Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005 / VWO
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2005, 15:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:56 :
Mja in sommige boeken staan sommige dingen nou eenmaal niet. Maar als die ratten van t CITO daar eens rekening mee houden en niet van die cirkeldiagram onzinvragen erin zetten misschien dat we dan het examen beter konden maken.
Precies!

Cirkeldiagrammen *schudt hoofd* Daar heb ik ooit één som over gehad in de vierde bij wiskunde, nooit in schoolexamens of centraal examen teruggezien en nu gaan ze dat ineens vragen bij Aardrijkskunde
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 27-05-2005, 15:58
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:49 :
\


sorry



ik moest eigelijk haar quoten

geen onzin aub met je basalt = continentaal en graniet = oceanisch
hmm misschien is het woord subtiel jou onbekend.
Want fouten maken is menselijk en niet direct onzin.
Maar ja dat is misschien ook wel moeilijk te snappen.

en als ik dat wil posten dan post ik dat.
Perongeluk verkeerde uitleg is beter dan je kop in het zand steken of iedereen die wat probeerd gelijk maar te kraken.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 27-05-2005, 15:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 27-05-2005 @ 16:58 :
Ben ik nou de enige die basalt opgeschreven heeft omdat het plaatje uit het examen zo leek op een foto in mijn aardrijkskundeboek?
Slimme actie
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 15:59
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:58 :
hmm misschien is het woord subtiel jou onbekend.
Want fouten maken is menselijk en niet direct onzin.
Maar ja dat is misschien ook wel moeilijk te snappen.

en als ik dat wil posten dan post ik dat.
Perongeluk verkeerde uitleg is beter dan je kop in het zand steken of iedereen die wat probeerd gelijk maar te kraken.
Ja ik vond t onzin omdat je iemand probeerde te verbeteren en je zelf t verkeerde antwoord geven

misschien is het woord onzin jou niet bekend want wat jij zei was blijkbaar wel onzin

en ik kraak niet af, ik zeg alleen dat het onzin is en verbetr je daarna



je hoeft je btw niet zo aangevallen te voelen, het was geen persoonlijke aanval oid
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:06
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:59 :
Ja ik vond t onzin omdat je iemand probeerde te verbeteren en je zelf t verkeerde antwoord geven

misschien is het woord onzin jou niet bekend want wat jij zei was blijkbaar wel onzin

en ik kraak niet af, ik zeg alleen dat het onzin is en verbetr je daarna



je hoeft je btw niet zo aangevallen te voelen, het was geen persoonlijke aanval oid
dude het was toch tegen mij gericht .

Ik probeerde haar niet percé te verbeteren, want in eerste instantie vroeg zij hoe het zat.

Daarintegen post jij nu wel alleen om mensen te verbeteren.

maar anyway back on topic- denken jullie dat er mensen zakken op AK. Het lijkt me eigenlijk een beetje onwaarschijnlijk want zo'n moeilijk vak is het niet. Het is (zoals iemand anders al eerder bestempelde) eigenlijk meer hoe goed je vaardigheden met de atlas zijn. Ik heb ook al iemand gehoord die had nog bijna nooit met de atlas gewerkt!
Wij hebben op toetsen altijd vragen dat je iets moet verklaren aan de hand van een zelf uitgekozen kaart. Dus ik was op zich wel redelijk bekend met de vraagstelling.

Over de gesteentes, hmm royaal da jullie er een plaatje bij hadden bij ons werd het 1 keer genoemd in misschien net 6 zinnen. Toen gingen ze gelijk verder op andere afzettingen en ertzen en aders enzo.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 27-05-2005, 16:08
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond dat er bar weinig vragen waren waar je een atlas voor nodig had, trouwens!

En stoppen met ruzieën, jullie verbeteren allebei en jullie menen het goed en nu ophouden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:10
SJON
SJON is offline
Ik mag eigenlijk niet klagen, want met redelijk streng tellen heb ik 40 punten, maar toch maar:

- vinex en groeikernen hebben we alleen als begrip moeten leren, maar verder is daar niets over uitgelegd.

- cirkeldiagram heeft natuurlijk niets met aardrijkskunde te maken en zozo die volgorde van grootte is bull-shit.

- basalt...nog nooit gehad...

En bij dat vliegtuig gedoe had ik via het spoor naar Djibouti en dan via de Rode Zee, mjah zal wel fout zijn.
Oud 27-05-2005, 16:11
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 17:08 :
Ik vond dat er bar weinig vragen waren waar je een atlas voor nodig had, trouwens!

En stoppen met ruzieën, jullie verbeteren allebei en jullie menen het goed en nu ophouden
gheghe nou met een goede discussie is niets mis heur en dat is heel wat anders dan ruzie

Maar wat ahd je nu voor punten? ik heb niet geteld, want ik heb het niet nodig en heb toch wel genoeg denk ik zo....
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 27-05-2005, 16:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 17:11 :
gheghe nou met een goede discussie is niets mis heur en dat is heel wat anders dan ruzie

Maar wat ahd je nu voor punten? ik heb niet geteld, want ik heb het niet nodig en heb toch wel genoeg denk ik zo....
Hm...

Dertig ongeveer Ik hoop dat ik een 5,3 heb, dan sta ik een zeven.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:17
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Nou royaal gehaald dan toch....

lozen dan die info, mist je aardwetenschapopen gaat studeren o.i.d
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 27-05-2005, 16:28
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 17:06 :
dude het was toch tegen mij gericht .

Ik probeerde haar niet percé te verbeteren, want in eerste instantie vroeg zij hoe het zat.

Daarintegen post jij nu wel alleen om mensen te verbeteren.

maar anyway back on topic- denken jullie dat er mensen zakken op AK. Het lijkt me eigenlijk een beetje onwaarschijnlijk want zo'n moeilijk vak is het niet. Het is (zoals iemand anders al eerder bestempelde) eigenlijk meer hoe goed je vaardigheden met de atlas zijn. Ik heb ook al iemand gehoord die had nog bijna nooit met de atlas gewerkt!
Wij hebben op toetsen altijd vragen dat je iets moet verklaren aan de hand van een zelf uitgekozen kaart. Dus ik was op zich wel redelijk bekend met de vraagstelling.

Over de gesteentes, hmm royaal da jullie er een plaatje bij hadden bij ons werd het 1 keer genoemd in misschien net 6 zinnen. Toen gingen ze gelijk verder op andere afzettingen en ertzen en aders enzo.
Ik moest een 4.5 minimaal hebben om een 5.5=6 te staan maar als ik t zo bekijk slaan die antwoorden en vragen nergens op, laten ze maar een hoge normering geven anders zakken er wel degelijk veel mensen op
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:38
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Over de laatste vraag..

Ik had dat door het vrijkomen van CO2 door het kappen of verbranden van de vegetatie en dat de vegetatie normaal CO2 uit de lucht haalt, dat er dan meer broeikasgassen in de lucht komen. En dat is dus niet goed voor de stralingsbalans. (had het nog verder uitgelegd)

Dat is toch goed?

Ik heb basalt gewoon goed gegokt

Ik durfde niet te kijken na dit topic, maar ik heb minstens een 7.1
Oud 27-05-2005, 16:43
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 27-05-2005 @ 17:38 :
Over de laatste vraag..

Ik had dat door het vrijkomen van CO2 door het kappen of verbranden van de vegetatie en dat de vegetatie normaal CO2 uit de lucht haalt, dat er dan meer broeikasgassen in de lucht komen. En dat is dus niet goed voor de stralingsbalans. (had het nog verder uitgelegd)

Dat is toch goed?

Ik heb basalt gewoon goed gegokt

Ik durfde niet te kijken na dit topic, maar ik heb minstens een 7.1
Dat over die laatste vraag had ik precies t zelfde, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken, mijn ak leraar zei dat er wel vaker dingen er niet in staan die toch wel kloppen, dus krijg je wel punten voor (hoop ik)

maar het ak examen was zwaar kut
punten voor de infantiele vragen + hoge normering!!!
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:49
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:58 :
hmm misschien is het woord subtiel jou onbekend.
Want fouten maken is menselijk en niet direct onzin.
Maar ja dat is misschien ook wel moeilijk te snappen.

en als ik dat wil posten dan post ik dat.
Perongeluk verkeerde uitleg is beter dan je kop in het zand steken of iedereen die wat probeerd gelijk maar te kraken.
wat ben jij een schatje joh!
Oud 27-05-2005, 16:56
phoebe
phoebe is offline
ak was idd klote!! moest 4,2 hale.....hopelijk hebk dat!!


alsk heeel streng nakijk komk op 26 pt uit maar meestal rond de 32....dus moet kunne, toch??


t antwoordmodel is heel vaag, zijn volgusmij nog vele afwijkende antwoorden mogelijk!!



suc6 allemaal.. xXx
Oud 27-05-2005, 17:02
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 27-05-2005 @ 17:38 :
Over de laatste vraag..

Ik had dat door het vrijkomen van CO2 door het kappen of verbranden van de vegetatie en dat de vegetatie normaal CO2 uit de lucht haalt, dat er dan meer broeikasgassen in de lucht komen. En dat is dus niet goed voor de stralingsbalans. (had het nog verder uitgelegd)

Dat is toch goed?
idd had ik ook.
staat volgens mij ook in het boek!!
__________________
na emo komt zonneschijn
Oud 27-05-2005, 17:11
sonic boom
sonic boom is offline
Sjah, viel wel mee...ben eigenlijk best boos dat ik afgelopen jaren over deze onderwerpen geen aantekeningen had gemaakt. mijn leraar had ze namelijk egt bijna allemaal al een x in de klas besproken. Over vinex,hsl,vulkanen die vragen. Maarja die cirkeldiagram. Had daarzo een cirkel van dezelfde grootte getekened dus -1 en ook die volgorde van die steden door elkaar gegooid in die cirkels...dat je daar -1 voor krijgt vind ik egt dramatisch. Sjah ik wilde een 4.2 dat zal wel lukken met een norm van 1.0 ofzo Maandag ff economie een 4.3 minstens halen en dan kan het bijna niet meer stuk. M&O sta ik een 7.7 dus dat zal wel goedkomen
Oud 27-05-2005, 17:12
sonic boom
sonic boom is offline
Had stollingsgesteente...maarja ik gokte maar graniet...ik dacht dat basalt er donkerder uitzag..mja boeie dan
Oud 27-05-2005, 17:12
jet
Avatar van jet
jet is offline
er zit een fout in het correctie model bij vraag 16.. dat tweede punt, dat was juist niet zo!
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 17:15
xemoblastx
Avatar van xemoblastx
xemoblastx is offline
het komt gewoon door die machtsgeile zionisten bij ministerie van onderwijs en CITO dat we zo hard genaaid worden
__________________
okay i believe you but my tommy gun don't
Oud 27-05-2005, 17:19
jewboi
jewboi is offline
voor die posities hebben ze hard gewerkt emogast
Oud 27-05-2005, 17:19
SJON
SJON is offline
Graniet...basalt...wat hebben jullie in godsnaam voor methode?

Wij hebben Terra en daar staat er werkelijk niets over in.

Wanneer slaag je trouwens cum laude?
Oud 27-05-2005, 17:20
xemoblastx
Avatar van xemoblastx
xemoblastx is offline
Citaat:
jewboi schreef op 27-05-2005 @ 18:19 :
voor die posities hebben ze hard gewerkt emogast
joden en hard werken..is t zelfde als ajax en goed voetbal
__________________
okay i believe you but my tommy gun don't
Oud 27-05-2005, 17:24
jewboi
jewboi is offline
je zou eens moeten horen hoe het vroeger ging. Maar ik begrijp je wel, jij kent waarschijnlijk de geschiedenis niet en dan is er inderdaad de mogelijkheid dat je de conclusie trekt dat we goed zijn in mensen voor ons laten werken. Waarschijnlijk at jij vanochtend nog een boterham die betaald is met geld van een zogenaamde "zionist".
Oud 27-05-2005, 17:24
jet
Avatar van jet
jet is offline
volgensmij heeft dit niks meer met aardrijkskunde te maken.. mijn post was belangrijker
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 17:25
xemoblastx
Avatar van xemoblastx
xemoblastx is offline
Citaat:
jewboi schreef op 27-05-2005 @ 18:24 :
je zou eens moeten horen hoe het vroeger ging. Maar ik begrijp je wel, jij kent waarschijnlijk de geschiedenis niet en dan is er inderdaad de mogelijkheid dat je de conclusie trekt dat we goed zijn in mensen voor ons laten werken. Waarschijnlijk at jij vanochtend nog een boterham die betaald is met geld van een zogenaamde "zionist".
ga naar de klaagmuur ofzo...oh nee das palestina
__________________
okay i believe you but my tommy gun don't
Oud 27-05-2005, 17:27
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Een voorbeeld van de infantiliteit van het CITO:

"Vraag 22
De spoorlijn van Djibouti naar Addis Abeda, nu nog gemeenschappelijk eigendom van Ethiopië en Djibouti, werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming.

Uit welk land was deze onderneming afkomstig? Geef met vermelding van een atlaskaart de verklaring voor je antwoord?

Volgens het antwoordmodel van vraag 22 had je één van de volgende twee kaarten moeten gebruiken:

51e druk: 171A of 133A
52e druk: 193A of 149A

Het goede antwoord is blijkbaar Frankrijk. Dit is zo omdat Djibouti een Franse kolonie is geweest. Dit valt echter niet af te leiden uit de twee te gebruiken kaarten. Deze kaarten geven de situatie weer zoals die was in het jaar 1937. In de inleiding van deze vraag staat: werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming.

Om het goede antwoord te achterhalen zou je dus een kaart nodig hebben die de situatie weergeeft rond 1900. Het moge duidelijk zijn dat dit niet het geval is. Het goede antwoord is daarom onmogelijk te achterhalen zonder kennis van het koloniale verleden van Djibouti of Frankrijk. Deze kennis is absoluut geen vereiste voor het aardrijkskunde CE en daarom deugt deze vraag voor geen meter."

dit heb ik gekopieerd van een gast die op het eindexamen.nu forum dit had neergezet
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 17:28
jewboi
jewboi is offline
Citaat:
ga naar de klaagmuur ofzo...oh nee das palestina
geen wonder dat je moeite hebt met aardrijkskunde. Palestina zoals jij het noemt is Joods land, is het land van G'd dus heeft niks te maken met die Palestijen die denken dat ze een stuk grond hebben, waar ze geen recht op hebben. De klaagmuur is Joods grondgebied en Joods eigendom, onthoud dat maar dan komt het misschien nog ooit goed met je aardrijkskunde.
Oud 27-05-2005, 17:28
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
sicilion schreef op 27-05-2005 @ 12:51 :
ik heb dus precies t zelfde
'
Ik heb ook Italië en ik had erbij geschreven dat dat was om ervoor te zorgen dat die stad bereikbaar was vanaf de zee.

Ik heb geen zin om dit hele topic eerst door te lezen
Oud 27-05-2005, 17:29
xemoblastx
Avatar van xemoblastx
xemoblastx is offline
Citaat:
jewboi schreef op 27-05-2005 @ 18:28 :
geen wonder dat je moeite hebt met aardrijkskunde. Palestina zoals jij het noemt is Joods land, is het land van G'd dus heeft niks te maken met die Palestijen die denken dat ze een stuk grond hebben, waar ze geen recht op hebben. De klaagmuur is Joods grondgebied en Joods eigendom, onthoud dat maar dan komt het misschien nog ooit goed met je aardrijkskunde.
kom dat in mn face zeggen
__________________
okay i believe you but my tommy gun don't
Oud 27-05-2005, 17:31
jewboi
jewboi is offline
realiseer je je dat dit het VWO forum is en niet het VMBO deel?
Oud 27-05-2005, 17:31
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 27-05-2005 @ 18:28 :
'
Ik heb ook Italië en ik had erbij geschreven dat dat was om ervoor te zorgen dat die stad bereikbaar was vanaf de zee.

Ik heb geen zin om dit hele topic eerst door te lezen
Ik ga ook niet het hele topic doorlezen... maar weet wel over welke vraag dit gaat, wie de spoorlijn aangelegd had toch?
Daar had ik ook geen Frankrijk maar Italie.. Omdat die stad diemeer het land in lag in Ethiopie er meer van profiteerde dat die aan het water. Ethiopie had daar geen verbinding naar het water en dus waterverkeer en dat verhaal..
Ook waar je een landbouwbedrijf oid zou vestigen heb ik in Ethiopie bij dat plaatsje met spoorlijn, in het antwoordenblad staat bij een luchthaven?
Zo nog wel een paar rare dingen
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 27-05-2005, 17:33
xemoblastx
Avatar van xemoblastx
xemoblastx is offline
Citaat:
jewboi schreef op 27-05-2005 @ 18:31 :
realiseer je je dat dit het VWO forum is en niet het VMBO deel?
zegt iemand die op t Joods Gymnasium te Amsterdam is gekomen door middel van steekpenningen aan Job Cohen
__________________
okay i believe you but my tommy gun don't
Oud 27-05-2005, 17:35
jewboi
jewboi is offline
Citaat:
xemoblastx schreef op 27-05-2005 @ 18:33 :
zegt iemand die op t Joods Gymnasium te Amsterdam is gekomen door middel van steekpenningen aan Job Cohen
Dat zijn nu die generalisaties die onze samenleving kapot maken... Maar idd ik denk niet dat t leven zo makkelijk zou zijn zonder de steun die ik geniet. Maar daar ben ik niet ondankbaar voor en we krijgen niets voor niets. Bespeur ik daar een jaloerse ondertoon?
Oud 27-05-2005, 17:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 18:12 :
er zit een fout in het correctie model bij vraag 16.. dat tweede punt, dat was juist niet zo!
jongens.. hierover moet geklaagd worden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 17:36
xemoblastx
Avatar van xemoblastx
xemoblastx is offline
Citaat:
jewboi schreef op 27-05-2005 @ 18:35 :
Dat zijn nu die generalisaties die onze samenleving kapot maken... Maar idd ik denk niet dat t leven zo makkelijk zou zijn zonder de steun die ik geniet. Maar daar ben ik niet ondankbaar voor en we krijgen niets voor niets. Bespeur ik daar een jaloerse ondertoon?
liever een naïeve katholiek dan een snobistische jood
__________________
okay i believe you but my tommy gun don't
Oud 27-05-2005, 17:38
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Liss schreef op 27-05-2005 @ 18:31 :
Ik ga ook niet het hele topic doorlezen... maar weet wel over welke vraag dit gaat, wie de spoorlijn aangelegd had toch?
Daar had ik ook geen Frankrijk maar Italie.. Omdat die stad diemeer het land in lag in Ethiopie er meer van profiteerde dat die aan het water. Ethiopie had daar geen verbinding naar het water en dus waterverkeer en dat verhaal..
Ook waar je een landbouwbedrijf oid zou vestigen heb ik in Ethiopie bij dat plaatsje met spoorlijn, in het antwoordenblad staat bij een luchthaven?
Zo nog wel een paar rare dingen
lees dit maar eens, het hele examen was gewoon belachelijk slecht gemaakt:

Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 18:27 :
Een voorbeeld van de infantiliteit van het CITO:

"Vraag 22
De spoorlijn van Djibouti naar Addis Abeda, nu nog gemeenschappelijk eigendom van Ethiopië en Djibouti, werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming.

Uit welk land was deze onderneming afkomstig? Geef met vermelding van een atlaskaart de verklaring voor je antwoord?

Volgens het antwoordmodel van vraag 22 had je één van de volgende twee kaarten moeten gebruiken:

51e druk: 171A of 133A
52e druk: 193A of 149A

Het goede antwoord is blijkbaar Frankrijk. Dit is zo omdat Djibouti een Franse kolonie is geweest. Dit valt echter niet af te leiden uit de twee te gebruiken kaarten. Deze kaarten geven de situatie weer zoals die was in het jaar 1937. In de inleiding van deze vraag staat: werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming.

Om het goede antwoord te achterhalen zou je dus een kaart nodig hebben die de situatie weergeeft rond 1900. Het moge duidelijk zijn dat dit niet het geval is. Het goede antwoord is daarom onmogelijk te achterhalen zonder kennis van het koloniale verleden van Djibouti of Frankrijk. Deze kennis is absoluut geen vereiste voor het aardrijkskunde CE en daarom deugt deze vraag voor geen meter."

dit heb ik gekopieerd van een gast die op het eindexamen.nu forum dit had neergezet
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 17:40
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Over die Italië/Frankrijk vraag (het is al gezegd, maar toch): in de tijd dat de spoorlijn werd aangelegd (100 jaar geleden) was Ethiopië nog onafhankelijk en dus geen Italiaans grondgebied. Die gegevens waren gewoon uit de bron te halen. Stond er letterlijk in dat Ethiopië altijd onafhankelijk is geweest tot Mussolini (jaren '30) Frankrijk was dus het enige logisch antwoord.

Over die vliegveld vraag, ja écht! Ik had Addis Abeba, omdat het aan het spoor ligt én aan een rivier én aan een weg.. Vond 'm zelf wel logisch

Over het cirkeldiagram: onder het basispakket (wat je áltijd mee mag/moet nemen) valt ook een rekenmachine (niet programmeerbaar), een geo en een passer. Ik had alleen de geo bij me helaas.. Heb dus geen percentages uitgerekend (-1 punt) en ik had het 2e diagram met het dopje van m'n spa blauw flesje getekend, omdat ie dan mooi even groot was (-1 punt).

Over die stenenvraag (25, 26, 27), was volgens m'n docent een hele slechte/domme vraag, omdat het in de natuur in het echt nóóit zo voorkomt! Maar ik ga er niet over klagen, want heb ze alle drie goed

Het ging niet eens zo slecht, ze hadden moeilijkere vragen kunnen stellen bij V&RI en M&M. Heb in totaal 35-39 punten gehaald (4.8-6.7), had een 3.4 nodig voor een 6 (sowieso gehaald dus ) en een 5.4 voor een 7 en zelfs dat is nog mogelijk! Heb 14/15 punten op M&M gehaald, 15 op V&RI en en dus 5-8 op AA (waarvan 4 op de 1e drie vragen )
Over die vraag bij de diepzeetrog heb ik over horsten en slenken geluld, ik had niet door dat het een diepzeetrog was.. Achteraf heel dom, omdat de vragen daarna doorgingen op de diepzeetrog en die doorsnede tekening heb ik niet eens zo belachelijk slecht getekend, whahaha. Goed.. Het zouden trouwens nog iets meer puntjes kunnen worden, maar niet heel veel meer.

Ben blij dat ik iig met een voldoende afsluit en blij dat ik eindelijk van dat schijtvak af ben
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 17:41
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Die stralingsbalans had ik ook idd, dat met het broeikaseffect enz.

Weet iemand of we hierover (zie ook mn vorige post) moeten klagen of dat dat niet nodig is aangezien er 'voorbeeld van het goede antwoord' bij staat?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 27-05-2005, 17:42
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Liss schreef op 27-05-2005 @ 18:41 :
Die stralingsbalans had ik ook idd, dat met het broeikaseffect enz.

Weet iemand of we hierover (zie ook mn vorige post) moeten klagen of dat dat niet nodig is aangezien er 'voorbeeld van het goede antwoord' bij staat?
Ja! Dat had ik ook! En dat leek me uiterst logisch!!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 17:42
jewboi
jewboi is offline
Citaat:
liever een naïeve katholiek dan een snobistische jood
zeg eens op katholiekje jij en je 17 broertjes/zusjes zullen later wel iemand nodig moeten hebben die jullie wat geld toeschuift na 12 uur hard werken dus hou je maar even in.
Oud 27-05-2005, 17:43
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:40 :


Over die stenenvraag (25, 26, 27), was volgens m'n docent een hele slechte/domme vraag, omdat het in de natuur in het echt nóóit zo voorkomt! Maar ik ga er niet over klagen, want heb ze alle drie goed

Je moet juist wel klagen

het kan niet slechter voor je worden, alleen maar beter omdat ze namelijk als het een slechte vraag is iedereen punten ervoor zullen geven of het in de normering opnemen

dus klagen
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 17:44
jewboi
jewboi is offline
Citaat:
xemoblastx schreef op 27-05-2005 @ 18:36 :
liever een naïeve katholiek dan een snobistische jood
heb je je al ooit in de geschiedenis van je eigen godsdienst verdiept en uitgezocht waar jullie moralen vandaan komen?
Oud 27-05-2005, 17:45
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 18:36 :
jongens.. hierover moet geklaagd worden
Ik zal zo eens kijken naar die vraag.
Waarom noemen ze dan dat ding A1?
Oud 27-05-2005, 17:45
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 18:38 :
lees dit maar eens, het hele examen was gewoon belachelijk slecht gemaakt:
Ja, maar is dit nu een klacht waard, dat Italie dus ook goed is als je het goed beredeneerd?
Vind namelijk mijn beredenering voor Italie beter dan het antwoord Frankrijk.
Of zouden ze dat niet veranderen?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 27-05-2005, 17:45
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:42 :
Ja! Dat had ik ook! En dat leek me uiterst logisch!!
Klagen dan
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 27-05-2005, 17:46
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Panini schreef op 27-05-2005 @ 18:44 :
TEN TWEEDE!!!
je mag geen rekenmachine bij je hebben, athans, bij ons op school mocht het niet en ik heb het nog gecheckt en op het blaadje achterin stond er volgens de landelijke richtlijnen: geen rekenmachine
dus fok dat klagenn
Jawel een niet-programmeerbaar rekenapparaat behoort tot het basispakket.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 17:48
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Liss schreef op 27-05-2005 @ 18:45 :
Ja, maar is dit nu een klacht waard, dat Italie dus ook goed is als je het goed beredeneerd?
Vind namelijk mijn beredenering voor Italie beter dan het antwoord Frankrijk.
Of zouden ze dat niet veranderen?
Jawel, klagen kan je alleen maar voordelen opleveren.

Ja, zo heb ik het dus ook, mijn beredenering voor Italie is ook beter dan Frankrijk.

ALLEMAAL klagen

dit examen was belachelijk
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 17:48
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 27-05-2005 @ 18:45 :
Ik zal zo eens kijken naar die vraag.
Waarom noemen ze dan dat ding A1?
omdat dat zo op het plaatje staat

maar A1 loopt het minst van alle gebundeld met wegen/spoorwegen, en toch geven ze dat als voordeel
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 17:48
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Liss schreef op 27-05-2005 @ 18:45 :
Ja, maar is dit nu een klacht waard, dat Italie dus ook goed is als je het goed beredeneerd?
Vind namelijk mijn beredenering voor Italie beter dan het antwoord Frankrijk.
Of zouden ze dat niet veranderen?
Léés nou even wat ik heb neergezet! In bron 9 staat LETTERLIJK: In 1936 werd dit land, dat al sedert de eerste eeuw na Christus onafhankelijk was, veroverd door het Italië van Mussolini.
Vervolgens staat er boven de vraag:
De spoorlijn [...] werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming

Ethiopië was toen dus nog onafhankelijk! Niks Italië, die hadden er niks mee te maken!

Vlindertjuh, hoe heb jij het gedaan?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Studeren Aardrijkskunde Examen 2010 Tijdvak II
Verwijderd
0 13-01-2011 11:43
Eindexamens 2005 Algemeen klaagtopic
tinkebel
79 24-05-2005 18:03
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Algemene schoolzaken Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen?
Verwijderd
48 23-05-2003 09:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.