Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2009, 10:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Misschien in België, in Nederland flitsen ze dan gewoon wel hoor
Weer 'n reden waarom België heerscht en Nederland toch net iets minder.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2009, 18:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Yes vandaag wel geslaagd.

En duisent liefde voor de zomerspits!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 22:24
PV
PV is offline
nee, want niet-handsfree gebeld. stond in een langzaamrijdende file dus ik vond dat het wel kon heb wel snel weer opgehangen.
verder blijkt ergens rijden waar je nog niet eerder bent geweest, zonder tomtom, soms toch lastig wegen die ineens veranderen in voorsorteervakken, wegen met een enorme tussenberm waardoor je de neiging krijgt te gaan spookrijden, smalle straatjes met landbouwverkeer, fietsende mensen, spelende kinderen, kerende bussen etc. het was goed opletten
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 14:21
Verwijderd
Nee, ik had zeer zeker mijn dag niet vandaag.
Met een dienstvoertuig bij het achteruit inparkeren tegen een ander dienstvoertuig aangereden ( goddank geen schade ). Toen wilde ik de binnenspiegel omlaagklappen, trok ik hem zomaar van de ruit af... Gelukkig konden we er allemaal hard om lachen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 14:49
Verwijderd
Hehe, ik heb de binnenspiegel ook eens van een dienstauto afgetrokken (VW Caddy, 2008). Je staat wel raar te kijken als je ineens dat ding vasthoudt in je hand, ipv dat het ding gewoon versteld is of naar binnen geklapt
Gelukkig ging ie in mijn geval weer terug op z'n plek, dus niemand die het zag, maar het was wel ... apart Was ie in jouw geval nog te redden?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 15:12
Verwijderd
Deze binnenspiegel was wel weer terug te zetten. Ik had het ding niet eens in mijn hand. Ik was erop geconditioneerd om hem weer los te laten, dus hij viel. Gelukkig ook hier weer geen schade. Maar inderdaad, het effect ervan was verbijstering alom in die auto.

Ik had het erover dat ik op zich via de dienst domeinen best wel een dienstvoertuig voor weinig zou willen kopen. Maar na vandaag, denk ik dat het beter is van niet
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 15:35
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ja mag van me aannemen dat ik dáár wel op let hoor.
uiteraard, maar als je het per ongeluk doet heb je zoiets dus niet in de gaten hoor had het meer tegen mezelf
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 15:37
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik zou geslaagd zijn!
overigens deze week eerste keer in mijn leven E40 en E42 gedaan - vierbaansautostradeholycrapomgomg

Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Deze binnenspiegel was wel weer terug te zetten. Ik had het ding niet eens in mijn hand. Ik was erop geconditioneerd om hem weer los te laten, dus hij viel. Gelukkig ook hier weer geen schade. Maar inderdaad, het effect ervan was verbijstering alom in die auto.

Ik had het erover dat ik op zich via de dienst domeinen best wel een dienstvoertuig voor weinig zou willen kopen. Maar na vandaag, denk ik dat het beter is van niet
Nou ja, dat kan denk ik prima. Binnenspiegel is gewoon een kwestie van een plakkertje De meeste voertuigen van Domeinen zijn in prima staat, alleen die ex-VROS-auto's moet je echt niet kopen. Die worden zo hard afgetrapt, dat is niet meer grappig

Laatste keer dat ik reed zou ik wel zijn geslaagd trouwens, maar goed, dat is ook alweer een week geleden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 20:13
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Vandaag niet. Ik reed vandaag met verlopen APK terug van de garage naar huis. Het was, na bijna drie jaar trouwe dienst, het laatste ritje van de 121
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 20:50
Verwijderd
Gaat ie de deur uit?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 21:54
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, hij wordt aan mijn 'tuincollectie' toegevoegd Wat er in de verdere toekomst mee gaat gebeuren weet ik niet.

Motorisch is hij nog uitstekend, alleen ben ik wederom het slachtoffer van slecht onderhoud door de vorige eigenaar. Die heeft ipv de roest goed te behandelen besloten de hele onderkant in tectyl te zetten waardoor het probleem 'weg' was. En nu moet er aan gelast worden, alleen kan de lasser niet inschatten hoeveel en waar omdat alles onder een ondoordringbare laag tectyl zit. Hij is toen begonnen met lassen, maar het werd steeds meer en toen hij niet meer kon garanderen dat hij het allemaal wel netjes gelast kon worden is hij gestopt. De onderkant blijkt gewoon rot te zijn en het is financieel nu niet meer de moeite waard om het op te lossen.

Aangezien ik hem niet weg wil doen houd ik hem Probleem is meer wat ik nu moet doen, want ik wilde eigenlijk nog helemaal geen andere auto... Ik wil deze
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 21:58
Verwijderd
Dan koop je toch een 121 met defecte motor en zet je de motor over? Problem solved
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Da's nog steeds een andere auto, alleen met dezelfde motor
Maar de kans is redelijk dat er wel een andere 121 komt. Voornamelijk omdat ik niet uit andere auto's kan kiezen.
Ze hadden hem gewoon niet moeten laten verrotten onder de tectyl, dan viel er nog wat te redden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 04:41
Verwijderd
Voor een geschorste auto betaal je toch ook wegenbelasting? Als hij in aanmerking komt voor de sloopregeling, zou ik dat doen. Anders is het alleen maar een onkostenpost
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 09:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Een geschorste auto van meer dan 15 jaar oud kost iets van 22 euro per jaar aan schorsingskosten (jonger dan 15 een kleine 70) - dat weet ik want ik heb er al zo eentje staan Slooppremie kan niet want daar heb je minstens een 2 maand geldige APK voor nodig en het lassen was APK noodzaak. Wat gelijk aangeeft hoe waardeloos het idee van de slooppremie is
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Voor een geschorste auto betaal je toch ook wegenbelasting? Als hij in aanmerking komt voor de sloopregeling, zou ik dat doen. Anders is het alleen maar een onkostenpost
Voor de sloopregeling heb je minstens 3 maanden geldige APK nodig, dus dat gaat voor Kiet-2 helaas niet op.
Dat bedoelde ik trouwens ook Kiet, dan heb je een goedkope auto, met je eigen motor. Goedkoper rijden kan bijna niet
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 11:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik denk dat je de huidige marktwaarde van tweedehands 121-tjes wat overschat
Maar misschien dat ik al iets in Apeldoorn heb zien staan

Overigens heb ik van de vakantie de nieuwe Ka van mijn moeder ook nog een beetje beschadigd
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 14:27
Verwijderd
Haha, zijn ze zó weinig waard dan?
Goed bezig zo in de vakantie. Wat heb je gedaan?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De meesten liggen tegen/rond de 1k, maar een beetje goed exemplaar gaat nog wel tot 2k. De meest luxe versie, de Yooh-editie, ligt daar normaal ergens tussenin.

We stonden te wachten op een camping om een plekje te zoeken en ik stond midden op een kleine kruising. Een auto kwam aanrijden en wilde er langs, dus wilde ik even ruimte maken door een stukje door te rijden het grasveld op. Wat ik niet kon zien was dat het grasveld juist op dat punt van 2 meter niet op gelijke hoogte met de weg was, maar een opstapje had van 20 cm met wat stenen en daar ging ik overheen Rechtsonder op de voorbumper zit een schaafplek en een zwarte plek ter grootte van een kwartje ong. Niets ernstigs, gewoon een lichte parkeerschade, en het is eigenlijk niet te zien tenzij je er bijna onderligt, maar het is een beetje lullig voor een auto van amper 3 maand oud. We moeten nog eens kijken of we het willen laten maken, maar omdat het niet te zien is en de bumper van plastic is is er ook geen haast bij.

Ook een beetje frappant: het was vroeger gewoonte om in het stof dat op je auto zat Nordkapp te schrijven als je daar vandaan kwam. Vonden we een leuke traditie die we voort hebben gezet. Maar omdat we nogal veel stof verzamelden (Ka werpt veel op en de Peer Gynt-wegen waren ook stoffig) gingen we steeds de letters bij-accentueren. Thuis bleek na het schoonmaken dat we met z'n allen heel lichtjes gelijk een schuurspons (vocht + zandkorrels) het in de kofferklep hebben gekrast Maar dat gaat er wel met Commandant 4 uit - als het ooit droog wordt hier.

Overigens valt het wel op dat de mensen in Noorwegen en Zweden velen malen beter rijden dan wij hier. Er zitten wel wat heldhaftige personen tussen, maar men rijdt er een stuk verstandiger en rustiger. Het zijn vooral de buitenlandse wagens die stom weggedrag vertonen - vooral de kamikaze-buschauffeurs van de tourreizen. En mijn broertje
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:47
Verwijderd
Ligt ook aan de wegen en de boetes daar

Maar goed, dat is idd wel een lullige parkeerschade ja
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 20:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zou wel geslaagd zijn, reed met m'n ouders + oma in de auto (niet de calibra ). Heb dus lekker relaxed gereden.
Op de terugweg reed m'n pa en het viel me ineens op hoe kut ik ben als bijrijder
Overal had ik commentaar op, iets waar ik echt een hekel aan heb als mensen dat bij mij doen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 18:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
duisent liefde voor de zomerspits!
Ik kan hier nog steeds zoooo gelukkig van worden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 18:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hier gelukkig weinig last van op de snelweg (ik ga altijd de goede richting uit in de zomer )
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 19:07
Verwijderd
Ik haat de A2
Nu al de 3e ster in 2 weken tijd. :boos:
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 19:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hier gelukkig weinig last van op de snelweg (ik ga altijd de goede richting uit in de zomer )
Ik bedoel juist dat ik abnormaal snel van/op m'n werk ben
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 21:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik bedoel juist dat ik abnormaal snel van/op m'n werk ben
Mijn excuses, ik dacht sarcasme te spotten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Ik haat de A2
Nu al de 3e ster in 2 weken tijd. :boos:
Kleef 'ns niet zo dan
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 18:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mijn excuses, ik dacht sarcasme te spotten
Had ook gekund

Anyway, vandaag weer. 17.40 weg, 18.00 thuis
Normaal doe ik daar rond die tijd toch wel zo'n 45 tot 60 minuten over.

Vandaag wel geslaagd, prima gereden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 18:41
Verwijderd
Oh ja, ik heb ook weer gereden. Wel kleine stukken maar keurig gereden, dus ik was wel geslaagd
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 19:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vandaag zou ik niet geslaagd zijn vanwege schelden/schreeuwen naar medeweggebruikers
Heb me wel (grotendeels) aan de regels gehouden

Wat haat ik toeristen in het verkeer
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 19:26
Verwijderd
ik zou niet geslaagd zijn. Rare inparkeer capriolen, en sarcastisch doen tegen een stoere lul in een BMW...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 09:46
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
hell no. wou een traktor voorbijsteken en mijn achterligger was dat blijkbaar ook van plan (en hoewel ik in mijn spiegel moet kijken vooraleer ik mij naar links begeef vind ik dat mensen die halverwege een stoet achter een traktor rijden hun beurt moeten afwachten met voorbijsteken de zak) ohja, en veel te hard gereden op den autostrade
heb gisteren van zes tot kwart na tien achter het stuur gezeten, damn vijf minuten stilgestaan op de luchthaven om iedereen uit de auto te gooien, en dan nog vijf minuten stilgestaan aan een tankstation waar ik zo'n driehoekige boterham gekocht had. vier uur aan één stuk rijden is làng hoor, damn en woensdag nog eens (dan komt ie terug !! )
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 09:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
misschien toch ff halverwege een échte pauze inlassen?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 10:25
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
woensdag ga ik in Charleroi iig langer stilstaan, als ik de mensen terug ga halen aan de luchthaven dat telt dan als pauze he?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 10:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mwah, ik zou bij een pauze toch wel echt even een kwartier de auto uit gaan, even benen strekken, frisse lucht krijgen.
Als je bij het ophalen van die mensen in je auto blijft zitten kijken of ze er al aan komt, kan dat net zo vermoeiend zijn en werkt het nauwelijks verfrissend.
Een kwartiertje op een reis van 4 uur maakt toch ook niet meer uit, lijkt me.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 11:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
even eruit, rondje wandelen, super belangrijk om weer fris (en veilig!) verder te kunnen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 13:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Heb ook wel eens 8 uur achter elkaar moeten rijden, was op zich best te doen. Maar ik had toen iemand naast me zitten, dat scheelt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 13:48
Verwijderd
mijn rij instructeur zou heel erg teleurgesteld zijn in mij vandaag
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 11:13
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Mwah, ik zou bij een pauze toch wel echt even een kwartier de auto uit gaan, even benen strekken, frisse lucht krijgen.
Als je bij het ophalen van die mensen in je auto blijft zitten kijken of ze er al aan komt, kan dat net zo vermoeiend zijn en werkt het nauwelijks verfrissend.
Een kwartiertje op een reis van 4 uur maakt toch ook niet meer uit, lijkt me.
in de auto wachten??


auto uit, luchthaven in, iets drinken en iets eten, wachten op vriend, vriend platknuffelen, beetje kletsen, naar de auto, auto inladen, wegwezen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 18:02
Verwijderd
Gisteren 590km gereden met aanhanger. Zou wel geslaagd zijn, zelfs keurig na 1,5 uur ff een pitstop gehouden van een half uur en toen weer doorgereden. Toen alles uitgeladen, weer teruggereden en weer op 1,5 uur gestopt voor ongeveer een half uur. Daarna nog eens 1,5 uur weer terug gereden naar huis. Allemaal met keurig 90km/u, alhoewel ik soms bij inhalen wel even 120km/u heb aangetikt om andere weggebruikers niet te hinderen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 18:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zou vandaag wel geslaagd zijn, 2x een uurtje moeten rijden, netjes volgens de regels.
Het was lekker rustig op de weg, dan rijd het sowieso al relaxed. Muziekje erbij enzo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 19:57
PV
PV is offline
denk het niet, zat meer om me heen te kijken dan op het verkeer te letten, maargoed t was ook niet echt druk. zag wel iets vreemds, een soort spoor van bruinachtige rook middenin de blauwe lucht
en luchtballonnen zijn ook altijd leuk om naar te kijken
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:01
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
nee Ik ging net met enige onderstuur een natte bocht door Heb m'n maag nog ondersteboven liggen, die vluchtheuvel kwam net wat te dicht bij
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:55
Verwijderd
Ik zou gezakt zijn. Ik stak mijn middelvinger op naar een bumperklever...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 22:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou wel geslaagd zijn. Al was het ergernisgehalte bijzonder hoog. Ik reed bij afslag Alexander toen ik hoorde dat er een rijbaan was afgezet en een afslag dicht was. Dat was de afslag vóór de afslag die ik moet hebben. Toen besloten om door te rijden, omdat ik via afslag Alexander niet veel sneller zou zijn.
Hoor ik een half uur later dat mijn eigen afslag óók dicht is. De file bleek daardoor véél langer dan in eerste instantie gezegd was én ik kon mijn afslag niet pakken (en een afslag eerder dus ook niet) waardoor ik enorm om moest rijden.
Uiteindelijk heb ik 80 minuten gedaan over de rit die mij normaal 25 minuten kost in de vakantie.

Wat wel grappig was, was dat ik tijdens het rijden ingehaald werd door mijn vader
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 21:31
Verwijderd
Zo maak je nog 'ns wat mee he, Balance

Vandaag en alle andere dagen dat ik de auto mee had zou ik wel geslaagd zijn, maar dat is ook logisch want ik rijd tegenwoordig eigenlijk alles op de cc waardoor ik vrijwel nooit meer te hard rijd. Kleven doe ik daardoor wel wat vaker, m.n. op de snelweg, dus daar moet ik nog ff wat aan doen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 16:49
Verwijderd
Ik zou vandaag wel geslaagd zijn. Was te moe om gekke dingen te doen...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 11:54
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik zou vandaag wel geslaagd zijn. Was te moe om gekke dingen te doen...
was je niet gezakt op het niet bij je hebben van je rijbewijs?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 13:44
Verwijderd
löllll

Nee, die grap heb ik 1 malig uitgehaald... Wel vaak mijn kentekenpapieren ed. niet bij me...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Verhalen & Gedichten De verwelkte roos
Saarah
11 07-10-2004 18:17
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.