels te kennen, óók (of zelfs: juist, omdat ze zwakke verkeersdeelnemers zijn) fietsers!
Ja, in een ideaal plaatje zou dat zo zijn. Maar voor fietsen hoef je geen theorie af te leggen en bovendien heb je juist als sterke verkeersdeelnemer rekening te houden met de zwakkere deelnemers.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 23:58
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Voorbeeld: Bezopen gast 's nachts zonder licht op de fiets die een kruispunt over sprint, jij ramt hem... No problem
Tenzij die fietser overleden is, dan kun je namelijk niet aantonen dat hij/zij dronken was.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Tenzij die fietser overleden is, dan kun je namelijk niet aantonen dat hij/zij dronken was.
Tuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 13:08
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Tuurlijk wel.
Ik dacht eens op tv gezien te hebben dat zo'n onderzoek verboden is als nabestaanden er niet mee instemmen.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 14:36
Verwijderd
Bij een verkeersongeval waar doden vallen is de kans groot dat het lichaam gewoon door justitie in beslag wordt genomen en dan kan het ook zonder toestemming.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 19:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Als jij een fietser aanrijd, ongeacht of jij nu wel of niet voorrang had, word je als automobilist civiel aansprakelijk gesteld!
Als je kunt aantonen dat diegene regels overtrad (getuigenverklaringen etc.) hoef je niet per se aansprakelijk te zijn. Nu is er natuurlijk een verschil tussen "hij gaf geen richting aan" en "ik heb hem geen richting aan zien geven", dus zo makkelijk is het ook weer niet, maar volgens mij is het in principe wel mogelijk om een fietser via een procedure aansprakelijk te stellen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag geslaagd zijn? #3
Verwijderd
500 21-05-2009 12:15
Verkeer & Vervoer Weleens een bon gekregen?
BrunetJuh
201 23-04-2006 22:16
Lifestyle Criminele lifestyle
Broeder
130 17-07-2005 21:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooters, de regering moet nie zo zeiken
LinkinFre@k
317 29-10-2003 08:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Te hard rijden bij wegwerkzaamheden -> gelijk rijbewijs afnemen
Dvalin
8 23-10-2003 17:39
Levensbeschouwing & Filosofie Scooters
Nobucta
87 23-06-2003 10:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.