Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2008, 23:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Sterkte Snoopy, echt naar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Oud 13-08-2008, 00:02
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
veel sterkte Snoopy
__________________
Django
Oud 13-08-2008, 01:15
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
@ snoopy, wat sneu voor je, veel sterkte!
Oud 13-08-2008, 05:52
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Jongens, wat lief allemaal. Moest er gewoon van huilen... (maar ja, was natuurlijk al behoorlijk emotioneel, al die hormonen en emoties... Yuk)

Hier gaat het best oke, ik vind het zo fijn dat we het echt samen doen. Hij is er ook verdrietig van en dat vind ik erg om te zien, maar tegelijk doet me dat wel goed.
We zijn wel nerveus voor de echo, maar het is vooral het wrange wat zeer doet. We hadden ons echt enorm verheugd op vandaag en nu is t eigenlijk niet meer leuk.



oh... en niet verder vertellen, maar we gaan voor een tweede...
__________________
Tsja
Oud 13-08-2008, 07:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Sterkte, Snoopy...
En ook HvJ succes, dat lijkt me ook eng, zeg...
Oud 13-08-2008, 08:12
Verwijderd
@snoopy: Klote zeg. Heel veel sterkte. (})
Oud 13-08-2008, 09:06
Verwijderd
Wat kut snoopy, knuf.
Oud 13-08-2008, 09:09
Verwijderd
ooooh Snoopy wat verschrikkelijk... ik leef heel erg met je mee meisje... hele dikke knuffel!
Oud 13-08-2008, 10:04
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
oohw snoopy wat erg wat is er gebeurd dan?

wel goed dat je al verteld hebt aan iedereen, kun je dit verlies tenminste delen met je dierbaren, je moet er toch niet aan denken dat je wel netjes die 3 maanden hebt afgewacht en dan met niemand dit verdriet kunt delen

Heel veel sterkte en stiekem hoop ik nog dat er iets goed gaat met die echo. Wel fijn dat jullie voor een tweede gaan.

Dit doet me wel beseffen dat zwangerschap op jonge leeftijd dus ook geen 'simpele' onderneming is, terwijl vaak wordt gezegd dat je jong moet beginnen e.d.

sterkte...!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 13-08-2008, 10:15
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
wel goed dat je al verteld hebt aan iedereen, kun je dit verlies tenminste delen met je dierbaren, je moet er toch niet aan denken dat je wel netjes die 3 maanden hebt afgewacht en dan met niemand dit verdriet kunt delen

Dit doet me wel beseffen dat zwangerschap op jonge leeftijd dus ook geen 'simpele' onderneming is, terwijl vaak wordt gezegd dat je jong moet beginnen e.d.

sterkte...!
Het is inderdaad goed dat je hebt verteld. In je eentje het verlies dragen is moordend. Dat is het sowieso al...

@Lilything; Een zwangerschap is nooit een 'simpele' onderneming.
Oud 13-08-2008, 10:16
Velma
Avatar van Velma
Velma is offline
God wat zullen jullie geschrokken zijn snoopy, sterkte nog. Ondanks dat het maar internet is ga je toch een beetje meeleven. Hopelijk was dit de eerste en laatste keer dat jullie zoiets mee zullen maken.
__________________
'There was no part of that that wasn't fun.'
Oud 13-08-2008, 10:20
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
@Lilything; Een zwangerschap is nooit een 'simpele' onderneming.
inderdaad sorry. Helemaal waar
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 13-08-2008, 10:26
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Sterkte Snoopy, ik leef ook met je mee (wat wel een beetje raar voelt aangezien ik je niet écht ken). Fijn dat jullie steun aan elkaar kunnen hebben.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 13-08-2008, 10:54
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Awh. Onwijs veel sterkte.
Oud 13-08-2008, 11:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hč, Snoopy, wat naar voor je. Veel succes met de echo en nou ja, wat iedereen al zegt, sterkte.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-08-2008, 15:44
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Echo was wel duidelijk: missed abortion, oftewel: abortus completus...
__________________
Tsja
Oud 13-08-2008, 15:47
Verwijderd
Aaaaaaaawh Snoopy.... Het heeft de hele middag door mijn hoofd gespookt, wat ontzettend naar. Ik kan wel honderdduizend dingen zeggen, maar daar hebben jullie helemaal niets aan. Sterkte ermee, ik hoop dat jullie er goed mee om kunnen gaan. Echt ontzettend erg...
Oud 13-08-2008, 15:49
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik wens jullie al het best toe in de wereld. Sterkte.
Oud 13-08-2008, 15:49
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb er inderdaad ook de hele middag aan gedacht. Hoopte echt dat het vals alarm zou zijn. Nog maals heel veel sterkte!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 13-08-2008, 15:50
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Jeetje, Snoop, dat is echt klote. Fijn dat jullie er in elk geval samen doorheen gaan.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 13-08-2008, 15:52
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
@ Snoopy, wat ontzettend rot voor je.. Ik heb nooit gereageerd maar wel een hele tijd meegelezen.. Heel veel sterkte!!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 13-08-2008, 15:54
Verwijderd
ik heb ook heel de dag in de rats gezeten... ik wens jullie echt het allerbeste. goed dat jullie mekaar hebben, en dat jullie zo geweldig zijn samen en bij elkaar terecht kunnen, het verlies wordt daardoor waarschijnlijk toch iets draaglijker... sterkte!
Oud 13-08-2008, 15:59
__
Avatar van __
__ is offline
Heel veel sterkte Snoopy, ik vind het echt heel erg voor je (en voor je vriend).
Beetje suf om te zeggen als je alleen maar meeleest maarja Ik hoop dat elk medeleven een beetje helpt..
Oud 13-08-2008, 16:07
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik vind het echt ontzettend fijn om te zien hoe ontzettend jullie (ja, jullie allemaal!) meeleven. Voelt echt als een warm bad waar je instapt. Heel erg bedankt allemaal!
__________________
Tsja
Oud 13-08-2008, 16:44
Verwijderd
snoop ik vind het ook ontzettend klote voor jullie.. had eerst mijn bedenkingen, maar gunde het jullie ontzettend toen ik zag (las) hoe gelukkig en serieus jullie ermee waren..

heel veel sterkte
Oud 13-08-2008, 16:59
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Oh Snoopy, meisje toch... wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst!
En ook voor HvJ; het is nog veel te vroeg voor jouw kleintje!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 13-08-2008, 17:02
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Aah wat rot! Zo snel ook. Maar ik las dat jullie voor een tweede gaan, veel sterkte ermee iig en ik hoop dat het lukt allemaal.
Oud 13-08-2008, 19:56
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ Snoopy: Heel veel sterkte. Ik las dat jullie voor een tweede willen gaan; Heel veel succes hiermee, en ik hoop dat dit tweede kleintje wel bij jullie mag blijven.

Citaat:
En ook voor HvJ; het is nog veel te vroeg voor jouw kleintje!
Ja, ben nu 24 weken zwanger dus het moet echt nog even blijven zitten. Krampen waren vandaag iets geminderd maar komen nu weer heel langzaam terug, op hoop van zegen dat de kleine uk het in ieder geval nog een paar weken volhoud. Waarschijnlijk ben ik al langer zwanger (kindje is namelijk erg groot voor de leeftijd), en zit ik nu op 26/27 weken... Dat zou de overlevingskans eventueel al een stuk groter maken.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 13-08-2008, 20:01
Verwijderd
ik ben geboren met 27 weken

komt allemaal goed
Oud 13-08-2008, 20:02
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Ja, ben nu 24 weken zwanger dus het moet echt nog even blijven zitten. Krampen waren vandaag iets geminderd maar komen nu weer heel langzaam terug, op hoop van zegen dat de kleine uk het in ieder geval nog een paar weken volhoud. Waarschijnlijk ben ik al langer zwanger (kindje is namelijk erg groot voor de leeftijd), en zit ik nu op 26/27 weken... Dat zou de overlevingskans eventueel al een stuk groter maken.
Oef jeetje, dat is ook stressvol zeg. Hoe lang moet je nog tot het kindje redelijke overlevingskansen heeft? Ook jij (en je partner) sterkte!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 13-08-2008, 20:04
Verwijderd
@HvJ: ik hoop ook ontzettend dat het voor jou allemaal goed gaat, meid! Ik gun je het zó ontzettend!
En eigenlijk vind het heel raar, maar ik merk dat jullie toch meer in mijn hoofd zitten dan ik eigenlijk verwacht had. Weet dat ik aan jullie allebei denk, ook al ken ik jullie helemaal niet.
Oud 13-08-2008, 20:36
Verwijderd
@Snoopy: wat een narigheid zeg, ik kan me niet indenken hoe dat moet voelen zeg.. lijkt me toch een stukje rouwproces echt. Mooie beslissing om nu voor een tweede te gaan, door alle geluk die jullie voelden bij de eerste lijkt me dat ook een hele logische beslissing. Heel veel sterkte maar ook succes, als je begrijpt wat ik bedoel

@HvJ: oh dat lijkt me wel stressvol en onzeker zeg. Ik ga voor jullie duimen dat de kleine nog even blijft zitten waar hij/zij zit. Ook jij veel sterkte!
Oud 13-08-2008, 21:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ook hier bedankt voor alle lieve, meelevende reacties! Doet goed

Met 25 weken is het in principe levensvatbaar, al moet het dan nog tot 36 weken in de couveuse blijven liggen. De kans dat een kleintje het dan ook werkelijk red is volgens mij vrij klein, maar dan kunnen we in ieder geval zeggen dat we alles voor de uk geprobeert hebben om het een goede kans op leven te geven.
Tot die 25 weken grens hoef ik het dus nog maar een weekje vol te houden, maar ik blijf goede hoop houden dat we het samen gewoon nog een schappelijke tijd vol gaan maken. Gewoon 40 weken voor een perfecte finishing touch haha. Maar soms is het wel eens moeilijk om zo optimistisch te blijven, het is echt schrikken als de krampen weer beginnen... Dat is het stomme, zo ongepland als het ook was, en ondanks dat ik de kleine nog nooit vast heb kunnen houden, laat staan heb leren kennen... Is de liefde zo onvoorwaardelijk. Iets dat ik met alles wat ik heb - zelfs met mijn eigen leven, wil beschermen. Het besef dat er een mogelijkheid bestaat het ooit te verliezen, maakt me werkelijk gek. Gilde ik enkele jaren geleden nog het hardst van allemaal 'Voor mij NOOIT geen kinderen' moet ik nu toch eerlijk bekennen dat ik dit geweldige gevoel nooit had willen missen, maar soms... *zucht*

Nu maar weer rustig babykleertjes aan het kijken, om mijn gedachten even te verzetten. De garderobe behoeft namelijk nog enige uitbreiding in maatje 62
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 13-08-2008, 22:02
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Oehh moeilijk hoor. Maar het kan echt! Een vriend van mij is geloof ik met 6 maanden geboren en die is nu ook heel groot en breed en alles. Niet dat jij daar wat aan hebt, maar goed. Ik hoop voor je dat de baby (ja ik weet nooit wat ik moet zeggen, hij/zij/het.. nouja) nog even lekker blijft zitten.
Oud 13-08-2008, 23:14
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Oeh, wat een narigheid in dit topic ineens

Beide veel sterkte!
Oud 13-08-2008, 23:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Pfff da's schrikken, sterkte snoopy & ook voor je vriend! Moet vreselijk zijn .

En @ HvJ: Doe jij nou maar rustig aan, dan komt alles goed . Meer rusten enzo.
Oud 14-08-2008, 10:10
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ja ik leef ook heel erg mee, ondanks dat ik jullie allebei niet echt ken. Heb zelfs mijn computer vanochtend aangezet om te lezen hoe het was afgelopen met Snoopy, helaas niet zo goed. Ik wens Snoopy heel veel sterkte en ik hoop dat jullie voldoende tijd nemen om het te verwerken. Ik vind het zo jammer dat de relaxheid en het optimisme van de eerste zwangerschap niet gewoon beloond is met een mooi gezond kindje.

Hvj ik hoop ook voor jou dat het allemaal goedkomt! Probeer rustig aan te doen en mocht het kindje te vroeg geboren worden dan komt het misschien ook allemaal wel goed, aangezien kindje erg groot is in vergelijking met andere kindjes van deze 'leeftijd'
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 14-08-2008, 16:49
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Waarschijnlijk ben ik al langer zwanger (kindje is namelijk erg groot voor de leeftijd), en zit ik nu op 26/27 weken...
Daar had ik ook al een keertje aan zitten denken toen ik jouw eerdere posts las. Maar goed, dan nog is het nu veel te vroeg natuurlijk, al is 25 weken idd net zo'n kritieke grens. Als ze daar overheen zijn, worden de kansen wel steeds beter. Maar hopelijk zit de kleine voorlopig gewoon nog lekker goed bij jou! Is het voor jouzelf nog wel een beetje vol te houden met de bekkeninstabiliteit enzo?

Verder vind ik het erg mooi om te lezen hoe jouw gevoelens omtrend het hebben/krijgen van een kindje zijn veranderd sinds je zwanger bent. Voor zover ik het me kan indenken moet het gevoel voor je eigen kind inderdaad onwijs diep zitten. Het lijkt me geweldig om dat over een tijd ook te mogen ervaren (en ja, het brengt natuurlijk ook wel een hoop 'negatieve' gevoelens met zich mee zoals angst en onzekerheid, maar dat kan er ook gewoon niet los van staan.)
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 15-08-2008, 22:38
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Daar had ik ook al een keertje aan zitten denken toen ik jouw eerdere posts las. Maar goed, dan nog is het nu veel te vroeg natuurlijk, al is 25 weken idd net zo'n kritieke grens. Als ze daar overheen zijn, worden de kansen wel steeds beter. Maar hopelijk zit de kleine voorlopig gewoon nog lekker goed bij jou! Is het voor jouzelf nog wel een beetje vol te houden met de bekkeninstabiliteit enzo?

Verder vind ik het erg mooi om te lezen hoe jouw gevoelens omtrend het hebben/krijgen van een kindje zijn veranderd sinds je zwanger bent. Voor zover ik het me kan indenken moet het gevoel voor je eigen kind inderdaad onwijs diep zitten. Het lijkt me geweldig om dat over een tijd ook te mogen ervaren (en ja, het brengt natuurlijk ook wel een hoop 'negatieve' gevoelens met zich mee zoals angst en onzekerheid, maar dat kan er ook gewoon niet los van staan.)
De liefde voor het kleintje zit echt heel erg diep, het is zo onvoorwaardelijk, zo ongeloofwaardig... En meer dan prachtig om te ervaren. Angst en onzekerheid zet je vreselijk snel over boord, ik wel tenminste... Ik ken flink veel onzekerheid, maar de zekerheden (werk, huis, omgeving) bieden enige zekerheid en houvast. En soms zijn er echt wel momenten waarop ik denk 'Zucht... Was ik er maar nooit aan begonnen...' en dan voel je een kleintje weer bewegen, draaien, hikken, hard schopppen, zwemmen.... En koester ik WEER dat eeuwige liefdesgevoel. Weg onzekerheid/angst, en er gewoon weer vol voor gaan... Oh <3
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 16-08-2008, 16:51
Verwijderd
<33
Oud 19-08-2008, 10:07
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Bleeeegh, kom net van de huisarts en ze denkt dat er toch nog kans is dat er zich een embryo heeft ingenesteld in een van mijn eileiders...

WTF echt?! In vroeger tijden verkeerde ik in de naieve veronderstelling dat je gewoon zwanger was als je zwanger was... Maar blijkbaar zijn er nog 100000 tussenvormen en onzekerheden...

Maar goed, zolang het niet meer pijn gaat doen is de kans wel klein, vooral omdat er op de echo ook allemaal activiteit in de baarmoeder te zien was (dan zouden het er dus 2 geweest moeten zijn) maar k blijf t stom vinden.

@HvJ: hoe is t met jou nu? Nog steeds last van die oefenweeen?
__________________
Tsja
Oud 19-08-2008, 10:59
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ok een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus Hopelijk is dat niet het geval. Wel jammer dat dit topic een beetje stil ligt, maar mijn hoofd staat er niet naar op dit moment.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 19-08-2008, 11:10
Verwijderd
Sterkte snoop!

Gisteren weer twee kindjes gezien (een van 3 en een van 1,5) en dat was leuk! Ik krijg er echt energie van Veel met ze gespeeld enzo, echt heel gezellig
Oud 19-08-2008, 13:07
Verwijderd
Nou begonnen de makelaar en mijn moeder samen over trouwen en kindjes krijgen (naar mij toe dus) Jongens jongens! Ik ben nog maar 22 laat me alsjeblieft nog even met rust

Laatst gewijzigd op 19-08-2008 om 14:44.
Oud 19-08-2008, 13:50
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Nou begonnen de makelaar en mijn moeder samen over trouwen in kindjes krijgen (naar mij toe dus) Jongens jongens! Ik ben nog maar 22 laat me alsjeblieft nog even met rust
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe nauw mensen 'trouwen' en 'kinderen' met elkaar verbinden . We leven toch in de 21ste eeuw
__________________
Altijd nuchter
Oud 19-08-2008, 14:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe nauw mensen 'trouwen' en 'kinderen' met elkaar verbinden . We leven toch in de 21ste eeuw
Nou ja, het zijn toch beide dingen die je alleen maar doet als je samen een leven verder wilt opbouwen, toch? Dus in zoverre hebben ze wel wat met elkaar te maken. Maar het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat als je trouwt, dat je dan ook direct kinderen krijgt. Of andersom.

Laatst vroeg iemand (oké, iemand die pas moeder was geworden en (dus) vol enthousiasme was) of ik kinderen wilde en dat vond ik toch best wel tof, want meestal gaan mensen er maar vanuit dat je dat niet wilt of ze durven het niet te vragen of zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-08-2008, 15:15
Verwijderd
Het speelt ineens weer eventjes heel erg, doordat ik al een paar dagen misselijk ben. Nou denk ik zelf dat ik gewoon een buikgriepje hebt, maar om me heen klinkt er gelijk "Oh? Ben je zwanger?" Vandaag zei iemand tegen me dat ik bolle wangen had en riep een ander als reactie daarop ookal "Oh? Ben je zwanger?".. ? Of dat nu samenhangt? Volgens mij ben ik gewoon wat vakantiekilootjes aangekomen door meer wijn en minder beweging :')

Maar goed, ik moet deze week weer ongesteld worden en ergens zit er dan toch die hoop dat dat niet gebeurt :/

We hadden vandaag een lunch met de klas en ik ben ook gewoon praktisch de enige die popelt om weer te beginnen met school, maar niet eens omdat ik nou zo een zin heb erin.. maar echt gewoon omdat ik gauw verder wil, zodat ik gauw klaar ben zodat de kinderwens maar gauw uit mag komen
Oud 19-08-2008, 19:08
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
En eigenlijk vind het heel raar, maar ik merk dat jullie toch meer in mijn hoofd zitten dan ik eigenlijk verwacht had. Weet dat ik aan jullie allebei denk, ook al ken ik jullie helemaal niet.
Ik vind het wel grappig dat ik HvJ en Snoopy beide al meerdere keren gezien heb

Ik wens jullie beiden ook heel veel sterkte
__________________
<):o)
Oud 20-08-2008, 14:09
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik vind het wel grappig dat ik HvJ en Snoopy beide al meerdere keren gezien heb

Ik wens jullie beiden ook heel veel sterkte
Gefeliciteerd! met je verjaardag!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 20-08-2008, 14:52
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Spekkie, gefeliciteerd!
__________________
All that is solid melts into air.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #5
Verwijderd
498 14-01-2009 09:36
Liefde & Relatie zwanger worden
snoopy
500 10-11-2007 22:26
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 21:04
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.