Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2001, 08:50
Raymond S
Raymond S is offline
Ja dacht laat ik ook maar een keertje een topic openen(eerste keer vandaar )
Ik werd voor het eerst dronken toen ik 15 was en dat vond ik een hele rare belevenis van hoe het leven in je kan veranderen door invloed van alchol.En de volgende dag een ZWARE kater en kotsen wat minder leuk was(en dan maar zeggen dat je nooit meer zal zuipen door die verschrikkelijke kater).

-Hoe oud waren jullie totdat jullie voor het eerst dronken waren?
-Hoe was de dag daarna?(kon je merken dat je voor het eerst gedronken had)?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 09:00
ikalto
ikalto is offline
ikke was ongeveer 6 maanden geleden voor het eerst dronken! ik was de avond zelluf alleen veeeeeeeeel vrolijker en wel un beetje duizelig.
De dag daarna un beetje hoofdpijn en brandend maagzuur (? volgens mun beste vriendje)
Als ik dronken ben, ben ik zow vrolijk. En als ik dan op school vrolijk ben... vraagt iedereen of ik gedronken heb.
ALeen maar positief dus!
__________________
scheurkalender: er is nooit een tweede gelegenheid voor un eerste indruk :S
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 09:06
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ik ben voor het eerst aangeschoten geweest op m'n 14e maar daar had ik de dag erna niet zoveel last van, buiten de algemene brakheid om dan. Voor het eerst écht dronken was ik toen ik net een maandje of 2 15 was... Ik weet niet meer wat ik de laatste twee uur van het feest (van me zus ) heb gedaan en werd de volgende ochtend wakker met een lading kots in m'n bed.... Super ranzig en heel klote wakker worden, vooral omdat je niet weet wat je de avond ervoor had gedaan. Leuke was, er sliep nog iemand anders op mijn kamer, een goede vriend die zou blijven slapen... hehe...

Later die dag heb ik nog een keer gekotst en wilde ik niks eten en drinken en voelde ik me misselijk maar ik heb nooit zo veel last van die zogenaamde hoofdpijn die met een kater hoort te komen.

--/--
Nate
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 09:22
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Was voor men eerste keer dronken véél te dronken Ik zakte bijna door men benen en alles werd zwart :' Dit was dan ook de laatste keer, drink bijna nooit meer...
__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 10:18
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik ben nog nooit dronken geweest Ik wil er graag bij blijven en ik weet waar mijn grens ligt (hoop ik). Ik drink zowiezo overdag ook heel weinig, dus ik drink meestal niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 10:54
sheba
sheba is offline
Was voor de eerste keer dronken op m'n 13e en heb nog maar 2keer een kater gehad, op m'n 14e en 15e, nu drink ik amper, heel af en toe... m'n vriend drinkt ook niet en ik vind het eigenlijk ook niet echt nodig!
__________________
There's a sparkel on the horizon,a strange glow in the sky.Nobody seems to know where you go and what does it mean,or is it a dream...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 11:08
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
sheba schreef:
Was voor de eerste keer dronken op m'n 13e en heb nog maar 2keer een kater gehad, op m'n 14e en 15e, nu drink ik amper, heel af en toe... m'n vriend drinkt ook niet en ik vind het eigenlijk ook niet echt nodig!
Hahaha
__________________
BACK $ EVER
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 12:21
beestje
beestje is offline
ik was voor het eerst dronken toen ik 13 was (bijna 14)

ik was naar een feestje, en ik vond het saai, en toen heb ik 5 pilsjes gehad, en aangezien ik nog nooit meer dan 2 slokjes alcohol had gehad, slingerde alles nogal..

ik had niet echt een kater, ik voelde me alleen een beetje gaar...
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 14:34
-Hoe oud waren jullie totdat jullie voor het eerst dronken waren?
Geen idee... ECHT bezopen bedoel je hè? Een jaartje of 13, 14 denk ik...

-Hoe was de dag daarna?(kon je merken dat je voor het eerst gedronken had)?
Euh... kan me de eerste keer precies niet echt meer herinneren ofzo... Maar khad een keer een feestje toen ik 14 was en toen was is echt strontlazeres... dag erna viel eigenlijk nog wel mee, was beetje misselijk enzo en had hoge koorts (bleek ik griep te hebben ook die week erna). Maar we hadden ook geblowt enzo...

Cat (terugduikend in ver verleden )


------------------
Heaven doesn't want me, and hell's afraid I'll take over...

[Dit bericht is aangepast door Darkcat (07-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 14:42
heavens playground
heavens playground is offline
Ik was 12 toen ik voor het eerst dronke was, was toen heel erg lollig met mn beste vriendin. De volgende morge voelde ik me alleen wat dromerig maar geen hoofdpijn of misselijkheid. Voor mij is dit gewoon normaal het maakt niet uit hoeveel ik drink de volgende morge merk ik er nix van (kep nu al wat meer jaren ervaring), mn vrienden zijn stik jaloers hahaha lol!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 15:17
Verwijderd
Ik was voor het eerst dronken op mijn 17e, al houd ik altijd vol dat ik niet echt dronken ben maar gewoon aangeschoten. (trouwens niet zo'n goed idee, want dat blijft iedereen je dan een hele tijd helpen onthouden) maar ik geloof toch wel dat ik echt een beetje dronken of zwaar aangeschoten was. Ook aangezien ik de volgende ochtend wakker werd met nog steeds in hetzelfde hemdje als de dag ervoor.. te moe om mijn pyama aan te trekken Ik weet niet, moet mijn grenzen nog even goed leren kennen, aangezien ik nog nooit zoveel heb gedronken dat ik daarna kotsend in de struikjes lag. Maar goed, let niet op mijn filosoferende gedachten, ehm.. wat ik ervan heb gemerkt.. ik had de volgende dag een zeer lichte hoofdpijn en inderdaad zeer brak. Maar tja, dat kan ook komen doordat ik daarna een keelonsteking kreeg. En ik neem toch niet aan dat die zich heeft ontwikkeld door een overmatig drankgebruik
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 15:45
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Vorig jaar was ik voor de eerste keer in mijn leven dronken toen was ik 16 merkte er eigenlijk niks van tot dat ik thuis was ... et was echt errug ... heb uiteindelijk nog alles uitgekotst, en had waarschijnlij daardoor de volgende dag geen kater ... enne ben daar na nooit meer dronken geweest en zit nu ook aan de cola das een stuk fijner vind ikkes
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 14:42
moedergans
moedergans is offline
Het is nog niet zo lang gelede. Ik was 16. De dag erna had ik geen kater en voelde me niet erg misselijk. Alleen een beetje kut van het slaapgebrek.
__________________
Ik zat met m'n vriend in bad toen ik greep naar de zeep....en voelde dat ik ergens anders in kneep.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 15:11
pia
pia is offline
ik was volgens mij 15 toen ik echt dronken was...bleh, ik lag toen de hele avond misselijk in bed! maar niet gekotst hoor
oja, de volgende dag had ik nergens last van
------------------
ik ken echt geen leuke signature verzinnen.....sjit

[Dit bericht is aangepast door pia (08-10-2001).]
__________________
* nix te melden *
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 15:24
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Raymond S schreef:
-Hoe oud waren jullie totdat jullie voor het eerst dronken waren?
16.

Citaat:

-Hoe was de dag daarna?(kon je merken dat je voor het eerst gedronken had)?
Merken dat ik voor het eerst gedronken had? Dat was echt niet de eerste keer dat ik drank dronk, maar wel dat ik teveel gedronken had. Tuurlijk kon ik 't merken, ik was meer dan brak de volgende dag, niet bepaald plezierig.

Natuurlijk zeg je op zo'n moment, dit doe ik nooit meer, helaas is dat niet het geval want ik heb nog wel eens vaker teveel gedronken. Overigens is het niet erg vaak voorgekomen, gelukkig..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 17:48
watervrouw
watervrouw is offline
ik was 15 toen ik voor het eerst dronken was

ik heb er helemaal geen last van gehad
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 19:03
prisjuhhh
Avatar van prisjuhhh
prisjuhhh is offline
egt dronken zo dat ik moest nekken was ik 16 en ik had geen kater
__________________
:+: ik ben wie ik ben. en ik verander niet. voor niemand :+:
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 19:35
Verwijderd
voor het eerst dronken: afgelopen zomervakantie in Spanje
Jeezz k heb me toen echt ongelooflijk stom gedragen!!
Daarvoor ben ik nog nooit echt dronken geweest, wel een beetje aangeschoten enzow.

Het leuke is, dat ik de volgende dag lekker NOOIT hoofdpijn heb!
Maar wel (en da's echt minder) ongelooflijke last van m'n maag. Ik geloof dat ik in Spanje m'n maag zo verpest heb dat ik er nog steeds last van heb
Dus nu drink ik niet meer dan een paar glaasjes alcohol als ik uitga, en op andere gelegenheden helemaal niet meer...

Maar k voel me er wel beter bij moet ik zeggen...

-x-

Alicia
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 18:25
kirsten
kirsten is offline
Ik was voor het eerst en het laatst dronken toen ik 3 was (!). Ik had een klein beetje wijn gedronken, maar ik wilde geen pizza meer eten en toen was ik dus dronken, van de dag daarna kan ik me vanzelfsprekend niets herinneren.

__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 16:18
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Toen was ik 13 of 14, was meteen de eerste keer dat ik echt alcohol dronk.
Maar voor een eerste keer had ik toen ook meteen vet veel gezopen en dat viel niet zo lekker
Overgegeven en de dag daarna ziek in bed
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 19:48
l@l@
l@l@ is offline
toen ik 15 was, voor t eerst heel dronken. Volgende ochtend nog steeds dronken, hoorde van anderen dat ik halverwege met jongen was weggeglipt ...oeps....dus ja flinke kater
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 14:25
Jamezy
Jamezy is offline
Ik weet niet veel meer van de eerste keer dat ik dronken was, achteraf moetem horen dat ze me naar huis hebben moeten dragen (!!) omdat ik niet meer op mijn poten kon staan en de hele tijd op de straat ging liggen...

Volgende dag werd ik zwaar uit coma wakker en was pas na twee uur in staat rechtop te gaan zitten zonder kotsneigingen te krijgen!!
__________________
Is this some Kharmic-Chi love thing happening here baby or what?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 19:29
invertedinversionooo
invertedinversionooo is offline
ik was twaalf denk ik.... twee liter bier en 3 flessen witte lambrushco (zo correct?). ben ik drie dagen ziek van geweest hahaha
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 19:49
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
pff, eerste keer dronken, euhm toen ik veertien was, van jenever, geen kater gehad de dag erna. ik word eigenlijk bijna nooit dronken, hoogstens vrolijk.
nouja mn eerste kater was pas deze zomer, op Rock Werchter, veel wijn en dan een mixje: batida de coco en Pisang, dat was niet zo'n goeie beslissing, maar ik heb toch ni moete kotse
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 22:32
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Ben nog nooit dronken geweest. Grenzen verkennen, m'n neus!

Love
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 18:19
monkey
monkey is offline
eerste keer dronken 14..
nog nooit gekotst, wel een keer voor het slapen gaan me vinger in mijn keel gestoken omdat ik bang was dat ik in bed zou kotsen, maar nog nooit uit mezelf door drank gekotst.

nooit een kater gehad, heb daar lekker geen last van
__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 21:42
Zinloos?
Zinloos? is offline
Citaat:
monkey schreef:
eerste keer dronken 14..
nog nooit gekotst, wel een keer voor het slapen gaan me vinger in mijn keel gestoken omdat ik bang was dat ik in bed zou kotsen, maar nog nooit uit mezelf door drank gekotst.

nooit een kater gehad, heb daar lekker geen last van

wees gerust, komt nog wel
__________________
ik wou ook ff wat zeggen dus vandaar. Lid van de nachtploeg
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 18:30
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
maar denk eraan..geniet met mate..niemand wil een luier op jonge leeftijd

[Dit bericht is aangepast door The Wanderer (19-10-2001).]
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 23:46
Strange Dude
Strange Dude is offline
Ik ben nog nooit zo dronken geweest dat ik dingen ga vergeten ofzo... ik zeg dan wel soms dingen die ik beter niet kan zeggen (niet al te erg, misschien is dat ook wel goed voor me, 'k ben toch te stil). Ik kan ook nog altijd heel thuiskomen, op de fiets nog wel (dat gaat niet altijd in een perfecte lijn, zeker niet in 'n groep, maarja).
Ik werd 's avonds soms een klein beetje misselijk (nog nooit gekotst vanwege de drank), maar 's ochtends voel ik me altijd perfect. Vreemd genoeg nog fitter dan na een niet-dronken avond

De eerste keer was op m'n 15e... toen waren we met de klas op uitwisseling in Duitsland

Het komt verder niet zo vaak voor... keer of 7/8 in totaal, en dus nooit écht bezopen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2001, 16:33
femme
femme is offline
Toen ik voor het eerst dronken was... was ik 16 volgens mij. in ieder geval met de uitwisseling naar duitsland... ik kende al die drankjes daar niet, dus ik bestelde daar maar wat... ging helemaal fout... ik weet er niet veel meer van. maar de volgende morgen hoefde ik niet te kotsen ofzo... ik was gewoon helemaal nix waard en in een ontiegelijk pesthumeur... maar verderzz niet... gelukkig
__________________
* I'm not a complete idiot, some parts are missing... *
Met citaat reageren
Oud 23-10-2001, 20:51
miep
Avatar van miep
miep is offline
ik ben nog nooit ECHT dronken geweest
wel behoorlijk aangeschoten, en dan de volgende dag hoofdpijn en brak voelen, en niet alles kunnen herinneren, maar echt stom dronken, niet meer kunnen lopen, kotsen, kotsen, kotsen, de volgende dag nogsteeds helemaal ziek, niks kunnen herinneren, nee dat heb ik nog nooit meegemaakt, zou ik niet willen ook, vind het trouwens nog al sneu als je zo bent, je doet ongelooflijk ongezond (misschien ben je zelfs gevaarlijk in de weer) plus zet je jezelf ongelooflijk voor lul. maar aangeschoten, daar kan ik mee leven
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2001, 21:15
Vos
Vos is offline
Ik was op m'n 13e voor het eerst dronken van een half glaasje passoa
Ik bleek midden op straat te hebben gezeten, nadat ik van m'n fiets was gevallen..tegen allemaal vreemden mensen te hebben aangepraat...geld te hebben uitgestrooit...

De dag daarna voelde ik me misselijk en ik had hoofdpijn..
Tot overmaat van ramp moest ik die dag naar school en moest ik de hele dag aanhoren: van een half glaasje passoa ????????

Kan ik er wat aan doen grr



[Dit bericht is aangepast door Vos (23-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 13:22
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Ik was een maand geleden voor het eerst dronken geweest (net 17 jaar geworden) meestal ben ik verlegen enzo durf nietzo snel te dansen (was in een dischotheek)en ik had die nacht 9 glazen bier gehad en ik was heel vrolijk die avond heel vrolijk en ook duizelig die dag derna heb ik niet hoofdpijn ofzo gekregen nouja en ik heb rare dingen gedaan toen ik dronken was die ik anders nooit had durfen te doen nouja dat was mijn verhaal ik ga ervandoor de baluh!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 17:45
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Vos schreef:
Ik was op m'n 13e voor het eerst dronken van een half glaasje passoa
Ik bleek midden op straat te hebben gezeten, nadat ik van m'n fiets was gevallen..tegen allemaal vreemden mensen te hebben aangepraat...geld te hebben uitgestrooit...

De dag daarna voelde ik me misselijk en ik had hoofdpijn..
Tot overmaat van ramp moest ik die dag naar school en moest ik de hele dag aanhoren: van een half glaasje passoa ????????

Kan ik er wat aan doen grr

[Dit bericht is aangepast door Vos (23-10-2001).]
hahahaha VAN EEN HALF GLAASJE PASSOA ??!!!



[Dit bericht is aangepast door Dikkie (27-10-2001).]
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 17:48
monkey
monkey is offline
Citaat:
Zinloos? schreef:

wees gerust, komt nog wel


denk het nie, ik weet waar mijn grenzen liggen.
dus ik kijk wel uit
__________________
ik vind jou ook lief...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 10:12
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
hehe
geef iedreen de absolute kater mix
bier en jenever
zeker proberen
is het enigste waarbij ik ooit kater had
koppijn verzekerd
(liefst met citroen en oude jenever)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2001, 18:26
ambertje
ambertje is offline
eerste keer dronken op mijn 15
en de dag erna veel spijt van wat ik de dag ervoor gdaan had. Khad geen kater ofzo ma gewoon khab nogal raar gedaan.Maarje daar heb ik dan ook mijn vriendje aan overgehouden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 11:40
Verwijderd
Ik hou het bij aangeschoten, ik heb niet zo'n zin om daarna op school te horen wat ik allemaal uitgespookt heb, zonder dat ik het zelf wist!
En ik kan ook lol hebben/maken zonder drank.
Hoewel een biertje/breezer/passoa er altijd wel ingaat!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.