Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2005, 23:23
Atje85
Atje85 is offline
http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/

Kijk en zie...

Laatst gewijzigd op 24-12-2005 om 23:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2005, 23:26
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Ga weg man.
Ik vind het echt smerig dat mensen daarnaar kunnen kijken.

ZIEK.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 23:29
Verwijderd
Wat vind jij van vlees eten?

Dat gebeurt niet veel netter.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 23:29
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Haal dat filmpje eens weg man.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 23:30
Maharani
Maharani is offline
Ik ga niet klikken.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 23:32
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik vind bont in een woord PRACHTIG.
nu ben ik een crimineel ofzo.

of ik het zou dragen weet ik niet, ik zou het denk ik achteraf toch wel naar vinden denk ik.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 23:35
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 25-12-2005 @ 00:32 :
ik vind bont in een woord PRACHTIG.
nu ben ik een crimineel ofzo.

of ik het zou dragen weet ik niet, ik zou het denk ik achteraf toch wel naar vinden denk ik.
nep....bont....

zielig filmpje
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 23:36
Verwijderd
Bont kan heel fancy zijn. Bovendien denk ik niet dat de grote modeontwerpers hun bont bij Chinese bontfarms vandaan halen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 25-12-2005 @ 00:36 :
Bont kan heel fancy zijn. Bovendien denk ik niet dat de grote modeontwerpers hun bont bij Chinese bontfarms vandaan halen.
Gaat het niet om. Het punt is dat er beesten afgeslacht worden om hun pels. De dood ter versiering.

Grappig. Want als het om de doodstraf gaat, dan heeft iedereen opeens recht op leven. En als het om abortus gaat, dan is dat ineens moord. Bek dicht, gewoon. Als het verwijderen van drie cellen op een kluitje als moord beschouwd wordt, wat is de dood van een dier dan?

Drama, drama. Mocht ik ooit in de goot belanden en niks te verliezen hebben, dan word ik seriemoordenaar en ga ik mantels van mensenhaar maken. (En het vlees verkoop ik onder het nom van rundergehakt op de markt.) En als ik dan opgepakt word, ga ik beweren dat ik geïnspireerd ben door de bontindustrie. Wellicht maakt dat enig verschil.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
tja, sneu voor de beestjes. Het kan natuurlijk allemaal wat liever enzo maar als je alles gaat analyseren op die manier dan kom je tot de conclusie dat je denkik beter in een grot kan gaan wonen en gras moet gaan eten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 25-12-2005 @ 00:47 :
Gaat het niet om. Het punt is dat er beesten afgeslacht worden om hun pels. De dood ter versiering.

Grappig. Want als het om de doodstraf gaat, dan heeft iedereen opeens recht op leven. En als het om abortus gaat, dan is dat ineens moord. Bek dicht, gewoon. Als het verwijderen van drie cellen op een kluitje als moord beschouwd wordt, wat is de dood van een dier dan?

Drama, drama. Mocht ik ooit in de goot belanden en niks te verliezen hebben, dan word ik seriemoordenaar en ga ik mantels van mensenhaar maken. (En het vlees verkoop ik onder het nom van rundergehakt op de markt.) En als ik dan opgepakt word, ga ik beweren dat ik geïnspireerd ben door de bontindustrie. Wellicht maakt dat enig verschil.
Jezus, hou jezelf een beetje in de hand (the internets). Ik geef niet veel om dit debat, maar dingen als bewustzijn liggen allemaal erg ingewikkeld op biologisch-ethisch vlak. Een paar half-kromme vergelijkingen en "bek dicht, gewoon" liggen ongeveer 60 IQ-punten onder het niveau waarop je over dit soort thema's moet praten.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:09
Verwijderd
Ik hou helemaal niet van bont, ik vind het niet mooi maar ook erg zielig. Ik hou ook niet van nep-bont omdat je dan toch nog het idee wekt dat er dieren zijn vermoord voor je kleding...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:14
Gary X
Avatar van Gary X
Gary X is offline
dandy bontjassen zijn sexy.
__________________
"I can get more women than a passenger train can hold." - Jimmie Rodgers
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
shining schreef op 25-12-2005 @ 01:09 :
Ik hou helemaal niet van bont, ik vind het niet mooi maar ook erg zielig. Ik hou ook niet van nep-bont omdat je dan toch nog het idee wekt dat er dieren zijn vermoord voor je kleding...
draag jij leer? heb jij kleding van katoen waarvan je 100% zeker weet dat niet een of ander slaaf-kindje onderdeel is geweest van het realiseren van het eindprodukt?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 25-12-2005 @ 01:01 :
tja, sneu voor de beestjes. Het kan natuurlijk allemaal wat liever enzo maar als je alles gaat analyseren op die manier dan kom je tot de conclusie dat je denkik beter in een grot kan gaan wonen en gras moet gaan eten.
Nee, mensen moeten gewoon liever worden. Er kán namelijk wel een bontindustrie bestaan, met bont van beesten in dierentuinen. Maar dat kan alleen als het in niemand z'n hoofd opkomt om loslopende beesten te slachten, of dat nu is om de straf die daarop ligt of omdat men zo'n dier meer waard vindt dan wat er betaald wordt voor z'n huid.

Utopie. Het vereist namelijk een algehele samenleving om dat te bereiken. En het vereist één enkel iemand om dit níet te bereiken - de spelbreker.

Hetzelfde geldt voor vlees, energieverbruik, kleding, alles eigenlijk. Men gaat voor de milieuvervuilende of op andere manier schadelijke oplossing, omdat het goedkoop is. (En daarom indirect meer geld opbrengt.) De duurzame, milieuvriendelijke oplossingen zijn duurder en daarom minder in trek. En die paar mensen die gras eten en in hutjes wonen maken amper verschil, aangezien zij de kant hebben gekozen waarvoor je 'n algehele samenleving voor nodig hebt.

Niet dat het niet nuttig is wat zij doen. Maar eh, dat is een andere discussie. Ik praat al te veel.

Laatst gewijzigd op 25-12-2005 om 01:48.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 25-12-2005 @ 01:18 :
draag jij leer? heb jij kleding van katoen waarvan je 100% zeker weet dat niet een of ander slaaf-kindje onderdeel is geweest van het realiseren van het eindprodukt?
Als je echt antwoord op die vragen wil..
- Ja
- Nee

En ik heb dat ook nooit beweerd. Ik heb daarom ook duidelijk gezegd dat 'ik er niet van hou' verder heb ik niet veel gezegd.. iedereen moet voor zichzelf weten wat hij wel/niet draagt en ik hou nou eenmaal niet van bont..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 25-12-2005 @ 01:07 :
Jezus, hou jezelf een beetje in de hand (the internets). Ik geef niet veel om dit debat, maar dingen als bewustzijn liggen allemaal erg ingewikkeld op biologisch-ethisch vlak. Een paar half-kromme vergelijkingen en "bek dicht, gewoon" liggen ongeveer 60 IQ-punten onder het niveau waarop je over dit soort thema's moet praten.
Hehe, dat was niet tegen jou bedoeld. Feitelijk waren enkel de eerste drie zinnen aan jou gericht. Dus anders hou jíj jezelf even in de hand en beledig je mij en m'n IQ niet. Hals over kop in de defensie schieten volgens de strategie "aanval is de beste verdediging" getuigt namelijk ook niet echt van torenhoge intelligentie.

En ja, nu doe ik het zelf ook. Maar ik lig dan ook ongeveer 60 IQ-punten onder het niveau waarop men over zulk soort thema's moet praten.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 25-12-2005 @ 01:07 :
Een paar half-kromme vergelijkingen en "bek dicht, gewoon" liggen ongeveer 60 IQ-punten onder het niveau waarop je over dit soort thema's moet praten.
Dus je geeft er toch om.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-12-2005, 00:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
"Maar dat kan alleen als het in niemand z'n hoofd opkomt om loslopende beesten te slachten"

dat is menselijk instinct...en als het allemaal zo makkelijk was dan leefden we nu in een startrek wereld waarbij er wereldvrede is omdat we realiseren dat we als mensheid "een" moeten zijn om te overleven in dit barre heelal, geen voedsel of kledingtekort dankzij replicator-technologië en alle wetenschap is alleen maar bedoeld om mensen te helpen en de kwaliteit van het leven te verbeteren.

Maar ja. Sci-fi hè
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:25
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Ik draag geen bont.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 25-12-2005 @ 01:25 :
"Maar dat kan alleen als het in niemand z'n hoofd opkomt om loslopende beesten te slachten"

dat is menselijk instinct...
Nouja een visje vangen zou ik wel in de rimboe maar ik zie mezelf niet snel een beest doodmaken. Niet zo zeer om de ethiek, maar het lijkt me maar een smerige boel. Dus ...instinctief.... ik weet het niet.

Maargoed, als als een volk vlees nodig heeft, zullen ze dat natuurlijk eten.

Laatst gewijzigd op 25-12-2005 om 00:31.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
cut_off schreef op 25-12-2005 @ 01:28 :
Nouja een visje vangen zou ik wel in de rimboe maar ik zie mezelf niet snel een beest doodmaken. Niet zo zeer om de ethiek, maar het lijkt me maar een smerige boel. Dus ...instinctief.... ik weet het niet.
ah, dus een vis is minder smeerboel? en als het nou eens een flinke vis is?

Pff ik zou zelfs een dood mens op gaan eten als er geen alternatief was. Wat is er in deze situatie nou mis met een dier te doden voor voedsel :\
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-12-2005 @ 00:29 :
Wat vind jij van vlees eten?

Dat gebeurt niet veel netter.
Het eten van een koe die met een schot in zijn kop dood is gemaakt is wel even wat anders dan het dragen van het vel van een babyzeehondje die dood is geknuppelt
Daarbij word van een koe alles gebruikt als hij dood wordt gemaakt (huid voor leer, botten voor gelantine, spieren voor vlees, organen voor hondenvoer).
Nertsen worden enkel gekweekt voor hun vel, de rest van zo'n beest wordt weggedonderd.
Ik vind dat wel even een wereld van verschil
Ik ben ook tegen bont
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 25-12-2005 @ 01:25 :
"Maar dat kan alleen als het in niemand z'n hoofd opkomt om loslopende beesten te slachten"

dat is menselijk instinct...en als het allemaal zo makkelijk was dan leefden we nu in een startrek wereld waarbij er wereldvrede is omdat we realiseren dat we als mensheid "een" moeten zijn om te overleven in dit barre heelal, geen voedsel of kledingtekort dankzij replicator-technologië en alle wetenschap is alleen maar bedoeld om mensen te helpen en de kwaliteit van het leven te verbeteren.

Maar ja. Sci-fi hè
Ja, klopt. Utopisch, dus. Een beetje jammer.

Welaan, ik houd mezelf blind voor dat het over een jaar of drie miljoen tóch zo ver is. Door een ras van superieuren, geboren op de twintigste van december, die met hun buitengewoon intellect de rest van de mensheid weten te bekeren naar het goede. En dan komt er vrede en vrijheid en gerechtigheid en gratis bier voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 25-12-2005 @ 01:31 :
ah, dus een vis is minder smeerboel? en als het nou eens een flinke vis is?

Pff ik zou zelfs een dood mens op gaan eten als er geen alternatief was. Wat is er in deze situatie nou mis met een dier te doden voor voedsel :\
Ok ik zou ook wel zelf een beest doodmaken als het moest, natuurlijk.
Dieren moeten gewoon niet te veel een product worden.... en bont is toch wel redelijk een luxeproduct.

Dat was mijn punt, voor kerstnacht . Slaap ze.

Laatst gewijzigd op 25-12-2005 om 00:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2005, 00:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-12-2005 @ 01:31 :


Welaan, ik houd mezelf blind voor dat het over een jaar of drie miljoen tóch zo ver is. Door een ras van superieuren, geboren op de twintigste van december , die met hun buitengewoon intellect de rest van de mensheid weten te bekeren naar het goede. En dan komt er vrede en vrijheid en gerechtigheid en gratis bier voor iedereen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 01:08
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
cut_off schreef op 25-12-2005 @ 01:32 :

Dieren moeten gewoon niet te veel geen product worden....
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 01:25
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-12-2005 @ 00:47 :
Drama, drama. Mocht ik ooit in de goot belanden en niks te verliezen hebben, dan word ik seriemoordenaar en ga ik mantels van mensenhaar maken. (En het vlees verkoop ik onder het nom van rundergehakt op de markt.) En als ik dan opgepakt word, ga ik beweren dat ik geïnspireerd ben door de bontindustrie. Wellicht maakt dat enig verschil.
Dit doet me denken aan die man die z'n moeder vermoordde en van haar huid een jas maakte waarin hij een paar uur op straat heeft rondgelopen.

Ik ben het eens met al die zwakbegaafde opmerkingen die Paranoide in dit topic heeft gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 01:44
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-12-2005 @ 01:31 :
Het eten van een koe die met een schot in zijn kop dood is gemaakt is wel even wat anders dan het dragen van het vel van een babyzeehondje die dood is geknuppelt
Daarbij word van een koe alles gebruikt als hij dood wordt gemaakt (huid voor leer, botten voor gelantine, spieren voor vlees, organen voor hondenvoer).
Nertsen worden enkel gekweekt voor hun vel, de rest van zo'n beest wordt weggedonderd.
Ik vind dat wel even een wereld van verschil
Ik ben ook tegen bont
mwah, dat gaat niet heel erg op eigenlijk. koeien worden niet voor alles gebruikt, er zijn speciale 'vleeskoeien' en speciale 'leerkoeien', om het even banaal te verwoorden. Ook is de uiteindelijke executie van een koe misschien humaner (hoewel de nertsen op fokkerijen in nederland op eenzelfde wijze worden geslacht), de lijdensweg, zijn gehele leven, of gewoon zijn sterfbed vanaf zijn geboorte, is een stuk vervelender.

maar goed, bont heeft de laatste jaren heel wat negatieve image-building over zich heen gekregen en dat is ook het beste middel tegen bont. Fokkerijen in Nederland gaan verbieden terwijl de vraag niet vermindert is gewoon verplaatsing en verergering van het probleem.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 01:49
Verwijderd
bont is gay, diertjes zijn liev
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 06:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 25-12-2005 @ 02:44 :
mwah, dat gaat niet heel erg op eigenlijk. koeien worden niet voor alles gebruikt, er zijn speciale 'vleeskoeien' en speciale 'leerkoeien', om het even banaal te verwoorden. Ook is de uiteindelijke executie van een koe misschien humaner (hoewel de nertsen op fokkerijen in nederland op eenzelfde wijze worden geslacht), de lijdensweg, zijn gehele leven, of gewoon zijn sterfbed vanaf zijn geboorte, is een stuk vervelender.

maar goed, bont heeft de laatste jaren heel wat negatieve image-building over zich heen gekregen en dat is ook het beste middel tegen bont. Fokkerijen in Nederland gaan verbieden terwijl de vraag niet vermindert is gewoon verplaatsing en verergering van het probleem.
Voor een leren riem van 3 euro gebruiken ze echt geen speciale leerkoe
Voor de luxe bekleding in een dure BMW 7-serie waarschijnlijk wel... en daar ben ik dan ook tegen, dit is praktisch hetzelfde als bont.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 07:59
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-12-2005 @ 07:33 :
Voor een leren riem van 3 euro gebruiken ze echt geen speciale leerkoe
Voor de luxe bekleding in een dure BMW 7-serie waarschijnlijk wel... en daar ben ik dan ook tegen, dit is praktisch hetzelfde als bont.
Idd, bont is inhumaan en er worden (in dure artikelen) echte dierenhuiiden voor gebruikt. Dat kan niet, vind ik dan toch.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 09:55
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-12-2005 @ 07:33 :
Voor een leren riem van 3 euro gebruiken ze echt geen speciale leerkoe
Voor de luxe bekleding in een dure BMW 7-serie waarschijnlijk wel... en daar ben ik dan ook tegen, dit is praktisch hetzelfde als bont.
jawel
dat gebruiken ze wel
efficientie is een schitterend woord
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 09:55
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Het liefst knuppel ik de zeehondjes voor m'n jas zelf dood <3
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 11:00
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-12-2005 @ 01:19 :
Nee, mensen moeten gewoon liever worden.
Precies. Als je nou per se bont wilt dragen of een bont-bedrijf wilt beginnen ofzo, bedenkt dan wat anders om die vacht te krijgen dan dat arme beest op de grond te meppen, de poten af te hakken en de vacht van dat beest afhalen terwijl hij nog leeft!
Hetzelfde geld voor proefdieren: met die vergevorderde medische technologische ontwikkelingen enzo is er vast nog wel een manier om mensen na te bootsen en het niet uit te testen op dieren.
Het is allebij harteloos, op deze manier.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 11:29
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 25-12-2005 @ 10:55 :
Het liefst knuppel ik de zeehondjes voor m'n jas zelf dood <3
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-12-2005, 11:34
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Quantes schreef op 25-12-2005 @ 08:59 :
Idd, bont is inhumaan en er worden (in dure artikelen) echte dierenhuiiden voor gebruikt. Dat kan niet, vind ik dan toch.
Bont kan niet inhumaan zijn, tenzij je het over de jurk van vrouwenhuid van Buffalo Bill uit ' The Silence of the Lambs' hebt. Inhumaan kan alleen van toepassing zijn op mensen.

Ontopic; bont is prachtig materiaal, maar de manier waarop men het verwerft .
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 11:42
monolo
Avatar van monolo
monolo is offline
ik vind het dragen van bont onnodig. mensen die bont dragen vind ik doorgaans stom en verwend en verder heb ik leren cowboyboots en eet ik vlees dus ben ik lekkah hypocriet
__________________
turn up the thermostat, i wanna see you sweat
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 11:43
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
oh kom op mensen
zeuren dat een ander hypocriet is als die bont wel slecht vindt maar ondertussen wel leer draagt is zo fout.

bont en leer zijn toch 2 enorm verschillende dingen
als je dat niet inziet ben je gewoon ontzettend naief en dom.

je hoeft echt niet te zeggen dat je hypocriet bent als je wel leer draagt en vlees eet want dan ben je gewoon niet eens hypocriet.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:10
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
ik draag geen bont en ben vegetarier. draag wel leer. hypocriet? misschien, maar t is beter dan niks.

ik erger me aan de hypocrisie van de meeste mensen, weten dat er dieren enorm slecht behandeld worden om ons van (luxe)producten te voorzien, maar zodra ze met hun neus op de feiten gedrukt worden er niks van willen weten. er geen enkele moeite mee hebben om een kip uit de koeling in de supermarkt te eten, maar zodra het henkie uit de tuin is, ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen.
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:14
Verwijderd
ik eet wel vlees maar zou nooit bont dragen, ja dat mag misschien hypocriet zijn maar daar is niets mis mee
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:34
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Iedereen is hypocriet. Boeiend, alle beetjes helpen Ik vind dat het niet om de intentie gaat, maar om het uiteindelijke resultaat. Daar draait het toch om? Met intenties kun je niets veranderen, met resultaten wel.

Hulde voor paranoide! Bont is walgelijk.
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 25-12-2005 @ 13:10 :
ik draag geen bont en ben vegetarier. draag wel leer. hypocriet? misschien, maar t is beter dan niks.
Alle mensen zijn hypocriet.

Citaat:
Paranoide schreef op 25-12-2005 @ 00:29 :
Wat vind jij van vlees eten?

Dat gebeurt niet veel netter.
En vis eten.
Melk drinken.
Kaas eten.
Eieren eten.
Leer dragen.
Producten gebruiken die op dieren worden getest.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:47
allahuakbar
allahuakbar is offline
Ik draag de fur echt!
__________________
fine, for a robot
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:53
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Heb gisteren besloten om niet 100% vegetarier te worden want dat lukt me toch niet. Ik probeer het wel zoveel mogelijk te vermijden.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 12:58
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 25-12-2005 @ 13:10 :
er geen enkele moeite mee hebben om een kip uit de koeling in de supermarkt te eten, maar zodra het henkie uit de tuin is, ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen.
Dat is geen onzin, als iemand me zou dwingen een keuze te maken:

of een bekende eraan, of ene Henkie uit Zaltbommel, dan kies ik toch voor onbekende Henk. Dat is gewoon de band die je hebt met iets of iemand.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
allahuakbar schreef op 25-12-2005 @ 13:47 :
Ik draag de fur echt!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 13:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 25-12-2005 @ 13:34 :
Iedereen is hypocriet. Boeiend, alle beetjes helpen Ik vind dat het niet om de intentie gaat, maar om het uiteindelijke resultaat. Daar draait het toch om? Met intenties kun je niets veranderen, met resultaten wel.
Al je het goed wilt doen moet je beginnen bij het beginproduct. Je kan daarom ook veel beter melk boycotten, dan bijvoorbeeld kaas of vlees. Zolang mensen geen vlees meer eten, maar wel gewoon melk blijven drinken, krijg je een overschot aan koeien. Ze worden tenslotte wel gefokt, maar niet afgemaakt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 13:12
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Bont is mooi
Draag het zelf ook
En het boeit me weinig dat er dieren voor zijn vermoord
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 13:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb een nepbontjas.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vraag maar raak#2
Miekje*
500 14-12-2008 16:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18
Flora & Fauna Bont en jacht
Vika
13 06-02-2003 15:51
Lifestyle wat vind jij van..."BONT"...
Sisi
135 14-01-2003 21:41
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04
Lifestyle algemene broeken topic
Ninnoc
40 18-06-2002 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.