Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2009, 15:50
Verwijderd
Citaat:
En waar moet je vervolgens heen om het op te halen?
Ja dat klopt! Maar dat komt nog wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2009, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Ja dat klopt! Maar dat komt nog wel goed
Ik hoop t. Want dit is een beetje stom zo.

Maar de laatste dagen zeer intensief gebruik gemaakt van mn kaart en ik moet zeggen dat het meevalt, dat zeker. Bij de metro gaat t echt wel. Maar bij de bus en de tram blijf ik t echt onhandig vinden en ook bij de trein kan ik t voordelen over het oude systeem nog niet echt ontdekken.
En ik vind dat als een nieuw systeem niet handiger is dan t oude.. dan hoeft t ook niet.
Alhoewel je bij de NS heb ik begrepen, ook gewoon nog een ouderwets kaartje kan kopen. ;x
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:00
Verwijderd
Ik weet wel wat er daar is hoor, maar goed, dat jij het nog niet hebt gezien betekent niet dat het er niet is

Ach ja, dat is hetzelfde gebeuren als met de in/uitchecksystemen in de bussen en op perrons. Daarvan doet ook bijna nooit meer dan de helft van die dingen het.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:14
Verwijderd
En stel dat ik van Nijmegen naar Haarlem toe ga, en niet uitcheck.
Kost me dat 10 euro. Dat instaptarief.
Dat is goedkoper dan wel uitchecken wat me 11.20 kost.

Door poortjes hoef ik dan namelijk niet te lopen, want die zijn er op beide stations niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:18
Verwijderd
20 euro! Dus je betaalt 8,80 meer.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:22
Verwijderd
Nee 10 toch? Ik heb een studentenchipkaart!

Ik vond het al vreemd als het zo zou werken trouwens. ;x
Met 10 euro 'boete' zijn in ene een hoop steden voor mij goedkoper te bereiken zonder uitchecken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 17:00
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
20 euro! Dus je betaalt 8,80 meer.
volgens mij bij (bepaalde?) abonnementskaarten idd maar 10,-

het nadeel van treinabonnementen, is dat de meereiskorting niet kan met reizen op chip. ik gebruik mijn NS-chipkaart dus wel in tram, bus en metro, maar voor de trein haal ik papieren kaartjes, omdat mijn vriendin (meereiziger) anders duurder uit is.


Citaat:
Ach ja, dat is hetzelfde gebeuren als met de in/uitchecksystemen in de bussen en op perrons. Daarvan doet ook bijna nooit meer dan de helft van die dingen het.
maar ja, zo heb ik dus al meerdere malen gratis kunnen reizen de buschauffeur die mij om een strippenkaart vraagt omdat zijn chiplezer het niet doet, krijgt een mooie brief bij zijn baas
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 17:02
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nee 10 toch? Ik heb een studentenchipkaart!

Ik vond het al vreemd als het zo zou werken trouwens. ;x
Met 10 euro 'boete' zijn in ene een hoop steden voor mij goedkoper te bereiken zonder uitchecken.
dat kan dus wel, maar als je een paar keer vergeet of "vergeet" uit te checken, wordt je hele kaart geblokkeerd... alleen doen als er echt veel winst in zit dus
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 17:02
Verwijderd
Meereiskorting komt weer terug
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 19:53
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Meereiskorting komt weer terug
maart hoe werkt dat als ik op saldo reis en er wil iemand op saldo meereizen? bij mij berekend hij dan automatisch 40% omdat dat abonnement op mijn kaart staat, maar bij mijn medereiziger staat geen "meereisrecht -> 40%" op de kaart...

dan kan het dus alleen met enkeltjes en retourtjes, en niet met saldo-reizen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 21:12
Verwijderd
Citaat:
dat kan dus wel, maar als je een paar keer vergeet of "vergeet" uit te checken, wordt je hele kaart geblokkeerd... alleen doen als er echt veel winst in zit dus
Hmm.

Hoe vaak is dat?

Gewoon als stok voor mezelf achter de deur dat ik niet vergeet (en dan oprecht) uit te checken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 22:11
Verwijderd
Citaat:
maart hoe werkt dat als ik op saldo reis en er wil iemand op saldo meereizen? bij mij berekend hij dan automatisch 40% omdat dat abonnement op mijn kaart staat, maar bij mijn medereiziger staat geen "meereisrecht -> 40%" op de kaart...

dan kan het dus alleen met enkeltjes en retourtjes, en niet met saldo-reizen.
Op saldo meereizen kan niet. Je kan alleen producten opladen met meereizen. En dat snap ik.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 09:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hmm.

Hoe vaak is dat?

Gewoon als stok voor mezelf achter de deur dat ik niet vergeet (en dan oprecht) uit te checken.
geen idee; kon alleen bij de meeste vervoerders terugvinden dat het zo is, maar niet na hoe vaak. dacht dat het bij het GVB rond de 4-5 keer lag, maar ik weet niet of de vervoerder dat zelf mag betalen.

overigens moet je daarna gewoon naar een servicepunt (en dat zijn dus niet de oplaadpunten, maar echt bij een kantoor van de vervoerder) gaan en zij kunnen je kaart weer deblokkeren. weet niet of er verder nog sancties zijn, maar dit lijkt me al irritant genoeg

Citaat:
Op saldo meereizen kan niet. Je kan alleen producten opladen met meereizen. En dat snap ik.
ik snap het ook, maar toch vind ik het weer een beperking
net zoals dat je niet met meerdere mensen op een chipkaart kunt reizen itt de strippenkaart. ik zie hier vaak genoeg hele schoolklassen de tram in stappen richting Artis en dan heeft de juf een stapel strippenkaarten. 30 kinderen = 6 strippenkaarten. dat worden dus 30 chipkaarten

aanschafkosten 30 anonieme chipkaarten (5 jaar geldig): 30*7,50= 225,- (excl. reissaldo)
kosten 30 enkele reizen (eenmalig, dus 2x per schoolreis): 30*2,40*2= 144,-

kosten 2x 6 strippenkaarten: 6*2*7,30 = 87,60
en zelfs maar: 6*2*4,80 = 57,60 bij kinderen t/m 11 jaar
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 22-12-2009 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 10:09
Verwijderd
Daar verzinnen ze denk ik nog wel wat voor.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 17:53
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Snap er nu al helemaal niks van:

Kan pas vanaf 22 januari mijn "OV chipkaart" abo ophalen/activeren.
Maar ik moet nu wel al in tram/bus inchecken.

Dus ik in de bus ingecheckt, geen probleem, uitchecken ook geen probleem. Stond weliswaar bij dat de rit mij 1.44 gekost heeft maargoed. Ik heb er niets opgezet en het leek me dan ook 'normaal'

Stap ik in de tram, kan ik niet inchecken omdat ik een negatief saldo heb

Hoe zit dit nou?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 18:42
Verwijderd
Je hebt eigenlijk een studenten-week-OV dus? Wat raar :/

Ik zou vanaf vandaag mijn 'goede' reisproducten voor studenten-OV op kunnen halen, maar niks hoor 2 automaten buiten dienst, en op de derde stond dat ik nog niks op kon halen. Grr. Gelukkig is dat papieren ding ook nog geldig nu.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 20:09
Verwijderd
Zo lang je week-OV niet geactiveerd is (en dat is nu dus zo) betaal je de volle mep. Dit bedrag kun je als het goed is gewoon weer terughalen bij de vervoerder.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 21:22
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Maar ik begrijp het niet. Er stond vandaag nog in de krant dat de OV/studentenkaart/studentenchip whatever gedoogd was.

Moet ik uberhaupt wel inchecken in de bus/tram? Want ik denk dat ik dat niet hoef te doen. Ik check het morgen in de bus, kijken wat ie doet.

Hoe zit het met dat terug vragen van de vervoerder, waar lees ik dat? Wat zijn daar de procedures van etc.

Ik ga iedergeval nu nog even geen geld op die pas zetten

Citaat:
Gelukkig is dat papieren ding ook nog geldig nu.
Doel je hier op de traditionele OV jaarkaart?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 21:38
Verwijderd
Als je niet hoeft in te checken (dwz: er zijn geen poortjes ofzo) en je hebt je oude pas nog bij je (dat logge groene ding) dan hoef je inderdaad sowieso niet in te checken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 09:12
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Vandaag gewoon in kunnen checken, geen problemen.

HTM in Den Haag heeft wel issues met het rijden op OV jaarkaart. Vanochtend flinke discussie met de busbestuurder, die wou een aantal mensen niet mee laten rijden omdat ze geen OV chipkaart hadden maar alleen de oude OV jaarkaart. Hij heeft een belletje naar het hoofdkantoor gepleegd en wij werden vooralsnog in het gelijk gesteld.

__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 09:19
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar ik begrijp het niet. Er stond vandaag nog in de krant dat de OV/studentenkaart/studentenchip whatever gedoogd was.

Moet ik uberhaupt wel inchecken in de bus/tram? Want ik denk dat ik dat niet hoef te doen. Ik check het morgen in de bus, kijken wat ie doet.
de oude studentenkaart wordt nu idd nog gedoogd. zodra je echter de chipkaart gaat gebruiken, moet je altijd in- en uitchecken, ook als er een abonnement (zoals je ov-studentenabo) op staat. verschillende vervoerders hebben al aangegeven dat ze zullen gaan beboeten als dit niet gebeurt.

Citaat:
Hoe zit het met dat terug vragen van de vervoerder, waar lees ik dat? Wat zijn daar de procedures van etc.
dit verschilt per vervoerder. ik geloof dat je bij de meesten een formuliertje kunt uitprinten of desnoods ophalen aan een servicebalie. ik had bij het gvb binnen 3 weken mijn geld terug.

overiges denk ik niet dat jij hier geld voor terug kunt krijgen. je had geen geldig abonnement op je kaart, dus je moest gewoon betalen. dat de studentenkaart niet opgeladen kon worden, zal de vervoerder als "niet ons probleem" bestempelen. probeer een brief naar DUO/IBG. (dan zul je het ook wel niet krijgen, maar bij hun ligt de veratwoordelijkheid voor deze)

Citaat:
Ik ga iedergeval nu nog even geen geld op die pas zetten
dan kun je er ook niet mee reizen (als in: in- en uitchecken). de reden dat dat de eerste keer wel kan, is dat je met een beperkt negatief saldo, of een 0-saldo, wel kunt inchecken met een persoonlijke kaart. je staat nu dus "in het rood" op je kaart.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 11:45
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
dan kun je er ook niet mee reizen (als in: in- en uitchecken). de reden dat dat de eerste keer wel kan, is dat je met een beperkt negatief saldo, of een 0-saldo, wel kunt inchecken met een persoonlijke kaart. je staat nu dus "in het rood" op je kaart.
Vreemd. Gisteren kon ik dat niet met de duidelijke melding dat ik een negatief saldo had ( - 1.44 )

Vandaag geen problemen, kon gewoon in/uitchecken.

Tot hoeveel kun je rood staan? Waar zie ik dat terug?
Hoe kan het, dat ik gisteren niet kon inchecken door mijn negatieve saldo, en vandaag weer wel?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 12:27
ganralph
ganralph is offline
geen idee. was het bij dezelfde vervoerder? het kan zijn dat verschillende vervoerders een ander "beginsaldo" vereisen.

kijk even bij het uitchecken of op een automaat hoeveel saldo je nu hebt. als de reis van vandaag er ook nog eens is afgeschreven, dan sta je waarschijnlijk meer dan 2,- rood nu.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 13:29
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Ja het was bij dezelfde vervoerder (HTM). Zal straks eens kijken wat er op de pas staat aangegeven.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 17:06
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
In+uitchecken gaat goed.

In de bus géén aanvullende info tijdens in en uitchecken.

Nu weer in de tram: bij inchecken staat er SA ####### (studentenabo nummer.... ?)

Uitchecken in de tram: weer vermeld - 1.44.

Volgens mij zou ik dus ergens moeten kunnen nagaan dat ik nu al -2.88 sta, waar? Waarom zie ik die minbedragen alleen in de tram en niet in de bus?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 21:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
"Chaos rond studenten-ov

Reizigersvereniging Rover en studentenvakbond LSVb trekken aan de bel over de ov-chipkaart voor studenten. Volgens de clubs is de invoering een administratieve chaos waardoor bijna één op de vijf studenten nog geen ov-chip heeft. De wachttijden zijn lang, de chips zijn kapot of pasfoto's raken kwijt.

Voor 1 januari 2010 zouden alle studenten een chipkaart moeten hebben. De metro in Rotterdam en Amsterdam is nu al niet meer toegankelijk zonder zo'n ov-chipkaart. Rover en LSVb zeggen bezorgd te zijn over de moeizame invoering van de kaart en roepen op tot snelle oplossingen. Ook vinden ze dat er beter moet worden samengewerkt.

Kapot
Bij een kapotte chipkaart worden de studenten volgens Rover van het kastje naar de muur gestuurd. Het is onduidelijk welke partij, IB-groep, NS of de vervoerders, verantwoordelijk is voor het vervoersbewijs. "De vervoerder is het eerste aanspreekpunt. Het loket van het Amsterdamse GVB weet van niets en weigert zelfs het juiste formulier voor een vervangende studentenchipkaart ter beschikking te stellen. Tegelijkertijd verwijzen zowel de IB-Groep als de Klantenservice OV-studentenchipkaart juist naar de vervoerder voor dit specifieke formulier en weigert men studenten op een andere wijze aan een vervangende OV-chipkaart te helpen", aldus ROVER-woordvoerder Sanne van Galen.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/17750//

Lekker gewerkt met die OV Failkaart dan.

A ongeveer 650.000 studenten totaal betekend die 20% dat 130.000 studenten nu problemen heeft met het vervoer dat ze nodig hebben, en waar ze recht op hebben.

Ik ga morgen kijken of het ding te activeren is. Wish me luck.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 05-01-2010 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 21:17
Verwijderd
Oh, ik reis gewoon nog op m'n oude OV-jaarkaart. Ik waag me pas aan het gefaal over een week ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 11:37
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
In+uitchecken gaat goed.

In de bus géén aanvullende info tijdens in en uitchecken.

Nu weer in de tram: bij inchecken staat er SA ####### (studentenabo nummer.... ?)

Uitchecken in de tram: weer vermeld - 1.44.

Volgens mij zou ik dus ergens moeten kunnen nagaan dat ik nu al -2.88 sta, waar? Waarom zie ik die minbedragen alleen in de tram en niet in de bus?
wat ook zou kunnen, is dat je in de tram je restsaldo ziet.

in dat geval reis je nu al gratis, en zie je steeds -1,44 omdat dat het saldo op je kaart is (en dus niet het saldo van die reis). je hebt dus ooit één keer 1,44 betaald waardoor je saldo -1,44 is.

bij het gvb zie ik in de trams bijvoorbeeld de kosten van de reis én het restsaldo op mijn kaart. als de reis gratis was, zie je wellicht alleen het restsaldo.

niet alle automaten tonen het restsaldo, wat het verschil tussen bus en tram kan verklaren. je saldo nakijken kan bij elke automaat waarmee je kunt opwaarderen. of je stapt 1 halte eerder uit, zodat je zeker weet dat de reis goedkoper moet zijn dan 1,44. staat er dan weer -1,44 dan klopt mijn vermoeden dat het je restsaldo is.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 12:06
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
niet alle automaten tonen het restsaldo, wat het verschil tussen bus en tram kan verklaren. je saldo nakijken kan bij elke automaat waarmee je kunt opwaarderen. of je stapt 1 halte eerder uit, zodat je zeker weet dat de reis goedkoper moet zijn dan 1,44. staat er dan weer -1,44 dan klopt mijn vermoeden dat het je restsaldo is.
gaan die kosten niet per zone?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 13:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
gaan die kosten niet per zone?
een van de ideeën achter de chipkaart is dat de zones gaan verdwijnen. je betaalt per gereisde meters (ik geloof per 50m een klein bedrag met een basistarief van 75ct of zo).

EDIT: je kunt hier zelfs berekenen wat HTM voor een ritje tussen twee haltes rekent (zonder overstap)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:38
Verwijderd
Ja trouwens. Mijn ritje kost dus 72 cent.
Moet ik daar dan 75 cent nog bij optellen of niet?

Connexxion kon mij dit ook niet vertellen.

Tov van de strippenkaart (67 cent) is het dan Echt een duur ritje geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 21:10
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
In de tram in kunnen checken,

maar vanwege 'buiten dienst' niet kunnen uitchecken.

En nu?

__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 22:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In de tram in kunnen checken,
maar vanwege 'buiten dienst' niet kunnen uitchecken.
En nu?
Formuliertjes invullen en hopen dat je het geld dat ze van je gejat hebben teruggeven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 08:07
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
Formuliertjes invullen en hopen dat je het geld dat ze van je gejat hebben teruggeven.
Ik wordt hier zo moe van he.

Kunnen we niet collectief slimme mensen inhuren om die kaart te hacken ofzo. Of zullen we met z'n alle, inclusief de vervoersmaatschappijen die er ook de pest in hebben een protestmars beginnen.?

Wij zijn de gebruikers en hebben dus de meeste power in handen!!! Heb echt zin om te rellen in den haag.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 08:43
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ja trouwens. Mijn ritje kost dus 72 cent.
Moet ik daar dan 75 cent nog bij optellen of niet?

Connexxion kon mij dit ook niet vertellen.

Tov van de strippenkaart (67 cent) is het dan Echt een duur ritje geworden.
uit die 67ct die je noemt, maak ik op dat je met korting reist (een roze strippenkaart dus). als je recht hebt om ook met de chipkaart met korting te reizen, dan is het basistarief maar 50ct en betaal je maar 66% van de kilometerprijs. in dat geval is 72ct voor een niet al te lang ritje wel logisch (en dus incl. basistarief).

maar vul je reis in op www.9292ov.nl en klik onderaan op "uitgebreide prijsinformatie" daar staat het bedrag incl. basistarief. overigens mogen vervoerders volgens mij van die 75ct afwijken.

Citaat:
In de tram in kunnen checken,

maar vanwege 'buiten dienst' niet kunnen uitchecken.

En nu?
idd formuliertje invullen. ik kreeg bij een soortgelijke fout binnen drie weken 4,- gestort (dus ik had ook nog gratis gereisd)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 13:29
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Het basistarief is landelijk vastgesteld (dus bij alle vervoerders hetzelfde) en is voor 2010 vastgesteld op 78 cent bij vol tarief en 52 cent bij reizen met korting; dit is dus een verhoging van 3 respectievelijk 2 cent van de tarieven voor 2009.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 09:55
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ook ik heb een vraag en ik ben eerlijk als ik zeg dat ik niet weet of deze al is gesteld in deze topic. Maar ik zit me suf te lezen op internet en word weinig wijzer uit de verschillende antwoorden, dat ik het maar meteen vraag.

Ik heb in oktober vorig jaar mijn stufi stopgezet, papieren OV ingeleverd. Ik had toen al een chipkaart ontvangen, van het OCW en ook met een (of mijn) IBG-nummer erop, foto en al.

Op internet lees ik dat ik het vrij reizen voor studenten zelf heb moeten stopzetten, anders lees ik weer dat zoiets automatisch gebeurt als je je stufi hebt stopgezet.

Nu heb ik dus een kaart die ik graag wil gaan gebruiken (graag is relatief, ik wil gewoon niet zonder chipkaart zitten als ik in Rotterdam sta oid). Ik vind het zonde als er een chipkaart kant-en-klaar in mijn portemonnee zit en een nieuwe aanvraag als ik deze mogelijk toch gewoon gebruiken kan.

Wat is nu de status van mijn kaart? Kan ik 'm meteen gebruiken als gewone chipkaart, is 'ie al geactiveerd, moet ik dat nog doen, kan ik er producten als voordeeluren op zetten, ... ? Iemand?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 11:45
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ook ik heb een vraag en ik ben eerlijk als ik zeg dat ik niet weet of deze al is gesteld in deze topic. Maar ik zit me suf te lezen op internet en word weinig wijzer uit de verschillende antwoorden, dat ik het maar meteen vraag.

Ik heb in oktober vorig jaar mijn stufi stopgezet, papieren OV ingeleverd. Ik had toen al een chipkaart ontvangen, van het OCW en ook met een (of mijn) IBG-nummer erop, foto en al.

Op internet lees ik dat ik het vrij reizen voor studenten zelf heb moeten stopzetten, anders lees ik weer dat zoiets automatisch gebeurt als je je stufi hebt stopgezet.

Nu heb ik dus een kaart die ik graag wil gaan gebruiken (graag is relatief, ik wil gewoon niet zonder chipkaart zitten als ik in Rotterdam sta oid). Ik vind het zonde als er een chipkaart kant-en-klaar in mijn portemonnee zit en een nieuwe aanvraag als ik deze mogelijk toch gewoon gebruiken kan.

Wat is nu de status van mijn kaart? Kan ik 'm meteen gebruiken als gewone chipkaart, is 'ie al geactiveerd, moet ik dat nog doen, kan ik er producten als voordeeluren op zetten, ... ? Iemand?
persoonlijk zou ik op de info uit deze link afgaan
Citaat:
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt over het stopzetten géén bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen IB-Groep). Doe je het niet, dan krijg je een boete!

Kun je niet inloggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl, bel dan 088-4247699 (lokaal tarief) om je studentenreisproduct stop te zetten.

Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als regulier persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden. Op www.ov-chipkaart.nl vind je meer informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.

NS heeft een mooi aanbod voor ex-studenten; je kunt een gratis Voordeelurenabonnement voor één jaar én twee NS dagkaarten aanvragen. Dat is een cadeau met een waarde van maar liefst € 105,-! Je kunt het gratis Voordeelurenabonnement met het nummer van je Studenten OV-chipkaart aanvragen via www.ns.nl/uitgestudeerd. Met het Voordeelurenabonnement krijg je een jaar lang 40% korting op alle treinreizen na 9:00 uur ’s ochtends en in het hele weekend.
de chipkaart blijft gewoon geldig tot de datum die er ergens op aangegeven staat en je kunt er nu andere reisproducten (zoals abonnementen) op zetten als je wil. je kunt op je kaart van alle vervoerders in nederland producten opladen, hoewel er op dit moment misschien nog wat dwarsliggers zijn.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 02-02-2010 om 11:52. Reden: bron en verduidelijking
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 13:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
persoonlijk zou ik op de info uit deze link afgaan


de chipkaart blijft gewoon geldig tot de datum die er ergens op aangegeven staat en je kunt er nu andere reisproducten (zoals abonnementen) op zetten als je wil. je kunt op je kaart van alle vervoerders in nederland producten opladen, hoewel er op dit moment misschien nog wat dwarsliggers zijn.
Dank, dit lijkt tenminste eens logisch.

Wel belachelijk dat ze nu aankomen dat je een boete kunt krijgen als je je niet afmeldt voor je OV, ik heb dat bericht nooit gehad of gelezen, zelfs tegenstrijdige informatie gehad.. ga me maar eens inloggen en zien of ik nog iets te wijzigen heb en een boete tegemoetzien anders. Al denk ik dat het wel losloopt eerlijk gezegd. Heb 'm ook nooit gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 14:24
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dank, dit lijkt tenminste eens logisch.

Wel belachelijk dat ze nu aankomen dat je een boete kunt krijgen als je je niet afmeldt voor je OV, ik heb dat bericht nooit gehad of gelezen, zelfs tegenstrijdige informatie gehad.. ga me maar eens inloggen en zien of ik nog iets te wijzigen heb en een boete tegemoetzien anders. Al denk ik dat het wel losloopt eerlijk gezegd. Heb 'm ook nooit gebruikt.
tja, bij de papieren kaart was je ook zelf verantwoordelijk voor het op tijd inleveren, dus die eigen verantwoordelijkheid is zo vreemd niet. ben het uiteraard met je eens dat het dan wel goed gecommuniceerd had moeten worden!

boete is volgens mij 68,- per halve maand (dus dat tikt lekker aan), maar zoals je zegt kun je aantonen dat je er nooit gebruik van hebt gemaakt en dat je je papieren versie hebt ingeleverd.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 15:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
tja, bij de papieren kaart was je ook zelf verantwoordelijk voor het op tijd inleveren, dus die eigen verantwoordelijkheid is zo vreemd niet. ben het uiteraard met je eens dat het dan wel goed gecommuniceerd had moeten worden!

boete is volgens mij 68,- per halve maand (dus dat tikt lekker aan), maar zoals je zegt kun je aantonen dat je er nooit gebruik van hebt gemaakt en dat je je papieren versie hebt ingeleverd.
Dat bedoel ik dus, als de communicatie goed was geweest had ik uiteraard meteen m'n verantwoordelijkheid genomen en m'n OV stopgezet. Ik heb het per vandaag dus maar meteen gedaan, ga de boete wel tegemoet zien.. 7 oktober --> 2 februari vind ik niet bepaald 'binnen de tijd'.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 15:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben heel blij met mijn chipkaart Ik vind het jammer dat de invoering zo slecht gaat. En ook dat heel veel mensen niet gewoon even de juiste info opzoeken voordat ze het systeem af beginnen te kraken. Ik vind het heel simpel in gebruik en ook op saldo reizen gaat helemaal perfect.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 17:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Abonnementen van NS kan je nog niet op een chipkaart laten zetten die je al hebt. Bij het loket kunnen ze dat namelijk niet, alleen ergens bij een of ander kantoor van ze en dat zetten ze dus op een chipkaart van hunzelf en die sturen ze dan naar je op. Als je alleen daarvoor je chipkaart wilt houden kan je hem dus net zo goed inleveren want je krijgt sowieso een nieuwe van NS (en daar kan je dan wel gewoon ook saldo op zetten om mee met de bus te reizen enzo).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 17:10
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik ben heel blij met mijn chipkaart Ik vind het jammer dat de invoering zo slecht gaat. En ook dat heel veel mensen niet gewoon even de juiste info opzoeken voordat ze het systeem af beginnen te kraken. Ik vind het heel simpel in gebruik en ook op saldo reizen gaat helemaal perfect.
ik ben het met je eens dat de kaart prima kan werken. ik gebruik hem zelf ook grotendeels naar tevredenheid, maar "even de juiste info opzoeken" is wat simplistisch verbeeld.

zo zat ik afgelopen vrijdag in de bus en begon de buschauffeur tot twee keer toe (op een kort stukje) tegen passagiers te schreeuwen dat ze de chipkaart niet goed gebruikten en dat ze er uit moesten. het pijnlijke: de chauffeur had het mis.

ook het servicepersoneel op metrostations heb ik wel eens op onwetendheid en tegenstrijdigheid kunnen betrappen, net zoals de telefonisten van de klantenservice.

de onwil van verschillende vervoerders om systemen op elkaar af te stemmen én de verkeerde of beperkte informatievoorziening van de vervoerders zijn een groter probleem voor de invoering dan de kaart zelf of de onwennigheid van de reizigers.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 17:31
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
ik ben het met je eens dat de kaart prima kan werken. ik gebruik hem zelf ook grotendeels naar tevredenheid, maar "even de juiste info opzoeken" is wat simplistisch verbeeld.

zo zat ik afgelopen vrijdag in de bus en begon de buschauffeur tot twee keer toe (op een kort stukje) tegen passagiers te schreeuwen dat ze de chipkaart niet goed gebruikten en dat ze er uit moesten. het pijnlijke: de chauffeur had het mis.

ook het servicepersoneel op metrostations heb ik wel eens op onwetendheid en tegenstrijdigheid kunnen betrappen, net zoals de telefonisten van de klantenservice.

de onwil van verschillende vervoerders om systemen op elkaar af te stemmen én de verkeerde of beperkte informatievoorziening van de vervoerders zijn een groter probleem voor de invoering dan de kaart zelf of de onwennigheid van de reizigers.
Maar dat bedoelde ik met het jammer vinden dat invoering slecht gaat. Als het personeel niet goed op de hoogte is dan is heeft dat volgens mij niks te maken met de kaart zelf. En dan kun je dus ook niet gaan klagen over de kaart of over hoe hij werkt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 17:00
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Als ik 17 ben..dan ga ik naar het Alfa-college in Hoogeveen. Ik moet dus elke dag met de bus op en neer rijden.
Ik woon voor het gemak 10 km van Emmen.
Wat kan ik dan het beste doen?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 17:24
Verwijderd
Met de bus naar Emmen en daar op de stoptrein naar Hoogeveen? Of is dat geen optie? Sowieso iets regelen van een maandabonnement of trajectabonnement.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 17:36
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
OKee
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 18:40
Verwijderd
Ik zou even wachten tot de OV guru's hebben gesproken en dat ben ik niet
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 20:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Als ik 17 ben..dan ga ik naar het Alfa-college in Hoogeveen. Ik moet dus elke dag met de bus op en neer rijden.
Ik woon voor het gemak 10 km van Emmen.
Wat kan ik dan het beste doen?
Als je ten westen van Emmen woont, woon je vlak bij mij. Ik kan je verder maar één echt bruikbaar advies geven wat het OV hier betreft: huilen

Emmen-Hoogeveen is niet echt verstandig om met de trein te doen, want dan moet je helemaal via Zwolle Er gaat volgens mij gewoon een Q-Liner (bus) of hoe die dingen tegenwoordig ook mogen heten van Emmen naar Hoogeveen, ik dacht van station naar station.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog OV chipkaart
BC13
6 03-12-2010 15:27
Verkeer & Vervoer mogelijkheden ov-kaart
Verwijderd
5 16-10-2010 15:56
Verkeer & Vervoer geen €3,00 dagkaartjes meer :(
Verwijderd
29 04-08-2010 09:43
De Kantine De OV-chipkaart: ervaringen, tips, klachten?
Verwijderd
194 14-10-2009 21:27
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete OV-chipkaart
Verwijderd
11 02-03-2008 10:57
De Kantine Wat zit er in jouw portemonnee?
Unexplained
88 04-12-2002 16:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.