Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 13:38
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Als je hond of kat, waar je heel erg aan gehecht bent kanker zou hebben, en hij/zij alleen een kans had om te overleven als ie een chemokuur zou krijgen?

Zou jij dat je hond/kat aandoen?
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 14:44
Verwijderd
ja uiteraard
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 14:47
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Nou ja, ligt eraan wat de kans op overleven is.

Wat vreselijk eigenlijk hè, dat we meer waarde hechten aan het leven van een stomme kat dan aan een mensenleven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Nou ja, ligt eraan wat de kans op overleven is.

Wat vreselijk eigenlijk hè, dat we meer waarde hechten aan het leven van een stomme kat dan aan een mensenleven.
bullshit, we zijn allemaal dieren, slak/termiet of aap/mens
we zijn allemaal dieren, ik zou het voor een mens waar ik van houd ook doen hoor
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 14:52
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Bazz schreef:
bullshit, we zijn allemaal dieren, slak/termiet of aap/mens
we zijn allemaal dieren, ik zou het voor een mens waar ik van houd ook doen hoor
Dat bedoel ik niet, en dat weet je heus wel (althans, dat is te hopen). Duizenden euro's besteden aan zo'n stom beest, terwijl kanker een natuurlijke oorsprong heeft, en dát terwijl er zoveel armoede op diezelfde wereld heerst.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 17:20
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik zou het niet doen..., niet omdat het duur zou zijn of zoiets...

Maar gewoon omdat ik het zo'n dier niet aan zou willen doen..., het is toch zielig dat een beest zoveel moet lijden, omdat jij zo gehecht aan hem/haar bent... En een chemokuur lijkt me dan al helemaal zielig, zo'n dier weet niet wat hem overkomt, en als het dan ook nog misgaat....

Naja
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:01
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Ik heb het wel laten doen, onze kat had een kwaadaardige tumor aan de binnenkant van de kaak... We zijn toen door onze dierenarts doorverwezen naar Utrecht daar hebben ze de tumor verwijderd! Thuisgekomen heeft ze nog allerlei kuren en bestralingen gekregen! Het was gewoon ff doorzetten, ze was over het algemeen nog erg gezond en ook vrij jong en om het dan zomaar op te geven ... Ik weet het niet, ik denk ook niet echt dat het erom gaat om een beestje langer te laten lijden omdat jij er zo aan gehecht bent, maar als de kans er is op een gezond leventje daarna, waarom zou je het dan niet doen? Het kost natuurlijk wel aardig wat en zoals een vriendin van me zei een nieuwe kat is goedkoper; dat is gewoon niet waar het om gaat, een leven kan je niet vervangen! En hoewel ik het erg cliché vind haal ik het toch ff aan; mensen worden ook geholpen wanneer zij een ziekte hebben, waarom zou dit voor dieren niet moeten gelden???
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Dat bedoel ik niet, en dat weet je heus wel (althans, dat is te hopen). Duizenden euro's besteden aan zo'n stom beest, terwijl kanker een natuurlijke oorsprong heeft, en dát terwijl er zoveel armoede op diezelfde wereld heerst.
Ja dat is wel weer waar, maar het ligt ook wel aan de leeftijd trouwens.
Is een kat 10 jaar en ouder, zou ik het niet doen.
Maar jonger dan dat zeker wel
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:10
Verwijderd
Ligt er aan hoe het voor de kat zou zijn. Als het voor je kat alleen maar pijnlijk zou zijn met dan een kans om te overleven dan zou ik het niet doen denk ik. Dan zou ik hem gewoon verlossen van zijn pijn.
Maar als hij weinig pijn zou hebben en de kans op genezen is groot dan zou ik het denk ik wel doen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:22
Yamyam
Yamyam is offline
Nee, dat vind ik voor een kat een iets te egoistische beslissing. Maar ik laat m ook niet doodgaan van de pijn. Hij/zij krijgt op tijd een prik.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:38
DarkCat
DarkCat is offline
Dat IK van die kat hou, tsjah.. ik ga geen kat met veel moeite en pijn in leven houden zodat IK nog wat aan hem heb.. dus die beslissing zal echt afhangen van de situatie en de slagingskans.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren wat zou jij doen met alle toetsen van de school?
gewooniemand!!!
7 16-02-2012 10:49
De Kantine Wat zou jij doen?
Dr. Korsakov
56 29-05-2007 16:15
De Kantine wat zou jij doen?
Legend Of Rusj@
63 28-06-2005 22:53
Levensbeschouwing & Filosofie Wat zou jij doen?
LaResistance
25 26-05-2004 12:54
Liefde & Relatie tegenwerking moeder, wat zou jij doen? Help!
CoveredEyes
18 01-09-2003 07:01
Liefde & Relatie wat zou jij doen??
charly not
2 12-04-2002 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.