Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2008, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het toch niet over bepaalde personen? Dus dan kan ik de situatie niet kennen omdat er niet 1 situatie is.
Ik vind het zelf gewoon opvallen, hoe er in dit topic wordt gepraat.
Zo zie je maar wat er veranderd is vergeleken met de tijd van onze ouders of grootouders.
Nou ja, ik lees dit topic al vanaf post 1 in #1 mee en ik heb dat idee helemaal niet, door de specifieke situaties die mensen beschrijven. Ik zou hier niemand kunnen noemen bij wie ik het idee heb dat ze op zoek zijn naar "perfectie", hooguit dat mensen meer voor zichzelf willen dan wellicht onze ouders en grootouders en dus de wens hebben eerst wat andere dingen te realiseren, voor zij aan kinderen beginnen. Dit heeft voor mij echter niets met perfectie te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2008, 15:57
HotFuss
Avatar van HotFuss
HotFuss is offline
Ik zou, denk ik, meteen met de pil stoppen als ik een vast contract had.
Mijn vriend en ik zijn er lang genoeg voor bij elkaar, daarbij is hij best een stuk ouder en heeft hij een stabiele baan. Maar ik wil geen moeder worden als ik niet de (relatieve) zekerheid van m'n eigen financiële situatie heb.
Ik denk niet dat m'n werkgever me om deze reden ontslaat als mijn jaarcontract afloopt, maar het kan theoretisch wel natuurlijk.
Als ik nu zwanger raak zou het hartstikke gewenst zijn, maar ik kan er nog niet bewust voor kiezen. Komt misschien ook omdat m'n schoonzus net een miskraam heeft gehad, zo zie je weer eens dat het een wonder is als je een gezond compleet kindje op de wereld zet.
__________________
It’s just the price I pay.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 13:11
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb dit weekend gedroomd dat ik een tweeling kreeg, 2 jongens. Heel vreemd, voelde heel echt en ik was eigenlijk heel blij.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 13:48
Verwijderd
Ik ben alweer lichtelijk onveilig bezig geweest Echt suf Maar ik denk dat m'n pil wel gewoon gewerkt heeft. Voor de zekerheid slik ik er meteen nog een strip achteraan op aanraden van m'n bijsluiter, dan ben ik helemaal zeker.

We zijn net verhuisd en nu hebben we al drie kindjes over de vloer gehad; de eerste twee waren een broertje en een zusje, het meisje is 3 en het jongetje net 1. Echt zó leuk We hadden twee cadeautjes in de kast gelegd en toen zei m'n man tegen het meisje dat ze eens in de kast moest kijken, maar dat durfde ze niet omdat ze thuis niet aan de kasten mag komen Dus ik ging haar een beetje helpen, toen ze de cadeautjes zag werd ze helemaal blij En toen ging ze ze uitpakken; meteen doen ze het plaatje op de doos zag begon ze helemaal te stralen en gillen van plezier, echt fantastisch. (Het waren twee doosjes duplo.) Daarna gingen we even wandelen en toen wilde ze de doos met duplo per sé op schoot houden in de kinderwagen, de hele wandeling lang. Echt fantastisch
Het jongetje was extreem vrolijk, hij kroop de hele tijd door de kamer met een stralende glimlach, heerlijk om te zien.

Afgelopen weekend was er een baby'tje van 6 weken op bezoek, ook echt een heerlijk kindje. Zo grappig om te zien hoe anders dit meisje weer is dan mijn nichtje was. Mijn nichtje was meteen lang en slank, ze is nooit zo'n dik propje geweest zoals veel baby's zijn. En de baby van afgelopen weekend was echt een heerlijk dikkertje Hele chubby wangetjes enzo, super lief. En zácht, echt heerlijk

Nu is er nog een bevriend stel zwanger, dus in september gaan we weer een kleine baby bewonderen (en deze keer een half chinees half nederlands kindje, dat kan allemaal maar ongelooflijk schattig zijn). En een ander bevriend stel probeert ook zwanger te worden. Veel baby's dus. Maakt het voor mij wat makkelijker om het zonder eigen kindje vol te houden

(Ik geniet nu zo enorm van m'n studie dat ik die drang veel minder heb. Ik wil wel nog steeds dolgraag zwanger worden, maar het móet niet meer zo. Als het niet gebeurt is het ook goed. Eerst lekker studeren, dan zien we wel weer verder. Al die bevriende stellen hierboven zijn ook zeker 12 jaar ouder dan ik ben, dus ja, het is niet heel vreemd dat ze allemaal zwanger (willen) worden. Het lijkt me ook wel weer erg leuk om een baby'tje te krijgen en vervolgens een paar kleuters op bezoek die naar het kindje komen kijken )
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 15:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Andijvie, ik vraag mij af, gaat jouw vriend (man, maar dat klinkt raar ) ook wel eens met jouw vrienden om?
Ik herken het "bevriende stelletjes die 12 jaar ouder zijn" namelijk uit mijn oude relatie En daarbij gingen we heel veel bij hun op bezoek (wat ik echt supergezellig vond), maar hij ging eigenlijk nooit met mijn vrienden om. Ten eerste omdat deze door heel NL wonen en voornamelijk in het noorden, terwijl we altijd in het zuiden waren. Maar ook ten tweede omdat ik me er ongemakkelijk bij voelde omdat mijn ex oud is en mijn vrienden jong en dat het dan niet zou klikken enzo. Dus ik vraag me af hoe het bij jou is
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 15:24
Verwijderd
Ha, volgens mij heeft mijn schoonmoeder het door. Die wist eerst echt werkelijk waar ieder onderwerp, hoe raar ook, naar kinderen ombuigen. En dan vooral dat we die zo snel mogelijk moesten krijgen Maar gisteren zat ik even alleen met haar in de auto, gezellig te kletsen en toen zei ze opeens: 'Ach, je hebt nog tijd zat om kinderen te krijgen. Het duurt nog 6 jaar voor je 30 wordt en dan nog.'
Ik wou het eigenlijk even zwart op wit van haar hebben

Ik ben voor de komende tijd weer genezen. Probeerde met mijn vriendinnetje af te spreken om naar een concert te gaan. Maar lastig lastig met twee kleine meisjes. En ik ben ook wel weer zo'n stapbeest dat ik ieder weekend aan de wijn lurkend in de kroeg hang, dat kan ik dan ook wel vergeten. Nee, voorlopig maar niet
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Andijvie, ik vraag mij af, gaat jouw vriend (man, maar dat klinkt raar ) ook wel eens met jouw vrienden om?
Ik herken het "bevriende stelletjes die 12 jaar ouder zijn" namelijk uit mijn oude relatie En daarbij gingen we heel veel bij hun op bezoek (wat ik echt supergezellig vond), maar hij ging eigenlijk nooit met mijn vrienden om. Ten eerste omdat deze door heel NL wonen en voornamelijk in het noorden, terwijl we altijd in het zuiden waren. Maar ook ten tweede omdat ik me er ongemakkelijk bij voelde omdat mijn ex oud is en mijn vrienden jong en dat het dan niet zou klikken enzo. Dus ik vraag me af hoe het bij jou is
Die stelletjes komen vaak hier langs, maar met de mannelijke helften gaat hij vaker alleen om eigenlijk; dus bv. uiteten ofzo, zonder de vrouwen. (Hoewel we ook wel regelmatig met alle stellen uiteten gaan.) Ik zie mijn vrienden zelf eigenlijk nauwelijks (ze wonen door het hele land), dus hij ziet ze ook niet echt vaak. Maar de keren dat we samen met mijn vrienden wat deden, klikte het prima allemaal
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 13:59
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Even dit onderwerp weer een beetje omhoog gooien. Ik word namelijk in mijn omgeving op dit moment erg veel met zwangerschappen geconfronteerd. Zowel in mijn familie nu een aantal zwangerschappen, maar ook op straat allemaal dikke buiken Overal zie je ooievaars tegen de ramen etc etc

Hoe ervaren de meisjes/vrouwen die eerder in dit topic hebben gereageerd op al deze indrukken om hen heen? Of hebben jullie er niezo last van? Ik vind het best wel lastig om zoveel zwangeren om me heen te zien

Hoe ervaren jullie het momenteel en hoe gaan jullie ermee om?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 18:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Hoe ervaren de meisjes/vrouwen die eerder in dit topic hebben gereageerd op al deze indrukken om hen heen? Of hebben jullie er niezo last van? Ik vind het best wel lastig om zoveel zwangeren om me heen te zien
Waarom vind je dat zo lastig?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 06:32
Verwijderd
Echt, als ik nog 1 maal van mijn vriendin hoor dat ze het niet erg zou vinden nu en dat ze toch met de pil wil stoppen... sla ik d'r. SERIEUS. Ik hoef het niet elke dag te horen, blij voor d'r zijn allee en ik hoef het zelf ook allemaal nog niet, maar ik begin nu een beetje wegren neigingen te krijgen zodat ik dat soort opmerkingen gewoon niet constant hoef te horen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Even dit onderwerp weer een beetje omhoog gooien. Ik word namelijk in mijn omgeving op dit moment erg veel met zwangerschappen geconfronteerd. Zowel in mijn familie nu een aantal zwangerschappen, maar ook op straat allemaal dikke buiken Overal zie je ooievaars tegen de ramen etc etc

Hoe ervaren de meisjes/vrouwen die eerder in dit topic hebben gereageerd op al deze indrukken om hen heen? Of hebben jullie er niezo last van? Ik vind het best wel lastig om zoveel zwangeren om me heen te zien

Hoe ervaren jullie het momenteel en hoe gaan jullie ermee om?
Vrienden en kennissen om me heen worden ook allemaal zwanger en krijgen ook baby's, ik was in het begin een beetje jaloers, maar nu vind ik het eigenlijk wel leuk om telkens baby's te bewonderen; ik had eerst geen kindjes om me heen, en nu een aantal. Dat is goede afleiding Ik ben me daarnaast helemaal op m'n studie aan het storten, ook goede afleiding
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:27
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Mij valt het op straat helemaal niet op eigenlijk, en om me heen is het ook nog geen schering en inslag. Af en toe een lief kindje kijken is leuk, maar ik trek er geen enkele conclusie voor mezelf uit.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:12
Verwijderd
Ik ben er op dit moment even helemaal niet meer mee bezig.. allerlei dingen vergen zoveel aandacht en energie en we hebben besloten om voorlopig lekker te genieten van het met zijn tweetjes kunnen doen wat we maar willen.. dat mijn eventuele kinderwens echt weer even tot rust is gekomen. Het komt wel
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Even dit onderwerp weer een beetje omhoog gooien. Ik word namelijk in mijn omgeving op dit moment erg veel met zwangerschappen geconfronteerd. Zowel in mijn familie nu een aantal zwangerschappen, maar ook op straat allemaal dikke buiken Overal zie je ooievaars tegen de ramen etc etc

Hoe ervaren de meisjes/vrouwen die eerder in dit topic hebben gereageerd op al deze indrukken om hen heen? Of hebben jullie er niezo last van? Ik vind het best wel lastig om zoveel zwangeren om me heen te zien

Hoe ervaren jullie het momenteel en hoe gaan jullie ermee om?
Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft hoe graag je het op dat moment zelf ook wil. Het houdt je blijkbaar bezig en dan valt het opeens ook allemaal op.
Stom voorbeeld: toen het uit was met een ex zag ik opeens overal die kranen staan (was kraanmachinist) en bij de vorige reed er opeens overal dat type honda die hij had. Als het je bezig houdt, zie je het ook overal, terwijl dat eigenlijk niet heel veel anders is dan normaal. Tenminste, dat idee heb ik er bij. Klopt het een beetje met jouw situatie wat ik zeg?

Zelf op het moment totaal niet mee bezig. Wel vanmiddag weer even bij een vriendin van me geweest en het is wel grappig dat haar kindje meer op mij lijkt dan op haar (zij is blond met blauwe ogen, haar kindje heeft donker haar en bruine ogen) en dat valt me dan ook wel op. Maar de momenten dat ik blij ben dat ik nog geen kind heb overheersen op dit moment gewoon heel erg. Dus gebeurt er nog steeds helemaal niets
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 08:23
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik merk wel dat er best veel oude klasgenoten zwanger of aan het bevallen zijn geweest. Allemaal kindjes op de hyves!
En dan denk ik; ik wil ooook!

Maar ik wil ook veel met mijn vriend nog dingen gaan doen, zonder kinderen. Helemaal als ik ook eens eindelijk werk.

Dus zoals eerder gezegd gaan al mijn moedergevoelens lekker naar mijn nichtjes! En daar is mijn zus wel blij mee
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 15:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben er toevallig weer even heel veel mee bezig (het heeft natuurlijk een tijdje in de koelkast gezeten door alles wat er is gebeurd) omdat ik weer dezelfde symptomen heb als in november. Toen had ik ineens een positieve zwangerschapstest in handen dus tsja... we zullen zien vrijdag
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 15:56
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft hoe graag je het op dat moment zelf ook wil. Het houdt je blijkbaar bezig en dan valt het opeens ook allemaal op.
Ik wil het eigenlijk totaal niet op dit moment Bijna alle factoren in mijn leven die m.i. belangrijk zijn voor een kindje (redelijk vast inkomen, eigen huis, voorkeur voor een bepaalde woonplaats) zijn bij mij niet in orde

maarrr.. het houdt me wel bezig Het rare is dat het soms heel sterk boven komt, maar ik val er eigenlijk bijna niemand mee lastig. Het ligt, denk ik, meer aan mijn lichaam dan aan het feit dat ik het er echt tijd voor vind. Misschien bepaalde hormonen die, net zoals bij pubertijd, op een gegeven moment het lichaam in worden gestuurd?

Ik heb er (met mijn huidige schema) ook totaal geen tijd voor Ik heb geeneens een huisdier, omdat ik dat geeneens zou kunnen bijhouden. Een plant durf ik zelfs niet aan Het is dus niet dat ik wil compenseren voor iets ofzo.

Ik denk dat ik het wel zou kunnen als het me op dit moment zou gebeuren en dat maakt het op een hele rare manier soms interessant
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 18:58
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik kan ook absoluut geen baby hebben nu. Ik ben net 21 (as in nog geen 2 weken terug) en ik studeer nog blabla. Ook als ik nu zou moeten kiezen zeg ik: nee.
Maar een half jaar terug was er wat misgegaan en was ik overtijd en dus gingen we maar testen. Ik helemaal aan het flippen en bang en bla, maar toen ik de test had gedaan, en die was negatief.. toen was ik lichtelijk teleurgesteld. hoe vreemd
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 19:12
Verwijderd
Hihi, vandaag een groot compliment gekregen. Mijn tante ging op het kindje van mijn zus passen en dat mislukte want m'n nichtje huilde aan een stuk door (10 maand, heel eenkennig). Bij mij deed ze dat helemaal niet, ja, wel eventjes huilen toen haar moeder weg ging. En het is nu niet zo dat ze mij zo vaak ziet ofzo... Telkens weer doet mijn nichtje dingen bij mij die ze bij andere 'vreemden' niet zou doen. Echt te lief gewoon Ook dat ze op mij ging liggen slapen is erg uniek, en op m'n schoot kruipen om daar heel rustig te zitten spelen ook, dat doet ze zelfs bij haar eigen moeder niet Damn, ik ben zo trots

En ik ben zo benieuwd hoe ik als moeder zal zijn
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 19:20
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik ook.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 19:29
Verwijderd
Ik word iedere keer weer zekerder van mezelf, echt erg
Mijn zus was nog aan het vertellen dat ze dacht dat je bij je eigen kind kon voelen wat er aan de hand was, maar zij had dat niet zei ze, zoiets moet je leren. Echt belachelijk, maar bij mijn nichtje voelde ik telkens wat er was en waarom ze huilde 't Is ook niet zoiets als 'de beste stuurlui staan aan wal' ofzo, 't klopte gewoon iedere keer weer. En ik vind het zoo lief dat mijn nichtje echt bij mij komt zitten om met iets te spelen, heel rustig. Mijn zus klaagt altijd dat ze zo druk is enzo (Ik kan daar niet zo goed tegen, ze kláágt echt over haar dochtertje van 10 maand, dat vind ik zo gemeen... Ze lijkt een beetje op mijn moeder; ze heeft weinig geduld en wil alles op haar manier... lastig, want dat wil haar dochter ook )
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 12:36
Verwijderd
En snoopy?

@Andijvie: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 18:06
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
En snoopy?
Nope, helaas

Misschien ook maar beter nog even wachten... (a)
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 19:33
Verwijderd
Citaat:
En ik ben zo benieuwd hoe ik als moeder zal zijn
Ik hoop niet dat mijn kind het enige zal zijn dat mijn leven beheerst, in ieder geval.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou er echt heel goed voor zorgen hoor maar ik heb ook nog een vriend en een leven. Ik hoop dat ik een hippe mama wordt, of dat ik in ieder geval nog andere gespreksstof heb dan mijn eventuele kind.

Volgend weekend oppassen op mijn nichtje van bijna zes maand jippie!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop niet dat mijn kind het enige zal zijn dat mijn leven beheerst, in ieder geval.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou er echt heel goed voor zorgen hoor maar ik heb ook nog een vriend en een leven. Ik hoop dat ik een hippe mama wordt, of dat ik in ieder geval nog andere gespreksstof heb dan mijn eventuele kind.

Volgend weekend oppassen op mijn nichtje van bijna zes maand jippie!
Ik wil ook niet zo'n moeder worden die alleen nog maar over haar kind kan praten en opscheppen, 't moet lekker in balans zijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook niet zo'n moeder worden die alleen nog maar over haar kind kan praten en opscheppen, 't moet lekker in balans zijn
Precies
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 09:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik wil ook niet zo'n moeder worden die alleen nog maar over haar kind kan praten en opscheppen, 't moet lekker in balans zijn
wie wil dat dan wel?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 09:56
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
wie wil dat dan wel?
ik denk in eerste instantie niet veel mensen, maar het sluipt er bij zoveel mensen gewoon in...
Ik leer nu door een beetje van mijn zus af te kijken, dat ik meer dan alleen moeder zou willen zijn.
Ook gewoon mijn eigen dingetjes zou willen hebben. En niet dat je meteen nergens meer tijd voor hebt en jezelf gaat wegcijferen...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:47
Verwijderd
Citaat:
wie wil dat dan wel?
Mijn zus wou dat wel Is het ook geworden en wil het nu niet meer, gelukkig
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 23:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Andijvie, precies wat jij omschrijft is hoe mijn moeder zich ook voelde 11 jaar geleden. En guess what, mijn broertje wordt over 2 weken 10
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 08:29
Verwijderd
Ik ben op dit moment eventjes helemaal af van het gevoel kinderen te willen.. op dit moment heb ik het zo verschrikkelijk druk en ben ik bijna constant gestresst dat ik echt iets heb van "hoe zou ik nu ooit ook nog voor een kleintje kunnen zorgen?" dus ja.. gewoon lekker wachten tot de studie voorbij is
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 08:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Op verzoek van lilything

Wij hebben dus eind maart een positieve zwangerschapstest gekregen, en zijn er eigenlijk meer dan gelukkig mee. 23 mei heb ik mijn 2de echo alweer, en we zijn echt heel benieuwd hoe het er dan voor staat. We hebben nagenoeg alles geregeld, en voorzien dus geen problemen. Maar spannend is en blijft het absoluut
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 11:32
Verwijderd
Leuk zeg

Ik ben helemaal verliefd op mijn nichtje nu, en daar blijft het even bij. (Ze zegt nu telkens 'kijken!' als ze in haar boekjes kijkt, zooo snoepig <3 )
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Op verzoek van lilything

Wij hebben dus eind maart een positieve zwangerschapstest gekregen, en zijn er eigenlijk meer dan gelukkig mee. 23 mei heb ik mijn 2de echo alweer, en we zijn echt heel benieuwd hoe het er dan voor staat. We hebben nagenoeg alles geregeld, en voorzien dus geen problemen. Maar spannend is en blijft het absoluut
Wow.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 15:28
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Op verzoek van lilything

Wij hebben dus eind maart een positieve zwangerschapstest gekregen, en zijn er eigenlijk meer dan gelukkig mee. 23 mei heb ik mijn 2de echo alweer, en we zijn echt heel benieuwd hoe het er dan voor staat. We hebben nagenoeg alles geregeld, en voorzien dus geen problemen. Maar spannend is en blijft het absoluut
Knap dat jullie dat zo goed op kunnen pakken met zijn tweeen. Hoe ga je het met school doen dan als je een kind krijgt? Ik las namelijk in je profiel dat je ambities had om naar de universiteit te gaan. Schuif je dat opzij voor je kind of ga je het combineren?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 16:04
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
je bent nog zo jong hoe fix je dat? Ik kan nog lang niet voor een kind zorgen
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 06:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Knap dat jullie dat zo goed op kunnen pakken met zijn tweeen. Hoe ga je het met school doen dan als je een kind krijgt? Ik las namelijk in je profiel dat je ambities had om naar de universiteit te gaan. Schuif je dat opzij voor je kind of ga je het combineren?
Ik ga tot de bevalling de nodige dingen herkansen van het 1e leerjaar (dus daar heb ik tot oktober/november de tijd voor), en per februari begin ik gewoon bij mijn huidige studiegenoten in het tweede leerjaar en doe dan een inhaalslag voor de gemiste maanden. Tussendoor bieden ze me de mogelijkheid om vanuit huis opdrachten te maken, en krijg ik opgaves die gemaakt dienen te worden en de stof die in de lessen is behandeld per e-mail thuisgestuurd.

De universiteit komt nog wel zodra ik mijn HBO af heb gerond. HBO gaat me namelijk erg gemakkelijk af, en dan weet ik in ieder geval dat ik dat papiertje ga halen zonder er moeite voor te doen. En heb ik alle tijd om te gaan bedenken wat ik exact voor studie op de universiteit wil gaan doen.
Gewoon combineren dus.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 06:50
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
je bent nog zo jong hoe fix je dat? Ik kan nog lang niet voor een kind zorgen
Niet zo moeilijk hoor. Ik heb een stabiele relatie, een koopwoning, een eigen bedrijfje met (zeer) goede perspectieven, mijn vriend heeft een goede baan in een leer-werktraject en studeert dus gewoon terwijl hij geld verdiend. We wonen in een rustige en kindvriendelijke wijk, we zijn geen van beide uitgaanstypes en studie zal me werkelijk een zorg zijn (onder het motto, komt toch wel goed), financieel zitten we gewoon goed en hebben een rugzak vol bagage aan (kinder- en/of levens)ervaring.

Nee eigenlijk staan wij er niet anders voor dan een gemiddeld stel van 25 dat eens aan kinderen begint.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 10:54
Verwijderd
HvJ, superleuk voor jullie Ik vind je ook best jong, maar dat zegt helemaal niets over je moederlijke capaciteiten. Jullie houden van elkaar en zeker weten ook van jullie kind, dus ik kan jullie alleen maar alle geluk wensen. Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden voor jullie.. maar, bovenal, gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 13:18
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
en hebben een rugzak vol bagage aan (kinder- en/of levens)ervaring.

Nee eigenlijk staan wij er niet anders voor dan een gemiddeld stel van 25 dat eens aan kinderen begint.
Mag ik vragen wat voor levenservaring iemand van 19 heeft? Twee weken Terschelling in een tentje?
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:07
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
HvJ gefeliciteerd Hopelijk gaat alles goed

Wat mij vooral lastig lijkt is dat je nog echt een ontwikkelingsfase doorgaat. Als ik mijzelf vergelijk met 3 jaar geleden, dan ben ik echt enorm meer volwassen geworden, zowel lichamelijk als verstandelijk. Ik denk dat het wel per persoon kan verschillen, maar toch kan ik me echt niet voorstellen voor mijn 27ste aan kinderen te beginnen (hoewel dat er door de leeftijd/wensen van mijn vriendin wel echt inzit).
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:13
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Mag ik vragen wat voor levenservaring iemand van 19 heeft? Twee weken Terschelling in een tentje?
Even niet vergeten dat iedereens leven anders is. Het kan best zijn dat zij op haar 19de meer ervaring heeft dan jij op je 22ste. Leeftijd zegt niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:25
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Even niet vergeten dat iedereens leven anders is. Het kan best zijn dat zij op haar 19de meer ervaring heeft dan jij op je 22ste. Leeftijd zegt niet zo veel.
Ja daarom vraag ik me ook af wat ze daarmee bedoelt en overigens weet ik vrijwel zeker dat ik iets meer levenservaring heb dan zij.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Ja daarom vraag ik me ook af wat ze daarmee bedoelt en overigens weet ik vrijwel zeker dat ik iets meer levenservaring heb dan zij.
Ik heb met mijn 23e op bepaalde vlakken veel meer levenservaring dan mijn vriend van 33, hij heeft op andere vlakken weer meer levenservaring.

Ik denk dat je iets als "levenservaring" niet echt kunt vergelijken met elkaar en al helemaal niet kunt bepalen wie er meer van heeft. HvJ is duidelijk al niet de gemiddelde 19-jarige aangezien ze een eigen bedrijfje en koophuis heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:46
Verwijderd
Dat wil nog niet zeggen dat ze klaar is met haar ontwikkeling. En dat bedoel ik niet negatief. Maar gegarandeerd dat ze nog zal veranderen. En als je dan een kind hebt, dan moet je maar inbinden. Een kind op die leeftijd is meer nog dan wanneer je ouder bent een handenbinder.

Maar goed. Ik hoef er goddank niet voor te zorgen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 14:49
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Ik heb met mijn 23e op bepaalde vlakken veel meer levenservaring dan mijn vriend van 33, hij heeft op andere vlakken weer meer levenservaring.

Ik denk dat je iets als "levenservaring" niet echt kunt vergelijken met elkaar en al helemaal niet kunt bepalen wie er meer van heeft. HvJ is duidelijk al niet de gemiddelde 19-jarige aangezien ze een eigen bedrijfje en koophuis heeft.
Het feit dat zij een koophuis en een eigen bedrijf heeft maakt haar "klaar" voor een nest maar juist het feit dat ze zo vroeg al klaar is, roept bij mij vraagtekens op. In hoeverre heeft iemand dan al de nodige levenslessen gehad en heeft zichzelf ontwikkeld tot een persoon die haar levenservaring kan delen met haar nakomeling. Ze is net meerderjarig for god sake. Ik heb het niet over haar vermogen een kind te verzorgen want dat zit in je als moeder zijnde, ik heb het over gebrek aan "bagage" door gebrek aan ervaringen.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat zij een koophuis en een eigen bedrijf heeft maakt haar "klaar" voor een nest maar juist het feit dat ze zo vroeg al klaar is, roept bij mij vraagtekens op. In hoeverre heeft iemand dan al de nodige levenslessen gehad en heeft zichzelf ontwikkeld tot een persoon die haar levenservaring kan delen met haar nakomeling. Ze is net meerderjarig for god sake. Ik heb het niet over haar vermogen een kind te verzorgen want dat zit in je als moeder zijnde, ik heb het over gebrek aan "bagage" door gebrek aan ervaringen.
Ik kan het mis hebben, HvJ moet dat zelf ook maar zeggen, maar ik kan me herinneren dat ze al behoorlijk wat bagage heeft en veel heeft meegemaakt in haar leven. Maar dat weet ik niet zeker, dus ik onttrek me verder aan het verhaal.. ik denk alleen dat de levenservaring van de één niet te vergelijken is met die van de ander en je nooit kunt zeggen "ik heb meer" omdat er ZOveel gebieden zijn waarin je dat op kunt doen en je in feite nooit helemaal klaar bent.

@Louis Armstrong: niemand zegt dat dat wil zeggen dat ze klaar is met haar ontwikkeling. Wie is dat wel? Ik kom vaak genoeg mensen tegen die op hun 40e nog niet zo ver zijn als mensen die ik ken van 20, bijvoorbeeld. Je ontwikkelt je altijd en een kind op je 19e zal best anders zijn dan een kind op je 27e bijv. maar het één hoeft niet per definitie zwaarder te zijn dan het ander, het hangt volledig van je eigen omstandigheden af en niet van je leeftijd.

En of een kind een grotere handenbinder is op je 19e in de omstandigheden van HvJ is nog maar de vraag. Ik bedoel, wanneer zij 28 is kan ze al lekker op vakantie met kind naar waar ze maar wil en kans dat haar kind al voor haar 40e uit huis is en dan kan ze dus weer alle kanten op.. terwijl een ouder die met 35 is begonnen al richting pensioen gaat wanneer zijn/haar kind uit huis gaat
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat zij een koophuis en een eigen bedrijf heeft maakt haar "klaar" voor een nest maar juist het feit dat ze zo vroeg al klaar is, roept bij mij vraagtekens op. In hoeverre heeft iemand dan al de nodige levenslessen gehad en heeft zichzelf ontwikkeld tot een persoon die haar levenservaring kan delen met haar nakomeling. Ze is net meerderjarig for god sake. Ik heb het niet over haar vermogen een kind te verzorgen want dat zit in je als moeder zijnde, ik heb het over gebrek aan "bagage" door gebrek aan ervaringen.
In 19 jaar kan je een hoop ervaringen opdoen, ik weet niet hoe het met HvJ zit natuurlijk, maar ik weet wel dat leeftijd in sommige gevallen echt niets zegt over levenservaring.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 17:51
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik ben het wel met ZerO eens. Levenservaring bestaat niet alleen uit alle zielige dingen die iemand kan meemaken in het leven en dat gevoel krijg ik wel hier.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 19:09
Verwijderd
Kom op, of je een goede moeder zal zijn voor je kind hangt af van je persoonlijkheid, je wil om te leren en de situatie waar je in zit. Ik denk dat dit in het geval van HvJ allemaal goed zit en dat zij niet zal onder doen voor iemand die een paar jaartjes ouder is. Waarom zou dat zo ENORM veel uitmaken? Natuurlijk, als het gaat om een naïef persoon die nog thuis woont, volop in de studie zit en geen eigen inkomen heeft is het een ander vehaal, maar dat gaat voor HvJ allemaal niet op!

Hoezo gaan mensen plotseling zo moeilijk doen over het cijfertje 19 terwijl er echt zat mensen zijn die jaren ouder zijn en aan kinderen beginnen terwijl ze die kinderen veel minder te bieden hebben?

Wat voor levenservaring zou HvJ missen die essentieel is bij het opvoeden van een kind als ze weet wat het is om de verantwoordelijkheid te hebben voor jezelf, om te werken voor je geld, een huis te bezitten, een eigen bedrijf te bezitten en moeilijke obstakels te overwinnen in het leven. Ik denk echt dat zij net zo veel al dan niet meer te bieden heeft dan ENORM veel ouders die gewoon eind twintig zwanger worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zwanger?
Francisss
19 26-01-2016 22:43
Lichaam & Gezondheid Zwanger?
pinkxdevil
17 17-11-2009 19:29
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 21:04
De Kantine Zwanger gemaakt in je slaap
Little Phoebe
59 20-08-2006 01:39
Werk, Geld & Recht zwanger en een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd..
bokky
3 28-03-2005 00:44
Lichaam & Gezondheid 3 dagen vruchtbaar he ???
Verwijderd
32 12-04-2002 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.