Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2006, 14:06
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik merk dat ik al mijn problemen in het trainen stop. Dan train ik erg geforceerd en raken mijn spieren gespannen. Als ik merk dat dingen me niet mee zitten ga ik bijv. n rondje hardlopen en dat gebeurt dan nogal geforceerd. Motivatie vanuit woede ofzo, om onbewust toch te laten zien dat ik beter bne ofzo? Ik moet me ergens in uiten, maar zo trainen is niet goed voor mn lichaam dus wat moet ik doen?
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2006, 14:17
Verwijderd
Ik denk dat trainen opzichzelf niet een verkeerde uitlaatklep is van emoties en dergelijke. Veel mensen, en jij dus blijkbaar ook, kunnen zo even alles eruit laten, het is gezond om te sporten en je lichaam maakt stoffen aan waardoor je je even wat beter voelt.
Wanneer je naast het sporten je problemen ook een beetje probeert aan te pakken en sporten als een soort hulpmiddel gebruikt kan het geen kwaad. Zolang je de problemen maar niet eindeloos uit de weg blijft gaan dus.
Mocht je nou het idee hebben dat dit niet goed is voor je lichaam, dan zou ik eens een trainer in de sportschool ofzo aan de mouw trekken om blessures te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:16
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
het is dat als ik zo train mijn lichaam gespannen raakt waardoor de energie niet meer vrij stroomt. Dan krijg je blessures, koude handen en voeten en als het echt erg word ziektes, maar dat verwacht ik niet zo snel. Ik wil gemotiveerd trainen zonder me te forceren. Zodat het meer vanuit mezelf komt. Hoe zorg ik ervoor dat ik toch goed kan trainen zonder dat ik mezelf aggressiever moet maken zeg maar. Ik word anders lui namelijk.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:34
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik trek hier een halve conclusie uit dat je iets met vecht/verdediging doet?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 18:19
LadyChoi
LadyChoi is offline
Als je het idee krijgt dat je gespannen raakt kun je misschien op dat moment even stoppen ofzo? Misschien kun je ook eens yoga-oefeningen opzoeken en die dan erbij of erna doen. Om even te ontspannen.
__________________
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 21:13
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 05-11-2006 @ 18:34 :
Ik trek hier een halve conclusie uit dat je iets met vecht/verdediging doet?
weet je goed
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 11:27
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ik denk dat je ook moet gaant rainen als je neit geforceerd bent, en eerst het goede trainen tot een gewoonte moet maken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 16:02
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
maxman schreef op 05-11-2006 @ 22:13 :
weet je goed


Dan zou ik voorstellen om naar je leraar te gaan? Ik heb altijd een geweldige leraar gehad, met hem kon ik over álles praten, ook over de trainingen dus en over juist dit soort dingen.

Mocht je nou geen leraar hebben, (ik weet niet hoe je het anders doet, maar ja) of hem niet vertrouwen etc. zou ik zeggen dat je íets moet zoeken waar je dus wel jezelf in kan uiten. Want zo trainen is niet lekker, en fysiek kan dat, zoals je zelf ook al zegt, gevolgen hebben. En ik denk dat jij zelf het beste kan bedenken waar je jezelf nog meer in kan uiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht onbetaalde 'training'
roosjemarijn
11 22-08-2008 21:32
Vrije tijd hoe ga jij om met training?
gewoonmax
7 16-10-2006 11:57
Lichaam & Gezondheid Spieren trainen
Tijdschrift
7 09-05-2006 11:12
Games Train Simulator 2
tommiegun
1 29-03-2004 09:19
Vrije tijd Alleen wedstrijden, niet trainen.
The Senna Fan
34 27-05-2003 16:39
Flora & Fauna Hoe trainen jullie je paard/pony??
flapje
77 08-04-2003 11:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.