Oud 25-07-2018, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Van 5 km/h naar 80km/h is toch iets anders als landen met 280km/h naar 1670km/h bij het laatste zal er niet veel leven in je zitten vrees ik.
Dat hangt compleet van de g-krachten of, oftewel je relatieve versnelling.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2018, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Dit topic. Niet 'deze topic'. Dat had een echt politicus geweten...
Deze topic. Het is een barbarisme, neologisme, anglicisme en die worden in principe altijd met de/deze/die aangeduid. Echter, vanwege de historie mag dit ook.

Hoe ik dit weet? Duik maar in m'n postgeschiedenis. Ergens in 2003 of 2004 staat het ergens.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 15:48
Verwijderd
Heeft hij (meisjelisa) nou echt die post verwijderd?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 15:49
Verwijderd
Gelukkig hebben we het citaat nog.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 17:13
abattoir
abattoir is offline
Deadlock er is geen fucking way dat je lichaam een versneling van 1390km/s^2 kan overleven met v1=280km/h en v2=1670km/h en je pakt ongeveer 1 sec nodig hebt om te versnellen( in praktijk is het nog minder )

Volgens de Vandale is zowel de topic als het topic mogelijk dus ik ben niet fout.

Heb ondertussen nog geen sateliet zien passeren op t'livestream van ISS
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Deze topic. Het is een barbarisme, neologisme, anglicisme en die worden in principe altijd met de/deze/die aangeduid. Echter, vanwege de historie mag dit ook.

Hoe ik dit weet? Duik maar in m'n postgeschiedenis. Ergens in 2003 of 2004 staat het ergens.
Dat was echt een goede discussie
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 17:38
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
50 km in diameter en 5000 km ver*
Uit Binas, 6e druk: afstand aarde-zon: 1,496·1011 m, ofwel 149.600.000 km, straal van de zon: 6,963·108 m, ofwel 696.300 km. Als je al bepaalde uitspraken over de zon meent te moeten doen, houd je dan tenminste aan de gegeven astronomische feiten.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Deadlock er is geen fucking way dat je lichaam een versneling van 1390km/s^2 kan overleven met v1=280km/h en v2=1670km/h en je pakt ongeveer 1 sec nodig hebt om te versnellen( in praktijk is het nog minder )

Volgens de Vandale is zowel de topic als het topic mogelijk dus ik ben niet fout.

Heb ondertussen nog geen sateliet zien passeren op t'livestream van ISS
Dat is echter helemaal niet de versnelling. Ik heb vandaag/gisteren nog gevlogen. Je gaat van 1050km/u in een 747 en dat is GROUND SPEED, heel geleidelijk naar 0 relatief ten opzichte van het aardoppervlak. Jij snapt niet hoe het werkt, dan moet je beter je best doen bij natuurkunde en bij wiskunde, geen onzin gaan verkopen. Geef eens antwoord op de vraag waarom je wél vertrouwt op met dezelfde wetenschappelijke methode beschreven quantummechanische principes waarop je geavanceerde touch screen op je telefoon werkt maar niet op iets dat enkele ordes van groottes eenvoudiger is zoals dit soort basale bewegingsleer?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Uit Binas, 6e druk: afstand aarde-zon: 1,496·1011 m, ofwel 149.600.000 km, straal van de zon: 6,963·108 m, ofwel 696.300 km. Als je al bepaalde uitspraken over de zon meent te moeten doen, houd je dan tenminste aan de gegeven astronomische feiten.
Dat doen ze niet omdat ze fucking dom zijn of denken dat wetenschap iets is waar je in kan geloven. Tegelijkertijd maken ze wel gebruik van elektriciteit. Het is echt hoogst verbazingwekkend en is gerelateerd aan de anti-vaccinatiemanie.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 18:59
Verwijderd
Mensen vertrouwen experts niet óf ze vertrouwen de verkeerde experts. Beetje dit idee. Ook MAGA-manie, pizza-gate, Sandy Hook zealotisme zijn eraan gerelateerd. Het is zoveel desinformatie verspreiden dat mensen niets meer vertrouwen en volledig "geredpilled" worden zoals de idioten het zelf noemen.
Gelukkig kwam Forbes er op terug: https://www.fastcompany.com/90206661...cing-libraries
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 20:55
abattoir
abattoir is offline
mathfreek hoe kan je deze foto dan verklaren?

want als de zon 149 biljoen km van ons staat dan betekent dat de zonnenstralen dan loodrecht op ons zouden aarde zouden belanden. Maar wanneer er zonnestralen door een bedekt wolkendek breken dan zijn die stralen niet echt evenwijdig van elkaar. De enige verklaring voor dit fenomeen is dat de aarde dan veel dichter bij ons bevindt dan die biljoenen kilometers.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 20:57
abattoir
abattoir is offline
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:04
Verwijderd
Welke foto?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:06
Verwijderd
Citaat:
mathfreek hoe kan je deze foto dan verklaren?[afbeelding]


want als de zon 149 biljoen km van ons staat dan betekent dat de zonnenstralen dan loodrecht op ons zouden aarde zouden belanden. Maar wanneer er zonnestralen door een bedekt wolkendek breken dan zijn die stralen niet echt evenwijdig van elkaar. De enige verklaring voor dit fenomeen is dat de aarde dan veel dichter bij ons bevindt dan die biljoenen kilometers.
Natuurlijk zijn die niet evenwijdig. Breking van het licht en de zon is natuurlijk op deze afstand niet even breed als de aarde. En het is 149 miljoen kilometer, geen biljoen. Een biljoen is een miljoen keer meer dan een miljoen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:08
Verwijderd
En geef eens antwoord op mijn eerder vragen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:12
Verwijderd
Denk je dat het gaat helpen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:19
Verwijderd
Nee, maar het is leuk om hem te zien spartelen. Ik vraag me af hoe iemand met een dusdanige intelligentie van dag tot dag leeft.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:27
Verwijderd
Hij of zij doet dit voor de lol óf hij of zij is dusdanig ver heen dat hij of zij een volstrekt ander (lees: verkeerd) kader hanteert. In het laatste geval is het een hopeloze missie, net als met religieuzen. Gewoon afschrijven en hopen dat ze op eigen kracht genezen van de psychische stoornis.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:32
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
De wolken breken de zonnenstralen.... En je ziet geen satellieten op de livestream van de ISS omdat die in loworbit vliegt. En alles wat beweegt dat beweegt met de aarde mee dus 1390 km/s +wat je versneld in je voertuig. Correct me if im wrong.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:41
Verwijderd
Citaat:
De wolken breken de zonnenstralen.... En je ziet geen satellieten op de livestream van de ISS omdat die in loworbit vliegt. En alles wat beweegt dat beweegt met de aarde mee dus 1390 km/s +wat je versneld in je voertuig. Correct me if im wrong.
Okay. *versnelt

Trouwens, ook die snelheid is relatief want we jakkeren met een gigantische snelheid van andere melkwegstelsels af natuurlijk, en het zonnestelsel draait met 828.000 km/u rond het middelpunt van ons eigen melkwegstelsel. Zo fucking awesome allemaal.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:56
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Is This for real?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 21:58
Verwijderd
Is this just fantasy?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:19
abattoir
abattoir is offline
Oeps ik was weeral te enthousiast de vesnelling zou dan meer dan 386m/s^2 zijn. Hier vertrouw ik totaal niet op want was jij al gestorven bij de landing en dat zou jammer zijn. Binkyboy het iSS station vliegt ook low earth orbit( wiki) de wolken breken de zonnenstralen niet want het gaat niet door de wolkt maar door gaten in het wolkendeck. Een foto plaatsen lukt niet dus google het maar. Wanner je in de lucht vliegt ben je onafhankelijk van de rotatiesnelheid van de aarde. Dit schiet me opeens te binnen: de wolken zouden dan ook veel sneller zijn. En als je rekening zou houden met de lichtbreking dan zou je per straal een andere zon zien. Zelfs als je niet in de flat earth theorie gelooft dan raad ik je het toch aan om het eens te bekijken. Zelfs moest ik lachen toen ik het voor de eerste keer van hoorde maar zie mij nu...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:21
Verwijderd
Ik was toch echt gisteren rond deze tijd nog in Chicago schatje.
En natuurlijk komt licht wel door de wolken heen. Als er heel weinig doorheenkomt dan worden ze donkerder grijs tot soms wel bijna helemaal zwart.

Je begrijpt er niets van. En geef eens antwoord op mijn eerdere vragen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
In de lucht ben je helemaal niet onafhankelijk van de aarde. Je vliegt namelijk door lucht, niet door niks (anders zou het vliegtuig uit de lucht vallen). En die lucht roteert vrolijk mee. Als dat niet zo was zou je met een luchtballon of parachute verrekte veel verder kunnen komen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:27
abattoir
abattoir is offline
Ik heb je vraag al beantwoord. Morgen probeer ik een nieuwe poging om een foto te versturen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:29
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Waar haal jij al je info vandaan?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:45
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Is This for real?
Citaat:
Is this just fantasy?
Caught in a landslide
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:48
Verwijderd
No escape from reality
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:54
abattoir
abattoir is offline
No the return to reality and truth
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 22:58
Verwijderd
Citaat:
No the return to reality and truth
Dat klinkt precies als iets wat Hitler gezegd zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 23:02
abattoir
abattoir is offline
Want hitler sprak engels...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 23:04
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 23:39
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Omg... love This!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Want hitler sprak engels...
Kon hij prima

Of ontken je zijn bestaan ook?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 08:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oké jongens, hou het wel effe ontopic aub.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Want hitler sprak engels...
Ja, gaan we nu echt dit soort zaken er bij halen? Denk je dat je dit wél inhoudelijk kunt winnen van ons?

Hitler heeft vijf maanden in Liverpool gewoond voor de Eerste Wereldoorlog. Your move, atheists.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Oké jongens, hou het wel effe ontopic aub.
Samenzweringen in het algemeen zijn veel interessanter dan één van die dingen en hij begon gelijk al met 9/11 in het begin. Zoals ik beargumenteerd heb is hij een van de volledig geredpillede idioten; ik probeer te kijken hoe ver hij is en hem een uitspraak over WO2/de holocaust te ontlokken zodat hij geband kan worden omdat hij bepaalde wetten overtreedt, en daarbij baseer ik me op z'n eigen offtopicheid zover. Mag dat niet? Want dan doe ik dat niet, maar ik denk namelijk zoals ik eerder heb gezegd en zoals die dobermann ook al aangaf, dat er geen overig nuttig doel aan de discussie is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 13:26
FaZe_
FaZe_ is offline
er zijn gewoon 2 manen 2 zonnen die de overheid aan en uit kan zetten aan de ene kant staat de zon aan en de maan uit als aan de andere kant (waar nieuw zeeland enzo ligt) de zon uit en de maan aanstaat, en die verklaring van in een compleet jaar is op de noordpool maar 1 zonsondergang en opkomst is ook niet te bewijzen aangezien de overheid mensen verbied om een kijkje op de noordpool te nemen. dus ik denk genoeg bewijs dat de aarde wel degelijk plat is... ofzo...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 13:58
Verwijderd
Euh, ik ken mensen die er jaarlijks gaan vissen. Hoezo wordt het verboden? Door welke overheid dan? Waarom ga je niet gewoon zelf als je het niet gelooft?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 14:04
Verwijderd
Citaat:
er zijn gewoon 2 manen 2 zonnen die de overheid aan en uit kan zetten aan de ene kant staat de zon aan en de maan uit als aan de andere kant (waar nieuw zeeland enzo ligt) de zon uit en de maan aanstaat, en die verklaring van in een compleet jaar is op de noordpool maar 1 zonsondergang en opkomst is ook niet te bewijzen aangezien de overheid mensen verbied om een kijkje op de noordpool te nemen. dus ik denk genoeg bewijs dat de aarde wel degelijk plat is... ofzo...
Kun je wellicht laten zien waar dat zogenaamde "genoeg bewijs" van jou zich bevind? In je post kan ik het niet vinden.

Overigens verbiedt niemand je om naar de noordpool te gaan. Je kunt gewoon een reis naar de noordpool boeken, gebruik google maar even. Er gaan zelfs vluchten over de noordpool omdat het een korte route is. Cathay Pacific vliegt bijvoorbeeld zo van New York naar Hong Kong. Is korter én comfortabeler (stabieler weer, minder ander luchtverkeer). Is pas een jaar of twintig echt in zwang omdat je al snel in Russisch luchtgebied zit en de Sovjet-Unie werd vermeden tot jaren negentig én omdat er toch wel wat veiligheidsmaatregelen nodig zijn (bij nood zijn er niet zo veel vliegvelden in de buurt om snel een noodlanding te maken).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 14:05
Verwijderd
Godver kutdeadlock ik kan niet eens even gaan pissen tijdens het schrijven van een post of je bent me alweer voor :boos:
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 14:07
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 15:02
abattoir
abattoir is offline
Er zijn nogtans verdacht weining vluchten boven de zuidpool. Er zijn vliegroutes die in vogelvlucht als je boven Antarctica gaat veel korter zijn maar in werkelijkheid kunnen de vluchten uitlopen tot 32h met 2 tussenstops. Je hebt ook speciale overlevingspakketen en getraind personeel nodig als je onder 72° zuiderbreedte zou willen vliegen. Waarom zou dat zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 15:06
Verwijderd
Hij heeft het over de noordpool. Niet over de zuidpool. En de reden dat er weinig vluchten zijn is simpelweg omdat er geen gigantische landmassa zo verspreid ligt zoals Alaska/Canada/Groenland/Scandinavië/Rusland/Japan.

Probeer het nog eens?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 15:09
abattoir
abattoir is offline
Kerel ik heb het over de zuidpool
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 15:21
Verwijderd
Trouwens, er is één commerciële airliner route die over de zuidpool voert. Die wordt alleen niet gebruikt, er is op het moment geen directe verbinding tussen Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika. Dat is de énige route waarbij er over de zuidpool gevlogen zou worden omdat er geen kortere routes zijn.

En geloof me, als vliegtuigmaatschappijen zouden het echt wel doen, dat zijn zulke knijpers.

Daarnaast zijn er wel commerciële vluchten over de zuidpool geweest. En PanAm heeft ooit een stunt uitgehaald door over beide polen te vliegen met hetzelfde vliegtuig:


Verder heeft een vriend van me ongeveer 20 jaar op Antarctica als atmosferisch wetenschapper gewerkt. Dr. Joe Doupnik. Daar zit geen kwaad in en alleen maar enorme hoeveelheden kennis. Hoeveel mensen ken jij die op Antarctica geweest zijn en foto's van de bewaakte muur gemaakt hebben?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 15:22
Verwijderd
De bewuste airliner routes waar geen verkeer over is:
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 15:30
abattoir
abattoir is offline
Hoe diep is hij in de zuidpool geweest? En de vluchten gaan alleen langs de randen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Hoe diep is hij in de zuidpool geweest? En de vluchten gaan alleen langs de randen.
Hij is in onze winter, hun zomer, op zowel de geografische als de magnetische zuidpool geweest om er meetapparatuur te installeren. Omdat de ozonlaag en de atmosfeer in het algemeen veel dunner is op de zuidpool (precies zoals verwacht wordt bij een ronddraaiende bol), kan je er bijzonder goed metingen doen over bepaalde dingen. Zonnevlammen bijvoorbeeld. Het is ook een uitstekende plek voor een observatorium, maar daarvoor is het eigenlijk te koud in de winter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Katholieke school
Verwijderd
176 10-08-2009 15:16
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.