Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 13:22
devilcat
devilcat is offline
Ik heb een film gekocht alleen die is engels en de ondertiteling ontbreekt.
Nou vind ik het niet erg dat ie in het engels is dat kan ik wel begrijpen alleen de acteurs praten soms niet duidelijk waardoor je de gesprekken niet kunt volgen.

Bestaat er een website of iets dergelijks waar je ondertiteling kan downloaden ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2005, 13:36
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
ja, maar ik weet niet of je verstand hebt van het opnieuw timen van subs... tenzij je ervaring hebt met gedownloade zooi (wat absoluut niet mag trouwens en ik impliceer echt niks).

Ben je bekend met srt bestanden? of sub bestanden? idx misschien?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 19-04-2005 @ 14:36 :
ja, maar ik weet niet of je verstand hebt van het opnieuw timen van subs... tenzij je ervaring hebt met gedownloade zooi (wat absoluut niet mag trouwens en ik impliceer echt niks).

Ben je bekend met srt bestanden? of sub bestanden? idx misschien?
Waar kan je die ondertiteling vandaan halen dan?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:22
herz
herz is offline
Naar mijn weten is in NL het downloaden van subs verboden. Anyway als je in google zoekt op divx station krijg je wel een goeie site
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:45
Type
Avatar van Type
Type is offline
downloaden van subs is niet verboden, het uploaden van subs is verboden

(zelfde met films en muziek, hebben / downloaden / kopieren voor jezelf mag, maar verspreiden mag niet.)
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:25
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
laat ik dit eens héél zwart wit tekenen:

Mag je een link geven naar een downloadbare sub die jij zelf niet host?

en... mag je dus ook een link geven naar een downloadbare film, die je zelf niet host?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 19-04-2005 @ 18:45 :
downloaden van subs is niet verboden, het uploaden van subs is verboden

(zelfde met films en muziek, hebben / downloaden / kopieren voor jezelf mag, maar verspreiden mag niet.)
Daarover bestaat verschil van mening. Ik zou zelf menen dat het downloaden van muziek en dergelijke wel een inbreuk op auteursrecht oplevert. Maar dat is een andere discussie.

In elk geval vindt de filmindustrie het niet leuk dat ondertitels op internet te downloaden zijn. Immers, de tekst van een film is net zo goed onderdeel van het werk. Daarom heeft de industrie - met succes - vrijwel alle ondertitelsites van het web gehaald.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:01
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Nu heten het studiegroepen en worden hun 'studieprojecten' upgeload naar engelse website/nieuwe nederlandse website die buiten nederland hun werk hebben opgeslagen en 'publiceren'
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2005 @ 19:55 :
...
Daarom heeft de industrie - met succes - vrijwel alle ondertitelsites van het web gehaald.
Inderdaad vrijwel, ik weet er in ieder geval nog 2 (naar ik vind) goede. Als je een paar sites wil kan je natuurlijk iemand pm'en, maar links (warez dus) hier geven mag hier niet.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:34
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2005 @ 19:55 :
Daarover bestaat verschil van mening. Ik zou zelf menen dat het downloaden van muziek en dergelijke wel een inbreuk op auteursrecht oplevert. Maar dat is een andere discussie.
volgens de nederlandse wet is een thuiskopie van films en muziek hebben perfect legaal.

Over welk verschil van mening heb je het dan?

Ik zeg alleen wat mag en wat niet mag, volgens de Nederlandse wet.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:36
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Type schreef op 19-04-2005 @ 20:34 :
volgens de nederlandse wet is een thuiskopie van films en muziek hebben perfect legaal.
Jij ziet het downloaden van internet als een thuiskopie? Blijf jezelf maar voorliegen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 19-04-2005 @ 20:34 :
volgens de nederlandse wet is een thuiskopie van films en muziek hebben perfect legaal.

Over welk verschil van mening heb je het dan?

Ik zeg alleen wat mag en wat niet mag, volgens de Nederlandse wet.
Het gaat in deze gevallen niet om een auteursrecht naar Nederlands recht, maar om auteursrechten naar vreemd recht, vaak Amerikaans. En veel van die rechtsstelsels kennen de mogelijkheid van thuiskopiëen niet.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:47
Verwijderd
Als je de film gekocht hebt, is het geen DivX, dus dan is het niet zomaar even te regelen dat er subs in komen.

Hoe dan ook, subtitles zijn naar mijn mening niet per definitie illegaal: in de zin van dat je een geripte, eigen film wilt voorzien van subtitles.

Maar even zo legaal mogelijk blijven:

- Je kunt een subtitleprogramma (voor .avi-bestanden (DivX)) downloaden: dat heet VobSub. Installeer dat.
- Subtitles kun je downloaden van bijv. www.subscene.com .
- Als je het avi-bestand hetzelfde naam geeft als de subtitle file (.sub/.srt), dan zou VobSub automatisch moeten starten samen met Windows Media Player en (als het goede subtitles zijn) zou het moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 22:59
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Maar als je een originele dvd hebt dan kloppen de tijdsinstellingen van de sub waarschijnlijk niet.

Als je dan met BSplayer je subs gewoon zou afspelen kun je (met de nieuwste versie) de subs gelijktijdig verplaatesn (ipv dat je een verplaatsingsprogramma gaat gebruiken eerst).
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 07:58
Verwijderd
Op http://divx.pagina.nl/ staan meerdere links naar websites die ondertitelingen aanbieden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland:broeinest voor moslimterroristen.
Fellaci
85 02-02-2002 10:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.