Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2011, 09:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
13 van Pieter Aspe
Advertentie
Oud 10-04-2011, 10:41
ThugGangsta
Avatar van ThugGangsta
ThugGangsta is offline
Spaanse brabander, van bredero
voor m'n literatuurlijst, weet iemand nog een paar leuke 3 of 4 punters die ik kan lezen?
Oud 10-04-2011, 10:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dick Swaab - Wij zijn ons brein, non-fictie
Arthur Japin - Een schitterend gebrek
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 10-04-2011, 12:13
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Iets over China, want daar ga ik deze zomer heen, dus wel even inlezen. =)
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 10-04-2011, 12:55
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
De nevelprins - Carlos Ruiz Zafón
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 14-04-2011, 21:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Chris Cleave - Kleine bij
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-04-2011, 16:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En die is inmiddels ook uit. Mooi boek, maar ik had er wel nog iets hogere verwachtingen van door de vele positieve reacties die ik er over had gelezen.

Nu: Karin Slaughter - Nachtschade
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-04-2011, 16:25
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
John Boyne - De scheepsjongen. Erg leuk!
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 17-04-2011, 21:38
Verwijderd
Joe Speedboot uit. Puh. Stom boek, eigenlijk. Ik vond het op driekwart pas bter worden, toen hij ging worstelen. En dat hele gedoe om die meid was ook wel aardig, maar ik vond het echt maar stom. De schrijfstijl kon me niet boeien, het verhaal gaat echt helemaal nergens over. Ik heb er echt geen gevoel bij en dat is zelden bij een boek. Dus. Ik vond het maar slecht.
Alle recensies die op het boek staan (en ook die van een vriendin, mijn zus en schoonbroer en de jongen van de boekwinkel) zijn laaiend enthousiast. Zijn er hier ook mensen die het écht een goed boek vonden? Want misschien heb ik ergens iets gemist of hebben jullie inzichten die ik niet heb waardoor het in een ander licht komt te staan....

ot: Ik denk dat ik Portret in Zwart van Janet Fitch maar eens ga herlezen.
Oud 18-04-2011, 13:55
Verwijderd
het meer van de meisjes
Oud 18-04-2011, 17:18
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Charles Dickens - David Copperfield.

Net in begonnen
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 18-04-2011, 22:48
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Joe Speedboot uit. Puh. Stom boek, eigenlijk. Ik vond het op driekwart pas bter worden, toen hij ging worstelen. En dat hele gedoe om die meid was ook wel aardig, maar ik vond het echt maar stom. De schrijfstijl kon me niet boeien, het verhaal gaat echt helemaal nergens over. Ik heb er echt geen gevoel bij en dat is zelden bij een boek. Dus. Ik vond het maar slecht.
Alle recensies die op het boek staan (en ook die van een vriendin, mijn zus en schoonbroer en de jongen van de boekwinkel) zijn laaiend enthousiast. Zijn er hier ook mensen die het écht een goed boek vonden? Want misschien heb ik ergens iets gemist of hebben jullie inzichten die ik niet heb waardoor het in een ander licht komt te staan....
Ik heb het een paar jaar terug gelezen voor literatuur, en omdat de docent laaiend enthousiast was, had je wel een opstapje en een beter besef waar het over ging. Als je het leuk vindt, zal ik vant weekend eens bij mijn ouders kijken wat ik in het verslag erover gezet heb, want dan weet ik denk ik wel weer meer. Ik herinner me dat ik het iig niet slecht vond en er ook wel wat bij voelde.

OT: momenteel alleen studieboeken (bah!), na mijn laatste tentamen wordt het dringend tijd voor de boekwinkel (H)
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 19-04-2011, 18:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Nieuwste Sookie Stackhouse alweer uit. Nu begonnen aan deel 4 van Reiziger-cyclus (Diana Gabaldon).
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-04-2011, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het een paar jaar terug gelezen voor literatuur, en omdat de docent laaiend enthousiast was, had je wel een opstapje en een beter besef waar het over ging. Als je het leuk vindt, zal ik vant weekend eens bij mijn ouders kijken wat ik in het verslag erover gezet heb, want dan weet ik denk ik wel weer meer. Ik herinner me dat ik het iig niet slecht vond en er ook wel wat bij voelde.

OT: momenteel alleen studieboeken (bah!), na mijn laatste tentamen wordt het dringend tijd voor de boekwinkel (H)
Dat zou ik heel erg fijn vinden, want ik vond het maar raar...

ot: Change of plans. Ik lees nu V for Vendetta, al is dat echt geen leesboek maar een comic, ofzoiets. Een sitrpboek voor volwassenen, heel oneerbiedig gezegd. Nooit gedacht, maar ik ben oprecht enthousiast! En het verhaal is zo fijn met hele fijne dialogen.
Oud 19-04-2011, 19:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
J.K. Rowling - Harry Potter en de steen der wijzen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-04-2011, 19:35
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Philippa Gregory - De rozenkoningin
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 20-04-2011, 21:48
Verwijderd
Heinrich Böll - Die verlorene Ehre der Katharina Blum. Oder: Wie Gewalt entstehen und wohin sie führen kann.
Oud 21-04-2011, 13:17
Verwijderd
Net Tirza van Arnon Grunberg uit. Ik snapte niet dat (mega-spoiler-alert )
Spoiler
Oud 22-04-2011, 14:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Aangezien ik het vorige boek ook erg goed vond, ga ik door in de Karin Slaughter reeks. "Zoenoffer" is nu aan de beurt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-04-2011, 14:14
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Toch maar weer een poging wagen in 'de heks van Portobello'.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 22-04-2011, 20:55
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
deja vu van esther verhoef
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-04-2011, 18:35
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Joe Speedboot uit. Puh. Stom boek, eigenlijk. Ik vond het op driekwart pas bter worden, toen hij ging worstelen. En dat hele gedoe om die meid was ook wel aardig, maar ik vond het echt maar stom. De schrijfstijl kon me niet boeien, het verhaal gaat echt helemaal nergens over. Ik heb er echt geen gevoel bij en dat is zelden bij een boek. Dus. Ik vond het maar slecht.
Alle recensies die op het boek staan (en ook die van een vriendin, mijn zus en schoonbroer en de jongen van de boekwinkel) zijn laaiend enthousiast. Zijn er hier ook mensen die het écht een goed boek vonden? Want misschien heb ik ergens iets gemist of hebben jullie inzichten die ik niet heb waardoor het in een ander licht komt te staan....

ot: Ik denk dat ik Portret in Zwart van Janet Fitch maar eens ga herlezen.
Ja, ik vond het fantastisch! Maar dat komt vooral doordat Joe Speedboot zo gaaf is en omdat ze zomaar een vliegtuig bouwen. Ik weet niet, het zit zo vol dingen waarvan ik dacht "whut dat doe je toch niet" en dan deden ze het wel en dan werd het tof.

Ik lees The human stain van Philip Roth en ik ben om. Wat een held is hij zeg.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 24-04-2011, 10:25
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Joe Speedboot uit. Puh. Stom boek, eigenlijk. Ik vond het op driekwart pas bter worden, toen hij ging worstelen. En dat hele gedoe om die meid was ook wel aardig, maar ik vond het echt maar stom. De schrijfstijl kon me niet boeien, het verhaal gaat echt helemaal nergens over. Ik heb er echt geen gevoel bij en dat is zelden bij een boek. Dus. Ik vond het maar slecht.
Alle recensies die op het boek staan (en ook die van een vriendin, mijn zus en schoonbroer en de jongen van de boekwinkel) zijn laaiend enthousiast. Zijn er hier ook mensen die het écht een goed boek vonden? Want misschien heb ik ergens iets gemist of hebben jullie inzichten die ik niet heb waardoor het in een ander licht komt te staan....

ot: Ik denk dat ik Portret in Zwart van Janet Fitch maar eens ga herlezen.
Ik ben er ook wel enthousiast over. Ik vond het een lekker luchtig boek, dat is ook wel eens fijn.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 24-04-2011, 13:42
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
De keukenmeidenroman - Kathryn Stockett
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 24-04-2011, 20:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Arthur Japin - de zwarte met het witte hart

Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 08:56. Reden: Typfout in de naam!
Oud 25-04-2011, 16:02
Dubstepper
Avatar van Dubstepper
Dubstepper is offline
Multatuli/Eduard Douwes Dekker - Max Havelaar

Voor school(: Wel een leuk boek! (wel de versie met moderner Nederlands uit 2010)
Oud 25-04-2011, 16:27
Verwijderd
Tirza van Grunberg. Ik vind het best wel een leuk boek eigenlijk, dat had ik niet verwacht.
Oud 25-04-2011, 17:23
Verwijderd
Donkere kamer van damocles, van WF Hermans. Best goed.
Oud 25-04-2011, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vond het fantastisch! Maar dat komt vooral doordat Joe Speedboot zo gaaf is en omdat ze zomaar een vliegtuig bouwen. Ik weet niet, het zit zo vol dingen waarvan ik dacht "whut dat doe je toch niet" en dan deden ze het wel en dan werd het tof.
Juist daaarom vond ik het denk ik heel vervelend. Omdat er zoveel in gebeurde dat net-niet realistisch was en daar hou ik meestal niet zo van. Ik vond de schrijfstijl vervelend. Maar Joe Speedboot is inderdaad wel gaaf (en ik hwas verliefd op Papa Afrika, stom dat hij weg ging maar heel erg gaaf dattie dat deed omdat hij dat graag wilde) maar verder vond ik iedereen stom, ook de hoofdpersoon. Laffe lul vond ik hem

Citaat:
Ik ben er ook wel enthousiast over. Ik vond het een lekker luchtig boek, dat is ook wel eens fijn.
Hehe, ik vond het ook ab-so-luut niet luchtig, ide schrijftstijl stoorde mij ontzettend.

ot: Ik krijg zoveel reacties op V for Vendetta als ik het in de trein lees en het is zo mooi want geniale dialogen. Jongen waar ik het boek van heb, vond de film beter dan het boek en ik moet de film dus nog maar eens zien om erachter te komen of ik het daarmee eens ben. <3
Oud 25-04-2011, 21:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben intussen, terwijl het andere boek nog niet uit is, ook alvast begonnen in J.K. Rowling - Harry Potter en de geheime kamer. Ik ben nooit verder gekomen in de serie dan halverwege dit boek. Eens kijken of ik nu de rest ook uit kan gaan lezen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-04-2011, 21:05
Verwijderd
Citaat:
De keukenmeidenroman - Kathryn Stockett
Hoe is dat? Ik lees er alleen maar positieve dingen over en ben eigenlijk wel benieuwd.

Citaat:
Arthur Japan - de zwarte met het witte hart
Kom je daar doorheen? Is het een kwestie van erdoor heen komen en dan is het gewedlig? Ik kom nooit ver in dat boek, het staat hier al jaren stof te vangen maar ben eigenlijk wel benieuwd. Ik kom er alleen nooit doorheen
Oud 26-04-2011, 08:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Kom je daar doorheen? Is het een kwestie van erdoor heen komen en dan is het gewedlig? Ik kom nooit ver in dat boek, het staat hier al jaren stof te vangen maar ben eigenlijk wel benieuwd. Ik kom er alleen nooit doorheen
Ik heb 'm net uit. Ik hoorde van iemand dat je in het begin echt even door moet bijten, dus dat heb ik gedaan. En inderdaad, na een vijfde werd het beter. Ik vond het boek wel aardig, maar het is niet een onderwerp waar ik snel (nog) iets over zal lezen.
Oud 27-04-2011, 07:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Misha Defonseca - Misha
Bizar verhaal, maar niet bijzonder mooi geschreven.
Oud 28-04-2011, 10:07
Verwijderd
Bezig in Mick Jackson, Five Boys (nog steeds; het zijn meer korte verhalen over dezelfde groep mensen dan echt een roman, waardoor het lekker leest, maar het niet noodzakelijk is om maar door en door te lezen ).

En Sherman Alexie, Reservaat Blues. In het Nederlands want ik kwam hem toevallig tegen in de bibliotheek en Sherman Alexie kun je niet laten staan natuurlijk, maar het is wel echt raar om hem in vertaling te lezen Rez-taalgebruik in Nederlandse vertaling, hmm, nee, daar hebben we gewoon geen alternatief voor hier. Maar het is al lang goed dát het vertaald is en in Nederland uitgebracht!

En ik had Astrid Lindgren, Samen Op Het Eiland Zeekraai, gelezen - want Astrid Lindgren is <3.
Oud 28-04-2011, 10:18
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Hoe is dat? Ik lees er alleen maar positieve dingen over en ben eigenlijk wel benieuwd.
Leest makkelijk weg, ook al is het een best beladen onderwerp (racisme in de jaren '60 van Amerika). Ik heb erg meegeleefd met de hoofdpersonen en kon me ook goed in hen verplaatsen. Er zitten ook fragmenten in waar ik om heb moeten lachen, dus het boek heeft ook humor.

Het verhaal vertellen heeft weinig zin vind ik, het leest als een trein dus ik zou als ik jou was het gewoon lekker eens lezen. Alleen het einde is, maar dat probleem heb ik met wel heel veel boeken, niet helemaal zoals ik dat zooo graag zou willen.
Oud 28-04-2011, 16:47
Verwijderd
Citaat:
En ik had Astrid Lindgren, Samen Op Het Eiland Zeekraai, gelezen - want Astrid Lindgren is <3.
<3

Ik lees nu 'De honderd geheime zintuigen' van Amy Tan. En ik weet niet zo goed wat ik ervan vind.
Oud 28-04-2011, 18:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Cecelia Ahern - PS ik hou van jou
Wat een kwijlverhaal en vreselijke schrijfstijl.
Oud 28-04-2011, 22:18
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Leest makkelijk weg, ook al is het een best beladen onderwerp (racisme in de jaren '60 van Amerika). Ik heb erg meegeleefd met de hoofdpersonen en kon me ook goed in hen verplaatsen. Er zitten ook fragmenten in waar ik om heb moeten lachen, dus het boek heeft ook humor.

Het verhaal vertellen heeft weinig zin vind ik, het leest als een trein dus ik zou als ik jou was het gewoon lekker eens lezen.
Dat inderdaad ja.

Het leest heel heel vlot, had het echt op een weekend uit. Fijne schrijfstijl ook wel. Ik heb alleen een beetje spijt dat ik hem int Nederlands gelezen heb omdat het accent/taalgebruik van de zwarte hulp in het Nederlands vertaald een beetje raar overkomt. Maar het is maar bij een paar zinnen in het boek waar het mij stoorde, dus zeker geen reden om het boek niet te lezen.
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 28-04-2011, 22:25
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Net Maelstrom van Peter Watts uitgelezen. Zeer leuk vervolg op Starfish, wel met een iets andere toon.

Nu maar eens eindelijk Asimov's Foundation trilogie lezen
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 29-04-2011, 14:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
David Baldacci - de samenzwering
Oud 29-04-2011, 19:56
Noname,..
Noname,.. is offline
Ik heb Harry potter net uit Maar ik ben net twilight aan het lezen ben nog maar net begonnen maar ik vind het niet zo leuk of gemakelijk om telkens te lezen in ik vorm
Oud 01-05-2011, 14:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Deel 3 van Harry Potter: de gevangene van Azkaban
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-05-2011, 09:50
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Het vuur van de herfst - Diana Gabaldon gisteren uitgelezen. Zo'n fijne reeks. Bepaald geen literatuur te noemen - eerder kasteelromannetjes met meer historisch besef - maar leest echt heerlijk <3.

Daarna begonnen in Anna Karenina - Tolstoi, maar stoor me vooralsnog vooral aan de lange zinnen met vele komma's. Hoop dat ik er doorheen kan lezen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 02-05-2011, 21:53
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Opnieuw I.M. - Connie Palmen. Ik weet niet eens precies waarom ik er zo van houd, maar ik kan me goed vinden in haar associatieve manier van schrijven en gedachtenspinseltjes. En het is natuurlijk een heerlijk gepassioneerd boek. Het lijkt me heerlijk en beangstigend tegelijk om zo verliefd te zijn. Mooie zinnen ook, heb het nu niet bij de hand, maar op een gegeven moment zegt Ischa tegen haar: wij zijn tweezaam. <3 I love it
Oud 04-05-2011, 12:14
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
^ Ik las die laatst ook, prachtig boek is het
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 04-05-2011, 12:52
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Dat inderdaad ja.

Het leest heel heel vlot, had het echt op een weekend uit. Fijne schrijfstijl ook wel. Ik heb alleen een beetje spijt dat ik hem int Nederlands gelezen heb omdat het accent/taalgebruik van de zwarte hulp in het Nederlands vertaald een beetje raar overkomt. Maar het is maar bij een paar zinnen in het boek waar het mij stoorde, dus zeker geen reden om het boek niet te lezen.
Bij dit boek had ik soms ook sterk het idee dat het in het Engels beter uitkomt. Maar dat heb ik vaak met boeken, dat het totáál ergens anders afspeelt maar er toch typisch Nederlandse gebruiken in worden verwerkt. Omdat het anders voor ons niet helder voorgesteld kan worden.
Maar bij dit boek was het inderdaad niet zo storend dat ik er niet mee verder wilde, daarvoor is het boek toch te interessant.
Oud 04-05-2011, 16:14
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Daarna begonnen in Anna Karenina - Tolstoi, maar stoor me vooralsnog vooral aan de lange zinnen met vele komma's. Hoop dat ik er doorheen kan lezen.
Ja zeg, zie net dat het een vertaling uit 1965 is :') dat mag ook wel weer eens opnieuw gedaan worden.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 06-05-2011, 23:02
Verwijderd
Alles is Verlicht van Jonathan Saffran Foer. Ik hou er zo van <3 Ik heb de Dwarsliggers-versie en alleen al daarom vind ik het zo fijn. Ik ga die dwarsliggers echt sparen, ik vind het geniaal <3 Het doet me denken aan het regenachtige begin van Frankrijk en ik word zo blij van Yankel D en Brod en Sjapka en Ik zei, titel me geen Sjapka en en en en en wauw, wat een geweldig boek.
Oud 07-05-2011, 15:33
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Kleine bij van Chris Cleave, dankzij dit topic
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 07-05-2011, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Kleine bij van Chris Cleave, dankzij dit topic
Hoe vind je hem?

Ik lees nu 'A short story of tractors in Ukrainian' van Marina Lewycka. Ik moest voor Engels een boek lezen, en toen heb ik deze gekozen. Tot nu toe vind ik hem heel leuk.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.