Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2002, 18:53
seann
seann is offline
Het school uniform weer invoeren ben je er tege of er voor en waarom???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 19:03
Verwijderd
iew bah, ertegen
Nee, in een schooluniform ben je niet jezelf. Je kan niet aan wat je zelf wil.
Oke, iedereen is dan geleik kwa kleren, maar in een uniform ben je wel heel erg hetzelfde als de rest van de 2249 leerlingen die op school rondhuppelen.
Ik zal me dus echt niet prettig voelen in een schooluniform. Bij het woord schooluniform krijg ik dus echt van die ideeen, meisje in een blauw rokje met wit bloesje, en jongens in een blauwe broek, met wit overhemd en blawe stropdas...
(jah, ik kijk misschien wel teveel tv jah...)

Een ander voodeel zou kunnen zijn, dat je nooit meer hoeft te twijfelen van wat zou ik vandaag weer es aandoen, maarja, ik kan elke dag toch nog best goed kiezen wat ik naar school aandoe.

En je zou ook kunnen zeggen dat er niemand meer uitgelachen ofzo wordt om wat 'ie aanheeft, maar tja...





Eigenlijk wel alemaal voordelen voor een schooluniform, maar toch zou ik ze niet graag (terug)hebben
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:11
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
opzich wel een leuk idee, maar ik denk dat het snel gaat vervelen....
elke dag hetzeldfe aan....
maar toch, tis wel melig, allemaal in zo'n uniformpje...
jah, doe eigenlijk ook maar eens.
maar ik wil geen rokje aan.
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:23
helenaatjuh
helenaatjuh is offline
NEEEEH
snik....
dan kan ik m'n nieuwe kleertjus niet meer aandoen...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:49
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
nee, ook al vind ik het een fair systeem omdat er dan geen onderscheid is onder de leerlingen tussen hun kleding, maar ik vind dat tegen de vrijheid van meningsuiting
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 05:35
miep
Avatar van miep
miep is offline
school uniform? NEEEEEE!!
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 08:37
Verwijderd
Zolang het bij een broek en t-shirt/trui blijft en niet bij zo'n afschuwelijk rokje en bloesje (ik haat rokjes ), vind ik alles best. Zeker op basis- en middelbare scholen, kinderen kunnen dan iig niet meer veroordeeld worden op hun kleding en ik denk dat dat al een vooruitgang is.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:12
123456789
123456789 is offline
Hey mensen!

Ik ben er VOOOOOOOOOOOR, ten eerste je wordt nie beoordeeld op je uiterlijk, want op de meeste scholen waar een uniform is mag je ook geen makeup enco.
En je hoev dan ook nie zolang voor de spiegel te staan en voorje klerenkast.
uhm, sowieso is het wel relax, en je betaalt ook minder voor kleding:>
__________________
kus
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:49
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
hehehe, neej ik denk 't toch echt nie

tis zielig toch. als je al die kindertjes ziet lopen met zo'n onplezierig en niet uitziende jurkies en broekies. En dan moet je dat ook aan blijven houden in de winter & zomer he. Netzoals die britten het doen. En pesten doen ze toch wel, er zijn genoeg redenen om op iemand 'te pikken'.
En dan wedden dat daarna ook nog die regel komt dat je op school je je uitspraak ook moet veranderen naar een hoge 'netheid'. Kijk maar dan op zo'n school in GB. Dan zie je dat die kindertjes niet mogen spelen omdat die kleren niet (te) vies mag worden en dan hoor je ze ook nog met zo'n super-overdreven nette accent praten. (En dan denk ik nu plots aan een 'kleding-politie' die aangesteld moet worden. Zielig zeg )

Neej ik ben er toch tegen. Ik hou 't toch op 1 vrijheid van kledings-uiting
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 15:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
123456789 schreef:
Hey mensen!

Ik ben er VOOOOOOOOOOOR, ten eerste je wordt nie beoordeeld op je uiterlijk, want op de meeste scholen waar een uniform is mag je ook geen makeup enco.
grote onzin

iemand die normaal geen rokjes draagt omdat zij het figuur daar niet voor heeft zou, zou ze nu wel verplicht moeten gaan dragen. Daar kan je niet om gepest worden wou je zeggen?
Of iemand die bijvoorbeeld nogal last heeft van acne... normaal kan diegene dat met make-up wat vervagen, nu is het extra zichtbaar... weer iets om over gepest te worden dus.

ik ben dan ook absoluut tegen.
ik zie geen voordelen, want kinderen die schooluniformen dragen, dragen deze meestal niet na school en dus moet men alsnog kiezen wat men aantrekt ( alsof dat zo'n groot probleem moet zijn ) en alsnog geld besteden aan andere kleren.

kleding hoort bij iemand, net als z'n karakter en verder de rest van het uiterlijk. waarom zou je iemand dan verplicht gaan veranderen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:15
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik ben voor maar het moeten wel een beetje normale uniformpjes zijn

Je wordt dan tenminste niet meer beoordeeld op uiterlijk (kleding)

Ik weet zelf ook nooit wat ik 's ochtends aan moet doen naar school dus 't zou een goeie oplossing voor me zijn
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 12:59
Octopus
Avatar van Octopus
Octopus is offline
Nee echt niet zo'n rotschooluniform! Lijkt me helemaal nix. Dan kun je jezelf niet zijn...
__________________
Danoontje Powerrr!! Voor als je zelf ook een beetje dorst hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:52
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Ik ben voor, zeer zeker voor!!!

Ik ben door alle jaren heen al gepest om zowel m'n uiterlijk als m'n kleren.....

ik voel me zelfs wel goed in zo'n uniform

Ik ben dan misschien mezelf niet, maar daar voel ik me juist goed door, ik haat mezelf nogal erg, dus vandaar...

Voor mensen als ik is het ideaal
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:58
flamez
flamez is offline
Citaat:
seann schreef:
Het school uniform weer invoeren ben je er tege of er voor en waarom???
dan kunnen ze net zo goed meteen je DNA afnemen, je vingerafdrukken en een nummer op je voorhoofd tatoëren, je kan dan niet meer jezelf zijn. [ik tenminste niet]

greetz

Flamez
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 20:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik ben tegen.
Nooit zo'n Amerikaanse film gezien (waar ze wel uniformen dragen)?

Je ziet nog steeds overduidelijk verschillen tussen "populaire" mensen en minder populaire. Je kan nog precies zien wie rijk is en wie niet, wie een goede kledingsmaak heeft en wie niet.

Onzin dus.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:40
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Voor, dan heb je niet altijd da gezeur over merkkleding enzo
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 16:40
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
123456789
16V - Lid

uhm, sowieso is het wel relax, en je betaalt ook minder voor kleding:>


Ik ben het er niet mee eens dat je minder betaalt voor je kleding. Je ziet (hoort, leest) altijd dat die mensen juist heel veel geld uitgeven aan kleding om buiten school om juist op te vallen en te laten zien wie ze zijn en welke smaak ze hebben.

Ik vind het overigens toch wel een leuk idee 'het heeft iets'. Als ik directeur was van een school zou ik het misschien nog wel invoeren.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:52
Sommetje
Sommetje is offline
Ik vind dat iedereen het recht heeft om zich te uiten en kleding is daar één van.

vraagje: wil je dan ook dat leraren en ander schoolpersoneel een uniform aanhebben?
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2002, 13:24
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
ben ik niet mee eens, want iedereen heeft zijn/haar eigen stijl
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:53
dromerke
dromerke is offline
Tegen, ik vind wel dat er op een school gepaste kledij gedragen moet worden (geen strandkledij bedoel ik daarmee, niet extreem) maar ik vind wel dat de jongeren vrijheid moeten hebben qua kledij. Een uniform is precies zoals bij 't leger.
__________________
Als je je verveelt, teken dan mijn GB'ke maar eens: www.asl.to/nicedreamer
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:04
flurry
flurry is offline
Citaat:
dromerke schreef:
geen strandkledij bedoel ik daarmee, niet extreem
Dat vind ik wel zó'n domme belse regel!
Ik wordt er echt gek van, dan is het keiwarm, en dan mag je geen truitje met spaghettibandjes aan, en je rokje moet over je knie komen, en stel je voor dat ze je buik zien!
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:49
BBEM
BBEM is offline
tegen, ik bepaal zelf wel waarin in loop dacht ik zo
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:01
the tourist
the tourist is offline
Ik vind die dingen er altijd wel cool uitzien Ik zat vanmorgen in de metro in Londen (jaja) en toen moesten die kinderen daar dus weer naar school, en die hadden dus ook allemaal een uniform aan. Ik vind het er echt lief uit zien, vooral bij de hele kleintjes. Maar ik denk dat ik er zelf na een tijdje wel gek van zou worden, maar het heeft wel iets vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 18:25
BOEREN
BOEREN is offline
BEDANKT ALLEMAAL VOOR DIE GEWELDIGE ARGUMENTEN! MOET EEN PRESENTATIE DR OVER HOUE!!! uh... ik zelf weet eink nie of ik voor of tegen moet zijn, ma voor me presentatie benk tege, omda daarvoor meer argumenten te vinden zijn,
ma, het heeft wel iets... je hebt mir geld voor leuke uitgaanskleding, sieraden, enz enz enz...
en het went tog wel denk ik!!

houdoe en bedankt!!

BOEREN!!
__________________
Bier is er nie vur even, ma vur ouw hele leve!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 18:30
Verwijderd
Voor, zo krijg je geen gezeur over petjes in de klas etc, maar doe dan wel voor meisjes broek óf rokje... anders is het ook zo sneu.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 18:42
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Dit is echt weer zo'n standaard betoog-stelling, niemand heeft het erover behalve bij Nederlands of Engels
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
BleuQueen schreef op 18-06-2002 @ 14:24:
ben ik niet mee eens, want iedereen heeft zijn/haar eigen stijl
Die kan je toch ook dragen na schooltijd?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 15-01-2004 @ 19:42:
Dit is echt weer zo'n standaard betoog-stelling, niemand heeft het erover behalve bij Nederlands of Engels
*denkt*
Hmm, ik heb het er anders wel vaker over
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:48
Verwijderd
Heeft niemand door dat dit een topic van anderhalf jaar oud is?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:52
HoopStront
HoopStront is offline
Als alle leuke meiden in een strak topje en daaronder een minirokje gaan rondlopen ben ik voor...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 15-01-2004 @ 20:48:
Heeft niemand door dat dit een topic van anderhalf jaar oud is?
Had ik niet door, maar 't is toch best een leuk onderwerp om weer eens op te reageren?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
seann schreef op 05-06-2002 @ 19:53:
Het school uniform weer invoeren ben je er tege of er voor en waarom???
Tegen, mensen die me kennen weten maar al te goed waarom...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:41
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik denk dat je, ondanks dat iemand een schooluniform draagt nog steeds wel kan zien of iemand veel geld heeft of niet, of dat iemand ijdel is of niet. Je laat het dan zien door middel van een horloge een haarbandje of iets dergelijks.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 15-01-2004 @ 20:48:
Heeft niemand door dat dit een topic van anderhalf jaar oud is?
Maar het onderwerp is nu ineens weer actueel door de uitspraken van een Utrechtse wethouder, dummie

In elk geval ben ik er tegen. Grove inbreuk op iets waar leerlingen ontzettend veel waarde aan hechten, namelijk het uitdragen van eigen opvattingen en identiteit. Neem die mogelijkheid weg en je maakt ze monddood, daar creeër je frustratie mee.

Dat jaren zeventig-gewauwel over 'dan wordt niemand op zijn uiterlijk beoordeeld' maakt me misselijk. Met uniformen worden mensen juist op hun uiterlijk beoordeeld. Iemand met een gruwelijke rotkop kan nu nog door mooie/dure kleren zelfvertrouwen krijgen, iemand met een rotkop in een schooluniform valt nog eens extra op, in negatieve zin.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:20
Verwijderd
ik denk dat het wel goed is als er uniformen komen. dan wordt er tenminste niet zo op het uiterlijk gelet. en je hebt ook meer geld over voor andere dingen.
bij mij zit een meisje in de klas uit australie, en die moest daar op school uniformen dragen, dat vond ze fijner als eigen kleren te dragen. dan hoef je 's morgens ook niet zo te denken over je kleren die je aan doet (niet dat ik dat doe, maar je hebt van die mensen ... )
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
HoopStront schreef op 15-01-2004 @ 20:52:
Als alle leuke meiden in een strak topje en daaronder een minirokje gaan rondlopen ben ik voor...
en de lelijke een veel te groot gestapo-uniform?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2004, 15:52
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
NEE! alsjeblieft niet, het kan zijn dat eerst een boel mensen het wel o.k vinden maar achteraf het een mislukt idee blijkt te zijn....
ik wil niet omdat ik toch wel mijn eigen kleren wil dragen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:04
Verwijderd
ZEKER WETEN! ik denk dat het de studie-sfeer een stuk bevorderd en het ook de mentaliteit van de leerlingen zeer ten goede komt. Ook denk ik dat er een soort van discipline zal ontstaan. wat mij betreft is een uniform DE oplossing voor een groot aantal problemen op middelbare scholen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:54
huppelmeis
Avatar van huppelmeis
huppelmeis is offline
Citaat:
DWW schreef op 16-01-2004 @ 17:04:
ZEKER WETEN! ik denk dat het de studie-sfeer een stuk bevorderd en het ook de mentaliteit van de leerlingen zeer ten goede komt. Ook denk ik dat er een soort van discipline zal ontstaan. wat mij betreft is een uniform DE oplossing voor een groot aantal problemen op middelbare scholen.
Dat is wel waar, niemand meer gepest om kledinge of wat dan ook, maar het is denk ik niet meer realistisch om te doen. Niemand (op uitzonderigen na) zou het willen, iedereen is gewoon anders en houdt van andere kledingstijlen en dat moeten we gewoon accepteren.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:00
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! lijkt me LEUK!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:05
boer
Avatar van boer
boer is offline
Op vakantie ging ik onder andere ook met engelse jongeren om. En hun vonden het schooluniform allemaal heel goed. Maar zelf kan ik het me niet echt voorstellen als iedereen dezelfde kleren aan heeft
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:17
Verwijderd
uniform?

ha, dan ga ik naar de dumpstore, koop een bnloemetjespak en ga daarmee op school rondparederen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 20:35
Verwijderd
*heeft plaatjes van uniformen in Japan bekeken*

Oeh, die wil ik Maar alleen ik dan he, niemand anders
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
DWW schreef op 16-01-2004 @ 17:04:
ZEKER WETEN! ik denk dat het de studie-sfeer een stuk bevorderd en het ook de mentaliteit van de leerlingen zeer ten goede komt. Ook denk ik dat er een soort van discipline zal ontstaan. wat mij betreft is een uniform DE oplossing voor een groot aantal problemen op middelbare scholen.
Hahhahaahahhahaahahahahahahah

Omg.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 09:01
BOEREN
BOEREN is offline
- Je kunt ook kledingvoorschriften laten gelden, in plaats van een algemeen
schooluniform.
- Een schooluniform is tegen de vrijheid van meningsuiting, omdat kleding voor sommigen een middel is om zich te identificeren.
- Kleding hoort bij iemand, net als z'n karakter en verder de rest van het uiterlijk.
- Het is saai als iedereen hetzelfde aan heeft.
- De uniformen zouden de leerlingen niet kunnen bevallen.
- De schooluniformen trek je ’s ochtends aan en hier moet je ook mee naar school en naar huis fietsen.
- Niet iedereen staat hetzelfde model of de dezelfde kleur van een broek of rok.
Daar kun je ook behoorlijk mee gepest worden.

GENOEG ARGUMENTEN TOCH???
__________________
Bier is er nie vur even, ma vur ouw hele leve!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
BOEREN schreef op 19-01-2004 @ 10:01:
- Een schooluniform is tegen de vrijheid van meningsuiting, omdat kleding voor sommigen een middel is om zich te identificeren.

- De schooluniformen trek je ’s ochtends aan en hier moet je ook mee naar school en naar huis fietsen.


GENOEG ARGUMENTEN TOCH???
Het eerste argument is een beetje gek geformuleerd, je identificeert je toch niet aan je kleding? Je uit je identiteit misschien dmv kleding...

En het tweede vind ik echt geen tegenargument... met andere kleren heb je toch hetzelfde? Die doe je ook 's ochtends aan en daarmee fiets je ook naar huis...

En ja, je noemt nu alleen argumenten tegen zonder er argumenten voor tegenover te zetten. Dat schiet natuurlijk nooit op.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
BOEREN schreef op 19-01-2004 @ 10:01:
(...)

GENOEG ARGUMENTEN TOCH???
Nouja, 'argumenten'. Tegenwerpingen vind ik een beter woord.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:58
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Op school word je nu al tot zoveel gedwongen en dan ook nog dwingen een schooluniform te dragen?! Nee dankje..
Ik zei laatst nog tegen vriendin: nu nog tralies voor deze ramen(lees: ramen van me school) en dan is deze gevangenis af...
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Fenji schreef op 19-01-2004 @ 14:58:
Op school word je nu al tot zoveel gedwongen en dan ook nog dwingen een schooluniform te dragen?! Nee dankje..
Ik zei laatst nog tegen vriendin: nu nog tralies voor deze ramen(lees: ramen van me school) en dan is deze gevangenis af...
Dat is grote onzin.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:03
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Nee niet invoeren! Er is dan idd gelijkheid maar weet je meteen hoe iemand ongeveer is. Het is idd een vorm van je identificeren, ik vind niet dat ze die af moeten nemen
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat Nederlands
TOMMYHILFIGERRR
8 14-06-2012 15:34
Algemene schoolzaken Korte ênquete : schooluniform
Lucius Commodus
66 30-12-2006 02:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout?
Verwijderd
173 06-03-2004 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap schooluniform in Utrecht
tinus11
55 27-01-2004 17:08
Lifestyle Schoolkostuum
Iqra
48 20-07-2003 15:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap er moet een schooluniform komen
Verwijderd
76 26-02-2003 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.