Oud 29-11-2011, 22:44
suspicious
suspicious is offline
Ik ben erg geïnteresseerd in medische universitaire opleidingen, maar er zijn er zoveel ongelofelijk veel. Geneeskunde, biomedische wetenschappen, medische biologie, psychobiologie, farmacie, etc. Ik ben geïnteresseerd in de behandeling, maar ook in het onderzoek. Het liefst zou ik een beetje van allebei willen, maar ik heb geen idee welke opleiding ik dan zou moeten kiezen. Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met opleidingen en/of beroepen in deze richting en of diegene mij er wat over kan vertellen.

Ik lees het net het topic over ervaringsdeskundige. Ik weet nu niet of ik hiervoor een apart topic mocht openen, sorry als dit niet het geval is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2011, 10:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wil je wel of niet met patienten werken?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 15:14
MalonSarah
Avatar van MalonSarah
MalonSarah is offline
Als je geneeskude gaat studeren, dan richt je je vooral op de behandeling, maar je kunt ook in de richting van het onderzoek gaan als je dat wilt. De meeste mensen die geneeskunde studeren hebben de ambitie om arts te worden. Biomedische wetenschappen is compleet gericht op het onderzoek. Ik weet niet of je met behandeling bedoelt het contact met patienten, want dat krijg je alleen als je geneeskunde gaat studeren.
Je kunt ook nog denken aan Biofarmaceutische Wetenschappen, deze studie heb ik zelf een jaartje gedaan toen ik was uitgeloot voor geneeskunde. Ik ben er na een jaar mee opgehouden, omdat ik het vreselijk vond om 2 dagen in de week in het laboratorium te staan met een reageerbuisje in m'n hand. Het is wel gericht op hoe de structuren van het lichaam werken en op medicijnstructuren en werking natuurlijk. Farmacie is ook in de richting van medicijngebruik. Als je ook anatomie e.d. wilt leren, kun je beter kiezen voor BMW of geneeskunde.
Verder noem je nog psychobiologie en medische biologie, maar wat die studies inhouden weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 19:49
suspicious
suspicious is offline
Citaat:
Wil je wel of niet met patienten werken?
Ik wil contact met de patiënten en ze behandelen, maar niet van 'Kleedt u zich maar uit, dan zal ik voelen of u een gezwel in uw penis heeft' even bot gezegd, dat aanraken en voelen wil ik liever niet. En medicijnen ontwikkelen, onderzoeken en testen lijkt me ook heel interessant, maar ik wil niet 24/7 experimenten doen. Ik wil van allebei een beetje in mijn latere beroep, maar ik ben bang dat ik dan teveel eis.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 15:55
Jillaroo
Jillaroo is offline
Wil je per se contacten met patienten, of gewoon contact met mensen in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 20:31
Violina
Violina is offline
Farmacie!
Je kunt kiezen voor onderzoek(medicijnontwikkeling en verbetering), werken met mensen(apotheker adviseert patienten, artsen, verpleegkundigen e.d.), of allebei(ziekenhuisapotheker=medebehandelaar en doet ook nog wet.schap.ond.).
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 23:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik wil contact met de patiënten en ze behandelen, maar niet van 'Kleedt u zich maar uit, dan zal ik voelen of u een gezwel in uw penis heeft' even bot gezegd, dat aanraken en voelen wil ik liever niet. En medicijnen ontwikkelen, onderzoeken en testen lijkt me ook heel interessant, maar ik wil niet 24/7 experimenten doen. Ik wil van allebei een beetje in mijn latere beroep, maar ik ben bang dat ik dan teveel eis.
Het aantal keren dat ik het afgelopen jaar aan een penis gezeten heb op de SEH zijn op 1 hand te tellen. Het hangt er maar net vanaf welke kant je op gaat, als je bijvoorbeeld urologie gaat doen is het uiteraard een ander verhaal.
Als je echt contact wil en wil behandelen zit je al snel op geneeskunde. Van geneeskunde het onderzoek in gaan is makkelijker dan als BMW'er oid patientencontact krijgen/mensen behandelen. Als je als dokter in de academie werkt is onderzoek combineren een relatief makkelijke combinatie.
Uiteraard heb je zoiets als farmachemie, maar de meeste apothekers die ik ken zijn niet de gene die met de patienten praten. Uiteraard ben je wel met mensen bezig, de mederwerkers, de dokters, de leveranciers etc. Het is maar net wat je wil met dat mensencontact.

Maar het is een lastige keuze.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Welke studie hoort bij mijn interesses?
lisette--
11 04-01-2011 19:27
Studeren Medische studie
Mr.Mark
4 23-03-2010 17:32
Studeren Kom naar de UvA Open Dag voor Medische Informatiekunde!
UvA-AMC
2 03-03-2008 17:45
Algemene schoolzaken Hoe hebben jullie jullie nieuwe studie uitgekozen?
Verwijderd
30 30-08-2005 21:38
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 18:26
Lichaam & Gezondheid Mensen die een medische studie overwegen?
Rabbi Daniel
23 21-10-2002 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.