Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2006, 21:11
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
*diepe zucht* een zucht geeft lucht
Onrust, frustratie, weet-ik-veel-wat. Het doet er ookallemaal niet toe. Het is niet belangrijk. De wereld draait wel verder, het leven gaat wel door.
Daar gaan we weer, vervloekte klotezooi ook.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Advertentie
Oud 27-10-2006, 21:16
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
en het gaat weer de verkeerde kant op
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 27-10-2006, 21:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-10-2006 @ 18:15 :
Dinsdag met een vriendin naar een appartementje kijken. Aan de ene kant erg leuk, maar ook weer erg duur op kamers gaan. Tuurlijk, als ik het vraag, betalen m'n ouders het allemaal, maar voor haar is het gewoon moeilijker. Haar ouders verdienen wat minder en zij moet dat dan allemaal zelf betalen... lastig ...
Dat kun jij niet voor haar beslissen. Jij kiest of je wilt en zij kan kiezen of ze het doet. Jij hoeft je geen zorgen te maken om haar geld toch?
__________________
Oud 27-10-2006, 21:31
Verwijderd
Citaat:
darkfairy schreef op 27-10-2006 @ 22:16 :
en het gaat weer de verkeerde kant op
Oud 27-10-2006, 21:35
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-10-2006 @ 20:53 :
Is er dan echt niemand om me even vast te houden? Iemand die dat ook wíl? Niemand die me even die warmte en geborgenheid kan geven waar ik zo naar snak? Even niets moeten, even niets hoeven, even de tijd stop zetten en alleen maar die warmte en die veiligheid van twee armen om me heen die zo begrijpend me troosten en lief voor me zijn. Geen vragen, geen antwoorden die ik niet wil horen, geen goedbedoelde woorden die het er niet beter op maken. Gewoon een veilig plekje om me ook eens kwetsbaar op te kunnen stellen en te kunnen voelen. Écht te kunnen voelen....
zoooooo herkenbaar..

ik kan je alleen een forum knuffel geven dus bij deze

*geeft een hele grote (begripvolle) knuffel*
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 27-10-2006, 21:35
Verwijderd
vandaag voor het eerst in weken een dag zonder alcohol.

bevalt best.

ga ik vaker doen
Oud 27-10-2006, 21:40
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Heeft er iemand, iemand, een beetje concentratie voor me over?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 27-10-2006, 22:08
kroot
kroot is offline
lekker geregeld allemaal
Oud 27-10-2006, 22:33
Verwijderd
Ik wil gewoon even huilen en vastgehouden worden.
Oud 27-10-2006, 22:36
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 27-10-2006, 22:49
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
*knuffel* voor iedereen die er eentje wil hebben, want ik heb er genoeg.

En w00t, komt mijn mama me zomaar een shitload aan scrubspul brengen. En ik ben opgelucht nu mijn Dromendrieluik af is, het was waarschijnlijk wel ergens goed voor. Ik... wil alleen méér schrijven, augustus en september zijn leeg. Het lijkt vorig jaar wel, maar dan de Rosalinde-remake.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 27-10-2006, 23:06
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik weet het niet meer
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 28-10-2006, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Mevrouwmus schreef op 27-10-2006 @ 20:18 :
Haa! Jij denkt hetzelfde als ik. Ik heb vandaag ook heerlijk viool gespeeld. Ik weet niet welk niveau je viool speelt, maar ik ben zelf verliefd op het stuk van Rieding. (concert in A minor geloof ik.) Ken je dat?
Ik heb wel stukken van Rieding gespeeld, ik weet niet of ik specefiek die compositie heb gespeeld, als ik morgen bij mijn ouders ben zal ik eens kijken of het ergens in de stapel ligt . Hoe lang speel jij al viool?
Oud 28-10-2006, 07:13
Redhair
Redhair is offline
Ik ben lam geslagen. Dat is de enige juiste omschrijving, totaal lam geslagen. Hier was ik bang voor, weken lang was ik er bang voor, maar hoopte ik ook stiekem op dit moment. Eindelijk uitgesproken. Niets heeft ooit zo onwerkelijk gevoelt. Het dringt nog niet tot me door. Heel af en toe, maar ik kan het niet bevatten.

Begin bij het begin. Berlijn was fantastisch. Maandag waren we pas om half een 's nachts in het hotel. D. rookte een jointje, ik nam een lijn, rond drie uur sliepen we.
Dinsdag namen we pillen. Bij D. kickte hij na een half uur in, ik voelde niets. Nam een lijn en nog een halve pil en begon te spacen. Uiteindelijk hebben we drie uur in de badkamer gelegen, onze dekens en kussens hadden we daar neer gelegd. Daar was het donker, het galmde zo lekker, een veilige plaats. Soms liep ik weer even de kamer in, om een minuut of tien voor de spiegel te staan. Spierwit, ingevallen bek, grote kringen om mijn ogen, maar ontzettend mooi, dat vond D. ook. Ik kon niet ophouden met kijken. De hele middag gespaced, 's avonds tegen elkaar op bed gezeten, nog een beetje spacen.

Woensdag de stad in gegaan, geshopt, donderdag lang uitgeslapen en 's avonds de stad in gegaan.
De pep was dinsdag al op, dus ik keerde een beetje in mezelf, alles werd wat waziger, zonder pep. Maar ik genoot wel, D. en ik konden het goed met elkaar uithouden.
Vandaag, of eigenlijk gister, weer naar huis.

Toen belde mijn moeder, papa is weer opgenomen, hij was vreselijk benauwd geworden, wilde zelf naar het ziekenhuis. Als hij er zelf heen wil, is het foute boel. Maar goed, komt allemaal wel weer goed, dacht ik.
Om acht uur 's avonds weer in deventer, mama haalde me op bij het afzetpunt. Toen kwam het hoge woord eruit.

Papa komt niet meer thuis. Hij heeft door dat het niet meer kan. Dat mama kapot is. Dat hijzelf kapot is. Verpleegtehuis of euthanasie.
Euthanasie
Papa wilde weten wat ik van euthanasie vind. Euthanasie. Euthanasie. Hij wil het, mama wil het, mijn broer wil het. Het is beter. Maar de vraag was wat ik wil. Papa in een verpleegtehuis of papa dood. Geen papa meer.
Ik heb waarschijnlijk zijn doodsvonnis getekend. Euthanasie, zei ik tegen mama. Papa mag niet wegrotten in een verpleegtehuis. Papa, die niets kan maar meer levenslust heeft dan ik, mag niet wegrotten in zo'n stinkhuis. Maandag komt de dokter voor een gesprek. Ik ben binnenkort waarschijnlijk half wees. Papa dood? Dat kan niet. Achttien jaar lang was papa thuis als ik thuis kwam. Als ik me vroeger rot voelde kroop ik op zijn schoot. Nu wil ik weer dat kind zijn en wegkruipen op zijn schoot. Achttien jaar was papa er, ondanks alle ruzies, ondanks de keren dat ik riep dat hij dood kon vallen, ondanks al mijn leugens, mijn naaistreken, mijn drugsgebruik, papa was er voor me. Alle discussies over politiek, geloof, mensen, opvoeding, drugs, vrienden. Alle lange gesprekken, al het geouwehoer, al het geschreeuw, al het gelach, het kan niet. Papa mag niet dood gaan, maar er is geen andere optie. Ik wil niet zonder papa leven. Papa, ik wil niet zonder je.

Ik ben naar J. gegaan, waar pep was, waar afleiding was, waar liefde was. P. was er ook, net als K. was hij geschrokken. P. was zo lief, als ik even voor me uitstaarde zei hij dat ik niet teveel moest piekeren, met een zachte stem.
Soms was ik vrolijk, soms afwezig. Dan rolde er een traan over mijn wang, drong het even tot me door. Toen J. en ik even in de keuken stonden sloeg hij zijn armen om me heen, wiegde me heen en weer, zei dat hij niet wist wat hij moest zeggen of doen. Maakt niet uit, ik weet het ook niet.
Ik ging op K.'s bank liggen, heb anderhalfuur gelegen. Helemaal in gedachten. Soms even wat tranen, soms een lachje. Mijn duim kapot gebeten, net als mijn wang.
Toen ik weer overeind kwam, kwam P. naast me zitten. We speelden een spel op mijn mobiel, zaten tegen elkaar. Daarna gingen we op J.'s bed zitten en gamecuben. Het was fijn zo met hem bezig te zijn, zo dicht zijn we nog nooit bij elkaar geweest.

Een uur geleden liep J. met me mee naar huis, dat doet hij normaal nooit. Hij is lief, wenste me heel veel sterkte, gaf me duizend lieve kusjes, waaruit ook bleek dat hij me gemist had. Ik hou van hem.

En vandaag is mijn moeder jarig, vanavond zou ze met mijn broer op vakantie gaan. Maar alles is veranderd. Mama is jarig, maar papa gaat waarschijnlijk dood. Wat? Dat kan niet. Papa kan niet dood. Papa mag niet dood. Papa je mag niet dood, het kan niet, ik kan niet zonder je. Ik kan het niet beseffen. Straks geen papa meer? Nooit meer? Neeeeeee alsjeblieft neeeneeeeneee papapapa alsjeblieft papa dit mag niet ik droom ooh alsjeblieft.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 28-10-2006, 08:12
kroot
kroot is offline
jemig Redhair. Ik werd er helemaal stil van toen ik dat zat te lezen. Ik weet ook niet echt wat ik moet zeggen. Maar ik wens je echt heel veel sterkte!
Oud 28-10-2006, 09:16
Verwijderd
Citaat:
lentekriebel schreef op 28-10-2006 @ 01:37 :
Ik heb wel stukken van Rieding gespeeld, ik weet niet of ik specefiek die compositie heb gespeeld, als ik morgen bij mijn ouders ben zal ik eens kijken of het ergens in de stapel ligt . Hoe lang speel jij al viool?
Dit wordt mijn 9e jaar les.
Suzuki methode, zegt dat wat?
Oud 28-10-2006, 09:37
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Jeetje Redhair.. geen woorden voor. Sterkte meid!!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 28-10-2006, 09:41
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
*Knuffel* voor Redhair.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 28-10-2006, 10:45
Verwijderd
Jemig redhair, heel veel sterkte meis!


Citaat:
Mevrouwmus schreef op 28-10-2006 @ 10:16 :
Dit wordt mijn 9e jaar les.
Suzuki methode, zegt dat wat?
Jeps. Ik heb in totaal ook 9 jaar les gehad en heb ook uit de suzuki-boeken gespeeld, maar verder niet volgens die methode les gehad. Ik ben helaas op mijn 14de gestopt met les en ik heb er nog altijd spijt van. Goed, op dat moment kon het niet anders omdat ik ziek was, maar ik had het gewoon meteen weer moeten oppakken. Maarja, niks meer aan te doen .
Oud 28-10-2006, 10:47
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
sterkte redhair.. wat een kut situatie
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 28-10-2006, 10:48
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 28-10-2006 @ 11:47 :
sterkte redhair.. wat een kut situatie
Oud 28-10-2006, 11:13
pearlette
Avatar van pearlette
pearlette is offline
Citaat:
Redhair schreef op 28-10-2006 @ 08:13 :
...
Heel veel sterkte.

OT:

Jarig! Voelt heel onwerkelijk om 22 te zijn. Aan de ene kant voel ik me ouder, aan de andere kant vind ik 22 al zo oud klinken! Nou ja, we gaan het zo vieren.

Derde dag dat ik niet rook, het gaat best goed, al werkt de kauwgom niet zo goed meer (misschien maar beter).
__________________
Excuse me, I just have to explode this body off me.
Oud 28-10-2006, 11:18
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
Redhair schreef op 28-10-2006 @ 08:13
*knip*.
*stilte* Nare situatie. Echt. Sterkte met alles enzo. *doet knuffel geven*
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 28-10-2006, 11:29
Verwijderd
Citaat:
pearlette schreef op 28-10-2006 @ 12:13 :
Heel veel sterkte.

OT:

Jarig! Voelt heel onwerkelijk om 22 te zijn. Aan de ene kant voel ik me ouder, aan de andere kant vind ik 22 al zo oud klinken! Nou ja, we gaan het zo vieren.

Derde dag dat ik niet rook, het gaat best goed, al werkt de kauwgom niet zo goed meer (misschien maar beter).
Gefeliciflapstaart!
Als je al 3 dagen gestopt bent ben je bijna over het ergste heen. Ik ben in mei gestopt met roken en de eerste 4 dagen vond ik heel moeilijk omdat ik echt constand aan die sigaret moest denken, maar daarna werd dat minder. Ik dacht alleen nog op de vaste rookmomenten aan een sigaret (na het eten en als ik op school aan kwam enzo). Volhouden hoor, het is echt veel prettiger als je niet rookt! In het begin voel je je misschien een beetje onzeker zonder sigaret in je hand, dat had ik tenminste heel erg als ik dan ergens stond had ik het idee dat iedereen naar mij keek en kon ik me geen houding vinden, maar nu voel ik me veel zelfverzekerder dan met die sigaret. Maargoed, nou geef ik je allemaal ongevraagde ervaringen . Heel veel succes!
Oud 28-10-2006, 11:39
Verwijderd
Sterkte Redhair..

Het voelt zo zinloos om over mezelf te praten. Bah.
Oud 28-10-2006, 11:58
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
pearlette schreef op 28-10-2006 @ 12:13 :


Jarig! Voelt heel onwerkelijk om 22 te zijn. Aan de ene kant voel ik me ouder, aan de andere kant vind ik 22 al zo oud klinken! Nou ja, we gaan het zo vieren.
gefeliciflapstaart
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 28-10-2006, 12:03
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Overmorgen weer naar school. Opzich niet erg, behalve het feit dat ik weer vroeg op moet gaan staan. En dan ook nog dat het donker, koud, regenachtig etc zal gaan worden omdat het herfst is.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 28-10-2006, 12:06
Verwijderd
Tjee Redhair, sterkte! *Knuff*
Gefeliciteerd Pearlette!

En over vioolspelen gesproken, Mevrouwmus en Lentekriebel, ik heb Bach er eventjes bijgepakt. Mijn hemel wat speel ik vals. Heb drie weken niet gespeeld ofzo. Zo eerst maar eventjes wat etudes doen en misschien nog wat orkestpartijen, want dat moet ik ook echt studeren. (Kan niet op mn verjaardag notabene aankomen en niet gestudeerd hebben...)
Oud 28-10-2006, 12:06
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Redhair, héél veel sterkte meisje!!

OT: Nu vind ik het egoïstisch om over mezelf te praten, als ik zoiets lees.. Toch moet het er even uit. Gisteren te horen gekregen dat een vriendin van m'n ouders, moeder van mijn drie oppaskindjes, waarschijnlijk óók borstkanker heeft.. Shit man, stel nou dat het zo is? Bij haar zit het in de familie, zijn er al mensen aan overleden.. Wat nou als zij overlijd? Wat nou als mijn moeder doodgaat? Aahrg, ik weet wel dat het allemaal vast wel weer goed zal komen, maar toch maken deze gedachten me gek van binnen. Wat nou als...?

Werken gisteren ging moeizaam, vond 't best moeilijk weer op gang te komen, na twee weken niet gewerkt te hebben. Uiteindelijk ging het wel redelijk, maar stond halverwege de avond bijna op instorten. M'n baas en een collega gaven me allemaal tips, die ontzettend lief en goed bedoelt waren, maar ik vatte het natuurlijk allemaal als kritiek op, waardoor ik zenuwachtiger werd, nog meer vergat, nog meer fout deed. En vanavond word het allemaal nog drukker..

En verdomme, waarom voel ik me zo ontzettend kut? Waarom voel ik zoveel pijn van binnen?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 28-10-2006, 13:09
Redhair
Redhair is offline
Bedankt allemaal, heel lief.

Wat gek. Net bij papa geweest. Mijn broer en ik huilden, later mama ook, uiteindelijk begon papa ook, hij brak helemaal. Wat gek, papa gaat dood. Hij komt nooit meer thuis, tenzij de euthanasie niet in het ziekenhuis kan. Geen papa meer hier thuis. Toen ik naar Berlijn vertrok was hij nog gewoon thuis. Wel ziek, maar thuis. Nu wachten we op zijn dood. Dood. Dood. Papa gaat dood. Nu is zijn toestand kritiek. We hebben net met z'n vieren besloten dat er geen reanimatie komt als er iets mis gaat. Maandag komt de dokter om de euthanasie te bespreken. Wat gek. Het klopt niet. Papa gaat dood. Papa zal nooit meer thuis, op zijn plekje, zitten. Nooit meer ruzie maken, nooit meer fijne discussies, nooit meer samen luisteren naar Queen, naar Supertramp, naar Herman van Veen.
En hij zeii dat hij zielsveel van ons houdt. Dat de tijd met ons de beste tijd uit zijn leven is. Tegen mama zei hij 'dag mooie vrouw', mama zei 'dag mooie man' en gaf hem een kus op zijn voorhoofd. Mooi, teder. Mijn broer was gebroken, ik staarde naar buiten. We hebben afscheid genomen. We zien hem vast nog wel voor hij dood gaat, maar we hebben gezegd wat we zeggen wilden. Oh mijn god, ik heb afscheid genomen van papa, want hij gaat dood. Ik zit nu in een waas. Ik wil pep en de hele nacht dansen. Papa gaat dood.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 28-10-2006, 13:52
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
lieve redhair, enorm veel sterkte. Houd je hoofd boven water.
en trouwens, je moet schrijfster worden, dat ben je natuurlijk al, maar het is het waard om het "publiekelijk" te doen. Je laat me huilen door je verhaal, terwijl ik normaal altijd "koel" blijf.
Oud 28-10-2006, 13:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Redhair: *knuffel* en heel veel sterkte...

Na het lezen van de posts van Redhair durf ik bijna niet meer te posten wat er nu in mijn hoofd omgaat... Zo is het ver-van-je-bed-show en zo komt het ineens toch dichtbij. Zij typt dit, en ik zat vanochtend bij de begrafenis van de vader van twee vriendinnen van mij. Eind augustus ging hij voor het eerst naar de dokter, nu is hij begraven. Kanker, was niks meer aan te doen. De dokters gaven hem een maand, hij heeft anderhalve maand gehaald. Voor hem was het beter zo. Maar voor de mensen die hij achterlaat...
Dan zie je het gezin zo in de kerk... en dan springen de tranen al bijna in mijn ogen. Ik sprak die vader en moeder niet zo vaak, omdat ze altijd druk bezig waren in hun eigen bedrijf, maar toch. Die keren dat ik die vader sprak, was het altijd leuk. Eind augustus, voor hij wist dat hij zo ziek was, riep hij me nog iets na toen ik wegging van de verjaardag, met een knipoog en een grote glimlach. Zo wil ik hem me ook herinneren, al heb ik genoeg andere dingen gehoord van mijn vriendinnen... Hoe slecht het met hem ging, zeker de laatste week. Veel morfine, vallen op weg naar het toilet, hen pas na een aantal minuten herkennen... Brrr. En dat voor iemand, die eigenlijk nooit ziek was. Het leven is zo oneerlijk...
Ik hoop dat ik mijn vriendinnen een beetje kan steunen, door af en toe met ze te praten, te bellen of te msn-en, en af en toe wat samen te doen. Maar ik voel me ook machteloos, omdat ik zo ver weg woon...
Het was een eenvoudige, maar wel passende mis voor die man. Ze hebben op een mooie manier afscheid van hem genomen. Zelfs de hemel huilde mee, als je de regen zo symbolisch wilt zien. Er waren zo veel bloemen, en de kerk zat vol. Ik hoop dat ze zich dat herinneren, dat er zo veel mensen zijn die met hen meeleven, en ik hoop dat ze ook de komende tijd de steun krijgen die ze nodig hebben, dat ze niet in een zwart gat vallen.

Ik hoop het echt.
Oud 28-10-2006, 14:00
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Geef me de vrijheid te zijn. Te kunnen zijn wie ik ben.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 28-10-2006, 14:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Redhair, wat zeg je tegen iemand wiens vader op sterven ligt? Wat zeg je tegen iemand die met zichzelf in de knoop zit en daarbij binnenkort voor altijd afscheid van haar vader moet nemen. Met 26 letters kunnen we zoveel woorden vormen, maar voor deze situatie weet ik geen goede woorden te formuleren van deze 26 letters. 'heel veel sterkte', 'houd moed', 'pas op jezelf', 'hou je taai'. Sja, het komt enigszins in de buurt maar anderzijds ook totaal niet. Ik hoop niet dat je je nog massaler op de drugs stort, hoewel naar je gevoel luisteren en het bewust afscheid nemen van je vader waarschijnlijk afschuwelijk vreselijk pijnlijk is, lijkt het me het meest waardevol voor later? Maar goed, wat klets ik, ik zit niet in jouw situatie en ik ben jou niet..

TAKE CARE
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-10-2006, 14:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Jezus Redhair, heel veel sterkte meis! (}) Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk...
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-10-2006, 14:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Redhair, ik krijg haast tranen in m'n ogen van je verhaal. Wat een ongelooflijke rotsituatie, er zijn geen woorden voor. Meisje, wat lijkt het me verschrikkelijk om in zo'n omgeving te zijn.. Heel erg veel sterkte, meer kan ik denk ik niet zeggen.
Oud 28-10-2006, 14:52
Redhair
Redhair is offline
Ik moet huilen van jullie reacties. Geweldig lief, ik haal er steun uit, maar ook confronterend. Alles is nu anders, mijn leven is nu anders, niets zal ooit nog hetzelfde zijn.
Ik besef het nog niet, ben bang voor de klap, de leegte. Ik besef het echt nog niet. Mama staat er straks helemaal alleen voor. Rust, maar leegte. Mijn vader sterft binnenkort. Allemaal 'nooit meer' momenten stormen door mijn hoofd, maar ondertussen lach ik gewoon nog. Vanmiddag lijkt alweer ver weg.

Mama vroeg net of ik alsjeblieft wilde oppassen met drugs. Sorry mama, maar ik kan het niet beloven. Ik leef in een waas. Straks naar J., ik denk dat ik vanavond maar gewoon naar de kroeg ga. Maar ik durf die vrienden niet te vertellen dat hij dood gaat. Ik wil het niet. Ik droom he? Alsjeblieft, zeg me dat ik droom.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 28-10-2006, 15:02
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Redhair schreef op 28-10-2006 @ 15:52 :
Ik moet huilen van jullie reacties. Geweldig lief, ik haal er steun uit, maar ook confronterend. Alles is nu anders, mijn leven is nu anders, niets zal ooit nog hetzelfde zijn.
Ik besef het nog niet, ben bang voor de klap, de leegte. Ik besef het echt nog niet. Mama staat er straks helemaal alleen voor. Rust, maar leegte. Mijn vader sterft binnenkort. Allemaal 'nooit meer' momenten stormen door mijn hoofd, maar ondertussen lach ik gewoon nog. Vanmiddag lijkt alweer ver weg.

Mama vroeg net of ik alsjeblieft wilde oppassen met drugs. Sorry mama, maar ik kan het niet beloven. Ik leef in een waas. Straks naar J., ik denk dat ik vanavond maar gewoon naar de kroeg ga. Maar ik durf die vrienden niet te vertellen dat hij dood gaat. Ik wil het niet. Ik droom he? Alsjeblieft, zeg me dat ik droom.
Als je te erg doorgaat met de drugs, raakt je moeder naast je vader jou ook kwijt...

Ik denk dat we je allemaal wel willen zeggen dat je droomt.. maar ik geloof dat ik alleen maar meer knuffels kan geven, en nog vaker kan zeggen dat ik (en volgens mij kan ik ook wel "we" zeggen) heel erg met je meeleef. Dat deed ik al door alles wat je altijd schreef, maar dat doe ik nu nog dubbel zo hard. Life always hits the ones who need it most to find peace...
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 28-10-2006, 15:04
Verwijderd
Lieve Redhair, wat verschrikkelijk en moeilijk, nu, dit. Je schrijft het zo mooi en echt dat ik er tranen van in mijn ogen krijg.
Pas op jezelf, zou ik willen zeggen. Maar ik weet dat dat moeilijk is.
Oud 28-10-2006, 15:05
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
@ Redhair; Ik krijg het koud van wat ik lees. Zou willen dat er woorden bestonden die hier op z'n plaats zouden zijn. Maar die woorden heb ik niet echt. Ik kan je slechts zeggen dat ik met je meeleef (en ik weet zeker dat er hier nog meer mensen zijn die dat doen).



-----

Na al die tijd is er nog steeds niemand die lijkt te begrijpen van hoe diep ik kom. Heb ook geen idee hoe ik dat duidelijk moet maken. Het enige wat ik kan doen is praten praten en nog eens praten. Niet dat ik daar zin in heb. Bovendien ben ik bang om te laten weten wat er allemaal in die periode door me heen ging. Ook ben ik bang dat ze zullen denken dat ik er nog erg mee zit en dat het dus helemaal niet goed gaat, wat dus absoluut niet zo is.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Oud 28-10-2006, 15:08
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik moet nog zoveel doen en ik doe echt wel mijn best, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik zit op een dood spoor en een nieuw spoor heb ik nog niet ontdekt...

Give me words, give me knowledge, give me power.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 28-10-2006, 15:26
Verwijderd
@Redhair: Net als iedereen hier weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik kom hier niet zo vaak, maar lees wel regelmatig je posts. Alles lijkt ineens zo nietig, zo niks vergeleken met wat jij op dit moment door moet maken. Ik zat best met mijn eigen problemen, maar die lijken te verbleken bij wat jij moet doen. Ik denk niet dat er woorden zijn die je kunnen geruststellen, en 'Heel veel sterkte' lijkt zo leeg. Maar toch is het het enige wat ik op dit moment kan doen. Ik wens je alle kracht, hoop, steun en liefde toe die je op dit moment kunt gebruiken. Hou je taai.
Oud 28-10-2006, 15:40
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Redhair: ik kan niet meer doen dan te onderschrijven wat anderen hierboven al deden. Heb laatst al ongeveer hetzelfde meegemaakt bij een vriendin en ik kan je alleen maar heel, heel veel kracht toewensen. (F) Raak jezelf niet kwijt!

En ook voor alle anderen hier die het nodig hebben natuurlijk: sterkte!

OT: Stom, stom kutweer. Ben nog maar even naar buiten geweest, hielp wel iets, maar toch niet veel. Ik blijf moe en vind dat ik me niet moet aanstellen maar gewoon aan het leren moet gaan. Nouja, er zit niets anders op dan het te doen, hè? Bah.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 28-10-2006, 16:30
Verwijderd
@ redhair, veel sterkte! en let idd goed op jezelf!

--------
damn damn ik wil weg hier!!

Laatst gewijzigd op 28-10-2006 om 16:37.
Oud 28-10-2006, 17:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
OMG dan durf ik eindelijk op te hangen midden in zijn zin, voel ik me schuldig! :emo:
bij wie mag ik uithuilen?
Oud 28-10-2006, 17:33
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
wat een KUT dag ;x
Oud 28-10-2006, 17:38
pearlette
Avatar van pearlette
pearlette is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 28-10-2006 @ 12:29 :
Gefeliciflapstaart!
Als je al 3 dagen gestopt bent ben je bijna over het ergste heen. Ik ben in mei gestopt met roken en de eerste 4 dagen vond ik heel moeilijk omdat ik echt constand aan die sigaret moest denken, maar daarna werd dat minder. Ik dacht alleen nog op de vaste rookmomenten aan een sigaret (na het eten en als ik op school aan kwam enzo). Volhouden hoor, het is echt veel prettiger als je niet rookt! In het begin voel je je misschien een beetje onzeker zonder sigaret in je hand, dat had ik tenminste heel erg als ik dan ergens stond had ik het idee dat iedereen naar mij keek en kon ik me geen houding vinden, maar nu voel ik me veel zelfverzekerder dan met die sigaret. Maargoed, nou geef ik je allemaal ongevraagde ervaringen . Heel veel succes!
Dankje en nog een keer dankje! dat geeft een mens weer moed.
__________________
Excuse me, I just have to explode this body off me.
Oud 28-10-2006, 17:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
en nu moet ik nog tafeldekken ook
Oud 28-10-2006, 17:47
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
redhair heel veel sterkte (f) weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen, probeer jezelf een beetje op de been te houden.

Raar is dat, dan loop je jezelf druk te maken over de tentamens van komende week, dan lees je zoiets naars en dan maakt het meteen niet meer uit.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 28-10-2006, 18:49
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Yana schreef op 28-10-2006 @ 10:41 :
*Knuffel* voor Redhair.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Psychologie Het grote Lucht je Hart topic #73
Cherry Springs
498 24-10-2006 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.