Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2011, 15:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Maar een snelheidsbegrenzer werkt nog heel anders, dan moet je nog zelf gas blijven geven maar is je snelheid begrenst. Met cruise control hoef je helemaal geen gas te geven, gewoon vastzetten op bijv. 124km/u en de auto zorgt er zelf voor dat je die snelheid zo stabiel mogelijk vast blijft houden.
Dat snap ik, maar als ik iemand dreig klem te rijden achter een vrachtwagen, zorg ik er toch even voor dat dat niet gebeurt door gas te geven of gas los te laten, ongeacht of ik nou in mijn auto rijd (met snelheidsbegrenzer, dan even gas loslaten of door de begrenzer heen trappen) of in de auto van mijn vriend (met cruise control, dan even gas bijgeven of even de begrenzer uitzetten).

Vandaag trouwens ook een knap staaltje gezien van het wagenpark van Oad. Auto 1 reed voor mij op een 80km-weg met dubbele doorgetrokken streep. Bus komt tegemoet, gebaart heftig (iets in de trant van 'omkeren') naar de auto voor me, rijdt gelukkig wel door. Auto 2 komt ook tegemoet, gebaart ook heftig iets, gebaart dan 'stoppen' naar de auto voor me. Die remt af, maar twijfelt doordat ik er achter rijd, dus als hij 60 rijdt, gaat hij toch maar weer gas geven. Auto 2 gaat stilstaan, keert op de weg (moet twee keer steken, houdt aan twee kanten het verkeer op) en rijdt dan achter mij aan. Waarop auto 1 zich haaks op een pechstrook schuift en auto 2 er achter stuift als ik er voorbij rijd. En in mijn spiegel zie ik nog net dat de bus de rotonde rond heeft genomen en zich inmiddels ook nog op die (te korte) pechstrook frot.
Gelukkig was ik er intussen voorbij, idioten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.