Oud 22-03-2008, 22:54
Verwijderd
gewoon nog een poging

en dan nu graag een beetje uitweiden over wat het precies voor boek/film/serie/kunstwerk/muziek is, en niet 800 kazet-like posts achter elkaar met "band X - nummer 14" ofzo


ik heb net op aanraden van maarten "wristcutters, a love story" gekeken. omg, wat een ontzettend gave film! ik ga hem meteen bestellen denk ik (zodra ik nog een paar dingen op een rijtje heb gezet om mee te bestellen).
het is een film over een soort wereld waar mensen terecht komen nadat ze zelfmoord hebben gepleegd. zo ontzettend droog

en muziek van gogol bordello erin



[edit] o, en gister heb ik ein-de-lijk 28 weeks later gekeken. mwah... niet echt een waardig vervolg op 28 days later eigenlijk... op zich een leuke variatie op het zombiethema, maar absoluut veel slechter dan deel één. jammer...
(wel een stuk enger trouwens. ik en mn dinnie durfden m pas te kijken met het geluid bijna uit, want we schrokken ons elke keer helemaal de tyfus van die zombies en hun enge geluiden hihihi )
Advertentie
Oud 22-03-2008, 22:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik heb net op aanraden van maarten "wristcutters, a love story" gekeken. omg, wat een ontzettend gave film!


Ik ben nu naar The 51st State aan het kijken met Samuel Jackson. Het is best een zuigfilm Hij is een master chemist en heeft een nieuwe drug uitgevonden en gaat naar Engeland om t daar te verkopen ofzo.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 22-03-2008, 23:51
Verwijderd
Band X - Nummer 14
Oud 22-03-2008, 23:56
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik luister nu naar Martin Luther King's 'I have a dream'-speech.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 23-03-2008, 00:10
Verwijderd
Ik luister nu naar het nummer "Låt Oss Ta Allt Från Varandra" van het album "V - Halmstad" (2007) van de Zweedse depressive black metalband Shining. Shining onderscheidt zich van andere black metalbands door een betere productie en een gevarieerdere sound; Shining maakt gebruik van akoestische interludes, atmosferische stukken en gesproken tekst, gecombineerd met grunt, uptempo black metalriffs en lange solo's. Shining staat bekend om het bij concerten uitdelen van scheermesjes.
Oud 23-03-2008, 01:20
Verwijderd
Net keek ik Dylan Moran - Like whatever
en nu luister ik Bloodhound Gang - Foxtrot Uniform Charlie Kilo ;x
Oud 23-03-2008, 01:22
Verwijderd
Ik luister nu naar de Italiaanse doom metalband Novembre; het album "The Blue". In de sound van Novembre zijn invloeden te horen van Opeth, Anathema, Katatonia en Agalloch.
Oud 23-03-2008, 10:00
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
ik heb net op aanraden van maarten "wristcutters, a love story" gekeken. omg, wat een ontzettend gave film! ik ga hem meteen bestellen denk ik (zodra ik nog een paar dingen op een rijtje heb gezet om mee te bestellen).
het is een film over een soort wereld waar mensen terecht komen nadat ze zelfmoord hebben gepleegd. zo ontzettend droog

en muziek van gogol bordello erin
Ooh nou wil ik die ook zien!

Ik luister nu Consequence of sounds van regina spektor, dat op Mary Ann meets the Gravediggers and other short stories staat. Ik kijk momenteel niets, en ik ben zowel bezig in het boek van Anton Koolhaas, Vanwege een tere huid, als in The Color Purple van Alice Walker.
Vanwege een tere huid heeft mijn voorkeur. Ik moet TCP lezen voor school.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 23-03-2008, 10:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:


Ik ben nu naar The 51st State aan het kijken met Samuel Jackson. Het is best een zuigfilm Hij is een master chemist en heeft een nieuwe drug uitgevonden en gaat naar Engeland om t daar te verkopen ofzo.
totdat je het eind ziet zou je dat denken ja
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 23-03-2008, 10:42
Verwijderd
Ik luister nu Somebody to love van Queen en ik heb geen idee wat ik daarover moet vertellen want ik vind het gewoon een leuk liedje en meer niet
Oud 23-03-2008, 12:48
Verwijderd
Mijn zusje heeft nu muziek van CocoRosie opstaan, en ik vind het wel tof, maar soms wel echt een beetje té vreemd, en soms gaat het ook wel een beetje vervelen, die gekke stemmetjes. Maar de kans bestaat wel dat ik met m'n zusje meega naar hun concert in mei in Eindhoven, want ik denk dat ze live wel echt heel leuk zijn.
Oud 23-03-2008, 12:58
Verwijderd
Je hebt vast nog nooit echt vreemde muziek gehoord.

OT: ik luister nu naar Novembers Doom, een doom metal band uit Chicago.
Oud 23-03-2008, 12:59
Verwijderd
Jawel, maar ik houd er gewoon niet zo van.
(en opzich is Cocorosie inderdaad niet zó vreemd, maar ik vind het gewoon af en toe té, als achtergrondmuziek zegmaar).
Oud 23-03-2008, 13:01
Verwijderd
Overigens draait mijn zusje nu Joanna Newsom - Monkey en Bear, op mijn aanraden. <333333
Oud 23-03-2008, 13:01
Verwijderd
Ik ben nu naar het scherm van mijn laptop aan het kijken. Het is een Asus en er zit een webcam ingebouwd.
Ik ben aan het luisteren naar Clocks van de Engelse band Coldplay. Ik luister hiernaar omdat mijn moeder er net een CD van heeft opgezet.
Oud 23-03-2008, 13:06
Verwijderd
Het volgende album op de playlist is het album "In Rock" (1970) van de Amerikaanse hardrock/metalpioniers Deep Purple. Dit album is vooral bekend van de klassieker "Child in Time".
Oud 23-03-2008, 13:11
Verwijderd
*Doet oordopjes in*
Ik luister naar het prachtige Black Magic Woman van Fleetwood Mac. Heel veel mensen denken dat dit nummer van Santana is, maar het origineel is van Fleetwood Mac.
Oud 23-03-2008, 14:07
Verwijderd
Nu I've loved you before van Melissa Etheridge, van haar nieuwste cd. Te geniaal nummer, best herkenbaar.
Ads door Google
Oud 23-03-2008, 14:09
Verwijderd
Ik luister nu naar het self-titled album van Weidorje uit 1978. Weidorje is zeuhl, maar onderscheidt zich van zeuhl-pioniers Magma (waarvan enkele leden ook in Weidorje zaten) door een veel sterkere nadruk op de basgitaar.
Oud 23-03-2008, 14:11
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Net keek ik Dylan Moran - Like whatever
Hij heet Like...Totally

ot:
Ik keek gisteren serie 3 van The Mighty Boosh en die valt ZO tegen in vergelijking met de eerste 2. Echt zonde.
Verder heb ik weer eens een album van Luscious Jackson uit de kast getrokken (Fever In Fever Out) en dat beviel me zeer goed. Jeugdsentiment ftw.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-03-2008, 14:59
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik lees nu - eigenlijk net - het boek Want dit is mijn lichaam van Renate Dorrestein voor mijn boekenlijst. Dun boekje, maar wel interessant om te lezen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.

Laatst gewijzigd op 23-03-2008 om 15:16.
Oud 23-03-2008, 15:15
Verwijderd
Ik lees op dit moment allemaal leuke boeken over rechtsgeleerdheid, en met name de geschiedenis van het recht, omdat ik dinsdag en donderdag tentamens heb.

Oh happy days.
Oud 23-03-2008, 21:31
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ik luister nu Relient K - When I Go Down. Voor ongeveer de tigste keer deze week. Omdat ik het gitaarriffje per ongeluk begon te spelen en omdat ik de tekst echt enorm waardeer. En de stem van de zanger. En de opbouw van het nummer. En Relient K in z'n geheel, eigenlijk.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Oud 23-03-2008, 21:37
Verwijderd
Ik lees (als sinds maanden, ik schaam me diep) De blikken trommel van Günter Grass. Het gaat langzaam, ondanks dat het een ge-wel-dig boek is. Zo'n boek dat je ''gelezen moet hebben'', als je het mij vraagt. Alleen een beetje jammer dat ik voor mijn studie al zoveel moet lezen dat ik er in mijn vrije tijd niet zó veel zin meer in heb.

Ik luister op het moment niks, want dat is lekker rustig. In de auto had ik een mix van Röyksopp, Spinvis, KT Tunstall, Moby en Saint Germain opstaan en blijkbaar werkt dat heel rustgevend want ik viel in slaap.

Ik zag laatst Juno en die was bést leuk. Soms kijk ik oude afleveringen van Beauty en de nerd omdat een vriend van mij daar in zat.
Oud 23-03-2008, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik lees op dit moment allemaal leuke boeken over rechtsgeleerdheid, en met name de geschiedenis van het recht, omdat ik dinsdag en donderdag tentamens heb.

Oh happy days.
Oeh oeh ik heb donderdag ook tentamen over rechtsgeschiedenis. De geschiedenis van de Europese rechtswetenschap om precies te zijn. En net heb ik de laatste hoofdstukken van het gortdroge boek samengevat, en het zijn wel 32 aviertjes geworden en nu ben ik heel trots op mezelf. Hoewel ik nog NIKS heb gedaan aan het andere tentamen dat nog veel afschrikwekkender is.

Net speelde ik Great Wall of Words* <3 maar die crashte, en nu ga ik verder lezen in Stephen Kings Dodenwake. De originele titel is Pet Cemetary. Ik heb veel Stephen King-boeken. Ik lees graag. Mijn lievelingsboek is een verhalenbundel van Roald Dahl. Die staat daarom een plank hoger in mijn boekenkast, onder de plank met mythologie, sprookjes en culturele/religieuze crap, en boven de plank met een dubbele rij Kings. Ik heb drie boekenkasten. En veel sokken.

Er staat geen muziek aan, maar het laatste nummer dat ik draaide was Opeth - The Night and the Silent Water.

* Mijn beste woord was 'analogies'
Advertentie
Oud 23-03-2008, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Oeh oeh ik heb donderdag ook tentamen over rechtsgeschiedenis. De geschiedenis van de Europese rechtswetenschap om precies te zijn.
Geleerd Recht, toevallig?

Ik heb overmorgen ook een tentamen Contractenrecht, waaraan ik nog moet beginnen met leren.
Oud 23-03-2008, 23:28
Verwijderd
Hm? Het vak heet "Geschiedenis van de Europese rechtswetenschap".
Oud 23-03-2008, 23:30
Verwijderd
Ik heb het verkeerde geciteerd. Ik bedoelde dat Geleerd Recht de titel van het boek is.
Oud 24-03-2008, 00:26
Verwijderd
Oh. Nee, het heet Europa en het Romeinse recht van Paul Koschaker.
Oud 24-03-2008, 10:32
Verwijderd
Mijn vader heeft van iemand een externe harde schijf vol met muziek gekregen. Ik luister nu ''Angeline (de blonde sex machine)'' uit 1973. Waarom is de huidige muziek ook alweer te expliciet seksueel?
Oud 24-03-2008, 12:27
Verwijderd
Ik heb gisteren Sicko gekeken. Ik werd er af en toe echt niet goed van hoe ze daar met zieke mensen omgaan.

Ik luister nu naar het album Pandemonium (1994) van de post-punk band Killing Joke. De vroege sound uit het begin van de jaren '80 van deze band zou later zeer invloedrijk blijken op de thrash metal, en daarmee op de meest populaire metalband aller tijden, Metallica.
Oud 24-03-2008, 12:29
Verwijderd
Ik luister Mr. Bungle - None of them knew they were robots.
Oud 24-03-2008, 12:30
Verwijderd
Ik heb mijn versterker op een zeer hoog volume gezet om een best of-plaat van The Doors volledig tot zijn recht te laten komen.
Oud 24-03-2008, 13:43
Verwijderd
gister heb ik eindelijk de laatste paar afleveringen van dexter gekeken. gave serie
Oud 24-03-2008, 13:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik kijk nu seizoen 4 van Six Feet under.

Edit: ik lees op dit moment niets en ik luister uiteraard helemaal nergens naar.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 24-03-2008 om 14:00.
Oud 24-03-2008, 13:49
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik luister naar Three Cheers for Sweet Revenge van My Chemical Romance. Veel mensen vinden het baggermuziek en vinden het emo, maar eigenlijk zijn alleen de teksten emo, de muziek niet. Ik vind het eigenlijk wel tof, als zij zingen over hoe kut zij zich voelen hoef ik dat niet te doen.
Ik lees The Color Purple op dit moment. Voor shcool. Ik kijk nu niks, maar ik ga lunchen met een tosti voor de TV en dan ga ik The Young Ones kijken, een Britse serie uit de jaren tachtig, met een hippie, een anarchist, een stuk punk-tuig en Mike, the cool person. Het slaat allemaal nergens op.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Ads door Google
Oud 24-03-2008, 18:18
Verwijderd
Ik luister naar 'You never can tell' van Chuck Berry (OP REPEAT) en doe bij tijd en wijle Pulp Fiction-dansjes.
Oud 24-03-2008, 18:35
Verwijderd
^Dat, maar dan met Stuck in the Middle en Reservoir Dogs.
Oud 24-03-2008, 18:36
Verwijderd
Ik luister nu Be van Neil Diamond omdat ik de bijbehorende film best wel mooi vind, ook al is ie eigenlijk best saai
Oud 24-03-2008, 19:04
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=55A9H-PqOvY

Van dit nummer word ik nooit moe <3^∞

Hoewel Clapton het nooit gedaan schijnt te hebben?
Oud 24-03-2008, 19:11
Verwijderd
Nu luister ik de Reservoir Dogs soundtrack, te beginnen met Sjors Bakker - Little Green Bag
Oud 24-03-2008, 20:07
Verwijderd
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=55A9H-PqOvY

Van dit nummer word ik nooit moe <3^∞

Hoewel Clapton het nooit gedaan schijnt te hebben?
Mooimooimooi!
Oud 24-03-2008, 20:08
Verwijderd
Braaf
Oud 24-03-2008, 20:10
Verwijderd
Ik ben nu Santana - Sool Sacrifice aan het luisteren. Hij speelde dit nummer op Woodstock 1969. http://www.youtube.com/watch?v=XnamP4-M9ko
Oud 24-03-2008, 20:13
Verwijderd
Ik luister ook Santana. Samba de Sausolito.
Oud 24-03-2008, 20:13
Verwijderd
Je bedoelt, denk ik, Soul Sacrifice? En dat is een goed nummer, inderdaad. Ik heb de plaat ook maar direct opgezet.
Oud 24-03-2008, 20:15
Verwijderd
En nu Astrud Gilberto - Ponteio.
Beide nummers staan op eoa Latin Jazz plaat.
Oud 24-03-2008, 21:08
Verwijderd
Nu Joe Cocker - With a little help of my friends. Ook op woodstock. Het origineel is trouwens van de Beatles, maar dit is zo'n beetje het enigste beatles nummer dat gecoverd mooier is dan het origineel.
Oud 24-03-2008, 21:11
Verwijderd
Dit topic is veel leuker dan "800 kazet-like posts achter elkaar met "band X - nummer 14"
Oud 24-03-2008, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn versterker op een zeer hoog volume gezet om een best of-plaat van The Doors volledig tot zijn recht te laten komen.
Daardoor ben ik nu Riders on the storm aan het luisteren
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #147
Verwijderd
500 07-07-2009 16:45
De Kantine Het grote kijk/lees/luister topic #2
Verwijderd
500 15-11-2008 21:34
Beleidszaken geen voetbaluitslagen in onzin
mumumumumugen
96 07-10-2006 10:46
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 22:45
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.