Oud 22-04-2010, 21:35
KingKong
KingKong is offline
Ok, ik heb zojuist sinds een tijdje mijn eerste baan. Ik ben 15 en werk als afwasser bij een restaurant, nou vind ik het afwassen niet heel leuk maarja het betaald goed dus dat accepteer ik, mijn probleem is de dag waarop ik werk.

Ik werk namelijk op vrijdag van 6 tot sluit (kan duren tot 11 maar ook bv tot 1 uur). Nou had ik voordat ik daar werkte altijd vrienden bij mij op die dag in me huis, altijd gezellig en ik merk dat ik dat mis en dat belangrijker vind dat wat centjes. Nu komt ook koninginnen dag eraan en ik wil dat niet missen! Ik heb het tot nu toe nooit goed en gezellig met vrienden meegemaakt omdat ik altijd weg was. Maar wat blijkt, ik moet werken! Ik heb al geprobeerd te ruilen maar niemand wil ruilen dus dat kan sowieso niet.

Nu wil ik dus morgen met mijn baas gaan praten of ik misschien op een andere dag kan werken, maar ik ga daar niet van uit omdat ze iemand op de vrijdag nodig hebben. Als dat niet veranderd kan worden wil ik ontslag nemen, chillen en feesten vind ik belangrijker.

Maarja, ik durf niet zo goed ontslag te nemen! Hoe moet ik dat doen en zou ik het ook via de telefoon kunnen doen? Ik werk er nog maar heel kort en daarom vind ik het erg moeilijk om ontslag te nemen!

Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2010, 21:42
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik neem aan dat je je gewoon aan een opzegtermijn moet houden? tenzij je nog in de proeftijd zit..
ik zou het wel niet erg netjes vinden om dat door de telefoon te doen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 21:47
KingKong
KingKong is offline
Nee ik werk zwart dus ik heb geen contract. Ja ik weet het niet, de enige die ik ooit over dat onderwerp heb gesproken had ontslag genomen via de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 21:51
Verwijderd
Wat een lulletje ben je ook...

Neem je ontslag vanwege chillen met je vrienden. Er valt niks te chillen als je geen inkomen hebt. Hoe wou je bier, wiet en je mobiel betalen?


Als je echt perse ontslag wil nemen:

Je gaat er heen en je zegt gewoon tegen die baas dat je er geen zin meer in hebt. 'Opgekankerd met je klote baan, ik kom niet meer' en weg ben je.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 22:02
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Wat een lulletje ben je ook...

Neem je ontslag vanwege chillen met je vrienden. Er valt niks te chillen als je geen inkomen hebt. Hoe wou je bier, wiet en je mobiel betalen?


Als je echt perse ontslag wil nemen:

Je gaat er heen en je zegt gewoon tegen die baas dat je er geen zin meer in hebt. 'Opgekankerd met je klote baan, ik kom niet meer' en weg ben je.
Jup daarom neem ik ontslag, zaterdag ga ik uit, vrijdag chill ik met vrienden thuis. Ik doe het gewoon rustig aan met me geld (krijg nog wel zakgeld daarom lukt het me nog wel).

En kratje ah pilsener is 6,19. Als je dat deelt met een paar vrienden dan kost dat dus geen geld, en als iemand wiet haalt deel je dat geld ook en dan kost het ook niks. En ik heb niet zo'n duur abbo en me ouders betalen dat.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 23:38
Krav Maga
Krav Maga is offline
Citaat:
Wat een lulletje ben je ook...

Neem je ontslag vanwege chillen met je vrienden. Er valt niks te chillen als je geen inkomen hebt. Hoe wou je bier, wiet en je mobiel betalen?


Als je echt perse ontslag wil nemen:

Je gaat er heen en je zegt gewoon tegen die baas dat je er geen zin meer in hebt. 'Opgekankerd met je klote baan, ik kom niet meer' en weg ben je.
Het is al vaker tegen je gezegd door andere personen maar ik zeg het nog maar eens dat jou reacties niet echt behulpzaam zijn en 9 van de 10 keer gewoon nergens op slaan.

@KingKong
Ik heb hetzelfde gehad als wat jij zegt, Horeca moet je gewoon liggen daar horen onregelmatige tijden bij en dagen waarop je eigenlijk andere dingen zou willen doen. Ik moest ook werken op zaterdag en miste ineens ook vaak delen van feestjes of kwam helemaal niet meer uit gewoon puur omdat voordat je thuis was en gedoucht dan heeft het geen zin meer, daarnaast lag me de hele Horeca sfeer niet zo. Als jij hetzelfde hebt zou ik gewoon tegen je baas melden dat je het nu allemaal heb kunnen aanzien en toch heb besloten iets anders te doen. Omdat je zwart werkt zou je officieel direct mogen stoppen maar vaak word het wel gewaardeerd als je ze wat tijd geeft.

Waar Commando dan wel weer heel scherp opmerkte... is dat je natuurlijk geld nodig heb! ik raad je wel aan meteen te gaan zoeken voor een baantje het handigste is voor je daadwerkelijke ontslag dan kom je ook niet in de problemen met je loontje
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 16:19
JustADreamer
JustADreamer is offline
Zwart werken is aan de ene kant natuurlijk verre van slim, maar in dit geval komt het goed uit, want wie zwart werkt heeft in principe geen opzegtermijn. Dus als jij niet meer wil werken, dan ga je netjes naar je baas toe en zeg je dat. Ik weet niet of je iedere keer gelijk bent uitbetaald, maar zo niet dan heb je met zwart werken ook geen zwart-op-wit bewijs dat je daar gewerkt hebt, en kan het zijn dat de baas je je geld niet geeft.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 18:52
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Jup daarom neem ik ontslag, zaterdag ga ik uit, vrijdag chill ik met vrienden thuis. Ik doe het gewoon rustig aan met me geld (krijg nog wel zakgeld daarom lukt het me nog wel).

En kratje ah pilsener is 6,19. Als je dat deelt met een paar vrienden dan kost dat dus geen geld, en als iemand wiet haalt deel je dat geld ook en dan kost het ook niks. En ik heb niet zo'n duur abbo en me ouders betalen dat.
Holgerbier @ Jumbo 3,99 xD
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 16:38
Verwijderd
Ik heb zelf geen ervaring met zoiets,
maar ik denk dat als je een vervanger zoekt voor de vrijdag en dat ook aangeeft dat ze niet zo moeilijk zullen doen over een andere werkdag, je kunt ook voorstellen dat jij bijvoorbeeld de ene helft van de avond doet en een ander het op een afgesproken tijd van je overneemt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
Verwijderd
2 12-09-2013 09:43
Werk, Geld & Recht Vragen over loon/ontslag nemen
Ramble On
11 03-11-2006 12:20
Werk, Geld & Recht wil ontslag nemen, maar zit met opzegtermijn
Verwijderd
9 08-12-2005 13:56
Werk, Geld & Recht ontslag nemen
Cato328
18 27-12-2003 21:51
Werk, Geld & Recht ontslag nemen? hoe?
mariskaatje
9 25-03-2003 13:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.