Oud 21-06-2012, 19:20
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Ik zoek een nieuwe laptop want de oude heeft onlangs de geest gegeven.
Omdat die toch niet meer up to date is koop ik gewoon een nieuwe.

Ik heb al een beetje rondgekeken en bepaald wat ik nu ongeveer wil.
Alleen blijf ik nog met een aantal onduidelijkheden.
Zoals hoe goed een bepaalde videokaart of processer precies is.

Nu heb ik o.a. deze laptop in het oog.


Acer Aspire 7750G

Intel Core i7 mit 4x 2.20GHz
16GB DDR3-RAm 1333MHz
500GB HDD
ATI Mobility Radeon HD 6850

Original Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit

Welke spellen zal ik hier zoal mee kunnen draaien?
Wat ik ongeveer zoek is spellen zoals BF 3 op medium-low zetting te kunnen spelen.
(is maar een v.b.)

Deze laptop kost 999 euro.
Dit is toch iets meer dan ik eraan uit wil geven dus ik en aan het kijken voor een goedkopere die erop lijkt.
(En nee, een pc of console is geen optie!)

Alleen hier heb ik dus een paar vragen over. (behalve dan of jullie nog een paar laptops kunnen voorstellen)

-16gb RAM is een beetje overkill vergeleken de rest van de systemen?
Of is het wel handig? Zo niet dan zoek ik een goedkopere met 6-8gb RAM.

-Wat kan ik met die processor en videokaart? Passen deze ook bij elkaar?

-Waar moet ik nog meer op letten behalve videokaart processor en RAM?

Laatst gewijzigd op 22-06-2012 om 12:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2012, 19:42
Verwijderd
http://www.notebookcheck.net/AMD-Rad...M.43079.0.html

Je processor is de minste van je zorgen, evenals het geheugen. Die link geeft ook de 'ranking' van videokaarten; als je dus betere performance zoekt ga je op zoek naar een voor jou financieel haalbare kaart en zoekt daar een laptop omheen. Met een i5/i7 kan je moeilijk iets fout doen en praktisch alle laptops hebben tenminste 6GB geheugen aan boord, plenty voor games.

Als je eenmaal een (of meerdere) videokaarten hebt gevonden; vul je voorkeuren in op http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html en check welke laptops voorzien zijn van jouw voorkeur en voor welke prijs.

Laatst gewijzigd op 21-06-2012 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 21:14
Verwijderd
Oh, nóg mooier: http://www.notebookcheck.net/Compute...s.13849.0.html

Selecteer de games die je spelen wilt en gaan met die banaan!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 21:10
skinnyho
skinnyho is offline
ik heb de packard bell Easy note Tk.
Heel goede laptop
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 12:09
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Moet ik ook nog kijken welk moederbord (ofzo) het heeft en de chipset?




@skinnyho

Welk model heb je?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 15:25
Verwijderd
Nee moederbord en chipset zijn niet zo boeiend in laptops. Het is allemaal ingericht op energieverbruik.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 13:25
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
BTO P•BOOK 15CL45-GT650 gaming notebook (W150ERM)

15.6 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)

NVIDIA® GeForce® GT650m 1Gb GDDR5
Intel® HD Graphics 4000 (2e energiezuinige videokaart)

Mobile Intel® HM77 Express Chipset

Intel® Core™ i7-3610QM Processor (Quad Core, 6MB Cache, 2.3 GHz, Turbo Mode 3.3GHz)

2 x 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (Dat is dus 8Gb)

500GB HDD 7200 rpm 16Mb cache

8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM
3 x USB 3.0 + 1 x USB 2.0


http://www.notebooktotaal.nl/book-15...ijs-p-324.html

Dit is voor ongeveer 1000 euro.
Stel ik zou deze kopen is dit een goede prijs?

Ik kan er alleen niet uit opmaken of hij windows 7 heeft of niet en of hij een dvd drive heeft. (Omdat ze dat er nog extra bijvragen in de opties)

Zou een betere wireless kaart ook nog goed zijn?

En wat betekent carry-in garantie en wat is het verschil met een pickup & return garantie?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 14:16
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Hij heeft geen windows, maar wel een dvd-drive. Andere netwerkkaart is niet echt nodig
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 14:58
Verwijderd
Heb je de Pricewatch-link die ik je gegeven heb ook bekeken? Daaruit kan je namelijk uitstekend afleiden of het een goede prijs is of niet. Let ook op schermgrootte. En of je liever een mat of glanzend scherm hebt. En in hoeverre je met je vingers door het toetsenbord (en PCB) heen drukt.

Die grafische kaart in dat model dat je postte ziet er prima uit. Houd in je achterhoofd dat een SSD (allesbehalve SandForce!) de performance van je laptop heel erg ten goede komt. Als extra optie
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 15:37
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Dus dan moet ik nog 100 extra betalen voor windows 7...


Ik heb op pricewatch gekeken maar ik zie het merk er niet bijstaan.
Beetje vaag want er is ook op internet niet zoveel info over.
Zal eens wat verder kijken en nog een beetje op die site snuffelen.
Op ebay en marktplaats kom ik zeker niet goedkoper uit heb ik al gezien.

En een SSD is te duur. Ben al over mijn budget dus dat zit er niet in.
En dat is maar 128GB?

Die videokaart viel me inderdaad op.
En die toetsenbord, daar pas ik me wel aan.

Een mat scherm is toch beter? Dat heeft dat merk ook (standaard).
(Heb veel nare herinneringen aan mijn eigen spiegelbeeld bij mn vorige laptop)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 15:40
Verwijderd
Nou, ik zou die kaart overwegen in een goedkoper model en dan een SSD (250GB) overwegen. Dat scherm is slechts persoonlijke voorkeur, whatever floats your boat.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 15:52
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Maakt de RPM en cache bij de processor het aantal MHZ veel uit?

Zal eens kijken of ze die kaart in goedkope modellen hebben, maar dat zal waarschijnlijk ook weer ten koste gaan van de processor.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Maakt de RPM en cache bij de processor het aantal MHZ veel uit?

Zal eens kijken of ze die kaart in goedkope modellen hebben, maar dat zal waarschijnlijk ook weer ten koste gaan van de processor.
Nou; cache en dergelijke maken weldegelijk uit. De vraag is altijd in hoeverre je dat echt merkt. In synthetische benchmarks 10% sneller zijn staat lang niet altijd gelijk aan dat je het ook daadwerkelijk 10% sneller ervaart. Ik zou me er niet al te druk om maken en dat soort dingen even buiten beschouwing laten omdat het maar zelden echt de moeite waard is.

Die schijf in je laptop is natuurlijk wel zo traag als dikke stront door een fijnmazig theezeefje. Daarom suggereerde ik ook een SSD waar je al je games op installeert; dat ga je vreselijk goed merken namelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 20:28
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Ik weet niet. Waar is zo een SSD precies goed voor?
Werkt het voor tijdens een spel? Dat het sneller mijn pc opstart vind ik niet echt nodig.
Of die laadtijden in spellen vind ik ook niet heel vervelend.
En dan moet ik er waarschijnlijk nog een hdd bij kopen om genoeg opslag te hebben.
Heb er ook het geld niet voor (over).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 20:50
Verwijderd
Een SSD verkort de laadtijden in games ongeveer factor 100 En geloof me; je zegt je nu niet te storen aan laadtijden, maar ik kan je verzekeren dat wanneer je eenmaal een SSD gewend bent je niet anders meer wil. Then again; het is een correcte afweging tussen performance en wat je er voor over hebt die je daar maakt.

Nog steeds pleit ik voor een goedkopere laptop met dezelfde grafische kaart maar wel een SSD, overigens Als extra HDD voor Windows+games; de rest kan op die trage trekschuit geschoven worden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 18:20
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Heb er nog een gevonden.
Enige probleem is de resolutie: 1366x768 pixels

Is dit redelijk of kan het eigenlijk niet?
Qua prijs is het ongeveer dezelfde als mijn vorige keus aangezien windows 7 hier standaard bij in zit. Deze heeft ook nog zelfs betere specs.

http://www.medion.com/nl/electronics...ign=kieskeurig
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 18:24
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Anders ga ik denk ik voor de vorige

Mijn vader wil me onderhand achter zijn pc vandaan :/
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 20:12
Verwijderd
Of die resolutie voor jou suitable is kan je het beste gewoon even bekijken in een random winkel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2012, 20:14
Scholierenlapto
Scholierenlapto is offline
Beste,

Als ik jou was had ik niet gekozen voor een acer laptop, dit omdat de kwaliteit en de garantieafhandeling van acer erg slecht zijn. Er zit namelijk maar 1 jaar garantie op deze machines. En dat deze vaak tussen de 1 en 2 jaar accuproblemen krijgen, beeldscherm problemen en andere hardware storingen.

De prijs lijkt natuurlijk perfect vergeleken met een Asus of MSI (beide A-merken) alleen bij Acer is het echt Goedkoop is Duurkoop

<knip reclame>

Laatst gewijzigd op 30-06-2012 om 22:14. Reden: Reclame
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 21:21
Verwijderd
Op ELKE laptop zit sowieso, dat moet van Europa, 2 jaar garantie.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 22:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Op ELKE laptop zit sowieso, dat moet van Europa, 2 jaar garantie.
Nee, dat is niet waar. De EU-richtlijn zegt dat een zgn. claim op grond van non-conformiteit (m.a.w.: het product voldoet niet aan de verwachtingen) ten minste tot 2 jaar na aanschaf mag worden ingediend. Dat is iets anders dan garantie.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Beste,

Als ik jou was had ik niet gekozen voor een acer laptop, dit omdat de kwaliteit en de garantieafhandeling van acer erg slecht zijn. Er zit namelijk maar 1 jaar garantie op deze machines. En dat deze vaak tussen de 1 en 2 jaar accuproblemen krijgen, beeldscherm problemen en andere hardware storingen.

De prijs lijkt natuurlijk perfect vergeleken met een Asus of MSI (beide A-merken) alleen bij Acer is het echt Goedkoop is Duurkoop

<knip reclame>
Mijn god, Marco, waarom doe je deze grafpost niet in z'n geheel weg? Naast reclame is het ook nog eens flagrante nonsense zonder behoorlijke onderbouwing. Tien tegen één dat deze knul zich baseert op één of twee laptopjes van z'n schoolvrindjes die fuck-knows-what met een laptop uitspoken.

Laatst gewijzigd op 30-06-2012 om 23:49.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is niet waar. De EU-richtlijn zegt dat een zgn. claim op grond van non-conformiteit (m.a.w.: het product voldoet niet aan de verwachtingen) ten minste tot 2 jaar na aanschaf mag worden ingediend. Dat is iets anders dan garantie.
Een EU-richtlijn is niet iets waar je je aan zou mogen kunnen houden want 'richtlijn'. De Engelse term dekt het veel beter: Directive. EU-richtlijnen moeten door de lidstaten omgezet worden in wetgeving.

Bij laptops komt het er op neer dat je twee jaar winkelgarantie hebt en dat alle problemen opgelost moeten worden zonder bijkomende kosten, tenzij het door de consument zelf is veroorzaakt (valschade).

Van een laptop mag je volgens EU-wetgeving (want dat is het, geen richtlijn) verwachten dat 'ie minimaal 3 jaar goed functioneert. De eerste twee jaar heb je volledige garantie, het derde jaar betaal je een gedeelte mee aan de reparatie.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 20:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mijn god, Marco, waarom doe je deze grafpost niet in z'n geheel weg? Naast reclame is het ook nog eens flagrante nonsense zonder behoorlijke onderbouwing. Tien tegen één dat deze knul zich baseert op één of twee laptopjes van z'n schoolvrindjes die fuck-knows-what met een laptop uitspoken.
*shrug* Als iedere andere willekeurige pipo dit gepost had had ik het ook niet verwijderd.

Citaat:
Een EU-richtlijn is niet iets waar je je aan zou mogen kunnen houden want 'richtlijn'. De Engelse term dekt het veel beter: Directive. EU-richtlijnen moeten door de lidstaten omgezet worden in wetgeving.

Bij laptops komt het er op neer dat je twee jaar winkelgarantie hebt en dat alle problemen opgelost moeten worden zonder bijkomende kosten, tenzij het door de consument zelf is veroorzaakt (valschade).

Van een laptop mag je volgens EU-wetgeving (want dat is het, geen richtlijn) verwachten dat 'ie minimaal 3 jaar goed functioneert. De eerste twee jaar heb je volledige garantie, het derde jaar betaal je een gedeelte mee aan de reparatie.
Hoe kom je hier nou toch bij?

De twee jaar waar in de EU-wetgeving. jij je zin , over wordt gesproken is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper. Namelijk dat die aansprakelijkheid niet eerder dan twee jaar na aanschaf kan vervallen. In de Nederlandse wetgeving is die termijn helemaal niet overgenomen, maar wordt uitgegaan van het conformiteitsbeginsel. Dat is beter dan de EU-wetgeving, omdat het ervoor zorgt dat de verkoper in principe onbeperkt aansprakelijk is.
Verder is het geven van fabrieks- of winkelgarantie niet verplicht, want volgens de wet heb je immers gedurende de (redelijkerwijs te verwachten) levensduur van het product altijd recht op een deugdelijk product. Als ik laptops verkoop en een maand garantie wil geven kan dat best, alleen zal ik, als jij na 3 maanden met een kapotte laptop voor de deur staat, toch je laptop moeten fixen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 23:06
Verwijderd
Mijn tekst komt regelrecht van consuwijzer.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2012, 09:31
Verwijderd
Citaat:
*shrug* Als iedere andere willekeurige pipo dit gepost had had ik het ook niet verwijderd.
Snap ik. Maar in dit geval was je tóch bezig in verband met spamhoererij
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 20:07
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Is er een site waar ik kan zien wat een processor zoal kan?

Die link waar je kon zien welke spellen je kon spelen met een videokaart was erg handig maar is er ook zoiets voor processors?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 11:42
Verwijderd
Clicketyclick, je had zelf natuurlijk ook even kunnen kijken op die site.

Maar maak je daar nou gewoon geen zorgen over; iedere i5/i7 volstaat prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuwe laptop?
isabelkleijberg
4 11-10-2016 10:37
Software & Hardware Nieuwe laptop
Daantje_0705
12 21-09-2012 09:43
Software & Hardware Nieuwe laptop
Steelpan
4 03-08-2011 20:09
Software & Hardware Advies nieuwe laptop
Verwijderd
5 29-04-2009 14:11
Software & Hardware Aanschaf nieuwe laptop
Verwijderd
13 17-06-2007 18:01
Software & Hardware [Laptop] Nieuwe laptop of oude nog houden?
Droomz
3 30-12-2006 11:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.