Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2002, 17:07
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Dacht toch altijd dat een sport niet generaliserend was, JUIST niet...Maar toch word hockey met kakkers geaccocieerd...Wil dat zeggen dat mensen met andere levensstijlen weer neit van het spel op zich kunnen houden?

Dan vraag ik me toch ook wel even af, is voetbal alleen voor rebellen? En is Tennis alleen voor watjes?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2002, 17:09
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> sport
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 17:10
de
de is offline
stigmatisatie
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 17:50
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Dat komt door 'het soort mensen' dat die sport beoefent...

Als ik naar mijn schoolklas kijk, wie daar aan hockey doen... het zoontje van de neuroloog, de dochter van een dierenarts en de zoon van een tandarts. Alle drie arrogante balletjes.
En in hun teams zitten dezelfde 'soort' mensen van dezelfde 'soort' rijke(re) ouders.
En een paar zielige meelopers.

En ja, ik denk dat bij voetbal - hier iig - in het algemeen de meerderheid uit een 'lager milieu' komt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 17:52
Verwijderd
Met voetbal is het een ander verhaal, voetbal is kansloos.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 18:13
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef:
Met voetbal is het een ander verhaal, voetbal is kansloos.
Met de sport voetbal is helemaal niets is. Als je puur naar het spelletje hockey kijkt, en het vergelijkt met voetbal, zijn er weinig verschillen. Wat jij bedoelt is de sfeer, de cultuur op de voetbalclubs, die staat je niet aan.

Hockey is absoluut geen kaksport. Tis kicken, beuken, krabben, een kwestie van hard rennen en je kont of je schouders erin zetten. Die ballen zijn keihard, en denk maar niet dat een speler meteen aan de kant gaat zitten als hij een bal op z'n hand/knie/enkel/scheenbeen krijgt. Gewoon ff wat water erop en doorbikkelen. Met 0 graden in de regen in een kort rokje staan..
Niet bepaald mijn defenitie van een kaksport.

De cultuur/sfeer wordt over het algemeen wel als kak gezien. Meer dan bij andere sporten dragen de mensen (ook jongeren) overhemden, pantalons en andere nette kleding. Ook zie je dat de mensen vaak netter praten (de leidse RRR, "naarrr veeeuuuuren Anne-Fré").
Is het hele sfeertje daarom netjes, kuis en kak? Welnee.. ga maar eens naar een hockeyfeest. Een groot feest van dansen en kansloos zuipen, een grote orgie

Ik vind de term "kakker" echt niet goed bij hockey passen, eigenlijk. Wie die mensen voor "kakker" uitscheldt, is vrij oppervlakkig en kijkt alleen naar de eerste indrukken, namelijk de kleding (netjes) en de uitspraak (netjes). Maar dat is volgens mij ook echt het enige wat er netjes is aan de sport hockey en de cultuur hockey.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 18:39
PV
PV is offline
door de hele houding van die tutjes die er op zitten (die ik ken dan)... arrogante bitchen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:35
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
ze zijn niet allemaal kak 1tje die ik ken niet de rest wel
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:31
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
rosi schreef:




Hockey is absoluut geen kaksport. Tis kicken, beuken, krabben, een kwestie van hard rennen en je kont of je schouders erin zetten. Die ballen zijn keihard, en denk maar niet dat een speler meteen aan de kant gaat zitten als hij een bal op z'n hand/knie/enkel/scheenbeen krijgt. Gewoon ff wat water erop en doorbikkelen. Met 0 graden in de regen in een kort rokje staan..
Niet bepaald mijn defenitie van een kaksport.
ik wilde net zeggen, kijk jij maar eens goed naar de knieën van hockeyers. Je zult veel meer schaafwonden zien dan de gemiddelde voetballer, en ook blauwe plekken schuwen hockeyers niet!

Citaat:
rosi schreef:
De cultuur/sfeer wordt over het algemeen wel als kak gezien. Meer dan bij andere sporten dragen de mensen (ook jongeren) overhemden, pantalons en andere nette kleding. Ook zie je dat de mensen vaak netter praten (de leidse RRR, "naarrr veeeuuuuren Anne-Fré").
Is het hele sfeertje daarom netjes, kuis en kak? Welnee.. ga maar eens naar een hockeyfeest. Een groot feest van dansen en kansloos zuipen, een grote orgie
ook hier moet ik mij weer bij rosi aansluiten, hockeyfeestijn echt cool. Er wordt meer gezopen dan op voetbal toernooien en ook meer georgied....ook omdat de verhouding jongens:meisjes veel beter is dan bij voetbal!

Citaat:
rosi schreef:
Ik vind de term "kakker" echt niet goed bij hockey passen, eigenlijk. Wie die mensen voor "kakker" uitscheldt, is vrij oppervlakkig en kijkt alleen naar de eerste indrukken, namelijk de kleding (netjes) en de uitspraak (netjes). Maar dat is volgens mij ook echt het enige wat er netjes is aan de sport hockey en de cultuur hockey.
PRECIES!
en hockey is gewoon leuk....vooral het sfeertje! Heb er net weer een hockeytoernooi op zitten ......en heb heimwee naar die gezellige sfeer!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.