Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 15:14
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Heey allemaal,

ik zal maar meteen vertellen wat mijn probleem is...

Ik vind sinds kort een jongen hartstikke leuk en we hebben ook al gezoend...alleen mijn ouders keuren die jongen dus echt helemaal niet goed...en ze hebben best veel controle op mij (wat ik zelf heel erg vind, ik ga dan ook zo snel mogelijk op kamers, maar dat duurt helaas nog wel even).

Nu wil deze jongen graag een keer met mij afspreken, en ik wil dat natuurlijk ook heel graag...maar ik kan natuurlijk niks zeggen tegen mijn ouders...

Maar nu wil ik 's morgens naar hem toe gaan, en 's avonds weer naar huis komen, maar ik heb geen idee wat ik dan tegen mijn ouders moet zeggen...

Het lijkt heel makkelijk te bedenken maar;

~ als ik zeg dat ik naar een open dag ga van een hogeschool, dan kom ik thuis zonder reclamefoldertjes van die school

~ zeg ik dat ik naar een vriend ben, willen ze weten wat ik dan de hele dag ga doen...aangezien mijn vrienden niet in de stad wonen en ik wel

Het is gewoon niet geloofwaardig om te zeggen dat ik een dagje naar een vriend(in) ga, omdat ik het heel druk heb met school enzow, en als ik dan opeens zeg, dat ik lekker de hele dag ben winkelen ofzow, geloven zij dat echt niet....

Ik kan natuurlijk zeggen dat ik iets voor school moet doen met iemand, maar toch voel ik mij dan ongemakkelijk...aangezien ik dan met de trein naar die jongen ga, en zij denken dat ik met de fiets naar een klasgenoot ben...

Sorry als dit zeikerig overkomt, maar als ik naar die jongen ga, wil ik genieten van de dag die we samen hebben, en niet de hele tijd bang zijn dat er iets mis zal gaan...

Ik kan wel met hem uitgaan naar de bios, dan kan ik gewoon tegen mijn ouders zeggen dat ik met een vriend(in) ga, maar hoe kom ik een hele dag weg zonder ongeloofwaardig over te komen?!

Dus weet iemand een waterdichte smoes?!
Ik zou jullie echt eeuwig dankbaar zijn!!!!

Heel veel liefs,

Moi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2003, 15:30
Verwijderd
Kun je niet gewoon zeggen dat je voor school met die jongen moet samenwerken? Dan lieg je niet over het feit dat je naar hem toe gaat, en je kunt best schoolwerk meenemen en doen alsof je dat gemaakt hebt. Of zeggen dat je samen een werkstuk moet maken...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 15:32
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Die jongen doet echt een hele andere opleiding dan ik, en dat weten mijn ouders.....bedankt voor de tip iig...ow please heeft er iemand nog een tip? Ik voel me echt ongelukkig

Kus..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 15:47
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Citaat:
groovy schreef op 17-05-2003 @ 16:32:
Die jongen doet echt een hele andere opleiding dan ik, en dat weten mijn ouders.....bedankt voor de tip iig...ow please heeft er iemand nog een tip? Ik voel me echt ongelukkig

Kus..
Ja, kan je echt niet gewoon zeggen ik ben naar een vriendin? En anders ga je naar een vriendin om werkstuk te maken?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 15:51
Iwein
Iwein is offline
zeggen dat je naar een of andere meeting bent? (bijv. van scholieren.com ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 16:44
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
DESPERATE!!

Heeft iemand nog goede tips?! Pleeeeeeaaaaasssee!!



Liefs..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 16:48
phmpruim
phmpruim is offline
Tsja, is best moeilijk inderdaad. Misschien is het handig als je ons even uitlegt waarom je ouders die vent niet mogen?

Wat ik zou doen: zeggen dat ik een vriendin (in mijn geval) heb, en dat ik daar heen ga. En als blijkt dat ze die persoon niet mogen, dan antwoord ik "dan heb je pech, ik mag haar (in jou geval 'hem') wel!"

Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.

Ander idee: je zegt dat je naar een vriendin gaat, en gaat naar hem. Wat kan er dan fout gaan?
1) je komt je ouders tegen als je met hem bent.
2) je ouders komen je vriendin tegen, waar jij had moeten zijn

oplossingen:
1) is denk ik niet nodig. En anders ga je gewoon niet naar buiten.
2) neem die vriendin in vertrouwen en zorg dat ze het spel meespeelt. Als ze een goede vriendin is doet ze dat!
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 17:14
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
jah, ik denk dat ik me dan maar binnen opsluit met hem

Nouw, mn ouders vinden hem 'niet van mijn niveau' (grom)

en omdat het net uit is met mijn vriend, vinden ze het niet kunnen als ik nou alweer met een ander zou gaan (wat ik op zich best begrijp, maar k had al superlang een relatie met voorgaande jongen en was al een tijdje niet meer in love)

Nouw, ik denk dat ik idd zeg dat ik een dag aan een werkstuk werken ben, maar toch...blijf bang om betrapt te worden...als iemand een waterdichte smoes heeft die bijna altijd werkt...!!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 17:15
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
groovy schreef op 17-05-2003 @ 16:14:
Heey allemaal,

ik zal maar meteen vertellen wat mijn probleem is...

Ik vind sinds kort een jongen hartstikke leuk en we hebben ook al gezoend...alleen mijn ouders keuren die jongen dus echt helemaal niet goed...en ze hebben best veel controle op mij (wat ik zelf heel erg vind, ik ga dan ook zo snel mogelijk op kamers, maar dat duurt helaas nog wel even).

Nu wil deze jongen graag een keer met mij afspreken, en ik wil dat natuurlijk ook heel graag...maar ik kan natuurlijk niks zeggen tegen mijn ouders...

Maar nu wil ik 's morgens naar hem toe gaan, en 's avonds weer naar huis komen, maar ik heb geen idee wat ik dan tegen mijn ouders moet zeggen...

Het lijkt heel makkelijk te bedenken maar;

~ als ik zeg dat ik naar een open dag ga van een hogeschool, dan kom ik thuis zonder reclamefoldertjes van die school

~ zeg ik dat ik naar een vriend ben, willen ze weten wat ik dan de hele dag ga doen...aangezien mijn vrienden niet in de stad wonen en ik wel

Het is gewoon niet geloofwaardig om te zeggen dat ik een dagje naar een vriend(in) ga, omdat ik het heel druk heb met school enzow, en als ik dan opeens zeg, dat ik lekker de hele dag ben winkelen ofzow, geloven zij dat echt niet....

Ik kan natuurlijk zeggen dat ik iets voor school moet doen met iemand, maar toch voel ik mij dan ongemakkelijk...aangezien ik dan met de trein naar die jongen ga, en zij denken dat ik met de fiets naar een klasgenoot ben...

Sorry als dit zeikerig overkomt, maar als ik naar die jongen ga, wil ik genieten van de dag die we samen hebben, en niet de hele tijd bang zijn dat er iets mis zal gaan...

Ik kan wel met hem uitgaan naar de bios, dan kan ik gewoon tegen mijn ouders zeggen dat ik met een vriend(in) ga, maar hoe kom ik een hele dag weg zonder ongeloofwaardig over te komen?!

Dus weet iemand een waterdichte smoes?!
Ik zou jullie echt eeuwig dankbaar zijn!!!!

Heel veel liefs,

Moi
Hoe heet jij in het echt?
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 17:27
koekiemonsteres
koekiemonsteres is offline
Kan die jongen niet naar jou toe komen en zich voorstellen aan je ouders ofzow???? Of willen ze gwoon helemaal nite dat je een vriend hebt/krijgt???

kussie Lise
__________________
//// I Will Never Be Your Iron Flower..... \\\\
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 17:46
engeldsc
engeldsc is offline
Hoi Groovy

Ik ken je probleem maar al te goed. na een relatie van anderhalf jaar, vond ik na 2 weken alweer een andere jongen leuk. Hij was 6 jaar ouder en mijn moeder (mn ouders zijn gescheiden) keurde hem absoluut af. Mijn relatie met mijn moeder is erg close en dus heeft ze veel invoeld op mij... ook ik ben daar niet altijd blij mee.
Volgens mij kan je maar een ding doen en dat is met je ouders gaan praten. Je moet je eigen fouten kunnen maken en dat moeten zij ook begrijpen. Zolang je geen gevaar loopt met deze jongen is er toch neits aan de hand?! Geef aan dat je begrijpt dat ze je willen beschremen, maar dat je soms moet vallen om weer op te kunnen staan.
Als je gaat liegen, komen ze er waarschijnlijk toch wel achter en dan ben je verder van huis
Maar misschien kan je zeggen dat je de hele dag moet oppassen of dat je ergens in de bibliotheek gaat werken. Als hij een zus heeft, kan je misschien daar 'bevriend' mee raken. Je kan dan rustig bij hem zijn en misschien wil zij jullie zelfs helpen.

heeel erg veel succes ermee, ik hoop dat het goed gaat, hoe je het ook aanpalt.
xx Engeltje
__________________
Live YOUR life!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 17:55
phmpruim
phmpruim is offline
dat is ongeveer wat ik ook bedoelde. Wees eerlijk tegen je ouders, ze moeten het maar accepteren.

Het is misschien een idee dat hij naar jou komt. Als hij voor hun neus staat, kunnen ze moeilijk hem het huis uit schoppen. En als het goed is ontdekken ze heel snel dat iemand met een 'lager' niveau ook heel aardig kan zijn.

Succes!
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 18:06
Ms Rose
Ms Rose is offline
Citaat:
Ik kan natuurlijk zeggen dat ik iets voor school moet doen met iemand, maar toch voel ik mij dan ongemakkelijk...aangezien ik dan met de trein naar die jongen ga, en zij denken dat ik met de fiets naar een klasgenoot ben...
Zeg gewoon tegen je ouders dat je naar Amsterdam (of waar die jongen ook woont) gaat met een vriendin. Die vriendin neem je dan in vertrouwen.
__________________
Geen rose zonder doornen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol help alsjeblieft met een smoes.... ;ss
jultjeeeeeeH
25 23-08-2012 17:12
Liefde & Relatie Vriendin blijven slapen
Maroon
34 14-03-2005 12:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten verhaal/dagboekfragment van een anorexiapatient
littlegurl
17 01-07-2004 23:43
Seksualiteit Een vraagje
Gezeligemeid
111 20-02-2004 09:48
Liefde & Relatie samen slapen?! => tips?! en wat vinden jullie?
framboosje
28 17-09-2003 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.