Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 15:40
ninke88
ninke88 is offline
Die leraren van tegenwoordig! Dat kan écht niet! Ze schreeuwen, ze zeuren, ze delen strafwerk uit alsof het snoep is, en dan verwachten ze wel dat wij ze nog respecteren. Om het leven van de leerlingen wat te verbeteren, heb ik 10 tips opgesteld waarvan ik vind dat iedere leraar zich eraan moet houden.


Tip 1 Onderhoud van het uiterlijk:
Laten we beginnen bij de kleding. Dat kan echt niet meer! Hopeloos ouderwets, en vaak ook met een geur alsof ze al 2 weken in hetzelfde kloffie lopen. Het erge is, dat wij als leerlingen daar de hele dag tegenaan moeten kijken. Alsof school nog niet erg genoeg is! Mijn tip: Koop een (nieuwe) wasmachine, en ga langs bij de mode-politie voor wat kledingtips. Ja, ook als 50plusser mag je best wat aan je uiterlijk doen.
Dan even over al het andere rondom de kleding. Bijvoorbeeld de lichaamsgeur. Deze is bij veel leraren niet uit te houden! Neem bijvoorbeeld de dodelijke geur uit de mond, die je iets te goed ruikt als ze je iets uit komen leggen. Mijn tip: Poets je tanden 2 keer per dag (ja, ook ’s ochtends), flos een paar keer, en probeer deodorant eens. Het zou kunnen helpen.

Tip 2 Verkleining van het ego:
Na deze grondige metamorfose mag de leraar weer legaal in het gezichtsveld van de leerling komen. Maar dan nóg is er een probleem. Namelijk het kilometersgrote ego. Er zijn niet veel leraren die hier last van hebben, maar als je er één tegen komt, heeft ‘ie het goed te pakken ook. Hij/zij vindt zichzelf véél te goed, véél te leuk, en lacht constant om zijn/haar eigen ‘grappen’. Mijn tip: Koop een moppenboek, die grappen zijn veel leuker. Laat ze dan wel door iemand anders voorlezen, anders wordt er nóg niet gelachen. Verder is er niet veel te doen aan het ego van de leraren. Waarschijnlijk zijn ze zo geboren.

Tip 3 Minder strafwerk:
Nu de leraar eerst aan zichzelf heeft gewerkt, wordt het tijd voor het échte werk. Misschien kunnen we beginnen met: minder strafwerk. We hebben echt wel wat beters te doen in onze vrije tijd (tot zover we dat vrije tijd kunnen noemen). Bijvoorbeeld: sporten, tv kijken of werken, en een enkeling maakt in hun vrije tijd zelfs huiswerk. Als we hier ook nog strafwerk bij moeten schrijven, gooit dat ons hele tijdschema in de war. Bovendien wordt strafwerk altijd op het verkeerde moment, én aan de verkeerde persoon uitgedeeld. Het is misschien 1 keer in de 2 eeuwen dat strafwerk terecht is uitgedeeld. Mijn tip: Is het niet handig om inplaats van strafwerk een keer snoep uit te delen? Dan wordt de leraar meer geliefd, en de leerling gewoon blij. Probleem opgelost.

Tip 4 Niet schreeuwen:
Al dat geschreeuw is nergens goed voor. De leraar krijgt een zere keel, en wij krijgen beschadigde trommelvliezen. En zeg nou zelf, waar is het voor nodig? We verstaan de leraar ook wel als hij/zij gewoon praat. Bovendien komt een schreeuwende leraar niet echt relaxt over. Terwijl relaxte leraren sneller aardig worden gevonden. Schreeuwende leraren zijn trouwens ook heel erg grappig. Vooral om na te doen, op een imiteer-feestje ofzo. Begrijp dan wel, dat er met u wordt gespot. Mijn tip: (ja u voelt hem al aankomen) Niet meer schreeuwen. En als dat niet lukt, zou ik als ik u was, overstappen op een stem-demper.

Tip 5 Zeuren is niet cool:
Tegenwoordig heb je ook van die leraren die ‘cool’ proberen te zijn, net als de leerlingen. Dan proberen ze hetzelfde te praten, hetzelfde te dragen (maar coole kleding vind je niet bij de C&A) en slaan ze om de 5 minuten een kreet als “Vet” of “Cool”. Het kan ermee door, al ziet het er natuurlijk voor geen meter uit, maar ze doen hun best. Het enige foute is dan de tegenovergestelde kant, die nog wel eens komt kijken. Ze kunnen maar niet ophouden met zeuren. En zeg nou zelf, als een leerling de hele tijd tegen u zou zeuren, zou u toch ook veel minder zin krijgen om voor diegene iets te doen. En nee, zeuren is niet cool. Als een leraar begint te zeuren is dat juist een teken van zwakte. Dan bent u voor de leerlingen een makkelijke prooi. Mijn tip: Houd uw reputatie hoog (Stay Cool), en stop met zeuren.

Tip 6 Respect eisen:
Respect eis je niet, respect verdien je. De meeste leraren schijnen dit niet te begrijpen. Die behandelen hun leerlingen als slaafjes, en dan willen ze wel graag respect. Mijn motto is; Geef je leraar respect als hij/zij zelf ook respectvol is. Leraren mogen dan ‘volwassen(er)’ zijn, maar de leerlingen van tegenwoordig worden ook graag volwassen behandeld. En aangezien veel leraren zich zélf nieteens volwassen kunnen gedragen, lijkt het me niet meer dan eerlijk als de leraar en de leerling elkaar gelijk behandelen, met respect dus. En om even terug te komen op “Respect verdien je”, wilt het dus niet zeggen dat we elkaar altijd respect moeten geven. Alleen als we het écht verdienen. Mijn tip (voor de leraar): Trakteer je leerlingen een keer op een uitje naar de Bram Ladage ofzo, verdien je gegarandeerd respect.

Tip 7 Geef het goede voorbeeld:
Dat zie je vaak. Op een middelbare school, leraren die zich als kleuters gedragen. En dan durven ze zich nog leraren te noemen ook! Als wij de leraar als een voorbeeld zouden moeten zien, is binnen een week de middelbare school veranderd in een kinderopvang. Zonder begeleiders echter, omdat de leraar zelf een kind is. Daarom lijkt het me handig, als de leraren een keer serieus worden. U bent toch niet voor niks leraar geworden! Mijn tip: Volg een snelstudie “Hoe word ik een goede leraar”.

Tip 8 Huiswerkopgaven minderen:
Als elke leraar maar veel huiswerk gaat opgeven, wordt de helft niet gedaan. Leerlingen hebben al zo weinig vrije tijd, en huiswerk gaat ten koste van hun sociale leven. (Wat natuurlijk voor leraren moeilijk voor te stellen is, aangezien zij zelf geen sociaal leven hebben). Het is net alsof ons leven alleen nog maar bestaat uit naar school gaan, thuiskomen en weer doen alsof je op school zit. Waarom huiswerk? We nemen de afwas toch ook niet mee naar school!? ‘Oefening baart kunst’ zegt men dan. Dan lijkt het me een prima oplossing om de helft van de les op school te oefenen. Er wordt toch nooit wat nuttigs gedaan in de les. De leraar praat, de leerlingen praten erdoor heen, het wordt één grote chaos, de leraar begint te schreeuwen, leerlingen worden eruitgestuurd, kortom: weer een les voor niks. Dan liever onze les opofferen voor ‘huiswerk’, dan onze vrije tijd. Mijn tip: Probeer ‘lesgeven’ in de les eens, kan goed zijn voor de vrije tijd van de leerlingen.

Tip 9 Minder snel iemand eruit sturen:
Niet alleen kunt u iemand die er nog nooit uit is gestuurd een trauma bezorgen. Wat nog erger is is dat u iemand die er al vaker uit is gestuurd in een lastig parket kan brengen. Dit kost ook voor u alleen maar meer en meer moeite. Dan vraag ik me af: Waarom houdt u het niet gewoon makkelijk? En om nog even op dat trauma terug te komen: De reputatie van de leerling wordt zwaar beschadigd, hij of zij wordt uit zijn of haar vriendengroep gegooid en het komt waarschijnlijk nooit meer goed. Mijn tip: Als u dit niet allemaal op uw geweten wilt hebbben, kunt u maar beter stoppen met leerlingen eruitgooien.

Tip 10 Doe ook eens aardig tegen een leerling:
Bemoei je een keer met het leven van de leerling. Vraag hoe het met zijn/haar ouders gaat, toon interesse. Natuurlijk wel met mate: blijf bescheiden. De leerling zal het respecteren, en u krijgt weer een puntje erbij voor goed gedrag. Vaak zijn leraren die het echt met hun leerlingen menen, veel populairder. Het helpt als u een band schept met uw leerlingen. U leert ze kennen, u weet wat ze willen, wat ze fijn vinden, en u kan hier werk van maken. Zo wordt de les veel aangenamer voor de leerling, maar zeker ook voor de leraar! Mijn tip: Hoe moeilijk het ook klinkt, wordt vrienden met je leerlingen.


Deze 10 tips zijn alleen bedoeld voor de leraren die zich aangesproken voelen.

deze tekst is made by thayenne behr
__________________
greetzzz nijn
Advertentie
Oud 22-06-2005, 16:04
Freestyler*
Freestyler* is offline

ik zeg: zonde van de tijd die het je kostte om dit helemaal te typen
(en die van mij om het te lezen)
__________________
I love dr Phil :D
Oud 22-06-2005, 16:27
Verwijderd
Wat een onzin
Oud 22-06-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
ninke88 schreef op 22-06-2005 @ 16:40 Deze 10 tips zijn alleen bedoeld voor de leraren die zich aangesproken voelen.
Post het dan op een lerarenforum?

Wat wil je met dit topic hier? Verbind er een vraag of een stelling aan, anders is het een mededeling waar niemand echt wat mee kan.
Oud 22-06-2005, 16:33
Verwijderd
Leerlingen moeten gewoon met keiharde tucht in het gelid worden gebracht.
Oud 22-06-2005, 16:38
Wawl
Wawl is offline
Bullshit.
__________________
Wauwel.
Oud 22-06-2005, 16:39
Verwijderd
Nee, dat moet echt.
Oud 22-06-2005, 16:42
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2005 @ 17:39 :
Nee, dat moet echt.
Oh, ik reageerde niet op jou.
__________________
Wauwel.
Oud 22-06-2005, 16:43
Wawl
Wawl is offline
En wat harde vastomlijnde discipline is nooit weg.
__________________
Wauwel.
Oud 22-06-2005, 16:47
Verwijderd
Tuig tegenwoordig heeft geen respect meer voor hun sensei
Oud 22-06-2005, 17:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-06-2005 @ 17:27 :
Wat een onzin
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 22-06-2005, 17:12
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
ninke88 schreef op 22-06-2005 @ 16:40 :
*blablabla*
Aansteller.
Oud 22-06-2005, 17:34
Hollandia
Hollandia is offline
Ben ik de enige die de humor hier van inziet? Het is zo fout dat het grappig is
__________________
You calling me out? Kid, you have to crawl before you can walk!
Oud 22-06-2005, 17:42
tourmalijn
Avatar van tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
ninke88 schreef op 22-06-2005 @ 16:40 :
Deze 10 tips zijn alleen bedoeld voor de leraren die zich aangesproken voelen.
www.docenten.com ofzo
__________________
poe hé!
Oud 22-06-2005, 17:47
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Je hebt wel flink moeten nadenken om er 10 bij elkaar te krijgen he? Bij de eerste had ik al zoiets van.. hmmf wat een onzin eigelijk...

Ben bij 3 maar gestopt met lezen.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 22-06-2005, 17:48
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik vind het een beetje bullshit.
waarom moet een leraar aan die regels houden, leraren zijn leraren en leerlingen zijn leerlingen.
Je moet nog veel leren
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 22-06-2005, 17:55
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
iemand zin om 10 regels voor zeurende meisjes van 16 op te stellen?
__________________
Lief zijn!
Oud 22-06-2005, 18:01
Verwijderd
sinds wanneer hebben leerlingen te weinig vrije tijd?
Ads door Google
Oud 22-06-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 22-06-2005 @ 18:55 :
iemand zin om 10 regels voor zeurende meisjes van 16 op te stellen?
Tíen? Nee man, 2;
Heb respect voor anderen en gedraag je. Maar TS zal zich wel niet aangesproken voelen, dus zal 't wel niet voor haar bedoeld zijn.

(Oh; en stel je niet aan is ook wel een wijze tip.)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wie is de ergste leraar? Het grote klaag-topic!
Cherry Springs
92 10-03-2006 20:00
De Kantine dingen die iedereen kut vindt... BEHALVE JIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uice
240 18-04-2005 10:49
Seksualiteit Seks met leraar.
roos182
78 14-11-2003 12:17
Verhalen & Gedichten Schrammen Met Verdriet
.:SuPaHGuRl:.
5 01-06-2003 17:47
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Liefde & Relatie Relatie met roker?
Quantes
83 07-01-2003 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.