Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2011, 19:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik deed haasje over (inhalen, ingehaald worden, inhalen, enz.) met een Belg vandaag. Hij reed niet constant, ik wel, en ik maakte helaas een verkeerde beslissing door naar rechts te gaan, toen klemgereden te worden door een ander en daardoor pas achter de Belg weer naar links te kunnen. Maar goed, dat was niet echt wegpiraterij, hooguit wat irritant.

Wel vervelend was de aso Volvo die zich in mijn remgat remde, op het staartje van de file af. Werd mijn remweg ineens heel veel korter.
Advertentie
Oud 10-06-2011, 17:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Waarom heeft niemand mij even ingelicht over het feit dat het gisteren en vandaag nationale rijd-met-je-mistlichten-aan-tweedaagse was?

Verder was het een avontuur op de weg. Mensen die keihard op een file afrijden en dan vol in de remmen moeten. Mensen die de rotonde oprijden zonder richting aan te geven, dan naar links knipperen en vervolgens toch bij het tweede pootje de rotonde zonder te knipperen verlaten. Mensen die denken dat een andere auto wel zomaar verdwijnt als je van baan wisselt. Motorrijders die menen onsterfelijk te zijn.
Oh, en natuurlijk de vrachtwagen en fietser die in botsing waren gekomen in de buurt van m'n werk. Toen ik er langs moest, was de weg weer vrij. Er stond een ambulance en de politie was rustig aan het praten met mensen, dus ik ga er van uit dat het niet heel verkeerd is afgelopen. Maar toch, moet je niet doen, botsen.
Oud 10-06-2011, 18:52
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Waarom heeft niemand mij even ingelicht over het feit dat het gisteren en vandaag nationale rijd-met-je-mistlichten-aan-tweedaagse was?
Dat doen genoeg mensen rustig het hele jaar door wel hoor In ieder geval met die aan de voorkant.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 10-06-2011, 19:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ondanks m'n fluorescerend gele hesje tijdens het hardlopen toch bijna aangereden door 2 meisjes op de fiets
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-06-2011, 11:31
Verwijderd
Hier kom ik tijdens het hardlopen heel vaak meisjes tegen die druk aan het sms'en zijn op de fiets. En die dus ook echt niet letten op waar ze fietsen. Achterlijk
Oud 12-06-2011, 13:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Als automobilist heb ik er altijd een hekel aan als auto's voetgangers die geen voorrang hebben toch voorrang geven net voor of na de rotonde, omdat ik dan anticipeer op een lege rotonde (dus: niet stilstaan) en de auto voor me dan toch ineens gaat stoppen. Als hardloper vind het dus altijd wel aardig, maar ook gevaarlijk, als auto's me voorrang geven.
Oud 15-06-2011, 16:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag drie kandidaten:
Rijkswaterstaat, met hun matrixborden die ineens op een rood kruis stonden (hoeft er geen pijl met knipperende lichten aan vooraf te gaan? Verwarring alom op de snelweg)
En twee auto's achter elkaar, die bij de splitsing van autosnelwegen allebei eraf gingen. Nummer 1 stak door naar de vluchtstrook, want hij moest een kilometer verderop de afrit hebben, en nummer 2 ging direct weer over de doorgetrokken streep naar de linkse baan van de uitvoegstrook, terwijl daar een andere auto aan kwam.
Oud 15-06-2011, 20:05
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Zucht, ik heb zo'n hekel aan bestuurders die achter me zitten en me in noodvaart willen inhalen, als ik zelf een vrachtwagen zit en die in wil halen. Vandaag besloot ik gewoon botweg mijn snelheid aan te passen om te gaan voegen, maar die piraten laten zich niet kisten en dus moest ik weer terug omdat ze me ver boven de maximaal toegestane snelheid inhalen. Een beetje te hard bij inhalen is begrijpelijk, maar de piraat van vandaag sloeg alles. Volgens mij trok ie op naar minstens 140 waar 100 is toegestaan. Hij versnelde iig wel sneller dan ik waardoor ik weer terug moest en moest wachten tot iedereen weer voorbij is. Veiligheid boven alles, maar ik word hier zo moe van dat ik altijd degene moet zijn die zich aanpast en dus achter die vrachtwagen blijf
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 15-06-2011, 21:52
Verwijderd
Het begon redelijk komisch, een echte oude oma, die in een compleet getunede volkswagen golf gti stapt. Achter het stuur wel te verstaan. Alleen dat ze vervolgens zonder te kijken of richting aan te geven de weg op rijdt, daar waren zowel mijn passagiers, als ik niet overgelukkig mee. De mensen achter me denk ik ook niet.
Oud 16-06-2011, 20:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Sinds een paar weken is een 80-stuk een 60-stuk geworden. Op zich snap ik wel waarom; het wegdek is er sinds de winter erg slecht en er staan ook hele dikke bomen pal naast de weg. Alleen ben ik er volgens mij de enige die er ook 60 rijdt - of die er voorheen maximaal 80 reed
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-06-2011, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ondanks m'n fluorescerend gele hesje tijdens het hardlopen toch bijna aangereden door 2 meisjes op de fiets
Dat had ik op de middelbare. Dat stuk op schoolterrein werd gewandeld en gefietst en ipv af te stappen en dat stukje tot de fietsenstalling te lopen, fietste iedereen gewoon tussen de voetgangers door. En ik heb de hele tijd gevreesd dat er 1 in mijn rug zou zitten en idd op een gegeven moment: wiel tussen mijn benen en volle bak stuur in mijn rug. En dan wat schaapachtig sorry zeggen en verder fietsen. Bah.
Oud 17-06-2011, 20:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Een vrachtwagenchauffeur vond vandaag kennelijk dat ik een wegpiraat was, hij drukte me uiteindelijk haast van de weg en toen ik er een paar km later voorbij ging, vond hij het nodig om z'n raampje omlaag te doen en te roepen en te gebaren. Terwijl ik nog steeds niet inzie waarom ik iets fout gedaan zou hebben in die situatie.
Oud 17-06-2011, 22:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ging je misschien iets te vroeg weer terug naar rechts? Vrachtwagenchauffeurs kunnen het niet altijd waarderen als je te dicht voor ze uit komt of als je in hun voorste dode hoek komt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-06-2011, 10:24
Verwijderd
Ik weet niet wie de grootste wegpiraat was.

Vandaag reed ik langs werkzaamheden. Daarvóór mag je 50, daarna 80, maar waar de werkzaamheden zijn is een lang recht stuk waar je 30 mag. Nu in het weekend is er niemand aan het werk, dan heb ik ook de neiging om toch 50 te gaan rijden, want als er niemand vlak naast staat te werken, is de weg er recht en breed genoeg voor.

Maargoed. Er reden nu 2 auto's voor mij. De voorste dacht: het bordje zegt 30, dus ik rijd 30. Die erachter dacht: de werkzaamheden zijn nu niet bezig, dus ik rijd 50.
De achterste auto ging bumperkleven op de voorste, hij zat er echt superdicht op, het zag er eng uit vanaf waar ik reed. Maar daarop besloot de voorste auto om een stukje op het fietspad en zelfs bijna in het rulle zand te gaan rijden om de auto erlangs te laten

Ik weet niet wat ik nou erger vind, zo dicht bumperkleven of een bumperklever op zo'n manier z'n zin geven.
Oud 18-06-2011, 12:10
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik weet niet wat ik nou erger vind, zo dicht bumperkleven of een bumperklever op zo'n manier z'n zin geven.
De straatwerkers die verzuimen het bordje "30" voor het weekend te bedekken/weg te halen.
Ik laat aso's ook altijd gewoon doorgaan maar niet zo extreem om ervoor "in het zand te bijten". Dit soort mensen is niet tot rede vatbaar, sterker nog, bij provocatie kunnen ze zeer agressief worden, iets wat ik tracht te vermijden.
Oud 19-06-2011, 09:27
Verwijderd
Gewoon lekker met 30 door rijden, als ie er langs wil zoekt ie zelf maar uit hoe of wat

De wegpiraat van gisteren was wel duidelijk. Een Renault Scénic die het had gepresteerd om hier iets te doen waardoor die op zijn dak op het fietspad geëindigd was. Heel bijzonder om te zien. De agenten die er bij stonden, stonden ook te kijken met een duidelijke uitdrukking van "wtf is deze nou weer" op hun gezichten
Oud 19-06-2011, 10:17
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik had laatst weer een bumperklever, terwijl ik zelf eigenlijk ook al veel te hard reed (120 bij 100 toegestaan). Te hard rijden mag niet, maar bumperkleven vind ik nog net wat gevaarlijker Toen ik weer naar rechts ging toen er weer plaats was reed ie echt met 150 weg ofzo. Dacht zeker dat ik maar 100 reed
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-06-2011, 20:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ging je misschien iets te vroeg weer terug naar rechts? Vrachtwagenchauffeurs kunnen het niet altijd waarderen als je te dicht voor ze uit komt of als je in hun voorste dode hoek komt
Nee, ik denk dat hij boos was omdat hij een baan naar links wilde gaan, maar ik halverwege hem reed toen hij begon te knipperen en (om niet in zijn dode hoek te zitten) een beetje gas bij gaf, zodat ik bij zijn kop uitkwam. Uiteindelijk moest onze baan remmen en die vrachtwagen dus niet, en knalde hij gewoon mijn baan op, mij in de vangrail drukkend. En uiteindelijk was hij dus boos aan het gebaren en roepen...
Oud 20-06-2011, 12:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, ik denk dat hij boos was omdat hij een baan naar links wilde gaan, maar ik halverwege hem reed toen hij begon te knipperen en (om niet in zijn dode hoek te zitten) een beetje gas bij gaf, zodat ik bij zijn kop uitkwam. Uiteindelijk moest onze baan remmen en die vrachtwagen dus niet, en knalde hij gewoon mijn baan op, mij in de vangrail drukkend. En uiteindelijk was hij dus boos aan het gebaren en roepen...
Ik zou zeggen: gewoon aangifte van doen. Hij probeerde bewust een aanrijding te veroorzaken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-06-2011, 14:07
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik denk niet dat dat nog zoveel nut gaat hebben

Citaat:
Nee, ik denk dat hij boos was omdat hij een baan naar links wilde gaan, maar ik halverwege hem reed toen hij begon te knipperen en (om niet in zijn dode hoek te zitten) een beetje gas bij gaf, zodat ik bij zijn kop uitkwam. Uiteindelijk moest onze baan remmen en die vrachtwagen dus niet, en knalde hij gewoon mijn baan op, mij in de vangrail drukkend. En uiteindelijk was hij dus boos aan het gebaren en roepen...
Op die manier, ik had het in je vorige post anders gelezen Mja, sommige chauffeurs kunnen het niet hebben als ze er niet tussen gelaten worden wanneer zij willen. Gelukkig zijn sommige zich er ook wel van bewust dat een vrachtwagen niet altijd makkelijk ergens tussen te stoppen is en wat geduldiger
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-06-2011, 17:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik was er in ieder geval goed van geschrokken. Is ook geheel niet mijn stijl, om iemand geen ruimte te geven.

OT: de wegpiraat vandaag was de vrachtwagen die precies bij het bord 'inhaalverbod vrachtwagens' z'n wagen ertussen gooide op de linkerbaan.
Oud 20-06-2011, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat dat nog zoveel nut gaat hebben


Op die manier, ik had het in je vorige post anders gelezen Mja, sommige chauffeurs kunnen het niet hebben als ze er niet tussen gelaten worden wanneer zij willen. Gelukkig zijn sommige zich er ook wel van bewust dat een vrachtwagen niet altijd makkelijk ergens tussen te stoppen is en wat geduldiger
Het is dan ook niet aan degene op de linkerrijstrook om rekening te houden met de beperkingen van degene die de bijzondere verrichting uitvoert. Daarbij moet een vrachtwagenchauffeur (een professional) zich zeker niet bedienen van hetgeen ze vaak wel doen namelijk "Ik ben groter dan dat jij bent, dus jij remt maar"

Trouwens, zo zag de Scénic van zaterdag eruit:
Oud 20-06-2011, 19:58
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Trouwens, zo zag de Scénic van zaterdag eruit:
[afbeelding]
Woeps, dat ziet er inderdaad niet goed uit. Ze zeggen toch altijd dat je de glimmende kant boven moet houden?
Oud 22-06-2011, 19:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Zo te zien is de boete voor niet-handsfree bellen nog steeds niet hoog genoeg En van mij mogen ze ook wat meer gaan controleren op de snelheid hier, want dat blijkt voor steeds meer mensen lastiger te worden zich daar enigszins normaal aan te houden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 24-06-2011, 12:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Niet echt een piraat, want heel gevaarlijk was het niet, maar ik moest er wel door glimlachen.
Vanochtend een vrachtwagenchauffeur in een vrachtwagen zonder begrenzer en waarschijnlijk ook wat verder opgevoerd want ondanks dat hij er een flinke trailer achter had hangen, kon ik hem niet bijhouden met optrekken vanuit stilstand
En ik deed echt wel mijn best, schakelen bij 6000rpm (rode toerengebied al in mijn auto) maar het was onbegonnen werk om die bij te houden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-06-2011, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Zo te zien is de boete voor niet-handsfree bellen nog steeds niet hoog genoeg En van mij mogen ze ook wat meer gaan controleren op de snelheid hier, want dat blijkt voor steeds meer mensen lastiger te worden zich daar enigszins normaal aan te houden.
Jij woont dichtbij toch? Dan kan ik je denk ik wel wat geruststellen Ik heb ze al zien flitsen (met een zwarte bak vanuit de bosjes...) op de N34 en N36, en ik zie de laatste tijd ook erg veel politievoertuigen over de N36, N48 en N340 rijden.

Citaat:
Niet echt een piraat, want heel gevaarlijk was het niet, maar ik moest er wel door glimlachen.
Vanochtend een vrachtwagenchauffeur in een vrachtwagen zonder begrenzer en waarschijnlijk ook wat verder opgevoerd want ondanks dat hij er een flinke trailer achter had hangen, kon ik hem niet bijhouden met optrekken vanuit stilstand
En ik deed echt wel mijn best, schakelen bij 6000rpm (rode toerengebied al in mijn auto) maar het was onbegonnen werk om die bij te houden
't Kan aan mij liggen, maar de laatste tijd valt het me sowieso wel op dat er veel vrachtwagens zijn die gewoon dik harder dan 80 rijden. Een tijd terug op de A28 een truck die even - om de rest van het verkeer niet op te houden denk ik - een andere truck inhaalde met 130km/u (op mijn teller 135km/u!). Daar zouden ze wat mij betreft echt veel strenger op mogen gaan controleren
Oud 24-06-2011, 13:54
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Jij woont dichtbij toch? Dan kan ik je denk ik wel wat geruststellen Ik heb ze al zien flitsen (met een zwarte bak vanuit de bosjes...) op de N34 en N36, en ik zie de laatste tijd ook erg veel politievoertuigen over de N36, N48 en N340 rijden.
Daar wordt wel veel gecontroleerd ja, vooral het stuk tweebaans bij Emmen, maar ik bedoel meer de verbindende wegen tussen de dorpen Daar wordt door veel mensen ook makkelijk 20km/u meer of nog harder gereden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 27-06-2011, 21:13
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Vandaag een piraat achter me (op een snelweg met 80 toegestaan) die niet in de gaten had dat zich voor mij filevorming voordeed. Moest bijna stoppen terwijl hij met minimaal 80 naderde. Na gebruik van mijn waarschuwingslichten zag hij het gelukkig wel. Maar hij moest nog steeds behoorlijk hard remmen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 28-06-2011, 09:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
't Kan aan mij liggen, maar de laatste tijd valt het me sowieso wel op dat er veel vrachtwagens zijn die gewoon dik harder dan 80 rijden. Een tijd terug op de A28 een truck die even - om de rest van het verkeer niet op te houden denk ik - een andere truck inhaalde met 130km/u (op mijn teller 135km/u!). Daar zouden ze wat mij betreft echt veel strenger op mogen gaan controleren
Als het goed is worden alle ritten opgeslagen en kunnen ze daar achteraf nog een boete voor krijgen als ze tegen een controle aanlopen/rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-06-2011, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Als het goed is worden alle ritten opgeslagen en kunnen ze daar achteraf nog een boete voor krijgen als ze tegen een controle aanlopen/rijden
Ja, weet ik, maar die controles zouden ze dus wat vaker moeten gaan plegen. Ik zat gisteren weer achter een truck die gewoon 110km/u (op mijn teller, dus 103km/u "echt" volgens gps) reed. Nu is dat op zich fijn want het was een N-weg waar je 100km/u mocht, maar waar wel dubbele doorgetrokken strepen liggen, maar dan nog.
Het verschil in schade als zo'n truck met 100km/u of met 80km/u op een file/etc inrijdt is niet te overzien. Dat scheelt gewoon 2, 3 auto's.
Oud 28-06-2011, 15:42
Verwijderd
Vandaag was dat een niet al te snuggere passagier, die zichzelf praktisch onzichtbaar had verstopt, en vervolgens ineens aan mijn arm begon te trekken. Schrok me dood. Reed bijna van de weg af. En dan was ik de wegpiraat geweest.
Oud 28-06-2011, 22:04
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Vandaag op een 2-baansweg waar de linkerweghelft vrij smal is en 70 toegestaan is. Ik haalde een vrachtwagen in. Alleen net op het moment dat ik weer naar links wil, besluit hij dat hij toch mij weer kan inhalen. Rechts. En hij reed te hard. En het recht heeft zege gevierd; hij werd geflitst toen hij me rechts heeft ingehaald. Geen idee hoe ze bepalen wie op de foto dan te hard heeft gereden (linker of rechterbaan), maar ik kan wel met 100% zekerheid zeggen dat ik zelf niet te hard heb gereden. Volgens mij had hij het zelf ook in de gaten, want vervolgens bleef hij een hele tijd letterlijk naast me rijden. Ook kon ik absoluut niet even wat harder rijden om hem veilig in te halen, want het stikt daar van de flitsers en ik had ook weinig zin in een boete.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 29-06-2011, 11:19
Verwijderd
Haha, ik heb vandaag nog op de A28 keihard moeten remmen voor een flitser. De smiechten Ik reed 130km/u (op teller, dus 124 'echt'), dus toch maar eventjes het rempedaal aangetikt. Het bleek alleen wat natter te zijn dan ik dacht (of de banden zijn inmiddels al meer versleten dan ik had ingeschat, kan ook ).
Hopelijk iig geen prent binnen
Oud 30-06-2011, 20:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op de snelweg mocht je kiezen hoe hard je reed: van de flexibele snelheidsborden aan weerszijden van de weg stond er 1 aan en 1 uit... En een Duitser vond het nodig om bij het invoegen alvast over de doorgetrokken streep in te voegen en mij in te halen voor ik in kon voegen (om vervolgens wel te langzaam te gaan rijden, dus heb ik 'm alsnog ingehaald).
Oud 03-07-2011, 00:30
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Vandaag een heleboel 'overtreders' gespot - auto's met dubieuze constructies, zwaailichten en sirenes. Maar dat hoorde wel een beetje bij het evenement
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-07-2011, 14:56
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Zondagavond ong 23:45u snelweg onderweg naar huis van werk bij een afsplitsing van 2 A-wegen. 100 toegestaan. Zelf reed ik al 110 (op de teller). Word ik vervolgens ingehaald door iemand die minstens 130 km/u reed. Denk je nouja, leuk, een piraat, maar dat kan nog en het is rustig. Wordt de piraat op het moment dat hij mij inhaalde nog een baan naar links ook nog ingehaald door een nog grotere piraat die volgens mij minimaal zo'n 170 km/u reed. Vervolgens ging ie ook nog helemaal naar rechts omdat hij blijkbaar op het rechterstuk van de splitsing moest zijn. Waarschijnlijk zat hij niet eens een meter van het stuk waar echt gewoon de berm begint. Uiteraard ging hij dus ook over 2 doorgetrokken strepen.

Serieus, die gast had een doodswens ofzo. Zo'n piraat had ik echt nog nooit gezien. Zeker die gewaagde baanwissels gingen op een haar na goed en dan ook nog minimaal 60 km/u te hard. Beetje piraterij op zo'n rustige weg okee, maar in dit geval zou ik zeggen rijbewijs inleveren en minimaal 1000 euro boete, want hij bracht minstens 4 automobilisten in behoorlijk gevaar.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 04-07-2011 om 15:03.
Oud 04-07-2011, 19:44
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Eén of ander oud mannetje in een oude Berlingo die het wel erg rustig aandeed op de provinciale weg. Erg langzaam optrekken, 20 km/u onder de max blijven rijden, constant twijfelen, al reageren op dingen die 19730457 km verderop gebeuren en ook nog met 2 van de 3 remlichten kapot. Ik werd een beetje verdrietig
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-07-2011, 15:17
Verwijderd
Zulke mensen ga ik standaard, zo gauw ik kan voorbij. Voor je het weet, gaan ze gekke dingen doen, en klap je er bovenop.
Vandaag ergens in de onoverzichtelijke heuvelweggetjes een bumperklever. En niet een beetje, maar echt op zitten drukken. Geestig was wel dat hij op een gegeven moment door een dalende motoragent aan de kant werd gezet
Oud 05-07-2011, 17:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Een Berlingo kwam langzaam achteruit zijn parkeerplaats. Inmiddels al half op de weg vond een vlotte vent dat hij er nog wel even achterlangs kon. Het scheelde dan ook maar een paar millimeter want een Berlingo heeft een dode hoek van 359 graden en hield dan ook niet in.
Wie is er fout? Ik had als getuige in ieder geval gepleit voor de onschuld van de Berlingo bestuurder.
Oud 05-07-2011, 17:58
Verwijderd
Heb jij die dode hoek echt opgemeten? Want in de tijd dat ik mijn berlingo had, had ik van de dode hoek niet bijzonder veel last. Dat wil zeggen, ik koos ervoor om er geen last van te hebben
Oud 05-07-2011, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Een Berlingo kwam langzaam achteruit zijn parkeerplaats. Inmiddels al half op de weg vond een vlotte vent dat hij er nog wel even achterlangs kon. Het scheelde dan ook maar een paar millimeter want een Berlingo heeft een dode hoek van 359 graden en hield dan ook niet in.
Wie is er fout? Ik had als getuige in ieder geval gepleit voor de onschuld van de Berlingo bestuurder.
Bestuurder van de Berlingo, achteruit rijden is een bijzondere verrichting waarbij je alle overige verkeer voor moet laten gaan.
Oud 05-07-2011, 21:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bestuurder van de Berlingo, achteruit rijden is een bijzondere verrichting waarbij je alle overige verkeer voor moet laten gaan.
Mja, maar als iemand al uit zijn parkeervak is, en iemand rijdt doelbewust in het pad van die Berlingo zou ik zeggen dat het roekeloos rijgedrag is van de andere bestuurder. De schuld ligt dan bij hem omdat hij doelbewust een situatie in rijdt waar een aanrijding van zou zijn gekomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-07-2011, 22:17
Verwijderd
Precies zo zou ik ook denken. Zou dat dan niet uitdraaien op een gevalletje van gedeelde schuld?
Oud 06-07-2011, 10:21
Verwijderd
Zo lang de Berlingo nog achteruit rijdt, is die schuldig. Deze bestuurder heeft immers de verplichting alle overige verkeer voor te laten gaan, en niet te hinderen. Dus in het geval dat T_ID schildert, moet de Berlingo bestuurder gewoon wachten of naar voren rijden zodat het overige verkeer ongehinderd zijn gang kan blijven gaan.
Oud 06-07-2011, 10:27
Verwijderd
Dat is de theorie. Maar in de praktijk is het zo, dat als ik ruimte zie, om zo weg te rijden, dan doe ik dat, en dan kun je er toch wel vanuit gaan dat iemand die dan nog aan komt rijden, zichzelf en de andere bestuurder de ellende bespaart, en gewoon heel even wacht. Zo problematisch is dat niet. Zo doe ik dat ook. Als iemand uit een parkeerplaats komt, en hij is al meer als de helft eruit, dan heeft het geen zin om mijn voorrang door te drukken, ten koste van allemaal schade, en boosheid. Hoezeer ik ook het 'recht' aan mijn kant heb.
Oud 06-07-2011, 11:23
Verwijderd
Zo doe ik dat ook hoor, maar dat neemt niet weg dat puur juridisch gezien de Berlingo-bestuurder op dat moment eigenlijk in overtreding is. Maar goed, waarom zou je je daar druk om maken. Gewoon even wachten en iedereen is blij
Oud 06-07-2011, 14:53
Verwijderd
Als ik achteruit moet met de camionette, dan hoop ik ook dat ze wachten, want ik heb een gigantische dode hoek en zie gewoon niet of er iets rijdt.

Weinig wegpiraten de laatste tijd, maar ook niet zo bijzonder veel gereden.
Oud 06-07-2011, 18:58
Verwijderd
Te vroeg gesproken... Op weg naar huis, op de nieuwe weg, met een verhoogd, nieuw, hemelsbreed fietspad ernaast, een fietser die op de weg zelf reed .
Oud 07-07-2011, 13:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus in het geval dat T_ID schildert, moet de Berlingo bestuurder gewoon wachten of naar voren rijden zodat het overige verkeer ongehinderd zijn gang kan blijven gaan.
Behalve dan dat door slechte zichtbaarheid overmacht ontstaat, en er dan slechts één bestuurder een eventuele aanrijding veroorzaakt, en dat is degene die zich er achterlangs wurmt. Vooral omdat de beslissing om er zo achterlangs te gaan een bewust risico op een aanrijding neemt, dat maakt het verwijtbaar.

Er kwam laatst een zaak voor de rechter waar een kind dat speelde vlak achter een bolle brug werd doodgereden. De bestuurder werd echter vrijgesproken, omdat hij door slecht zicht niet had kunnen weten dat er daar een kind was. De redenatie van het OM dat hij bij slecht zicht had moeten remmen werd verworpen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-07-2011, 13:24
Verwijderd
Probleem is alleen dat de mogelijke jurisprudentie van jouw casus, niet van toepassing hoeft te zijn op de casus van de uitparkerende Berlingo. Dat is het probleem van casuïstiek
Een brug kies je niet zelf voor, rijden in een auto waarvan je weet dat die zo'n dode hoek heeft wel en dan moet je je rijgedrag gewoon aanpassen

Maar nogmaals, volgens mij zal niemand 'in their right mind' achter een auto langsrijden die al vrijwel geheel klaar is met uitparkeren. Dat heb ik echt nog nooit zien gebeuren
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.