Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 09:36
Need
Need is offline
Ik moet voor Nederlands een discussie houden over de 2e Fase
Nu zou ik graag willen weten wat jullie mening is daarover

Ga niet lopen schelden of vloeken, geef gewoon je mening
ev. met motivatie

Je kan me ook <a href=”mailto_koese@hotmail
.com>.mailen. </a>

Thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 09:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
misschien staat hier wat bij

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=268916

vragen voor een bepaald vak horen op de huiswerkfora

School en Studie --> Moderne Talen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:38
Need
Need is offline
ik kom hier niet zo vaak en in zo'n oerwoud van posts
kan ik nie alles vinden
dus thnx
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:43
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
je hoeft nooit meer huiswerk te doen
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:09
friemel
friemel is offline
Hey!

Ik ben vorig jaar geslaagd voor mijn vwo diploma en vind het studiehuis helemaal top!
Je kan zelf je tijd indelen en huiswerk maak je allemaal op school. Nooit geen saaie lessen meer en uren naar het gebazel van leraren luisteren.
Buiten school tijd heb je dus veel meer vrije tijd en als je iest niet snapt kun je het toch aan je leraar vragen.
Wij hadden wel een heel nieuw gebouw wat speciaal voor dit systeem was gebouwd, dus dat heeft misschien ook wel geholpen.
Je leert bovendien echt samen te werken en het sluit helemaal op mijn nieuwe school aan. Het is echt op de hogere scholen veel zelfstudie en ik merk aan diegene in mijn klas, die het studiehuis niet hebben gehad dat ze veel meer problemen hebben met de zelfstudie!
Voor mij was het dus de uitvinding!
succes!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
misschien staat hier wat bij

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=268916

vragen voor een bepaald vak horen op de huiswerkfora

School en Studie --> Moderne Talen
maar het gaat toch niet over het vak nederlands? Als Need dat ("ik moet een dis. voor Nl. houden") er niet bij had gezet was hij gewoon blijven staan.. Waarom nu dan niet?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Need schreef:
Ga niet lopen schelden of vloeken
Ja, wil je nou m'n mening weten of niet???
(nou ja, laat ik het zo zeggen: dat gaat moeilijk zonder te schelden of te vloeken).

Maar goed, hier heb ik me al zo vaak over uitgelaten op het forum.

Ik ben er iig achter dat het op scholen sterk verschilt over hoe men met de tweede fase omgaat en dus ook hoe het mensen bevalt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 10:37
Verwijderd
Mijn school hield zich aan een aantal regels, maar ook aan een aantal niet. Zo zat ik niet met onhandige studiepunten
Maar gym ging weer heel anders bij mij op school (school is 'de sportiefste school van NL' geworden, bah bah, ik hou niet van gym..).. We moesten echt abnormaal veel doen voor gym, echt niet normaal meer..

Maar goed, ik vond de tweede fase echt super op mijn school! Lekker rustig doen wat je moet doen, hoewel... we moesten wél altijd in de klas zitten (en mijn klas was een hel, heel druk en kinderachtig).. dat was minder.. Maar tegen het einde van het jaar kreeg ik, als enige, toestemming vaker op de gang te werken.. in de klas was dat onmogelijk, dus hoefde ik me alleen te melden en mocht ik gaan werken/leren. Dat hielp me erg goed en ik vond het heerlijk.
Mijn profielwerkstuk was ook leuk om te maken, op mijn school hoefden we het maar voor 1 vak te doen, wél uit je profiel.

En tja.. sommige leraren dachten anders over de tweede fase dan anderen, dat was vaak wel weer een nadeel.. Zo kreeg ik M&O uit een boek dat volledig 2e Fase bestemd was, maar ging de leraar elke les álles uitleggen en kregen we huiswerk op wat we dan ook thuis moesten maken.. Maar ja, dat was maar 1 vak..

De talen (ik had alleen NL en EN in mijn eindexamenjaar) vond ik erg fijn gegeven, wel veel mondelingen (voor EN een presentatie, gesprekje, mondeling over een tekst en mondeling over literatuur - voor NL een discussie en literatuur mondeling).
Daarvoor sta ik op m'n eindlijst ook allebei een 8..

Mja, nu doe ik zelfstandig VWO oude stijl, dat zelfstandige vind ik gewoon heel fijn.. Op de Havo hadden de mensen uit mijn klas daar érg veel moeite mee, wel jammer...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 09:12
Need
Need is offline
Thnx voor de reacties
ook voor die andere topic

Ik had een 7(!)
Das best hoog bij onze leraar

dus eh, replyen hoeft niet meer
nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Formules in een rekenmachine.
Drater
35 10-09-2013 17:38
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 21:29
Algemene schoolzaken Tweede fase
Tommiev
16 15-05-2004 13:11
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 22:21
Algemene schoolzaken N&G +la (+kcv)+fa2+ec1 te zwaar of niet?
Verwijderd
30 18-03-2003 11:07
Algemene schoolzaken de tweede fase een mislukking?
Loesje
11 13-02-2002 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.