Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 22:03
Verwijderd
Uit de PZC (Provinciale Zeeuwse Courant):

Citaat:
Pure chocolade goed voor het hart

LONDEN - Pure chocolade is gezond. Italiaanse en Britse onderzoekers hebben ontdekt dat de hoeveelheid anti-oxidanten in het bloed toeneemt na het eten van de donkerbruine lekkernij. Die stoffen beschermen hart en bloedvaten.
De wetenschappers onder leiding van de Italiaan Mauro Serafini van het Instituut voor Voedselonderzoek in Rome lieten twaalf vrijwilligers pure chocolade, melkchocolade en pure chocolade in combinatie met een glas melk nuttigen. Een uur later maten de onderzoekers de anti-oxiderende werking van het bloed. Bij degenen die alleen bittere chocolade hadden gesnoept, bleek die bijna 20 procent hoger.DPA
Goed nieuws voor mij.

Maar ontopic: wie kan mij wat meer over 'anti-oxidanten' vertellen, en wat nou eigenlijk het verband met chocolade is. (Hoe nemen die anti-oxidanten toe?)

Ik ga zelf nog even zoeken of ik er meer van kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:15
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Zal het maar niet tegen m'n vriend zeggen, dan gaat hij nog meer pure chocola eten
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:25
Verwijderd
Als ik iets niet lust is het pure chocolade
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 29-08-2003 @ 16:25:
Als ik iets niet lust is het pure chocolade
Als ik iets wél lust is het pure chocolade. Ik eis van mn mama zelfs pure hagelslag op mn brood - de rest eet melkhagelslag!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-08-2003 @ 18:13:
Als ik iets wél lust is het pure chocolade. Ik eis van mn mama zelfs pure hagelslag op mn brood - de rest eet melkhagelslag!

mjupz ik ook
vind andere ook wel lekker hoor, maar vind puur geweldig. Je hebt ook van die superbittere chocolade.. JUUUUM!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:27
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-08-2003 @ 18:13:
Als ik iets wél lust is het pure chocolade. Ik eis van mn mama zelfs pure hagelslag op mn brood - de rest eet melkhagelslag!
hahah dat heb ik ook,...en pure vlokken,...en pure pasta,..en ik ben de enige die het eet
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
nathalie schreef op 29-08-2003 @ 19:27:
hahah dat heb ik ook,...en pure vlokken,...en pure pasta,..en ik ben de enige die het eet
ja hè?

en mijn mams koop t ook allemaal voor mij... ruig!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
C'est moi ici schreef op 29-08-2003 @ 19:24:

mjupz ik ook
vind andere ook wel lekker hoor, maar vind puur geweldig. Je hebt ook van die superbittere chocolade.. JUUUUM!!
hou op, anders ga ik nu de chocoladehagelslag halen... en dat kan ni, dan heb ik morgen niks meer...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 29-08-2003 @ 07:12:
*info*
Toch een zwarte kant eraan.
Maar bedankt voor de info.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:31
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Het enige dat ik weet van anti-oxidanten is dat ze melkzuur afbreken. Dat is weer erg handig wanneer je flink aan het sporten bent.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.