Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2015, 23:40
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Hallo allemaal,

Ik ben serieus aan het kijken naar een eerste auto, naar de Fiat Seicento. Goedkoop in wegenbelasting & verzekering en een auto waar je niet veel voor betaald bij aankoop.

Nu is mijn vraag, hebben jullie nog tips voor eventueel een ander merk auto? Het liefst wel eentje waarbij de wegenbelasting & verzekering rond de 100 per maand is voor een 18 jarige met 0 schadevrije jaren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2015, 06:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind een Nissan Micra echt een hele prettige auto, ik leen regelmatig de tweedehands Micra van mijn huisgenootje en hij rijdt gewoon heel erg fijn. In het kostenplaatje heb ik helaas geen inzicht...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 08:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Kleine oudere Japanners, bijv. Daihatsu Cruore, Suzuki Alto, Suzuki Swift, Nissan Micra, Mazda 121, Mitsubishi Colt.

Laatst gewijzigd op 05-09-2015 om 08:25.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 10:40
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Thnx, maar vind ze allemaal toch niet zo mooi als de Fiat..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 10:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Kan best, maar statistisch minder betrouwbaar
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 10:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Overigens, niet botsen met dit soort auto's :

Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 10:51
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Hmm dat weet ik niet, mijn zus heeft er 4 jaar meegereden zonder grote problemen. En ze zijn financieel gewoon heel erg aantrekkelijk. En mooi.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 19:08
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Opel astra uit 1998 ofzo
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 09:23
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Opel Corsa 16v C20XE, Citroen BX, Mazda 323F BG, Mazda RX-7 FC3S 13B, Opel Kadett GSi.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 09:25
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Als je toch een Seicento neemt, neem dan wel een Seicento Abarth.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 09:53
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ja dat zeker. Die abarth heeft uitstraling.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:09
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
http://www.autotrader.nl/auto/fiat-s...specificaties/

Wat zeggen jullie ervan? Half jaar APK nog, 5 eigenaren, mooi kleurtje, 70.000 en een sporteditie!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Opels zijn wel relatief zwaar al zit ik met mijn Opel Corsa nog wel onder de 100 euro per maand voor verzekering en wegenbelasting denk ik. Maar mijn auto is bijvoorbeeld wel zwaarder dan de Citroën Xsara van mijn moeder die een stuk groter is maar Citroën is heel veel kunststof (licht).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
http://www.autotrader.nl/auto/fiat-s...specificaties/

Wat zeggen jullie ervan? Half jaar APK nog, 5 eigenaren, mooi kleurtje, 70.000 en een sporteditie!
Ik vind geen stuurbekrachtiging wel een heel groot nadeel al weet ik niet of dat gebruikelijk is in dat soort auto's van die leeftijd. Ik weet ook niet waarvoor je een auto wil maar ik vind mijn vijfdeurs toch wel heel erg fijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:25
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Is redelijk normaal, er zijn er meer zonder stuurbekrachtiging dan met. Ik heb m vooral nodig voor het werk en school. En het is gewoon handig. 5 deurs heb ik niet nodig, zovaak rijd ik niet met 5 personen waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Geen stuurbekrachtiging zou ik wel een serieus nadeel vinden. Heb je al eerder in auto's gereden zonder stuurbekrachtiging?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:33
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Nee, maar ik laat mijn keuze niet afhangen van stuurbekrachtiging of niet. Of ik moet er tijdens de proefrit achter komen dat het zo achterlijk zwaar is dat ik er niet mee kan rijden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:34
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ohja, bij de eerste foto, zien jullie daar op de zijkant een deuk of is dat een weerspiegeling?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2015, 19:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Aangezien je toch alleen maar openstaat voor een Fiat Seicento, ongeacht bijv. statistiek of wel/niet aanwezige opties, zou ik zeggen: maak eens een afspraak bij die garage, bekijk de auto en doe een uitgebreide proefrit

Om KIET nog maar eens te quoten: bij auto's van deze leeftijden en prijzen moet je geluk hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Is redelijk normaal, er zijn er meer zonder stuurbekrachtiging dan met. Ik heb m vooral nodig voor het werk en school. En het is gewoon handig. 5 deurs heb ik niet nodig, zovaak rijd ik niet met 5 personen waarschijnlijk.
Een vijfdeura is niet alleen fijn alsje mmet passagiers rijdt maar ook met boodschappen halen (past het niet in de achterbak, zet ik het zo op de achterbank) of met krappe parkeervakken (je voorportieren zijn minder groot). Heb je daaraan gedacht?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 20:55
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
Ohja, bij de eerste foto, zien jullie daar op de zijkant een deuk of is dat een weerspiegeling?
Lijkt op een deuk ja.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 21:15
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Een vijfdeura is niet alleen fijn alsje mmet passagiers rijdt maar ook met boodschappen halen (past het niet in de achterbak, zet ik het zo op de achterbank) of met krappe parkeervakken (je voorportieren zijn minder groot). Heb je daaraan gedacht?
Ja, maar 5 deurs zijn al snel (niet altijd hoor) een stuk duurder in aankoop en in belasting omdat ze zwaarder zijn. En voor de duidelijkheid, ik ben 18 en woon nog thuis, dus voor de grote boodschappen hoef ik het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 23:18
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
Ja, maar 5 deurs zijn al snel (niet altijd hoor) een stuk duurder in aankoop en in belasting omdat ze zwaarder zijn. En voor de duidelijkheid, ik ben 18 en woon nog thuis, dus voor de grote boodschappen hoef ik het niet te doen.
Gewoon die Abarth / Sporting kopen!
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 18:20
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
little update, auto is al verkocht. En dit is al de 3e keer dat een auto waar ik sterke interesse in heb verkocht is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 18:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien eerder aangeven dat je interesse hebt? Je kan altijd (zeker na een proefrit), nog zeggen dat je het toch niets vindt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2015, 19:23
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En het was een deuk!!!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 19:42
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Haha ja iknow, ben nog iets te afwachtend. Komt omdat een vriend met iets meer verstand van 2e hands auto's me helpt met zoeken. En of het een deuk was zullen we nooit weten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 21:19
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/f...reviousPage=lr
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 07:33
feniks
feniks is offline
Met zo'n klein autootje moet je wel een spierziekte hebben, wil het gebrek aan stuurbekrachtiging een probleem zijn... Het is iets meer sjorren als je in wil parkeren, maar het voordeel eraan: je geeft minder dan 1000 euro uit, en er zit niet iets op dat ook nog stuk kan.

Bij zo'n klein autootje moet je wel rekening houden dat de inzittenden de kreukelzone vormen, want echt bescherming bieden bij een aanrijding met wat of wie heb je niet.

Het bovenstaande autootje is voor net geen 600 euro misschien nog best wel een optie. Klets er nog 150 euro af, laat het gaatje in de uitlaat lassen, en je kunt een jaartje kilometers maken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 18:41
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ja, maar aan die gele zitten een paar nadelen.

9 eigenaren: Wat kan betekenen dat er structureel iets mis is met de auto dat ze hem zo snel wegdoen.
Geen NAP: Kan dus zomaar teruggedraait zijn.
Ook vind ik geel geen mooie kleur voor een auto.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 20:04
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
Ja, maar aan die gele zitten een paar nadelen.

9 eigenaren: Wat kan betekenen dat er structureel iets mis is met de auto dat ze hem zo snel wegdoen.
Geen NAP: Kan dus zomaar teruggedraait zijn.
Ook vind ik geel geen mooie kleur voor een auto.
Dat had ik niet gezien. Maar zoals feniks al zei is het niet bepaald een veilige auto. Als ik jou was zou ik toch voor een alternatief kijken.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 22:12
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Want ik ga er vanuit dat ik een enorm ongeluk krijg.

Ik snap jullie, maar ik moet kopen vanuit mijn budget en smaak, en daar past deze auto gewoon het beste in. Samen met de Fiat Punto waar ik naar aan het kijken ben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 22:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hoeft zelf niets stoms te doen om een botsing te hebben hè, dat kunnen ook je medeweggebruikers zijn. Je hebt ook geen 'enorm ongeluk' nodig om je auto in de prak te rijden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 23:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik snap jullie, maar ik moet kopen vanuit mijn budget en smaak, en daar past deze auto gewoon het beste in. Samen met de Fiat Punto waar ik naar aan het kijken ben.
Correctie: alleen je smaak. Voor je budget kun je tientallen andere merken/typen auto's vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 06:22
feniks
feniks is offline
Met jouw budget is het geluk hebben.
Ik heb jarenlang voor dat budget rondgereden in auto's. Letterlijk tot de volgende APK, om ze vervolgens aan de sloper mee te geven. Het voordeel eraan was dat ik geen geld kwijt was aan onderhoud, want als er iets stuk ging, kostte het per definitie meer dan de dagwaarde van de auto. Dus het meeste onderhoud en reparatie, ging met een schroevendraaier en ducttape.

Het nadeel eraan is dat er altijd wel wát aan mankeert. Grotere of kleinere zaken.
Hoge kilometerstand is niet per definitie een probleem, als je maar inzage krijgt in het onderhoud. Als je de rekeningen kan inzien, kun je ook bekijken zonder NAP of de kilometerstand een beetje klopt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 08:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
En nog even over veiligheid: bijv. de Fiat Punto die je zelf noemde is veiliger dan een Fiat Seicento, veel veiliger zelfs als je de "nieuwe" versie van de Punto die in 2000 werd uitgebracht kunt nemen (4 sterren voor de Punto, anderhalve ster voor de Seicento...).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2015, 15:04
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Iknow guys. Misschien is het wel mijn smaak, maar wees eerlijk, die Seicento is een van de lichte auto's die er zijn, en dus qua wegenbelasting het goedkoopt. Aangezien de waarde zo laag is kost de verzekering ook niks.

Overigens vind ik de Peugeot 106 ook wel erg vet. Tis gewoon een beetje kijken wat er is, of het nou een Seicento, Punto of 106 is.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 21:45
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
Iknow guys. Misschien is het wel mijn smaak, maar wees eerlijk, die Seicento is een van de lichte auto's die er zijn, en dus qua wegenbelasting het goedkoopt. Aangezien de waarde zo laag is kost de verzekering ook niks.

Overigens vind ik de Peugeot 106 ook wel erg vet. Tis gewoon een beetje kijken wat er is, of het nou een Seicento, Punto of 106 is.
Koop dan wel een 106 GTI anders is het zo'n lullig stads ding.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 10-09-2015, 05:43
feniks
feniks is offline
Als het een echte GTI is, dus niet een 1.1 met GTI stickertjes, dan is de verzekering ineens niet meer zo heel goedkoop. Want jong + 0 schadevrije jaren + een petjesbak met alle bijbehorende risico's = dure verzekering. Bovendien is het ding dan in gebruik nog duurder omdat een GTI nu eenmaal meer benzine lust dan een lullig stadsding. En bij goed onderhoud (en ja, een auto moet je goed onderhouden) is een GTI ook vaak weer duurder dan een standaard 1.1.
Plus met het budget van de TS een "goeie" GTI, is zeg maar bijna niet vindbaar...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2015, 18:20
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Dan zou je een GTI motor in een normale 106 kunnen doen. Want een normale 1.1 is echt een lullig ding.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 10-09-2015, 19:44
feniks
feniks is offline
Volgens mij heb je de openingspost niet helemaal goed begrepen.
De ts wil voor weinig geld en auto die weinig verbruikt en niet teveel kost.
Volgens mij moet je een motorswap op kenteken doorgeven, dus komt er te staan dat er een 1.6 GTI inligt, en daar betaal je dan ook weer verzekering voor.
Los daarvan: dan verbruikt hij meer, onderhoudskosten zijn weer duurder, en volgens mij was dat nu net wat de ts niet wilde.

En lullige dingen of niet: het kopen van een auto is meestal het probleem niet. Hem op de weg houden en alles kunnen betalen, wel. Die terugkerende kosten, maken een auto bij uitstek duur.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2015, 17:33
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Jongens heb een auto gekocht via een autohandelaar die familie is, heb een Toyota Starlet uit 1996 met 130.000 op de teller, een jaar apk en Nationale auto pas, gekocht voor 700 euro (Deze auto's brengen nog zo'n 1000-1300 op). Zitten nog een paar deukjes in die eruit worden gehaald voor 50 euro en heb nieuwe wieldoppen besteld (want de standaard wieldoppen zijn afschuwelijk).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2015, 18:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Gefeliciteerd met je aankoop! Hopelijk ga je een hoop plezier hebben van je auto
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-09-2015, 20:44
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Een Starlet is een goede keus! Zeker geen Starlet Glanza V he?
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 11-09-2015, 22:10
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Nope, 1.3 16V
Met citaat reageren
Oud 11-09-2015, 23:08
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
Nope, 1.3 16V
Een 16v is altijd goed. Wat voor kleur heeft hij trouwens? Rood of grijs zoals de meeste zeker?
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 12-09-2015, 05:50
feniks
feniks is offline
Veel veilige kilometers!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2015, 23:38
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Dan zou je een GTI motor in een normale 106 kunnen doen. Want een normale 1.1 is echt een lullig ding.
En bij 30% vermogen verandering moet je omkeuren en dan mag je remmen enz ook aanpassen en staat gti weer op je kenteken = dure verzekering.
Niet omkeuren ben je niet verzekerd bij ongeluk! Of je krijgt bij controle wok status

En ombouwen is snel 500 tot 750 euro als je moet laten doen..
Heb passat uit 1982 van 1.6 (70pk) naar 1.9d (64pk) omgebouwd en nu gaat die naar 2.0 gti (150pk)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2015, 12:26
feniks
feniks is offline
Ik had al zo'n vermoeden dat daar aparte regeltjes voor zijn. Ook wel terecht, ergens...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2015, 19:57
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
En bij 30% vermogen verandering moet je omkeuren en dan mag je remmen enz ook aanpassen en staat gti weer op je kenteken = dure verzekering.
Niet omkeuren ben je niet verzekerd bij ongeluk! Of je krijgt bij controle wok status

En ombouwen is snel 500 tot 750 euro als je moet laten doen..
Heb passat uit 1982 van 1.6 (70pk) naar 1.9d (64pk) omgebouwd en nu gaat die naar 2.0 gti (150pk)
Mijn vader heeft een B2 gehad.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto opsporen
magnusdebaas
1 06-01-2017 22:36
Verkeer & Vervoer Eerste auto
Verwijderd
23 08-08-2012 18:10
Verkeer & Vervoer Eerste auto
Daantjer
31 01-07-2012 21:08
Verkeer & Vervoer Eerste auto kopen
Mali
5 20-04-2012 15:22
Verkeer & Vervoer Eerste auto!
Ehren18
48 15-01-2008 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.