Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2012, 20:20
Verwijderd
Hallo allemaal ik heb vaak wat problemen en de laatste tijd zit ik hier heel erg mee...
Veel klasgenoten(leeftijdgenoten) vinden dat ik onaardig lelijk en heel erg raar ben

t begon van de basisschool

in groep 2 had ik veel weeksluitingen (elke week een beetje toneel) ik kon er toen echt niet daartegen waarom weet ik niet meer.
dus ik was naar een andere school gegaan nou fijn daar waren geen weeksluitingen maar de klas kon het niet echt goed met mij vinden(groep3)
groep4 was heel anders(ik zat weer bij andere klasgenoten je had daar meedere groepen 4) ze waren daar wat aardiger was wel een leuke klas

maar die school ging maar toen groep 4
dus weer een andere school

groep5 was heel anders het was erg druk de juffrouw daar kon ik het niet mee vinden en ik werd in die klas flink buitengesloten heb nooit een antwoord gekregen waarom

groep6 was hetzelfde de juffrouw was wel een stuk aardiger maarja de klas was er niet aardiger opgeworden
uiteindelijk besloot ik weer naar een andere school te gaan
groep7 verschrikkelijk vanaf de 1ste dag ging het niet goed ik kon het niet goed vinden met de klas (werd daar echt gepest)

maarja ik wou niet weer van school wisselen want 5x wisselen
groep8 de meester was TOP de klas sommigen waren aardiger anderen nog steeds gemeen
als er bijvoorbeeld een groepsopdracht werd gedaan bleef ik altijd het laatste over
maar omdat ik dus 4x van basisschool heb verwisselt heb ik geen vrienden overgehouden daar baalde ik echt van.

dan de middelbare school
1ste dag was ik heel zenuwachtig ik heb geen woord gezegd
2de dag bij gym moest je in groepjes dingen doen nou ze werden snel gevormd ik bleef weer over dat voelt echt van alsof niemand je erbij wil dus de lerares heeft me bij een groep neergezet(dat voelt echt van hij erbij nee he)

en zo werd het van kwaad tot erger iedereen kon het goed vinden met elkaar maar met mij niet waarom? :jij bent zo raar en lelijk ik schaam me als ik bij jou sta
daar schrok ik echt erg van en dacht ik na of dat ook op de basisschool de reden was
en als je dan buiten bent dan zie je iedereen met z''n vrienden spelen en daar sta ik dan zonder ook maar ooit een vriend hebben gehad
en ik game helemaal niet vaak ik ben evenveel buiten als binnen
zo ben ik ook wel 2x gepest door de klas die ik nu nog steeds heb
als ik ergens een reactie op geef gaat een iemand jongens hij zei dat daar erger ik mij kapot aan antwoord: zo krijg je geen vrienden he

en dan kan ik niks meer zeggen

en ik zou dolgraag vrienden willen hebben en ik heb ook vaak gepraat maar dan haken ze snel af en gaan ze snel met een ander praten
ze mogen mij echt niet

en dan nu mijn vraag
hoe kan t dat zoveel mensen mij niet mogen en leraren op de school wel????(ben nog nooit eruitgestuurd trouwens)
maar wat moet ik doen om misschien ooit nog vrienden te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2012, 21:36
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Erg verhaal.. misschien een hobby zoeken? Proberen vanaf het eerste moment sociaal te doen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Erg verhaal.. misschien een hobby zoeken? Proberen vanaf het eerste moment sociaal te doen?
ik ben best sociaal vind ik zelf en hobby''s heb ik al aardig wat in mn vrije tijd huiswerk en doe ik hobby''s en elke hobby wil ik wel elke dag doen en ik zit dan al redelijk krap in dagschema
maarja soms dan denk je ook wel weer waarom kan ik het nooit met iemand anders doen? me broer is een echte fulltime gamer en mn vader en moeder zijn dagelijks weg
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 14:33
Verwijderd
Lang verhaal, maar ik hoor weinig over wat jij daadwerkelijk hebt gedaan. Je vertelt zo gedetailleerd om te benadrukken hoe zwaar het was, maar dat doet er niet toe.

Wie benader je? Een klas is nooit in zijn geheel gemeen, wellicht probeer je het bij de pestkoppen of de meelopers. Een hele klas is niet gemeen omdat ze niet met jou willen samenwerken, er blijft gewoon íemand als laatste over en jij zult zelf vriendelijk moeten zijn, wat er ook gebeurt. Je kunt niet met iedereen bevriend worden en je zult moeten stoppen met de rest als geheel te zien. Uit je OP blijkt niet echt dat je sociaal bent, ook al zeg je dat in je laatste post. Je vindt dat je niets verkeerd doet en de rest is een groot team tegen je. Die visie helpt je niet echt verder, he?

Volgende keer, voordat groepjes gevormd zijn, vraag je andere rustige personen in de klas nog voordat alle groepjes al gevormd zijn: willen jullie met mij samenwerken? Als het de eerste keer niet lukt, dan wel de tweede keer.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 15:19
Eva030
Avatar van Eva030
Eva030 is offline
Ben het met Lusi eens (:

De aanpak van ''het ligt aan alles en iedereen behalve mij/mijn gedrag'' helpt vaak niet echt nee.
Ook dat je zegt/vraagt waarom de leraren je wel mogen en de leerlingen niet, dat kan heel verschillend zijn.. Zoiezo zijn de leraren ''volwassen'' en hebben een ''andere'' kijk op dingen/mensen/gedrag dan jongere ''kinderen''.. Ook kan het zijn dat je je misschien onbewust heel anders gedraagt zodra er leraren bij zijn? (ik noem maar iets hoor).
En een hobby zoeken is ook wel een goed idee, zodra je iets doet met een groep (iedereen heeft iig diezelfde interesse) zal het contact maken vaak nog soepeler gaan en maak je vrienden.

het is niet veel, maar hopelijk heb je er iets aan (:

Liefs, Eva
__________________
A Lannister always pays his debts .
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Lang verhaal, maar ik hoor weinig over wat jij daadwerkelijk hebt gedaan. Je vertelt zo gedetailleerd om te benadrukken hoe zwaar het was, maar dat doet er niet toe.

Wie benader je? Een klas is nooit in zijn geheel gemeen, wellicht probeer je het bij de pestkoppen of de meelopers. Een hele klas is niet gemeen omdat ze niet met jou willen samenwerken, er blijft gewoon íemand als laatste over en jij zult zelf vriendelijk moeten zijn, wat er ook gebeurt. Je kunt niet met iedereen bevriend worden en je zult moeten stoppen met de rest als geheel te zien. Uit je OP blijkt niet echt dat je sociaal bent, ook al zeg je dat in je laatste post. Je vindt dat je niets verkeerd doet en de rest is een groot team tegen je. Die visie helpt je niet echt verder, he?

Volgende keer, voordat groepjes gevormd zijn, vraag je andere rustige personen in de klas nog voordat alle groepjes al gevormd zijn: willen jullie met mij samenwerken? Als het de eerste keer niet lukt, dan wel de tweede keer.
Ik benader vaak de klasgenoten die wat aardiger zijn en met de pestkoppen wil ik het echt niet proberen die zijn vaak niet in een groepje mij aan het treiteren nee dat doen ze in hen 1tje.
ja ik weet dat wel dat er vaak iemand als laatste over is maar 9/10 ben ik dat wel.
maar hoe kun je in vredesnaam aardig zijn voor iemand die je keer op keer je onder het bloed van de nagels vandaan haalt?
die visie helpt niet nee maar t is keihard want als je een tijdje wat lessen hebt gehad lijkt het alsof het alsof de visie waar is

Sociaal ben ik echt wel vroeger dan niet heb toen gewoon wat random mensen aangesproken om het wat op te bouwen(wat overgens wel vaak leidde tot een kort gesprekje wat negens over ging

verder ben ik nu wat aan het nadenken of ik wat meer aandacht op andere mensen moet geven bijv. de meiden in de klas (giechelmeisjes want ze lachen heel vaakxD misschien dat ik daar gewoon eens wat meer moet praten hoewel ik daar toch vaak heel nerveus van word
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 18:43
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
met voetbal maakte ik heel veel vrienden. ik ga daar nu nog steeds mee om en we zijn zowat beste vrienden. het gaat om 2 jongens dan. die anderen praat ik ook nog mee en mogen mij (zover ik weet) ook wel en ik hun ook. dus mischien op een sport gaan wat jou leuk lijkt. Dat kan heel goed helpen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:57
Verwijderd
Citaat:
met voetbal maakte ik heel veel vrienden. ik ga daar nu nog steeds mee om en we zijn zowat beste vrienden. het gaat om 2 jongens dan. die anderen praat ik ook nog mee en mogen mij (zover ik weet) ook wel en ik hun ook. dus mischien op een sport gaan wat jou leuk lijkt. Dat kan heel goed helpen
ik zit al op een sport daar gaat het wel daar praat ik gewoon wat mee meer niet
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 17:31
sabienbouw
sabienbouw is offline
Misschien klinkt het hard, maar heb je ongeveer de zelfde kleding aan? kijk anders hoe andere mensen er uit je klas uitzien en probeer een beetje hun kledingstijl na te doen, ik denk dat ze je dan''stoerder'' vinden ofso.. en vooral niet je klein opstellen (schouders hangend, hoofd naar beneden) gewoon gemeen terug zijn en laten zien dat je écht niet bang van die mensen bent.. laten zien dat hun niks meer dan jou zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Misschien klinkt het hard, maar heb je ongeveer de zelfde kleding aan? kijk anders hoe andere mensen er uit je klas uitzien en probeer een beetje hun kledingstijl na te doen, ik denk dat ze je dan''stoerder'' vinden ofso.. en vooral niet je klein opstellen (schouders hangend, hoofd naar beneden) gewoon gemeen terug zijn en laten zien dat je écht niet bang van die mensen bent.. laten zien dat hun niks meer dan jou zijn!
doe ik vaak genoeg ik zeg altijd wel wat terug (krijg je een ***** reactie van''oh jongens weet je wat hij tegen mij zei?'''
maar als ik vaak bij een grap lach krijg je ook een **** reactie van wat heb jij een domme lach of wat heb jij een enge lach

ik weet gewoon niet wat ik ermee moet met wie ik ook omga ze kwetsen me altijd
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 21:31
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Ga gewoon niet om met mensen die je belachelijk maken, zoek andere vrienden..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 00:04
Denkerius
Denkerius is offline
door het leven heen krijg onbewust al je sociale regels, normen en waarden aangeleerd door gewoon sociaal contact te maken. absente ouders en een gebrekkige relatie met je broer helpen daar dus niet bij. ook moet je begrijpen dat er enorm veel verschillende sociale groepen zijn waarvan volwassenen en jongeren wel misschien het meest verschillen. als jij niet het vereiste gedrag vertoond dan word je automatisch uitgesloten uit die bepaalde groep. dus wanneer jij voor het laatst echt vrienden hebt gehad in groep 4. dan heb je je de rest van de tijd aangepast aan de 'verkeerde' sociale groepen van familie en je ouders etc. die eisen heel ander gedrag dan je klasgenoten. dus je bent eigenlijk onvoorbereid en weet je niet het 'correcte' gedrag af te geven. dat word als zwak gezien en daarom word je genadeloos gepest. wanneer je het 'correcte' gedrag begint te vertonen gaat het vanzelf (misschien niet geheel) weg.

natuurlijk is dit een algemene regel en is alleen geldig bij eerste indrukken en mensen die je (nog) niet kent

en hoe je je aanpast hangt compleet van je persoonlijkheid af
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 14:42
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Ik ben het eens met veel dingen die al gezegd zijn; je houding van ''ik is klein en zij zijn groot het is niet eeerlijk'' werkt niet.
Tuurlijk zij mogen je niet pesten of gemeen doen, maar wat wou je er aan gaan doen? Het enige wat JIJ kunt doen is jezelf aanpassen. Je kunt niet van anderen eisen dat ze zich aan jou aanpassen.

Verder is het leuk en aardig dat je mensen aan durft te spreken, maar dat durfde ik op de middelbare ook heel prima, alleen weet ik van mezelf dat ik sociaal echt niet heel sterk ben/was. Het moeilijke van sociaal zijn en vrienden maken is het houden van je vrienden. Oppervlakkige gesprekjes zijn leuk, maar daar houdt het daarna weer mee op. Probeer eens wat vaker van deze gesprekjes met dezelfde mensen te hebben, vraag dingen aan hen, doe geïnteresseerd en probeer steeds iets dieper en persoonlijker te gaan ofzo. En blijf lekker uit de buurt van degenen die zo raar reageren.

Juist doordat je zo vaak van school gewisseld bent en je geen goede relatie met je gezin lijkt te hebben, heb je nooit geleerd om langere tijd geïnteresseerd in anderen te zijn. Wat je nu heel sterk lijkt te doen, is zodra het wat lastig wordt, snel weer weglopen en in je slachtofferrol kruipen. ''Zie je wel! Ze doen weer gemeen!''
Ik merk aan mezelf dat ik zulke mensen heel slecht kan uitstaan en dan inderdaad ook gemener ga doen, ook al wil ik dat misschien niet. Probeer daar eens uit te komen, en kijk eens naar jezelf en niet naar de anderen. Aan je verhalen zie ik namelijk geen echt gemene pesters, alleen mensen die je niet moeten.

/onsamenhanged
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:49
Verwijderd
Oezem ik snap wel wat je zegt alleen je gaat toch niet zomaar random mensen een gesprek voeren? klinkt dat niet een beetje raar of niet dan?
en ik vind voor mezelf dat ik te veel aan mezelf denk soms dan zeg ik iets 10 sec later ''shit had ik dat wel moeten zeggen?'' en wat moet ik dan als het lastig word? daar blijven staan tot ik helemaal belachelijk gemaakt word?

Verder heb ik ook een kennis horen zeggen dat hoe ik ben aan de hele school is doorverteld!! dus met alle gevolgen van dien, kom ik iemand tegen hee *******(mn naam) ik ben je grote vriend (terwijl ik hem nog nooit van mn leven heb gezien) daar kan ik dus echt helemaal niet tegen want ik weet al wat dan de eigenlijke betekenis is wat ie wil zeggen ''hee grootte downy''

Daar kan ik dus echt niet tegen want dan zeggen lacht heel de school je uit terwijl ze je eigenlijk niet kennen de laatste tijd valt het dan weer een beetje mee (met de hoeveelheid die het doen).

Maar je word er echt niet goed van een keertje ging het echt te ver heb dus diegene op zn gezicht geslagen omdat hij maar niet ophield hij had dus een bloedneus gekregen waar ik nu nog geen spijt van heb dat ik hem geslagen had.

En dan komt het rare... mijn klasgenoten die slaan elkaar bont en blauw en al gauw kregen ze dus te horen dat ik een persoon hard geslagen had en opeens keek iedereen me aan van want heb je gedaan man!! want die persoon bleek dus beste maatjes te zijn van iemand die de sterkste was van de school.

Volgende dag ''waar ik dus al bang voor was komt die sterkste persoon op me af van waarom heb je dat gedaan he? he? hij sloeg me een paar keer
ik werd woest en sloeg ook hem een bloedneus de hele klas die keek naar mij en begon heel vriendelijk te doen blijf nu alleen wel steeds als laatste over bij een opdacht waarbij je groepjes moet maken gelukkig aardiger zijn ze wel toch had ik liever dat het anders ging lopen......
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 18:22
Verwijderd
Als je niet op geweldgebruik afgerekend wil worden had je geen geweld moeten gebruiken.

En met iedereen die je leert kennen zul je ooit je eerste woorden moeten wisselen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 18:58
Verwijderd
Volgens mij ben je heel onzeker en merken mensen om je heen dat ook heel duidelijk. Hierdoor voelen zij zich beter dan jou en dan kleineren ze je zodat ze zichzelf nog beter voelen. Zielig van hun, dat is het zeker, maar helaas komt dat wel heel veel voor. Je bent het autistje van de klas zonder vrienden, en het is logisch dat mensen niet met je willen omgaan omdat hun sociale status dan automatisch ook verlaagd in de ogen van de rest. Mensen die op mijn middelbare school gepest werden keken tijdens sociale interactie zowat bang uit hun ogen of je zag in ieder geval dat ze zenuwachtig waren. Zo blijf je in die vicieuze cirkel van "onzeker => gepest worden + geen vrienden maken => nog onzekerder voelen" zitten. Je moet echt werken aan je zelfvertrouwen. En als je dat niet lukt, probeer er dan in ieder geval voor te zorgen dat je niet onzeker overkomt. Een soort masker op doen eigenlijk. En niet na een dag opgeven omdat het niet lukt, want dit kan erg lang duren. Het resultaat is dat mensen minder snel (of helemaal niet) zien dat je onzeker bent en word je automatisch minder (of helemaal niet meer) gepest. Je bent dan immers, sociaal gezien, niet op een veel lager niveau. Een gevolg is dat je zelfvertrouwen toeneemt en zo kun je uiteindelijk uit die vicieuze cirkel klimmen.
Trouwens, hoe oud ben je nu en welk niveau doe je? Ik heb op de middelbare school gemerkt dat het gepest drastisch afnam naarmate men ouder werd, en er werd sowieso minder gepest op VWO dan op bijvoorbeeld VMBO. Het wordt allemaal beter naarmate men ouder wordt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 19:01
Sharonn.
Avatar van Sharonn.
Sharonn. is offline
o mijn vriendin heeft zo iets nu ook alleen de leraren mogen haar ook niet niemand mag der behalve ik en nog iemand .. echt zielig weet je !
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 22:37
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Oezem ik snap wel wat je zegt alleen je gaat toch niet zomaar random mensen een gesprek voeren? klinkt dat niet een beetje raar of niet dan?
en ik vind voor mezelf dat ik te veel aan mezelf denk soms dan zeg ik iets 10 sec later ''shit had ik dat wel moeten zeggen?'' en wat moet ik dan als het lastig word? daar blijven staan tot ik helemaal belachelijk gemaakt word?

Verder heb ik ook een kennis horen zeggen dat hoe ik ben aan de hele school is doorverteld!! dus met alle gevolgen van dien, kom ik iemand tegen hee *******(mn naam) ik ben je grote vriend (terwijl ik hem nog nooit van mn leven heb gezien) daar kan ik dus echt helemaal niet tegen want ik weet al wat dan de eigenlijke betekenis is wat ie wil zeggen ''hee grootte downy''

Daar kan ik dus echt niet tegen want dan zeggen lacht heel de school je uit terwijl ze je eigenlijk niet kennen de laatste tijd valt het dan weer een beetje mee (met de hoeveelheid die het doen).

Maar je word er echt niet goed van een keertje ging het echt te ver heb dus diegene op zn gezicht geslagen omdat hij maar niet ophield hij had dus een bloedneus gekregen waar ik nu nog geen spijt van heb dat ik hem geslagen had.

En dan komt het rare... mijn klasgenoten die slaan elkaar bont en blauw en al gauw kregen ze dus te horen dat ik een persoon hard geslagen had en opeens keek iedereen me aan van want heb je gedaan man!! want die persoon bleek dus beste maatjes te zijn van iemand die de sterkste was van de school.

Volgende dag ''waar ik dus al bang voor was komt die sterkste persoon op me af van waarom heb je dat gedaan he? he? hij sloeg me een paar keer
ik werd woest en sloeg ook hem een bloedneus de hele klas die keek naar mij en begon heel vriendelijk te doen blijf nu alleen wel steeds als laatste over bij een opdacht waarbij je groepjes moet maken gelukkig aardiger zijn ze wel toch had ik liever dat het anders ging lopen......
Wat Lusi zegt; je zult toch een keer met mensen moeten gaan praten om vrienden te gaan krijgen. En jij zondert je nu zelf best wel af, je vertrouwt mensen niet. Wat ik op zich wel snap, want je wordt ook wel steeds teleurgesteld, maar door de manier waarop jij er mee om gaat, wordt het alleen maar weer erger.
Je moet natuurlijk niet met random strangers meteen je hele leven en dat van hen gaan bespreken, maar gewoon met wat klasgenoten die niet naar en vervelend doen gaan praten. ''Hee vond jij het proefwerk ook zo moeilijk?'' of ''Snap jij wiskunde, wat veel he?'' Simpele dingen die je gemeenschappelijk hebt, en uiteindelijk, als je wat tijd investeert, komt het dan vanzelf wel weer goed.
Ik vind zelf ook vaak dat ik teveel over mezelf praat en probeer het soms bewust minder te doen, maar dat heeft me er niet van weerhouden om goede vrienden te krijgen ofzo. Zij kijken daar wel doorheen.

En je moet gewoon geen mensen een bloedneus meppen, als ze vervelend doen, gewoon weglopen. Is het niet om hen ''de baas te zijn'' dan is het wel om jezelf er van te weerhouden om agressief te doen. Ik denk namelijk niet dat de hele klas bang maken omdat je mensen bloedneuzen mept, je aan vrienden gaat helpen. ;x
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2012, 16:06
Verwijderd
Laat die vrouwen maar blaten, iemand een bloedneus slaan uit zelfverdediging of omdat hij je steeds maar blijft pesten is goed
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Wat Lusi zegt; je zult toch een keer met mensen moeten gaan praten om vrienden te gaan krijgen. En jij zondert je nu zelf best wel af, je vertrouwt mensen niet. Wat ik op zich wel snap, want je wordt ook wel steeds teleurgesteld, maar door de manier waarop jij er mee om gaat, wordt het alleen maar weer erger.
Je moet natuurlijk niet met random strangers meteen je hele leven en dat van hen gaan bespreken, maar gewoon met wat klasgenoten die niet naar en vervelend doen gaan praten. ''Hee vond jij het proefwerk ook zo moeilijk?'' of ''Snap jij wiskunde, wat veel he?'' Simpele dingen die je gemeenschappelijk hebt, en uiteindelijk, als je wat tijd investeert, komt het dan vanzelf wel weer goed.
Ik vind zelf ook vaak dat ik teveel over mezelf praat en probeer het soms bewust minder te doen, maar dat heeft me er niet van weerhouden om goede vrienden te krijgen ofzo. Zij kijken daar wel doorheen.

En je moet gewoon geen mensen een bloedneus meppen, als ze vervelend doen, gewoon weglopen. Is het niet om hen ''de baas te zijn'' dan is het wel om jezelf er van te weerhouden om agressief te doen. Ik denk namelijk niet dat de hele klas bang maken omdat je mensen bloedneuzen mept, je aan vrienden gaat helpen. ;x
het was niet de bedoeling dat die venten een bloedneus kregen maar ik kon het niet hebben ik bedoel die gasten treiteren je best vaak en die keer gingen ze over de streep tja ik bedoel als iemand aan je tieten gaat zitten dan geef je hem ook meteen een klap in het gezicht

Over het algemeen word er vaak genoeg gezegd ''hee wat voor cijfer had jij?'' verhaaltjes maar die leiden nergens toe want dat doet iedereen bij iedereen dus t is eerder raar als je het niet bij een ander doet

Maar ik heb wat op internet lopen rondsurfen over hoe je vrienden kunt maken enzo want op mn eigen manieren lukt t nooit dus ik ben even nagegaan wat kan ik beter aanpassen en wat niet dus ik heb al een aardig lijstje met verbeterpunten en dat ga ik morgen uitoefenen (dat was dus een van de tips die langskwamen)

hebben jullie er nog tips over?
verder ik zit in Vmbo-GT klas 1
Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die ervaringen hiermee hebben maar tot nu toe heb ik alleen maar mensen die op het VWO zitten gezien
dus heeft er iemand ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:59
Verwijderd
mijn ervaring is maak er gewoon het beste van
zoek een leuke hobby en een sport en denk gewoon niet meer aan school
praat gewoon niet meer met ze en probeer ook geen vrienden te maken met ze
ze kunnen je beter negeren dan pesten
vrienden kan je het beste maken op een sport of bij je werk war niemand je nog kent
en bedenk: kinderen van die leeftijd zijn nou eenmaal niet altijd even aardig
zodra je van die school af bent gaat het allemaal weer beter
succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ik snap het niet
xDiamondAim
2 09-02-2017 06:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help my ! ik snap het niet !
sanrdatje03
2 30-08-2009 10:06
Liefde & Relatie Ik snap t niet meer....ik snap het ECHT niet meer...
Sjoukie
31 26-02-2004 13:09
Verhalen & Gedichten en ik snap het niet...
DutchGirl
6 18-12-2002 21:20
Verhalen & Gedichten Ik snap het niet
Verwijderd
12 11-12-2002 15:54
Psychologie ik snap het niet meer.. (sorry voor het gezeur)
PiNoW
12 02-06-2002 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.