Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 27-04-2006 @ 17:04 :
Ik zou ook eerst naar de huisarts gaan, waarom niet?
omdat die vent altijd stom doet
Oud 28-04-2006, 11:59
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is dit een goed schema?
Ochtend: glas sinaasappelsap en 2 boterhammen met 1 zoette en 1x kaas/veg vlees
Tussendoor: peer of appel en 1 boterham/ 2 crackers met beleg
Middag: glas melk en 3 boterhammen, met 1x zoet, 1x kaas en 1x veg vlees
Tussendoor: pakje evergreen/pakje sultana's/2 crackers/1 boterham
Avond: 150 gram groente, 150 gram vlees, 1 vleesvervanger en 1 schaaltje magere kwark met aardbei/yoghurt met aardbei
Tussendoor: 2 biscuitjes

Is dit een goed schema om op gewicht te blijven? En ook gezond? (is koekjes nou wel off niet normaal/gezond? )
Oud 28-04-2006, 16:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 28-04-2006 @ 12:59 :
Is dit een goed schema?
Ochtend: glas sinaasappelsap en 2 boterhammen met 1 zoette en 1x kaas/veg vlees
Tussendoor: peer of appel en 1 boterham/ 2 crackers met beleg
Middag: glas melk en 3 boterhammen, met 1x zoet, 1x kaas en 1x veg vlees
Tussendoor: pakje evergreen/pakje sultana's/2 crackers/1 boterham
Avond: 150 gram groente, 150 gram vlees, 1 vleesvervanger en 1 schaaltje magere kwark met aardbei/yoghurt met aardbei
Tussendoor: 2 biscuitjes

Is dit een goed schema om op gewicht te blijven? En ook gezond? (is koekjes nou wel off niet normaal/gezond? )
Ik vind het prima. Je kunt altijd discussieren over gezond. Suiker en sommige vetten zijn niet gezond, eet die met mate. Maar schrappen hoeft echt niet. Ik vind dit een gezond lijstje, niet te weinig, zeker niet teveel en het laat zien dat je op een normale manier met voedsel omgaat. Als je jezelf koekjes gaat verbieden, wil je ze nog liever en bij mij werkt dat averecht en neem ik dan niet 1 koekje, maar een pak ...
Sultana's en evergreens zijn redelijk gezonde koekjes, biscuitjes ook. Boterkoeken zouden bv wat minder gezond zijn.

En ja, het is normaal om wat lekkers te eten. Ik eet iig elke dag wat lekkers. Nootjes zouden trouwens ook goed passen in je schema, voor de goede vetten. Vis ook, als je niet echt vegetarisch bent...


Ben je overgens al op een gezond gewicht? BMI van minstens 18, liefst 20?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2006, 23:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 28-04-2006 @ 12:59 :
Avond: 150 gram groente, 150 gram vlees, 1 vleesvervanger
Bedoel je niet: 150 groente, 150 gram aardappel/rijst/pasta, en 1 vleesvervanger?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-04-2006, 08:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-04-2006 @ 00:05 :
Bedoel je niet: 150 groente, 150 gram aardappel/rijst/pasta, en 1 vleesvervanger?
Jij bent scherp op de late avond
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-04-2006, 08:23
nobrain01
nobrain01 is offline
ik ben vanaf maandag ook aan het proberen een beetje af te vallen, en dus snoep ik gewoon niet meer.... wel eet ik gwoon ijsjes met warm weerr.... maar ik fiets wel veel. ik ben nu 1,5 kilo afgevallen...
Oud 29-04-2006, 09:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nobrain01 schreef op 29-04-2006 @ 09:23 :
ik ben vanaf maandag ook aan het proberen een beetje af te vallen, en dus snoep ik gewoon niet meer.... wel eet ik gwoon ijsjes met warm weerr.... maar ik fiets wel veel. ik ben nu 1,5 kilo afgevallen...
niet snoepen en in plaats daarvan wat brood met gezond beleg nemen is al een gemakkelijke manier om af te vallen. Ijsjes kun je prima blijven eten, je kunt altijd een 'verstandige' keuze maken door bv waterijsjes te eten ipv magnums, dat scheelt al ontzettend veel en af en toe een magnum op bv een dag dat je gesport hebt kan ook prima ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-04-2006, 09:29
nobrain01
nobrain01 is offline
het gaat idd ook vrij makkelijk... en ik hoef ook niet zo heel veel af te vallen dus het is maar voor even.... en dan proberen het bij te houen en ut er niet meer bij op te vreten
Oud 29-04-2006, 14:59
Meertje
Avatar van Meertje
Meertje is offline
weet iemand misschien ook of he d.m.v boksen af kunt vallen???
Oud 29-04-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Meertje schreef op 29-04-2006 @ 15:59 :
weet iemand misschien ook of he d.m.v boksen af kunt vallen???
elke soort sport kan, als je het combineert met weinig snoepen, helpen om af te vallen . En boksen is volgens mij ook nog redelijk intensief.
Oud 29-04-2006, 20:11
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Bokstraningen zijn aardig inspannend. Veel touwtjespringen, conditietraining, en natuurlijk slaan op elkaar of op een boksbal-achtig iets.
Ja dat is wel goed voor je
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-05-2006, 13:50
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2006 @ 17:41 :
Ik vind het prima. Je kunt altijd discussieren over gezond. Suiker en sommige vetten zijn niet gezond, eet die met mate. Maar schrappen hoeft echt niet. Ik vind dit een gezond lijstje, niet te weinig, zeker niet teveel en het laat zien dat je op een normale manier met voedsel omgaat. Als je jezelf koekjes gaat verbieden, wil je ze nog liever en bij mij werkt dat averecht en neem ik dan niet 1 koekje, maar een pak ...
Sultana's en evergreens zijn redelijk gezonde koekjes, biscuitjes ook. Boterkoeken zouden bv wat minder gezond zijn.

En ja, het is normaal om wat lekkers te eten. Ik eet iig elke dag wat lekkers. Nootjes zouden trouwens ook goed passen in je schema, voor de goede vetten. Vis ook, als je niet echt vegetarisch bent...


Ben je overgens al op een gezond gewicht? BMI van minstens 18, liefst 20?
Okeej
Nootjes durf ik niet goed te eten...teveel calorieen...
En vis eet ik ook niet, eet helemaal geen vis of vlees ofzo.
Ben btw nog niet op gezond gewicht.. (vnochtend weer afgevallen, was een tijdje bijna 52, nu weer 51 kg. Door koninginnedag..)

En t moet idd 150 gram aardapel/rijst/pasta zijn! haha anders word het wel beetje dubbel!
Oud 01-05-2006, 20:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 01-05-2006 @ 14:50 :
Okeej
Nootjes durf ik niet goed te eten...teveel calorieen...
En vis eet ik ook niet, eet helemaal geen vis of vlees ofzo.
Ben btw nog niet op gezond gewicht.. (vnochtend weer afgevallen, was een tijdje bijna 52, nu weer 51 kg. Door koninginnedag..)

En t moet idd 150 gram aardapel/rijst/pasta zijn! haha anders word het wel beetje dubbel!
Misschien is het dan beter dat je voorlopig je aankomlijst blijft volgen... want op gewicht blijven is voor jou nog lang geen gezonde oplossing.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-05-2006, 20:41
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Sowieso vind ik 150 gram groente en aardappels weinig, ook om op gewicht te blijven
Oud 01-05-2006, 22:38
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
uhm...toen ik jonger was woog ik ooit 60...toen ik dat merkte schrok ik zo erg dat ik was afgevallen naar 55, toen ik ouder werd en een vriend kreeg wou ik perse mn buikje kwijt en wou ik van de 55 naar de 50 gaan, alleen ik blijf nu de hele tijd al op 52 haken. En wat ik ook doe het word er zeg maar niet minder op...iemand maybe een tip? Tja ik hoef nog maar 2 kilo af te vallen maar die gaan er moeilijker af dan al die andere kilo's
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 01-05-2006, 22:52
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 01-05-2006 @ 23:38 :
uhm...toen ik jonger was woog ik ooit 60...toen ik dat merkte schrok ik zo erg dat ik was afgevallen naar 55, toen ik ouder werd en een vriend kreeg wou ik perse mn buikje kwijt en wou ik van de 55 naar de 50 gaan, alleen ik blijf nu de hele tijd al op 52 haken. En wat ik ook doe het word er zeg maar niet minder op...iemand maybe een tip? Tja ik hoef nog maar 2 kilo af te vallen maar die gaan er moeilijker af dan al die andere kilo's
Blijf gewoon lekker op die 52, tenzij je heel klein bent ben je vast al slank en dan hoef je je tenminste niet druk te maken over die 2 kilo . Het gaat immers om hoe je je voelt, en niet om het getalletje op de weegschaal . En ik betwijfel of je vriend het erg vindt als er een beetje vet op je buik zit.
Oud 02-05-2006, 09:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoeveel melkproducten moet je eten per dag om genoeg calcium en weet-ik-het-wat-daar-allemaal-nog-in-zit binnen te krijgen?

Als ik per dag een glas melk, een plak kaas en nog een schaaltje vla of yoghurt ofzo eet, is dat dan genoeg?

En nee, ik zit niet te wachten op berichten dat je helemaal geen melk nodig hebt of dat het slecht is ofzo, ik wil gewoon antwoord op mijn vraag
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-05-2006, 11:28
Black Soul
Black Soul is offline
Dacht het wel....aanbevolen is toch 2-3 glazen melk? (of iets vergelijkbaars)
__________________
dracula is sexy
Oud 02-05-2006, 11:39
Verwijderd
Door het voedingscentrum wordt 2 à 3 porties van 150 ml aangeraden, dus 300-450 ml zuivel. Daar kom jij met je melk en vla dus makkelijk aan .
Oud 02-05-2006, 20:39
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Hoi,

Ik ben de laatste tijd redelijk wat aangekomen en ik probeer die kilo's er weer af te krijgen. Ben heel fanatiek aan het sporten geslagen, maar ik kan het snoepen maar niet laten. Overdag gaat het redelijk, maar zodra ik thuis kom (vier uur, vijf uur) dan gaat het mis en wil ik alleen maar koekjes en snacks. Ik probeer liga's en evergreen, maar als ik echt zo'n bui heb is 1tje niet genoeg en wil ik meteen meer. Fruit kan ik wel eten, maar stilt mijn trek niet..gevolg, koekjes, chocola, chips. Het lijkt wel alsof alles wat ik opbouw, in één moment weer verpest wordt.

Iemand nog tips? Ik word een beetje moedeloos van mezelf.
Oud 02-05-2006, 20:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Misschien werkt het om vaker te eten. Als je om de zoveel uur 2 boterhammen eet, krijg je misschien minder trek in snacks.
Ook helpt het voor sommige mensen om dat juist zoetigheid op je brood te doen. Is misschien iets minder gezond dan dieet-beleg, maar het stilt wel je zoete trek.
Dat 4-uur-moment is berucht
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 02-05-2006, 20:51
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2006 @ 21:42 :
Misschien werkt het om vaker te eten. Als je om de zoveel uur 2 boterhammen eet, krijg je misschien minder trek in snacks.
Ook helpt het voor sommige mensen om dat juist zoetigheid op je brood te doen. Is misschien iets minder gezond dan dieet-beleg, maar het stilt wel je zoete trek.
Dat 4-uur-moment is berucht
Als ik werk, eet ik meestal tussen de vijf en acht boterhammen (verspreid over de hele dag). Eigenlijk is het te weinig voor mijn gevoel, maar ik wil er niet meer eten omdat dat voor mijn afval-gevoel weer te veel is. Maar omdat ik dan niks "stil", blijf ik maar trek houden. Het is zo frustrerend, en iedere keer neem ik me weer voor het niet te doen en dan komt dat moment en..'bam'. Met als gevolg dat ik maar weer minder avondeten neem en dan komt de avond en dan heb ik weer honger en zo jojo ik verder..

Maar goed. Misschien toch maar een extra boterham.
Oud 02-05-2006, 21:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Van boterhammen is nog nooit iemand dik geworden, denk ik altijd maar (tenzij je er patat op doet, zoals in Engeland ).
Ik denk dat je die eetbui beter te slim af kan zijn door wat extra brood te eten.
Bedenk je, dat als je wilt afvallen, je niet een soort superstreng dieet moet aanhouden. Dat werkt toch niet, want op een gegeven moment hou je je niet meer in, en dan eet je veel meer snacks dan wanneer je het zou inplannen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-05-2006, 21:14
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Het wordt tegenwoordig meer en meer bewezen dat zuivel helemaal niet goed is.
Het zou osteoporose kunnen versnellen, slecht zijn voor longen, allergiëen en nog allerlei dingen.

De macrobiotiek is ook heel categoriek voor zuivelproducten; zij schrappen ze gewoon allemaal van het voedingslijstje.
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Oud 04-05-2006, 10:08
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik merk dat ik weer aan het verdikken ben sinds ik niet meer kan gaan joggen. Heeft iemand een alternatief als sport/beweging?

Ik mag mijn knie enkele weken niet belasten en zie het niet zitten om binnenkort weer op mijn oude gewicht te zitten.
Oud 04-05-2006, 10:09
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 04-05-2006 @ 11:08 :
Heeft iemand een alternatief als sport/beweging?
Zwemmen of fitness (wel ff kijken naar wat je wel en niet kunt doen natuurlijk) of wandelen of fietsen, als dat wel mag?
Oud 06-05-2006, 10:30
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Ik heb een paar vraagjes over eten, uiteraard

Ik ga volgende week naar Rome een week met school en we schijnen elke dag van 8 tot 6 op pad te zijn, rondlopen, dingen bezoeken, en dat is naar zeggen ongelooflijk intensief. Nou ben ik bang, dat ik op basis van mijn conditie die sowieso niet volhoudt, maar daar kan ik nu, 3 dagen van te voren toch niks aan veranderen. Dus wil ik zo goed mogelijk eten als ik daar ben. Hebben jullie misschien tips of zelfs een schema zodat ik op het gebied van voeding voldoende energie binnenkrijg? In principe kan ik aan praktisch elke voeding komen die ik wil, dus dat is geen probleem...

En mijn tweede vraag gaat over vet en suiker. Is dit per defenitie moemakend? En hoeveel suiker en vet (in grammen) heb je nodig per dag of is dat ook afhankelijk van allerlei factoren?

BVD
Oud 06-05-2006, 20:45
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Halflight schreef op 06-05-2006 @ 11:30 :
Ik heb een paar vraagjes over eten, uiteraard

Ik ga volgende week naar Rome een week met school en we schijnen elke dag van 8 tot 6 op pad te zijn, rondlopen, dingen bezoeken, en dat is naar zeggen ongelooflijk intensief. Nou ben ik bang, dat ik op basis van mijn conditie die sowieso niet volhoudt, maar daar kan ik nu, 3 dagen van te voren toch niks aan veranderen. Dus wil ik zo goed mogelijk eten als ik daar ben. Hebben jullie misschien tips of zelfs een schema zodat ik op het gebied van voeding voldoende energie binnenkrijg? In principe kan ik aan praktisch elke voeding komen die ik wil, dus dat is geen probleem...
Ben zelf ook een tijdje geleden naar Rome geweest met school, en ik heb totaal geen conditie, maar vond het prima vol te houden. Maargoed, ik had standaard een fles water in mijn tas en 5 witte broodjes; bruin brood vind je daar niet zo makkelijk, en het is wel het makkelijkste daar. Maak je geen zorgen, het valt allemaal best mee. Zorg alleen dat je niet teveel drinkt 's avonds en dat je blijft eten, een honger gevoel is niet fijn met al dat lopen.
Oud 06-05-2006, 20:59
Verwijderd
Vooral veel water meenemen, een hele dag lopen door de brandende zon red je niet op 1 flesje spa. (Ik heb ook 0 conditie, en mijn rome-reis was prima vol te houden, dus maak je daar niet druk om)
Oud 06-05-2006, 21:17
Verwijderd
Sinds wanneer heb je een conditie nodig om de hele dag in een normaal tempo rond te lopen en bezig te zijn.
Voldoende drinken lijkt mij inderdaad ook aan te raden.
Oud 07-05-2006, 10:29
Verwijderd
Hallo,

Ik ben ong 67 kilo en 189 cm lang. Mijn BMI is dus ongeveer 18. Nu is dit wel gezond maar ik ben gewoon mager. Je kan mn ribben tellen zegmaar en mn armen en benen zijn ook gewoon dun.

Verder eet ik best veel, maar nadat ik veel heb gegeten heb ik na een paar uur alweer honger. Waarschijnlijk heb ik dan een hoge verbranding?

En ik sport ook ongeveer 8 uur per week, intensief. Maar doe niet aan krachttraining.

Zou het helpen om aan te komen/ minder mager te zijn, en breder te worden door aan krachttraining te gaan doen? De overige 8 uur sporten wil ik niet opgeven.

Graag tips
Oud 07-05-2006, 10:50
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 07-05-2006 @ 11:29 :
Verder eet ik best veel, maar nadat ik veel heb gegeten heb ik na een paar uur alweer honger. Waarschijnlijk heb ik dan een hoge verbranding?
Wat is volgens jou veel?

En dat je een paar uur (hoeveel precies) daarna weer honger hebt is volgens mij niet meer dan normaal.
Oud 07-05-2006, 13:33
A*
Avatar van A*
A* is offline
Ik heb vorige week Chroom pillen gekocht, tegen trek in suiker enzo.
Maar ik vraag me af in hoeverre dit heel erg slecht is om te slikken, aangezien ze over het algemeen aanbevolen worden voor mensen met obesitas en dat heb ik niet echt eigenlijk.
Oud 07-05-2006, 14:57
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 07-05-2006 @ 11:29 :
Hallo,

Ik ben ong 67 kilo en 189 cm lang. Mijn BMI is dus ongeveer 18. Nu is dit wel gezond maar ik ben gewoon mager. Je kan mn ribben tellen zegmaar en mn armen en benen zijn ook gewoon dun.

Verder eet ik best veel, maar nadat ik veel heb gegeten heb ik na een paar uur alweer honger. Waarschijnlijk heb ik dan een hoge verbranding?

En ik sport ook ongeveer 8 uur per week, intensief. Maar doe niet aan krachttraining.

Zou het helpen om aan te komen/ minder mager te zijn, en breder te worden door aan krachttraining te gaan doen? De overige 8 uur sporten wil ik niet opgeven.

Graag tips
Als je per week 8 uur intensief sport is het logisch dat je veel eten nodig hebt!!
En is wat je eet echt zoveel? En ik geloof dat het normaal is om na 2 uur weer even een tusendoortje te eten
Ik weet niet wat je nu eet, maar ik zou gewoon meer eten en daarbij krachttraining gaan doen. (door krachttraining verbruik je wel veel energie en zal je dus ook meer moeten eten, om niet af te vallen)
Oud 07-05-2006, 16:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
A* schreef op 07-05-2006 @ 14:33 :
Ik heb vorige week Chroom pillen gekocht, tegen trek in suiker enzo.
Maar ik vraag me af in hoeverre dit heel erg slecht is om te slikken, aangezien ze over het algemeen aanbevolen worden voor mensen met obesitas en dat heb ik niet echt eigenlijk.
je moet niet meer slikken dan de dagelijkse benodigde hoeveelheid...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-05-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 07-05-2006 @ 15:57 :
Als je per week 8 uur intensief sport is het logisch dat je veel eten nodig hebt!!
En is wat je eet echt zoveel? En ik geloof dat het normaal is om na 2 uur weer even een tusendoortje te eten
Ik weet niet wat je nu eet, maar ik zou gewoon meer eten en daarbij krachttraining gaan doen. (door krachttraining verbruik je wel veel energie en zal je dus ook meer moeten eten, om niet af te vallen)
Ik doe een sportopleiding dus vandaar dat ik veel sport... daarnaast zit ik zelf ook nog op sport (2x trainen, + wedstrijd, soms 2).

Ik eet wel genoeg, alleen ontbijten doe ik niet graag. 's Morgens krijg ik brood niet mn strot door dus eet ik maar cruesli met chocoladevla.. maar dat gaat ook vervelen En 's middags eet ik paar plakken brood en een italiaanse bol met kipkerrie of komkommersalada of zoiets, een 'groot' broodje zegmaar. En 's avonds schep ik 2 keer op (behalve 2 keer vlees). En tussendoor eet ik ook nog vanalles (koekjes, mars, whopper enzo... niet elke dag evenveel, hangt er een beetje vanaf).

Maar ik dacht dus, dat krachttraining geen zin heeft als je bijna geen vet hebt. Maar als je breder, zwaarder wilt worden dan is krachttraining dus wel heel geschikt ondanks het lage vetpercentage?
Oud 08-05-2006, 16:50
colour
colour is offline
Sorry, maar dat zou je toch wel moeten weten als je een sportopleiding doet....?
Oud 08-05-2006, 18:58
Verwijderd
Citaat:
colour schreef op 08-05-2006 @ 17:50 :
Sorry, maar dat zou je toch wel moeten weten als je een sportopleiding doet....?
Ik doe de management kant en heb geen gezondheidsaspecten in m'n studie dus vandaar.
Oud 08-05-2006, 19:32
Mara
Mara is offline
@SX-Superfly: Je kan zeker krachttraining gaan doen, maar dan moet je nóg meer doen. Wat je moet doen is eten. Niet miepen bij het ontbijt, gewoon 's ochtends eten. Beginnen bij beetje brood, telkens meer, went vanzelf.

Neem zo'n 3000-3500 kcal per dag, vooral veel eiwit. Dus veel vlees, eieren, kwark en bijv. wat nootjes.
Oud 09-05-2006, 10:07
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-05-2006 @ 20:32 :
@SX-Superfly: Je kan zeker krachttraining gaan doen, maar dan moet je nóg meer doen. Wat je moet doen is eten. Niet miepen bij het ontbijt, gewoon 's ochtends eten. Beginnen bij beetje brood, telkens meer, went vanzelf.

Neem zo'n 3000-3500 kcal per dag, vooral veel eiwit. Dus veel vlees, eieren, kwark en bijv. wat nootjes.
Oke! ik ga mn best doen, in ieder geval bedankt
Oud 09-05-2006, 10:35
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-05-2006 @ 23:52 :
Blijf gewoon lekker op die 52, tenzij je heel klein bent En ik betwijfel of je vriend het erg vindt als er een beetje vet op je buik zit.
ik uhm ben ongeveer 1.68. en nja hij pest me dr af en toe mee
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 09-05-2006, 12:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 09-05-2006 @ 11:35 :
ik uhm ben ongeveer 1.68. en nja hij pest me dr af en toe mee
Dan ben je al vrij licht (BMI 18.4) dus dan hoef je zéker niet af te vallen.
Oud 09-05-2006, 14:13
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 09-05-2006 @ 11:35 :
ik uhm ben ongeveer 1.68. en nja hij pest me dr af en toe mee
tjsa, misschien vind ie het wel gewoon leuk om je te pesten vraag t hem anders, maar volgens mij zit hij toch echt fout als hij serieus vind dat je moet afvallen, je kan bijna niets afvallen zonder ondergewicht te krijgen...
Oud 09-05-2006, 20:20
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
nee hoor hij vind het geen probleem, maar elke keer moet ie perse mn buikie vast pakke ...
maare...nooit geweten dat als ik 2 kilo meer wou afvallen dat ik op ondergewicht zat?? Mja...mijn oma word maar trotser als ik afval en mijn moeder vind het maar niks.
Sta tussen vuur en vlam
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 09-05-2006, 20:31
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Zo, ik heb besloten om nog maar eens wat te posten hier. Ik ben een tijdje weg geweest en heb alleen met de rest meegelezen. Een tijdje terug ging het nl niet goed en ik heb me voor 100% ingezet om mezelf te verbeteren. Ik vind dan ook zelf dat ik nu een goed eetpatroon heb.
Zo eet ik weer voldoende proporties en sport ik lekker. Dit doe ik omdat ik merk dat ik ongelooflijk veel plezier in heb en ik me gewoon fitter voel. Daarnaast is het natuurlijk ook fijn om even alles eruit te zweten
Op een dag eet ik nu vooral dit (de laatste tijd veel meer fruit, omdat het nu eenmaal lekker weer is )
Als ontbijt: een appel en yoghurt, meestal 2 of 3 boterhammen.
Tussendoor: een stuk fruit of boterham.
Lunch: meestal 2 of 3 boterhammen.
4 uur: meestal fruit, ontbijtkoek enz.
En als laatste een diner met een lekker stukje vlees/vis, voldoende groente (3/4 opscheplepels), zetmeelproducten en als een toetje meestal ook fruit of vla, yoghurt enz.

Ik ga in de avond altijd sporten en als ik terugkom heb ik meestal geen zin meer in iets te snacken of wat warms te drinken ofzo. (of als ik er wel zin in heb, verbied ik het, ik sta liever met een lege maag op en dan lekker ontbijten )


Nu vraag ik me toch af, of ik niet toch te streng voor mezelf ben. Ik weet ook wel dat iets lekkers af en toe best mag, maar het lijkt wel alsof ik het ben 'verleert' en het nog altijd niet 'mag' zeg maar. Maar desondanks, vind ik toch dat ik op een hele goede weg zit, mijn gewicht is gezond en ik heb een goed BMI

Groetjes
Oud 09-05-2006, 20:44
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 09-05-2006 @ 21:20 :
nee hoor hij vind het geen probleem, maar elke keer moet ie perse mn buikie vast pakke ...
maare...nooit geweten dat als ik 2 kilo meer wou afvallen dat ik op ondergewicht zat?? Mja...mijn oma word maar trotser als ik afval en mijn moeder vind het maar niks.
Sta tussen vuur en vlam
misschien moet je je maar realiseren dat het dus ongezond (ondergewicht is ongezonnd) als je afvalt, en dat de keuze dus niet moelijk is..
misschien vind ie het wel lekker om je "buikje" vast te pakken
Oud 09-05-2006, 21:06
vedetje
vedetje is offline
Laat ik ook maar even een up-to-date geven...

Dus mijn plan van mijn model wat bij te schaven in de 100 dagen die me resten tot mijn verjaardag.
Wat kan ik zeggen? Uhm, een weegschaal heb ik niet, dus zowiezo werk ik niet aan de hand van kilos, maar kijk naar hoe ik eruit zie.
De laatste 2 weken heb ik relatief weinig gesport voor mijn doen (3 uur i.p.v. 8 bijvoorbeeld) door dat ik het erg druk had met mijn studies. Wel heb ik geporbeerd wat meer op mijn voeding te letten. Ik doe dit eigenlijk vooral aan de hand van mijn na-het-avondmaal-scnacks weg te laten, want ik denk dat voor mij de grote boosdoeners zijn. Ik eet 's avonds rond een uur of 7 en als ik dan tot 11 uur opblijf ga ik meestal nog van alles en nog wat gaan eten (en uit trek, niet uit honger)... Dus dit ben ik nu aan het afschaffen. Ik spreek mementaal toe, zo van: eet dat dan morgenochtend, het is beter een 10-uurtje 'smorgen dan 's avonds, en meestal heb ik dan om 10 's morgens daar geen zin in (dan heb ik ontbeten en is het bijna midagmaal...) dus, uhm, ik eet gezonder!

Maar goed, het positieve nieuws, ik kocht gisteren een nieuwe jeans en hij is een maat kleiner dan mijn vorige jeans die ik 6 maand geleden kocht. Terwijl ik helemaal niet het gevoel had lichter te zijn. Wel heb ik het gevoel dat mijn model inderdaad wat in zijn plooi aan het komen is. Misschien heeft het gewoon te maken met de leeftijd? Over een paar maandjes ben ik dus 19, een meisje die een vrouw wordt?

Eigenlijk een intersante vraag, in hoe verre heeft je leeftijd in vloed op je model (niet gewicht dus)???
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 10-05-2006, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 09-05-2006 @ 21:31 :
verhaal
Goedzo
Natuurlijk mag je er best wat lekkers bij, en daar hoef je je dan echt niet schuldig om te voelen maar dat komt nog wel.
Oud 10-05-2006, 08:20
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 09-05-2006 @ 22:06 :

Eigenlijk een intersante vraag, in hoe verre heeft je leeftijd in vloed op je model (niet gewicht dus)???
Zo lang je jong bent vrij veel, tussen je 12e en je 25e vormt zich in principe je definitieve vetverdeling, en die hou je dan de rest van je leven (behalve bij extreem overeten of bij liposuctie). Je kunt daarna dus wel afvallen of aankomen, maar de verhoudingen blijven hetzelfde. Daarbij krijgen vrouwen vaak iets bredere heupen (en een slappere maar niet per se bollere buik) en iets grotere borsten als ze een kind krijgen. De overgang kan ook weer een beetje invloed hebben, en bv. voor slappere borsten zorgen.
Oud 10-05-2006, 09:32
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik eet al lange tijd ongeveer elke dag hetzelfde, een paar maanden geleden kwam ik opeens aan, wat niet erg was aangezien ik toen nog niet een gezond gewicht had. Ik vind het nu wel prima enzo, voel me een stuk beter, maar nu val ik met diezelfde hoeveelheid opeens af? Ik krijg er echt niet meer in, als ik braaf genoeg eet zit ik heel de dag vol . Ik heb ook werkelijk nooit trek/honger (behalve wel eens zin in iets lekkers ofzo, maar het is niet zo dat als ik tussen de middag niet eet dat ik dan honger krijg ofzo). Misschien sloeg ik eerst alles op en moet ik nu meer eten, maar het lijkt me vrij onlogisch aangezien ik eerst toen ik echt ondergewicht had met 3000 kcal nauwelijks aankwam, het is eigenlijk van de een op de andere dag overgegaan . hoe kan je eten zonder dat je misselijk word want echt vette dingen eet ik niet... ik eet gewoon precies wat je op een dag nodig hebt met af en toe een kleine uitzondering.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.