Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2011, 16:32
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hallo forummers, ik heb een vraagje aan mensen die wel eens kleding zelf naaien of aanpassen. Ik heb een vestje (gewoon zo'n standaard grijs vestje van de h&m) en vind hem toch niet meer echt leuk omdat hij zo lomp staat. Hij valt los en vormeloos maar er zit een soort van stretch aan de onderkant, wat de vormeloosheid erboven nog erger maakt. Er is nu even niemand om een foto van mn achterkant te maken zodat je het kunt zien, maar ik heb wel even zelf een losse foto gemaakt, hij is wel een beetje gekreukt haha

Ik zou hem graag getailleerd willen laten vallen maar heb nog nooit met naald en draad iets aan kleding gedaan dus ben bang het te verpesten. Ik wil het toch proberen maar wel graag eerst advies over wat jullie dan zouden doen en hoe ik dat dan moet (laten?) doen zodat het er toch mooi uit komt te zien. Hij moet dus wat strakker en getailleerder. Iemand een idee?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Photo0625.jpg (44.0 KB, 8x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2011, 17:15
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Zitten er naden aan de zijkant (van de oksels naar beneden)?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 17:41
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ja, gewoon van onder de oksel naar beneden zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 18:53
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Dan kun je die loshalen en 'strakker' terug naaien, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat je meer stof overhoud aan de binnenkant.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 19:01
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh ja slim! Maar hoe moet ik steken maken zeg maar, weet je misschien een goede instructie op internet? Of moet het met een naaimachine?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 19:14
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Wat een toeval,heb afgelopen dagen een wijd wit H&M tuniekjurkje dat mij te wijd was in de taiile iets enger gemaakt aan de zijkanten, dat kun je met jou vestje ook doen.Wel de naaimachine op de kleine zigzag stand zetten, dit om trekken van de naden te voorkomen. Wel eerst afspelden en afrijgen alvorens je gaat naaien en de overtollige dlelen gaat afknippen.
Trouwens veel H&M kleding valt steeds groter en wijder uit, ik moet vrijwel altijd iets van hun veranderen om het in de breedte enigsinds passend te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 19:20
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Trouwens veel H&M kleding valt steeds groter en wijder uit, ik moet vrijwel altijd iets van hun veranderen om het in de breedte enigsinds passend te krijgen.
Inderdaad! De kleren bij de H&M worden steeds ruimer en vormlozer (sommige kledingstukken dan weer te strak en bloot), ze verkopen niet veel dingen meer die ik echt leuk vind..
Citaat:
Oh ja slim! Maar hoe moet ik steken maken zeg maar, weet je misschien een goede instructie op internet? Of moet het met een naaimachine?
Sorry, nee, ik doe altijd maar wat.. Ik zou het wel met de naaimachine doen, anders is het heel moeilijk om het mooi recht te krijgen en ook minder stevig als je het niet goed kunt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 19:41
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Sorry, nee, ik doe altijd maar wat.. Ik zou het wel met de naaimachine doen, anders is het heel moeilijk om het mooi recht te krijgen en ook minder stevig als je het niet goed kunt.
Okee thx, naaimachine dus!

Citaat:
Wel de naaimachine op de kleine zigzag stand zetten, dit om trekken van de naden te voorkomen. Wel eerst afspelden en afrijgen alvorens je gaat naaien en de overtollige dlelen gaat afknippen.
Oh hi! Ik moet dus losknippen, aandoen en op maat afspelden, afrijgen, en dan op kleine zigzagstand weer vastnaaien?

En ja de kleding van h&m valt bij mij ook steeds groter uit, en de maten kloppen vaak ook voor geen meter, ik heb bloesjes van 36 en soms 38, vestjes en blazers van 40-42 en de tuniekjes passen me gewoon niet, zelfs met de kleinste maat lijken het net tenten als ik ze draag, terwijl ik normaal gewoon overal S/34 heb. Echt raar..

Maar heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ga het van het weekend maar eens zo proberen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 19:53
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Niet knippen! Je moet het met zo'n tornmesje doen! Je moeder heeft die vast wel..

Laatst gewijzigd op 24-05-2011 om 20:09. Reden: ik weet het woord weer. C:
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 20:40
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh haha ik dacht ik doe steeds de punt ertussen en dan knippen, maar tornen is beter. Bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 20:59
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Niet knippen! Je moet het met zo'n tornmesje doen! Je moeder heeft die vast wel..
Je zult nadat je de naden aan de zijkant enger hebt gemaakt van het vestje wel de overtollige stofdelen moeten wegknippen. Bij confectiekleding die je in de winkels vind worden de naden meestal met een zg ''coverlock machine'' genaaid en afgewerkt, deze naaimachine kan twee bewerkingen gelijktijdig uitvoeren, rechtstikken en zigzaggend afwerken, dit in tegenstelling tot een gewone huishoud naaimachine die slechts één bewerking gelijktijdig kan doen. Vooral bij gebreide tricotkleding worden in de textiel industrie dit soort naaimachines altijd gebruikt, bovendien werkt zo'n machine sneller en dat maakt confectiekleding weer goedkoper dan zelf handmatig naaien.
Naden die genaaid zijn met een coverlock machine zijn daarom ook lastig los te tornen, de kans op stof beschadiging is vrij groot.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 09:37
Verwijderd
Bij h&m heb je tegenwoordig inderdaad een maat kleiner nodig dan bij andere winkels 'vanity sizing' heet dat, de bedoeling is dat je denkt "oh wat leuk ik heb hier maat 38 in plaats van maat 40, ik ga vaker in deze winkel komen!". Het klinkt onzinnig maar het schijnt te werken om klanten aan te trekken. Maar als je al een kleine maat had, dan is het vooral irritant.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 13:41
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
wel binnenstebuiten doen als je gaat naaien, anders heb je n naad aan de buitenkant
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 16:41
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
wel binnenstebuiten doen als je gaat naaien, anders heb je n naad aan de buitenkant
Oh, dat wist ik niet, kom ik nu pas achter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.