Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 09:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
geweldig topic!

Ik heb stom gedroomd: m'n beste vriendin ging me uitlachen samen met m'n moeder
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2006, 15:40
farai
Avatar van farai
farai is offline
haha, mn psych ging mn droom proberen te analyseren. Ik vond het grappig en zij vond dat ik haar uitlachte.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 08:50
farai
Avatar van farai
farai is offline
Enkele dagen geleden gedroomd dat ik in mn klas van de lagere school zat met mn klasgenootjes van toen. 1 van die klasgenootjes werd plots ernstig ziek, we moesten de dokter bellen. We dachten allemaal dat dat meisje zou sterven. Ik raakte in paniek en mn beste vriendin van toen probeerde me te kalmeren. Toen werd ik wakker.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 13:30
Verwijderd
Ik droomde dat ie net zo groot was als ik. Heel klein dus. Geen gezicht.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 21:02
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
haha, echt leuke dromen hebben sommige mensen hier...
ik onthou meestal mn dromen wel, ik droom heel sterk dus ik heb er morgen vast wel eentje, ik weet er nu geen een meer precies.

Maar ik droom al jaren heel af en toe dat ik een blauwe vis ben die van een waterval afvalt, ik zie alleen mijzelf en de waterval (aannemend dat ik die vis ben want ik krijg een buikgevoel als ik van de waterval val en meestal word ik dan wakker). Best vreemd.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:07
Verwijderd
ik droomde vanavond(daarom ben ik nu weer wakker) dat er een wvrachtwagen op me afkwam in ik er voor viel van de fiets..........
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:08
Verwijderd
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 04-09-2006 @ 09:02 :
Ik ben normaalgezien niet zo iemand die betekenissen achter dromen zoekt maar deze wil ik toch even kwijt.

Gisternacht droomde ik dat ik logeerde bij de buschauffeur van mn middelbare school. (kheb int buitengewoon onderwijs gezeten, daar ga je met de bus naartoe). Die had een chalet in de bossen en die was vlakbij mn lagere school. Toen ik daar een goeiendag ging zeggen zag ik dat mn beste vriendin van de middelbare school (volgen jullie het nog? ) daar op internaat zat. Ik zag toen 2 meisjes van een andere groep erg klef doen en dacht dat ze lesbisch waren. De volgende dag ben ik teruggegaan naar mijn vriendin en vroeg ik aan haar begeleidster of we even mochten gaan wandelen. Toen werd ik wakker.

In het echte leven heb ik het contact met die vriendin een tijd geleden verbroken omdat we elkaar niks meer te vertellen hadden, de vriendschap was gewoon op. Denken jullie dat die droom mij probeert te vertellen dat ik trug contact met haar moet zoeken of was dit maar een stomme droom. Ik zou het graag weten.
Het zou kunnen vertellen dat je ze mist.. en dat ze jou missen. Ga eens samen iets leuks doen of zo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 11:44
Lien10^^
Lien10^^ is offline
Ik heb gedroomd dat een goeie vriend van mij werd doodgeschoten.. erg panisch, werd ook niet zo vrolijk wakker.. gelukkig is het wel goed te verklaren: Ik las die dag een verhaal over een meisje, en haar vriend werd voor haar ogen neer geschoten... en die vriend van me had me die dag gebeld met de vraag of ik mee ging naar de efteling.. was wel erg eng
__________________
Song to sing when I'm lonely...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 19:00
Verwijderd
Mijn dromen zijn heel raar, ik zet ze dan ook hier niet neer
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb vanacht toevallig maf gedroomd. Mijn vriend is opzoek naar een nieuw huisje, en ik kijk ook al wat rond voor volgend jaar. We hebben het er gisteravond nog over gehad, net voordat ik naar bed ging... met als gevolg dat ik er dus over droomde.

Ik had een bezichtiging van een huis, en hij belde op om te vragen hoe het was 'Ja super gaaf. Leuk 3 kamer appartementje in het oude noorden van Rotterdam.. Nieuwe vloer erin, nieuwe badkamer, mooi keukentje. Oh, en er staat een hele grote zonnebloem in de achtertuin'. Waarop hij zei 'Verrek dat huis ben ik nu ook aan het bezichtigen, in welke kamer bevind jij je dan?' met als gevolg dat we elkaar in de achtertuin tegen kwamen en in koor riepen 'DIT wordt 'm, we doen het!'. Toch vreemd
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:13
Noddy
Noddy is offline
Ik droomde dat mijn neefje van vijf een eigen tuintje had ergens. (Hij heeft in het echt ook een tuin bij mijn oma waar wortelen, aardappelen etc in groeien.)
Dit tuintje was alleen op zo'n groot stuk grond waar andere mensen ook vaak een stuk grond hebben. Er groeide dus vanalles, en hij liet het trots aan de hele familie incl. mij zien. Hij had bramen in zijn tuin, dus ik pakte er een paar. Mijn neefje werd boos, en vond dat ik voor die bramen moest betalen. Ik vond het onzin, maar de hele familie was het met hem eens.

Ik werd boos, dus ik liep kwaad terug naar huis. Toen kwam ik mijn ex tegen. Heel vreemd dat ik over hem droom, want ik heb niet echt lang iets met hem gehad, ik ws nooit echt verliefd op hem, en het ook al wel lang geleden.
Ik vond hem echt heel klein, en toen zag ik dat zijn benen eraf waren, en dat overal bloed lag. Hij vertelde dat het net was gebeurd, en dat ik het maar tegen zijn ouders moest gaan vertellen. Toen ging ik naar mijn oom en tante toe (ouders van dat boze neefje) en vertelde hun dat hun zoon (mijn ex dus) geen benen meer had.

Heel vreemd dat ik droomde dat zij zijn ouders waren, en dat mijn ex in een droom voorkwam.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Op de bank in slaap vallen levert altijd maffe dromen op.

Ik woonde ergens waar ik niet woon, en toen ben ik met twee vriendinnen die ik niet ken XTC gaan gebruiken. Wij helemaal in een soort van roes (geen flauw idee hoe dat voelt, dus kijk me niet boos aan als dat niet het geval is bij XTC) en we waggelden rond op mijn kamer (en ik had een hoogslaper, yesss). En toen kwam mijn vader binnen die niet mijn vader was (10 jaar jonger en een halve meter langer) en die vroeg wat we aan het doen waren. Dus ik goudeerlijk: nou pap, we hebben XTC gebruikt en nu zijn we high. Die vriendinnen voelden ruzie aankomen en gingen toen maar weg, en mijn vader (die nog steeds niet mijn vader was) nam me mee de overloop op. En ik dacht dat hij heel boos was en op het punt stond me aan te vliegen, maar toen trok hij me tegen zich aan.

En toen kwam mijn moeder binnen en werd ik wakker, want ik lag op de bank te slapen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 21:01
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
oke, even mijn droom ctrl-c ctrl-v uit een ander topic dat ik onterecht heb volgespamd.

Ben een beetje in de war door een droom die ik vannacht had. Droomde dat mijn losvast vriendje echt superlief enzo deed, maar ondertussen hoorde ik van iemand anders dat ie ook met een jongen had gezoend, heel maf. En later hoorde ik het hem ook zeggen (hij zat in een andere kamer) met een soort van trots. Ofwel, hij vertelde het aan iedereen behalve tegen mij. Rare, rare droom. en toen werd ik wakker en was ik een beetje gedesillusioneerd omdat het zo echt leek vannacht. Voelde me stiekem toch een beetje bedrogen.

iemand een verklaring?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 11:17
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Het lijkt erop dat je hem graag voor vast wil en hem niet wil delen, ook al is het niet écht je vaste vriendje nu. Dat, en/of je bent stiekem bang dat hij jou niet voor vast wil en intussen andere mensen ziet/zoent.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 22:51
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 23-03-2006 @ 15:23 :
Droomde dat ik mijn vriend voorstelde aan mijn beste vriendin (heel knap meisje). Vervolgens sta ik er voor spek en bonen bij, omdat hij haar versiert.

Het is nog niet zo lang aan tussen ons en omdat hij ook echt zo'n populaire, leuke jongen is waar veel meisjes achteraan zitten, twijfel ik de laatste tijd. Ik vertrouw hem gewoon niet en ben bang dat dit voorspellende droom is.
Ben ik ook altijd bang voor , of dan heb ik een déjà vu en dan weet ik dat er iets "slechts" gaat gebeuren als ik een bepaald iets doe zoals het in die "droom"(?) was. Dan probeer ik altijd expres iets anders te gaan doen zodat het niet uitkomt ofzo...
Ik heb trouwens ook heel vaak dat ik weet dat ik droom.
En dat ik dan steeds opnieuw wakker word ik mijn droom (dat is heel vermoeiend) tot ik uiteindelijk wakker word. Ik heb ook dromenboekjes en heb er ooit in gekeken. (ging vroeger bij elke droom kijken)
En dat (over dat wakker worden) betekende alleen maar iets positiefs ofzo, nou ik denk er de laatste tijd niet meer zo over na, tenzij het een belangrijke droom is, dan ga ik t nog wel eens opzoeken.
Vroeger probeerde ik ook al mijn dromen op te schrijven. Maar als ik ze dan teruglas vond ik ze zo onnodig en saai zegmaar.

Citaat:
Kid Morbid schreef op 07-04-2006 @ 12:56 :
Weet iemand of lachend wakker worden door een droom (er gebeurde iets grappigs in de droom) een betekenis heeft? Ik heb het de laatste tijd wel eens namelijk. Heb het namelijk pas sinds kort en nog nooit eerder gehad.
Heb ik ook weleens! Denk datet niet veel bijzonders kan zijn.
En ik denk dat als je in je droom weet dat je droomt datje dan teveel bewust word ofzo datje dan wakker word. (bedacht ik me tijdens het lezen van deze topic )
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 23:33
DusterBoy
Avatar van DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 10-03-2006 @ 18:03 :
Leuk topic
Op internet kun je ook zoeken wat de betekenis zou kunnen zijn van dingen uit je droom...

Ik heb laatst gedroomd dat mensen 4 naalden in de pootjes van mijn kat Tom hadden gedaan toen ik weg was, in elk pootje een. Het waren hele dikke, lange naalden. Ik heb ze er uit gehaald en Tom krijste het uit! Toen ik ze er allemaal uit had gehaald, was Tom verdwenen en bleef ik over met de naalden. Aan de naalden was niks bijzonders te zien, geen bloed o.i.d.

En dit was de 2e keer dat ik over Tommie droomde.
Ik heb een keer een zelfde soort droom gehad

Ik was jarig en kreeg van mijn ouders een bouwpakket van een vliegtuig oid. En daar zat een lijmflesje bij met zo'n lange naald, voor het fijnere werk Toen liep ik met dat kado de gang in om de deur open te doen voor visite en struikelde ik over mijn hond (Stanley). Dat lijmflesje (met die naald) viel op hem, en onder een luid gepiep liep ie leeg.

Hele vage droom en is ook al echt heel lang geleden. Maar moest er wel gelijk weer aan denken toen ik jouw droom 'las'.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 12:08
Verwijderd
Gisteren gedroomt dat ik werd aangevallen door een Dobermann . En deze nacht gedroomt dat er boven mijn nachtkastje een gigantiche sprinkhaan zat met poten zo dik als mijn vingers en kom me niet bewegen .

Ach zijn maar dromen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:12
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik heb steeds dezelfde droom dat ik verdwaald ben in een enorm huis en ik kom steeds bij dezelfde kamer uit met bonkende muziek en van die tegels die van kleur veranderen op de grond en aan de muren, waar ik helemaal gek wordt omdat het niet stoppen wil. En als ik die kamer uit ben schrik ik elke keer weer huilend wakker.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:26
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik had vannacht een nachtmerrie (zoals helaas wel vaker). Mijn inmiddels ex-vriend overleed terwijl hij bij mij thuis was (ik woon nog thuis) en mijn ouders waren op dat moment op vakantie. Ik was bang dat de schok te groot voor ze zou zijn als ze hem bij thuis komst dood zouden aantreffen. Ik wikkelde hem toen in een plastic zeil en ik begroef hem onder de vloerbedekking op de slaapkamer van mijn ouders. (klinkt bijna komisch want zoiets kan natuurlijk helemaal niet)
Toen mijn ouders terug kwamen hadden ze meteen door dat er iets niet klopte en werd mijn ex-vriend al snel opgegraven uit de vloer. Mijn ouders waren ontzettend boos op me en voor straf moest ik met mijn dode ex-vriend 's nachts in een bed liggen. Hoe luguber allemaal Soms heb ik het idee dat mijn geest wel erg ziek is, dat ik dit soort dingen allemaal droom
Natuurlijk zijn er verklaringen voor te vinden, maar dat maakt de droombeelden die in mijn geheugen staan gegrafeerd niet minder erg.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:32
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
MiniTokje schreef op 18-10-2006 @ 22:12 :
Ik heb steeds dezelfde droom dat ik verdwaald ben in een enorm huis en ik kom steeds bij dezelfde kamer uit met bonkende muziek en van die tegels die van kleur veranderen op de grond en aan de muren, waar ik helemaal gek wordt omdat het niet stoppen wil. En als ik die kamer uit ben schrik ik elke keer weer huilend wakker.
Een huis in je droom staat altijd voor jezelf. Je bent dus verdwaalt in jezelf, je kunt de weg naar jezelf niet meer zo goed vinden. Zoiets zal dat waarschijnlijk betekenen. Wat die muziek en van kleur veranderde tegels betekenen weet ik niet. Dat zou er misschien iets mee te maken kunnen hebben dat je bang bent en geen grip hebt op de situatie ofzo. Iniedergeval hebben dromen die terugkomen altijd een betekenis. Van die dromen kun je altijd wat over jezelf leren. Kan je je nog meer van die droom herinneren?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:40
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik droomde vannacht dat ik samen met een vriendin zwanger was en we liepen ergens (heel vaag) en iets met weeen enzo..
en haar vriend was er maar de mijne niet.. en mn moeder was vet boos dat ik zwanger was.. maar we hadden t vet veilig gedaan..
en toen ging mijn vriendin bevallen.. (meisje) en de verloskundige was vet vaag.. maar ik liep daar nog zwanger te zijn en mn weeen waren ook weer weg dus dacht dat ik helemaal niet zwanger was..
toen was ik ineens in een schoolgebouw (hoe vaag we zaten in de middel of nowere) en met twee andere vriendinnen stonden we te praten met een docent en ineens kreeg ik weer weeen en toen verscheen mijn vriend ook (jeej)
en uiteindelijk beviel ik van een jongetje en die gingen ze bij mij in bed leggen maar dat wilde ik helemaal niet was doodsbang dat ik er op ging liggen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 10:06
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Citaat:
moon schreef op 18-10-2006 @ 22:32 :
Een huis in je droom staat altijd voor jezelf. Je bent dus verdwaalt in jezelf, je kunt de weg naar jezelf niet meer zo goed vinden. Zoiets zal dat waarschijnlijk betekenen. Wat die muziek en van kleur veranderde tegels betekenen weet ik niet. Dat zou er misschien iets mee te maken kunnen hebben dat je bang bent en geen grip hebt op de situatie ofzo. Iniedergeval hebben dromen die terugkomen altijd een betekenis. Van die dromen kun je altijd wat over jezelf leren. Kan je je nog meer van die droom herinneren?
vlagen... in ieder geval dat er twee meisjes zijn met wie ik bevriend was in de eerste die op skeelers door het huis rijden en er zo uit zijn. Ik wil ze achterna gaan, maar dan komt er een man in een rolstoel naar me toe waardoor ik er niet langs kan, en dan kom ik weer in diezelfde kamer met die gekleurde tegels uit. En wat ik me ook nog kan herrinneren is een groen kleed waar iemand op zit in een hele witte kamer.. en meer weet ik er eigenlijk niet meer van te herinneren
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 10:37
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Ik droomde vannacht dat er stukjes van mijn kiezen waren afgebroken. Ik ging schreeuwen naar iemand en toen ik daarmee klaar was, klapte ik te hard met me kaken op elkaar en braken er 2 stukjes van af. Daarna haalde ze ik uit mijn mond, liet ze aan andere zien en bewaarde het daarna in mijn hand.

Weet iemand wat dit betekend? Ik heb er ooit wel eens gelezen dat gebroken tanden of kiezen een betekenis heeft. Ben benieuwd of dat daadwerkelijk ook zo is.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 11:13
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik droom de laatste tijd veel over dingen die zijn gebeurt. Ik maak ze opnieuw mee, soms precies zoals toen, soms met een vage twist. Zowel leuke als niet leuke dingen.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 20:24
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Doavid schreef op 21-10-2006 @ 12:13 :
Ik droom de laatste tijd veel over dingen die zijn gebeurt. Ik maak ze opnieuw mee, soms precies zoals toen, soms met een vage twist. Zowel leuke als niet leuke dingen.
Ja, volgens mij verwerk je dan je belevenissen. Best grappig he, hoe je brein dat dan allemaal kan vervormen. En hoe je gevoel in die droom is. Zo apart . Eigenlijk heel bijzonder.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 00:39
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Ok nu maar eens een vage droom van mij. Mijn moeder kwam thuis en had voor mij een hele grote zwarte wolf mee genomen van de kinderboerderij
Ik moest die wolf dus uitlaten in het dorp en ineens was ik in de stad bij een fietsenrek met die wolf aan de lijn mijn fiets (die al 3 maanden stuk is) van het slot aan het halen toen ineens mijn ex (van 5 jaar geleden maar die mij nu nog steeds blijft stalken, lang verhaal enzo) op mij af rennen met een pistool en ze zei dat ze me ging vermoorden, dus ik laat de lijn van die wolf los en roep pak ze! Dus die wolf die pakt haar en maakt haar dood. Vlak daarna komt er een politie agent aan lopen en die zei: Dit gaat je heel wat geld kosten vriend! Hij hield me aan me arm vast en duwde me naar een pin automaat (wat normaal helemaal niet bij dat fietsenrek in de buurt staat) maar ik had dus geen pinpas bij me dus ik raakte in paniek waarna ik dus wakker werd.

Wat het betekend geen idee.

Bij de kinderboerdere in het dorp hebben ze overigens alleen maar kippen, konijnen en cavia's.

Dus als iemand denkt hierm iets uit op te kunnen maken ik ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 00:54
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Laatst droomde ik dat ik in bed lag en dat de telefoon ging. En toen schreeuwde mijn vader in een keer: Danielle kijk uit met de telefoon, want hij explodeert! En ik moest alle stekkers uit de stopcontacten halen En ik kan me nog heel goed herinneren dat er op het schermpje van de telefoon ook echt stond (in hoofdletters): :::::EXPLODEERT:::::

Ik moest wel even lachen toen ik wakker werd
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 00:57
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Moet je maar geen nep accu in je neukia stoppen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 01:55
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
onthoud je dromen. dat is goed.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 19:34
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Maurice schreef op 22-10-2006 @ 02:55 :
onthoud je dromen. dat is goed.
Waarom is dat goed?



Vannacht werd ik van mezelf wakker
Ik riep iets van 'stop' en 'doei' tegen iemand. Ik weet niet precies meer wie het was. Ik weet wel dat het iemand van het mannelijk geslacht was met een donkere trui en donkerbruin haar. Er waren ook anderen bij, waarvan ik niet meer weet wie dat waren. Waar we stonden en waarom ik het riep weet ik niet meer.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:18
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
En toen had ik alweer gedroomd dat mijn tanden eruit vielen.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:34
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 22-10-2006 @ 21:18 :
En toen had ik alweer gedroomd dat mijn tanden eruit vielen.
Jij ook al!
Maar dan net een andere versie.

Moet je even lezen, dit heb ik op het web gevonden:
Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen.
Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren.
www.dromenweb.nl

__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 19:08
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
vedetje schreef op 29-08-2006 @ 01:54 :
Ik wandelde met hem in de stad. Hij begon zich te ergeren aan mij, waarom ik toch altijd zo erg met jongens flirt.
We begonnen ruzie te maken totdat ik het uiteindelijk uitschreeuwde 'omdat ik bang ben dat ik verliefd aan het worden ben op jou'.
Hij zweeg maar trok me tegen hem aan en zoende me...

En dan was er een sprong, zoals je in een film van 1 scène naar een andere gaat.

We kwamen toe samen, te laat, een vriendin van me zei van 'hé, jullie, een beetje opletten met zo te flirten hé, zijn vriendin is hier.'
En ik was van 'je mag het aan niemand zeggen, maar na de reis gaat hij het uitmaken met haar!'



Ze zeggen dat dromen het onderbewuste weerspiegelen?
Dan denk ik dat ik antwoord heb op de vraag over wat ik voel ver hem: ik ben verliefd aan het worden en het maakt me bang.
Hij heeft inderdaad een vriendin, en hij gaat vreemd met mij. In het begin had ik geen gevoelens, nu weet ik het niet meer...
En we gaan op reis, met een hele groep, hij ook, zijn vriendin ook.
Ik vraag me af?
Zou het waar kunnen zijn?
wel met een maand na de reis, maar... hij heeft het uitgemaakt
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 20:50
Mingster
Mingster is offline
Oke ik vraag het me al een tijdje af maar ik droom dit al 2 weken achter elkaar

Het is nacht en de straat is verlicht door lantaarnpalen. Ik sta langs de kade van de zee en spring er zomaar in. Als ik een tijdje heb gezwommen wil ik er weer uit, maar kom de kade niet opgeklommen. Ik word een beetje bang, en zie achter me 3 grote vlekken op me af komen onder water, het zijn walvissen. Ik ben bang, maar weet geen kant op te gaan. Als ze mijn been raken weet ik dat ze me kunnen helpen de kade op te klimmen, maar ik durf niet en word wakker.

Een andere is dat ik in een zwembad spring waar 3 gigantische walvissen in zwemmen, terwijl ik het toch wel doodenge beesten vind.


Wat betekend dit?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 20:50
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 22-10-2006 @ 21:18 :
En toen had ik alweer gedroomd dat mijn tanden eruit vielen.
Betekend dat je je op seksueel gebied aan het ontwikkelen bent.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 21:29
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Mingster schreef op 26-10-2006 @ 21:50 :
Oke ik vraag het me al een tijdje af maar ik droom dit al 2 weken achter elkaar

Het is nacht en de straat is verlicht door lantaarnpalen. Ik sta langs de kade van de zee en spring er zomaar in. Als ik een tijdje heb gezwommen wil ik er weer uit, maar kom de kade niet opgeklommen. Ik word een beetje bang, en zie achter me 3 grote vlekken op me af komen onder water, het zijn walvissen. Ik ben bang, maar weet geen kant op te gaan. Als ze mijn been raken weet ik dat ze me kunnen helpen de kade op te klimmen, maar ik durf niet en word wakker.

Een andere is dat ik in een zwembad spring waar 3 gigantische walvissen in zwemmen, terwijl ik het toch wel doodenge beesten vind.


Wat betekend dit?

mensen die je angst inboezemen die eigenlijk heel betrouwbaar en hulpzaam zijn?
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 22:36
Verwijderd
áls ik droom, ik droom over mensen en gevoelens die ik niet ken, en over eindeloze hekken in een bos, en ik wil naar de andere kant van dat hek. en dat kan dan alleen als er iemand bij me is, het is een soort concentratiekamp, in een beschutte hoek, maar er is niemand bij me.
vreemd
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 10:07
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Uhm, geesten schreven de naam van iemand op het bed waar diegene sliep en dan werden hij/zij opgegeten? Ik droom echt raar.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:57
vedetje
vedetje is offline
hoe kan het toch dat ik iedere nacht al gedurende 3 weken over dezelfde persoon droom?
Meestal herrinner ik me er niets van, enkel dat hij bij me was!

Enkel vannacht, ik werd wakker, het stond op mijn netvlies gebrand, en ik vraag me af of het iets zou betekenen...

We zaten in een auto, op de achterbank, voorraan zaten er 2 vrienden (zo voelde het aan, ik ken ze namelijk niet uit mijn leven) en we stonden in een veld, aan de rand bomen, en toen kwam er een hert voorbij en die bekeken we...
en hij zoende me, eerst op mijn wang, dan op mijn lippen...


Wat betekent altijd over hetzelfde dromen? In mijn geval dus over dezelfde persoon????
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:01
Verwijderd
Gister had ik zo ziek gedroomd dat ik wakker werd met een gevoel van ''wtf''. Ik droomde dat het stoffelijk overschot van mn overleden moeder ''kwijt'' was en dat ik en mn broer die gingen zoeken Uiteindelijk hadden we die gevonden in een grote plastic zak , ik een heel smerig en donker meertje midden in een bos

Hoe kán ik nou zoiets dromen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:28
laura
Avatar van laura
laura is offline
Nou heel raar....ik loop al een tijdje met het idee om ooit te gaan boksen in mijn hoofd nu had ik deze droom:

Ik kwam in onze plaatselijke sporthal en daar hingen iets van 6 boksballen waar ik tegen aan mocht slaan. Ik helemaal in de wolken. Het was zo'n 'proefles' Ik helemaal blij en stapte op mijn motor (wtf ik heb niet eens scootercertificaat ofzo? ) toen reed ik eidereen voorbij op de snelweg op weg naar huis (ik heb geen snelweg nodig om thuis te komen? ) alleen toen stopte ik daar samen met een vriend van me (die verscheen plots ) want iedereen ging de bosjes in dus wij er achteraan. Maar toen zei hij wel je moet alles goed op slot doen want hier stelen ze altijd iets... dus ik mijn helm aan mijn motor gemaakt en de motor zelf ook op slot. Was ik in de bosjes leip ik er meteen weer uit, waren de banden van mijn motor eraf? en toen werd ik wakker!

hoezo vaag
__________________
..ja..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:54
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik droom de laatste tijd erg erg vaag.
Vannacht iets van dat ik mee zou doen aan een talentenjacht, maar dat ik het niet echt wou, en dan moesten die anderen me ervan overtuigen (allemaal mensen van m'n school, sommigen ken ik niet eens maar dat zijn dan van die mensen die vaak meedoen aan dat soort dingen, van die gothics die in een rockbandje zitten) en toen zei ik dat ik mee zou doen, maar alleen als hij (een vriend van me) me zou helpen en dat wou hij niet en toen liep hij verlegen/opgelaten weg.
Heel vaag.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 17:47
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Ik droomde eergisteren dat ik bij het concert van Avril Lavgine was Was wel cool

en gisteren droomde ik er brand was in de school en dat iedereen elkaar dood liep
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 00:06
Verwijderd
Ik droomde dat ik gevingerd werd door mijn vader en later in de nacht droomde ik dat ik seks had met mijn schoonvader.
Hoezo Freudiaans?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 00:09
Verwijderd
ik droom de laatste tijd heel veel moord en andere misdaad..
meerdere keren had k tijdens een droom meerdere moorden gepleegd, met lijken gesleept etc.. en in een aantal dromen pleeg k de ene criminele daad na de ander.. maar waar t vandaan komt?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:50
SoS-ClaiRe
Avatar van SoS-ClaiRe
SoS-ClaiRe is offline
Ik droomde een keer dat ik samen met mijn moeder en mijn broer in een trein zat op weg naar een concentratiekamp. Het was echt zo'n goederentrein. Toen we daar kwamen waren er ook heel veel vrienden van mij bij. Iedereen moest op een soort lege akker naast elkaar gaan staan, met z'n hoofd door een strop. Onze handen waren achter onze rug vastgebonden. Ik kan me nog goed herinneren dat de lucht erachter grijzig met rood was. We werden ook nog onder schot gehouden door een militair. Het lukte mij om lod te komen uit de strop en bevrijdde iedereen heel snel en toen renden we weg en werd ik wakker. Echt een rotdroom.
__________________
Bla bla
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 12:14
moon
Avatar van moon
moon is offline
tsssssss
Vannacht droomde ik dat ik mee deed aan een soort idols ofzo, je moest kunnen dansen, zingen en er goed uitzien.
Daar stond ik voor Henkjan...het liedje "because you loved me" van celine dion te zingen.
Toen ik klaar was zei ik zelf al: "het ging niet zo goed geloof ik".
Waarop Henkjan antwoordde: "sterker nog, het was gewoon schandalig!"

__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 13:30
Lautitia
Lautitia is offline
Ik heb vannacht echt iets heel vervelends gedroomd.

In mijn droom waren we op bezoek bij mijn opa in het verpleeghuis waar hij momenteel verblijft. We kregen te horen dat het noodzakelijk was dat hij geopereerd werd. Mijn moeder had al met een van de artsen gesproken en tijdens dat gesprek was ter sprake gekomen dat ik geneeskunde studeer, waarop de arts had gezegd dat ik dan wel bij de operatie mocht assisteren als ik dat zou willen. Ik was trots dat de arts me dit aangeboden had en ik heb er daarom ook mee ingestemd.

Het volgende moment stond ik samen met een heel team van artsen mijn handen te ontsmetten. Om mijn haar had ik een handdoek gewikkeld ( ), maar ik was bang dat die er tijdens de operatie van mijn hoofd zou vallen. Omdat ik met mijn handen die handdoek aangepakt had, moest ik ze opnieuw ontsmetten. Inmiddels waren alle artsen al naar de patiëntenzaal vertrokken, ook de arts die ik zou assistereren. Toen ik klaar was met ontsmetten, liep ik gehaast de patiëntenzaal in en wat ik daar zag, had ik absoluut niet verwacht: er waren minstens 50 patiënten aanwezig, met elk een eigen 'eilandje' van zitkussens en met eventueel een ziekenhuisbed, enigzins afgeschermd door schuifgordijnen. Hoe kon ik hier ooit mijn opa vinden?

Na even zoeken vond ik het eilandje waar mijn opa zich bevond. Er was een vrouwelijke arts bij hem die geen ziekenhuisarts, maar een huisarts bleek te zijn. Het ging niet goed met opa. Vanaf dat moment werd mij duidelijk dat het zeer waarschijnlijk was dat hij de operatie niet zou overleven, maar dat hij zonder de operatie ook niet lang meer te leven had. Euthenasie was geïndiceerd. Ik vond het ontzettend moeilijk om mijn opa zo te zien en ik wilde dat ik er niet mee had ingestemd om bij de operatie te zijn. Bovendien was ik erg boos op de artsen dat ze de familie dit niet hadden verteld. Ik voelde me heel alleen met mijn verdriet om opa.

Stomme droom .
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:44
callingdrgonzo
Avatar van callingdrgonzo
callingdrgonzo is offline
Ik droomde dat P.Diddy me ging leren rappen, en leren gangster-zijn.
En dat ik toen in een gepimpte auto door m'n buurt ( hood?) moest rijden.
Stomme mtv/box, ik krijg er zelfs hip hop van in mijn dromen!
__________________
www.callingdrgonzo.tk
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:47
callingdrgonzo
Avatar van callingdrgonzo
callingdrgonzo is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 27-10-2006 @ 11:07 :
Uhm, geesten schreven de naam van iemand op het bed waar diegene sliep en dan werden hij/zij opgegeten? Ik droom echt raar.
Leuk idee voor horrorfilm?
__________________
www.callingdrgonzo.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat heb jij vannacht gedroomd?
Sneeuwwitje
1 31-12-2011 08:56
Seksualiteit Sex in Lucide Dromen.
Isa
38 11-08-2007 18:59
Psychologie Het droom topic
kous
55 23-07-2006 13:40
Psychologie Hoogtevrees in dromen.
Alexanchez
4 11-02-2006 16:27
Psychologie de grote dromen topic!
lady of the dark
9 07-04-2002 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.