Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2006, 21:54
Verwijderd
Vandaag raakte het me weer. Dan weet ik opeens wat ik zo ontzettend mis en waar ik zo naar verlang. Ik voel het in heel mijn lichaam.
Een knuffel. Een liefdevolle en troostende knuffel. Zo ééntje waar je in weg kunt kruipen en zoveel warmte van ontvangt dat je er daarna weer even tegenaan kunt. Even aan niets denken en alleen maar ontvangen en getroost worden...... Damn...

Op dit moment zou ik niet eens weten bij wie ik dat zou kunnen krijgen... Er is bijna niemand die ik daar dichtbij genoeg voor laat en als ze dichtbij kunnen komen zien ze het vaak niet zo dat ik daar zoveel behoefte aan heb, of willen ze het (zoals in zijn geval) ook nog eens niet echt heel erg geven, mede omdat ze niet weten wat ze moeten doen en er eigenlijk gewoon geen zin in hebben, ik het verpest heb voor de zoveelste keer en blabla, gezeur en geblaat.

Maargoed. Dat komt ook wel weer goed.
Advertentie
Oud 24-10-2006, 22:14
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-10-2006 @ 21:38 :
owh, ja.. uhm.. de rekenhuur is 337 euro.. Maar ik dacht altijd dat er gekeken werd naar je inkomen.. maar ik moet het idd nog uitzoeken hoor. Maar had van een maatschappelijk werkster van rintveld gehoord dat het kon.
En anders wilt mijn moeder me sponsoren..
Behalve naar inkomen wordt er ook gekeken naar leeftijd (boven of onder de 23). Met 337 zou het idd kunnen, dan zit je er net onder. Hopelijk is en wordt het iets.

@Miracle: Onder de 340 euro heb je ook recht op huurtoeslag (huursubsidie bestaat niet meer ), daarboven niet.
Oud 24-10-2006, 22:19
Verwijderd
Vandaag was echt leuk. De docent raakte maar niet uitgepraat. Na 3 uur hoorcollege was ik totaal dood. Niet dat ik het niet gezellig had. Maar toch met een half oor luisteren maakte me dood. Daarna gepoogd de presentatie nog iets te maken. Jeminee wat een ongemotiveerde sukkels die twee .
Maar daarna echt 2.5 uur met M zitten kletsen. Over van alles en nogwat. Hij moest wachten, ik had toch niets beters te doen. Was echt zo gezellig .
En mn oppaskindje was weer enorm gegroeid, zo lief<3.

Nutteloos maar goed
Oud 24-10-2006, 23:23
kroot
kroot is offline
ik maak mij echt zorgen om mijn huisgenootje. Ze heeft net tegen mij gezegd dat ze het liefst uit huis weg wil, omdat ze zich niet meer veilig voelt....
Oud 25-10-2006, 08:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het "het-komt-allemaal-door-mij"-gevoel is weer erg nadrukkelijk aanwezig.
Oud 25-10-2006, 08:37
Verwijderd
Vroeg naar bed gegaan, maar wakker gelegen .
Naja, nu maar es even aan 't werk, de studie wacht .
Oud 25-10-2006, 08:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-10-2006 @ 23:14 :
@Miracle: Onder de 340 euro heb je ook recht op huurtoeslag (huursubsidie bestaat niet meer ), daarboven niet.
Ow, op die manier. Ze gaan er dus vanuit dat je een niet al te dure kamer hebt.

Op de site waar ik mijn kamer vandaan heb, noemen ze het nog steeds huursubsidie. Ik wist wel dat het huurtoeslag heet.
__________________
Oud 25-10-2006, 10:05
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Het gáát niet zo slecht als somige mensen denken. Echt niet.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 25-10-2006, 10:08
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Hmja. Behalve dat het koud is had ik me gister wel íets minder raar mogen gedragen (al vinden anderen waarschijnlijk dat het wel meevalt). En het leren gaat snel! Echt gestoord. Maar straks zal het wel weer tegenvallen.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 25-10-2006, 10:22
Nyawa
Jeej, mijn tentamen ging vet goed !
Oud 25-10-2006, 10:50
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Whoah, zo meteen met mijn mama en mijn zus lunchen en dan kleren kopen en ik hoef ze niet eens zelf te betalen. <3 Ik ga wel gillen als mijn überjas bij de H&M is uitverkocht, want ik wil hem zo graag.

En mijn mama en mijn zus moeten lief tegen elkaar doen, anders vind ik het niet leuk. Ze zijn echt vervelend af en toe. =\

Normaal doen. Waarin normaal als mìjn normaal, want dan kan ik doen wat ik wil.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 25-10-2006, 11:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind het uitzoeken van een "geschikte" condoleancekaart al zo lastig, laat staan dat ik (ooit) in hun situatie terecht kom... Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, heb maar gecondoleerd gezegd en gezegd dat ik naar de begrafenis kom. Verder weet ik het niet zo... Woorden doen toch niet genoeg, en zeker niet op deze afstand. Maar aan de andere kant ben ik ook weer niet zo'n supergoede vriendin meer van ze dat ik meer zou moeten doen dan ik nu doe. Ooit wel, maar intussen al een tijd niet meer. Ik hoop dat het zo goed (genoeg) is.
Oud 25-10-2006, 12:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn moeder heeft de dokter gebeld. Ik moet waarschijnlijk naar een dokter die naar mn spijsverteringsproblemen enzo gaat kijken. Fijn, dan gaan ze vragen wat ik eet op een dag. 'ehh, nou...' En mn moeder gaat waarschijnlijk mee. Krijgt zij gelijk te horen dat het veel te weinig is. Wat ik dan wel moet eten en dan gaat ze ook nog controleren of ik dat wel doe. Ik wil dat dus niet.

Ik ga ook naar een psycholoog/ psychiater oid binnenkort. Ik kan tegenwoordig niet eens meer slapen omdat ik midden in de nacht paniekaanvallen krijg. Ik kan slaap alleen goed als ik bij mn vriend ben. Laatst in mn vaders bed gelegen, bij mn moeder dus.
Het is toch ontzettend stom dat ik niet eens alleen kan slapen? Ik wil volgend jaar op kamers, gaat lekker zo.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 25-10-2006, 13:00
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Ik voel me goed Alleen beetje teveel om over na te denken maar dat gaat wel weer goed komen.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 25-10-2006, 13:31
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ben op vakantıe ın turkıje tıs hıer heerlıjk maar ık word chagrıjnıg van hem en ık krıjg zın ın me ex

ja nee logısch
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 25-10-2006, 13:32
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ow en ık heb een huwelıjksaanzoek gehad hehe
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 25-10-2006, 14:09
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Het is zo stom, de laatste tijd kan ik gewoon niet meer slapen in mijn eigen bed, ik lig tijden wakker, en dan verkas ik maar weer naar de logeerkamer of de kamer van mijn zus. Gek genoeg val ik daar meestal direct in slaap. Ik snap het niet, alsof ik me niet meer veilig voel in mijn eigen bed ofzo, maar dat klopt niet, dat heb ik nooit eerder gehad. Vannacht ben ik alleen thuis, benieuwd hoe het dan gaat..
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 25-10-2006, 14:11
Basjee
Avatar van Basjee
Basjee is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 25-10-2006 @ 15:09 :
Het is zo stom, de laatste tijd kan ik gewoon niet meer slapen in mijn eigen bed, ik lig tijden wakker, en dan verkas ik maar weer naar de logeerkamer of de kamer van mijn zus. Gek genoeg val ik daar meestal direct in slaap. Ik snap het niet, alsof ik me niet meer veilig voel in mijn eigen bed ofzo, maar dat klopt niet, dat heb ik nooit eerder gehad. Vannacht ben ik alleen thuis, benieuwd hoe het dan gaat..
Zijn er geen dingen veranderd, in je kamer, of gewoon in het algemeen wat je als oorzaak zou kunnen aanwijzen?
Oud 25-10-2006, 14:16
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Roosje schreef op 24-10-2006 @ 22:35 :
Dromendrieluik. Zo is het toch nog ergens goed voor.

Het... ik weet niet, het gaat beter dan logisch zou zijn. Heerlijk. Heerlijk vreemd.

Overpeinzing: roken = automutilatie = anorexia.
Roken = eigen schuld, dan krijg je toch lekker kanker? Het is je eigen leven, aan jou wat je ermee doet. Zelluf weten.
Geldt dat dan ook voor automutilatie en eetstoornissen? Niet fout. Niet slecht. Je verneukt er enkel je leven mee. Voor een beetje dan.
Ik bedoel, als ik erover nadenk, klopt het. Maar mijn gevoel vindt van niet. Het gaat er bij mij eenvoudigweg niet in, dat het op dezelfde manier goed te praten is. Dan houd je toch lekker je littekens verborgen? Dan rook je toch lekker stiekem in de pauze? Dan kots je toch lekker je eten weer uit?

Zelf weten. Want uiteindelijk is er maar één iemand verantwoordelijk en dat ben jij zelf. Think for yourself en zo. Niemand heeft je gedwongen om te leven, wel?
Als ik zo vrij mag zijn om te reageren..

Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Roken is in feite alleen maar meer getolereerd dan eetstoornissen, maar met beide verneuk je je leven. Je longen bij het roken, heel veel andere organen met eetstoornissen. Langzaam zelfmoord plegen mag blijkbaar wel.

Maar dat wil niet zeggen dat je geen hulp kunt gebruiken om in te zien waar je mee bezig bent en om er vanaf te komen. Maar dan nog, het blijft jouw verantwoordelijkheid. Als je je eten wil blijven uitkotsen, als je écht wilt.. dan kan niemand je ervan weerhouden. Daarom heb je waarschijnlijk ook chronische eetstoornissen. (Hoewel ik denk c.q. weet dat zelfs de meest chronische eetstoornissen alsnog overwonnen kunnen worden.)

Interessant om over na te denken..

En nu weer ontopic

.. uh. Ik loop op de thin line die "Balans" heet. Ik val eraf, duw mezelf er weer op om vervolgens de andere kant weer gevaarlijk dichterbij te zien komen. Soms schakel ik alles uit wat ik voel en eet ik gewoon maar, maar ik weet gewoon niet of ik het goed doe of niet. Maar goed, daarom ga ik dan ook in therapie. Ik heb beloofd deze maand vol te houden. Net zoals ik alle maanden hierna ga volhouden en ga knokken. Ik word gelukkig, verdomme!
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 25-10-2006, 14:22
George
Avatar van George
George is offline
Godverdomme.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 25-10-2006, 14:44
moon
Avatar van moon
moon is offline
vandaag lekker uitgewaaid op het strand
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 25-10-2006, 15:08
Basjee
Avatar van Basjee
Basjee is offline
Citaat:
moon schreef op 25-10-2006 @ 15:44 :
vandaag lekker uitgewaaid op het strand
Dat wilde ik doen maar ik mocht niet mee
Oud 25-10-2006, 16:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Boos. Het bloed wordt onder mijn nagels weggehaald.
Oud 25-10-2006, 16:02
Verwijderd
whahaaahahahoeohoehoehoe http://www.lnqs.com/pk/?00077
Oud 25-10-2006, 16:13
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Bel nou terug
Oud 25-10-2006, 16:53
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
hij is lief, hij is te lief. We zitten dus al op drie... waarom ben ik zo gemeen en doe ik net of ik hen ook leuk vind... ik val niet op hun soort... ik ben gemeen.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 25-10-2006, 17:13
Verwijderd
Vandaag was leuk, gezellig. Eerst naar het ziekenhuis en daarna gezellig gewinkeld. Niet super bijzonder maar het was wel weer eens leuk om te doen. En eindelijk, ik heb een super toffe riem.

Verder heb ik steeds meer het idee dat ik in een omgeving zit waar ik wel gewaardeerd word. Dat voelt goed. Het is niet dat het vroeger niet zo was, maar het voelt anders.
De mensen met wie ik nu contact heb lijken er begrip voor te hebben dat het af en toe passen en meten is. Als ik van donderdag half 10 tot 9 heb gewerkt heb ik daarna geen zin om nog iets te gaan doen (logisch want ik ben meestal na 10-en thuis). De dag daarna vind ik het heerlijk om gewoon een beetje te relaxen en te luieren. Uitslapen, uitgebreid in bad, even lekker alleen naar de stad om een beetje rond te snuffelen. Gewoon even niets. Niet teveel gepraat om me heen, lekker rustig.
Over 2 weken lekker een weekje vrij. Dat mag ook wel, een jaar waar ik amper 2 volle weken vakantie hebben is erg wennen.
Oud 25-10-2006, 17:32
Verwijderd
Alle dingen van m'n lijstje gedaan en me best ok gevoeld vandaag!
Snap alleen iets van m'n collegeaantekeningen niet en vind het doodeng om dat morgen te gaan vragen
Oud 25-10-2006, 17:39
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-10-2006, 17:48
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
weer foketup veel geblowt kheb scheit aan alles en voel me goed fuck the world!
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 25-10-2006, 18:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ontslag brief ingeleverd.. was erg moeilijk werk er nog geen maand en dr gaan er deze week al 2 met ontslag..
verder een vermoeiende dag gehad en helaas nog niet over..
nu de auto weg brengen, cadeau's voor morgen inpakken, spullen voor morgen (werk) weer in tas doen, wil nog ff tv kijken..
en en en
vanmorgen vroeg gesmst met S.. en en en wil dr zooo graag zeggen dat ik me kut voel en dat t niet gaat maar kreeg op een ander smsje al een tsjakka iets terug (terwijl ze weet dat ik t heel moeilijk vind) dus toen deed ik t weer niet..
zucht.. stomme doos
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 25-10-2006, 18:23
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
K
Als je niet tussen nu en 1 uur opsodemietert....
Dan doe ik je wat!
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Oud 25-10-2006, 18:30
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
I've got the time and I'm wasting it slowly...........
Oud 25-10-2006, 18:30
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ja hoor. Vreet jezelf maar vol, ga je maar weer schuldig voelen. Het getal op de weegschaal loopt alweer gestaag op en straks zit je weer op dat gewicht wat je zo verfoeide. Doe het nou niet, ga nou eens lijnen! Waarom kan je niet gewoon maat houden, waarom moet je meteen overeten??
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 25-10-2006, 18:47
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
verdomme vreetkick gehad net onder het eten
die kilo,s moeten er dubbel af
en morgen voor de 3de keer terug naar de dokter voor de onsteking in me buik gelijk ook maar ff voor men longen en ook nog naar school toe
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-10-2006, 19:15
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Net weer terug uit de stad. Was met L. naar The Devil Wears Prada, vond 'm eigenlijk heel leuk! Ontzettende feel-goodmovie, vrij cliché, maar ik vond 'm echt tof. Kregen daarna wel allebei zin om duizenden euro's uit te geven.. Daarna nog wat gedronken en weer naar huis gegaan. Was gezellig, toch voel ik me shit. Heb niet genoeg gegeten vandaag, voel me schuldig op de een of andere manier. Vréselijk schuldig, omdat ik het voor de zoveelste keer voor mezelf verkloot op deze manier. Maar ook omdat ik het niet meer kan loslaten nu, omdat ik er nu weer in verstrengeld ben. En ik kan het ook niet meer vertellen, want ik merk dat het weer een deel van mij aan het worden is. En ik háát het, en ik haat mezelf. Verdomme.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 25-10-2006, 19:27
Verwijderd
Knuf voor Saarah.

Betere dag. Een "pass" voor mn essay, een 8 voor mn presentatie

Morgen rijles
Oud 25-10-2006, 19:38
pearlette
Avatar van pearlette
pearlette is offline
Pfff.. Gezinsgesprekken zijn zo moeilijk. Maar ik heb het heel goed gedaan vind ik. Mijn broer(tje) was er bij deze keer en volgende keer als het goed is ook. Ik was heel zenuwachtig, maar het was eigenlijk heel fijn dat hij er was..

Voel me een stuk sterker weer.
__________________
Excuse me, I just have to explode this body off me.
Oud 25-10-2006, 19:41
Verwijderd
Voel me een beetje eenzaampjes op mijn kamertje. Verder schiet het huiswerk maar niet op. Ik kan mijn studiewijzer voor scheikunde niet meer vinden en ik meen me te herinneren dat we morgen opdrachten moeten inleveren, maar ik weet niet meer welke! Ik zet zo nog wel een keer mijn kamer op zijn kop en anders... ja weet ik eigenlijk niet. Maak ik maar gewoon alle opdrachten op een apart vel ofzo....

Ik heb me tot nu toe wel aan mijn dieet gehouden .
Oud 25-10-2006, 19:48
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Ik heb gister m'n examen niet gehaald en die van morgen haal ik waarschijnlijk ook niet. Ik kan nu tot super laat gaan leren en zenuwachtig worden en hem daarom niet halen. Of ik kan niet leren en accepteren dat het goed fout gaat.
Ik doe zo m'n best maar ik krijg alleen kritiek en haal onvoldoendes. De komende tijd wordt het alleen nog maar moeilijker en zal het dus nog slechter gaan. Van dat idee word ik zo moedeloos en zakt elke motivatie weg.
Oud 25-10-2006, 20:10
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, leuk geshopt in Utrecht. Daarna nog even lekker gegeten met paps en mams. Eindelijk eens even dat lieve, vredige gezinnetje. Hm, was dat maar altijd zo.

Nu moet ik eigenlijk aan school werken, maar ik ben moe en wil slapen. Alleen maar slapen. Maar morgen moet ik écht leren, het moet! Zucht, daar gaat m'n vakantie.
Oud 25-10-2006, 20:21
de lekkerste
Avatar van de lekkerste
de lekkerste is offline
pff.. K geloof dat ik gek word!
__________________
leave me met rust
Oud 25-10-2006, 20:27
Verwijderd
Pfft, gevengevengeven. Ik kan 's middags niks anders dan slapen, ben kapot. Moet eigenlijk keihard studeren, opdrachten maken, aan stage werken enzo. Maar ook nog vioolstuderen, mn kamer opruimen, schoonmaken, rust vinden.
Ben zo bang dat ik mn studie niet red, dat ik weer moet stoppen, dat wil ik niet, ik wil zó graag deze studie doen. Maar op deze manier gaat het niet. Ik kan niet eens een hele dag wakker blijven, laat staan de dagelijkse dingetjes doen. Hoe moet dat dan? Wie helpt mij nou? Wie luistert er nou eens naar mij? *Zuchtje*
Oud 25-10-2006, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Meissiej schreef op 24-10-2006 @ 15:19 :
Ik zou niet weten wat er beter is
De schijn van valse veiligheid
Of bikkelharde eerlijkheid
Da's Grof Geschut!

Erg mooi nummer
Oud 25-10-2006, 20:56
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Roosje schreef op 24-10-2006 @ 22:35 :
(...) Niemand heeft je gedwongen om te leven, wel?
nouja, eigenlijk wel he.
__________________
To eu zèn
Oud 25-10-2006, 21:08
Verwijderd
ik ben zo gelukkig, en geniet er met volle teugen van
en aan mijn blijheid komen geen synthetische middelen oid te pas, mochten mensen at denken
Oud 25-10-2006, 21:22
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Myuki schreef op 25-10-2006 @ 21:56 :
nouja, eigenlijk wel he.
Wie dan?
En @ Yana: Ja, ik kan er geloof ik ook wel langer over doorpraten, maar dat doe ik maar niet hier.

Ontopic: Ik heb een nieuwe jas en hij is gaaf en ik heb ongelooflijk veel zin in morgen en dat zou niet moeten kunnen. Maar het is. Ik voel me goed, geloof ik, en ergens klopt er iets niet.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 25-10-2006, 21:23
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
pff
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-10-2006, 21:32
Verwijderd
Citaat:
darkfairy schreef op 25-10-2006 @ 22:23 :
pff
tisser..
Oud 25-10-2006, 21:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 25-10-2006 @ 22:32 :
tisser..
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Psychologie Het grote Lucht je Hart topic #73
Cherry Springs
498 24-10-2006 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.