Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2010, 00:58
Verwijderd
Citaat:
mijn oppas was er niet blij mee toen ik haar een keer naakt zag en zei 'ik zie je kutje', toen zei ze 'dat is mijn vagina'.


Waarom zag je haar naakt dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2010, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Maar ik denk ook niet dat een kind van een jaar seksuele associaties heeft met het woord "kutje".

Ik vind beide dan ook slechte argumenten.
Maar veel andere mensen vinden 'kutje' uit de mond van een kind wel vreemd. Dan is 'vagina' toch wat fijner, lijkt me
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 12:17
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar veel andere mensen vinden 'kutje' uit de mond van een kind wel vreemd. Dan is 'vagina' toch wat fijner, lijkt me
Mwah... Ik vind kutje, vagina, muts en plassertje allemaal een rare bijklank hebben (om heel verschillende redenen uiteraard).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat een kind van een jaar medische associaties met dat woord heeft.

Maar ik wil ook niet zeggen dat je een mongool bent als je het woord vagina niet wil gebruiken bij een kind, ik vraag me alleen af waarom je allemaal alternatieve woorden zou verzinnen terwijl er gewoon normale woorden bestaan. Vulva klinkt voor mij ook prima.
Het gaat toch ook niet om wat het kind vindt, maar wat jij als ouders vindt? Het kind heeft idd nergens associaties mee, dus dat is geheel irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Het gaat toch ook niet om wat het kind vindt, maar wat jij als ouders vindt? Het kind heeft idd nergens associaties mee, dus dat is geheel irrelevant.
Daarom lijkt 't me juist beter om een normaal woord te gebruiken ipv iets als muts/voorbips, zodat kinderen later geen rare associaties hebben met de normale term. (Met piemel werkt dat kennelijk prima voor veel mensen, dus waarom niet met vagina of vulva?)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 11:34
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Daarom lijkt 't me juist beter om een normaal woord te gebruiken ipv iets als muts/voorbips, zodat kinderen later geen rare associaties hebben met de normale term. (Met piemel werkt dat kennelijk prima voor veel mensen, dus waarom niet met vagina of vulva?)
In mijn hoofd staat 'piemel' niet in hetzelfde rijtje als 'vagina/vulva'. Daar hoort penis dan weer bij.

Kut is gewoon een lelijk woord . Piemel klinkt nog wel vriendelijk (pik dan weer niet).

Ik denk dat ik maar uniseks voor vuvuzela ga .
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 11:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het gaat toch ook niet om wat het kind vindt, maar wat jij als ouders vindt?
Dus het probleem is dat een kind iets zegt waar je als ouders medische associaties mee hebt? Ik kan met de beste wil van de wereld het probleem niet zien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 17:17
Verwijderd
Mijn moeder had het bij een jongen vaak over een pielemuis, en bij een meisje muts.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 18:56
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Toen je zwanger probeerde te raken wist je niet dat je een meisje ging krijgen. Maar dat doet er niet toe, want ik ging ervan uit dat 't kind nog niet geboren was, als je je nog zorgen maakt over wat voor woorden je gaat gebruiken voor lichaamsdelen. Er is niets raars of 'medisch' aan vagina.
Ik weet niet hoe jij leest. Maar als ik zeg; we zijn al n jaar of langer bezig om voor onze dochter iets te verzinnen, dan kan dat in die context wel. Of wil je dat ik zeg; we zijn al een jaar voor onze voorheen foetus en inmiddels dochter aan het verzinnen dat. onze dochter equals ons kind...
vagina is ook niet raar, maar beeld je een meisje in van 2 die continu kwebbelt over 'dr vagina' . Dat is wel raar.
Althans, dat is mijn mening...En ja, dat geldt ook voor 'kutje'.
Zoals Freyja zei gaat het er niet echt om wat voor associaties het kind er mee heeft. Maar wel de associaties die de omgeving er mee heeft. En daarbij is het gewoon leuk om als kind nog lieve woorden ervoor te kunnen gebruiken ipv al die volwassen woorden en de associaties daarbij...
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 18:57
Verwijderd
Maar goed, wij zeiden thuis plassertje. Er waren geen jongetjes, dus we hadden geen woord voor piemel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 19:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe jij leest. Maar als ik zeg; we zijn al n jaar of langer bezig om voor onze dochter iets te verzinnen, dan kan dat in die context wel. Of wil je dat ik zeg; we zijn al een jaar voor onze voorheen foetus en inmiddels dochter aan het verzinnen dat. onze dochter equals ons kind...
Jaja, misverstand, laat het gaan.
Citaat:
vagina is ook niet raar, maar beeld je een meisje in van 2 die continu kwebbelt over 'dr vagina' . Dat is wel raar.
Inderdaad, veel minder raar dan een kind van twee dat het heeft over haar frupselblup of haar floepsebap. Ik vraag me trouwens af hoe je dat kind gaat opvoeden, als je verwacht dat ze continu over haar geslachtsorgaan gaat kwebbelen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:55
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Jaja, misverstand, laat het gaan.

Inderdaad, veel minder raar dan een kind van twee dat het heeft over haar frupselblup of haar floepsebap. Ik vraag me trouwens af hoe je dat kind gaat opvoeden, als je verwacht dat ze continu over haar geslachtsorgaan gaat kwebbelen.
Kinderen vinden het ook leuk om heel vaak 'poep' of 'plas' te zeggen als ze het woord net kennen, zeker omdat ze weten dat het niet netjes/gebruikelijk/normaal is om dat de hele dag door te zeggen... Zo zijn kinderen en dat heeft niks met opvoeding te maken. Als je zelf geen ervaring hebt met kinderen, opvoeding e.d. zou ik er ook maar niet zulke scherpe uitspraken over doen naar anderen. Zal niet iedereen kunnen waarderen.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 12:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Kinderen vinden het ook leuk om heel vaak 'poep' of 'plas' te zeggen als ze het woord net kennen, zeker omdat ze weten dat het niet netjes/gebruikelijk/normaal is om dat de hele dag door te zeggen... Zo zijn kinderen en dat heeft niks met opvoeding te maken.
Jawel. Kinderen zijn mensen en mensen worden gevormd door hoe met ze omgegaan wordt. Als je als ouder geen big deal maakt van dat soort woorden, vinden kinderen het veel minder interessant om ze te zeggen.

Citaat:
Als je zelf geen ervaring hebt met kinderen, opvoeding e.d. zou ik er ook maar niet zulke scherpe uitspraken over doen naar anderen. Zal niet iedereen kunnen waarderen.
Als je geen ervaring hebt met eenvoudige vragen en kritiek, alles meteen als aanval beschouwt, denkt dat je een ervaringsdeskundige moet zijn om waar dan ook een uitspraak over te doen, en verwacht dat iedereen zich aanpast aan wat jij al dan niet kan waarderen, zou ik me maar wat meer verdiepen in menselijke communicatie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 14:21
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Jawel. Kinderen zijn mensen en mensen worden gevormd door hoe met ze omgegaan wordt. Als je als ouder geen big deal maakt van dat soort woorden, vinden kinderen het veel minder interessant om ze te zeggen.



Als je geen ervaring hebt met eenvoudige vragen en kritiek, alles meteen als aanval beschouwt, denkt dat je een ervaringsdeskundige moet zijn om waar dan ook een uitspraak over te doen, en verwacht dat iedereen zich aanpast aan wat jij al dan niet kan waarderen, zou ik me maar wat meer verdiepen in menselijke communicatie.

wie voelt zich hier nu eigenlijk aangevallen?
ik snap heus wel wat je bedoelt, alleen dat jij het direct koppelt aan mijn opvoedingstactiek is op zn minst tactloos. (alsof t mij kan rotten wat jij van mij als ouder vind, ben allang blij dat ik jou niet op hoef te voeden ) Maarja, wie de bal kaatst kan m terug verwachten natuurlijk. Of moet ik doen of mn neus bloedt?

(Overigens heb ik nooit gezegd dat je een ervaringsdeskundige moet zijn, maar als je niet zeker weet of iets wel feitelijk zo is of als je nog niet meerdere opties hebt overwogen, zou ik wel wat minder hoog vd toren blazen door anderen af te schilderen als slechte/rare opvoeders. En niet alleen in dit onderwerp. Je kan mensen op dat soort manieren flink voor het hoofd stoten. Dat het mij weinig kan schelen is 1 ding. En dan kan dus wat betreft die menselijke communicatie, jij ook nog wel een update gebruiken . Tenzij je zo'n asociale rakker bent die het niet kan schelen of hij dommer overkomt door overal zn ongezouten mening te laten horen, alleen maar omdat het nou eenmaal zijn 'mening' is en los van het feit of er waarheid in zit, per definitie zijn eigen mening als waarheid claimt...)

ontopic: het is inderdaad waar dat kinderen het pas interessant vinden om zoiets te zeggen als de ouder er een big deal van maakt. Maar als je kind een nieuw woord geleerd heeft en het op een ongepast moment er over praat, uit alle onschuld natuurlijk want het is een kind, dan heb je als ouder wel de 'verantwoordelijkheid' om aan het kind in kwestie subtiel duidelijk te maken dat dat niet 'hoort'. Want je wil natuurlijk niet dat hij/zij dat nog steeds doet als t straks een aantal jaar ouder is en er van het kind verwacht wordt dat hij/zij niet meer over zijn geslachtsdelen gaat praten als de familie aan het diner zit...
Op zo'n moment wordt het dus inderdaad interessanter gemaakt voor het kind, want dan weet ie dat het dus 'ondeugend' is om dat te zeggen. En prompt heb je veroorzaakt dat je 3 maanden lang een stortvloed van vaginas, piemels en foefkes (of hoe het ook genoemd wordt, want als een kind aanleert om heel gewoon vagina en penis te zeggen, is dat effect precies hetzelfde...) aan moet horen. Maar daarna is het wel over. En ja, dan vind ik zo'n stortvloed doorstaan leuker om 600 keer foefke te horen dan vagina...
__________________
*Signature*

Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 14:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:

wie voelt zich hier nu eigenlijk aangevallen?
Jij. Jij beantwoordde mijn neutrale vraag ('waarom gebruik je geen normale woorden?') met een gepikeerd antwoord ('wat snap je niet?').
Citaat:
(Overigens heb ik nooit gezegd dat je een ervaringsdeskundige moet zijn, maar als je niet zeker weet of iets wel feitelijk zo is of als je nog niet meerdere opties hebt overwogen, zou ik wel wat minder hoog vd toren blazen door anderen af te schilderen als slechte/rare opvoeders.
Ik stel gewoon vragen. En niet alleen in dit onderwerp. Je kan mensen op dat soort
Citaat:
Tenzij je zo'n asociale rakker bent die het niet kan schelen of hij dommer overkomt door overal zn ongezouten mening te laten horen
Ik denk het mij iets minder kan schelen dat iemand mij op het internet dommer vindt dan ik ben, dan dat het jou kan schelen dat mensen jou een rare opvoeder vinden.

Citaat:
het is inderdaad waar dat kinderen het pas interessant vinden om zoiets te zeggen als de ouder er een big deal van maakt. Maar als je kind een nieuw woord geleerd heeft en het op een ongepast moment er over praat, uit alle onschuld natuurlijk want het is een kind, dan heb je als ouder wel de 'verantwoordelijkheid' om aan het kind in kwestie subtiel duidelijk te maken dat dat niet 'hoort'.
Natuurlijk.
Citaat:
Want je wil natuurlijk niet dat hij/zij dat nog steeds doet als t straks een aantal jaar ouder is en er van het kind verwacht wordt dat hij/zij niet meer over zijn geslachtsdelen gaat praten als de familie aan het diner zit...
Op zo'n moment wordt het dus inderdaad interessanter gemaakt voor het kind, want dan weet ie dat het dus 'ondeugend' is om dat te zeggen. En prompt heb je veroorzaakt dat je 3 maanden lang een stortvloed van vaginas, piemels en foefkes (of hoe het ook genoemd wordt, want als een kind aanleert om heel gewoon vagina en penis te zeggen, is dat effect precies hetzelfde...) aan moet horen. Maar daarna is het wel over. En ja, dan vind ik zo'n stortvloed doorstaan leuker om 600 keer foefke te horen dan vagina...
En ik zou het omgekeerde hebben. Ik moet er niet aan denken een dochter te hebben die het over haar foefke heeft. Moet zo'n verschil van mening leiden tot een kleine flamewar?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:09
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Uice, serieus...Jij bent anders ook n koning in dingen verkeerd opvatten heur. Met 'wat snap je niet' bedoelde ik mijn manier van uitleggen dat mn dochter dus al een jaar een dochter is. Ik ben niet zo snel gepikeerd. Schrijf ik dan echt zo onduidelijk? En het enige waar ik n spijker van in mn reet kreeg is:

Citaat:
Ik vraag me trouwens af hoe je dat kind gaat opvoeden, als je verwacht dat ze continu over haar geslachtsorgaan gaat kwebbelen.
Want je insinueert daarmee dat dat dan aan mijn manier van opvoeden ligt, terwijl het een algemeen feit is en ik had gehoopt dat je ook wist dat dat een algemeen feit is. Vergeef me dat ik daar dan iets over moet zeggen! Tjeez...

En foefke overruled vagina enorm
(hoewel ik er nog steeds niet over uit ben...)
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Uice, serieus...Jij bent anders ook n koning in dingen verkeerd opvatten heur. Met 'wat snap je niet' bedoelde ik mijn manier van uitleggen dat mn dochter dus al een jaar een dochter is.
Dat weet ik ook wel, maar het is een nogal agressief antwoord.
Citaat:
Want je insinueert daarmee dat dat dan aan mijn manier van opvoeden ligt, terwijl het een algemeen feit is en ik had gehoopt dat je ook wist dat dat een algemeen feit is.
Anders kun je tegen een grapje. Ik vond het gewoon geestig dat je je voorstelde dat je dochter 'continu' over haar vagina zou praten. Hoewel kinderen het leuk vinden om dat soort woorden te gebruiken, is dat ten eerste meestal niet in referentie naar hun eigen geslachtsdeel, en ten tweede wordt er meestal niet echt over 'gekwebbeld'. Kinderen zeggen niet 'nou, wat er vandaag met mijn vagina/foefmuts gebeurde, tjonge jonge, dat ga ik uitgebreid uit de doeken doen.' Ze zeggen het woord gewoon graag, zo af en toe. Dat 'continu' valt ook wel mee.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:20
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Dat weet ik ook wel, maar het is een nogal agressief antwoord.
boehoe

Citaat:
Anders kun je tegen een grapje.
Ik heb geen humor
(ik had inderdaad ook geen complete vaginale filosofieen verwacht nee )
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
boehoe
Niet zo in de aanval schieten. Het is slechts een observatie. Ik heb niets tegen agressieve antwoorden, zolang er maar niet gezeurd is als ik erin meega.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:41
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Het is geen aanval. Ik vond het oprecht zielig voor je.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Dus het probleem is dat een kind iets zegt waar je als ouders medische associaties mee hebt? Ik kan met de beste wil van de wereld het probleem niet zien.
Alsof je kind dat uit zichzelf gaat zeggen? Wederom, het gaat er dus om dat je het ZELF niet graag gebruikt. Raar om telkens weer over dat kind te beginnen, helemaal omdat die toch gewoon gaat zeggen wat jij zegt.

Overigens heb ik er helemaal geen probleem mee om later ook fluitje te gebruiken, net als mijn ouders
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Alsof je kind dat uit zichzelf gaat zeggen? Wederom, het gaat er dus om dat je het ZELF niet graag gebruikt. Raar om telkens weer over dat kind te beginnen, helemaal omdat die toch gewoon gaat zeggen wat jij zegt.
Het probleem is toch dat het kind dan vagina gaat zeggen, en dat je dat niet graag uit een kindermond hoort? Althans, dat is wat ik van Kaa begreep.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 20:03
freezer
Avatar van freezer
freezer is offline
Citaat:
Dat "voorbips" is toch verzonnen door van Kooten en de Bie?
Occhhh dan krijg ik ballen in me buiwk dat liedje van hun is magish
Me Voording Me Gerritje en me achterding reet
__________________
It's a minor!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 20:12
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
In de Tsjetsjeense cultuur is het niet gepast om over geslachtsdelen te praten. Toch gebeurde het bij ons thuis wel eens. We noemden de penis toen een 'shi t1olg1' en een vagina een 'bud'.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Het probleem is toch dat het kind dan vagina gaat zeggen, en dat je dat niet graag uit een kindermond hoort? Althans, dat is wat ik van Kaa begreep.
Ik ben toch Kaa niet
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 11:27
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben toch Kaa niet
Dat is zo.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 13:36
Verwijderd
Ik snap niet waarom het wel vreemd is als een peuter 'vagina' zegt, maar kennelijk is het niet erg als ze telkens 'foefke', 'voorbips' etc zegt? Dan heb ik toch liever 'vagina' ofzo hoor Net zoals poep, er zijn ouders die dat ook anders noemen ('drukje', 'kaka' dat soort onzin), dat noem je toch ook gewoon poep?

Ik snap dat ouders misschien een vreemde associatie bij 'vagina' hebben, maar dan nog lijkt 't me handig om te zorgen dat dat kind die vreemde associatie niet gaat krijgen en later niet ongemakkelijk bij de huisarts zit en liever 'foefke' zegt dan 'vagina'.
'Piemel/penis' is vaak ook geen probleem, waarom dat ineens een rare, kinderachtige term voor vagina bedenken en die aan gaan leren? Noem 't gewoon zoals 't heet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 20:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
plasbips!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 21:37
freezer
Avatar van freezer
freezer is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom het wel vreemd is als een peuter 'vagina' zegt, maar kennelijk is het niet erg als ze telkens 'foefke', 'voorbips' etc zegt? Dan heb ik toch liever 'vagina' ofzo hoor Net zoals poep, er zijn ouders die dat ook anders noemen ('drukje', 'kaka' dat soort onzin), dat noem je toch ook gewoon poep?

Ik snap dat ouders misschien een vreemde associatie bij 'vagina' hebben, maar dan nog lijkt 't me handig om te zorgen dat dat kind die vreemde associatie niet gaat krijgen en later niet ongemakkelijk bij de huisarts zit en liever 'foefke' zegt dan 'vagina'.
'Piemel/penis' is vaak ook geen probleem, waarom dat ineens een rare, kinderachtige term voor vagina bedenken en die aan gaan leren? Noem 't gewoon zoals 't heet.
Ik ben dit niet met je eens je moet ze niet wijzer maken als dat ze zijn
__________________
It's a minor!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 22:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben dit niet met je eens je moet ze niet wijzer maken als dat ze zijn
Je moet je kinderen niet wijzer maken? Dat is ook makkelijk opvoeden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:
plasbips!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 08:08
freezer
Avatar van freezer
freezer is offline
Citaat:
Je moet je kinderen niet wijzer maken? Dat is ook makkelijk opvoeden.
Als kinderen dat zo willen noemen de dokter is toch niet de koning
__________________
It's a minor!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet waarom het wel vreemd is als een peuter 'vagina' zegt, maar kennelijk is het niet erg als ze telkens 'foefke', 'voorbips' etc zegt? Dan heb ik toch liever 'vagina' ofzo hoor Net zoals poep, er zijn ouders die dat ook anders noemen ('drukje', 'kaka' dat soort onzin), dat noem je toch ook gewoon poep?

Ik snap dat ouders misschien een vreemde associatie bij 'vagina' hebben, maar dan nog lijkt 't me handig om te zorgen dat dat kind die vreemde associatie niet gaat krijgen en later niet ongemakkelijk bij de huisarts zit en liever 'foefke' zegt dan 'vagina'.
'Piemel/penis' is vaak ook geen probleem, waarom dat ineens een rare, kinderachtige term voor vagina bedenken en die aan gaan leren? Noem 't gewoon zoals 't heet.
Wederom, ik vind het zelf een naar woord, gebruik het zelf niet. Beetje raar om het dan wel mijn kinderen aan te leren. Bovendien vind ik 'piemel' een veel neutraler woord. En alsof ze 'vagina' niet leren als je het niet dagelijks gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 08:45
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Joah, een kind komt vanzelf aanlopen: "Mama, wat is een vagina?' Liefst op een verjaardag bij schoonfamilie natuurlijk.

Ik geloof dat ik voor meisjes een plasser had, en voor jongens een piemel. Hoe ik het ga noemen weet ik nog niet. Mijn schoonzus en zwager hebben het over muts, maar oma vindt dat maar niets. Mijn nichtje keek me ook wel vreemd aan toen ik met kerst vermeldde dat papa een mooie muts op zijn hoofd had. Dus misschien is muts wat onhandig. Maar voor vagina zou ik ook niet gaan denk ik, liever iets wat de hele batterij in één keer dekt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Wederom, ik vind het zelf een naar woord, gebruik het zelf niet. Beetje raar om het dan wel mijn kinderen aan te leren. Bovendien vind ik 'piemel' een veel neutraler woord. En alsof ze 'vagina' niet leren als je het niet dagelijks gebruikt?
Ik snap het wel, maar dat is voor mij juist de reden om het mijn kinderen wel aan te leren, zodat vagina voor hun net zoiets is als piemel voor mij; neutraal.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 10:32
Verwijderd
Plassertje en piemel. En god ik zou het echt nooit muts noemen wat is dat voor betuttelend woord?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 10:36
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik snap echt niet waarom er zo'n big deal over gemaakt wordt hoe je het in de toekomst moet gaan noemen. Zéker van de mensen die nu uitgebreid op Seksualiteit posten zou ik toch verwachten dat ze niet met woorden als muts, doos en nog engere varianten komen voor hun kinderen. Als je het met gewoon een decent naam benoemt heb je ook de minste kans dat je kinderen met allerlei nare associaties zitten later. Oh en hoe je het ook noemt, kinderen gaan het waarschijnlijk toch wel (al dan niet onderling) gebruiken, roepen, schreeuwen of weet ik veel wat. Dat hoort nou eenmaal bij de leeftijd.

/opinion
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet waarom het wel vreemd is als een peuter 'vagina' zegt, maar kennelijk is het niet erg als ze telkens 'foefke', 'voorbips' etc zegt? Dan heb ik toch liever 'vagina' ofzo hoor Net zoals poep, er zijn ouders die dat ook anders noemen ('drukje', 'kaka' dat soort onzin), dat noem je toch ook gewoon poep?

.
Ik vind drollen iets heel anders dan woorden die met het menselijk lichaam te maken hebben. Kaka is trouwens gewoon buitenlands voor poep.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind drollen iets heel anders dan woorden die met het menselijk lichaam te maken hebben. Kaka is trouwens gewoon buitenlands voor poep.
Dat zijn ook van die 'lieve' woordjes voor iets waar gewoon echt een woord voor bestaat. En ja, kaka is inderdaad een gewoon woord, maar niet in het Nederlands dus ik vind het gek Nederlandse kinderen dat woord aan te leren ipv gewoon poep.

En juist omdat het over woorden gaat die het menselijk lichaam beschrijven, vind ik het nog erger dat mensen hele rare dingen bedenken... alsof je lichaam iets is waar je je voor moet schamen en het dus maar kinderachtige termen toekent met de gedachte dan het dan liever/onschuldiger klinkt..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 13:32
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Mensen, jullie hebben hier zowat een hele discussie over hoe je de geslachtsdelen noemde als kind. Lekkah boeiend.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 23:39
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Euh, daar gaat het topic over?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het wel, maar dat is voor mij juist de reden om het mijn kinderen wel aan te leren, zodat vagina voor hun net zoiets is als piemel voor mij; neutraal.
Ja ok, maar bij vagina heb ik dan dus het bezwaar dat het ook nog eens maar een enkel onderdeel betreft Maar goed ik bedoel het ook niet zo zeer bezwaarlijk, want ik denk dat het zich vanzelf wijst bij mijn kinderen en het zal van mijn kant misschien gewoon 'koes' worden als dat blijft hangen, en anders iets sufs als 'fluitje' omdat ik daar zelf ook mee opgegroeid ben en het prima functioneerde en het verder door *niemand* gebruikt wordt en er dus wat mij betreft ook geen rare associaties mee bestaan
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 00:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
'Piemel' vind je niet geschikt voor kinderen?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 08:59
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Iemand zei me gister dat ze vagina vroeger tutje noemde.
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 12:57
Verwijderd
Citaat:
'Piemel' vind je niet geschikt voor kinderen?
Jawel hoor, ik vind het zelfs iets meer een kinderwoord dan een 'volwassen' woord, bij de dokter zou ik 'penis' zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 13:07
Verwijderd
Ik vind piemel sowieso een prima woord. 'Penis' kan ik serieus niet zeggen zonder dat met een raar stemmetje te doen en er een kinderachtig hoofd bij te trekken. PENIS ;x Dan bekt 'vagina' zelfs nog lekkerder (ja hahahaha).
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 13:27
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Jawel hoor, ik vind het zelfs iets meer een kinderwoord dan een 'volwassen' woord, bij de dokter zou ik 'penis' zeggen.
Maar waarom dan fluitje? Of bedoelde je dat ook voor meisjes?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 19:02
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:


Waarom zag je haar naakt dan?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom dan fluitje? Of bedoelde je dat ook voor meisjes?
Oh voor meisjes ja, sorry Wij zeiden dus fluitje tegen de vagina en piemel tegen de penis. Geen idee hoe mijn vader daar bij kwam, hij weet het zelf ook niet meer. Dat gebruik ik nu dus niet meer, fluitje, dat klinkt toch ook gek voor een volwassen geslachtsdeel maar voor kinderen vind ik het wel prima, ws ook omdat ik er zelf mee opgegroeid ben.

Oh ik dacht vroeger trouwens altijd dat het woord "poes" voor de vulva kwam omdat het op een poes léék, zo'n harig driehoekje, net een poezenkopje. Ik dacht ook altijd dat het een gek woord was dat mijn ouders hadden verzonnen, net als fluitje dus, en kwam er pas veel later achter dat poes dus door iederéén werd gebruikt. Dat was wel gek, ik vind dat dus nog steeds echt alles behalve een vies woord en denk nog steeds aan schattige poezekopjes
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 08:17
Verwijderd
Gisteren bij zwemmen was een meisje van een jaar of 5, en zij zei dat jongens een ''thomassie'' hadden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.