Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2010, 18:12
Verwijderd
voor carn.
Advertentie
Oud 02-12-2010, 18:13
Verwijderd
we keken dat ook altijd, tijdens de minor animatie dat waren de lessen. Gewoon dat kijken. En lachen. En dan een beetje animeren. En weer kijken.
Oud 02-12-2010, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
Etmakas, dijen zijn het binnenste gedeelte van je bovenbenen.
Danku.
Oud 02-12-2010, 18:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dijen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-12-2010, 18:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wie dit leest is een dij.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-12-2010, 18:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
What do you say to the dij?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 02-12-2010 om 18:18. Reden: taalfaal
Oud 02-12-2010, 18:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
voor carn.
Ik vind alles van Joss Whedon leuk
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-12-2010, 18:17
Verwijderd
Uitdijen. Dijkdoorbraak. Dijsselbloem. Andijvie.
Oud 02-12-2010, 18:22
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ze hadden prima kunnen zijn, als ze niet zo slaafs de boeken volgden en wat dieper op dingen ingingen. Ruzies beginnen en eindigen ook altijd in twee seconden in die films. Het gaat altijd zo:

Ron: "Harry we hebben nu ruzie."
Harry: "Oké man, lul."

*Ongerelateerde scčnes, iemand verandert in een kat en er is een draak en vuur en gekke woorden.*

Ron: "Hee Harry zullen we het weer goedmaken?"
Harry: "Oké man, maat."
Hoe wil je ergens dieper op ingaan (en nog steeds een film van gemiddelde duur maken) als er al duisent dingen zijn die je moet vertellen, al houd je je niet zo aan het boek vast?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-12-2010, 18:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hoe wil je ergens dieper op ingaan (en nog steeds een film van gemiddelde duur maken) als er al duisent dingen zijn die je moet vertellen, al houd je je niet zo aan het boek vast?
Gewoon vijfhondert van de duisent dingen schrappen. Het is beter om te kiezen voor bepaalde elementen om echt diep op in te gaan, dan om alles maar een beetje halfslachtig te doen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-12-2010, 18:28
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Gewoon vijfhondert van de duisent dingen schrappen. Het is beter om te kiezen voor bepaalde elementen om echt diep op in te gaan, dan om alles maar een beetje halfslachtig te doen.
En dan nog een begrijpelijke film maken?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-12-2010, 18:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
of ze hadden gewoon wat gave verhalen in de Harry Potter verse bedacht; dan konden boeken en films prima naast elkaar
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-12-2010, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Wie dit leest is een dij.
Oud 02-12-2010, 18:30
Verwijderd
Uice, iemand verandert niet 'zomaar' in een kat, Anderling is een faunaat.

Juist als je het boek niet hebt gelezen heb je minder achtergrondinformatie, en lijkt alles random.
Oud 02-12-2010, 18:31
Verwijderd
Volgens mij ben ik ziek aan het worden
Oud 02-12-2010, 18:31
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Voor Pip:

__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-12-2010, 18:32
Verwijderd
Nou sinterklaascadeaus zijn binnen, net als een kerstoutfit (want het was écht nodig om die nu te kopen ) en hele mooi zachte leren handschoenen om lekker warm te blijven de aankomende dagen <3.
Oud 02-12-2010, 18:32
Verwijderd
Volgens mij is het doel van Harry Potter gewoon zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk entertainen. Dan kan je het nooit iedereen naar de zin maken. Als ik denk: zo, ik ga een Harry Potterfilm (oh, die spaties, Harrypotterfilm, harry potterfilm, harrypotterfilm, harry-potterfilm) kijken, dan wil ik gewoon een leuk verhaaltje met wat getover en drama en verwikkelingen en begrijpelijk maar niet al te voorgekauwd. Als ik diep na wil denken of zo kijk ik wel wat anders.
Ads door Google
Oud 02-12-2010, 18:32
Verwijderd
Die armen van trollface altijd <333
Oud 02-12-2010, 18:33
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Uice, iemand verandert niet 'zomaar' in een kat, Anderling is een faunaat.
Ik besef me (of is het 'ik realiseer me'?) net pas dat ze in het Nederlands Anderling heet omdat ze in iets anders kan veranderen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-12-2010, 18:33
Verwijderd
zo, de laatste hand gelegd aan le surprise.
Oud 02-12-2010, 18:33
Verwijderd
Het is 'ik realiseer me' of 'ik besef'.
Oud 02-12-2010, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ik besef me (of is het 'ik realiseer me'?) net pas dat ze in het Nederlands Anderling heet omdat ze in iets anders kan veranderen.
Huh, ja
Spoiler
Oud 02-12-2010, 18:35
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Het is 'ik realiseer me' of 'ik besef'.
aha!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-12-2010, 18:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
jeuj, utrecht van 0-1 naar 3-1 binnen een half uur <3
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 02-12-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Het is 'ik realiseer me' of 'ik besef'.
Te erg he, zoveel mensen die dat fout doen.
Oud 02-12-2010, 18:37
Verwijderd
Wij eten vanavond erwtensoep
Oud 02-12-2010, 18:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nieuw soort leven ontdekt

Toegevoegd: woensdag 1 dec 2010, 19:56

In Mono Lake, een giftig meer in Californië, heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA nieuw leven ontdekt. Het gaat om een soort bacterie.

In Mono Lake is normaal leven bijna niet mogelijk. Het zit vol arsenicum. De gevonden microbe heeft andere eigenschappen dan al het andere leven op aarde.
Bouwstenen

Volgens betrokkenen moeten alle leerboeken over biologie en leven herschreven worden.

Al het leven op aarde bestaat uit zes bouwstenen: koolstof, waterstof, stikstof, zuurstof, fosfor en zwavel, of het nu gaat over dieren, mensen, planten of microben. Onze hele visie op leven is gebaseerd op deze combinatie van bouwstenen.
Oersoepen

NASA wetenschapper Felisa Wolfe Simon gaat morgen bij de NASA bekendmaken dat haar bacteriën uit het Mono Lake geen fosfor maar arsenicum als bouwsteen in het dna hebben, iets dat bij al het andere leven dat wij kennen niet bestaat.

Voor de NASA zoektocht naar leven elders in het heelal is deze vinding ook belangrijk. Want als leven niet louter afhankelijk is van de zes bouwstoffen, zoals zuurstof en waterstof, dan is de kans dat elders in het heelal levensvatbare organismen ontstaan ook waarschijnlijker geworden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-12-2010, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Te erg he, zoveel mensen die dat fout doen.
Juh. Net als 'ik bedenk me'. Ok, dat bestaat wel, maar het betekent iets heel anders dan ;x
Oud 02-12-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ik besef me (of is het 'ik realiseer me'?) net pas dat ze in het Nederlands Anderling heet omdat ze in iets anders kan veranderen.
Ik weet niet of dat zo is hoor.
Oud 02-12-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Wij eten vanavond erwtensoep
Dat heb ik ook op vandaag, lekker!
Oud 02-12-2010, 18:38
Verwijderd
Hee, als ik google op 'erwtensoep' vind ik alleen maar plaatjes van soepen die helemaal niet op de onze lijken .
Oud 02-12-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Hee, als ik google op 'erwtensoep' vind ik alleen maar plaatjes van soepen die helemaal niet op de onze lijken .
Tip: Maak een foto van je eigen soep en zet deze online!
Oud 02-12-2010, 18:39
Verwijderd
ik wilde alvast quorn en vlees marineren, maar mozman snijdt zijn nasivlees altijd eerst nog voor (ja, dan gaat hij al die stukjes nog een keer snijden), en daar heb ik dus mooi geen zin in he!!!!!!! en dat moet eigenlijk vóór het marineren. wat een beslommeringen.
Oud 02-12-2010, 18:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Uice, iemand verandert niet 'zomaar' in een kat, Anderling is een faunaat.
Ik doelde op Hermione in Chamber of Secrets. En het doet er ook niet toe dat het verklaard wordt, het gaat erom dat het plotsgewijs nergens op slaat.
Citaat:
Juist als je het boek niet hebt gelezen heb je minder achtergrondinformatie, en lijkt alles random.
Die achtergrondinformatie geldt in de films natuurlijk niet. Wat de film mij vertelt is wat er gebeurt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-12-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
jeuj, utrecht van 0-1 naar 3-1 binnen een half uur <3
Ah daarom stond het busstation vol paupers.
Ads door Google
Oud 02-12-2010, 18:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En dan nog een begrijpelijke film maken?
Ja, net zoals die honderden andere boekverfilmingen die daarin slaagden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-12-2010, 18:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ah daarom stond het busstation vol paupers.
u gaat dooooor voor de magnetron!

en haha, 3-2. wat een chaos
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-12-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
u gaat dooooor voor de magnetron!

en haha, 3-2. wat een chaos
De ME paardjes hadden het behoorlijk koud volgens mij
Oud 02-12-2010, 18:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Volgens mij is het doel van Harry Potter gewoon zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk entertainen. Dan kan je het nooit iedereen naar de zin maken. Als ik denk: zo, ik ga een Harry Potterfilm (oh, die spaties, Harrypotterfilm, harry potterfilm, harrypotterfilm, harry-potterfilm) kijken, dan wil ik gewoon een leuk verhaaltje met wat getover en drama en verwikkelingen en begrijpelijk maar niet al te voorgekauwd. Als ik diep na wil denken of zo kijk ik wel wat anders.
Dat bedoel ik ook niet met ergens dieper op ingaan. Ik wordt gewoon een stuk meer vermaakt door een goed verteld verhaal, dan door een serie gebeurtenissen zonder lading.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-12-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Die achtergrondinformatie geldt in de films natuurlijk niet. Wat de film mij vertelt is wat er gebeurt.
Ja snap ik, maar daarom zijn de films voor mensen die de boeken niet hebben gelezen soms onduidelijker of meer random of slechter.
Oud 02-12-2010, 18:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Order of the Phoenix was trouwens wel de eerste die niet constant voelde alsof hij heel krampachtig probeerde het hele boek samen te vatten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-12-2010, 18:46
Verwijderd
Een boekverfilming is niet hetzelfde als het boek vertellen in filmvorm, het moet op zichzelf staand ook goed zijn. Robin Hood is niet echt een vos, maar dat maakt voor Disney's interpretatie niet uit (niet dat ik Disney's Robin Hood goed vind, maar je snapt het punt).
Oud 02-12-2010, 18:46
Verwijderd
In de films mis je imo wel het goed uitgedachte verhaal en de details die in de boeken kloppen. In deel 7 (film) merkte je dat best wel. Dat ze dingen uit gaan leggen die in de boeken al vanaf boek 1/2/3 duidelijk zijn.
Oud 02-12-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Een boekverfilming is niet hetzelfde als het boek vertellen in filmvorm, het moet op zichzelf staand ook goed zijn.
Ja. Maar dat kan ik niet meer beoordelen, omdat ik de boeken wel gelezen heb.
Oud 02-12-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
In de films mis je imo wel het goed uitgedachte verhaal en de details die in de boeken kloppen. In deel 7 (film) merkte je dat best wel. Dat ze dingen uit gaan leggen die in de boeken al vanaf boek 1/2/3 duidelijk zijn.
Dat is denk ik om het toch toegankelijk te houden, maar als je alles al gezien hebt is dat juist vervelend.
Oud 02-12-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Nieuw soort leven ontdekt

Toegevoegd: woensdag 1 dec 2010, 19:56

In Mono Lake, een giftig meer in Californië, heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA nieuw leven ontdekt. Het gaat om een soort bacterie.

In Mono Lake is normaal leven bijna niet mogelijk. Het zit vol arsenicum. De gevonden microbe heeft andere eigenschappen dan al het andere leven op aarde.
Bouwstenen

Volgens betrokkenen moeten alle leerboeken over biologie en leven herschreven worden.

Al het leven op aarde bestaat uit zes bouwstenen: koolstof, waterstof, stikstof, zuurstof, fosfor en zwavel, of het nu gaat over dieren, mensen, planten of microben. Onze hele visie op leven is gebaseerd op deze combinatie van bouwstenen.
Oersoepen

NASA wetenschapper Felisa Wolfe Simon gaat morgen bij de NASA bekendmaken dat haar bacteriën uit het Mono Lake geen fosfor maar arsenicum als bouwsteen in het dna hebben, iets dat bij al het andere leven dat wij kennen niet bestaat.

Voor de NASA zoektocht naar leven elders in het heelal is deze vinding ook belangrijk. Want als leven niet louter afhankelijk is van de zes bouwstoffen, zoals zuurstof en waterstof, dan is de kans dat elders in het heelal levensvatbare organismen ontstaan ook waarschijnlijker geworden.
Dat was bij de P&W van gisteren en werd door een wetenschapsjournalist uitgeled dmv duploblokjes.

Citaat:
Een boekverfilming is niet hetzelfde als het boek vertellen in filmvorm, het moet op zichzelf staand ook goed zijn. Robin Hood is niet echt een vos, maar dat maakt voor Disney's interpretatie niet uit (niet dat ik Disney's Robin Hood goed vind, maar je snapt het punt).
Eens. Behalve met dat laatste wat die film is <3333
Oud 02-12-2010, 18:49
Verwijderd
Zo, mijn ziekheid is redelijk weg, maar ik hoest me wel nog een ongeluk.

En verder ben ik heel erg vrolijk en vier ik dat ik mijn stem weer helemaal terug heb door al de hele avond mee te zingen met m'n muziek <3
Oud 02-12-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ik doelde op Hermione in Chamber of Secrets. En het doet er ook niet toe dat het verklaard wordt, het gaat erom dat het plotsgewijs nergens op slaat.
Hermione verandert in een kat omdat ze in de Polyjuice Potion per ongeluk een kattenhaar doet in plaats van een mensenhaar, en toen durfde ze zich niet te laten zien, dat is toch niet een rare plothole ofzo?
Oud 02-12-2010, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Dat was bij de P&W van gisteren en werd door een wetenschapsjournalist uitgeled dmv duploblokjes.

Eens. Behalve met dat laatste wat die film is <3333
vincent icke zeker?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.