Oud 03-02-2009, 14:53
Verwijderd
Wat benne de interesses van je ouders? Wat lezen ze graag voor schrijvers, genres, tijdschriften, strips? Wat zien ze gaarne voor films, series, soaps, tv-programma's? Wat is hun beroep, wat hebben ze gestudeerd, wat zijn hun hobby's? Wat luisteren ze voor muziek?

Wat vind jij van hun interesses, in hoeverre lijk je op of verschil je van hen op dit gebied? Wat vind jij daar weer van? Heb jij er wat aan (gehad)? Kijken jullie samen naar films? Lenen jullie elkander jullie boeken uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 14:54
Verwijderd
Haha, wat een fluttitel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Haha, wat een fluttitel.
Het is dat je het zelf zegt (het wekte wel mijn interesse though)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Het is dat je het zelf zegt (het wekte wel mijn interesse though)
Mooi, met interesses zit je hier goed.

Overigens vind ik de titel toch wel best leuk.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 15:18
Verwijderd
Mijn vader is boekhouder, mijn moeder middenmanager. Dat heeft dus weinig met mijn beroepskeuze van doen. Wel zijn ze beide hoger opgeleid, hoewel mijn moeder slechts hbo heeft en mijn vader zijn rechtenstudie niet heeft afgemaakt. Ze zijn ook atheďsten, hoewel mijn moeder niet afkeurend staat tegenover sommige alternatieve geneeswijzen. Qua politieke kleur komt het ook redelijk overeen; mijn moeder stemt D66 en mijn vader PvdA. Verder zijn mijn ouders niet echt film- of muziekliefhebbers, hoewel ze qua muzieksmaak ook wel overlap hebben met mij (The Doors bijv.).
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:06
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
mijn moeder wilde vroeger godsdienstleraar worden. daar kwam ik pas achter toen ik het ook al wilde worden. Ze werd alleen zwanger en maakte haar theologie/bijbelschool opleiding niet af dus werd ze kleuterjuf waar ze wel haar opleiding voor af had gemaakt. Ik studeer nu godsdienstleraar. Ik ben misschien van plan hierna nog filosofie te gaan studeren en dat zouden mijn ouders nooit gedaan hebben, zij deden alleen MBO/HBO achtige opleidingen.

Mijn moeder zong wat maar niet echt veel, ik ook. Mijn vader luisterde vroeger simon and garfunkel en ik ook. Sowieso apprecieert mijn vader de muziek wel die ik draai onder de afwas, alleen zelf luistert hij alleen nog maar klassiek.

Ik vind dat mijn ouders te weinig tijd besteden aan hun hobby's en interesses buiten hun normale verplichtingen. Mijn vader is ooit begonnen met turks leren omdat hij dacht dat hij wel zendeling zou worden en daar is hij mee gestopt door verburgerlijking. Mijn ouders waren in hun jonge jaren behoorlijk hippie en radicaal en passievol, maar ze zijn een beetje verburgerlijkt. Ze nemen alleen nog tijd voor werk, voor de krant lezen, wandelen en voor ontspannende boeken lezen. Gericht muziek luisteren of interessante boeken lezen doen ze niet meer. Ik wissel dan ook geen boeken of muziek met hen uit. Mijn vader kon back in the day heel goed gitaar spelen, nu kan hij het mss nog een beetje maar doet hij het nooit meer.

oh en mijn vader is handig en vernuftig en ik ook. Hij kan dingen als ritsen repareren, schoenen repareren, een idee verzinnen om cola koel te houden op het strand, een kast die je niet uit elkaar kan halen uit elkaar halen en een manier verzinnen om hem weer in elkaar te zetten.

mijn ouders houden van in een dorp wonen en van in de natuur op vakantie gaan, ik houd van in de stad wonen en stedentrips. Dat vind ik wel jammer want daardoor is het best saai om met mijn ouders op vakantie te gaan, terwijl dat altijd gratis is
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:24
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Mijn ouders hebben beide de middelbare school niet afgemaakt. Ze houden niet van mijn muziek, ze lezen geen boeken en voor zover ik weet doen ze niet echt aan een hobby. Ze zijn beide streng gelovig, waardoor ze de Westerse manieren van leven vermijden.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:44
Verwijderd
Mijn vader heb ik nog nooit een boek zien lezen. Mijn moeder leest af en toe van die agatha cristie boeken en chicklit-boeken. Mijn vader leest de Telegraaf, mijn moeder leest de Libelle. Mijn moeder kijkt niet graag tv maar blijft bij wijze van spreken thuis voor Desperate Houswives, ook een favoriet bij mijn vader. Verder kijken ze het nieuws en mijn vader studio sport en andere voetbalprogramma's. Ook kijkt hij graag naar 2 voor twaalf.
Mijn ouders hebben ruim 15 jaar een eigen kroeg gehad, hier zijn ze een paar jaar geleden mee gestopt. Mijn moeder werkt nu in een kledingwinkel en mijn vader een paar keer per week achter de bar bij een schietvereniging.
Ze hebben allebei MAVO gedaan en nog wat horeca cursussen. Mijn moeder heeft geen hobby's en mijn vader golft af en toe en zit bij een schietvereniging.
Mijn moeder luistert o.a renee froger/top 40/ house, mijn vader naar klassiek en hollandse krakers.

Ik vind het apart dat mijn vader bij een schietvereniging zit, ik zie het nut er niet van in om met een pistool te spelen. Ik vind het ook eng dat ze zo'n ding in huis hebben (hij ligt wel in een kluis maar toch).
Ik leen nooit boeken of films van ze, omdat het mijn smaak niet is. En ook omdat ik niet graag lees of films kijk die ik niet ken.
Ik verschil nogal van mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:55
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn moeder is freelance mediator en niet zo'n prater, mijn vader is reserve in het leger, geeft daar lessen cultuur, weet alles van geschiedenis, aqaurelt en heeft een heel archaďsche muzieksmaak.
Ik lijk qua interesses meer op mijn vader, hij heeft een fascinatie voor Engeland, ik vind cultuur interessant en tekenen en dergelijke heb ik ook van hem. Mijn moeder vind politiek dan weer interessant en discussieert ook graag, dat vind ik ook leuk, dat zal ik van haar hebben. Mijn moeder luistert Guus Meeuwis, the Beatles, Bob Dylan en nog wel meer dingen. Ze kan mijn muziek soms wel waarderen (ik heb haar geen mindless self indulgence laten horen). Mijn filmsmaak delen ze geen van beiden, ze vinden het nogal saai als ik een arthousefilm in huis haal. Mijn vader heeft niks tegen voorspelbare romantische komedies en mijn moeder vindt ze vaak te zoetsappig, daarin steun ik mijn moeder.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 20:51
Verwijderd
Ik ga de opleiding doen die m'n moeder ook gedaan heeft. Maar dan een niveautje hoger, maar dat kon zij nog niet. En ik denk ook wel een beetje hetzelfde als zij, alhoewel we ook wel eens verschillen van mening. Maar met m'n moeder kan ik heel leuk praten over het onderwijs en alles wat er bij hoort, ook over opvoeding, mijn (middelbare) school en 'de maatschappij'.

Mijn vader is econoom en dat vind ik ook wel leuk, alhoewel ik nevernooit een kantoorbaan zou willen hebben. Mijn vader helpt me vaak met wiskunde-, economie- en M&O-huiswerk en daar blijven onze gemeenschappelijke interesses ook wel bij. ;x

Moeders leest veel boeken, romans ed, en daar heb ik er nu ook al een aantal van gelezen. Maar dat doe ik eigenlijk alleen omdat het moet voor school. Oh, en sport, de hele familie volgt fussbal, en ik natuurlijk ook. Alhoewel we wel allemaal een andere club supporteren. Mijn beide ouders tafeltennissen en dat interesseert me dan weer geen fluit. Wel heb ik twee jaar badminton gespeeld, wat mijn vader nog steeds doet.

Laatst gewijzigd op 03-02-2009 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 21:14
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als zij.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 21:15
Verwijderd
A joh, who gives a fuck?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 06:32
Verwijderd
Citaat:
Als zij.
jij hebt ook een d/t fout in je stukje staan
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 11:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Mijn vader is psychiater, mijn moeder docente aan de Hogeschool InHolland.
Ze zijn beiden ongelovig en vooral mijn vaders negatieve houding ten opzichte van religie (vooral die waarmee hij is opgegroeid) en zaken als horoscopen, alternatieve geneeswijzen etc. heeft wel een positieve invloed op mij gehad.
Vader stemt PvdA, moeder GroenLinks.
Filmliefhebbers zijn het niet echt, al hebben ze wel veel goede DVD's. Mijn moeder houdt erg van spaghettiwesterns, daar is wel een overeenkomst.
Ze luisteren veel blues en rock 'n roll, maar op dit moment worden Antony & the Johnsons het meest afgespeeld. Mijn vader had ook jarenlang een zelfgemaakt schilderij van Jimi Hendrix boven zijn werkkamer hangen.
Op het gebied van literatuur is het opvallend dat mijn vader telkens als ik bij ze op bezoek kom weer een paar nieuwe boeken van Haruki Murakami gekocht heeft, daar hou ik erg van. Tijdens de laatste Sinterklaasviering gaf iedereen elkaar ook voornamelijk Murakami cadeau.
Mijn moeder heeft deels dezelfde humor als ik en moet hard lachen om Gummbah en Hans Teeuwen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 17:30
Verwijderd
Hmm, mn moeder heeft niet gestudeerd (ik vooralsnog ook niet, dus daar zit een gelijkenis ), voor zover ik weet heeft ze geen hobby's. Ze leest geen boeken en geen tijdschriften, besef ik nu; alhoewel, ze leest boeken over/van het christelijk rationalisme. Ze leest in principe ook geen krant -wel die van het christelijk rationalisme, die maandelijks verschijnt-, behalve een gratis dagblad als ze zich verveelt in het ov ofzo.
Zij kijkt niet naar dezelfde programma's als ik, ook al valt zij binnen de doelgroep ervan. Ze kijkt ook helemaal geen Nederlandse televisie, tenzij er iets belangrijks en actueels op is, die wij dan meestal samen kijken. Zoals laatst de inauguratie van Obama. Ze kijkt veel naar Italiaanse zenders. Ze is verslaafd aan Amici (dans/zangtalent) en Grande Fratello (Big Brother), waarvan nu een seizoen loopt, verder kijkt ze ook naar de Italiaanse versies van Weekend Miljonairs, Niets dan de waarheid (oid), Deal or no deal. Heel soms 1 tegen 100, dacht ik, ook weleens op de Portugese zender, of iig vroeger. De Nederlandse equivalenten volg ik niet of weinig. Op Braziliaanse zenders kijkt ze naar novelas (soaps), meestal kostuumdrama's. En soms kijkt ze ook Portugese zenders. Ik keek vroeger wel The Bold & The Beautiful met haar, soms ook Santa Barbara, maar die volgen we beide niet meer, ik kijk sowieso geen soaps meer. En we keken naar (nu) oude Amerikaanse series.
Zij luistert met name Kaapverdiaanse, Portugese en Braziliaanse muziek. Ik veel minder en ook andere genres dan zij. Van haar heb ik het luisteren naar Raffaella Carra, van wie zij vroeger fan was, zij (Carra) presenteert overigens leuke programma's die ik soms wel meekijk (niet dat ik de taal spreek). Zij vond mn Madonna() cd wel leuk, hoewel ze geen fan is van haar muziek. Oh en zij kijkt net als ik naar het Songfestival, ze vindt het wel minder boeiend dan ik.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 17:34
Verwijderd
Oh ja, mn moeder is een christelijke rationalist, terwijl ze katholiek is opgevoed. Ze gelooft nog steeds een aantal dingen van het katholicisme, terwijl dat niet hoort. Mgoed.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 19:17
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
begrijp ik het goed als het christelijk rationalisme is; wat Jezus gezegd heeft, alleen dan zonder Jezus. Dus alle leerstellingen en meningen enzo van Jezus, die vindt men goed en belangrijk, maar alles met het kruis en God en bovennatuurlijke krachten hoort er niet bij. Zoiets?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 15:50
Verwijderd
Ehm, ja, het komt erop neer dat men wel gelooft in het bestaan van Christus en zijn uitspraken, maar inderdaad niet al het goddelijke, heilige, religieuze en wonderbaarlijke enzo. Dat was het volgens mij. ;x Maar het gaat veel verder dan alleen Jezus. Ik dacht dat Jezus in het rijtje zit van onder andere Confucius (oid), Plato, Mohammed enz. Ontwikkelde geesten dacht ik. ;x
Het noemt zichtzelf een spirituele filosofie, dacht ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2009, 19:24
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
jij hebt ook een d/t fout in je stukje staan
Potver, ik zie hem ja.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 21:48
Verwijderd
Mijn vader leest als een maniak, hij vergeet alleen altijd achteraf wat er gebeurd is in dat boek - waardoor hij heel regelmatig dezelfde boeken mee naar huis neemt en dan bij de eerste pagina erachter komt dat hij het al eens heeft gelezen. Hij speelt bas in een supergoede band waar hij ook manisch voor oefent en optredens regelt enzo. Hij is architect maar zou het gelukkigst zijn als hij de hele dag zou kunnen trekker rijden. (Hij wilde vroeger boerenknecht worden maar dat mocht niet van mijn opa. Die zei: "Je kan goed tekenen, dus je gaat maar mooi bij een architect in dienst!" Jeweetwel van die generatie waarin je je kinderen de armoede probeert te besparen die je zelf gekend hebt.) Hij heeft dus nooit gestudeerd, wat kan leiden tot komische situaties. Verwachten mensen een enigszins deftige intellectueel te treffen, komen ze op gesprek bij iemand die op z'n sokken loopt op kantoor

Mijn moeder doet vanalles maar heeft het laatste half jaar opeens ontdekt dat ze beláchelijk goed kan schilderen, dus dat doet zíj nou manisch. Ze is ook van het lezen en de muziek, maar minder fanatiek dan mijn vader, en deed (doet) altijd allerlei studies en cursussen omdat ze overal in geďnteresseerd is en alles wil proberen.

Het lijkt me duidelijk dat ik erg veel interesses met hen gemeen heb Ik ben ook van het beeld en het lezen en de muziek. Oh en de boerderij hahah, hoewel ik liever op een paard zit dan op een trekker. Maar trekker rijden is ook wel vet. Mijn vader en ik wisselen altijd fantasyboeken door. Nou ja hij leest alles wat ik meeneem, maar veel literatuur kan hij minder waarderen. Die leest mijn moeder dan wel weer, maar zij houdt minder van proza omdat ze dan zó opgaat in het boek dat ze niks anders meer wil doen dan lezen, en dat vindt ze vervelend We maken niet samen muziek ofzo, maar ik ga wel naar m'n vaders optredens en zij luisteren als ik pianospeel. Oh en we kijken samen Boer Zoekt Vrouw en X-factor Met mijn moeder ga ik ook wandelen en hardlopen en naar exposities en modeltekenworkshops en euh ja winkelen enzo, ik kan echt veel met haar samen doen.

Mijn hemel als iemand die mijn ouders kent dit leest, weten ze echt metéén wie het zijn
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 12:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vader en ik hebben gemeen dat we allebei van oude muziek houden, met name The Beatles, Simon and Garfunkel en Boudewijn de Groot
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 19:21
Verwijderd
Mijn vader is monteur van verpakkingsmachines van groente en fruit en zo, en heeft dus veel verstand van technische zaken. Zijn hobby is natuurfoto's maken en hij is graag met dure camera's en lenzen in de weer, waar we er ook verschillende van hebben. Lezen doet hij niet zo gek veel, alleen als mijn moeder een boek voor hem uitkiest. Mijn muziek kan hij absoluut niet waarderen en zelf luistert hij het liefst naar Guus Meeuwis en muziek van die presentator van Hello-goodbye. Hij is totaal niet geinteresseerd in kunst en als hij komt kijken naar iets wat ik heb gemaakt komt hij niet verder dan 'dat ziet er leuk uit'. Met mijn vader valt niet te discussieren, want als je met een tegenargument komt roept hij gewoon nog keer hetzelfde als daarvoor of hij negeert je. Eigenlijk zie ik met mijn vader totaal geen overeenkomsten.

Mijn moeder heeft de mavo gedaan en werkt tegenwoordig parttime als postbode. Echt hobby's heeft ze nu niet, maar tot enkele jaren geleden was ze zwaar geobsedeerd door een band en hield ze fanatiek een fansite met foto's bij en ging ze bijna elke week wel naar een optreden. Dat is nu helemaal over, al heeft ze er wel nog wat tatoeages van. Mijn moeder heeft geen irl vrienden, maar wel een aantal mailvrienden waaronder een vrouw uit canada die haar pas is komen opzoeken (ook om naar een concert te gaan). Mijn muziek vindt ze soms wel leuk, zolang het niet te hard is en er geen grunts aan te pas komen. Met mijn moeder kan ik het honderd keer beter vinden dan met mijn vader, al kunnen we ook behoorlijk op elkaars zenuwen werken omdat we qua karakter te veel op elkaar lijken. Maar ze probeert me wel met van alles en nog wat te helpen, al begrijpt ze soms niet waar ik het over heb en zullen we het over sommige dingen nooit eens worden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 09:58
Verwijderd
Mijn vader heeft gestudeerd en is gepromoveerd, mijn moeder is juf op een basisschool. Mijn ouders houden allebei van lezen, kunst, muziek, literatuur etc. Mijn vaders hobby is antiek verzamelen en golfen en mijn moeders hobby niet. Ze houdt van sporten (aka koffie drinken met vriendinnen) en naar de film gaan in het filmhuis. Mijn vader stemt altijd VVD of iets anders rechts en mijn moeder stemt PvdA of Groenlinks (en altijd op vrouwen). Mijn moeder leest de opzij, libelle, psychologie magazine en happinez, mijn vader leest de arts en auto, luister en nog een ander blad maar dat weet ik niet meer. Mijn vader speelt piano, mijn moeder kan blokfluiten en speelde vroeger gitaar.Mijn moeder wilde vroeger altijd Nederlands studeren. Mijn vader houdt van muziek van Bach, Mozart, Beethoven en Schubert en die draaide hij het liefst heel hard en heel lang. Mijn moeder houdt ook wel van klassiek, maar houdt ook van Dayna Kurtz, Boudewijn de Groot etc. Mijn vader had één vriend, maar die spreekt hij nou nooit meer, mijn moeder heeft wel veel vriendinnen enzo. Mijn ouders zijn nu bijna drie jaar gescheiden.

Ik speel piano, stem op de SP, studeer Nederlands en ik hou van films, muziek en literatuur. Wat dat betreft lijk ik wel op ze. Ik hou niet van klassieke muziek (nouja sporadisch, maar ik heb er heel lang een hekel aan gehad omdat mijn vader dat heel lang en heel hard draaide), wel van Boudewijn de Groot, Simon and Garfunkel, Acda en de Munnik, Joni Mitchell etc.

Oja, mijn ouders hebben zich allebei laten uitschrijven bij de kerk omdat ze niet meer geloofden; ik zing in een kerkkoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn dichtbundel
Dingaantouwtje
20 22-08-2009 19:26
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Verhalen & Gedichten Verhaal
Sean Paul.
1 27-04-2003 18:19
ARTistiek Achter de werkelijkheid
Inemine
7 11-10-2001 20:36
ARTistiek Een poëtisch en vaag verhaal
metzondernix
35 12-08-2001 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.