Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2009, 18:11
Verwijderd
Ok, die berenvelgen zijn serieus echt té vet voor woorden
Advertentie
Oud 19-01-2009, 22:19
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ze zijn cult en (ontzettend) fout, wat voor mij twee prima redenen zijn om ze er onder te zetten Maar we gaan ze pas in juni proberen om te wisselen - tot die tijd staat zijn 121 in de stalling - dus tot die tijd kan ik met die van mij nog gewoon de straat op

De 96 gaat overigens toch naar de garage omdat de uitlaat is verschoven door de klap, en ik krijg er nu geen beweging meer in en kan er zonder brug niet bij

@PV: waar ga je nu naar kijken dan, als vervanging?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-01-2009, 18:09
PV
PV is offline
Citaat:
@PV: waar ga je nu naar kijken dan, als vervanging?
Ik weet het nog niet, heb wel gezocht maar ben nog niks tegen gekomen wat aan al mijn 'eisen' voldoet. Ik zoek niet specifiek naar een bepaald merk. Ik wil graag airbag(s) + abs + climate control + mistlampen + max 6000 euro + max gewicht 1149 ivm belasting + max 120.000 km + redelijke motor + liefst 2001/2002 (of evt 2000) + niet een of ander 'flut'merk wat niet te vertrouwen is.

het is niet zo heel eenvoudig te vinden climate control zit haast nergens op in die prijsklasse :/ en als het er op zit is het een te zware auto.
Oud 20-01-2009, 18:15
Verwijderd
Kijk eens naar Airco, ipv climate control. Ja ok, je moet handmatig de temperatuur instellen, maar als dat nou alles is...
Oud 20-01-2009, 19:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vandaag een Calibra gekocht, ik kon hem niet laten staan, opslag verliefd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-01-2009, 19:20
Verwijderd
Foto!
ik heb ook nog eens naar een Calibra gekeken, maar het onderhoud werd me toch iets té. Bovendien wou ik dan de V6 hebben (want zo'n sportief uitziende auto's moet het wel enigszins waar kunnen maken), maar die waren vrij schaars en dus net iets te duur
Oud 20-01-2009, 19:48
PV
PV is offline
Citaat:
Kijk eens naar Airco, ipv climate control. Ja ok, je moet handmatig de temperatuur instellen, maar als dat nou alles is...
Tja ik ben het gewend vanuit mn oude auto. Die was dan uit '97, maar van alle luxe voorzien, super relaxed
Oud 20-01-2009, 20:03
Verwijderd
opel calibra.... Die zijn toch al best wel weer gedateerd?? Maar te gek, vond ik altijd mooie auto's wel....
Oud 20-01-2009, 20:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Foto!
ik heb ook nog eens naar een Calibra gekeken, maar het onderhoud werd me toch iets té. Bovendien wou ik dan de V6 hebben (want zo'n sportief uitziende auto's moet het wel enigszins waar kunnen maken), maar die waren vrij schaars en dus net iets te duur
Ik heb een 2.0 16 kleppertje gekocht met lexmaul spruitstuk en een remus uitlaatje (kleine 150pk nu). De V6 is inderdaad erg prijzig in onderhoud en bovendien zou ik die niet verzekerd krijgen

Fotootjes:





Op wat steenslag na een erg nette auto
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-01-2009, 20:52
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Foto!
ik heb ook nog eens naar een Calibra gekeken, maar het onderhoud werd me toch iets té. Bovendien wou ik dan de V6 hebben (want zo'n sportief uitziende auto's moet het wel enigszins waar kunnen maken), maar die waren vrij schaars en dus net iets te duur
Ik heb ooit eens een proefrit met zo'n Calibra V6 gemaakt. Man, ik wist niet wat me overkwam, zo snel vond ik die auto.

Overigens niet gekocht, want ik vond de remmen heel slecht en hij had geen ABS.
Oud 20-01-2009, 20:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
opel calibra.... Die zijn toch al best wel weer gedateerd?? Maar te gek, vond ik altijd mooie auto's wel....
Klopt.. Die ik heb gekocht is alweer uit '94
Ze zijn erg lastig te vinden in goede staat, de meeste zijn zo afgeragd als de pest
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-01-2009, 20:57
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb ooit eens een proefrit met zo'n Calibra V6 gemaakt. Man, ik wist niet wat me overkwam, zo snel vond ik die auto.

Overigens niet gekocht, want ik vond de remmen heel slecht en hij had geen ABS.
Geen ABS? Dacht dat dat standaard op alle Calibra's zat...
Ik vind die 2.0 16 klepper al aardig rap voor zo'n (redelijk) zwaar ding, maarja.. wat wil je, na ruim een half jaar rijden in een excel?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-01-2009, 21:18
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Geen ABS? Dacht dat dat standaard op alle Calibra's zat...
Ik vind die 2.0 16 klepper al aardig rap voor zo'n (redelijk) zwaar ding, maarja.. wat wil je, na ruim een half jaar rijden in een excel?
Mja, was m'n eerste 'snelle' auto. Maar waar ik in reed had echt geen ABS hoor, want ik schoof gewoon door met blokkerende remmen.
Oud 20-01-2009, 21:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mja, was m'n eerste 'snelle' auto. Maar waar ik in reed had echt geen ABS hoor, want ik schoof gewoon door met blokkerende remmen.
Misschien defect?
Ik dacht echt dat alle calibra's standaard ABS hadden, dat was ook zo bijzonder toen ze net uitgebracht werden. Voor het geld dat je er voor neer moest leggen was het destijds een zéér luxe auto (oa standaard ABS).
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-01-2009, 21:42
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Misschien defect?
Ik dacht echt dat alle calibra's standaard ABS hadden, dat was ook zo bijzonder toen ze net uitgebracht werden. Voor het geld dat je er voor neer moest leggen was het destijds een zéér luxe auto (oa standaard ABS).
Klopt, volgens autoweek. Apart dat ik dan toch blokkerende remmen had...

Naja, maakt an sich weinig uit ook. Want in vergelijking met waar ik nu in ga rijden stelt het natuurlijk geen zak meer voor.
Oud 20-01-2009, 21:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bij dat ding die ik heb gekocht werkt de ABS wel naar behoren (A)
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-01-2009, 22:19
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Bij dat ding die ik heb gekocht werkt de ABS wel naar behoren (A)
Gekocht? Gefeliciteerd...

An sich niet heel traag (8,5s en 225km/h), kijk dus maar goed uit voor de flitsbrigade...
Oud 20-01-2009, 22:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mijn buren heb ook een Calibra, daarvoor hadden ze nog zo'n blokkige Corsa An sich zijn ze niet lelijk, zeker niet gezien de leeftijd maar ze hebben wel een redelijk imagoprobleem. Dat er veel afgetrapte exemplaren van zijn is niet voor niets. Maar veel plezier ermee
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-01-2009, 23:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik weet het nog niet, heb wel gezocht maar ben nog niks tegen gekomen wat aan al mijn 'eisen' voldoet. Ik zoek niet specifiek naar een bepaald merk. Ik wil graag airbag(s) + abs + climate control + mistlampen + max 6000 euro + max gewicht 1149 ivm belasting + max 120.000 km + redelijke motor + liefst 2001/2002 (of evt 2000) + niet een of ander 'flut'merk wat niet te vertrouwen is.

het is niet zo heel eenvoudig te vinden climate control zit haast nergens op in die prijsklasse :/ en als het er op zit is het een te zware auto.
Op zich is er nog genoeg te vinden binnen jouw eisen (gewoon invullen op autotrack zonder een specifiek merk te selecteren), maar wat voor soort auto zit je dan aan te denken? Het meeste wat er wordt aangeboden is Frans of Koreaans. Franse auto's zijn vooral op elektrisch en computer gebied nogal zwak - hoewel ik weinig negatiefs hoor over de Renault Clio/Twingo en de Peugeot 206. Koreaanse auto's zijn redelijk betrouwbaar maar hebben een matige afwerking en voelen goedkoop aan.

Paar interessantere auto's, maar dat is goed zoeken (voldoende aan alle eisen - al heb ik alleen airco geselecteerd - en die geen slechte naam hebben) die ik tegen ben gekomen tot 6k zijn: Toyota Yaris, Fiat Panda, Skoda Fabia, Fiat Punto, Rover 25 en de Ford Focus.

Maar als je je keuze in modellen wilt verbreden zal je toch wat eisen moeten vervallen of aanpassen Vooral de mistlampen zijn lang niet overal op te vinden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-01-2009, 01:54
PV
PV is offline
Uit dat rijtje spreekt de Ford Focus me het meest aan. 4/5-deurs en behoorlijke bergruimte zijn nl ook nog een eis Toyota Yaris zou ook kunnen maar die ben ik zelf nog niet tegengekomen in mn zoektocht (op postcodegebied binnen een straal van x km)
Oud 21-01-2009, 09:33
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb ook een focus en ik vind het een heerlijke auto, wel wat traag maar de wegligging is heerlijk en hij is inderdaad heerlijk ruim en best comfortabel.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 21-01-2009, 09:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Van de Yaris kon ik er nog net eentje vinden van 6k, maar Toyota's zijn veel waardevaster vanwege hun betrouwbare imago.
Ford heeft inderdaad de reputatie degelijke, fijne auto's met een hele goede wegligging te maken.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-01-2009, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Op zich is er nog genoeg te vinden binnen jouw eisen (gewoon invullen op autotrack zonder een specifiek merk te selecteren), maar wat voor soort auto zit je dan aan te denken? Het meeste wat er wordt aangeboden is Frans of Koreaans. Franse auto's zijn vooral op elektrisch en computer gebied nogal zwak - hoewel ik weinig negatiefs hoor over de Renault Clio/Twingo en de Peugeot 206. Koreaanse auto's zijn redelijk betrouwbaar maar hebben een matige afwerking en voelen goedkoop aan.

Paar interessantere auto's, maar dat is goed zoeken (voldoende aan alle eisen - al heb ik alleen airco geselecteerd - en die geen slechte naam hebben) die ik tegen ben gekomen tot 6k zijn: Toyota Yaris, Fiat Panda, Skoda Fabia, Fiat Punto, Rover 25 en de Ford Focus.

Maar als je je keuze in modellen wilt verbreden zal je toch wat eisen moeten vervallen of aanpassen Vooral de mistlampen zijn lang niet overal op te vinden.
Je moet weten wat je wel en niet kunt kopen. Van Renault kun je wél kopen (van '99 - '01):
Clio II (vanaf phase II; wordt tegenwoordig nog steeds verkocht als Clio Campus, techniek o.a. in de Dacia Logan (MCV) en Sandero).
Twingo (niet zo handig als je veel snelweg rijdt en ik denk dat deze sowieso al afvalt vanwege de luxe die jij gewend bent)
Laguna I (phase I en phase II; Geleverd tot en met 2000, robuuste auto's, vrij probleemloos en de 1.6 16V motoren doen het prima op LPG3.)
Laguna II phase I - let op: Deze Laguna is de serie die zo berucht is vanwege de vele problemen. Echter, wanneer deze volledig dealeronderhouden is geweest, is het op zich een prima aankoop. Renault had het probleem na 1 jaar volledig opgelost, dus dealeronderhouden auto's zouden ook geen grote mankementen meer moeten vertonen. Komt bij dat deze auto's fatsoenlijke motoren hebben (doorontwikkeling van de motoren van de Laguna I) en standaard al behoorlijk luxe zijn uitgevoerd.
Oud 21-01-2009, 10:39
PV
PV is offline
Renault Laguna's ben ik idd tegengekomen, maar die vallen af qua gewicht. Om elke maand een paar tientjes extra kwijt te zijn aan belasting etc wil ik het liefst voorkomen. Waar vind je trouwens terug of het een type I of II is?
Clio/Twingo's zijn weer te klein
Oud 21-01-2009, 10:54
Verwijderd
Waar dat zo terug te vinden is, zou ik je niet kunnen zeggen eigenlijk. Het is sowieso per model verschillend en ik gok dat niemand zo gek is geweest dat in een lijstje te gooien.
De Clio's van ná 1999 zijn sowieso allemaal Phase II of Phase III modellen (de Clio Campus is Phase IV). De Laguna I ph II is gebouwd vanaf 1998 tot aan 2001. Te herkennen aan de heldere koplampen, iets gewijzigde bumpers en achterlichten.
Overigens ben ik de Mégane vergeten in het lijstje. Daarvan kun je best de Mégane I kopen (Phase II, bouwjaren 2000 - 2002). Ook hier weer: heldere koplampen, gewijzigd front, bumpers en achterlichten. De Mégane II (model met de kont) ben ik niet zo bekend mee, dus kan ik niet zoveel over zeggen.
Oud 21-01-2009, 12:59
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Ik heb een 2.0 16 kleppertje gekocht met lexmaul spruitstuk en een remus uitlaatje (kleine 150pk nu). De V6 is inderdaad erg prijzig in onderhoud en bovendien zou ik die niet verzekerd krijgen

Fotootjes:

[afbeelding]


[afbeelding]


Op wat steenslag na een erg nette auto
zo eentje had mijn pa in zijn midlifecrisis
__________________
__________________
Oud 21-01-2009, 17:57
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gekocht? Gefeliciteerd...

An sich niet heel traag (8,5s en 225km/h), kijk dus maar goed uit voor de flitsbrigade...
Had er bijna een te pakken, als die aardige mevrouw die me tegemoet kwam me niet waarschuwde tijdens de proefrit
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-01-2009, 17:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mijn buren heb ook een Calibra, daarvoor hadden ze nog zo'n blokkige Corsa An sich zijn ze niet lelijk, zeker niet gezien de leeftijd maar ze hebben wel een redelijk imagoprobleem. Dat er veel afgetrapte exemplaren van zijn is niet voor niets. Maar veel plezier ermee
Heb ook al eens een golf 3 gehad, inclusief herrie uitlaat. Ik vind het juist prachtig om met zo'n auto keihard K3 uit de speakers te laten pompen, moet je mensen zien kijken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-01-2009, 18:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Had er bijna een te pakken, als die aardige mevrouw die me tegemoet kwam me niet waarschuwde tijdens de proefrit
Ach, je leert ze vanzelf wel 'spotten'. Ik ben ook alweer bijna een jaar boetevrij.
Oud 21-01-2009, 18:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ach, je leert ze vanzelf wel 'spotten'. Ik ben ook alweer bijna een jaar boetevrij.
Hier in de buurt ken ik alle plekjes wel waar ze regelmatig staan, maar daar was ik nog nooit geweest en het had me bijna m'n rijbewijs gekost
Is weer even wennen om in een fatsoenlijke auto te rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-01-2009, 21:13
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Hier in de buurt ken ik alle plekjes wel waar ze regelmatig staan, maar daar was ik nog nooit geweest en het had me bijna m'n rijbewijs gekost
Is weer even wennen om in een fatsoenlijke auto te rijden
Mja, in de buurt ben ik ook nooit gepakt. Dat is het hem juist, op plaatste waar je weinig/niet komt, word je juist gepakt.
Oud 22-01-2009, 13:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
De 95 staat al een jaar stil. Destijds is er eens mee naar een Saab-bijeenkomst gereden en dat tripje eindigde op de vluchtstrook toen het olielampje ging branden. Bleek dat hij 3 liter olie had verbruikt. Ze hebben er olie bij gedaan, verder gereden zonder problemen of verbruik en daarna de auto neergezet met de bedoeling er ooit nog eens naar te kijken. Voor de APK zou hij alleen een nieuwe accu nodig hebben; ik moet die even met die van De Oude Voes verwisselen om te kijken of-ie überhaupt nog wil starten De versnellingsbak zou vervanging/revisie kunnen gebruiken en de koppeling zou slippen. Olieverbruik zou door een keerring kunnen komen. Maar dat is dus allemaal tweedehands info, wat nog bevestigd moet worden. In principe zou hij echter nog moeten kunnen rijden.

Ik denk dat de 95 voorrang gaat krijgen, vooral omdat de 96 nog gewoon werkt (met gebruiksaanwijzing) en de 95 bijzonderder is. Probleempje is wel dat deze aankoop niet ingecalculeerd was en ik nu gespaard vakantiegeld voor een lange toertrip er aan heb uitgegeven. Aangezien ze niet direct van ellende uit elkaar zullen vallen zal ik eerst even sparen zodat ik die trip alsnog kan maken voordat er groot werk aan wordt gedaan

Glorieuze staat weet ik niet of dat op korte termijn haalbaar is - om alles echt netjes te krijgen is wel héél veel geld nodig, en als ze in zulke goede staat zijn is het bijna zonde om nog mee te rijden wat voor mij ook niet te bedoeling is - maar als het aan mij ligt is dit wel slechts het begin In de (verre) toekomst wil ik nog wel een 2-takt. Een kennis van mij stelde voor een wagenpark te beginnen met verlepte oldtimers - dat klinkt ook wel interessant Ik zie het wel, wie weet wat er nog voorbij komt

(In de Nova uitzending van vandaag werd er overigens in het item over het slechte marktjaar 2008 een 96 op een autosloop als het 'jaar 2008' door de shredder gehaald )
Wat betaal je voor zo'n 95 en voor zo'n 96 eigenlijk? Brute bakken inderdaad.


En die velgen, lol. Ik zou er niet mee rondrijden, maar wel grappig.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-01-2009, 13:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
En mijn moeder gaat 'n nieuwe wagen kopen waarschijnlijk, rooie Peugeot 207 Sporty en dus gaat de 306 "op overschot" staan thuis. Ik hoop 'm te krijgen of te kunnen kopen voor 'n zacht prijsje.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 23-01-2009, 01:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Wat betaal je voor zo'n 95 en voor zo'n 96 eigenlijk? Brute bakken inderdaad.
In deze staat? De 96 (nu weer met uitlaat eronder ) was 750 euro, de 95 was 950 euro inclusief transport op een auto-ambulance. Maar dan heb ik er wel defecten in zitten die - op lange termijn - waarschijnlijk wel heel veel gaan kosten. Koppeling en versnellingsbak zijn gevoelige punten bij oudere auto's, en bij de 95/96 is de onderkant dicht dus moet de motor er uit. Dat zijn alleen al veel manuren als je dat moet laten doen.

Een redelijke, latere 96 valt nog wel te vinden voor 1000/1500 euro. Nettere exemplaren zitten al snel rond de 3000 euro en echt nette vanaf 5000 euro (de 96 V4 is van 1968 tot 1980 gemaakt, dus leeftijd speelt nog wel een rol). Een V4 Rally of Monte Carlo gaat zelfs tot 18.000 euro. Een tweetakt model - 92, 93 of een 96 tot 1968 - kan zo 10.000 euro of meer opleveren in goede staat.

Een 95 is sowieso een stuk lastiger te vinden en zijn rijdend al veel meer waard omdat ze zo zeldzaam zijn. Eigenlijk kom je ze alleen tegen als restauratie-object (dan zijn ze rond de 500/1000 euro en moet je heel veel werk verzetten om ze weer te laten rijden) of als ze al gerestaureerd zijn (en dan wisselt het heel erg; de goedkoopste die ik heb gezien was 4000 euro). Op zich heb ik met die van mij redelijk geluk, want die van mij rijdt nog en heeft in verhouding maar weinig nodig om hem weer de weg op te krijgen. Wel veel om hem helemaal netjes te krijgen, natuurlijk
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 24-01-2009, 00:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Wel handig dat je zelf veel kan doen dan. Dat gaat bij mij echter niet, kan 't hoogstens vragen aan 'n neef van me maar 't is niet zo dat ik de laatste jaren veel contact met hem heb.

't Zal voorlopig wel bij dromen blijven.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 24-01-2009, 01:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
O, ik heb heel weinig ervaring met autotechniek Maar zo'n oude wagen en de bijbehorende techniek is niet erg ingewikkeld en met de hulp van een werkplaats handboek kom je al een heel eind. Als het niet lukt kan ik bij het saabforum terecht, of bij de vader van een kennis die wel monteur is, of desnoods bij de garage op de hoek

Edit:/ Er staat nu op Marktplaats een 96 uit 1965 (dus tweetakt) te koop, een 850 Monte Carlo uitvoering in nieuwstaat. Dat ding wordt verwacht tussen de 20.000 en 25.000 euro op te gaan leveren...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 24-01-2009 om 13:22.
Oud 25-01-2009, 22:30
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Mja, maar ik ben nogal onhandig en lui in zulke dingen. En als ik handleidingen moet lezen, ben ik nogal "afwezig". Veel te ongeduldig voor.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 26-01-2009, 00:52
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ach, ik probeer ook gewoon wat. Binnenkort hoop ik de koppelingcilinders te reviseren, de setjes daarvoor zijn al binnen. Daar hoeft de motor nog niet voor uit en het zou geen bijster ingewikkelde klus moeten zijn

Op zich, als ze nog rijden zonder al te veel rare geluiden kan je er nog wel even mee door. Er zullen heel weinig problemen zijn die echt direct opgelost moeten worden en qua onderhoud zullen ze niet duurder zijn dan een modernere auto. Zo is een slechte/versleten koppeling nog geen ramp dankzij de vrijloop, je kan alleen wat slechter wegrijden. Slijtage in de versnellingsbak komt vrij vaak voor maar echt stuk gaan ze er niet echt van. Sowieso is het aantal kilometers wat je ermee rijdt maar beperkt Belangrijker is roest, en dan met name op afkeurpunten. Op de carrosserie is het jammer en niet mooi, maar als het op dragende delen of de bodem zit ben je veel verder van huis.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 26-01-2009, 08:47
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Mja, roest zou inderdaad een héél groot probleem zijn, maar goed...


Ik ga de 306 van m'n moeder overnemen, als ik de centjes heb, da's iets goedkoper. Hoop dat ze hem ingeschreven houdt tot juli sowieso, dan kan ik er ondertussen ook al mee rondtoeren.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 26-01-2009, 21:41
PV
PV is offline
wat vinden jullie van een Opel Astra? het lijkt mij zo'n standaardbak waar iedereen in rijdt maar er staat er eentje die betaalbaar is, uit 2001, minder dan 90.000 km, een boel extra's. Dus op zich wel interessant.
Oud 26-01-2009, 23:08
nps
Avatar van nps
nps is offline
als je van a naar b wilt, en hij is betaalbaar, waarom niet? Is inderdaad bloedsaai en voor de gemiddelde kalende leaserijder, maar wat boeit jou dat
__________________
__________________
Oud 27-01-2009, 00:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Op zich is de Focus net zo'n 'burgerbak'. Opel scoort altijd erg hoog in tevredenheidsenquetes en zijn tegenwoordig vrij betrouwbare auto's - Duitse bouw (net als veel van de Europese Fords trouwens). Ze stonden er eigenlijk meer om bekend dat ze nogal eens wilde roesten, maar dat is met de moderne auto's niet meer echt het geval. Het is geen spannende auto, maar als vervoersmiddel is er inderdaad niets mis mee

Opel heeft trouwens in 1973 een auto ontwikkelt op basis van een model uit 1959 die zo'n 377 mijl op het gallon (US liquid gallon = 3,8 liter) liep, wat neerkomt op zo'n 1:157. Het idee is niet verder uitgewerkt, dit exemplaar was nog niet echt inzetbaar voor normaal gebruik maar het gaat om het idee, omdat men van mening was dat men niet op zo'n zuinige auto zat te wachten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 27-01-2009, 14:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
he zeg Maar ja... ik heb een burgerbak Tot mijn ergernis zie ik er altijd veel van rondrollen, vaak ook nog in dezelfde kleur
Ik heb weinig affiniteit met (sl)opels. Een bekende van mij is er echter helemaal aan verslingerd Maar geloof dat ze wel aardig zijn, zeker de nieuwere modellen. Als je de kans hebt gewoon ook eens een proefritje maken, kijk of je lekker kunt aarden in zo'n auto, dat merk je snel genoeg.

Oh om wat (ietsjes) ontopicer te doen. Ik heb hem gister in bad gedaan, vandaag istie bij de garage (lekke uitlaat, eigen domme schuld ook nog) mogelijk morgen op de foto dan kan ik ook wat posten
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 27-01-2009, 17:32
PV
PV is offline
als ie (de Opel) er donderdag nog staat zal ik eens een proefritje maken
en wie weet kan ik daarna ook weer ontopic posten
Oud 28-01-2009, 00:59
Verwijderd
Citaat:
wat vinden jullie van een Opel Astra? het lijkt mij zo'n standaardbak waar iedereen in rijdt maar er staat er eentje die betaalbaar is, uit 2001, minder dan 90.000 km, een boel extra's. Dus op zich wel interessant.
Op het absolute gebrek aan grip van die auto en het roestprobleem na, is het een prima auto. 't Is zeker geen nekkendraaier, maar goed, dat is inherent aan een Opel.
Gewoon een prima auto voor een prima prijs eigenlijk.
Oud 28-01-2009, 11:25
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat waren de hele vroege Astra's (Fjes, tot 1993) die bekend stonden om roestproblemen. Opel heeft dat inmiddels aangepakt en om van het imago af te komen hebben ze bij de G (1998-2004, geloof ik) de hele carrosserie gegalvaniseerd - kort door de bocht, voorzien van een extra laagje metaal. Opel gaf zelfs 12 jaar garantie op de carrosserie
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 28-01-2009, 14:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nieuwere Opels hebben inderdaad geen last meer van dat roestprobleem. Dat ding van mij helaas wel, maar jaarlijks in de tectyl zetten schijnt te werken
(Zit overigens nog geen spatje roest op dat ding)
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-01-2009, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Dat waren de hele vroege Astra's (Fjes, tot 1993) die bekend stonden om roestproblemen. Opel heeft dat inmiddels aangepakt en om van het imago af te komen hebben ze bij de G (1998-2004, geloof ik) de hele carrosserie gegalvaniseerd - kort door de bocht, voorzien van een extra laagje metaal. Opel gaf zelfs 12 jaar garantie op de carrosserie
Opels tot en met 1997 zijn niet volledig gegalvaniseerd, dat is pas vanaf 97 ingevoerd. Van 97 - 04 is dat dus wel gedaan, maar toch roesten die Opels nog relatief snel en veel ten opzichte van de concurrentie.
Oud 29-01-2009, 00:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik beweerde nergens dat de Astra's tot '97 volledig zijn gegalvaniseerd De Fjes vanaf '94 zijn deels verzinkt, de Gs zijn geheel gegalvaniseerd. Het imago van Opels en roestbakken is allang niet meer terecht. Dat verschil is nu marginaal en minder evident dan de (imago)problemen die merken uit hetzelfde segment hebben, en kan met goed onderhoud nog verder teruggebracht worden (en aangezien het een populaire leasebak was zal dat lang niet altijd aan de orde zijn geweest). Een Astra G zal niet zo snel 'wegroesten waar je bij staat'
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 29-01-2009, 19:17
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Op het absolute gebrek aan grip van die auto en het roestprobleem na, is het een prima auto. 't Is zeker geen nekkendraaier, maar goed, dat is inherent aan een Opel.
Gewoon een prima auto voor een prima prijs eigenlijk.
Ik heb drie jaar een Opel Astra (bouwjaar 1994 of 1995) gehad, en misschien had ik gewoon pech.. Iedereen zei dat Opels super degelijk en sterk zijn, maar bij mij ging werkelijk alles kapot Verschillende accu's, nieuwe koppakking, altijd startproblemen, 2 keer uitlaat laten vervangen, roestvorming, 3 nieuwe V-snaren, uitvalsverschijnselen tijdens het rijden enz enz enz. Ik begrijp dat dit met elke auto kan gebeuren
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Centraal pulp-topic [Try-out].
KleineTomaat
29 05-08-2004 03:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.