Oud 17-03-2009, 22:19
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Hallo Ik moet morgenochtend voor acht uur een natuurkunde verslag inleveren, maar ik snap er totaal niks van. Hier is mijn verslag : )
--------------------------------------------
Inleiding
Ik vroeg me af of het uitmaakt hoe zwaar een voorwerp is voor de snelheid dat het ergens vanaf rijd, wat er dan word beïnvloed en in hoeverre het word beïnvloed
Onderzoeksvraag
Maakt het uit voor een wagentje dat een helling afrijd hoe zwaar het is? Zo ja, wat word er dan beïnvloed en in hoeverre word het beïnvloed??
Hypothese
Ik denk dat het uitmaakt voor de gemiddelde snelheid(berekend met afgelegde weg), gemiddelde snelheid (ber. met Verplaatsing), versnelling en dat het over het algemeen allemaal sneller word als het karretje zwaarder word.
Plan van Aanpak
- onafhankelijke variabele: gewicht karretje
- afhankelijke variabele: tijd, gemiddelde snelheid, versnelling,

Zet de plank schuin op tafel met een hoogteverschil van ca. 20 cm. Klem de tijdtikker bovenaan de plank. Sluit de tijdtikker via de drukschakelaar aan op de wisselspanning. Verzwaar het karretje met respectievelijk 50g, 100g en 200g. Laat het karretje 1m. na de plank tegen een stapeltje boeken botsen. Leg de beweging vast met tikkertape. Door de stippen te markeren waarbij een verandering van de beweging plaatsvindt is controle van de grafieken mogelijk. Meet het hoogteverschil dat het karretje doorloopt en de afstanden die het aflegt op plank en tafel.
-------------------------------------------------
Nou, de bedoeling is dus dat je een V/t, a/t en s/t diagram maakt van alle gegevens.
Ik heb een tabel met de afstand tussen de tikken par tik
en een tabel met de afstand bij elke tik.
Nu heb ik al een V/t en s/t diagram maar ik heb geen idee hoe ik een a/t diagram zou kunnen maken (met excel? :3 ).
Ook heb ik eigenlijk maar wat gedaan bij de inleiding,onderzoeksvraag&hypothese, ik weet niet eens of het allemaal klopt (het plan van aanpak wel, dat hebben we kant en klaar gekregen). Nu moet ik op de een of andere manier een conclusie trekken. Ik snap er geen zak meer van kan iemand helpen? D:
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2009, 00:47
JvdV
Met alle respect, maar wat verwacht je dat wij nog voor je kunnen doen tussen 10 uur 's avonds en 8 uur 's ochtends? Als je hier nu eens een paar dagen eerder mee af was gekomen.......
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 15:51
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ideaal gezien zou de massa niet uitmaken, maar in de praktijk gaat het volgens mij eerder zo zijn dat er bij een grotere massa meer wrijving zal optreden. Maar ik moet me aansluiten bij JvdV: als je op de avond voor het indienen maar zover geraakt bent, kunnen wij je niet substantieel verder helpen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 22:11
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
ah, het is al goed, ik heb om uitstel weten te vragen.. en heb het bij huiswerkbegeleiding gemaakt. dit wou ik dinsdag ook doen maar de leraar snapte het zelf ook niet helemaal en hij kon niet goed uitleggen. Was dus een beetje in paniek maar nu is alles ok.
wel bedankt voor de reacties :9
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help!!!
FreakyFlor
4 19-10-2008 12:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Duizenden doden bij aardbeving en vloedgolven in Zuid-Azië
Love_Fulfilled
370 12-01-2005 21:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Iemand vertalen( naar NL's )????
ik=lief
1 24-01-2004 17:17
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.