Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2009, 11:02
Verwijderd
Citaat:
jup, heb namelijk vanochtend mijn rijbewijs (eindelijk ) gehaald
Gefeliciteerd

Mooi verhaal Kiet Heb je dan niet dat vrachtwagens je rustig gaan inhalen? Toen ik met een aanhanger van Utrecht naar Eindhoven reed, had ik daar wel last van, zelfs op plekken waar een inhaalverbod van kracht was, maar goed, daar trekt de gemiddele vrachtwagenchauffeur zich echt niks van aan
Ik reed overigens gecorrigeerd 90 km/u en dus al 10km/u te hard
Advertentie
Oud 25-02-2009, 11:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, daar heb ik eigenlijk geen last van gehad Volgens mij één of twee keer, toen ik achter een vrachtwagen zat die net 70 reed. Dat ging kennelijk voor enkele van zijn collega's toch wat te langzaam. Als het even kon probeerde ik dus ook om sneller dan de vrachtwagens te rijden. Wel kwamen er vaak aanhangers voorbij, die houden zich er een stuk minder van aan de snelheid.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-02-2009, 11:56
Verwijderd
Mja, ze zouden eigenlijk ook aanhangers gelijk moeten trekken met vrachtwagens, want 80 max is echt bizar. Als je daadwerkelijk 80 gaat rijden veroorzaak je zoveel gevaar dat je beter thuis kunt blijven.
Oud 25-02-2009, 14:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mja, ze zouden eigenlijk ook aanhangers gelijk moeten trekken met vrachtwagens, want 80 max is echt bizar. Als je daadwerkelijk 80 gaat rijden veroorzaak je zoveel gevaar dat je beter thuis kunt blijven.
Caravans mogen al 90, aanhangers niet dan?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 25-02-2009, 19:34
Verwijderd
Volgens mij mag je officieel met een aanhanger nog steeds maar 80km/u en zijn caravans ook nog niet daadwerkelijk gelijkgetrokken toch? Zover ik weet zit dat nog in de planning?
Oud 25-02-2009, 20:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Caravans/aanhangers mogen op dit moment inderdaad nog maar 80, maar in mei of juni zal het omhoog gezet worden naar 90 zodat je legaler de vrachtwagens voor kunt blijven Want het is gewoon ontzettend onhandig om langzamer dan vrachtwagens te rijden (als je je echt aan de snelheid wil houden).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-02-2009, 22:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ow, dacht dat ze al 90 mochten
Ik loop weer eens voor
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 26-02-2009, 20:42
Verwijderd
gezakt wegens een bizarre manouvre. ik wilde namelijk een tussenstop maken bij een tankstation. Echter was ik een slordige 600 meter te vroeg, en dook ik zomaar een verkeerde afrit af. Mijn reactie was al even dom: gewoon weer terugsturen. Ik had het geluk dat de weg leeg was....
Oud 26-02-2009, 21:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou wel geslaagd zijn denk ik.
Hoewel, er zitten in mijn rit altijd 2 situaties die je eigenlijk nooit goed kan doen

1. Op de snelweg staan de matrixborden al 70 te knipperen terwijl het verkeer nog vrolijk 110 rijdt. Je rijdt dus véél te hard en zou om die reden niet slagen. Maar zou je 70 gaan rijden dan zou je een ernstig gevaar in het verkeer zijn en dus ook niet slagen.
2. Op een stukje snelweg mag je op de linkerbaan 90 en op de rechterbaan 70. Ik rijd links en ik rij 90, maar de baan rechts van mij is helemaal leeg. Ik rij dus onnodig links en zou niet slagen. Maar zou ik naar rechts gaan, dan rij ik 20km te hard en zou ik ook niet slagen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-02-2009, 21:32
PV
PV is offline
ik zou in situatie 1 toch wel al snelheid gaan minderen, die borden knipperen ws niet voor niets... hoef je niet meteen 70 te gaan rijden, maar 90 ofzo, ipv met 110 door blijven rijden. dan hoef je daarna minder hard op je rem te trappen als er een file opdoemt.

waarom mocht je in situatie 2 maar 70 op de rechterbaan? als dat is vanwege werkzaamheden oid, dan lijkt het me dat je dan best 90 op de linkerbaan mag rijden, dat is dan toch niet onnodig linksrijden, het lijkt me alleen maar veiliger?
Oud 26-02-2009, 22:03
Verwijderd
Citaat:
ik zou in situatie 1 toch wel al snelheid gaan minderen, die borden knipperen ws niet voor niets... hoef je niet meteen 70 te gaan rijden, maar 90 ofzo, ipv met 110 door blijven rijden. dan hoef je daarna minder hard op je rem te trappen als er een file opdoemt.

waarom mocht je in situatie 2 maar 70 op de rechterbaan? als dat is vanwege werkzaamheden oid, dan lijkt het me dat je dan best 90 op de linkerbaan mag rijden, dat is dan toch niet onnodig linksrijden, het lijkt me alleen maar veiliger?
dat is ergens langs de A1 ook zo. Richting Amsterdam. Dan komt er een oprit bij, en de rechterbaan is dan 70. Misschien kunnen ze in het Gooi niet veilig invoegen ofzo?
Oud 26-02-2009, 22:05
Verwijderd
Nee, de weg kan bij 80km/u de meeste auto's herbergen, dus daarom zal dat zo zijn gedaan. Als mensen zich er nou ook aan zouden houden, zou het misschien ook nog werken
Oud 27-02-2009, 09:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou in situatie 1 komt het eigenlijk dagelijks voor dat je nog enkele kilometers lang gerust 120 zou kunnen rijden en de file zie je van ver aankomen, dus die doemt niet zomaar op. Dus snelheid minderen doe je al wel door naar 110 of 100 te gaan, maar dan nog rij je zo'n 30 km/h te hard.. Maar ja, de rest van het verkeer raast dan al langs je heen, want zij weten óók dat die borden dus wél voor niks knipperen en dat de file pas een paar kilometer verderop begint.

En in situatie 2 is dat omdat er naast de rechterrijbaan een rij auto's op de vluchtstrook staat, omdat de afrit te kort is. Ik denk dat ze het gevaarlijk vinden als je daar met 90 langs rijdt, hoewel dat op 'mijn eigen' afrit toch ook gebeurt, alleen scheuren ze dan met 120 langs Maar goed, dan heb je dus een hele lege rechterrijbaan en rij je met z'n allen links
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-02-2009, 15:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ik zou in situatie 1 toch wel al snelheid gaan minderen, die borden knipperen ws niet voor niets... hoef je niet meteen 70 te gaan rijden, maar 90 ofzo, ipv met 110 door blijven rijden. dan hoef je daarna minder hard op je rem te trappen als er een file opdoemt.
Gewoon met het verkeer mee blijven gaan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 27-02-2009, 22:54
PV
PV is offline
Citaat:
Gewoon met het verkeer mee blijven gaan
dat vind ik dus onzin, ik rem liever rustig af door mn auto uit te laten rijden dan door keihard op mn rem te trappen.
Oud 28-02-2009, 01:56
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mijn ervaring is ook dat files nogal plotseling op kunnen komen zetten. Lang niet altijd, maar ik heb toch wel een paar keer stevig op de rem moeten staan. Als die matrixborden branden pas ik snelheid en afstand extra aan, zolang het snelheidsverschil niet té groot wordt. Zo heb ik zelf al eens op de remmen moeten staan voor iemand die 60 reed waar de rest nog uitrolde voor een verder overzichtelijke file vanaf 120 (ik 100). Hoewel daar geen matrixborden aanstonden, hij was kennelijk op eigen initiatief veel te vroeg langzaam gaan rijden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 28-02-2009, 11:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dat vind ik dus onzin, ik rem liever rustig af door mn auto uit te laten rijden dan door keihard op mn rem te trappen.
Daar is dus totaal geen sprake van.

Edit: het is ook een heel voorspelbare file. De rijstroken gaan van 3 naar 2 en vrijwel tegelijkertijd voegt verkeer vanuit een invoegstrook in. Dus je gaat als het ware van 4 naar 2 rijbanen en in de avondspits is dat gegarandeerde file. Hij staat dus altijd op dezelfde plek, altijd met dezelfde snelheden, etc.
En ook al zou hij eens afwijken, dan nog is dat van ver zichtbaar.
Punt is dat de matrixborden al een paar kilometer vóór de invoegstrook aan staan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-02-2009, 16:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
dat vind ik dus onzin, ik rem liever rustig af door mn auto uit te laten rijden dan door keihard op mn rem te trappen.
Ik blijf gewoon de zelfde snelheid meerijden, maar pas wel afstand aan zodat ik niet m'n abs uit hoef te testen. Als de rest langzamer gaat doe ik dat natuurlijk ook.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-02-2009, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Daar is dus totaal geen sprake van.

Edit: het is ook een heel voorspelbare file. De rijstroken gaan van 3 naar 2 en vrijwel tegelijkertijd voegt verkeer vanuit een invoegstrook in. Dus je gaat als het ware van 4 naar 2 rijbanen en in de avondspits is dat gegarandeerde file. Hij staat dus altijd op dezelfde plek, altijd met dezelfde snelheden, etc.
En ook al zou hij eens afwijken, dan nog is dat van ver zichtbaar.
Punt is dat de matrixborden al een paar kilometer vóór de invoegstrook aan staan.
Dat doen ze om het verkeer te regelen. Helaas snapt niemand -of wil niemand snappen- dat de matrixborden tegenwoordig een verplichte maximumsnelheid aangeven ipv een adviessnelheid. Wordt je nu dus geflitst met 120 waar je nog 70 mag, is dat heel erg zuur. Als ik jou was zou ik dus sowieso mijn snelheid matigen naar 100, dan is de zuurheid van de boete wat minder

Gisteren wel geslaagd trouwens. Keurig gereden met de Micra naar Utrecht
Oud 28-02-2009, 22:48
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ja, maar als ze me hadden tegengehouden had ik m'n rijbewijs niet kunnen laten zien.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 01-03-2009, 11:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat doen ze om het verkeer te regelen. Helaas snapt niemand -of wil niemand snappen- dat de matrixborden tegenwoordig een verplichte maximumsnelheid aangeven ipv een adviessnelheid. Wordt je nu dus geflitst met 120 waar je nog 70 mag, is dat heel erg zuur. Als ik jou was zou ik dus sowieso mijn snelheid matigen naar 100, dan is de zuurheid van de boete wat minder
Zelfs al zou ik het idee van het verkeer regelen snappen en pas ik het toe, dan ben ik één groot gevaar op de weg.
En ik hou er wel altijd rekening mee dat ik in zo'n situatie ook nooit op de snelheid 'rijbewijs kwijt' rij. Gewoon maar voor de zekerheid
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-03-2009, 11:53
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik vermoed het niet, ben door Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië geweest en ik heb me in die 8uur niet echt volgens de regels gedragen, met soms snelheden van 300km/h (uiteraard op de autobahn waar dat is toegestaan) maar heb ook genoeg met mensen 'gespeeld' (altijd leuk) waardoor ik denk ik niet echt geslaagd zou zijn.
Oud 01-03-2009, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Zelfs al zou ik het idee van het verkeer regelen snappen en pas ik het toe, dan ben ik één groot gevaar op de weg.
En ik hou er wel altijd rekening mee dat ik in zo'n situatie ook nooit op de snelheid 'rijbewijs kwijt' rij. Gewoon maar voor de zekerheid
Wat bedoel je met die eerste zin? Want zo staat het nogal slordig
Oud 01-03-2009, 16:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik bedoel dat ik persoonlijk niet echt snap hoe ze het verkeer proberen te regelen door al kilometers eerder 70 km/u op een matrixbord te zetten. Ik snap wel dat het handig is als het hele verkeer al rustig rijdt, omdat de invoegers er dan makkelijker tussen kunnen in de drukte. Maar het kilomters eerder doen is imo niet het verkeer regelen maar het verkeer hinderen. Dus dát bedoel ik
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-03-2009, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel dat ik persoonlijk niet echt snap hoe ze het verkeer proberen te regelen door al kilometers eerder 70 km/u op een matrixbord te zetten. Ik snap wel dat het handig is als het hele verkeer al rustig rijdt, omdat de invoegers er dan makkelijker tussen kunnen in de drukte. Maar het kilomters eerder doen is imo niet het verkeer regelen maar het verkeer hinderen. Dus dát bedoel ik
Het duurt even om de vaart eruit te halen, vandaar. Helaas denkt vrijwel iedereen zoals jou en werkt het dus ook niet.
Oud 01-03-2009, 20:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-03-2009, 22:15
PV
PV is offline
wat trouwens bijzonder irritant is, een file vlak na een bocht in de snelweg, zodanig dat je die file niet van te voren ziet. als er dan geen matrix borden zijn die waarschuwen voor een file moet je écht op je rem gaan staan
Oud 03-03-2009, 21:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Gisteren zeer zeker niet. Ik mocht de auto van een vriend van mij uittesten. Mén wat een hete auto, broem broem En achterwiel aangedreven, ook een aparte waarneming in de bochten. Ben dus niet erg braaf geweest
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 03-03-2009, 21:24
Verwijderd


Vannacht zou ik wel geslaagd zijn. Heerlijk relaxt gereden in de micra
Oud 04-03-2009, 16:55
Ivo
Ivo is offline
Vanmiddag zou ik gezakt zijn voor m'n E achter B.
In het gezellige Muiden hebben ze een lengtebeperking van 10 meter voor al het verkeer. Ik moest echter toch echt in Muiden zijn met de VW Transporter met aanhanger, bij elkaar ongeveer 12 meter lang. Het verbodsbord voor voertuigen of combinaties langer dan 10 meter heb ik dus maar genegeerd.
Ik geef toe, het was best krap daar in die vesting straatjes, maar het paste allemaal precies.
Oud 04-03-2009, 18:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vandaag wel. Netjes gereden, heel op tijd snelheid geminderd op de snelweg
Alleen zal een examinator het niet leuk vinden als je test wanneer je benzinelampje gaat branden, maar verder oke.

Gister niet, ik weet niet wat ik had. Ik was eigenlijk nergens anders mee bezig, dus niet echt verwijtbaar. Maar ik maakte wel een paar stomme fouten, zoals m'n buitenspiegels vergeten bij m'n spiegel-rondje.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-03-2009, 18:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik wel, de domme trut die me geen voorrang verleende bij een kruispunt niet .
Maar die had het nogal druk met bellen geloof ik, dus in ieder geval een goed excuus
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 05-03-2009, 00:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Hoe duur is de benzine (super) tegenwoordig in Nederland?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 05-03-2009, 01:07
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Euro95 (super) kost (hier in de buurt, vandaag) 1,20.9 de liter bij de onbemande pomp, maar dan moet je hier wel kunnen pinnen. De adviesprijs - prijs langs de snelweg - op dit moment is 1,32.9 de liter. Bij de bemande pompen buiten de snelweg kan het nog wel eens verschillen, maar het zal niet hoger zijn dan de adviesprijs
Euro98 (super plus) is nog eens zo'n 6-10 cent duurder (en Euro98 MLV nog eens 1 of 2 cent).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-03-2009, 11:09
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ok, dan moet ik dus nog proberen te tanken voor ik Nederland binnenrij, hier staat-ie toch een dikke 10 cent of meer goedkoper als ik me goed herinner. Thanks!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 05-03-2009, 12:41
Verwijderd
Als je een eend doodrijd, slaag je dan?? Zo nee, ben ik gister gezakt. Ik kon niet remmen ivm verkeer achter me. Best sneu, was een koppeltje, en het vrouwtje heb ik letterlijk platgereden...
Oud 05-03-2009, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Als je een eend doodrijd, slaag je dan?? Zo nee, ben ik gister gezakt. Ik kon niet remmen ivm verkeer achter me. Best sneu, was een koppeltje, en het vrouwtje heb ik letterlijk platgereden...
Je kunt prima slagen, zo lang je het overige verkeer niet hindert
Oud 05-03-2009, 16:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Als je een eend doodrijd, slaag je dan?? Zo nee, ben ik gister gezakt. Ik kon niet remmen ivm verkeer achter me. Best sneu, was een koppeltje, en het vrouwtje heb ik letterlijk platgereden...
Dan was je juist geslaagd, op de rem trappen in zo'n situatie zou je voor zakken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 05-03-2009, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Dan was je juist geslaagd, op de rem trappen in zo'n situatie zou je voor zakken

Jah, dat lijkt me wel logisch ja... Het was echt schrikken, ik dacht dat het beest mijn band/schokbreker beschadigd had, zo erg bonkte het onder mijn auto... Maar gelukkig, zo erg was het niet.

Vandaag wel geslaagd. Geen eenden of andere beesten/ mensen voor mijn wielen gehad.
Oud 05-03-2009, 23:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wel geslaagd, maar ik moest weer even wennen aan het alleen op de buitenspiegels rijden. Waarom geeft Citroën in vredesnaam een bestelbus mee als vervangend vervoer
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-03-2009, 23:03
PV
PV is offline
aww arm eendje
Oud 06-03-2009, 15:48
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
dat is ergens langs de A1 ook zo. Richting Amsterdam. Dan komt er een oprit bij, en de rechterbaan is dan 70. Misschien kunnen ze in het Gooi niet veilig invoegen ofzo?
Daar ben ik gisteren ook langs gekomen. Voor mijn idee heeft het daar puur te maken met een slecht wegdek (de rechterbaan). De linkerbaan moet dan ook snelheid minderen om het snelheidsverschil te verkleinen, gok ik zo.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 27-03-2009, 09:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik had van de week zoiets stoms. Ik reed op de A4 richting Schiphol. Het is daar op een gegeven moment 5 banen breed. Ik reed op de rechterbaan, want het was erg rustig. Maar ik zag in de verte al dat ik een langzamer rijdende auto ging naderen, dus ik ging alvast kijken wat er om mij heen reed. Er reed een auto exact naast me, dus ik kon nog niet naar links. Nou prima, ik had tijd zat. Maar die auto bleef exact naast mij rijden, de hele tijd. Ik neigde dus klem gereden te gaan worden, dus ik raakte een beetje geërgerd met nog al die lege banen links van die vent. Ik maakte voor mezelf een beetje een gebaar van "Ja hup, ga nou maar door" maar die vent zag dat. Het was zeker niet tegen hem gericht, maar hij moet hebben gedacht van wel. De rest van de weg heeft hij mij gevolgd en heeft hij mij steeds klem gereden. Ik heb maar gedaan alsof het me niks interesseerde en kon gelukkig redelijk snel afslaan omdat ik bij Schiphol was aangekomen, maar Jezus ben je dan onvolwassen of wat.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-03-2009, 11:55
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik had van de week zoiets stoms. Ik reed op de A4 richting Schiphol. Het is daar op een gegeven moment 5 banen breed. Ik reed op de rechterbaan, want het was erg rustig. Maar ik zag in de verte al dat ik een langzamer rijdende auto ging naderen, dus ik ging alvast kijken wat er om mij heen reed. Er reed een auto exact naast me, dus ik kon nog niet naar links. Nou prima, ik had tijd zat. Maar die auto bleef exact naast mij rijden, de hele tijd. Ik neigde dus klem gereden te gaan worden, dus ik raakte een beetje geërgerd met nog al die lege banen links van die vent. Ik maakte voor mezelf een beetje een gebaar van "Ja hup, ga nou maar door" maar die vent zag dat. Het was zeker niet tegen hem gericht, maar hij moet hebben gedacht van wel. De rest van de weg heeft hij mij gevolgd en heeft hij mij steeds klem gereden. Ik heb maar gedaan alsof het me niks interesseerde en kon gelukkig redelijk snel afslaan omdat ik bij Schiphol was aangekomen, maar Jezus ben je dan onvolwassen of wat.
Zelf 'n beetje vertragen en dan die kerel ook voorbijgaan was geen optie? Dat zou ik gedaan hebben, als zo'n idioot langs me zou blijven rijden... Nu ja, heb wel beetje meer power dan jouw auto.

Wel kinderachtig van die kerel ja!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 27-03-2009, 17:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteren zou ik niet geslaagd zijn, wegens niet daadkrachtig genoeg aangeven wat je gaat doen, denk ik. Ik reed rechts op een tweebaans weg. Even verderop moest ik linksaf, wat op die plek (verbreding) betekende dat ik 3 banen naar links moest opschuiven. Normaal sorteer ik dan net bij/na een bepaald verkeerslicht voor, maar nu ging die op rood dus ik stond nog rechts. Ik trok gewoon op en dacht dat ik dan wel ergens tussen de rij auto's links zou kunnen voegen. De auto naast mij bleef echter precies gelijk op rijden, dus ik liet gas los en zette mijn knipperlicht aan om aan de auto erachter aan te geven dat ik ertussen zou komen. De auto naast mij ging toen ineens op de rem staan, waardoor ik er dus niet achter kon, dus knipperlicht weer uit. Uiteindelijk ben ik (na 3x kijken of-ie echt geen gas gaf) maar voor die auto gegaan, want daar was ruimte genoeg.
Vandaag zou ik ook niet geslaagd zijn, maar dat is ook haast onmogelijk in een nieuwbouwwijk-nog-in-aanleg met kronkel(hoofd)wegen en daarop allerlei werkverkeer (stilstaand, kerend en rijdend).
Oud 27-03-2009, 17:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Zelf 'n beetje vertragen en dan die kerel ook voorbijgaan was geen optie? Dat zou ik gedaan hebben, als zo'n idioot langs me zou blijven rijden... Nu ja, heb wel beetje meer power dan jouw auto.

Wel kinderachtig van die kerel ja!
Nee als ik snelheid minderde, dan deed hij dat ook.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-03-2009, 19:38
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Nee als ik snelheid minderde, dan deed hij dat ook.
Zeer trieste, zulke personen. Ik ben blij dat ik genoeg vermogen heb om, nog voor hij klaar is met z'n ogen knipperen, te verdwijnen in de horizon.

Zulk soort mensen mogen wat mij betreft ook gewoon per direct afgeschoten worden. Wel grappig, ik was gister ook op Schiphol.
Oud 27-03-2009, 23:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Nee als ik snelheid minderde, dan deed hij dat ook.
Wtf? Lullige actie inderdaad. :/
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 28-03-2009, 09:20
Verwijderd
van veel mensen krijg je toch het idee dat ze lang en breed vergeten zijn dat ze ooit hun rijbewijs gehaald hebben...

Overigens: is het tegenwoordig hip om je rechterspiegel in te klappen? Gister kwam ik ze aan de lopende band tegen: van die figuren ( frappant: het waren allemaal van die kleine en nieuwe, boodschappenwagentjes, Micra, Ka, Corsa, Picantootjes ) die dan zonder rechter spiegel weer terug rechts invoegen. Ok vroeger hadden auto's ook alleen maar een linkerspiegel, maar toen keken mensen nog over hun schouder, als ze weer rechts gingen invoegen...

Gister zeer zeker geslaagd: ik was te vermoeid om terug te rijden, dus heb ik maar een hotelletje genomen. De onkosten van een vermoeidheidsongeluk vond ik niet opwegen tegen een hotelovernachting.
Oud 28-03-2009, 11:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Zeer trieste, zulke personen. Ik ben blij dat ik genoeg vermogen heb om, nog voor hij klaar is met z'n ogen knipperen, te verdwijnen in de horizon.

Zulk soort mensen mogen wat mij betreft ook gewoon per direct afgeschoten worden. Wel grappig, ik was gister ook op Schiphol.
Ja dat lukt mij niet met m'n 1.0 motortje


Maar het was niet gisteren hè
Twee weken terug reed ik met Dittrich en AlopiA op de snelweg en kwam er een Audi langsgeraasd. Toen zeiden we nog, daar gaat Dysmorphodinges
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.