Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005 / VWO
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2005, 17:48
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 18:48 :
omdat dat zo op het plaatje staat

maar A1 loopt het minst van alle gebundeld met wegen/spoorwegen, en toch geven ze dat als voordeel
Ik heb dat opgeschreven
Advertentie
Oud 27-05-2005, 17:49
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:48 :
Léés nou even wat ik heb neergezet! In bron 9 staat LETTERLIJK: In 1936 werd dit land, dat al sedert de eerste eeuw na Christus onafhankelijk was, veroverd door het Italië van Mussolini.
Vervolgens staat er boven de vraag:
De spoorlijn [...] werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming

Ethiopië was toen dus nog onafhankelijk! Niks Italië, die hadden er niks mee te maken!

Vlindertjuh, hoe heb jij het gedaan?
Ging wel, maar als ik punten ga tellen, klopt er niets meer van
Natuurkunde heb ik verknald
Oud 27-05-2005, 17:49
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 18:48 :
maar A1 loopt het minst van alle gebundeld met wegen/spoorwegen, en toch geven ze dat als voordeel
Ik heb dat wel als antwoord, omdat het A1 tracé heet
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 17:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 27-05-2005 @ 18:49 :
Ging wel, maar als ik punten ga tellen, klopt er niets meer van
Ja, had ik ook wel een beetje.. maar eigenlijk valt alles boven de 4 mij mee en dat heb ik
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 17:50
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:48 :
Léés nou even wat ik heb neergezet! In bron 9 staat LETTERLIJK: In 1936 werd dit land, dat al sedert de eerste eeuw na Christus onafhankelijk was, veroverd door het Italië van Mussolini.
Vervolgens staat er boven de vraag:
De spoorlijn [...] werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming

Ethiopië was toen dus nog onafhankelijk! Niks Italië, die hadden er niks mee te maken!

Vlindertjuh, hoe heb jij het gedaan?
Dus geen Europees land heeft de spoorlijn aangelegd

Ik ga nu barbeknoeien
Oud 27-05-2005, 17:51
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
jewboi schreef op 27-05-2005 @ 18:44 :
heb je je al ooit in de geschiedenis van je eigen godsdienst verdiept en uitgezocht waar jullie moralen vandaan komen?
is het niet jewboy ?
Oud 27-05-2005, 17:51
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:50 :
Ja, had ik ook wel een beetje.. maar eigenlijk valt alles boven de 4 mij mee en dat heb ik
Ik wilde een 7,2, maar dat heb ik dus nooit. Ik kijk het dadelijk nog een keer na.
Oud 27-05-2005, 17:53
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 27-05-2005 @ 18:50 :
Dus geen Europees land heeft de spoorlijn aangelegd
Jawel, want dat andere gebiedje was Frans, dat was het toen ook al

@ Jewboy en Global, ga ff lekker ergens anders ruzie maken!

@ Panini: nee ik had 'm ook niet bij me hoor.. ik ga er ook over klagen
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 17:58
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:48 :
Léés nou even wat ik heb neergezet! In bron 9 staat LETTERLIJK: In 1936 werd dit land, dat al sedert de eerste eeuw na Christus onafhankelijk was, veroverd door het Italië van Mussolini.
Vervolgens staat er boven de vraag:
De spoorlijn [...] werd ruim 100 jaar geleden aangelegd door een Europese onderneming

Ethiopië was toen dus nog onafhankelijk! Niks Italië, die hadden er niks mee te maken!

Vlindertjuh, hoe heb jij het gedaan?
er staat dat je deze vraag met een atlaskaart moet beantwoorden. Op de kaarten die je in de atlas kunt vinden over kolonisatie staat echter dat ethiopie een kolonie was van Italie. In de inleiding van de vraag staat dat dat pas vanaf 1936 is, maar omdat er staat dat je een kaart moet gebruiken is het logisch dat je beredeneert dat italie de spoorlijn heeft aangelegd.

je moet het verklaren mbv een atlaskaart, en die kaart geeft de situatie weer in 1937, je moest van 100 jaar geleden weergeven dus dat klopt niet, dan is de beredenatie van italie logischer
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 17:58
biep
Avatar van biep
biep is offline
Ik heb geklaagd over vraag 36.
Ik weet nl zeker dat mijn antwoord (dat het slecht was voor de stralingsbalans omdat door de kap van oerwoud minder co2 door de bomen wordt opgenomen) goed is, maar volgens hat antwoord model is het fout.
__________________
na emo komt zonneschijn
Oud 27-05-2005, 18:06
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 18:58 :
er staat dat je deze vraag met een atlaskaart moet beantwoorden. Op de kaarten die je in de atlas kunt vinden over kolonisatie staat echter dat ethiopie een kolonie was van Italie. In de inleiding van de vraag staat dat dat pas vanaf 1936 is, maar omdat er staat dat je een kaart moet gebruiken is het logisch dat je beredeneert dat italie de spoorlijn heeft aangelegd.

je moet het verklaren mbv een atlaskaart, en die kaart geeft de situatie weer in 1937, je moest van 100 jaar geleden weergeven dus dat klopt niet, dan is de beredenatie van italie logischer
Ben ik niet met je eens. Ik heb het ook m.b.v. van een atlaskaart gedaan. Op die kaart is namelijk te zien dat Djibouti Frans koloniaal gebied was. Vervolgens haal je uit de bron (die er natuurlijk niet voor niets bij staat) dat Ethiopië géén koloniaal gebied was en kom je logischerwijs bij Frankrijk uit.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 18:06
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
biep schreef op 27-05-2005 @ 18:58 :
Ik heb geklaagd over vraag 36.
Ik weet nl zeker dat mijn antwoord (dat het slecht was voor de stralingsbalans omdat door de kap van oerwoud minder co2 door de bomen wordt opgenomen) goed is, maar volgens hat antwoord model is het fout.
Ga ik ook doen.. Maar het is toch geen CO2, maar koolstof?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 18:07
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 19:06 :
Ben ik niet met je eens. Ik heb het ook m.b.v. van een atlaskaart gedaan. Op die kaart is namelijk te zien dat Djibouti Frans koloniaal gebied was. Vervolgens haal je uit de bron (die er natuurlijk niet voor niets bij staat) dat Ethiopië géén koloniaal gebied was en kom je logischerwijs bij Frankrijk uit.
had ik ook ja
__________________
na emo komt zonneschijn
Oud 27-05-2005, 18:11
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 19:06 :
Ben ik niet met je eens. Ik heb het ook m.b.v. van een atlaskaart gedaan. Op die kaart is namelijk te zien dat Djibouti Frans koloniaal gebied was. Vervolgens haal je uit de bron (die er natuurlijk niet voor niets bij staat) dat Ethiopië géén koloniaal gebied was en kom je logischerwijs bij Frankrijk uit.
Ik snap dat er op die kaart te zien valt dat Djibouti frans koloniaal gebied was.

Maar laten we ff de info op een rijtje zetten:

100 jaar terug, rond 1905 dus
de kaart geeft situatie van 1937 weer
grootste gedeelte van de spoorweg loopt door Ethiopie ipv Djibouti, wat hebben de fransen te zoeken in dat gebied, het was namelijk onafhankelijk in 1905, dit stond in de bron dus is het onlogisch om te stellen dat het door Frankrijk gebouwd is, bouwt frankrijk die spoorweg soms om ethiopie tevreden te stellen maar niet om grondstoffen te vervoeren? want in 1933 werd het italiaans grondgebied, het grootste gedeelte van de spoorweg loopt door ethiopie, dan lijkt het mij logischer dat italie die heeft aangelegd in de tijd dat ze er kwamen zodat ze konden profiteren van de periferi en er een centrum-periferie structuur ontstond zodat grondstoffen naar het centrum vervoerd konden worden. Dan zou op z'n minst Italie OOK goedgekeurd moeten worden.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 18:13
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:49 :
Ik heb dat wel als antwoord, omdat het A1 tracé heet
en dat wil zeggen?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 18:15
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ik vind nog steeds ook Italie en Femic, ik had je reactie gelezen maar vind het veelste onduidelijk allemaal en blijf bij mn standpunt.
Ga dalijk eventjes een klacht indienen, ook over dat broeikaseffect van die laatste vraag
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 27-05-2005, 18:16
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 19:06 :
Ga ik ook doen.. Maar het is toch geen CO2, maar koolstof?
co2 is toch koolstof(dioxide)?
__________________
na emo komt zonneschijn
Oud 27-05-2005, 18:16
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Liss schreef op 27-05-2005 @ 19:15 :
Ik vind nog steeds ook Italie en Femic, ik had je reactie gelezen maar vind het veelste onduidelijk allemaal en blijf bij mn standpunt.
Ga dalijk eventjes een klacht indienen, ook over dat broeikaseffect van die laatste vraag
als je gaat bellen, zeg dan dat je ook voor mij belt
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 18:17
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 19:06 :
Ga ik ook doen.. Maar het is toch geen CO2, maar koolstof?
Wat is CO2?

CO2 wordt ook wel Kooldioxide of Koolzuurgas genoemd en is een gas wat van nature in de lucht voorkomt. Het komt vrij bij verbranding van Koolstof (C)-houdende stoffen zoals hout, olie en aardgas. Deze brandstoffen worden ook wel Koolwaterstoffen (CH) genoemd. Zo is bijvoorbeeld Biogas eigenlijk voor het grootste deel Methaan (CH4). Bij het verbranden ervan komt er voornamelijk warmte, waterdamp (H2O) en CO2 vrij. Mensen en dieren ademen CO2 uit. Dat komt omdat wij Zuurstof (O2) inademen en langzaam voedsel "verbranden". Planten en bomen nemen de CO2 op en breken het weer af in Koolstof (C) en Zuurstof. De Koolstof wordt door de plant of boom weer gebruikt om te groeien en de Zuurstof kunnen mensen en dieren weer gebruiken om te ademen. Als we nu die boom kappen en weer verbranden is het kringetje weer rond.


ff gegoogled
__________________
na emo komt zonneschijn
Oud 27-05-2005, 18:19
mcbbvb
mcbbvb is offline
ik heb ook ff geklaagd:

ik wil graag klagen over een aantal vragen in het aardrijkskunde vwo examen. allereerst wil ik klagen over het feit dat je voor dit proefwerk absoluut niet had hoeven leren omdat bijna alles wat gevraagd werd je of weet of niet weet, het maakt niet uit of je de stof had geleerd of niet.

de vragen waar ik een klacht over heb zijn:
opgave 5: het boek dat ik moest leren (wereldwijs) heeft niks over groeikernbeleid en het vinex-beleid gezegd. ik wist dus niet wat deze inhield.
opgave 6,7: hetzelfde als over opgave 5. wij hebben nooit het begrip compacte stad beleid hoeven leren en wisten dus ook niet wat deze inhield
opgave 13: Ullman, wie is Ullman, ook dit is een begrip wat ik niet ben tegenkomen. aangezien niemand wist wie het was zal het waarschijnlijk niet aan mij liggen dat ik deze man/vrouw niet ken.
opgave 18: 09:00-12:00 Aardrijkskunde BOS-atlas, 51e of 52e druk. dit was wat ik mee moest nemen. mijn bosatlas. hoe kan ik met mijn bosatlas de procenten uitrekenen van het aantal containeroverslagen??
opgave 24: het antwoord was in de buurt van een vliegveld. ik heb overal in mijn atlas gekeken maar heb nergens maar dan ook nergens een vliegveld gevonden in Ethiopie. het is logischer als je iets zou kiezen aan de hand van bron 10 en niet zelf iets gaan verzinnen.
opgave 25: hier kan ik het fout over hebben want ik weet het niet.het antwoord is stollingsgesteente maar ik had afzettingsgesteente aangezien het wordt afgezet door de vulkanen. als ik het fout heb dan hier geen aandacht aan besteden.
dit was het, ik hoop dat er wat aangedaan wordt want ik vond het geen goed examen. het is de bedoeling dat je een examen geeft over de geleerde stof van de afgelopen 6 jaar. niet aan het eind een examen geven over vragen die je ook van te voren had geweten of niet had geweten.
__________________
leuk die examens...
Oud 27-05-2005, 18:20
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 19:11 :
want in 1933 werd het italiaans grondgebied, het grootste gedeelte van de spoorweg loopt door ethiopie, dan lijkt het mij logischer dat italie die heeft aangelegd in de tijd dat ze er kwamen
Hoe kan je het nou logisch vinden dat Italië dat heeft aangelegd in de tijd dat ze er kwamen (=1936), terwijl de spoorlijn 100 jaar geleden is aangelegd???

Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 19:13 :
en dat wil zeggen?
Haha geen idee, maar dacht, ik zeg 'ns wat leuks over de A1..

Citaat:
biep schreef op 27-05-2005 @ 19:17 :
[I]Wat is CO2?

[verhaal]
Ow shit dan heb ik die sowieso fout Naja tóch een klacht
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 18:25
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ullman staat wel in Wereldwijs met zn complementariteit, transporteerbaarheid en tussenliggende mogelijkheden

Alhoewel het maar 1 zin over hem is..
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 27-05-2005, 18:27
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 19:20 :
Hoe kan je het nou logisch vinden dat Italië dat heeft aangelegd in de tijd dat ze er kwamen (=1936), terwijl de spoorlijn 100 jaar geleden is aangelegd???


net zo logisch als dat frankrijk een spoorweg gaat aanleggen in een gebied wat ze niet beheersen of grondstoffen van halen

de beredenering om te kiezen voor Italie is imo beter dan de beredenering om Frankrijk te kiezen, waarom gaat frankrijk lekker spoorwegen aanleggen in een land waar ze totaal niks mee hebben.. zullen we ook ff gratis spoorwegen bouwen in duitsland?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 18:29
Marloeske
Avatar van Marloeske
Marloeske is offline
Whahaha !!!

Aantal klachten Laks:
Aardrijkskunde 3169
__________________
nee
Oud 27-05-2005, 18:37
Femz
Avatar van Femz
Femz is offline
Vage vragen dit examen, dat zeker
Maar die groeikernbeleiden en vinex wijken, en theorie van Ullman, moest je toch wel beheersen voor dit domein Aardijkskunde?
Nooit iemand geoefend met Het Examenbundel? Ik heb al die vragen even doorgenomen en er kwam redelijk wat over die overheidsbeleiden in naar voren
Bovendien kreeg ik via die examenmails al de tip dat je goed op de hoogte moest zijn van de Heer Ullman omdat ze er vaak aandacht aan besteden
Misschien was ik ook wel weer te goed geinformeerd dus die vraag over groeikernen enzo had ik zowieso wel goed
Alleen ik heb de vertaling van de Engelse, begrippen van Ullman niet gebruikt= o punten
Blegh
__________________
Leven is het meervoud van Lef

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 18:39.
Oud 27-05-2005, 18:46
CL Lim
CL Lim is offline
Aarderijkskunde is echt FUCKin' KUT!! Hallow man..
Leek mij in het begin simpel.. maar antwoorden hallo!!
WAt moet ik met deze voorstellen????? Vooral als je STaatsexamen doet!! Dan ben je gewoon gedoemd te zakken!!
__________________
dwdwd
Oud 27-05-2005, 18:51
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
biep schreef op 27-05-2005 @ 18:58 :
Ik heb geklaagd over vraag 36.
Ik weet nl zeker dat mijn antwoord (dat het slecht was voor de stralingsbalans omdat door de kap van oerwoud minder co2 door de bomen wordt opgenomen) goed is, maar volgens hat antwoord model is het fout.

jaaa dat heb ik ook! ontbossing leidt tot slechte grond en daardoor tot minder opname.

vond et een heel slecht in elkaar gezet examen iig, weet niet of ik mn 4,6 wel heb gehaald
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 27-05-2005, 19:34
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik dacht dat het wel goed ging, maar toen ik het antwoordmodel zag... De vraag over het cirkeldiagram vond ik vreemd: ooit in de brugklas heb ik bij wiskunde zo'n ding getekend en daarna nooit meer. En nu opeens moest ik weer een cirkeldiagram tekenen met alle regeltjes.
In Wereldwijs staan overigens wel de theorie van Ullman, het groeikernen/groeisteden-beleid en VINEX. (ik heb drie dunne boekjes van WereldWijs gehad.)
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 27-05-2005, 19:35
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 19:27 :
net zo logisch als dat frankrijk een spoorweg gaat aanleggen in een gebied wat ze niet beheersen of grondstoffen van halen

de beredenering om te kiezen voor Italie is imo beter dan de beredenering om Frankrijk te kiezen, waarom gaat frankrijk lekker spoorwegen aanleggen in een land waar ze totaal niks mee hebben.. zullen we ook ff gratis spoorwegen bouwen in duitsland?
Nah, zo vreemd is dat niet. Ze wilden het gebied ontsluiten als afzetmarkt en/of gebied om grondstoffen vandaan te halen. Via hun kustgebiedje konden ze die dan exporteren (en hun producten importeren).
En als je dit onlogisch vindt, waarom vind je het dan wel logisch dat Italië, dat daar he-le-maal niks te zoeken had, dacht: goh, laten we even een spoorlijntje bouwen, doen we de Fransen ook weer een plezier. Misschien konden ze in de toekomst kijken en wisten ze dat Mussolini 30 jaar later aan de macht zou komen.. tja kan ook nog..

Nja, ik vond dit iig wel een logische vraag+antw. Verder was het een aardige kuttoets ja, maar dat had ik van tevoren wel verwacht, want AK heeft altijd van die kutvragen..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 19:37
jet
Avatar van jet
jet is offline
nou italie zou hem kunnen bouwen om dingen uit die stad bij zee te halen, en om zo dus oko dingen vanuit italie et kunnen vervoeren

die heb ik
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 19:38
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 20:37 :
nou italie zou hem kunnen bouwen om dingen uit die stad bij zee te halen, en om zo dus oko dingen vanuit italie et kunnen vervoeren

die heb ik
Ik ook, dat leek me veel logischer. Wat heeft Frankrijk aan een spoorlijn die richting Italiaans grondgebied ging? Ik denk dat Italië juist heeft moeten betalen of de Fransen moeten gek zijn geweest.
Oud 27-05-2005, 19:39
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 20:37 :
nou italie zou hem kunnen bouwen om dingen uit die stad bij zee te halen, en om zo dus oko dingen vanuit italie et kunnen vervoeren

die heb ik
Precies.. en aangezien het een kolonie was (wat logisch leek) haalden ze er nogal wat vandaan.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 27-05-2005, 19:41
jet
Avatar van jet
jet is offline
id.. waarom zouden die fransen naar een onderontwikkeld gebied willen?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 19:43
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Een Zwitser heeft Frankrijk overgehaald om de spoorweg te bouwen.

The Swiss engineer Alfred Ilg, minister under emperor Menelik II, convinced him to build this railway from the coast inland bound, ca. 78 km. over mountans 2.424 m. high. It was a small size track from Djibouti, along Harare, Antotto and Kaffa to the White Nile and Addis Abeba. The money was raised in France that had a strategic interest in the area after the Abessinian war with Italy. The track was completed in 1917, one year aftter the death of Alfred Ilg. (source: Benecke & Rehse, 2004).
Oud 27-05-2005, 19:45
jet
Avatar van jet
jet is offline
dat is ook niet ruim 100 jaar geleden, 1917
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 19:48
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 20:45 :
dat is ook niet ruim 100 jaar geleden, 1917
Nog een fout in het examen
Oud 27-05-2005, 19:49
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 27-05-2005 @ 20:48 :
Nog een fout in het examen
iedereen een 10!
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 19:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 20:37 :
nou italie zou hem kunnen bouwen om dingen uit die stad bij zee te halen, en om zo dus oko dingen vanuit italie et kunnen vervoeren

die heb ik
Ja, dan had het net zo goed Portugal, Spanje, Engeland, Nederland of elk ander willekeurig West-Europees land kunnen zijn!

Citaat:
vlindertjuh schreef op 27-05-2005 @ 20:38 :
Ik ook, dat leek me veel logischer. Wat heeft Frankrijk aan een spoorlijn die richting Italiaans grondgebied ging? Ik denk dat Italië juist heeft moeten betalen of de Fransen moeten gek zijn geweest.
Ja het ging dus niet naar Italiaans grondgebied, Ethiopië was onafhankelijk..!

Heb trouwens 3 klachten ingediend Over vraag 18 (cirkeldiagram), vraag 24 (vliegveldvraag) en vraag 36 (koolstof(dioxide) wordt nergens in het correctiemodel genoemd).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 19:50
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 20:49 :
iedereen een 10!
Minstens, en dan nog een paar bonuspunten omdat we met dit weer in een hete gymzaal hebben moeten zitten en omdat we met de atlas moesten slepen
Oud 27-05-2005, 19:52
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
3380 klachten. Keep going
Oud 27-05-2005, 19:55
kabouterkop
Avatar van kabouterkop
kabouterkop is offline
Mijn redenering voor Frankrijk was omdat het een voormalige kolonie is geweest. En wat doet een koloniale mogendheid als ze een kolonietje hebben? (excuses voor de typefouten) Ze leggen er spoorwegen aan! Dit is een typische kenmerk van Fransen in kolonies, Nederlanders waren bv goed in het aanleggen van havens enz en Engels in wegenbouw, maar dat terzijde; je ziet ook dat de spoorweg landinwaarts loopt (er staat in de vraag : van djibouti naar addis abeba. Ze investeren alleen maar in infrastructuur als ze er zelf baat bij hebben. Het grondgebied van die italianen moet je buiten beschouwing laten.

zoiets dus... als je het nog kan volgen



hallo?
__________________
liefde is de wijsheid van de dwazen, liefde is de dwaasheid van de wijzen
Oud 27-05-2005, 19:57
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
kabouterkop schreef op 27-05-2005 @ 20:55 :
Mijn redenering voor Frankrijk was omdat het een voormalige kolonie is geweest. En wat doet een koloniale mogendheid als ze een kolonietje hebben? (excuses voor de typefouten) Ze leggen er spoorwegen aan! Dit is een typische kenmerk van Fransen in kolonies, Nederlanders waren bv goed in het aanleggen van havens enz en Engels in wegenbouw, maar dat terzijde; je ziet ook dat de spoorweg landinwaarts loopt (er staat in de vraag : van djibouti naar addis abeba. Ze investeren alleen maar in infrastructuur als ze er zelf baat bij hebben. Het grondgebied van die italianen moet je buiten beschouwing laten.

zoiets dus... als je het nog kan volgen



hallo?
hallo
Oud 27-05-2005, 19:58
jet
Avatar van jet
jet is offline
het waren gewono kut vragen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 19:58
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
kabouterkop schreef op 27-05-2005 @ 20:55 :
Mijn redenering voor Frankrijk was omdat het een voormalige kolonie is geweest.
Geen voormálige kolonie! Ten tijde van die spoorweg wás het nog een kolonie!

Oh please, laten we ophouden over deze vraag

Nog maar 3 examens te gaan..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 20:01
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb een heel verhaal gestuurd naar het Laks dat we niet konden weten wat de relatie was tussen Italië en Frankrijk enzo

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 20:41.
Oud 27-05-2005, 20:07
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik heb ze gemaild:
vraag 6 en 7 waren zo onduidelijk, ik wist niet wat er van me verwacht werd. vraag 17 kon je ook alle kanten mee op. vraag 18 lijkt me is al genoeg over geklaagd. belachelijke vraag! dat is iets voor wiskunde. ik neem geen passer en geo mee naar mn aardrijkskunde examen! Vraag 22 zorgdeo ook voor veel verwarring. en de spoorweg werd volgend google in 1917 gebouwd. dat is niet ruim honderd jaar geleden. dus dan is frankrijk ook nog goed te rekenen als antwoord op die vraag. het vliegtuigje bij vraag 14 was echt een instinker, daar had je een loep voor nodig om die te zien. Verder was vraag 32 ook heel moeilijk te beantwoorden.

kortom, slechte vragen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 20:08
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-05-2005 @ 18:40 :
Heb dus geen percentages uitgerekend (-1 punt) en ik had het 2e diagram met het dopje van m'n spa blauw flesje getekend, omdat ie dan mooi even groot was (-1 punt).


ik ook, wou eerst met m'n koffiebekertje (die wel groter was >_<) maar toen zag ik m'n spa flesje en dacht even groot!

Mar ik heb de de Frankrijk-vraag en de vraag over het transport van tuinbouwproducten per vliegtuig goed!

Ik had een 4,7 nodig en die heb ik gelukkig gehaald maar ga nog wel even klagen want het was wel een slecht examen, vooral voor een wiskunde vraag 5(!!) punten weg geven, belachelijk.
Oud 27-05-2005, 20:48
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
jet schreef op 27-05-2005 @ 20:37 :
nou italie zou hem kunnen bouwen om dingen uit die stad bij zee te halen, en om zo dus oko dingen vanuit italie et kunnen vervoeren

die heb ik
waarom zou italie dat doen als ze een heel land, namelijk eritrea dat naast ethiopie ligt, in hun macht hebben wat wel aan de zee grenst

maar ik had idd ook italie

stomme vraag
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 21:38
sonic boom
sonic boom is offline
Sooow ik heb net tog maar zitten nakijken omdat ik toch nix hoefde te vrezen bij een slechtgemaakte toets. Eindconclusie zo'n 36 punten die laastte vraag 3 punten durf ik niet mee te rekenen want ik heb een ander antwoord wat waarschijnlijk wel zal kloppen. Maarja die cirkeldiagram heeft me wel flink genaaid omdat je daar een grotere straal moest hebben -1, Volgorde -1 , Over die volgorde vind ik het gewoon bullshit. Ik geef toch gewoon die percentages erbij en welke stad het is en dan moet de volgorde nog van groot naar klein.....Die vraag met tuinbouw was ook erg dramatisch. Ik zag nergens een vliegveld op het kaartje dat je moest opzoeken bah. Hopelijks gaat Laks daar goede actie voor ondernemen en geven ze gewoon het volle aantal punten voor deze vragen aan iedereen Met een hoge normering zou dan nog een 6.2 kunnen komen bij mij wat dus leidt tot een 6 op me eindrapport. Dus maandag snel naar me leraar het aantal puntjes vragen en smeken om nog een paar extra puntjes hoewel hij niet mijn favoriete leraar is. Ben wel tevreden met mijn resultaat.
Oud 27-05-2005, 21:44
sonic boom
sonic boom is offline
Trouwens nog een vraagje....kan je een hotspot nou eigenlijk zien als een vulkanisch eiland..want ik had ipv vulkanisch eiland een hotspot opgechreven
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Studeren Aardrijkskunde Examen 2010 Tijdvak II
Verwijderd
0 13-01-2011 11:43
Eindexamens 2005 Algemeen klaagtopic
tinkebel
79 24-05-2005 18:03
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Algemene schoolzaken Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen?
Verwijderd
48 23-05-2003 09:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.