Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2010, 18:56
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
@Medeia en Em.: ik heb die zien met die 'kan' aangepast, loopt het zo beter?

En, Medeia, over de werkwoordsvorm en hedendaags taalgebruik ga ik nadenken!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2010, 19:08
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:


Maar hoe is het als een gedicht?
Ah, nou dichtig. Oke, zinnig commentaar? 'Vervloekt zij' vind ik erg leuk en “Sommigen zien zelfs minder
dan een kip zonder kop.” vind ik erg leuk bedacht! Verder leest het lekker door en zit er voor mijn gevoel een goed ritme in en 'Nu lijken de wonderen de wereld voorgoed verlaten te hebben.' vind ik een van de beste laatste zinnen die ik gelezen heb
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 19:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ja, zo loopt hij beter!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 19:26
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik vind dat je er talent voor hebt.
Het is beter dan waar ik doorgaans bij uitkom.
Haha, talent Ik hoop iig dat ik niet nog eens in zo'n bui terecht kom

Citaat:
Ah, nou dichtig. Oke, zinnig commentaar? 'Vervloekt zij' vind ik erg leuk en “Sommigen zien zelfs minder
dan een kip zonder kop.” vind ik erg leuk bedacht! Verder leest het lekker door en zit er voor mijn gevoel een goed ritme in en 'Nu lijken de wonderen de wereld voorgoed verlaten te hebben.' vind ik een van de beste laatste zinnen die ik gelezen heb
Wat een compliment! Ik was eigenlijk niet helemaal blij met de laatste zin, erg leuk dat jij hem wel goed vindt!

Citaat:
Ja, zo loopt hij beter!
Ok!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 16:34
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Als ik zeg dat ik je haat dan bedoel ik
dat ik je beter wil maken, anders,
meer zoals ik het wil.

Dan bedoel ik dat jij principes hebt,
je eigen leven leidt en ik het niet
hebben kan.

En als ik zeg dat het wel goed is,
dat het wel gaat, dan heb ik je al
laten gaan.

---

De laatste strofe is nogal heel erg cliché. Iemand enige tips?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 18:09
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hmm, ik vind de laatste strofe eigenlijk helemaal niet cliché, maar eigenlijk wat te zwak. Als ik je eerste twee strofes lees dan is het net alsof je iets opbauwt, en dan verwacht ik in de laatste strofe echt een -BAM- effect, en dat had ik nu niet echt. Wat ik probeer te zeggen is dat ik het einde zo zou maken dat het mensen bij blijft. Dus dat je er iets heftigers in zet, of iets laat terug komen. Snap je wat ik bedoel?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 23:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Hmm, ik vind de laatste strofe eigenlijk helemaal niet cliché, maar eigenlijk wat te zwak. Als ik je eerste twee strofes lees dan is het net alsof je iets opbauwt, en dan verwacht ik in de laatste strofe echt een -BAM- effect, en dat had ik nu niet echt. Wat ik probeer te zeggen is dat ik het einde zo zou maken dat het mensen bij blijft. Dus dat je er iets heftigers in zet, of iets laat terug komen. Snap je wat ik bedoel?
Hoi, sorry voor de late reactie Ik snap precies wat je bedoelt. Dat was ook ongeveer wat ik bedoelde, denk ik De eerste strofes kwamen zo uit m'n hoofd rollen en over de derde strofe moest ik heel veel piekeren. Misschien dat het daaraan ligt dat de laatste strofe niet zo geweldig is. Ik zal erop broeden.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 23:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Dit is een gedicht waarin ik de relaties probeer te beschrijven die ik met mijn 2 broers en broertje heb. Hoe wij met elkaar omgaan e.d. Ik vond het een beetje lame om het 'Broers' of 'Broeders' te noemen, maar kon ook geen betere naam veriznnen (), dus nu heeft het gedicht geen naam.

---

Banden, auto- of familie-, ze zijn even
rekzaam. Broeders, voor elk potje een
(on)gepaste inhoud.

Samen lachen kan alleen als broers
begrip betuigen, blozend bekennen blatend
geweest te zijn.

Irritatie is onvermijdelijk als je superieure
samenzweringen, sabotages, sinistere gevaartes
denkt te zien.

Verantwoordelijkheid opgedrongen krijgen. Resultaat:
rechtstreeks, ridicule, rake, rauwe opmerkingen,
pijn aan beide fronten.

Alles is tijdelijk, knap.

---

Misschien wel leuk om te weten. Strofe 2 en 3 gaan over mijn oudere broers en strofe 4 over mijn broertje.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 28-07-2010 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 11:09
Verwijderd
Eerst: Is 'rouwe' niet met atje-au? of bedoel je 'opdat hij rouwe'? Maar dan snap ik er heeeeelemaal niks af van, dus het zal wel rauwe zijn.
Ik moest het drie keer lezen voordat ik het snapte, maar volgens mij snap ik het nou wel zo ongeveer. En ik vond het best herkenbaar... al niet bij mezelf, want ik ben een meisje, dus ik heb met niemand een broederband . Maar ik zie mijn beide neefjes hier zo in. En mijn broertje en mijn 'broer' ook wel een beetje.

Het laatste worod kan ik alleen niet plaatsen. Bedoel je knap als, wat... goed gedaan, of dat was moeilijk en je hebt het toch klaargespeeld, als mooi uiterlijk of als 'klap!' - dat was de broederband! Dat laatste zou een zeer onverwachte wending zijn, maar ook wel zo onverwacht als donderslag in heldere hemel dat de lezer licht verbijsterd achterbleef. Het doet me denken aan een verhaal dat een vriendin me eens stuurde. Jongen, meisje, verliefd, kinderen, oorlog, vader weg, dochter vader zoeken. En NET voor de ontknoping, waar dat kind haar papa terugvindt, ontploft de aarde en GAAN ZE ALLEMAAL DOOD! HA HA HA!

Maar ik vind het een mooi gedicht . Ik vind überjaupt dat je goed schrijft

Laatst gewijzigd op 28-07-2010 om 15:15. Reden: domme voorzetselfout
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 12:53
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ja, ik bedoelde rauw. In mijn 'boekje' had ik het wel met een 'a', maar jeweetzelluf, overtypen, moe zijn en zoo

En over de mysteries van het gedicht; ik heb het allemaal op een bepaalde manier bedoeld, maar wat jij ervan maakt is aan jou. Ik bedoelde bijvoorbeeld die 'knap' als soort van 'alles is tijdelijk en het kan niet altijd blijven bestaan en soms gaat het ook wel eens fout'. Maar jouw optie (die van dat het knap is dat de broederband blijft bestaan terwijl alles tijdelijk is) is ook een hele goede!

Dankje!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 17:09
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Grote up!

Eigenlijk kan dit gedichtje ook wel in 't kortegedichtentopic, maar ik wilde m'n topic zo graag uppen.

---


Het lichaam en
de geest stromen
tegen elkaar in.

Het eerste wordt oud
en de tweede wordt kind.

---

En deze durf ik eigenlijk niet te posten, omdat ze stom zijn, maar ik doe het toch:

----

Haat

is onmacht
in wolfskleren

Liefde

is onmacht
in schaapskleren.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 03-11-2010 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 17:22
Verwijderd
Je kan beter. De eerste vind ik aardig, leuk, maar niet zo veel meer dan dat. Bij de laatste vraag ik me vooral af of je 'schapenkleren' niet beter kan vervangen door 'schaapskleren'. En waarom zijn het twee gedichten? Het kan er beter één zijn, lijkt me. Het idee van het gedicht, dat liefde en haat niet zo veel van elkaar verschillen, vind ik mooi.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 17:25
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
I knuw, maar ik moet vanmezelf beginnen met dichten, terwijl mijn dichtput eigenlijk dicht zit en dan krijg je dit soort dingen.

Schapenkleren is inderdaad geen bestaand woord.

En, volgens mij zijn het twee gedichten omdat ik in mijn dichtschriftdinges meer ruimte wilde vullen. Maar ik pas het wel aan.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 19:54
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Moet ik de titel ook veranderen?
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 19:55
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Nee,nog niet, misschien later.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 12:44
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik vind ze leuk en lief ggcy8!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 19:59
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik vind ze leuk en lief ggcy8!
Late reactie, , maar dankje!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 20:00
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
We draaien om elkaar heen, niemand doet een stap opzij
of naar voren, of omhoog, we dansen, om elkaar heen,
een pirouette de lucht in, de pixels vliegen, de vleugels
zijn van het trojaanse paard.

Woorden, we woorden worden tot woorden ook
en de open plekken zijn slechts wat de ander heeft
en houdt en danst totdat ie wordt wat woorden willen
worden.

En als we dan grijpen, grijpen we behalve alles
ook nog wat we willen, dansen, worden, de woorden
grijpen uit zichzelf. En als we dan stoppen dan gaat het
worden van het dansen nog grijpgraag door.

--

geïnspireerd door m'n koekiemonster
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 18-11-2010 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 07:06
Verwijderd
Kusjes voor *edit op verzoek* en Geel! :x

Oh, en over het gedicht zelf: Mooi, vooral het 'worden' en 'woorden'. Alleen: waarom staat op het eind van de eerste alinea geen punt en bij de andere alinea's wel?

Laatst gewijzigd op 18-11-2010 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 16:36
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Bedankt!

Die (dat?) punt was een typefoutje. Verbeterd.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 20:01
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Als ik toch eens kon vliegen, dan bleef
ik toch nog zitten, toch wel lopen en
nog wel springen. Want hoe weet je dat,
dat je iets kan?

En al sprong ik uit het raam en viel ik
niet te pletter, en ging er geen leven
van mij verloren, dan nog zou ik weer
keren, snel het raam weer door mijn
kamer in. Want vliegen is leuk,
alleen als je het niet kan, maar
zou willen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 09:35
Verwijderd
Heel erg mooi.

En dat was al mijn commentaar, want veel meer zinnigs heb ik er niet over te zeggen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 11:16
Verwijderd
<3

Alleen de laatste volzin klopt ergens niet, imo.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 14:57
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Als ik toch eens kon vliegen, dan bleef
ik toch nog zitten, toch wel lopen en
nog wel springen. Want hoe weet je dat,
dat je iets kan?

En al sprong ik uit het raam en viel ik
niet te pletter, en ging er geen leven
van mij verloren, dan nog zou ik weer
keren, snel het raam weer door mijn
kamer in. Want vliegen is leuk,
alleen als je het niet kan, maar
zou willen.
Ik weet niet, ik vind dat je betere gedichten hebt! Wat niet wegneemt dat ik dit gewoon een heel leuk gedichtje vind. Eigenlijk vind ik vooral het begin heel mooi. Misschien kun je het iets simpeler dichten? Want de aller laatste zin vind ik dan wel weer heel leuk, maar ik denk dat de laatste alinea iets te veel is, te veel woorden.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 23:54
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Heel erg mooi.

En dat was al mijn commentaar, want veel meer zinnigs heb ik er niet over te zeggen geloof ik.
Bedankt!

Citaat:
<3

Alleen de laatste volzin klopt ergens niet, imo.
Oeh Medeia vindt hem mooi! Betekent veel voor me.
En ja, die laatste zin was eerst van "Want vliegen is alleen leuk als je het niet kan, maar zou willen'. Voor één of andere reden heb ik hem veranderd. Welke vind je beter?

Citaat:
Ik weet niet, ik vind dat je betere gedichten hebt! Wat niet wegneemt dat ik dit gewoon een heel leuk gedichtje vind. Eigenlijk vind ik vooral het begin heel mooi. Misschien kun je het iets simpeler dichten? Want de aller laatste zin vind ik dan wel weer heel leuk, maar ik denk dat de laatste alinea iets te veel is, te veel woorden.
Dankje!
Simpeler dichten? Volgens mij is dit wel een redelijk simpel gedicht gedichtje, voor mijn doen. Niet? En ja, de laatste alinea zou op zich ook wel anders kunnen. Ik heb er in m'n boekje een andere versie van staan, maar die is nog minder dan deze.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 23:55
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Omdat ik het een schattig gedichtje vind, post ik deze hier maar ook. Ik houd ervan om veel werkwoorden in een zin te stoppen! <3!

---


hoe zou het moeten kunnen gaan
hoe willen we dat het gagaan zou kunnen zijn
hoe denken we te moeten willen mogen
en gaan we nog kunnen doen denken?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 09:28
Verwijderd
Weet je, volgens mij is het niet helemáál toevallig dat de meeste mensen geen zinnen maken met twintig hulpwerkwoorden .
Dit gedicht mist wat je andere gedichten juist zo goed hebben. Een boodschap. Of nouja, misschien heeft het die wel, maar begrijp ik hem niet omdat ik van het hele gedicht gewoon echt niks begrijp :'). De eerste regel is nog wel te volgen, de tweede zelfs voor mij ook nog wel, maar daarna? Ik denk dat 'kunnen doen denken' een brabantsisme (?) is, want in het Nederlands is het vreemd om werkwoorden te vervoegen met 'doen'. ("Ik doe lopen"). En regel drie snap ik al helemaal niet.
Misschien is het wel heel mooi, maar snap ik het niet hoor, dat kan. Maar ik vind deze niet zo erg geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 10:29
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Bedankt!


Oeh Medeia vindt hem mooi! Betekent veel voor me.
En ja, die laatste zin was eerst van "Want vliegen is alleen leuk als je het niet kan, maar zou willen'. Voor één of andere reden heb ik hem veranderd. Welke vind je beter?

Dankje!
Simpeler dichten? Volgens mij is dit wel een redelijk simpel gedicht gedichtje, voor mijn doen. Niet? En ja, de laatste alinea zou op zich ook wel anders kunnen. Ik heb er in m'n boekje een andere versie van staan, maar die is nog minder dan deze.
Ik bedoel niet simpeler, maar in het midden van de laatste alinea met wat minder woorden dichten. Ik vind het daar zelf iets te druk ofzo.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Oeh Medeia vindt hem mooi! Betekent veel voor me.
En ja, die laatste zin was eerst van "Want vliegen is alleen leuk als je het niet kan, maar zou willen'. Voor één of andere reden heb ik hem veranderd. Welke vind je beter?
Haha.
Die zin is 'm ook niet. Het loopt niet in hetzelfde ritme als de rest van het gedicht. Je gedicht moet het namelijk niet hebben van (klank)rijm of zo maar loopt op de een of andere manier nét goed, en crasht dan bij de laatste zin grandioos -al is de inhoud van de laatste zin juist hetgeen wat het geheel mooi maakt. Misschien ligt het aan het soort woorden (hoe heten die dingen, Nederlands als vak is lang geleden voor me), woorden als ''toch'' en ''nog'' en ''wel.''

Ik heb (door jouw woorden te husselen) een voorbeeldje gemaakt, dat op zich niet zo'n goede zin is, maar mijns inziens wel beter loopt. Wat ik je aanraad is om heel andere woorden te gebruiken of zo (met meer of minder lettergrepen) om hetzelfde te zeggen, en zo een andere -bijpassend- ritme te creëren.

Als ik toch eens kon vliegen, dan bleef
ik toch nog zitten, toch wel lopen en
nog wel springen. Want hoe weet je dat,
dat je iets kan?

En al sprong ik uit het raam en viel ik
niet te pletter, en ging er geen leven
van mij verloren, dan nog zou ik weer
keren, snel het raam weer door mijn
kamer in. Want alleen als het niet kan,
maar je het wel zou willen, is
vliegen leuk te vinden.

Laatst gewijzigd op 27-11-2010 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 13:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben het niet met medeia eens, ik vind de laatste zin prima en het geheel vind ik mooi.
(maar misschien heeft ze gelijk hoor )
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 16:17
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Spoiler


---

Dit is dan mijn variatie op die zin. Ik laat in de vorige post die andere zin staan, en ik denk ook niet dat ik de zin nog een keer ga veranderen, want dan ben ik bang dat ik het gedicht helemaal verneuk.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 10-12-2010 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 17:54
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Om in de geest van mijn eerste gedicht in dit topic te blijven:

---

Ken mij

Zelfs een tunnel is ooit gebouwd,
wat ik wil zeggen is dat een raam
ooit nog zand was en dat regen ooit nog
een plant was, een koe nog nooit een
slak was en dat een boom nog altijd een
plant is, zand wel eens een slak was
maar een koe nog nooit een raam was.

Leg me niet zo snel neer, wikkel me nog
niet in verbanden, lees eerst mijn palmen,
zie mijn aura en bekijk mijn stappen en als
blijkt dat de tunnel een einde heeft, weet dan
dat het eerst nog een idee was.

---

/vaag
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 17:56
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ja, hij is best wel vaag, maar ik vind dat dat je gedicht enorm siert! Ik hou van dit soort gedichten, en ik vind hem heel mooi gelukt! Hij heeft toch iets anders, ik vind hem heel origineel.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:41
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Om in de geest van mijn eerste gedicht in dit topic te blijven:

---

Ken mij

Zelfs een tunnel is ooit gebouwd,
wat ik wil zeggen is dat een raam
ooit nog zand was en dat regen ooit nog
een plant was, een koe nog nooit een
slak was en dat een boom nog altijd een
plant is, zand wel eens een slak was
maar een koe nog nooit een raam was.

Leg me niet zo snel neer, wikkel me nog
niet in verbanden, lees eerst mijn palmen,
zie mijn aura en bekijk mijn stappen en als
blijkt dat de tunnel een einde heeft, weet dan
dat het eerst nog een idee was.

---

/vaag
Vaag vind ik hem niet. Ik vind het een vet goede opzet, maar ik zie wel dat dit een soort eerste versie is en dat hij veel mooier kan worden als je hem herschrijft. Ik vind dat je teveel vasthoud aan één idee (dit was ooit dat en dit niet), maar verder is er niks mis met dat idee. Het einde vind ik heel sterk.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Vaag vind ik hem niet. Ik vind het een vet goede opzet, maar ik zie wel dat dit een soort eerste versie is en dat hij veel mooier kan worden als je hem herschrijft. Ik vind dat je teveel vasthoud aan één idee (dit was ooit dat en dit niet), maar verder is er niks mis met dat idee. Het einde vind ik heel sterk.
Nou, precies dit dus.

Het doet me overigens denken aan iets dat ik zelf ooit schreef, grappig!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 22:54
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja, hij is best wel vaag, maar ik vind dat dat je gedicht enorm siert! Ik hou van dit soort gedichten, en ik vind hem heel mooi gelukt! Hij heeft toch iets anders, ik vind hem heel origineel.
Dankje!
Citaat:
Vaag vind ik hem niet. Ik vind het een vet goede opzet, maar ik zie wel dat dit een soort eerste versie is en dat hij veel mooier kan worden als je hem herschrijft. Ik vind dat je teveel vasthoud aan één idee (dit was ooit dat en dit niet), maar verder is er niks mis met dat idee. Het einde vind ik heel sterk.
Citaat:
Nou, precies dit dus.
Hmmz, ja, het is inderdaad in één keer geschreven en ik kan me voorstellen dat dit te zien is. Alleen, ik doe nooit aan herschrijven, maar ik moet toegeven dat dit gedicht zelfs in mijn ogen meer potentie heeft. Op dit moment vind ik het een goed idee om het eens te herschrijven, alleen weet ik niet of daar nog wat van gaat komen.

Citaat:
Het doet me overigens denken aan iets dat ik zelf ooit schreef, grappig!
Posten?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Posten?
Ik probeer eens soort van ook wat dingen voor mezelf te houden, maar het is verleidelijk! Hum!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 23:07
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik probeer eens soort van ook wat dingen voor mezelf te houden, maar het is verleidelijk! Hum!
Hah, dat probeer ik ook altijd, alleen is het tot nu toe niet echt gelukt. Maar ik zal wel beter m'n best moeten doen, want ik wil voor mijn eindopdracht CKV iets met dichten doen ( nou ja, iets, ik wil zo'n gedicht-poster maken/laten drukken) en het lijkt me wel zo fijn als ik niet aan m'n lerares moet uitleggen waarom mijn gedicht ook op het internet te vinden is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Hah, dat probeer ik ook altijd, alleen is het tot nu toe niet echt gelukt. Maar ik zal wel beter m'n best moeten doen, want ik wil voor mijn eindopdracht CKV iets met dichten doen ( nou ja, iets, ik wil zo'n gedicht-poster maken/laten drukken) en het lijkt me wel zo fijn als ik niet aan m'n lerares moet uitleggen waarom mijn gedicht ook op het internet te vinden is.
Je krijgt hem per PM, ok? Dat lijkt me wel een mooie compromis. En het is niet eens zo'n goede, daar gaat het niet om, maar gewoon, niet alles hoeft openbaar of zo.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 07:39
Verwijderd
Geel, ik vind dit een heel goed gedicht, maar wat Jochum zegt: herschrijven zal hem geen kwaad doen. Zolang je het aura maar niet weghaalt. En de palmen. En de verbanden en de slak. Het idee in de laatste regel mag dan weer wel weg, denk ik.
En verder is alles wat ik wilde zeggen al wel gezegd
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 21:35
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Dankje Etmakas!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 21:36
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Geloof je me als ik zeg dat ik
door de vissen de zee niet meer
zie, de regenbogen vol scheld voor
de absentie van de kleur liefde,
het licht verbind aan het leven en
slakken metaforisch gebruik als
een verwijzing naar mijn onbewuste?

Ik weet niet meer waarom ik je mis,
het leven is eens goed voor mij en soms,
soms gaat alles gewoon vanzelf.

---



Geïnspireerd door Medeia.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 22:01
Verwijderd
Niet speciaal over dit gedicht, maar een algemene opmerking.
Soms word ik bijna bang van hoeveel haat/woede er uit je gedichten spreekt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 22:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Niet speciaal over dit gedicht, maar een algemene opmerking.
Soms word ik bijna bang van hoeveel haat/woede er uit je gedichten spreekt.
Hoezo? Ik heb toch maar één haatgedicht gepost (niet dat ik een stapel ongeposte haatgedichten heb liggen )?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Geloof je me als ik zeg dat ik
door de vissen de zee niet meer
zie, de regenbogen vol scheld voor
de absentie van de kleur liefde,
het licht verbind aan het leven en
slakken metaforisch gebruik als
een verwijzing naar mijn onbewuste?

Ik weet niet meer waarom ik je mis,
het leven is eens goed voor mij en soms,
soms gaat alles gewoon vanzelf.

---



Geïnspireerd door Medeia.
Hmm, door mij, of door het gePMde gedicht of door nog iets anders?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 23:14
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Hmm, door mij, of door het gePMde gedicht of door nog iets anders?
Door jou, wat jij vertelde over persoonlijk dichten en zo.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Door jou, wat jij vertelde over persoonlijk dichten en zo.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Ik heb toch maar één haatgedicht gepost (niet dat ik een stapel ongeposte haatgedichten heb liggen )?
Niet allemaal over pure haat, maar toch wel over iemand(-en) die je op zijn minst bepaald niet mag. Van deze word ik allemaal een beetje bang:

Spoiler


:x
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 13:57
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik protesteer! Gedicht 7 en 8 zijn heel erg liefdevol geschreven! Vooral gedicht(je) 8! En 11 en 12 zijn ook een stuk minder onaardig bedoeld dan ze overkomen. Maar voor de rest zijn het inderdaad felle gedichten. Maar dat komt omdat ik het best dicht als ik emotioneel ben, en jammer genoeg is het vaak dat ik boos ben als ik geëmotioneerd ben (niet altijd hoor! )
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 14-12-2010 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Ik protesteer! Gedicht 7 en 8 zijn heel erg liefdevol geschreven! Vooral gedicht(je) 8! En 11 en 12 zijn ook een stuk minder onaardig bedoeld dan ze overkomen. Maar voor de rest zijn het inderdaad felle gedichten. Maar dat komt omdat ik het best dicht als ik emotioneel ben, en jammer genoeg is het vaak dat ik boos ben als ik geëmotioneerd ben (niet altijd hoor! )
Misschien zou jij dan bij wijze van experiment eens a-persoonlijk moeten dichten? Dus waar ik het over had ik m'n PM, bedoel ik, dingen buiten jezelf zoeken, interpretaties geven aan wat je ziet of wat ándere voelen/meemaken etc etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Vingeroefeningentopic #2
Dingaantouwtje
469 03-07-2013 17:18
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Vliegen in mei uitslag!
Dingaantouwtje
16 03-06-2010 15:46
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] April uitslag!
Dingaantouwtje
17 04-05-2010 10:52
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Rommel Uitslag!
Dingaantouwtje
29 29-04-2010 19:23
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 21:00
De Kantine Weerwolfspel #62!
MartinV
396 17-09-2009 15:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.