Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 14:04
Verwijderd
ik moet voor school postzegels voor/van Nederland ontwerpen, met typische hollandse dingen (zoals grachten, klompen, coffeshops, molens blabalaa). Daarbij moet nog HOLLAND of NEDERLAND komen te staan en 39 ct. T moet ook een reeks van 6 postzegels worden.

En nou heb ik t zover gekregen dat ik ze op de computer mag gaan maken (je mag ze trouwens eerst groot ontwerpen en verkleinen), maar ik weet neit waarmee je t beste kan gaandoen. Ik was van plan soort collage te maken met alle kenmerken van Nederland,gewoon fotootjes van internet, en die dan in 6 postzegels "te knippen" en dan op alle 6 in een bepaald lettertype erop

heeft iemand misschien leuke ideetjes, of tips,, of programma aanraders en misschien handige functies ofzo

thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 15:07
ŽObserver
Avatar van ŽObserver
ŽObserver is offline
Waarom teken je zo'n zegel niet gewoon met de hand? Dan kun je hem altijd nog inscannen en een mooi lettertype erop zetten. Hetzelfde kun je doen met een collage, die je mijn inziens ook beter eerst op een gewoon blad kunt maken (als je een collage maakt in Photoshop is het veel werk, en het ziet er altijd nogal 'gemaakt' uit).

Genoeg advies?
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:07
Verwijderd
ik moest vorige week schetsen inleveren en ik was echt enorm inspiratieloos (EN ik bakte dr gewoon nix van), dus vandaar dat ik liever ook gewoon bestaande foto's wil gebruiken (+ iedereen tekent dus das al orgineler) en t lijkt me juis mooier dan als ik t t teken
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 23:40
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ow doe alsjeblieft geen klompen ofzo! waarschijnlijk doet iedereen dat, en het is zo verschrikkelijk er zijn ook dingen die wel nederlands zijn, maar niet zo toerist-achtig... zoals zwart-witte koeien, een weiland met een blauwe lucht erboven, windmolens, travestieten (als symbool voor de nederlandse seksuele vrijheid, of in ieder geval de amsterdamse), (xtc-)pillen (wist je dat 80 % van de xtc die door de amerikaanse douane onderschept wordt, uit nederland komt? ), de wadden, jan-peter balkenende.. nouja dat soort dingen...

ik denk dat het mooier is om een serie te maken waar elke postzegel uit 1 foto bestaat, in plaats van een collage.. wat je anders ook kan doen (is wel erg makkelijk misschien), is 6 schilderijen van verschillende nederlandse schilders nemen en van elke een postzegel maken, maar misschien mag dat niet

ik zou het gewoon met photoshop doen btw veel succes aais
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.