Oud 19-09-2009, 08:37
Verwijderd
Nou Kiet, dat ben ik toch niet helemaal met je eens.

DWZ: ik rij zelf in een Berlingo, en m.i. zijn die dingen gemaakt om kilometers te vreten, en zo goedkoop mogelijk. Een collega van mij rijdt bijna evenveel kilometers ( 30000 per halfjaar ) en doet dat in een 0,9 of 1 liter Matiz...

Hij heeft heel sterk het gevoel dat die Matiz niet gemaakt is om zoveel snelwegkilometers te maken. Dergelijke kleine motortjes, rij je op die manier gewoon aan stukken.

Leuk voor korte ritjes in de stad maar absoluut niet om elke dag 200-300 kilometer mee te rijden. Je stapt helemaal tureluurs uit. Zelfs mijn wat lawaaierige berlingo is dan toch echt een hele prettige auto.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2009, 13:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De Matiz is natuurlijk niet de enige auto in het A-segment En die moet het inderdaad wel doen met een heel klein motortje (wat je overigens op die manier echt niet zo snel zal slopen). Ik heb ook nooit gezegd dat álle auto's uit een segment acceptabel genoeg zijn voor hetzelfde doel. Als je even rondkijkt in het A-segment zijn er genoeg auto's die hier toch wat makkelijker mee rondspringen.
Maar het kan wel en het volstaat, wat mijn hoofdzakelijkste punt is. Hoewel dit wel tot op het extreme is, en er duidelijk een betere balans tussen klein en veel rijden te vinden is dan de Matiz
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Om precies aan te geven wat je zelf hebt bewezen; dat je teveel verwend bent door comfort en luxe waardoor het basisidee, namelijk vervoeren, van een voertuig wat iets minder comfortabel is je te min is. En ik vind het ronduit belachelijk dat mensen gaan zeuren 'Nee, daar kan/ga ik écht niet in rijden' terwijl dat wel gewoon kan, met dan nog eens in het achterhoofd dat de auto eigenlijk al een vrij luxe-artikel is.

Simpelweg: Een A-auto kan adequaat en niet oncomfortabel dienen als vervoersmiddel. Een D-auto kan adequaat en extra comfortabel dienen als vervoersmiddel. Wat jij nodig hebt is A, wat jij wil is D. En dat heb je zelf, in de basis, nu ook al toegegeven. Want er is altijd wel een overtreffende trap.

Overigens wil ik niet zeggen dat iedereen maar het minimale van wat die persoon nodig heeft hoeft te rijden; iedereen moet zijn eigen geld maar uitgeven waar die het aan wil. Zolang ze bovenstaande maar in gedachten houden, en niet gaan zeuren als ze eens een stapje terug moeten nemen.
Laat ik het zo zeggen:
Er is een enorm verschil in de wijze waarop een product, in dit geval een auto, wordt gebouwd. Er zit dus ook een enorm verschil in de basiszaken van een A-segmenter en een D-segmenter. Dan moet je niet denken aan zaken als klimaatbeheersing of cruisecontrol, maar heel simpel aan de grootte van het voertuig, de isolatie van het voertuig en het doel van het voertuig. Al die zaken verschillen wezenlijk tussen een A-segmenter en een D-segmenter. Natuurlijk, als je 5000km per jaar rijdt en dat voornamelijk doet in de stad is een A/B-segmenter prima. Ik rijd echter (zelfs nu nog) zo'n 7.500 - 10.000km per jaar, waarvan 90% snelwegverkeer is. Dan merk je zeker het verschil tussen bovenstaande zaken, waarbij je in acht moet nemen dat een A-segmenter in de basis niet is ontworpen om 90% snelweg te rijden. Daarvoor is de auto simpelweg te klein (zie hieronder), te slecht geïsoleerd en ook eenvoudigweg niet voor ontworpen om mee te beginnen.

Daarbij heb jij gewoon een fundamenteel andere kijk op 'de auto'. Jij noemt het een 'luxe artikel' en bent van mening dat iedereen zich in principe in een A-segmenter voort moet kunnen bewegen en daar kijk ik toch heel anders tegen aan.
Dat komt doordat ieder product anders gebouwd wordt, een ander doeleind heeft en ieder persoon andere eisen stelt aan dit soort zaken. Daarnaast vind ik het erg jammer dat je de uitkomsten van meerdere wetenschappelijke onderzoeken naar reizen compleet voorbij gaat. Het is al meerdere malen bewezen (en dat heeft ook meerdere malen in de krant gestaan, dus je zou het moeten kunnen vinden met google/bing) dat een grotere auto zorgt voor een rustiger autonoom stelsel, lagere hartslag en rustigere hersenpatronen. Daardoor leef je gewoon langer (in de regel dan he, er zijn natuurlijk andere variabelen die daarop van invloed zijn ) en is het reizen in een grotere auto ook daadwerkelijk comfortabeler. Bovendien wordt het rijden in een grotere auto als minder bedreigend ervarend, ook niet geheel onbelangrijk.

Dus prima dat je een mening hebt, maar de mijne is niet de jouwe en zal dat ook nooit worden. Je gaat naar mening gewoon compleet voorbij aan de nuances hierin en hoewel je een punt hebt dat je je niet moet laten leiden door 'wat je wilt', maar meer door wat je 'nodig hebt', moet je niet voorbij gaan aan het de productspecifieke zaken en doeleinden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 02:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ach, laat ook maar Je geeft alleen maar duidelijk aan dat jij wel te verwend bent geraakt door onze/jouw huidige levensstandaard, en haalt daarbij in de kern van de zaak een paar dingen flink door elkaar (functie, noodzaak, wensen).

Dit verschijnsel beperkt zich zeker niet tot auto's overigens, en ik doe er zelf ook aan mee, maar ik ben nog in staat om even een stapje terug te nemen en af te vragen of iets wel werkelijk noodzakelijk is (en het dan regelmatig gewoon wel te kopen ). Niet alleen voor mijzelf, maar ook op maatschappelijk niveau. Ik bekijk het dan vanaf de basisbehoefte. Jij bekijkt het, in dit geval iig, vanaf een veel hoger niveau waaraan je toevallig gewend bent. Het is alleen jammer dat je liever niet lager wil kijken, want om je voor te stellen dat meer luxe en comfort doorgaans leuker, fijner en beter is is niet zo heel lastig. Dat weet iedereen. Maar goed, dat is voor een hele andere discussie (en subforum).

Ik vind het wel mooi geweest zo, we zijn ook redelijk off-topic gegaan wel
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 13:48
Verwijderd
Jammer dat je het toch niet helemaal wilt snappen en nogal kort door de bocht dingen concludeert die gewoon niet waar zijn, maar ach, zoals ik al zei zijn onze meningen veel te verschillend.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 02:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, ik snap inderdaad niet waarom het tegenwoordig zo moeilijk is in te zien dat je ook met minder genoegen kan nemen. Of gewoon nuchter te beoordelen wat je nou wérkelijk nodig hebt.

Ik concludeer geen dingen die 'gewoon niet' waar zijn: als puntje bij paaltje komt zijn heel veel dingen echt niet noodzakelijk. En ik vind het zeer kwalijk dat er mensen zijn die dat niet langer willen (of kunnen) bevatten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 10:15
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
zoals je al zei, zo is het mooi geweest

Ik zou geen genoegen meer nemen met wonen in een 1 kamer appartementje, hoewel dat best kan. Tis maar wat je gewend bent en waar je eisen liggen. Bij de een is dat met een gebakje die je overal heenbrengt en bij de ander is dat een big-ass luxe wagen
Ik had nooit airco en ik vond het onzin, tot ik een auto had die wél airco had, nou wil ik er liever geen 1 meer zonder
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 13:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
zoals je al zei, zo is het mooi geweest

Ik zou geen genoegen meer nemen met wonen in een 1 kamer appartementje, hoewel dat best kan. Tis maar wat je gewend bent en waar je eisen liggen. Bij de een is dat met een gebakje die je overal heenbrengt en bij de ander is dat een big-ass luxe wagen
Ik had nooit airco en ik vond het onzin, tot ik een auto had die wél airco had, nou wil ik er liever geen 1 meer zonder
Ergo; de mate waarin je verwend bent Wat als levensstijl je voorkeur heeft, maar zeer zeker niet je basisbehoefte is. Niet dat daar iets mis mee is, want daar leven we allemaal boven. Het gaat mij dus niet om de praktijk (hoewel die ook niet zo briljant is), maar om de insteek want daar schort het aan.

Gisteren bij RTL Autowereld (ja, ik kijk dat ) lieten ze de nieuwe Saab 9-5 zijn. Da's ook een mooie bak geworden Ik had niet zoveel met de nieuwere Saabs, maar dit is al een hele verbetering. Die mag wel op het lijstje komen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 13:50
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
:') meen je niet
Die zijn echt de gaafste <3
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 14:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ergo; de mate waarin je verwend bent Wat als levensstijl je voorkeur heeft, maar zeer zeker niet je basisbehoefte is. Niet dat daar iets mis mee is, want daar leven we allemaal boven. Het gaat mij dus niet om de praktijk (hoewel die ook niet zo briljant is), maar om de insteek want daar schort het aan.

Gisteren bij RTL Autowereld (ja, ik kijk dat ) lieten ze de nieuwe Saab 9-5 zijn. Da's ook een mooie bak geworden Ik had niet zoveel met de nieuwere Saabs, maar dit is al een hele verbetering. Die mag wel op het lijstje komen.

ik heb ook geen riolering/waterleiding/electriciteit nodig om te overleven, maar dat wil niet zeggen dat ik daar genoegen mee neem, anderen misschien wel. Het heeft geen zin om anderen te beoordelen op hun mate van verwenning.


Ik blijf erbij dat ik nog steeds een leuke cabrio wil, liefst RWD merk /care
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 14:26
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Die zijn echt de gaafste <3
Van oorsprong is het eigenlijk een Italiaan ook nog, van het merk Iso Rivolta BMW is één van een handjevol bedrijven dat licenties heeft gekocht om de Isetta te maken, waarna zij degenen waren die er echt succes mee scoorde. Ze maakten zelfs een station-versie, de BMW 600


Vergelijkbare iconen zijn o.a. de Heinkel Kabine, de Goggomobil en de Messerschmitt die ik er dan graag bij aan toe wil voegen Microcars waren vooral in de eerste 15 jaar na WOII extreem populair.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 21-09-2009 om 14:47.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 14:44
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
ik heb ook geen riolering/waterleiding/electriciteit nodig om te overleven, maar dat wil niet zeggen dat ik daar genoegen mee neem, anderen misschien wel. Het heeft geen zin om anderen te beoordelen op hun mate van verwenning.
Overleven is weer heel iets anders dan een basisbehoefte: schoon water, elektriciteit en (vooral) riolering vallen daar gewoon onder. De basisbehoefte wordt min of meer gedefinieerd door wat je als individu in een samenleving in de basis nodig hebt om te leven. Dat die basisbehoefte hoger/anders ligt dan laten we zeggen 50 jaar geleden is een heel ander verhaal, maar dat is een kwestie van ontwikkeling.
In onze samenleving heb je vervoer nodig, nog niet eens noodzakelijk een auto maar in sommige gevallen wel. Maar je hebt daar geen D/E-segment auto voor nódig. Of airco, of cruise control, of welke andere luxe-optie dan ook. We kunnen het ons wel permitteren, dat is een heel ander verhaal. Maar als iemand dáár absoluut geen genoeg aan kan nemen met dat het ook minder kan dan is die persoon gewoon verwend door wat hij/zij dénkt nodig te hebben.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik snap inderdaad niet waarom het tegenwoordig zo moeilijk is in te zien dat je ook met minder genoegen kan nemen. Of gewoon nuchter te beoordelen wat je nou wérkelijk nodig hebt.

Ik concludeer geen dingen die 'gewoon niet' waar zijn: als puntje bij paaltje komt zijn heel veel dingen echt niet noodzakelijk. En ik vind het zeer kwalijk dat er mensen zijn die dat niet langer willen (of kunnen) bevatten.
Je gaat gewoon keihard voorbij aan de differentiatie in de verschillende producten om het maar toe te kunnen schrijven aan iets psychologisch terwijl er genoeg bewijs is dat het niet alleen psychologisch is, maar dat er ook daadwerkelijk biologische effecten zijn die de verschillen tussen segmenten bevestigen. Daarnaast is er gewoon een fundamenteel verschil in de manier waarop een D-segmenter wordt ontwikkeld, gebouwd en afgewerkt en de manier waarop dezelfde processen voor een A-segmenter worden doorlopen.
Prima dat jij van mening bent dat het een puur psychologisch proces is, maar dat is gewoon niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 18:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
On topic?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 21:42
Verwijderd
Euh ja, misschien wel handig

Semi-ontopic:
De Bentleys die ik vandaag zag rijden (Continental GT) vind ik niks. Als je een dikke bak + dikke motor hebt, moet dat wel zo klinken en dat deden die Bentleys niet. Valt voor mij dus af in zo'n geval
Wel gaaf vind ik de Porsche 997 Cabrio Carrera 4 van de buurman, die zou ik er ook nog wel even bij kopen voor in het weekend, of gewoon wanneer het erg mooi weer is
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 01:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Je gaat gewoon keihard voorbij aan de differentiatie in de verschillende producten om het maar toe te kunnen schrijven aan iets psychologisch terwijl er genoeg bewijs is dat het niet alleen psychologisch is, maar dat er ook daadwerkelijk biologische effecten zijn die de verschillen tussen segmenten bevestigen. Daarnaast is er gewoon een fundamenteel verschil in de manier waarop een D-segmenter wordt ontwikkeld, gebouwd en afgewerkt en de manier waarop dezelfde processen voor een A-segmenter worden doorlopen.
Prima dat jij van mening bent dat het een puur psychologisch proces is, maar dat is gewoon niet het geval.
Je hamert maar door op het verschil tussen de (twee) segmenten, terwijl het juist gaat om hetgeen waar ze uiteindelijk voor zijn en wat ze gemeen hebben: transport. De één doet het comfortabeler dan de ander, maar de ander volstaat uiteindelijk ook gewoon. Dat heeft vanuit een nuchter standpunt weinig met psychologie te maken.

Maar goed, mensen zullen dit pas echt gaan inzien wanneer het niet anders kan. Als het er dan eenmaal op aankomt blijkt dat ze gewoon met minder af kunnen. Het is alleen jammer dat bij het merendeel dit inzicht dan min of meer geforceerd moet worden (via de portemonnee, doorgaans).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 22-09-2009 om 02:03.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 13:22
Verwijderd
Laten we het er maar op houden dat we het gewoon niet eens zullen worden en weer ontopic verder gaan
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 14:50
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
mooi weer auto:

doemijdiemaar

Citaat:
Technische specificaties BMW Z4 sDrive23i

Motor : 6-cilinder benzinemotor
Cilinderinhoud : 2.497 cc
Vermogen : 204 pk bij 6.400 tpm

Koppel : 250 Nm bij 2.750 tpm
Acceleratie 0-100 km/h : 6,6 seconden
Topsnelheid : 242 km/h
Gewicht : 1.380 kg
Verbruik (fabrieksopgave / test) : 8,5 / 8,8 / 100 km
Prijs (vanaf) : € 48.500,-
oh nou nog 450.000 uit te geven...


Voor de dagelijkse boodschapjes

Citaat:
Ford Focus RS

Motor : 5-cilinder turbo benzinemotor
Cilinderinhoud : 2.522 cc
Vermogen : 305 pk bij 6.500 tpm

Koppel : 440 Nm bij 2.300-4.400 tpm
Acceleratie 0-100 km/h : 5,9 seconden
Topsnelheid (begrensd) : 263 km/h
Gewicht : 1.468 kg
Verbruik (fabrieksopgave) : 9,4 l/100 km
Prijs (vanaf) : € 50.000,-

om de paardentrailer mee te trekken
Citaat:
specificaties /care hij kan het gewoon
np ligt rondom de €70.000

omdat het kan

Citaat:
de sportieve Abarth versie en die is best aardig gelukt. Volgens de laatste geruchten zal de Fiat 500 worden aangedreven door een 2-cilinder 900 cc motor, die goed is voor 100 pk. Klinkt niet verschrikkelijk spectaculair, maar in zo’n klein wagentje, kan dat heel aardig uit de verf komen. We wachten het af…

np € 21.990

Omdat ik stiekum verliefd ben op deze auto's

1967 Ford Mustang Fastback - geen idee wat dat nog moet kosten, nieuw kopen gata niet meer lukken denk ik zo


Tracktool :')

Citaat:
nieuwprijs: € 163.195
brandstof: benzine
carrosserie: 2 d, coupé
transmissie: 6 v, handgeschakeld
hehe, dit begint eindelijk aan te tikken qua geld uitgeven

nou heb ik geen zin meer, misschien later als ik nog een must-have kan bedenken
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 22-09-2009 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 17:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
In het echt vond ik die R8 een beetje tegenvallen qua looks
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 21:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
In het echt vond ik die R8 een beetje tegenvallen qua looks
Tegenvallen vind ik een groot woord, maar zo extreem uitzonderlijk vind ik hem ook niet nee Maar goed, ik schijn ook één van de weinigen te zijn die de nieuwe Scirocco ook niet zo bijzonder vindt.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 17:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tegenvallen vind ik een groot woord, maar zo extreem uitzonderlijk vind ik hem ook niet nee Maar goed, ik schijn ook één van de weinigen te zijn die de nieuwe Scirocco ook niet zo bijzonder vindt.
Tegenvallen is een groot woord inderdaad, maar als ik het geld zou hebben zou ik wel iets mooiers weten
De nieuwe scirocco vond ik op foto's wel gaaf, toen ik hem in het echt zag schrok ik me de pleuris, wat een afgrijselijk ding! Ik vind het een belediging voor de oude scirocco
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 17:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
R8 lijkt me gewoon gaaf om eens in te rijden, looks is voor mij ook niet álles. Sterker nog, het uiterlijk van de auto vind ik minder belangrijk dan het weggedrag en rijcomfort. Nou heb ik in geen van de bovenstaande auto's daadwerkelijk gereden, dus het kan best zijn dat ik na 1 rit het ding weer terug breng omdat het me niet aanstaat
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 17:43
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Dan zou ik er nog een beetje geld bijleggen en een Maybach Zeppelin kopen. <3
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 20:33
Verwijderd
500.000 is wel heel veel, daar kan je bijna alle auto's mee kopen. Maar ik zou dan de Audi R8 kopen en de Koenigsegg CCX. Die laatste gewoon om mee rond te rijden op Zandvoort Ik had liever een andere genomen, maar goed geld he
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 00:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
als het dan tóch op moet....
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 14:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
500.000 is wel heel veel, daar kan je bijna alle auto's mee kopen.
Heb er wel een paar waar je aan 500.000 niet genoeg hebt
Bugatti Veyron
Pagani Zonda F
Saleen S7
Maybach 57/62 Zappelin

etc
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 18:05
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
één met vijf slaapkamers en een grote tuin
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 18:10
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
één met vijf slaapkamers en een grote tuin
Als je 500K aan een auto kan uitgeven, heb je dat allang.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Heb er wel een paar waar je aan 500.000 niet genoeg hebt
Bugatti Veyron
Pagani Zonda F
Saleen S7
Maybach 57/62 Zappelin

etc
Vandaar 'bijna' Maar het is dus niet echt een moeilijke opgave, het zou interessanter worden als je zegt 50.000 euro
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 19:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Het is inderdaad niet moeilijk, ik kwam ook niet echt verder dan die 4, vandaar dat etc.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 22:25
Verwijderd
Ik vind een topic "wat voor auto zou jij kopen als je 15 000 euro had uit te geven?" eigenlijk veel interessanter.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 00:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Op dit moment zou ik daar ook al meer dan tevreden mee zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een topic "wat voor auto zou jij kopen als je 15 000 euro had uit te geven?" eigenlijk veel interessanter.
Dan open je dat. Zorg er dan alleen wel voor dat het wat anders is dan dit topic, anders is het ook vrij kansloos he

Net als dat gezeur om dat je bijna iedere auto wel kunt kopen met dit geld, ja duh, maar wélke zou je dan kopen en waarom nou die en niet die andere dikke bak(ken)?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 00:13
Verwijderd
Een Lexus LS 600h L, gewoon omdat het leuk is om te kunnen zeggen dat je een soort-van milieuvriendelijke hybride hebt met een V8 erin.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 00:52
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Een Lexus LS 600h L, gewoon omdat het leuk is om te kunnen zeggen dat je een soort-van milieuvriendelijke hybride hebt met een V8 erin.
Neem dan een S500 Hybride: mooier, luxer, sneller en net zo zuinig.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 12:08
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
*verhaal*
<3

En dan heb ik nog geld zat over om een Manta A te schenken aan mn man, en mijn Rekord een beetje op te knappen. Die mag wel iets sneller.
Oh en dan mag ie zijn Ascona en andere manta's ook wel opknappen. En dan ging ik de rest van het geld wel uitgeven aan onze hypotheek ofzo. En dan ging ik een nieuw luchtje kopen. Maargoed, dat is niet echt ontopic.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Dan open je dat. Zorg er dan alleen wel voor dat het wat anders is dan dit topic, anders is het ook vrij kansloos he

Net als dat gezeur om dat je bijna iedere auto wel kunt kopen met dit geld, ja duh, maar wélke zou je dan kopen en waarom nou die en niet die andere dikke bak(ken)?
Ja, maar ts begint, en die heeft er 0 verstand van.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 20:26
jeffreytjee
Avatar van jeffreytjee
jeffreytjee is offline
waarom u ik dat niet doen mijn vader heeft net een nieuwe maserati
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 21:18
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik blijf erbij dat ik nog steeds een leuke cabrio wil, liefst RWD merk /care
hey Ik heb er inmiddels 1, grappig ik heb daadwerkelijk iets waargemaakt wat ik wou
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 09:24
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Ferrari Testarossa
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 11:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik neem terug wat ik eerder heb gezegd in dit topic (weet niet meer wat ).
Ik zou de ferrari 599 nemen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 11:43
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
deze wil ik ook nog hebben:

__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 12:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
deze wil ik ook nog hebben:

[afbeelding]
Zou dat echt als 'auto' de weg op mogen in Nederland? Zo'n ding heeft toch maar een 50cc motor?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik weet niet of hij ooit een typegoedkeuring heeft gehad in Nederland. Zo nee, dan denk ik niet dat hij hier nou nog de straat op zou mogen als auto. Je zou er eigenlijk in ieder geval de snelweg niet mee op mogen: officieel heeft hij een top van 61 of 64 km/u (de minimale eis is 60 km/u), maar dat is al erg langzaam en vanwege dat mini-motortje werd afgeraden ermee op z'n top te rijden Van de P50 zijn er ook maar een stuk of 50 gemaakt, van de Trident iets meer dacht ik.

Maar andere dwergauto's zijn hier wel toegestaan, hoewel die iets meer vermogen en een iets hogere top hebben (de eerste Isetta volgens mij 75 km/u). Al heb ik wel eens op een oldtimerdag een Goggomobil niet weg kunnen zien rijden omdat z'n achterbanden tegen een richeltje van 5 cm stonden Die had even een zetje nodig.

Edit/
Volgens bepaalde bronnen zouden er wel een stuk of 5 naar Nederland zijn gehaald (onduidelijk is of het hier alleen om de carrosserie gaat of dat het om complete auto's gaat), hoewel volgens de voorzitter van de Nederlandse dwergauto-club voor zover hij weet er geen in Nederland (meer) zijn. Aangezien de P50 uit 1962 stamt en élke vorm van betaalbaar gemotoriseerd vervoer zo'n beetje welkom was zou ik die dingen toentertijd best nog toegestaan zien worden. Vandaag de dag duidelijk niet meer, maar nu zou het ook een hyper-inefficiënte bak zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 12-01-2010 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:24
Verwijderd
Oh dat met die Goggomobil heb ik een paar jaar geleden nog gehad met een Smart Fortwo. Precies hetzelfde, het ding ging geen kant op totdat er iemand van 150kg bij in ging zitten
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Die Smart had meer trekkracht met een 150 kilo meergewicht?

Die Goggomobil had dus met z'n 250cc (13,7 pk!) of 300cc (15 pk!) feitelijk niet genoeg trekkracht om zich met één inzittende vanuit stilstand over een 5 cm randje te trekken

Ik zal eens in de foto's zoeken, ik had wel een paar dwergauto's op de foto gezet toen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:34
Verwijderd
Nee, de achterwielen kregen geen grip omdat de Smart wat naar achteren was gerold tegen een drempeltje aan. Aangezien het een achterwielaandrijver is en die wieltjes geen grond raakten ....
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:36
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
een BMW X5
of een

Escalade van 2009
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.

Laatst gewijzigd op 12-01-2010 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:40
Verwijderd
Waarom zou je een inferieure auto überhaupt overwegen als je €500.000,- aan een auto kan spenderen? Cadillac is het laatste merk dat bij mij naar boven komt borrelen tbh
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
deze wil ik ook nog hebben:

[afbeelding]
Is dat niet zo'n ding waar Jeremy Clarkson in Top Gear in rondreed door het BBC-gebouw?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto kopen: nieuw of tweedehands
Verwijderd
110 29-08-2010 17:05
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 08:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.