Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 12:09
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
het lijkt mij wel een gaaf spelletje worden. We gaan nu een tijd perk in waar de grafsche gebeuren een nieuwe tijd perk in gaat. Laat maar komen die hap.
Advertentie
Oud 24-08-2002, 13:42
Scorpion3000
Avatar van Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Er komt geen muliplayer in doom3, je kan het dus alelen thuis spelen, en misschien 1v1 peer-to-peer. Een goede multiplay opti komt er verder niet, waarschijnlijk wel later met een patch. Maar goed, een goede reden om dit spel voorlopig dus maar links te laten liggen.

Bovendien ineteresseren graphics me geen hol, ik hou van speelbaarheid. Zoals quake3, wat zonder twijfel het snelste 1st person shooter spel is op het moment. Daarom wacht ik liever op Quake 4 ipv Doom3. Doom3 krijgt mooie graphics, maar daar doe ik het niet voor..
__________________
<<==-- Motto: Als het je niet kapot maakt, maakt het je sterker --==>>
Oud 24-08-2002, 13:52
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Scorpion3000 schreef:
Er komt geen muliplayer in doom3, je kan het dus alelen thuis spelen, en misschien 1v1 peer-to-peer. Een goede multiplay opti komt er verder niet, waarschijnlijk wel later met een patch. Maar goed, een goede reden om dit spel voorlopig dus maar links te laten liggen.

Bovendien ineteresseren graphics me geen hol, ik hou van speelbaarheid. Zoals quake3, wat zonder twijfel het snelste 1st person shooter spel is op het moment. Daarom wacht ik liever op Quake 4 ipv Doom3. Doom3 krijgt mooie graphics, maar daar doe ik het niet voor..

Bij mij staat gameplay ook voor graphics. Maar we gaan nu een nieuwe tijd perk van graphics. Kijk maar naar unreal 1 was ook alleen maar schieten en knopjes over halen. Maar het was een tijd perk van nieuwe graphics. Dus ik kijk wat doom 3 en van maakt. (trouwens is de gameplay van quake 3 niet schieten op alles dat beweegd?????? )
Oud 13-07-2003, 10:18
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Sorry voor het uppe van een oude topic.
Ik heb hier de MOGELIJKE systeem eisen van doom 3 gevonden. Ze zijn nog niet officeel bevestigt door id. Maar ze geven wel een idee van hoe hoog ze wel niet zullen zijn:

Id software heeft nog niet veel bekend gemaakt over mogelijke systeemeisen voor Doom III, maar geruchten doen al geruime tijd de ronde. Dit keer kijkt het Duitse GameZoom in de glazenbol. Wat de uiteindelijke systeemeisen ook zullen zijn, de uitspraak "This game will sell hardware" lijkt meer dan waarheid te worden.

Minimum:

-CPU: 800MHZ – 1GHZ (wird wohl kaum weniger sein)
-Grafikkarte: Geforce 3 TI / ATI 9600 Pro (eine G2 wird hier auf jeden Fall zu wenig sein)
-Ram: 256 MB-Ram (bei so wenig Ram wird es sicher ab und zu, zu einen Ruckler kommen; Ladezeiten ebenfalls hoch)

Standard:

-CPU: 1,7GHZ – 2GHZ (flüssiges Spielen auf mittleren Details bei einer 800*600 Auflösung)
-Grafikkarte: Geforce 4 TI 4400/4600 / ATI 9700/Pro
-Ram: 512 MB-Ram (keine Ruckler; Ladezeiten trotzdem etwas länger aber sicher nicht Unreal 2 like )

Optimal:

-CPU: 2,5GHZ – 2,8 GHZ (bei soviel CPU-Power wird flüssiges spielen bei max. Details und einer 1024*X Auflösung ohne Probleme möglich sein)
-Grafikkarte: Geforce 5800FX/5900FX / ATI 9800Pro
-Ram: 786 – 1024MB-Ram (keine Ruckler und schöne kurze Ladezeiten)

Ik denk dat veel mensen volgend jaar zullen moeten upgraden om dit te kunnen spelen in full detail
Ik vind zelf doom 3 een start voor een nieuwe generatie systeem eisen. Als je gaat kijken dat misschien hl 2, stalker en far cry ook zo'n systeem eisen gaan krijgen waarschijnlijk. Ik denk dat 2004 een jaar word waar je toch zkers een direct x 9 en zware proc en een zware gpu nodig zult hebben. -*dit is trouwens mijn mening*-

*laat de discusie maar weer losbarsten*

Bron: http://www.gamer.nl/nieuws/18397
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 11:10.
Oud 13-07-2003, 12:19
Verwijderd
Echt belachelijk hoog. Mooie graphics, okee. Maar al een hele lange tijd (en in de toekomst) ligt de nadruk steeds meer op polygonen, lighting en hoge resoluties met FSAA. Veel eye-candy en sfeervolle beelden en filmpjes...

Maar...

komt dat de speelbaarheid wel ten goede? De meeste mensen zullen dan relatief te lage systeemeisen hebben, wat resulteert in haperige, schokkerige gameplay...Om nog maar te zwijgen van de inhoudelijke gameplay. Is die wel gevarieerd genoeg. Blijft dat standaard dezelfde monsters afslachten wel boeien?

En hoe zit het met verhalen en diepgang? Doom III zal ongetwijfeld het 'oude' flinterdunne verhaaltje hebben dat je als marine bent gestrand in een fabriek (of andere vage locatie) met gemuteerde arbeiders...
Bovendien is het allang niet origineel meer. Geen variatie, geen nieuwe gameplay, gewoon dezelfde oude levels met tientallen monsters...Wanneer komt er eens een spel uit wat een nieuw genre neerzet, een nieuw spelconcept ontwerpt dat nog nooit eerder is gedaan?

Dit geldt niet alleen voor Doom III, maar voor alle soortgelijke high end graphic-spellen...Ze zouden eens moeten focussen op gameplay, variatie en originaliteit ipv graphics.

Eigenlijk is dit de belangrijkste reden dat ik tegenwoordig nauwelijks nog spellen speel. Er is hierdoor gewoon geen drol meer aan.
Oud 13-07-2003, 12:58
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Mee eens. Maar ik ben dan ook benieuwd wat stalker en half life 2 hier op te zeggen hebben. Stalker met zijn 8 verschillende eindes en grote buitenlokaties en half life 2 met een lange speelduur en goede gameplay.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 13-07-2003, 18:28
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-07-2003 @ 13:19:
Echt belachelijk hoog. Mooie graphics, okee. Maar al een hele lange tijd (en in de toekomst) ligt de nadruk steeds meer op polygonen, lighting en hoge resoluties met FSAA. Veel eye-candy en sfeervolle beelden en filmpjes...

Maar...

komt dat de speelbaarheid wel ten goede? De meeste mensen zullen dan relatief te lage systeemeisen hebben, wat resulteert in haperige, schokkerige gameplay...Om nog maar te zwijgen van de inhoudelijke gameplay. Is die wel gevarieerd genoeg. Blijft dat standaard dezelfde monsters afslachten wel boeien?

En hoe zit het met verhalen en diepgang? Doom III zal ongetwijfeld het 'oude' flinterdunne verhaaltje hebben dat je als marine bent gestrand in een fabriek (of andere vage locatie) met gemuteerde arbeiders...
Bovendien is het allang niet origineel meer. Geen variatie, geen nieuwe gameplay, gewoon dezelfde oude levels met tientallen monsters...Wanneer komt er eens een spel uit wat een nieuw genre neerzet, een nieuw spelconcept ontwerpt dat nog nooit eerder is gedaan?

Dit geldt niet alleen voor Doom III, maar voor alle soortgelijke high end graphic-spellen...Ze zouden eens moeten focussen op gameplay, variatie en originaliteit ipv graphics.

Eigenlijk is dit de belangrijkste reden dat ik tegenwoordig nauwelijks nog spellen speel. Er is hierdoor gewoon geen drol meer aan.
Origineel? Ik wacht zelf op Republic The Revolution dit lijkt me best origineel, en het heeft nog mooie gfx ook. Het is alleen nog even wachten tot de release.

Doom 3 is dan niet origineel, maar waarschijnlijk wordt het wel goed.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Oud 14-07-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 13-07-2003 @ 13:19:
Echt belachelijk hoog. Mooie graphics, okee. Maar al een hele lange tijd (en in de toekomst) ligt de nadruk steeds meer op polygonen, lighting en hoge resoluties met FSAA. Veel eye-candy en sfeervolle beelden en filmpjes...

Maar...

komt dat de speelbaarheid wel ten goede? De meeste mensen zullen dan relatief te lage systeemeisen hebben, wat resulteert in haperige, schokkerige gameplay...Om nog maar te zwijgen van de inhoudelijke gameplay. Is die wel gevarieerd genoeg. Blijft dat standaard dezelfde monsters afslachten wel boeien?

En hoe zit het met verhalen en diepgang? Doom III zal ongetwijfeld het 'oude' flinterdunne verhaaltje hebben dat je als marine bent gestrand in een fabriek (of andere vage locatie) met gemuteerde arbeiders...
Bovendien is het allang niet origineel meer. Geen variatie, geen nieuwe gameplay, gewoon dezelfde oude levels met tientallen monsters...Wanneer komt er eens een spel uit wat een nieuw genre neerzet, een nieuw spelconcept ontwerpt dat nog nooit eerder is gedaan?

Dit geldt niet alleen voor Doom III, maar voor alle soortgelijke high end graphic-spellen...Ze zouden eens moeten focussen op gameplay, variatie en originaliteit ipv graphics.

Eigenlijk is dit de belangrijkste reden dat ik tegenwoordig nauwelijks nog spellen speel. Er is hierdoor gewoon geen drol meer aan.
Ja natuurlijk blijft dat monsters afknallen nog boeien. Het boeide 10 jaar geleden toen DOOM uitkwam en het boeit nu nog, ik wordt juist een beetje ziek van dat spellen zo vreselijk pretendeus zijn tegenwoordig.. ik wil helemaal geen diepgaande verhaallijnen en plotwendingen enzo ik wil gewoon beesten afknallen zonder geouwehoer. Als ik een verhaal wil dan lees ik wel een boek of kijk ik een film.
Oud 14-07-2003, 15:35
II_Duce
Avatar van II_Duce
II_Duce is offline
kschiet liever mensen aan flarden dan zulke fake monsters
Oud 14-07-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 13-07-2003 @ 13:19:
Dit geldt niet alleen voor Doom III, maar voor alle soortgelijke high end graphic-spellen...Ze zouden eens moeten focussen op gameplay, variatie en originaliteit ipv graphics.
Gelijk heb je. Newbies geilen maanden vantevoren al op allerlei pre-alphascreenshots die niks over het uiteindelijke resultaat zeggen. Eerlijk is eerlijk: spellenmakers willen gewoon verkopen...en als maar 10% van de markt het spel fatsoenlijk kan spelen, verkoopt het gewoon niet. Punt.

Ik vind het persoonlijk ook behoorlijk frustrerend dat je een jaar geleden nog enorm de man was met je Geforce4 Ti4600 maar het ding nu wel weg kunt flikkeren omdat alles ineens weer anders is.

Half-Life draaide ook al op een Riva 128
Oud 14-07-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2003 @ 18:04:
Gelijk heb je. Newbies geilen maanden vantevoren al op allerlei pre-alphascreenshots die niks over het uiteindelijke resultaat zeggen. Eerlijk is eerlijk: spellenmakers willen gewoon verkopen...en als maar 10% van de markt het spel fatsoenlijk kan spelen, verkoopt het gewoon niet. Punt.

Ik vind het persoonlijk ook behoorlijk frustrerend dat je een jaar geleden nog enorm de man was met je Geforce4 Ti4600 maar het ding nu wel weg kunt flikkeren omdat alles ineens weer anders is.

Half-Life draaide ook al op een Riva 128
yup, het gaat allemaal te snel.

ipv. constant snellere hardware te eisen, kunnen ze misschien beter de games goed afstellen op de hardware.
het is soms verbazingwekkend hoe goed sommige spellen, de er zeer goed uitzien, draaien op een low-mid end computer.

maar ja, dt is tweaken, en tweaken kost veel tijd, en dus veel geld.
Oud 14-07-2003, 17:57
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Havock schreef op 14-07-2003 @ 18:08:
het is soms verbazingwekkend hoe goed sommige spellen, de er zeer goed uitzien, draaien op een low-mid end computer.
Neverwinter nights en in iets mindere mate warcraft 3 zijn daar erg aardige voorbeelden van .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Oud 14-07-2003, 18:39
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Elite Force 2, Chaser.
Oud 16-07-2003, 17:39
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Tja, ik vind dat op het gebied van gameplay alles zowat is gebruikt in de shooter wereld. Het iets nieuws verzinnen word steeds moeilijker want dan krijg je te horen "dat is gewoon gecopieerd uit een ander spel". Je moet nu gewoon met mooie grafische geweld komen om nog te boeien voor de consument. Ik stond er eigenlijk ook niet zo erg te kijken naar de systeem eisen van doom 3 had dit wel verwacht. Stalker zal dadelijk ook zo'n systeem eisen krijgen als het word uitgebracht. Er is nu een nieuw filmpje van stalker uitgebracht en de relaese date staat vast voor mei 2004 en ze zitten nu AL te zeuren dat de het grafisch dan al oud is . Dus wat doe je dan als gamemaker......huilen om zo'n mensen. De gamers willen wel de mooiste dingen maar staan te zeuren als de systeem eisen te zwaar zijn.

Amen.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 16-07-2003, 22:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik heb vandaag die gelekte alpha gedownload. Damn, SCARY! Het gaf me gewoon weer dat gevoel wat ik ook met Doom had toen ik het voor 't eerst speelde, zo iets van Kut, met een hoofdletter K

Het spel is donker, moody en ENG.

Ow, en Scorp, dat er geen multiplayer inzit is gewoon dikke onzin. Snap echt NIET hoe je daar bij komt
Oud 16-07-2003, 23:13
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Mwah, doe mij maar Half-Life 2. De textures in Doom 3 sucken. Alles lijkt van plastic.

Check trailers van Half-Life 2... qua graphics beat het Doom 3 imo. En ik denk ook qua physics, qua skeletal- en facial animation, qua verhaal (Doom 3 heeft er geen), etc.

Misschien probeer ik Doom 3 nog wel een keer, maar dan ook alleen omdat ik de oude Dooms gespeeld heb. Het echte "WOW!" is bij mij voor Half-Life 2. (En ook wel een beetje voor Stalker: Oblivion Lost).
__________________
yupyup.
Oud 17-07-2003, 00:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
p-chez schreef op 17-07-2003 @ 00:13:
Mwah, doe mij maar Half-Life 2. De textures in Doom 3 sucken. Alles lijkt van plastic.

Check trailers van Half-Life 2... qua graphics beat het Doom 3 imo. En ik denk ook qua physics, qua skeletal- en facial animation, qua verhaal (Doom 3 heeft er geen), etc.

Misschien probeer ik Doom 3 nog wel een keer, maar dan ook alleen omdat ik de oude Dooms gespeeld heb. Het echte "WOW!" is bij mij voor Half-Life 2. (En ook wel een beetje voor Stalker: Oblivion Lost).
Ik zeg ook niet dat HL2 minder is, absoluut niet. Ik kijk meer uit naar HL dan naar Doom, maar je kunt best naar twee games uitkijken toch?

Voordat je gaat roepen dat Doom bepaalde dingen niet heeft, don't. Die dingen die jij noemde zitten er zeker wel in.

Physiscs: Zeker wel, rag-doll (kereltjes vallen realistisch neer) en normale physics. Dozen e.d. reageren op schoten al naar gelang hun gewicht, en dat is alleen nog maar in die gelekte alpha.

Skeletal/facial animation: Skeletal animation zit in elke game sinds iets van HL ofzo, dat is dus echt niks bijzonders. Facial animation in Doom 3 is aanwezig, niet zo mooi als in die G-man demo maar zeker overtuigend, bovendien is HL2 in een veel later stadium, nogmaals, die Alpha is een Alpha

Verhaal: Err, ten eerste is er wel een verhaal (experimenten op Mars gaan mis, bla bla, boom, oops, iedereen dood, etc.), ten tweede zat er in HL zelf ook niet bijster veel meer verhaal dan dat.

Wat betreft dat Wow effect: HL 2 is zeker mooi, maar Doom 3 is ENG. Die realistische schaduwen doen samen met de donkere sfeer erg veel, gooi er nog wat goeie geluidseffecten in (gefluister in je hoofd, ERG vervelend), en je hebt een erg scary spel. Doom 3 is ook meer horror terwijl HL2 erg Sci-Fi is.

Ik zou toch die Alpha een keer proberen, de framerate is laag en er zitten bugs in, maar het geeft toch een aardige impressie van het uiteindelijke spel. Het is ABSOLUUT een grote stap voorwaarts t.o.v. de huidige generatie shooters, en ik denk dat ze qua eyecandy zelfs HL2 wel voorbij kunnen gaan, vergeet niet dat de releasedatum een eind voorbij die van HL2 ligt.

Magoed, ik ga ze toch beiden kopen
Oud 17-07-2003, 01:27
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Ik vind het een beetje unfair dat mensen Doom 3 ineens afkraken nu Half-Life 2 zijn kop boven water heeft gestoken. Iedereen begint over de A.I. en het verhaal wat absoluut 'nul' is etc. Dat is waar, als je Carmack nalult. Ik heb de final Doom 3 nog niet gespeeld, jullie ook niet, dus vind ik dat het afkraken wel wat minder kan van sommige mensen. De engine van Half-Life 2 vind ik wel mooier, qua textures (waar je die Ant Lions 'bestuurt', die gaten in de grond zijn echt heel mooi getexturized) maar ook gewoon de mogelijkheden van de physics en de facial-stuff. Maar of Doom 3 nou minder is. Die animaties op de E3 zagen er imo behoorlijk indrukwekkend uit, die Revenants en Imps lopen, springen en schieten met prachtige bewegingen. De physics lijken mij wel iets minder qua mogelijkheden, omdat je naar het schijnt enkel indoor bezig gaat zijn. Maar het grootste punt vind ik nog 'geen verhaal, geen AI'. Hoezo geen verhaal? Het uitgangspunt is inderdaad kinderlijk eenvoudig, maar daarom kunnen er nog wel spannende dingen onderweg gebeuren. Nou ja, en die zombies hebben amper AI heeft men gezegd. Logisch, maar volgens mij gaan die Imps echt een pain in the ass zijn met hun gekruip tegen muren op en die vuurballen. Het liefste zou ik zeggen: 'stfu over dingen die je nog niet kan weten' maar dat is zo grof.

Kijk, voor mij 0wned HL2 ook wel meer dan D3, maar HL2 wordt wel heel erg opgehemeld. Ik moet het nog maar zien met de interactiviteit (puin op de grond is gemapped, kun je dat ook oprapen?) en de A.I. Het ziet er allemaal ongelooflijk goed uit, maar een wat sceptischere houding zou ook niet misstaan.
Oud 17-07-2003, 14:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Prime Evil, heb je die Alpha al gespeeld? Ga alsjeblieft niet alleen op screenshots af, pas als je alles ziet bewegen, opeens een geluid achter je hoort, of bloed over alle objecten bij een monster ziet splatteren zie je wat de engine in alpha stadium al kan.

HL2 is mooi, inderdaad, maar Doom 3 is gewoon eng. Het brengt absoluut de sfeer van Doom 1/2 terug, iets wat Quake 1 - 3 absoluut niet gelukt is.

Ik kon helaas geen screenshots nemen, werden gewoon grote witte vlakken
Oud 17-07-2003, 14:49
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 15:36:
Prime Evil, heb je die Alpha al gespeeld? Ga alsjeblieft niet alleen op screenshots af, pas als je alles ziet bewegen, opeens een geluid achter je hoort, of bloed over alle objecten bij een monster ziet splatteren zie je wat de engine in alpha stadium al kan.

HL2 is mooi, inderdaad, maar Doom 3 is gewoon eng. Het brengt absoluut de sfeer van Doom 1/2 terug, iets wat Quake 1 - 3 absoluut niet gelukt is.

Ik kon helaas geen screenshots nemen, werden gewoon grote witte vlakken
Okee, dit snap ik dan even niet. Neem ik het voor Doom 3 op, krijg je dit. Ja, ik heb de alpha gespeeld. Zo geweldig was die nou ook weer niet, wel eng ja, maar alles ziet er behoorlijk nep uit vind ik. Maar goed, 'ik moet niet alleen op screenshots afgaan'. Ik snap je serieus niet, Chimera.
Oud 17-07-2003, 15:46
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Iedereen mag toch zijn mening over een spel geven....toch . In mijn ogen gaat doen denk toch wat teweeg brengen als het komt. Ik wacht gewoon tot doom 3 uit is en we zien wel.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 17-07-2003, 15:51
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Hellracer schreef op 17-07-2003 @ 16:46:
Iedereen mag toch zijn mening over een spel geven....toch . In mijn ogen gaat doen denk toch wat teweeg brengen als het komt. Ik wacht gewoon tot doom 3 uit is en we zien wel.
Ja, maar als je aankomt met "De AI wordt slecht" dan kun je beter terug naar je tent gaan en verderturen in je glazen bol.
Oud 17-07-2003, 18:24
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 01:03:
Ik zeg ook niet dat HL2 minder is, absoluut niet. Ik kijk meer uit naar HL dan naar Doom, maar je kunt best naar twee games uitkijken toch?
Tuurlijk.. ik bedoelde ook niet dat je niet meer naar doom 3 om hoeft te kijken..

Citaat:
Voordat je gaat roepen dat Doom bepaalde dingen niet heeft, don't. Die dingen die jij noemde zitten er zeker wel in.

Physiscs: Zeker wel, rag-doll (kereltjes vallen realistisch neer) en normale physics. Dozen e.d. reageren op schoten al naar gelang hun gewicht, en dat is alleen nog maar in die gelekte alpha.
Ja, maar ook zo freaky-ass realistisch als in de trailers van HL2?

Citaat:
Skeletal/facial animation: Skeletal animation zit in elke game sinds iets van HL ofzo, dat is dus echt niks bijzonders. Facial animation in Doom 3 is aanwezig, niet zo mooi als in die G-man demo maar zeker overtuigend, bovendien is HL2 in een veel later stadium, nogmaals, die Alpha is een Alpha
Het schijnt echter dat de facial animations (dus de gevoelsuitdrukkingen e.d. van de personages om je heen) een redelijke rol gaan spelen. Of nou ja, in die zin dat je bijv. aan gezichten van mensen voor je kunt zien dat er achter je iets stilletjes aan komt sluipen om je een kopje kleiner te maken. Daarom is het erg goed uitgewerkt.

Citaat:
Verhaal: Err, ten eerste is er wel een verhaal (experimenten op Mars gaan mis, bla bla, boom, oops, iedereen dood, etc.), ten tweede zat er in HL zelf ook niet bijster veel meer verhaal dan dat.
Het feit dat je het verhaal zo snel kunt vertellen zegt al wat..
Nee, geintje. Doom 3 zal vast wel een of ander verhaal hebben, maar kijkend naar wat ik gelezen heb is Doom 3 mainly gericht op het schieten van bad motherfuckers.

Citaat:
Wat betreft dat Wow effect: HL 2 is zeker mooi, maar Doom 3 is ENG. Die realistische schaduwen doen samen met de donkere sfeer erg veel, gooi er nog wat goeie geluidseffecten in (gefluister in je hoofd, ERG vervelend), en je hebt een erg scary spel. Doom 3 is ook meer horror terwijl HL2 erg Sci-Fi is.
Ik denk idd dat Doom 3 erg wicked is. Eng enzo.

Citaat:
Ik zou toch die Alpha een keer proberen, de framerate is laag en er zitten bugs in, maar het geeft toch een aardige impressie van het uiteindelijke spel. Het is ABSOLUUT een grote stap voorwaarts t.o.v. de huidige generatie shooters, en ik denk dat ze qua eyecandy zelfs HL2 wel voorbij kunnen gaan, vergeet niet dat de releasedatum een eind voorbij die van HL2 ligt.
Hehe, misschien probeer ik 'm nog wel es. En anders als-ie uit is.
Overigens zijn Doom 3, HL2 én STALKER: Oblivion Lost alledrie een grote stap voorwaarts in het FPS genre.

Citaat:
Magoed, ik ga ze toch beiden kopen
Doe dat Ik misschien ook wel. HL2 sowieso
__________________
yupyup.
Oud 17-07-2003, 20:02
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 17-07-2003 @ 16:51:
Ja, maar als je aankomt met "De AI wordt slecht" dan kun je beter terug naar je tent gaan en verderturen in je glazen bol.
Oke is ook zo das iets waar je nog niet iets over kunt zeggen.

Jij gelijk hebben
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 18-07-2003, 14:29
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
De "echte" systeem vereisten zijn vrijgeven:

Onlangs waren er reeds sterke geruchten omtrent de systeemeisen van Doom 3; kennelijk waren veel mensen bang dat het spel niet zou werken op hun al ietwat oudere PC. John Carmack komt vandaag met het (verlossende?) woord en geeft de officiële systeemeisen van Doom 3 vrij. Dit zal je nodig hebben om het spel op laagste detail in 640*480 te spelen:

1GHz CPU
256MB RAM
GF1 or Radeon 7xxx series card

Carmack benadrukt ook dat dit minimumvereisten zijn; verwacht geen spectaculaire dingen als je zo'n systeem bezit, alhoewel je het spel wel "vlot" zou kunnen spelen. Vraag is nu wel in hoeverre Carmack denkt aan verkoopresultaten; met hoge systeemeisen beperk je immers je publiek. En bovendien hebben ontwikkelaars de nare gewoonte soms hun systeemeisen wat laag in te schatten...

Bron: http://games.telenet.be/index.php?newsid=7850

zijn iets lager als de systeem vereisten van een paar dagen terug.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 18-07-2003, 14:33
II_Duce
Avatar van II_Duce
II_Duce is offline
kan ik makkelijk draaien dan
Oud 18-07-2003, 15:57
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
II_Duce schreef op 18-07-2003 @ 15:33:
kan ik makkelijk draaien dan
Alleen ik hoop dat dit niet de systeem eisen zijn waarop je alles op zijn laagst staat en nog geen 30 fps haalt want dan schiet je er nog niks mee op
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 18-07-2003, 16:13
Vulion
Avatar van Vulion
Vulion is offline
Dit verkracht de lay-out misschien een beetje, maar hij is wel heel toepasselijk

__________________
Ignorance spreads lies
Oud 18-07-2003, 16:31
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Vulion schreef op 18-07-2003 @ 17:13:
Dit verkracht de lay-out misschien een beetje
Ik draai op 1280x1024, geen 640x480
Oud 18-07-2003, 16:47
Vulion
Avatar van Vulion
Vulion is offline
Jup, ik ook

T viel me nog best mee eigenlijk, wel grappig plaatje he?
__________________
Ignorance spreads lies
Oud 18-07-2003, 17:26
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Is wel lachen ja
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 18-07-2003, 17:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Hellracer schreef op 18-07-2003 @ 16:57:
Alleen ik hoop dat dit niet de systeem eisen zijn waarop je alles op zijn laagst staat en nog geen 30 fps haalt want dan schiet je er nog niks mee op
Reken daar dus maar wel op, het gebruik van die dynamische lichteffecten vraagt een ongelovelijke hoeveelheid GPU-kracht, no way dat je daar aan een simpele GF2MX genoeg hebt.
Oud 18-07-2003, 18:58
zenfox
zenfox is offline
Citaat:
Vulion schreef op 18-07-2003 @ 17:13:
Dit verkracht de lay-out misschien een beetje, maar hij is wel heel toepasselijk

[afbeelding]

hahaha steengoed, funny as hell

hl2 anytime, anywhere
Oud 18-07-2003, 19:21
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-07-2003 @ 18:51:
Reken daar dus maar wel op, het gebruik van die dynamische lichteffecten vraagt een ongelovelijke hoeveelheid GPU-kracht, no way dat je daar aan een simpele GF2MX genoeg hebt.
Zoiets dacht ik ook al. *erg genoeg *
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 18-07-2003, 22:19
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
waarneer komt ie nou uit?
Oud 18-07-2003, 22:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 18-07-2003 @ 23:19:
waarneer komt ie nou uit?
Ik denk dat ze gaan mikken op kerst. Ze hadden 't sowieso over eind dit jaar, en kerst is een erg goede verkoopperiode, vooral in de VS.
Oud 19-07-2003, 10:42
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Ik meen dat ergens gelezen had dat hij niet met kerstmis uitkwam maar eerder begin 2004 omdat dan de gemiddelde huisputer zwaar genoeg is.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 19-07-2003, 11:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Hellracer schreef op 19-07-2003 @ 11:42:
Ik meen dat ergens gelezen had dat hij niet met kerstmis uitkwam maar eerder begin 2004 omdat dan de gemiddelde huisputer zwaar genoeg is.
Aangezien hij ook op de XBox moet kunnen draaien, denk ik niet dat dat zo'n heel groot probleem gaat worden.
Oud 19-07-2003, 13:45
©ha0$
Avatar van ©ha0$
©ha0$ is offline
volgens mij hebben ze bij Id meer aand8 aan ghraphics gegeven, dan aan gameplay... alles wat ik in filmpjes heb gezien was het zelfde: schiet, schiet, schiet.. ect.. neen, doe mij maar HL2!!!
__________________
Windows working incorrectly: ▓▓▓▓▓ 100%
Oud 19-07-2003, 14:43
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Hoe kun je nu uit een filmpje halen wat de gameplay is Wie weet was het gewoon een alpha om te laten zien wat ze tot nu toe afhebben. Over de gameplay mag je pas mekkeren als het spel uit is.

Amen
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 19-07-2003, 14:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
©ha0$ schreef op 19-07-2003 @ 14:45:
volgens mij hebben ze bij Id meer aand8 aan ghraphics gegeven, dan aan gameplay... alles wat ik in filmpjes heb gezien was het zelfde: schiet, schiet, schiet.. ect.. neen, doe mij maar HL2!!!
Euh, alsof HL2 niet voornamelijk uit schieten bestaat? Het is per slot van rekening een First Person SHOOTER! Doom gaat ook genoeg puzzelelementen hebben, maar Doom is een iets anders soort spel. Het is de bedoeling dat je gewoon constant bang bent, en ik moet zeggen dat het in die Alpha al behoorlijk voelbaar was. Die lichteffecten en geluidseffecten zijn gewoon indrukwekkend.

Ik heb hier een 4.1 setje staan, en hoorde op een gegeven moment gefluister IN m'n hoofd. Nou, m'n nekharen gingen behoorlijk overeind staan kan ik je wel vertellen.

Ik ga geen oordeel vellen vorodat ik beide games echt gespeeld heb, maar ik kijk erg hard uit naar zowel HL2 als Doom 3.
Oud 19-07-2003, 16:30
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-07-2003 @ 15:57:
Euh, alsof HL2 niet voornamelijk uit schieten bestaat? Het is per slot van rekening een First Person SHOOTER! Doom gaat ook genoeg puzzelelementen hebben, maar Doom is een iets anders soort spel. Het is de bedoeling dat je gewoon constant bang bent, en ik moet zeggen dat het in die Alpha al behoorlijk voelbaar was. Die lichteffecten en geluidseffecten zijn gewoon indrukwekkend.

Ik heb hier een 4.1 setje staan, en hoorde op een gegeven moment gefluister IN m'n hoofd. Nou, m'n nekharen gingen behoorlijk overeind staan kan ik je wel vertellen.

Ik ga geen oordeel vellen vorodat ik beide games echt gespeeld heb, maar ik kijk erg hard uit naar zowel HL2 als Doom 3.

Kijk daar ben ik het dus ook mee eens. Hoe kun je nu aan de hand van plaatjes en filmpjes zeggen of een spel goed of slecht is. Misschien kun je zeggen het ziet er lelijk of mooi uit of het niks voor mij maar je kunt niks over de gameplay zeggen.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 19-07-2003, 16:41
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
die screens zien er vrij nep uit, zo grijs en niet eens mooi ofzo. HL2 ziet er veel beter uit.
En ik denk dat de gameplay in hl2 ook beter wordt dan doom3 en dat terwijl ik nog nooit een doom heb gespeeld.
Oud 19-07-2003, 17:26
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 19-07-2003 @ 17:41:
die screens zien er vrij nep uit, zo grijs en niet eens mooi ofzo. HL2 ziet er veel beter uit.
En ik denk dat de gameplay in hl2 ook beter wordt dan doom3 en dat terwijl ik nog nooit een doom heb gespeeld.
Welke die hier in het topic staan Dat zijn een van de eerste screens moet het nieuwe filmpje eens zien.

http://www.gamershell.com/download_2207.shtml

Ziet er minder grijs uit.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 19-07-2003, 20:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 19-07-2003 @ 17:41:

En ik denk dat de gameplay in hl2 ook beter wordt dan doom3 en dat terwijl ik nog nooit een doom heb gespeeld.
M.a.w. "ik lul maar wat"
Oud 19-07-2003, 22:20
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Ik heb plaatjes gevonden van de xbox versie van doom 3. Maar volgens smij zijn het gewoon plaatjes van de alpha.

http://games.kikizo.com/news/200307/022a.asp

Maar ik kan het ook mis hebben tuurlijk maar zolang er geen bewijzen dat het een xbox versie is blijf ik er bij dat het die alpha plaatjes zijn.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 20-07-2003, 15:21
zenfox
zenfox is offline
ik moet toch zeggen dat na t spelen van de alpha demo van doom 3 en 't half uur durende e3 filmpje van hl2 ik toch eerst hl2 koop

edit; en dan hebbe we ook nog halo voor de pc.. zucht
Oud 20-07-2003, 18:02
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb er zin in, en of HL2 nu beter is of niet, dat is maar een kwestie van smaak, ze hebben alle twee sterke en minder sterke kanten. Ik vind niet dat je die 2 echt goed met elkaar kan vergelijken.
Oud 21-07-2003, 14:36
Hellracer
Avatar van Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
zenfox schreef op 20-07-2003 @ 16:21:
ik moet toch zeggen dat na t spelen van de alpha demo van doom 3 en 't half uur durende e3 filmpje van hl2 ik toch eerst hl2 koop

edit; en dan hebbe we ook nog halo voor de pc.. zucht
Het is moeilijk kiezen he
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
Oud 27-08-2003, 15:30
halilo
halilo is offline
nou ik ga dus doom 3/max payne 2 en andere mooie games downloaden als ze in amerika ui komen


VVVVVVVAAAAAAAAANNNNNNNN FFFFFTTTTTTTTTPPPPPPPSSSSSS
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Stelling: Spellen bieden geen waar voor je geld
Verwijderd
61 01-11-2005 13:37
Games C&C Generals op ATI Radeon 9000 IGP
Destralak
26 04-02-2005 15:12
Games Half-Life 2 !
Shitfly
95 28-05-2003 12:48
Games Doom 3 Alpha leak
Verwijderd
44 30-11-2002 13:58
Games Doom III Opties en tips!
Purgatori
1 04-11-2002 21:34
Games De nieuwste Quake 1 Source mod
Droyd
9 03-09-2002 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.