Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2004, 18:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Seksueel geweld in Congo door VN-medewerkers

za 20/11/04 - Zowel soldaten als medewerkers van de Verenigde Naties hebben tijdens hun missie in Congo zware seksuele misdrijven gepleegd. VN-secretaris-generaal Kofi Annan geeft dat voor het eerst toe.

Annan zei dat het vooral om burgers gaat die in dienst werken van de VN. Het aantal betrokken blauwhelmen zou beperkt zijn.

De VN-baas baseert zich voor de verklaringen op een rapport dat hij had besteld na klachten van de lokale bevolking in Oost-Congo over seksueel geweld door VN-medewerkers.

"Ik vrees dat er duidelijke bewijzen zijn dat die ernstige feiten zich voorgedaan hebben. Het is iets verschrikkelijks dat de VN moet erkennen en ik ben er absoluut woedend over", zegt Annan.

Vooral in de sowieso al erg geteisterde streek van Bunia zouden enkele medewerkers van MONUC (zo heet de VN-operatie in Congo) hun boekje te buiten zijn gegaan. Oost-Congo en de buurlanden worden al tien jaar geteisterd door genocide, conflicten, honger en ziekte.

De VN-missie bestaat uit 10.000 militairen en burgers. Ze zijn al drie jaar in Congo om de toestand er onder controle te houden.

Op weg naar vrede in gebied van de Grote Meren?

Kofi Annan zelf is vandaag in Tanzania om een conferentie over Congo en de regio bij te wonen. Ook onze eigen minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD) is van de partij als vertegenwoordiger van de Europese Unie.

Elf Afrikaanse leiders hebben in Tanzania een vredesakkoord getekend. Daarin verklaren ze te zullen werken aan vrede en ontwikkeling in het gebied van de Grote Meren. Ze willen onder andere wapeninvoer beperken, maar verder blijft de tekst van het akkoord vrij vaag.

Volgend jaar komt er een nieuwe top om te kijken of de landen hun beloftes zijn nagekomen. Die conferentie zou dan moeten leiden tot een echt vredespact in de regio.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ngo/index.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2004, 18:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Tsja, en dan ben je daar om de vrede te bewaken
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-11-2004 @ 19:37 :
Tsja, en dan ben je daar om de vrede te bewaken
en vervolgens begaan soldaten van de VN zulke misdaden
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
per piacere schreef op 20-11-2004 @ 19:44 :
en vervolgens begaan soldaten van de VN zulke misdaden
Waarom doen ze dit?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2004 @ 19:49 :
Waarom doen ze dit?
omdat het mannen zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
per piacere schreef op 20-11-2004 @ 19:54 :
omdat het mannen zijn!
want vrouwen verkrachten nooit
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2004 @ 20:00 :
want vrouwen verkrachten nooit
nee natuurlijk niet vrouwen luisteren niet naar hun seksuele gewelds gevoelens
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
per piacere schreef op 20-11-2004 @ 20:02 :
nee natuurlijk niet vrouwen luisteren niet naar hun seksuele gewelds gevoelens
dream on
het komt voor dat vrouwen mannen/vrouwen verkrachten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:21
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2004 @ 20:07 :
dream on
het komt voor dat vrouwen mannen/vrouwen verkrachten
Dat percentage is te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:24
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Tja, als je moest kiezen tussen verkracht worden door een VN-mederwerker of een moordlusitge neger-rebel (die jouw vervolgens ook nog eens de keel doorsnijdt), kies ik toch maar voor de VN-mederwerker

Niet dat ik dit goedkeur natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:31
Chrizzle
Avatar van Chrizzle
Chrizzle is offline
Liever verkracht door een blanke dan een zwarte inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:34
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ach, verkrachting is hoort gewoon bij die cultuur, en dit toont aan hoe goed de nieuwe soldaten reeds gewend zijn aan de lokale gebruiken. Nee, het is ronduit schandalig en daarbovenop zullen VN-haters in Amerika nog minder snel geneigd zijn hun mening te herzien.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:36
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Wat doe je eraan, in elk leger zitten mafkezen die misbruik maken van situaties... Er is geen oorlog geweest waar een leger alleen maar uit humane mensen bestond die humane daden deden :/
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 20-11-2004 @ 20:21 :
Dat percentage is te verwaarlozen.
Dat komt gewoon omdat mannen altijd sex willen en het niet als verkrachting ervaren
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 20-11-2004 @ 20:37 :
Dat komt gewoon omdat mannen altijd sex willen en het niet als verkrachting ervaren
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 20:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef op 20-11-2004 @ 20:34 :
Ach, verkrachting is hoort gewoon bij die cultuur, en dit toont aan hoe goed de nieuwe soldaten reeds gewend zijn aan de lokale gebruiken. Nee, het is ronduit schandalig en daarbovenop zullen VN-haters in Amerika nog minder snel geneigd zijn hun mening te herzien.
gewoon bij die cultuur?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 00:00
Verwijderd
Macht corrumpeert, een VN-label verandert daar niets aan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 00:59
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 20-11-2004 @ 20:36 :
Wat doe je eraan, in elk leger zitten mafkezen die misbruik maken van situaties... Er is geen oorlog geweest waar een leger alleen maar uit humane mensen bestond die humane daden deden :/
Er zijn sowieso maar weinig humane oorlogen geweest. Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat het om mafkezen die misbruik van de situatie maken gaat. Maar ik neem dat de rechterlijke macht zich er wel over zal buigen en dat men een passende straf krijgt. Misschien moeten de verkrachters maar ongeschikt worden bevonden om deel uit te maken van een leger.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2004, 01:46
0fd1ba6bef258b3
Avatar van 0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Zoals Mephostophilis al zei: macht corrumpeert. Of beter gezegt de macht over een ander schept vaak een situatie waarbij uitbuiting, misbruik en mishandeling op de loer liggen. Een onderzoek dat hier een goed beeld over geeft is het Stanford Prison Experiment. Om eerder genoemde reden begin ikzelf steeds meer te neigen naar het ideaal van een statenloze wereld en een passifistische houding. Alleen op die manier denk ik dat er uiteindelijk een soort van respect en onderlinge harmonie kan optreden omdat je op die manier de visieuze spiraal van geweld doorbreekt.

Aan de andere kant blijft het echter moeilijk om niet militair in te willen grijpen in situaties waarin er direct gevaar dreigt voor een grote groep mensen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 21-11-2004 @ 02:46 :
Zoals Mephostophilis al zei: macht corrumpeert. Of beter gezegt de macht over een ander schept vaak een situatie waarbij uitbuiting, misbruik en mishandeling op de loer liggen. Een onderzoek dat hier een goed beeld over geeft is het Stanford Prison Experiment. Om eerder genoemde reden begin ikzelf steeds meer te neigen naar het ideaal van een statenloze wereld en een passifistische houding. Alleen op die manier denk ik dat er uiteindelijk een soort van respect en onderlinge harmonie kan optreden omdat je op die manier de visieuze spiraal van geweld doorbreekt.

Aan de andere kant blijft het echter moeilijk om niet militair in te willen grijpen in situaties waarin er direct gevaar dreigt voor een grote groep mensen.
Och, het is een kwestie van goede controle, en controleurs die er belang bij hebben dat het fatsoenlijk gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2004 @ 20:07 :
dream on
het komt voor dat vrouwen mannen/vrouwen verkrachten
Een man is sterker en daarbij is die percentage echt heel gering

edit:En ik vraag mij af hoe een man hem tegen zijn zin hard

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 10:51.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 10:50
Verwijderd
Bij anarchie krijg je zulke wantoestanden
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 10:53
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
makelville schreef op 21-11-2004 @ 11:49 :

edit:En ik vraag mij af hoe een man hem tegen zijn zin hard
Als een man iets tegen zijn zin in zijn aarsch geramd krijgt kan dat denkik ook als verkrachting gezien worden
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 21-11-2004 @ 11:53 :
Als een man iets tegen zijn zin in zijn aarsch geramd krijgt kan dat denkik ook als verkrachting gezien worden
Idd. En daarnaast is er ook nog orale seks en kan spanning an sich al genoeg zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:20
Verwijderd
Niet netjes, maar het bevestigt wel de theorie dat mensen onder druk en spanning rare dingen gaan doen en dat dat echt niet alleen Amerikanen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 12:28
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 13:20 :
Niet netjes, maar het bevestigt wel de theorie dat mensen onder druk en spanning rare dingen gaan doen en dat dat echt niet alleen Amerikanen zijn.
Het heeft ook te maken met de sfeer bij het leger denk ik. Je wordt geacht als militair of whatever blindelings te gehoorzamen aan je superieuren. Tijdens de opleiding is er toch wel sprake van een soort brainwash (je wordt 'hard' gemaakt en zo) en ja dan verlies je als je niet oppast want normen en waarden en ga je mensen in Congo verkrachten.
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 13:20 :
Niet netjes, maar het bevestigt wel de theorie dat mensen onder druk en spanning rare dingen gaan doen en dat dat echt niet alleen Amerikanen zijn.
yup
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:47
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-11-2004 @ 21:16 :
gewoon bij die cultuur?
Het gebeurd schrikbarend vaak dat soldaten van een nieuwe bezettings- en nu zelfs vresmacht de lokale vrouwen verkrachten. Overwinnaarsmentaliteit? Tsja, ik kan er niks aan veranderen.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:30
0fd1ba6bef258b3
Avatar van 0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2004 @ 09:44 :
Och, het is een kwestie van goede controle, en controleurs die er belang bij hebben dat het fatsoenlijk gebeurt.
Dan nog vraag ik mij af of het juist is om een bepaald ideaal op te dringen m.b.v. een militaire macht. Het feit dat wij in de westerse landen democratie als een de beste staatsvorm zien, hoeft nog niet te betekenen dat dit ook de beste staatvorm is (voor alle culturen/landen) en dat die daarom maar overal ter wereld gerealiseerd/opgedrongen moet worden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Winner schreef op 21-11-2004 @ 13:28 :
Het heeft ook te maken met de sfeer bij het leger denk ik. Je wordt geacht als militair of whatever blindelings te gehoorzamen aan je superieuren. Tijdens de opleiding is er toch wel sprake van een soort brainwash (je wordt 'hard' gemaakt en zo) en ja dan verlies je als je niet oppast want normen en waarden en ga je mensen in Congo verkrachten.
"Annan zei dat het vooral om burgers gaat die in dienst werken van de VN. Het aantal betrokken blauwhelmen zou beperkt zijn."
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 21-11-2004 @ 15:30 :
Dan nog vraag ik mij af of het juist is om een bepaald ideaal op te dringen m.b.v. een militaire macht. Het feit dat wij in de westerse landen democratie als een de beste staatsvorm zien, hoeft nog niet te betekenen dat dit ook de beste staatvorm is (voor alle culturen/landen) en dat die daarom maar overal ter wereld gerealiseerd/opgedrongen moet worden.
Dat is iets anders dan een vredesmissie (zoals in Congo).
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 21-11-2004 @ 11:53 :
Als een man iets tegen zijn zin in zijn aarsch geramd krijgt kan dat denkik ook als verkrachting gezien worden
Hoe krijgt een vrouw dat voor elkaar

Maar ik bedoel dat hij dan hem nooit overeind krijgt is er dan wel sprake van verkrachting?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 16:44
0fd1ba6bef258b3
Avatar van 0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2004 @ 16:27 :
Dat is iets anders dan een vredesmissie (zoals in Congo).
Klopt. Maar dan blijf ik me afvragen of militaire interventie uiteindelijk het beoogde resultaat oplevert of dat het gewoon symptoombestrijding is. Soms kun je iemand beter laten uitzieken dan hem gelijk allerlei medicijnen te geven.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:16
professor2
professor2 is offline
hier komt wederom dat artikel van pas waar zon pscholoog verklaarde (naar aanleiding mishandeling in irak) dat ditnormaal gedrag was en dat mensen die het niet deden emotioneel instabiel waren
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:19
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
makelville schreef op 21-11-2004 @ 17:19 :
Hoe krijgt een vrouw dat voor elkaar
Ze kunnen er alsnog een voorwerp instoppen. Bovendien, wie zegt dat alleen vrouwen mannen verkrachten?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:29
meisje
meisje is offline
Ik dacht meteen aan Ruud Lubbers toen ik dit las.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2004, 18:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 21-11-2004 @ 17:19 :
Hoe krijgt een vrouw dat voor elkaar

Maar ik bedoel dat hij dan hem nooit overeind krijgt is er dan wel sprake van verkrachting?
Eh, de meiskes die soldaat waren in Abu Grahib hadden hun manieren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 21-11-2004 @ 18:19 :
Ze kunnen er alsnog een voorwerp instoppen. Bovendien, wie zegt dat alleen vrouwen mannen verkrachten?
Dan is het geen verkrachting he, het ging even om vrouwen die mannen verkrachten
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-11-2004 @ 11:34 :
Dan is het geen verkrachting he, het ging even om vrouwen die mannen verkrachten
een voorwerp tegen de wil in het lichaam van een ander stoppen is wel verkrachting.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-11-2004 @ 11:37 :
een voorwerp tegen de wil in het lichaam van een ander stoppen is wel verkrachting.
iemand dwangvoeding geven is dus ook verkrachting?!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-11-2004 @ 11:40 :
iemand dwangvoeding geven is dus ook verkrachting?!
er,..
t kan wel je integriteit van t lichaam aantasten
maar iemand dwingen pijpbewegingen te maken met een banaan of komkommer is wel verkrachting hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-11-2004 @ 11:41 :
er,..
t kan wel je integriteit van t lichaam aantasten
maar iemand dwingen pijpbewegingen te maken met een banaan of komkommer is wel verkrachting hoor
Hou het maar op aanranding
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-11-2004 @ 11:42 :
Hou het maar op aanranding
Goed,.. dit was niet de mond, maar de anus,.. maar:

ALKMAAR - Officier van justitie C. Zetsma heeft maandag voor de rechtbank in Alkmaar cel- en werkstraffen geëist tegen drie vissers uit Den Helder. Het drietal is de verkrachting van een minderjarige jongen ten laste gelegd. De rechtbank doet uitspraak op 20 oktober.

De verkrachting vond plaats aan boord van de HD29 uit Den Helder. De drie probeerden een ongepelde banaan in de anus van het slachtoffer te duwen. Ook is de jongen, die de jongste visser aan boord was, geruime tijd het slachtoffer geweest van pesterijen, vernedering en mishandeling. Het slachtoffer was ten tijde hiervan 15, 16 jaar oud.

De drie verdachten zijn de 32-jarige F.P., de 30-jarige M.E. en de 26-jarige P.L. . De officier eiste tegen E. en L. 200 uur werkstraf en vier maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. Tegen P. eiste hij twaalf maanden cel, waarvan de helft voorwaardelijk. De officier ziet P. als de leider van het geheel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-11-2004 @ 12:05 :
Goed,.. dit was niet de mond, maar de anus,.. maar:

ALKMAAR - Officier van justitie C. Zetsma heeft maandag voor de rechtbank in Alkmaar cel- en werkstraffen geëist tegen drie vissers uit Den Helder. Het drietal is de verkrachting van een minderjarige jongen ten laste gelegd. De rechtbank doet uitspraak op 20 oktober.

De verkrachting vond plaats aan boord van de HD29 uit Den Helder. De drie probeerden een ongepelde banaan in de anus van het slachtoffer te duwen. Ook is de jongen, die de jongste visser aan boord was, geruime tijd het slachtoffer geweest van pesterijen, vernedering en mishandeling. Het slachtoffer was ten tijde hiervan 15, 16 jaar oud.

De drie verdachten zijn de 32-jarige F.P., de 30-jarige M.E. en de 26-jarige P.L. . De officier eiste tegen E. en L. 200 uur werkstraf en vier maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. Tegen P. eiste hij twaalf maanden cel, waarvan de helft voorwaardelijk. De officier ziet P. als de leider van het geheel.
Onder verkrachting kun je zoveel verstaan dan
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-11-2004 @ 12:09 :
Onder verkrachting kun je zoveel verstaan dan
dus als iemand bij jou tegen je wil een banaan erin propt vind je dat geen verkrachting? Het moet per se een penis zijn om het een verkrachting te laten zijn?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-11-2004 @ 12:12 :
dus als iemand bij jou tegen je wil een banaan erin propt vind je dat geen verkrachting? Het moet per se een penis zijn om het een verkrachting te laten zijn?
ver·krach·ten
1 met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen => misbruiken, onteren
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-11-2004 @ 12:13 :
ver·krach·ten
1 met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen => misbruiken, onteren
en dat kan ook met een banaan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-11-2004 @ 12:13 :
en dat kan ook met een banaan
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-11-2004 @ 12:14 :
dus als jij verkracht wordt met behulp van een banaan dan ga je naar de rechtbank en zeg je dat je aangerand bent met behulp van een banaan?

wat versta jij onder aanranding ign
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-11-2004 @ 12:17 :
dus als jij verkracht wordt met behulp van een banaan dan ga je naar de rechtbank en zeg je dat je aangerand bent met behulp van een banaan?

wat versta jij onder aanranding ign
aan·ran·den
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.