Oud 26-05-2020, 00:41
Verwijderd
Ik ben iig nu aan het zuipen
Advertentie
Oud 26-05-2020, 10:34
Verwijderd
Wat mij betreft mogen er paar mensen doodvallen
Oud 26-05-2020, 12:36
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wat mij betreft mag 1 iemand heel hard dood vallen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 26-05-2020, 12:43
Verwijderd
Oeh, jij bent nobeler dan ik
Oud 26-05-2020, 14:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wat mij betreft mag postnatale abortus best worden ingevoerd voor sommige mensen
Oud 26-05-2020, 14:57
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik ben gisteravond laat zware pijnstillers voor mijn vriend gaan halen. Zijn klachten werden meerdere keren weggewuifd, tot hij de pijn niet meer kon verdragen. Nu is hij 'met spoed' doorverwezen naar de afdeling oncologie, waar hij over twee dagen terecht kan.

Het is godverdomme altijd hetzelfde liedje. ''Neem maar een paracetamolletje'', ''bel maar als de klachten blijven aanhouden'', tig keer bellen, hard moeten aandringen voordat er actie wordt ondernomen, yada yada.

Ik maak me zorgen
Oud 26-05-2020, 15:20
Verwijderd
Pffffff jemig dat kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte!
Oud 26-05-2020, 15:20
Verwijderd
Heeft hij al een verleden bij oncologie of is dit voor het eerst?
Oud 26-05-2020, 15:35
Verwijderd
Ho shit Koekje, sterkte! Wat kut.
Oud 26-05-2020, 16:04
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Pffffff jemig dat kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte!
Citaat:
Ho shit Koekje, sterkte! Wat kut.
Bedankt.

Citaat:
Heeft hij al een verleden bij oncologie of is dit voor het eerst?
Dit wordt de eerste keer.

Hij heeft een knobbel in zijn hals. Aanvankelijk dacht de dokter, die hem per telefoon had gesproken, dat hij opzette klieren en misschien wel Corona had. Maar de dokter die hem daarna onderzocht vond dat het zorgwekkend hard aanvoelde.
Oud 26-05-2020, 16:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm

Sterkte!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-05-2020, 18:42
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Het is godverdomme altijd hetzelfde liedje. ''Neem maar een paracetamolletje'', ''bel maar als de klachten blijven aanhouden'', tig keer bellen, hard moeten aandringen voordat er actie wordt ondernomen, yada yada.

Ik maak me zorgen
Ik kan me er ook zo pissig om maken dat mensen niet serieus worden genomen.

Dit is gewoon fucking kut. Hele dikke knuffel voor jullie allebei.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 26-05-2020, 19:46
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ik kan me er ook zo pissig om maken dat mensen niet serieus worden genomen.

Dit is gewoon fucking kut. Hele dikke knuffel voor jullie allebei.
Het maakt mij ook ontzettend pissig! Het gaat te vaak zo, meh.

Thanks.
Oud 27-05-2020, 09:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Toen mijn moeders darm was geëxplodeerd midden in de nacht, zei die kuttekop die langskwam als spoedarts ook “heeft u al een paracetamolletje genomen” die heeft uiteindelijk met tegenzin de ambulance staan bellen nadat mijn vader en ik bleven zeggen dat mijn moeder niet kleinzerig was en dat een paracetamol echt niks meer ging doen. Van de ambulancebroeders kreeg ze wel gelijk morfine

Sterkte Koekje, dat is wel eng! Hoop dat het niks ernstigs is.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 27-05-2020, 10:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Meh, Koekje Hopelijk is het niets ergs! Sterkte voor jullie! Slecht soort spanning, dit.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-05-2020, 11:19
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Toen mijn moeders darm was geëxplodeerd midden in de nacht, zei die kuttekop die langskwam als spoedarts ook “heeft u al een paracetamolletje genomen” die heeft uiteindelijk met tegenzin de ambulance staan bellen nadat mijn vader en ik bleven zeggen dat mijn moeder niet kleinzerig was en dat een paracetamol echt niks meer ging doen. Van de ambulancebroeders kreeg ze wel gelijk morfine

Sterkte Koekje, dat is wel eng! Hoop dat het niks ernstigs is.
Mijn vader is ook tig keer met paracetamol voor z'n "oorontsteking" door de huisarts afgewimpeld. Zijn vriendin heeft hem uiteindelijk nog net in de auto gekregen, waar ze hem in het ziekenhuis met rolstoel uit hebben gereden om hem in coma op de IC te leggen met een hersenvliesontsteking

Maar gelukkig zijn er nu mensen wel naar aan het kijken Koekje. En hopelijk valt het inderdaad mee
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 27-05-2020, 11:55
Verwijderd
Wat het kutte is aan dat soort situaties is dat je vaak ziet dat fout op fout op fout wordt gestapeld waardoor het ernstige gevolgen heeft.

Mijn oude huisarts weigerde mij door te sturen naar het ziekenhuis toen ik 6 of 7 was ofzo en ik bleek acute blindedarmontsteking te hebben. De chirurg zei "u had niet veel later moeten komen, mevrouw" tegen m'n moeder. Heb ruim 2 weken in het ziekenhuis moeten recoveren ipv 1 week (mijn jongste broertje was na 2 dagen al thuis) omdat hij me niet 's middags al door had gestuurd.
Oud 27-05-2020, 12:15
Verwijderd
Ik heb zulke dingen ook meegemaakt.
Oud 27-05-2020, 12:16
Verwijderd
Ik vermoed dat jij ze professioneel ook met enige regelmaat tegenkomt
Oud 27-05-2020, 13:23
Verwijderd
Hold my beer
Oud 27-05-2020, 18:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, onze huisarts had toentertijd ook excuses gemaakt dat hij niet eerder heeft ingegrepen. We hadden zoveel laxeermiddelen in huis dat we half Den Haag hadden kunnen platleggen en dat werkte allemaal niet. Mijn moeder is echt niet kleinzerig, maar die is echt wel een aantal keer bij de HA geweest voor haar constipatie met buikpijn en het feit dat laxeermiddelen niet hielpen. Hopelijk heeft ie er wel van geleerd, denk ik dan maar.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 27-05-2020, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Hold my beer
Ik ken mijn pappenheimers. Heb zelf evenveel oorlogsverhalen.
Oud 27-05-2020, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Ja, onze huisarts had toentertijd ook excuses gemaakt dat hij niet eerder heeft ingegrepen. We hadden zoveel laxeermiddelen in huis dat we half Den Haag hadden kunnen platleggen en dat werkte allemaal niet. Mijn moeder is echt niet kleinzerig, maar die is echt wel een aantal keer bij de HA geweest voor haar constipatie met buikpijn en het feit dat laxeermiddelen niet hielpen. Hopelijk heeft ie er wel van geleerd, denk ik dan maar.
Yeah ze kunnen hardleers zijn hoor
Oud 27-05-2020, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ken mijn pappenheimers. Heb zelf evenveel oorlogsverhalen.
Ik bedacht dat ik eigenlijk wel zodanig wil doorstoten dat ik de baas wil worden en iedereen ervoor wil straffen.
Oud 27-05-2020, 23:02
Verwijderd
Meen dit nog serieus ook nog met mijn grote muil.
Oud 27-05-2020, 23:06
Verwijderd
Oké morgen nuchter nog maar eens overwegen. En over een paar jaartjes ook wel handig.
Oud 28-05-2020, 01:56
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Overigens heb ik niks te klagen over 2 van de 3 HAs in de praktijk waar ik nu bij zit. De ene is een godvergeten droplul, maar de andere 2 luisteren altijd heel goed, lezen m’n dossier terug en doen navraag over hoe t met vorige klachten is en leggen dingen goed uit. Een heeft ook zeer vroeg m’n rugklachten serieus genomen en meteen door gepakt met testen en doorsturen Blijkbaar gaat vaak mis bij bechterew en wordt het aangezien voor “gewone rugklachten”..
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 28-05-2020, 11:42
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Wat het kutte is aan dat soort situaties is dat je vaak ziet dat fout op fout op fout wordt gestapeld waardoor het ernstige gevolgen heeft.

Mijn oude huisarts weigerde mij door te sturen naar het ziekenhuis toen ik 6 of 7 was ofzo en ik bleek acute blindedarmontsteking te hebben. De chirurg zei "u had niet veel later moeten komen, mevrouw" tegen m'n moeder. Heb ruim 2 weken in het ziekenhuis moeten recoveren ipv 1 week (mijn jongste broertje was na 2 dagen al thuis) omdat hij me niet 's middags al door had gestuurd.
Inderdaad. Triest om te lezen dat zo veel mensen dit soort ervaringen hebben. In mijn ervaring wordt ook te veel gefocust op symptoombestrijding ipv de oorzaak te onderzoeken.
Oud 28-05-2020, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Triest om te lezen dat zo veel mensen dit soort ervaringen hebben. In mijn ervaring wordt ook te veel gefocust op symptoombestrijding ipv de oorzaak te onderzoeken.
Ik krijg ook echt de indruk dat voor heel veel huis-, tuin- en keukenkwalen vaak niet echt bekend is waar het door komt. Ik heb weleens een arts-onderzoeker horen zeggen dat ze graag zou zien dat daar iets meer geld naartoe gaat (naar dingen als 'rode bultjes', jeuk, oorsuizen, duizeligheid, hoofdpijn) omdat het maatschappelijk weleens meer zou kunnen kosten dan ziektes waar miljarden aan research in gepompt worden.
Oud 28-05-2020, 13:55
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
We zijn zijn vandaag in het ziekenhuis geweest. Hij heeft een ontsteking, dus het valt gelukkig mee. Wat een opluchting
Oud 28-05-2020, 13:58
Verwijderd
Wat fijn Koekje
Oud 28-05-2020, 14:15
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
We zijn zijn vandaag in het ziekenhuis geweest. Hij heeft een ontsteking, dus het valt gelukkig mee. Wat een opluchting
Oh wat goed om te horen dat het niks ernstigs is, iig zo klinkt het?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 28-05-2020, 14:45
Verwijderd
Goed ingeschat dus door de artsen, mooi!
Oud 28-05-2020, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Goed ingeschat dus door de artsen, mooi!
Jung een ontsteking kan soms net zo voelen als een hard ei, ei.

Maar fijn, koekje! Gelukkig maar!
Oud 28-05-2020, 15:03
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Goed ingeschat dus door de artsen, mooi!
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 28-05-2020, 15:12
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Oh wat goed om te horen dat het niks ernstigs is, iig zo klinkt het?
Hij krijgt nog wat onderzoeken, maar het lijkt inderdaad niet ernstig.

Citaat:
Goed ingeschat dus door de artsen, mooi!
Ik ga er vanuit dat dit sarcastisch is
Oud 28-05-2020, 15:16
Verwijderd
Daar zou ik maar niet vanuit gaan.
Oud 28-05-2020, 18:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Goed nieuws Koekje
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-05-2020, 19:10
neardo
neardo is offline
Citaat:
We zijn zijn vandaag in het ziekenhuis geweest. Hij heeft een ontsteking, dus het valt gelukkig mee. Wat een opluchting
Gelukkig! Fijn dat het waarschijnlijk met een sisser afloopt. Hopelijk knapt ie dan ook snel op.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 29-05-2020, 12:43
Verwijderd
Buiten dat ik natuurlijk gewoon een vervelend mannetje ben, was het semi sarcastisch maar niet zo zeer richting Koekje. Meer richting alle verhalen die er overheen kwamen vallen. Ja, artsen maken inschattingsfouten, maar tegenover ieder horrorverhaal staan natuurlijk ook een hele berg verhalen waar het prima is dat de arts wat terughoudend was om zo onze zorg niet te overspoelen met nodeloze zaken.

Mijn vader was overigens bijna overleden nadat de huisarts hem niet doorverwees naar het ziekenhuis. De huisarts kende nota bene de voorgescheidenis van mijn vader maar schatte de klachten verkeerd in. Ik heb heus wel dit soort dingen ook van dichtbij meegemaakt.

Nadat mijn vader weken op de IC heeft gelegen en dat gelukkig overleefd heeft is de huisarts dat komen uitpraten/uitleggen (en duizend excuses maken met de tranen in zijn ogen). Shit happens.En nee, geen idee hoe ik er over zou denken als mijn pa wél overleden was destijds.
Oud 29-05-2020, 14:20
Verwijderd
Dat soort whatifs wordt ook gewoon niemand blij van. En mensen die het wel doen zijn de Karens van deze wereld.
Oud 29-05-2020, 20:23
Verwijderd
Ik kan dus echt niet omgaan met zaken als George Floyd. Ik kan er niet bij dat er zo met mensen wordt omgegaan en heb er vannacht slecht van geslapen. Als ik er over na denk krijg ik echt fysiek buikpijn van en word het helemaal zwart in mijn buik en hoofd. Ik weet echt niet hoe ik er mee om moet gaan maar vind wel dat ik het enigszins moet volgen. Ik weet echt niet hoe ik er mee om moet gaan. En ik kan ook niet goed plaatsen of het gevoel versterkt word door de hormonen die nu meespelen, maar de basis is altijd wel aanwezig. We moesten op de middelbare Mississippi burning kijken en ik heb daarna thuis huilend aan het aanrecht gestaan en heb toen geweigerd om daarna full metal jacket te kijken. Ik kan daar echt enorm niet mee om gaan. Ik wil geen zwart hoofd hebben. Ik wil niet dat mensen zo met elkaar om gaan.

Niet quoten aub.
Oud 29-05-2020, 20:43
Verwijderd
Waarom zou je dat willen verwijderen? Is toch een vet goede post? En ook dit: https://www.reddit.com/r/Bad_Cop_No_Donut/
Oud 29-05-2020, 20:44
Verwijderd
En euh, weet je, jouw reactie eah, dat is dus de reactie die een normaal mens hoort te hebben. Fijn dat je die hebt
Oud 29-05-2020, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je dat willen verwijderen? Is toch een vet goede post? En ook dit: https://www.reddit.com/r/Bad_Cop_No_Donut/
Ik word hier oprecht verdrietig van
Citaat:
En euh, weet je, jouw reactie eah, dat is dus de reactie die een normaal mens hoort te hebben. Fijn dat je die hebt
Ik vind het moeilijk want dat zijn de momenten waarop duidelij word hoe veel privileges ik heb en hoe oneerlijk leven is en dat vind ik moeilijk. En het voelt heel kwetsbaar om dat zo uit te spreken.
Oud 29-05-2020, 20:56
Verwijderd
En ik hou niet zo van kwetsbaar zijn. En ik weet niet of ik depost ga verwijderen of niet. Misschien wel. Misschien niet.
Oud 29-05-2020, 21:54
Verwijderd
Misschien is het juist weleens goed dat we over dit soort dingen (Mitch Henriquez) massaal boos worden en blijven.
Oud 29-05-2020, 22:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik wil dat dit topic sluit
Oud 29-05-2020, 22:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
kakaka
Oud 29-05-2020, 22:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Tijd om die te committen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #128!
darkfairy
493 15-05-2008 20:52
Beleidszaken Beleidszaken -> zinloos forumonderdeel
Al Murphy
57 31-12-2006 12:53
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.