Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2010, 16:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, een Peel P50

Citaat:
Nee, de achterwielen kregen geen grip omdat de Smart wat naar achteren was gerold tegen een drempeltje aan. Aangezien het een achterwielaandrijver is en die wieltjes geen grond raakten ....
O, op die manier. Dan klinkt het wel logisch, ja

Ik heb trouwens een video van die wegrijdende Goggomobil (zaten blijkbaar 2 mensen in), al is de kwaliteit wel ruk (oude camera). Zal zo dadelijk wel wat uploaden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2010, 16:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
En om even de tijd door te komen: ik zou nog steeds kiezen tussen de Aston Martin DB9 of Rapide (en ik denk stiekem toch de laatste), maar ik weet nu wel welke kleine, normale auto ik erbij zou nemen. Een Mazda 3 2.0 i-stop GTM sedan:

Maar dan in het blauw waarin de hatchback vaak wordt geplaatst. Alleen ik vind de sedan een mooiere auto.
Of de nieuwe Alfa Romeo Giulietta, waarvan specs nog niet helemaal bekend zijn (opvolger van de 147).

Uiteraard niet in het wit. Hoewel de voorkant mij niet zo extreem veel boeit, die stompe 8c neus ben ik niet extreem weg van, vind ik de rest wel gaaf. Maar het is de binnenkant die het hem doet:

Ongeacht de keuze, ik zou er wel een LPG-installatie in laten hangen

En ik zou een LPG- of diesel MPV of eventueel SUV bij nemen, maar dan in het beheer van mijn vader. Die zou dan het liefste een Citroën C4 Picasso willen, maar een Mazda CX-7/-9 of Toyota Verso zal-ie vast ook geen problemen mee hebben
Wat overblijft gaat nog altijd naar (het opknappen van) oldtimers.

Als ik overigens 'slechts' 15k te besteden had zou ik voor de Mazda 2 vijfdeurs gaan.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 17:36
Verwijderd
Wat vind je zo gaaf/mooi/etc aan het interieur dan? Als ik eerlijk ben komt het allemaal erg plastic-erig over op me

Oh ja, ik zie in mijn eerste post hier dat ik een Laguna Coupé en een Ferrari zou kopen. Dat is inmiddels veranderd in een Laguna Coupé 3.0 V6 dCi Initiale automaat en een Aston Martin DB9 óf een Maserati Quattroporte. Lastige keuze, maar ik denk dat ik puur voor het 'kleine jongetjes-gevoel' toch voor de Aston Martin ga. De Maserati komt in het echt toch een beetje té fout-patserig over en de AM eigenlijk alleen maar heel bruut
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 18:19
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb wel eens in een 147 gezeten, waarvan het interieur vergelijkbaar is, en dat voelde allemaal wel vrij solide aan (niet erg plastic) aan en op zich al een erg gaaf interieur was. Zeker voor een auto uit 2001. Zo te zien hebben ze ze het alleen nog maar verbeterd
Maar het is dan ook onder voorbehoud, aangezien de Giulietta nog niet uit is.
En nu ik ze zo onder elkaar zet, trekt de 3 mij wel meer
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 18:54
Verwijderd
Een nieuwe Mercedes waarschijnlijk ^^ Nieuwe model van de CLK Sport-coupé ofzo met automaat. Maar daar rijd ik dan ook al jaren mee en daar ben ik ook heel tevreden van. Alleen jammer dat de onderdelen zo duur zijn. En echt zonde dat ze die sterren in de grille hebben opgenomen, ik ben trots op mijn 'vizier-ster' . En dan liefst weer een LPG-tank laten inbouwen natuurlijk.

Maar mijn droomauto's zijn Ferrari, Bentley en Lexus, geen idee hoeveel die krengen kosten overigens. De Ferrari F40 en de Dino zijn echt wel mijn top-auto's, maar geen idee hoeveel je daarvoor zou moeten neertellen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 18:56
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Oké, kleine en/of dwergautootjes voor de liefhebbers, genomen op de Oldtimerdag 2009 in Culemborg. Er reed natuurlijk veel meer moois rond, maar het ging alleen even om het kleine grut.
Allereerst even het Goggomobil filmpje met een oude camera (Goggomobil 400 s, met een BMW Isetta 300 erachter aan):
http://s685.photobucket.com/albums/v...2009-video.flv

Fiat 500C (als ik het wel heb), op basis van de Topolino en voorloper van de 'rugzak' 500.

Messerschmitt KR200

Fiat 500 nuova, met een zelfgemaakte 500-aanhanger.

Goggomobil TS250 coupe (rood). Daarnaast staat een Glas Isar, dat werd beschouwd als een 'groot model' Goggomobil, maar die eigenlijk niet zo heel veel kleiner was dan een kleine sedan uit die tijd.

BMW Isetta (250 of 300) en een BMW Isetta 300.


Deze wisten we in eerste instantie ook niet. Het leek erg op een Isetta, ook met die 'voor'deur, maar dat is het niet. Het bleek een Heinkel Kabine/Kabinenroller - na een productiestop ivm kwaliteitsproblemen bekend als de Trojan 200 - te zijn, een 'bubblecar' die een paar jaar na de Isetta op de markt kwam. En om geen gedonder met BMW te krijgen dat de modellen zoveel op elkaar lijken, gaat bij de Heinkel niet het stuur mee als je de deur open doet.


En ik wil ze allemaal
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 19:03
Verwijderd
Zo'n Isetta of iets in dien aard had een vriend van mij. En er zat iemand in de koffer (zit die niet vooraan?) verstopt. Ze hadden zich er met een stuk of 8 weten in te proppen .
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 19:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, vooraan zit de deur Achterin zit het motortje. Weet je zeker dat hij zoiets gehad heeft, want als eerste auto zijn ze totaal niet praktisch en daarbij zijn ze, zelfs als hobby-object, echt heel erg duur.
Volgens mij is er ook de facto niet genoeg ruimte in zo'n wagen voor 8 personen hoor Kijk maar eens naar onderstaande foto voor mens-auto verhouding:
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 19:39
Verwijderd
Nou ja, het leek er erg op Maar idd, de deur was niet daar.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 22:16
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Is dat niet zo'n ding waar Jeremy Clarkson in Top Gear in rondreed door het BBC-gebouw?
Jawel

Citaat:
Zou dat echt als 'auto' de weg op mogen in Nederland? Zo'n ding heeft toch maar een 50cc motor?
Njah, hij kan 61 geloof ik, dus hij zou zelfs nog op de snelweg mogen

Weet niet of het in NL geregistreerd staat als auto of brommobiel.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Een nieuwe Mercedes waarschijnlijk ^^ Nieuwe model van de CLK Sport-coupé ofzo met automaat. Maar daar rijd ik dan ook al jaren mee en daar ben ik ook heel tevreden van. Alleen jammer dat de onderdelen zo duur zijn. En echt zonde dat ze die sterren in de grille hebben opgenomen, ik ben trots op mijn 'vizier-ster' . En dan liefst weer een LPG-tank laten inbouwen natuurlijk.

Maar mijn droomauto's zijn Ferrari, Bentley en Lexus, geen idee hoeveel die krengen kosten overigens. De Ferrari F40 en de Dino zijn echt wel mijn top-auto's, maar geen idee hoeveel je daarvoor zou moeten neertellen.
Volgens mij kun je ook kiezen voor een 'vizier-ster' zoals je het zo mooi zegt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 14:49
Verwijderd
Oh echt? Ik zag geen nieuwere modellen meer met zo'n ster namelijk. Misschien kost dat gruwelijk veel dan ^^ En ja, vizier-ster, het is ook zo'n mooi viziertje op je motorkap vind ik .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 10:20
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Een Maserati GranTurismo! En een mooie parkeergarage in Amsterdam
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 22:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Wat overblijft gaat nog altijd naar (het opknappen van) oldtimers.
Waaronder wat van dit spul (er is helaas geen 93F prominent gefotografeerd, zo te zien).



En vooral deze, uit 1951 (en die blauwe op de achtergrond, maar die heb ik min of meer al - hoewel hij niet kan rijden ):

Die is er kennelijk op eigen kracht gekomen, want hij rijdt voorop op de snelweg in dit NOS filmpje

Do want
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 17-01-2010 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 00:45
Verwijderd
Hehe, ik zat er ook al naar te kijken ja. Zo'n optocht blijft toch prachtig, maar doe mij dan maar een Renault Fuego als het een oldtimer moet zijn
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:15
Verwijderd
deze
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg herfst_03.jpg (22.0 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:25
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Sorry hoor, maar een Fuego zou ik nog echt geen oldtimer willen noemen Misschien wel voor de wet - en ik vind het verder ook wel een gave bak - maar voor de rest vind ik het nog een te moderne auto. Net als al die mensen die nu een M-B diesel uit 1982 rijden en dat ook een oldtimer noemen.

Wat die Gullwing betreft, ik weet niet of je dat gaat redden... de prijzen van die dingen lopen absurd hoog op Wel een goede keuze, though.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 19:35
Verwijderd
Alles dat voor 1985 de fabriek verliet vind ik gewoon een oldtimer
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 21:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan moet je wel een beetje opletten met het uitzoeken van zo'n Fuego

Het begrip oldtimer staat dan ook niet erg duidelijk vast. Volgens de wet is dat elke auto van 25 jaar of ouder. Anderen leggen die lat op minstens 30 jaar oud (vanaf dat moment hoef je ook maar eens in de 2 jaar APK te regelen) en weer anderen op 40. Er zijn ook mensen, zoals ik, die het vanaf een bepaald bouwjaar vinden en dan nog een grens leggen tussen een klassieker een oldtimer. Voor mij is over het algemeen een blauw nummerbord wel één van de voorwaarden voor een oldtimer, maar een groot deel vind ik ook tot in hoeverre het echt verouderd is (zowel in techniek als ontwerp/materialen). En ergens in de jaren '70 en '80 is daar een grote sprong voorwaarts in gemaakt, waardoor de meeste auto's vanaf pakweg 1980 nog relatief modern zijn. Alleen minder lux.

Ik kan mij wel voorstellen dat iemand liefhebber is van een auto uit de 1980-1987 periode, maar je zal in zo'n auto lang niet hetzelfde gevoel van een ander 'tijdperk' hebben. Wat voor de meeste mensen, los van het model, toch de basis-eis is voor een oldtimer
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 21:09
Verwijderd
Fuego is vanaf 1982 gebouwd, dus dat is prima te doen. Als je toch 5 ton hebt voor een auto kun je best een wrak kopen en laten restaureren naar concoursstaat

En de rest:
Ach, zo'n auto uit de jaren '80 is ook kut met peren vergeleken met de huidige auto's op alle gebieden. Ik vind het afzien in die gebakjes, dus voor mij zijn het oldtimers
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 21:59
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik meende 1980-1987 (in Europa), maar dat is dus nog twee bouwjaren na 1985

Nee, die vergelijking gaat wel redelijk op. Een auto uit bijv. 1984 kan zich nog prima meten met een auto uit bijv. 2004 qua wegwaardighed, je hoeft weinig concessies te doen als goedkoop rijden je doel is. Een auto uit 2004 is natuurlijk wel luxer en veiliger, maar daar betaal je ook meer voor. Waarom denk je dat die oldtimerstop is ingegaan? Auto's die nu oldtimer worden verkeren nu in veel grotere getalen en in een veel betere staat én zijn nog prima te gebruiken voor de gemiddelde Nederlander dan de auto's die 10 jaar geleden oldtimer werden. Als je een auto van nu vergelijkt met een auto van 25 jaar geleden, en vervolgens die auto vergelijkt met een auto van slechts 15 jaar daarvoor, dan is de auto van 25 veel en veel moderner dan die van 40. In die periode is de basistechniek voor gewone auto's sterk veranderd en heeft echt grote sprongen gemaakt, daarna is die vooral geraffineerd. Hybrides en dergelijke uitgezonderd. Het grootste verschil ten opzichte van nu is dat er toen nog minder computers en elektronica in de auto zat.

De term oldtimer is de laatste jaren sterk in misbruik geraakt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 22:09
Verwijderd
Ja, maar dat is de Phase III, ik wil dan wel een Phase I he, dat lijkt me duidelijk. De oer-Fuego zeg maar

Ach ja, dat is allemaal relatief. Ik zeg niet voor niets dat ík het afzien vind in die oude bakken
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 22:55
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, dat is subjectief en de reden van verkoop van veel auto's ('ja, hij wordt nu toch wel wat ouder'). Dat ze ouder zijn, ja dat klopt en dat is wel enigzins relatief, maar een oude bak staat niet per definitie gelijk aan oldtimer.
Een auto die rond begin jaren '80 is ontwikkeld is, vanuit een objectief standpunt gezien, gewoon niet dusdanig verouderd om het vandaag de dag een oldtimer te noemen (uitzonderingen daargelaten). Op die manier kan je zelfs auto's van 15 jaar oud of soms nog jonger al oldtimer gaan noemen, want die maken grotendeels nog gebruik van techniek op dezelfde basis. Qua kwaliteit en techniek zitten ze nog goed genoeg in elkaar dat ze eenvoudigweg langer hun 'best' moeten doen om verouderd te mogen noemen.

We komen pas de laatste jaren weer in de echte nieuwe generatie van auto's. Om een auto uit begin jaren '80 een beetje bijzonder (waar de Fuego dan weer beter aan voldoet) en vooral echt verouderd te mogen noemen zal je nog zeker een jaar of 15 moeten wachten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 12:45
Verwijderd
Ik beweer ook niet anders dan dat het subjectief is, lieve Kiet
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 22:43
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je noemde het relatief, lieve Dittrich

Wanneer je een auto te 'oud' vind om in te rijden is inderdaad heel subjectief. Of een auto ook verouderd is dat veel minder, en dat is steeds minder het geval. Vandaar dus ook dat je de wettelijke oldtimergrens hebt (en die dus is stopgezet) en een oldtimergrens die meer de 'supporters' daarvan wordt aangehouden. Die is dan ook nog onderhevig aan eigen meningen, maar ligt voorlopig nog wel <1980

OT: verder nog iemand geïnteresseerd in een kapitalen kostende supercar van Lexus nota bene?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 22:47
Verwijderd
Soms vind ik het toch wel een beetje jammer dat je alles alleen maar letterlijk neemt Kiet
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 22:55
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik kan soms niet anders
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 22:57
Verwijderd
Doe toch maar

En wat die LF-A betreft:
Nah, te Aziatisch wat mij betreft. Doe mij dan maar de Nissan GT-R. Kan ik er ook nog een leuke boodschappenauto bij kopen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik bedoelde dat ook/wel letterlijk Ik kán soms niet anders

Ik lees trouwens net dat ze alle 500 al in principe toch al zijn verkocht, en dat voor een Lexus-sportwagen van 3,25 ton (zonder belastingen) Exclusiviteit kent geen prijzen. Maar desalniettemin, dat doen ze niet slecht.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:18
Verwijderd
Ik weet 't

Serieus? Dat doen ze idd niet slecht en dat voor een auto die er eigenlijk niet echt mooi uitziet ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:30
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat probleem hebben (imho) wel meer van die absurd geprijsde bakken:
De Aston Martin One-77. Niet ontzettend lelijk, maar ten opzichte van de DB9/DBS-stijl had ik voor een miljoenen-auto er toch iets net iets fraaiers van verwacht. Zeker van Aston Martin.


Of de DiMora Natalia, dat de duurste productieauto ter wereld zou moeten worden (2 miljoen dollar):


En zelfs de in beperkte oplage gebouwde Alfa 8C Competizione, die volgens mij wel weer binnen het prijskaartje van 5 ton lag, heb ik nooit echt verschrikkelijk mooi gevonden Maar ik ben er vrij zeker van dat ik daar wel één van de weinige in ben.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:44
Verwijderd
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 00:14
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline

Dat schatje. En dan zo laten verbouwen dat het van binnen wel echt perfect is, dus niet ijskoud in de winter, maar met een degelijke verwarming, etc.
Mijn eisen zijn niet zo hoog. ;-)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 09:40
Verwijderd
Je plaatje werkt niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Dat probleem hebben (imho) wel meer van die absurd geprijsde bakken:
De Aston Martin One-77. Niet ontzettend lelijk, maar ten opzichte van de DB9/DBS-stijl had ik voor een miljoenen-auto er toch iets net iets fraaiers van verwacht. Zeker van Aston Martin.
[afbeelding]


Of de DiMora Natalia, dat de duurste productieauto ter wereld zou moeten worden (2 miljoen dollar):
[afbeelding]


En zelfs de in beperkte oplage gebouwde Alfa 8C Competizione, die volgens mij wel weer binnen het prijskaartje van 5 ton lag, heb ik nooit echt verschrikkelijk mooi gevonden Maar ik ben er vrij zeker van dat ik daar wel één van de weinige in ben.
Die tweede vind ik nog wel gaaf. Die eerste is inderdaad heel lelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto kopen: nieuw of tweedehands
Verwijderd
110 29-08-2010 16:05
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.